Gunia Grażyna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Dostępność
dostępne
(3)
wypożyczone
(1)
Placówka
BD40 (Suwalska 11)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(2)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Gunia Grażyna
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(189)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(166)
Roberts Nora
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(134)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(2)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Dziecko głuche
(2)
Dziecko niedosłyszące
(2)
Mowa
(2)
Słuch
(2)
Logopedia
(1)
Gatunek
Podręczniki
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 3902 (1 egz.)
(dostępność ok. 14.06.2024)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48611 (1 egz.)
Kaucja: 32,80 zł
Książka
W koszyku
Wprowadzenie do logopedii / Grażyna Gunia, Viktor Lechta. - Kraków : "Impuls", 2011. - 190 s. : tab., wykr. ; 24 cm.
Forma i typ
Temat
Gatunek
Bibliogr. s. [188]-190.
Opracowanie monografii Wprowadzenie do logopedii stanowi systemową analizę wybranych zagadnień logopedycznych. Praca ta jest źródłem wiedzy o aktualnej problematyce logopedii dla studentów, pedagogów, a także dla osób interesujących się tym zagadnieniem. Adresatami książki są studenci studiów pedagogicznych, szczególnie pedagogiki specjalnej, przedszkolnej, wczesnoszkolnej, opiekuńczo-wychowawczej, asystenci osób niepełnosprawnych, studenci logopedii, a także pedagodzy - nauczyciele oraz terapeuci, którzy często w swojej praktyce spotykają się z osobami z zaburzeniami mowy.Całość opracowania podzielono na dwie części: ogólną i specjalistyczną.W pierwszej przedstawiono główne założenia logopedii jako nauki, ustalenia terminologiczne, przedmiot i podmiot badań logopedii, zasady pracy logopedycznej,osobliwości słownego i pozasłownego porozumiewania się oraz główne założenia prewencji, diagnozy i terapii wad i zaburzeń mowy.W drugiej części - szczegółowej (specjalistycznej) - omówiono poszczególne zaburzenia mowy, uwzględniając wielowymiarowość zagadnienia, tzn. istotę problemu, etiologię, klasyfikację, symptomatologię oraz główne zasady logopedycznej interwencji, rozumianej jako: diagnoza, terapia i prewencja. W terapii logopedycznej dominuje podejście eklektyczne, które wymaga od specjalisty zintegrowanej wiedzy i umiejętności w zakresie nie tylko diagnozy i terapii, ale również profilaktyki.Zamierzeniem autorów było opracowanie monografii o logicznej koncepcji: od wstępnych ustaleń logopedii jako dziedziny wiedzy, przez historię do specyfiki poszczególnych specjalizacji zawodowych, takich jak balbutologopedia, neurologopedia i inne. Książka ma więc postać wielowymiarowego i międzynarodowego opracowania. Jej autorzy są przedstawicielami pedagogiki specjalnej i logopedii z Polski i Słowacji. To całościowe podejście do teoretycznych i metodycznych podstaw logopedii w formie polsko-słowackiej analizy zagadnień będzie, mamy nadzieję, cennym źródłem wiedzy, którą każdy student subdyscyplin pedagogiki, logopedii oraz pedagog-praktyk powinien posiadać.
Część I. Wprowadzenie do teoretycznych i metodycznych podstaw logopedii * Viktor Lechta * 1. Podstawy teoretyczne logopedii * 1.1. Podstawowe definicje * 1.1.1. Logopedia jako dyscyplina naukowa * 1.1.2. Logopedia jako profesja * 1.1.3. Logopedia jako przedmiot studiów * 1.2. Rozwój myśli logopedycznej w świetle ewolucji światowych paradygmatów * 1.3. Zaburzona zdolność komunikacyjna (ZZK) * 1.4. Interwencja logopedyczna * 1.4.1. Logopedyczna diagnoza * 1.4.1.1. Metody i zasady logopedycznej diagnozy * 1.4.2. Logopedyczna terapia * 1.4.2.1. Metody, techniki, strategie logopedyczne * 1.4.2.2. Zasady i formy pracy * 1.4.3. Logopedyczna profilaktyka * 1.5. Sens terapii logopedycznej * * Grażyna Gunia * 2. Komunikacja alternatywna * 2.1. Ustalenia terminologiczne na temat komunikacji wspomagającej i alternatywnej * 2.1.1. Język migowy * 2.1.2. System Blissa * 2.1.3. Piktogramy * 2.1.4. Makaton * 2.2. Misja Stowarzyszenia ISSAC * 2.3. Podobieństwa i różnice między sposobami porozumiewania się * Grażyna Gunia * 3. Pomoce w diagnozie, terapii i profilaktyce logopedycznej * 3.1. Funkcje i zadania środków dydaktycznych w interwencji logopedycznej 3.2. Znaczenie dźwięków naśladowczych w interwencji logopedycznej * 3.3. Graficzne i plastyczne wspomaganie interwencji logopedycznej * 3.4. Urządzenia wspomagające terapię logopedyczną * Grażyna Gunia * 4. Koncepcja i organizacja opieki logopedycznej w Polsce * 4.1. Model multiinterdyscyplinarnej opieki logopedycznej w teorii L. Kaczmarka * 4.2. Organizacja opieki logopedycznej – systemowa analiza * 4.3. Perspektywy logopedycznej interwencji na początku XXI wieku * 4.4. Profilaktyka logopedyczna szansą dla dziecka, rodziców, logopedy * 4.4.1. Prenatalne uwarunkowania rozwoju mowy * 4.4.2. Zapobieganie zaburzeniom mowy w okresie noworodkowym oraz niemowlęcym * 4.4.3. Wspomaganie rodziców * 4.4.4. Wspomaganie rozwoju mowy dziecka w wieku przedszkolnym * 4.4.5. Kultura żywego słowa * Część II. Zaburzenia mowy * Grażyna Gunia * 1. Wprowadzenie do zaburzeń w kształtowaniu się mowy * 1.1. Uwagi ogólne na temat typologii zaburzeń mowy, głosu i zaburzeń zdolności komunikacyjnej * Grażyna Gunia * 2. Dyslalia * 2.1. Ustalenia terminologiczne * 2.2. Etiologia * 2.3. Klasyfikacja dyslalii * 2.4. Diagnoza * 2.5. Terapia * 2.6. Seplenienie * 2.7. Rotacyzm * 2.8. Profilaktyka * Grażyna Gunia * 3. Rhinolalia * 3.1. Terminologia * 3.2. Etiologia * 3.3. Rozszczep podniebienia * 3.3.1. Statystyka * 3.3.2. Etiologia * 3.3.3. Symptomy * 3.3.4. Diagnoza * 3.3.5. Terapia * 3.3.6. Profilaktyka * Grażyna Gunia * 4. Afazja, afazja dziecięca (alalia) * 4.1. Ustalenia terminologiczne * 4.2. Przyczyny * 4.3. Klasyfikacja i symptomatologia * 4.4. Afazja dziecięca – terminologia * 4.4.1. Etiologia * 4.4.2. Klasyfikacja * 4.4.3. Diagnoza * 4.4.4. Terapia * 4.4.5. Profilaktyka * Grażyna Gunia * 5. Dyzartria * 5.1. Ustalenia terminologiczne * 5.2. Dyzartria a mózgowe porażenie dziecięce * 5.3. Typologia etiologiczno-symptomatologiczna dyzartrii * 5.4. Diagnoza * 5.5. Terapia * 5.6. Profilaktyka * Grażyna Gunia * 6. Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu * 6.1. Ustalenia terminologiczne * 6.2. Etiologia * 6.3. Klasyfikacja * 6.4. Statystyka * 6.5. Symptomy * 6.6. Diagnoza objawów ryzyka dysleksji * 6.6.1. Wiek niemowlęcy i poniemowlęcy * 6.6.2. Wiek przedszkolny (3–5 lat) * 6.6.3. Wiek 6–7 lat * 6.6.4. Młodszy wiek szkolny (klasa I–III) * 6.6.5. Wiek szkolny powyżej klasy IV * 6.7. Diagnoza * 6.8. Terapia * 6.9. Profilaktyka * Viktor Lechta * 7. Mutyzm * 7.1. Ustalenia terminologiczne * 7.2. Etiologia * 7.3. Klasyfikacja * 7.4. Symptomatologia * 7.5. Zasady interwencji logopedycznej * 7.6. Profilaktyka * Viktor Lechta * 8. Zaburzenia głosu * 8.1. Terminologia * 8.2. Etiologia * 8.3. Klasyfikacja * 8.4. Symptomatologia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15466 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej