Johnson Robert Lee (1941- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Dostępność
dostępne
(16)
Placówka
BD53 (Bazyliańska 6)
(3)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(5)
CN1 (św. Wincentego 85)
(3)
W2 (Bazyliańska 6)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(3)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Johnson Robert Lee (1941- )
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(351)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(315)
Mazan Maciejka
(305)
Steel Danielle (1948- )
(300)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(292)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(263)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(180)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(179)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Roberts Nora
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(149)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Ochab Janusz
(134)
Child Lee (1954- )
(133)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(9)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Odbiorca
Studenci
(7)
Szkoły wyższe
(7)
Temat
Psychologia
(6)
Choroby psychiczne
(2)
Osobowość
(2)
Psychologia społeczna
(2)
Motywacja
(1)
Pamięć
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Uczenie się
(1)
Gatunek
Podręcznik
(7)
Podręczniki
(2)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 269-285. Indeks.
Psychologia. Kluczowe koncepcje to nowoczesny przewodnik, który pozwala wszystkim zainteresowanym funkcjonowaniem ludzkiej psychiki, zorientować się w głównych teoriach, pojęciach oraz metodach stosowanych w różnych gałęziach psychologii. Czytelnik poznaje główne metody i perspektywy w psychologii, obudowane wiadomościami historycznymi o rozwoju całej dyscypliny. Znajdzie też tutaj podstawowe fakty dotyczące budowy mózgu i układu nerwowego. Dowie się ponadto, jak przebiega jego wszechstronny rozwój od momentu zapłodnienia przez dzieciństwo i okres dorastania, po dorosłość i starość.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 C (1 egz.)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: Psychology: core concepts.
Bibliogr.: 269-285. Indeks.
Psychologia. Kluczowe koncepcje to nowoczesny przewodnik, który pozwala wszystkim zainteresowanym funkcjonowaniem ludzkiej psychiki, zorientować się w głównych teoriach, pojęciach oraz metodach stosowanych w różnych gałęziach psychologii.Autorzy, pod wodzą słynnego Philipa Zimbardo, wyjaśniają zagadnienia psychologiczne w swobodnym, przyjaznym stylu. W pięciu tomach opisują eksperymenty, odwołują się do przykładów, prowadzą z czytelnikiem prawdziwy dialog, a nawet rodzaj zabawy, odnosząc się do jego bezpośredniego doświadczenia. Struktura tekstu wraz z układem graficznym ułatwiają zapamiętywanie i wyszukiwanie informacji.Tom 1 Podstawy psychologii wprowadza Czytelnika w świat psychologii jako nauki. Autorzy opisują pułapki zdroworozsądkowego pojmowania problemów psychologicznych oraz sposoby unikania błędów, wynikających z odruchów i nawyków w rozumowaniu. Demaskują pozorne oczywistości i uczą krytycznego myślenia. Czytelnik poznaje główne metody i perspektywy w psychologii, obudowane wiadomościami historycznymi o rozwoju całej dyscypliny. Znajdzie też tutaj podstawowe fakty dotyczące budowy mózgu i układu nerwowego. Dowie się ponadto, jak przebiega jego wszechstronny rozwój od momentu zapłodnienia przez dzieciństwo i okres dorastania, po dorosłość i starość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18203 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 259-276. Indeks.
MOTYWACJA I UCZENIE SIĘ to omówienie trzech wielkich tematów w psychologii: emocji i motywacji, uczenia się oraz pamięci.Problematyka związana z emocjami szczególnie obrosła w mity i wątpliwości. Autorzy rozprawiają się z tradycyjnym poglądem ukazującym emocje jako kłopotliwy ciężar i przeszkodę w korzystaniu z rozumu. Według nich inteligentna maszyna pozbawiona uczuć nie potrafiłaby wytworzyć zgodnego z prawdą obrazu rzeczywistości. Przedstawiają także różne rodzaje motywacji, wskazując charakterystyczne dla nich wpływy biologiczne, umysłowe, behawioralne i społeczno-kulturowe. Jedna motywy w dużym stopniu zależą od procesów uczenia się, natomiast u podstaw innych leżą przede wszystkim czynniki biologiczne. Co więcej, motywy różnią się między sobą wrażliwością na bodźce środowiskowe, na wzmocnienia i na wpływy społeczno-kulturowe. Zarówno emocje, jak i procesy motywacyjne są niezwykle istotne w zdobywaniu, przetwarzaniu i stosowaniu informacji - na równi z inteligencją, dobrą pamięcią i zdolnością uczenia się. W niniejszym tomie wszystkie te relacje zostały szczegółowo omówione.W książce Czytelnik znajdzie wiele praktycznych wskazówek oraz odpowiedzi na ważne pytania. W jaki sposób kontrolować emocje? Skąd się bierze motywacja i jak ją wzmacniać? Czy należy karać i nagradzać dzieci? Jak się uczyć i jak rozumieć wybryki pamięci?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 C (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 265-281. Indeks.
Psychologia : klasyczne koncepcje to nowoczesny przewodnik, który pozwala wszystkim zainteresowanym funkcjonowaniem ludzkiej psychiki, zorientować się w głównych teoriach, pojęciach oraz metodach badawczych stosowanych w różnych gałęziach psychologii. Autorzy, pod wodzą słynnego Philipa Zimbardo, w kolejnych, bogato ilustrowanych tomach, wyjaśniają zagadnienia psychologiczne w swobodnym przyjaznym stylu. W pięciu tomach opisują eksperymenty, odwołują się do przykładów, prowadzą z czytelnikiem prawdziwy dialog, a nawet rodzaj zabawy, odnosząc się do jego bezpośredniego doświadczenia. Struktura tekstu wraz z układem graficznym ułatwiają zapamiętywanie i wyszukiwanie informacji.
1. Wrażenia zmysłowe i spostrzeżenia * 1.1. Jak stymulacja staje się wrażeniem * 1.2. Co łączy zmysły? Co je różni? * 1.3. Na czym polega związek między doznawaniem wrażeń a spostrzeganiem * 2. Myślenie i inteligencja * 2.1. Jakie są komponenty myśelnia? * 2.2. Jakie umiejętności posiadają osoby, które potrafią skutecznie myśleć? * 2.3. Jak dokonujemy pomiaru inteligencji? * 2.4. Czy inteligencja jest jedną zdolnością, czy też skłąda się z wielu zdolności? * 2.5. W jaki sposób psycholodzy wyjaśniają różnice w IQ występujące między grupami * 3. Stany świadomości * 3.1. Jaki jest związek świadomości z procesami umysłowymi? * 3.2. Jakie cykle występują w świadomości na co dzień? * 3.3. Jakie inne formy może przyjmować świadomość?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 C (1 egz.)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 256-275. Indeks.
Psychologia osobowości to prezentacja kolejnych trzech ważnych obszarów psychologii: teorii osobowości, zaburzeń psychicznych i ich terapii.Autorzy, przedstawiając kilka teoretycznych ujęć osobowości, pokazują, że niektóre teorie kładą większy nacisk na naturę, inne na wychowanie lub są lepiej dostosowane do rozwiązywania określonych problemów. Zgłębiając osobowość, zaczęli od przeglądu czynników, które wszystkich nas ukształtowały. Autorzy przeanalizowali również sposób definiowania zaburzeń psychicznych i przedstawili sposoby ich diagnozy. Pokazali także, w jaki sposób oddziaływania terapeutyczne podlegają wpływom historii i kultury. Ponadto przyjrzeli się medycznym formom leczenia zaburzeń psychicznych, w tym farmakoterapii, hospitalizacji, psychochirurgii oraz "terapii wstrząsowej".Pomagają Czytelnikowi spojrzeć krytycznie na nierozstrzygnięty dylemat w obszarze terapii: "leki czy psychoterapia?" oraz stwarzający podziały problem ograniczania terapii do technik o potwierdzonej skuteczności.Psychologia. Kluczowe koncepcje to nowoczesny przewodnik, który pozwala wszystkim zainteresowanym funkcjonowaniem ludzkiej psychiki zorientować się w głównych teoriach, pojęciach oraz metodach stosowanych w różnych gałęziach psychologii.Autorzy, pod wodzą słynnego Philipa Zimbardo, wyjaśniają zagadnienia psychologiczne w swobodnym, przyjaznym stylu. W pięciu tomach opisują eksperymenty, odwołują się do przykładów, prowadzą z Czytelnikiem prawdziwy dialog, a nawet rodzaj zabawy, odnosząc się do jego bezpośredniego doświadczenia. Struktura tekstu wraz z układem graficznym ułatwiają zapamiętywanie i wyszukiwanie informacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 256-275. Indeks.
Psychologia : klasyczne koncepcje to nowoczesny przewodnik, który pozwala wszystkim zainteresowanym funkcjonowaniem ludzkiej psychiki, zorientować się w głównych teoriach, pojęciach oraz metodach badawczych stosowanych w różnych gałęziach psychologii. Autorzy, pod wodzą słynnego Philipa Zimbardo, w kolejnych, bogato ilustrowanych tomach, wyjaśniają zagadnienia psychologiczne w swobodnym przyjaznym stylu. W pięciu tomach opisują eksperymenty, odwołują się do przykładów, prowadzą z czytelnikiem prawdziwy dialog, a nawet rodzaj zabawy, odnosząc się do jego bezpośredniego doświadczenia. Struktura tekstu wraz z układem graficznym ułatwiają zapamiętywanie i wyszukiwanie informacji.
1. Osobowość: teorie dotyczące osoby jako całości * 1.1. Jakie czynniki kształtują osobowość? * 1.2. Jakie stałe wzorce lub dyspozycje składają się na osobowość? * 1.3. Jakie procesy psychiczne zachodzą w osobowości? * 1.4. Jakimi "teoriami" posługują się ludzie, aby zrozumieć siebie i innych? * 2. Zaburzenia psychiczne * 2.1. Czym są zaburzenia psychiczne? * 2.2. Jak są klasyfikowane zaburzenia psychiczne w SSM-IV? * 2.3. Jakie są konsekwencje etykietowania ludzi? * 3. Terapie zaburzeń psychicznych * 3.1. Czym jest terapia? * 3.2. W jaki sposób psycholodzy leczą zaburzenia psychiczne? * 3.3. W jaki sposób stisuje sie podejście biomedyczne w leczeniu zaburzeń psychicznych? * 3.4. Jak wypada porównanie terapii psychologicznych i biomedycznych?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 C (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 256-275. Indeks.
Psychologia osobowości to prezentacja kolejnych trzech ważnych obszarów psychologii: teorii osobowości, zaburzeń psychicznych i ich terapii.Autorzy, przedstawiając kilka teoretycznych ujęć osobowości, pokazują, że niektóre teorie kładą większy nacisk na naturę, inne na wychowanie lub są lepiej dostosowane do rozwiązywania określonych problemów. Zgłębiając osobowość, zaczęli od przeglądu czynników, które wszystkich nas ukształtowały. Autorzy przeanalizowali również sposób definiowania zaburzeń psychicznych i przedstawili sposoby ich diagnozy. Pokazali także, w jaki sposób oddziaływania terapeutyczne podlegają wpływom historii i kultury. Ponadto przyjrzeli się medycznym formom leczenia zaburzeń psychicznych, w tym farmakoterapii, hospitalizacji, psychochirurgii oraz "terapii wstrząsowej".Pomagają Czytelnikowi spojrzeć krytycznie na nierozstrzygnięty dylemat w obszarze terapii: "leki czy psychoterapia?" oraz stwarzający podziały problem ograniczania terapii do technik o potwierdzonej skuteczności.Psychologia. Kluczowe koncepcje to nowoczesny przewodnik, który pozwala wszystkim zainteresowanym funkcjonowaniem ludzkiej psychiki zorientować się w głównych teoriach, pojęciach oraz metodach stosowanych w różnych gałęziach psychologii.Autorzy, pod wodzą słynnego Philipa Zimbardo, wyjaśniają zagadnienia psychologiczne w swobodnym, przyjaznym stylu. W pięciu tomach opisują eksperymenty, odwołują się do przykładów, prowadzą z Czytelnikiem prawdziwy dialog, a nawet rodzaj zabawy, odnosząc się do jego bezpośredniego doświadczenia. Struktura tekstu wraz z układem graficznym ułatwiają zapamiętywanie i wyszukiwanie informacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18204 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 220-234. Indeks.
Człowiek i jego środowisko to prezentacja psychologii społecznej oraz zagadnień związanych ze stresem, zdrowiem i dobrym samopoczuciem. Czytelnik dowie się, w jaki sposób interakcje między ludźmi wpływają na ich myśli, uczucia, spostrzeganie, motywy i zachowania. Pozna badania zachowań grupowych, takich jak praca zespołowa i konformizm, jak również uprzedzenia grupowe i terroryzm. Autorzy, ukazując wpływ sytuacji społecznych na zachowanie człowieka, pomagają zrozumieć siły przyciągania, działające przy budowaniu przyjaźni i związków romantycznych, jak również siły odpychania, stanowiące podłoże przemocy, uprzedzeń i dyskryminacji. Tłumacząc ludzkie reakcje na stres, pokazują, że nie jest on ograniczony do wielkich tragedii, poważnych urazów i katastrof. Niektórzy ludzie wydają się "zestresowani" nawet przy niewielkich kłopotach, podczas gdy inni sprawiają wrażenie spokojnych, chłodnych i opanowanych nawet w sytuacjach kryzysowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 C (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 220-234. Indeks.
Człowiek i jego środowisko to prezentacja psychologii społecznej oraz zagadnień związanych ze stresem, zdrowiem i dobrym samopoczuciem. Czytelnik dowie się, w jaki sposób interakcje między ludźmi wpływają na ich myśli, uczucia, spostrzeganie, motywy i zachowania. Pozna badania zachowań grupowych, takich jak praca zespołowa i konformizm, jak również uprzedzenia grupowe i terroryzm. Autorzy, ukazując wpływ sytuacji społecznych na zachowanie człowieka, pomagają zrozumieć siły przyciągania, działające przy budowaniu przyjaźni i związków romantycznych, jak również siły odpychania, stanowiące podłoże przemocy, uprzedzeń i dyskryminacji. Tłumacząc ludzkie reakcje na stres, pokazują, że nie jest on ograniczony do wielkich tragedii, poważnych urazów i katastrof. Niektórzy ludzie wydają się "zestresowani" nawet przy niewielkich kłopotach, podczas gdy inni sprawiają wrażenie spokojnych, chłodnych i opanowanych nawet w sytuacjach kryzysowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18166 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej