Dziecko głuche
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(41)
Forma i typ
Książki
(41)
Proza
(5)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje naukowe
(3)
Dostępność
dostępne
(48)
wypożyczone
(2)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(3)
BD40 (Suwalska 11)
(2)
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(3)
CN1 (św. Wincentego 85)
(6)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(32)
Autor
Milewska Marta H
(4)
Plutecka Katarzyna
(3)
Dryżałowska Grażyna
(2)
Eckert Urszula
(2)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(2)
Gunia Grażyna
(2)
Korzon Aniela (1932- )
(2)
Baran Jadwiga
(1)
Bouvet Danielle
(1)
Cieszyńska Jadwiga
(1)
Csányi Yvonne
(1)
Domagała-Zyśk Ewa
(1)
Dubczyńska Maria
(1)
Duliński Tomasz
(1)
Duplaga Agata
(1)
Firkowska-|Mankiewicz Anna
(1)
Gałkowski Rafał
(1)
Kaiser-Grodecka Irmina
(1)
Karpińska-Szaj Katarzyna
(1)
Kirejczyk Kazimierz (1910-1986)
(1)
Korendo Marta
(1)
Krakowiak Kazimiera (1946- )
(1)
Kulczycka Ewa
(1)
Lewandowska Dorota
(1)
Löwe Armin
(1)
Mihilewicz Stanisława
(1)
Mitrinowicz-Modrzejewska Aleksandra
(1)
Miś-Nowak Lidia
(1)
Muzyka-Furtak Ewa
(1)
Müller René Jacob (1954- )
(1)
Orłowska-Popek Zdzisława
(1)
Prillwitz Siegmund
(1)
Périer Olivier
(1)
Siedlecka Hanna
(1)
Smith Deborah Deutsch
(1)
Smoleńska Jadwiga
(1)
Stawowy-Wojnarowska Irena
(1)
Stawowy-Wojnarowska Irena (1926-1993)
(1)
Szczepankowski Bogdan
(1)
Szumski Grzegorz
(1)
Tokarska Agata
(1)
Wyczesany Janina (1937- )
(1)
Wójcik Wojciech (1981- )
(1)
Zalewska Marina Maria
(1)
Zielińska Jolanta (1956- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(13)
1990 - 1999
(11)
1980 - 1989
(3)
1970 - 1979
(1)
1960 - 1969
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(41)
Język
polski
(40)
Odbiorca
9-13 lat
(4)
Dzieci
(4)
Studenci
(4)
Szkoły wyższe
(4)
Młodzież
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(5)
Temat
Kobieta
(5199)
Rodzina
(4006)
Przyjaźń
(3822)
Miłość
(3250)
Tajemnica
(2946)
Dziecko głuche
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2931)
Relacje międzyludzkie
(2508)
Zabójstwo
(2166)
Życie codzienne
(1902)
Magia
(1727)
Zwierzęta
(1600)
Dzieci
(1583)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1524)
Uczucia
(1394)
Nastolatki
(1373)
II wojna światowa (1939-1945)
(1360)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1344)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1246)
Literatura dziecięca polska
(1154)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1043)
Ludzie a zwierzęta
(1012)
Chłopcy
(995)
Trudne sytuacje życiowe
(989)
Sekrety rodzinne
(926)
Wybory życiowe
(924)
Policjanci
(904)
Żydzi
(890)
Relacja romantyczna
(876)
Osoby zaginione
(875)
Władcy
(868)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(817)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(773)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(751)
Pisarze polscy
(746)
Przestępczość zorganizowana
(740)
Walka dobra ze złem
(716)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(692)
Koty
(679)
Krainy i światy fikcyjne
(677)
Arystokracja
(674)
Stworzenia fantastyczne
(667)
Mężczyzna
(648)
Literatura młodzieżowa polska
(644)
Psychologia
(638)
Poszukiwania zaginionych
(635)
Uprowadzenie
(634)
Matki i córki
(627)
Samorealizacja
(620)
Wakacje
(605)
Wojna
(597)
Dziennikarze
(584)
Sztuka
(574)
Nauczyciele
(561)
Polacy za granicą
(558)
Wojsko
(550)
Zemsta
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(539)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(503)
Zakochanie
(502)
Czytanie
(497)
Dziadkowie i wnuki
(496)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(492)
Matematyka
(483)
Osobowość
(472)
Spisek
(471)
Seryjni zabójcy
(467)
Przyroda
(459)
Ojcowie i córki
(453)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Samotność
(444)
Marzenia
(443)
Język angielski
(433)
Nauka
(432)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Nauczanie początkowe
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Czarownice i czarownicy
(425)
Ludzie bogaci
(423)
Pisarze
(417)
Politycy
(407)
Samopoznanie
(407)
Temat: miejsce
Mazury
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(5)
Powieść obyczajowa
(3)
Powieść
(2)
Kryminał
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Medycyna i zdrowie
(1)
41 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11975 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6487 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; nr 292)
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6129 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6498, 10262 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 85-92.
Dla nauczycieli.
Jest to wartościowa, bardzo potrzebna na rynku edukacyjnym pozycja, znakomicie zredagowana i przekonująca do refleksji nad pracą językową z uczniem niesłyszącym i szerzej - z każdym uczniem o specyficznych (i nie tylko!) potrzebach edukacyjnych.Z recenzji dr hab. Jolanty Zając, prof. UWUczeń z wadą słuchu w szkole ogólnodostępnej. Podstawy metodyki nauczania języków obcych przygotowana przez dwie specjalistki z zakresu neofilologii, anglistkę, dr Ewę Domagała-Zyśk, oraz romanistkę, prof. dr hab. Katarzynę Karpińską-Szaj. Dzieło to należy powitać jako nowatorskie, oczekiwane i bardzo ważne ze społecznego punktu widzenia.Książka składa się z trzech części. Pierwsza poświęcona jest określeniu specyfiki deficytów słuchu i możliwości komunikowania się z uczniem słabosłyszącym i niesłyszącym. Druga część to podstawy metodyki nauczania języków obcych zawierające krótki opis głównych założeń nauki języka obcego przez uczniów słabosłyszących i niesłyszących oraz wskazówki organizowania procesu uczenia się/nauczania, doboru materiałów dydaktycznych i sposobów oceniania postępów. Trzecia część zawiera natomiast informacje najbliższe życiu, pojawiają się w niej bowiem osobiste doświadczenia niesłyszących studentów, którzy opisują swoje uczniowskie przeżycia już z perspektywy czasu. Część tę zamieszczamy zamiast wniosków wieńczących zwykle opracowania teoretyczno-praktyczne. Z pewnością wyrazi ona dobitniej nie tylko trudności, ale także (a może przede wszystkim) sukcesy osób niesłyszących, które uczyły się/uczą się języków obcych.Niniejsze podstawy metodyki adresowane są gównie do czynnych i przyszłych nauczycieli języków obcych, mamy jednak nadzieję, że rozważania dotyczące komunikacji z uczniem niesłyszącym pomogą wszystkim osobom, które pracują z uczniem z niepełnosprawnością słuchu w szkole ogólnodostępnej, zrozumieć świat ucznia z wadą słuchu uczącego się wraz ze swoimi słyszącymi kolegami. Zamiarem autorek było również pokazanie, że przy spełnieniu określonych warunków, a przede wszystkim przy dobrej woli, elastyczności podejścia i życzliwości, wyzwanie, jakim jest nauczanie języka obcego w klasie, w której uczy się także osoba z wadą słuchu, nie tylko staje się możliwe, lecz także przynosi satysfakcję - i uczniowi, i jego nauczycielowi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16320 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3921 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10107, 11634, 10638 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 135-143.
Dla nauczycieli, rodziców dzieci niedosłyszących, pracowników poradni, studentów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10080 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Całościowy, bezsłowny testem dostosowany do badania polskich dzieci z wadą słuchu. Rozeznanie przez nauczyciela poziomu rozwoju dziecka pozwala na właściwe planowanie pracy w klasie pierwszej, a także na uwzględnienie w tym planie działań korygujących braki w poszczególnych zakresach rozwoju dziecka wykazane Testem.Niniejszy test sprawdza stopień rozwoju dziecka w następujących zakresach:- procesów poznawczych,- podstawowych umiejętności arytmetycznych,- poziomu rewalidacji,- samodzielności dziecka i jego postawy społecznej.Całość testu składa się z 17 serii prób. W każdej próbie dziecko ma do wykonania po cztery zadania. Na końcu testu zamieszczono kartę zawierającą syntetyczne informację o dziecku, arkusz z zestawem wyników testu oraz instrukcję badań wraz z punktacją dla poszczególnych prób.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17018 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3234 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 39276 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5189 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3902 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48611 (1 egz.)
Kaucja: 32,80 zł
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Streszcz. ros., ang., fr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13692 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 537)
ISSN 0239-6025 odnosi się do pierwotnego tyt. serii: Prace Monograficzne Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Krakowie.
Bibliogr. s. 198-[204].
Autorka podjęła pionierskie, szeroko zakrojone badania dotyczące rozumienia przez dzieci niesłyszące tekstów z podręczników szkolnych. Wyniki ujawniły ogromne braki, a nawet nieprzydatność pomocy naukowych pisanych z myślą o uczniach z wadą słuchu. Ta nowatorska i bardzo ważna dla praktyki pedagogicznej pozycja ukazuje przyczyny trudności w korzystaniu przez dzieci z uszkodzonym słuchem z tekstów pisanych, zawiera cenne propozycje zasadniczych zmian w programach kształcenia specjalnego. Zawarte w publikacji tezy będą z pewnością przydatne dla autorów kolejnych opracowań. Jej adresatami są zarówno rodzice, jak i nauczyciele oraz instytucje odpowiedzialne za kształcenie dzieci niesłyszących.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18348 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 139-144.
Zasada integracji treści kształcenia ułatwia nie tylko zrozumienie ustrukturowanej wiedzy i podstawowych technik pracy umysłowej, ale ma też znaczący wpływ na kształtowanie się trwałych zainteresowań, stanowiących źródło aktywności poznawczej dziecka. Ponadto sprzyja wykorzystywaniu różnorodnych metod nauczania, szczególnie tych aktywizujących, rozbudza motywację w przyswajaniu wiedzy i ćwiczy operatywność w zastosowaniu zdobytych wiadomości i umiejętności do rozwiązywania problemów o charakterze teoretycznym i praktycznym. Jej wyjątkową rolę dla wszechstronnego rozwoju dziecka podkreślają nie tylko pedagodzy, ale również psycholodzy, wyjaśniając, że czynności integrujące przekazywaną wiedzę uwzględniają i doskonalą umiejętność syntetycznego spojrzenia [...], ułatwiają opanowanie nowych treści, służą operatywności zdobytej wiedzy, a także aktywizują normalny stan czynnościowy mózgu, który ma zawsze charakter integracyjny.(Fragment Wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15940 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Krakowie, ISSN 0293-6025 ; nr 220)
Bibliogr. s. 151-159. - Indeks. - Summ.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8237 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 281-285, nota bibliogr. s. 286.
Zaburzenia mowy u dzieci z uszkodzeniami słuchu * O potrzebie pomocy dla rodzin wychowujących dzieci z uszkodzeniami słuchu * Dziecko niesłyszące: przedmiot zabiegów usprawniających czy podmiot wychowania? * Antynomie poznawcze surdopedagogiki i realistyczne przesłanki ich przezwyciężania * Sposoby przezwyciężania społecznej izolacji osób niesłyszących * Rozważania o udostępnianiu języka narodowego dzieciom z uszkodzeniami słuchu * Problem kreatywności i poprawności w rozwoju języka niesłyszących * W poszukiwaniu własnej drogi wychowania dziecka z uszkodzeniem słuchu (próba oceny współczesnych metod wychowania językowego) * Nowe podstawy wychowania językowego dzieci z głębokim prelingwalnymi uszkodzeniami słuchu * Rola sylaby w procesie opanowywania języka dźwiękowego przez dziecko niesłyszące * Językowe wychowanie dzieci niesłyszących z zastosowaniem fonogestów * Jeszcze o korzyściach z używania fonogestów * O sztuce mówienia z fonogestami * Dziesięć próśb dziecka z głęboko uszkodzonym słuchem * List do rodziców dziecka z uszkodzeniem słuchu * Karta samooceny umiejętności komunikowania się z dzieckiem z uszkodzonym słuchem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6444 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 257-259 i przy rozdz. - Indeks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 41951 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5244, 15566 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecko z trudnościami w rozwoju / pod redakcją naukową Stanisławy Mihilewicz. - Wydanie II. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2005. - 154, [2] strony : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia przy rozdziałach.
Pozycja adresowana jest do specjalistów, rodziców i studentów pracujących na co dzień z dziećmi mającymi trudności w rozwoju.
W książce poruszane są m. in. zagadnienia autyzmu wczesnodziecięcego, nadpobudliwości psychoruchowej, współwystępowania Zespołu Nadpobudliwości z Deficytem Uwagi u dzieci z dysleksją, występowania trudności w uczeniu się matematyki, edukacji i pomocy rodzinie dzieci z wadą słuchu, zagadnienia terapii i rehabilitacji dzieci niepełnosprawnych. Adresatami mogą być specjaliści pracujący na co dzień z dziećmi mającymi trudności w rozwoju, rodzice, studenci oraz wykładowcy kierunku – pedagogika specjalna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej