Czerniawska Ewa
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(25)
Forma i typ
Książki
(25)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(32)
wypożyczone
(2)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(1)
BD52 (Rembielińska 6a)
(2)
BD53 (Bazyliańska 6)
(3)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(3)
CN1 (św. Wincentego 85)
(6)
W2 (Bazyliańska 6)
(2)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(16)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Czerniawska Ewa
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(351)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(315)
Mazan Maciejka
(305)
Steel Danielle (1948- )
(300)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(292)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(263)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(181)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(180)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(179)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Roberts Nora
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(149)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Ochab Janusz
(134)
Child Lee (1954- )
(133)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(25)
Język
polski
(25)
Odbiorca
Studenci
(6)
Szkoły wyższe
(6)
Temat
Uczenie się
(11)
Pamięć
(6)
Psychologia
(5)
Motywacja
(4)
Świadomość
(4)
Nauczanie
(3)
Zachowanie
(3)
Genetyka
(2)
Inteligencja
(2)
Poznanie
(2)
Uczniowie
(2)
Zmysły
(2)
Analiza tekstu naukowego
(1)
Badania naukowe
(1)
Behawioryzm
(1)
Bezpieczeństwo drogowe i dzieci
(1)
Choroby dziedziczne
(1)
Decyzje
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko
(1)
Genom
(1)
Językoznawstwo kognitywne
(1)
Ludzie starzy
(1)
Metody nauczania
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Myślenie
(1)
Psychologia nauczania
(1)
Psychologia uczenia się
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Psychopatologia
(1)
Ruch drogowy
(1)
Spostrzeganie
(1)
Starzenie się
(1)
Uczucia
(1)
Umysł
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(8)
Podręczniki
(5)
Opracowanie
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Materiały pomocnicze dla szkół
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Psychologia
(1)
25 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4729, 614 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51696 (1 egz.)
Kaucja: 41,51 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 57 C (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 186-[187].
Książka pomocnicza do nauki wybranych zagadnień z pedagogiki i psychologii na poziomie szkoły ponadpodstwowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9495, 11756 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(ParkEdukacja)
Bibliogr. s. 249-257.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia Człowieka : nowe spojrzenie)
Nazwy aut. na s. 267-268.
Bibliogr. przy pracach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48705 (1 egz.)
Kaucja: 20,00 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8910 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 534-555 i przy rozdz. Indeksy.
Ten podręcznik z zakresu psychologii nauczania, prezentujący zastosowanie wiedzy psychologicznej w procesie dydaktycznym, adresowany jest do nauczycieli oraz studentów przygotowujących się do tego zawodu. Problematyka, którą zajmuje się autorka, to między innymi: role nauczyciela i ucznia w procesie kształcenia, proces uczenia się i zdobywania motywacji w najważniejszych ujęciach teoretycznych, przebieg nauczania i wychowania w szkole, rozwój jednostki, różnice indywidualne a decyzje pedagogiczne, pomiar i ocenę osiągnięć szkolnych. Wielowątkowe treści, bogate dane z zakresu psychologii ogólnej, wychowawczej, społecznej i klinicznej zostały przedstawione w ciekawej oprawie dydaktycznej. Zastosowano wiele środków ułatwiających odbiór informacji i przełożenie ich na język praktyki. Wiedza naukowa przedstawiona jest w sposób przejrzysty i klarowny, co umożliwia stosowanie jej osiągnięć w procesie dydaktycznym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 C (1 egz.)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2480, 10820 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3333 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11786 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 209-[234].
- Czy ludzie potrafią prawidłowo ocenić, ile umieją?- Czy istnieje wiele różnych inteligencji?- Czy prezentacje multimedialne ułatwiają zdobywanie wiedzy?- Czy powtarzanie to skuteczna metoda uczenia się?- Czy stosowanie nagród sprzyja, czy przeszkadza w zdobywaniu wiedzy?- Czy osoby mające wysoką samoocenę uczą się lepiej?Jeffrey D. Holmes przyjrzał się szesnastu powszechnie podzielanym przekonaniom na temat nabywania wiedzy. By jednoznacznie rozstrzygnąć o ich naukowej wartości, zebrał imponującą liczbę danych z literatury naukowej i dokonał ich wnikliwej oraz krytycznej analizy. Rozprawiając się z silnie ugruntowaną wiedzą potoczną, autor pokazuje jednocześnie, jak zachować krytycyzm wobec naukowych i pseudonaukowych doniesień.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19717 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nowe Tendencje w Psychologii ; t. 14)
Bibliogr. s. [453]-508. Indeksy.
Tekst gł. tł. z ang.
Jak ewolucja kształtowała nasze umysły?Na czym polega poznanie społeczne?W jaki sposób ludzie podejmują decyzje?W tomie 2 została ukazana problematyka związana z teoriami ewolucyjnego rozwoju mentalnych umiejętności człowieka, poznaniem społecznym i strukturą oraz funkcjami języka. W zebranych tekstach czytelnik znajdzie prezentację szerokiego pola badawczego współczesnej kognitywistyki, obejmującego tak zróżnicowane zagadnienia jak: automatyzmy, przestrzenie mentalne, neurotyka czy neuroestetyka. Autorzy omawiają najnowsze tendencje w tej dziedzinie nauki, które wyznaczają aktualne standardy badania ludzkiego umysłu.Dokonany wybór tekstów jest trafny, reprezentatywny i instruktywny. Kompozycja pracy jest starannie przemyślana. Książka może zainteresować, poza badaczami z zakresu kognitywistyki, również szerokie grono psychologów, biologów, językoznawców i filozofów, a także przedstawicieli nauk medycznych i informatyków. Jednocześnie może być wykorzystywana w kształceniu studentów wyższych lat kognitywistyki oraz innych kierunków studiów.(Z recenzji prof. Andrzeja Wiśniewskiego)
Część I. Ewolucyjne źródła dyspozycji poznawczych: mózgi, złożone środowiska, ewoluujące umiejętności * Część II * Poznanie społeczne: lustrzane neurony, automatyzmy a refleksje, rozpoznanie umysłów * Część III. Język: przestrzenie mentalne, znaczenia zobrazowane, interpretacja pragmatyczna * Część IV. Najnowsze tendencje w kognitywistyce: podejmowanie decyzji, neuroetyka, neuroestetyka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15739 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecko na drodze : zachowania nie do przewidzenia : - Wyd. 1. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1996. - 128 s. : il. kolor. ; 30 cm.
Podręcznik do prowadzenia zajęć z bezpieczeństwa ruchu drogowego na etapie nauczania początkowego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 656 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11278 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Słowniczek.
Bibliogr. s. [389]-421. Indeksy.
Dla studentów pedagogiki i kierunków nauczycielskich, psychologii, studiów podyplomowych przygotowujących do zawodu nauczycielskiego oraz dla nauczycieli, pedagogów i psychologów szkolnych, wychowawców.
Książka zawiera: wiedzę z zakresu psychologicznych podstaw nauczania oraz nauczania uczenia się, najważniejsze prawidłowości odnoszące się do procesu uczenia się i nauczania, zasady konstruktywistycznego podejścia do uczenia się i nauczania, praktyczne implikacje opisywanych idei, analizę problemów nauczania na początku XXI wieku, wnikliwe analizy psychologiczne pobudzające do refleksji, tworzenia nowych lub zmiany własnych sposobów nauczania, atrakcyjną i komunikatywną formę prezentowanych treści uwzględniającą najwyższe standardy naukowości i potrzeby czytelników.Podręcznik przeznaczony dla: studentów pedagogiki i kierunków nauczycielskich, studentów psychologii, studentów studiów podyplomowych przygotowujących do zawodu nauczycielskiego, nauczycieli, pedagogów i psychologów szkolnych, wychowawców.
Cześć 1. U źródeł nauczania - psychologiczne prawidłowości uczenia się * ROZDZIAŁ 1. Uczenie się - różnorodność ujęć teoretycznych * 1.1. Pojęcie uczenia się - rozumienie potoczne i naukowe * 1.2. Poglądy asocjacjonistyczne i behawiorystyczne * 1.3. Podejście psychodynamiczne * 1.4. Psychologia humanistyczna * 1.5. Nurt poznawczy: wprowadzenie * 1.6. Podejście społeczno-kulturowe * 1.7. Podejście eklektyczne * ROZDZIAŁ 2. Specyfika podejścia poznawczego * 2.1. Uwagi wstępne * 2.2. Pamięć - podstawa uczenia się * 2.3. Związki między pamięcią i uczeniem się * 2.4. Uczenie się jako zmiana pojęciowa * 2.5. Informacja, wiedza, mądrość * 2.6. Procesy myślenia * ROZDZIAŁ 3. Kontrola jako szczególny rodzaj kompetencji * 3.1. Uwagi wstępne * 3.2. Rodzaje kontroli * 3.3. Kontrola umysłu * 3.4. Wybiórczość jako przejaw kontroli umysłu * 3.5. Przyszłość psychologicznych badań nad kontrolą * ROZDZIAŁ 4. Uczenie się - podstawowe prawidłowości, implikacje dla praktyki * 4.1. Wnioski z nurtu behawiorystycznego * 4.2. Wnioski z nurtu poznawczego * Część II. Nauczanie: od teorii do praktyki * ROZDZIAŁ 1. Koncepcja nauczania przygotowawczego a idea edukacji całożyciowej * 1.1. Kontekst analiz * 1.2. Dwie tradycje nauczania * 1.3. Mity, czyli fałszywa wiedza * 1.4. Edukacyjna przestrzeń mityczna * ROZDZIAŁ 2. Istota nauczania w ujęciu kognitywistycznym * 2.1. Uwagi wstępne * 2.2. Ogólne zasady nauczania w ujęciu kognitywistycznym * 2.3. Nauczanie w ujęciu kognitywistycznym - etapy działania * ROZDZIAŁ 3. Od kierowania uczeniem się do kształtowania samoregulacji * 3.1. Organizowanie uczenia się * 3.2. Samoregulacja uczenia się - wprowadzenie * 3.3. Samoregulacja uczenia się - determinanty i rozwój * 3.4. Samoregulacja uczenia się - podstawowe stwierdzenia * ROZDZIAŁ 4. Wiedza o rozwoju psychicznym jako fundament (podstawa) nauczania * 4.1. Rozwój w ujęciu teorii Jeana Piageta * 4.2. Charakterystyka poszczególnych okresów rozwoju * 4.3. Rozwój uwagi jako egzemplifikacja ogólnych prawidłowości rozwojowych * 4.4. Gotowość szkolna * Rozdział 5. Wiedza o różnicach indywidualnych w praktyce nauczania * 5.1. Inteligencja i zdolności * 5.2. Styl poznawczy i style myślenia * 5.3. Osobowość i temperament * 5.4. Indywidualizacja nauczania * ROZDZIAŁ 6. Nauczanie uczenia się, rozwijanie samoregulacji * 6.1. Jak szkoła naucza uczenia się * 6.2. Programy nauczania uczenia się - propozycje psychologów * 6.3. Program pomocy w rozwijaniu umiejętności uczenia się Jeana Berbauma * 6.4. Rozwijanie umiejętności uczenia się u studentów - propozycja Claire Weinstein * 6.5. Wnioski * Część III. Uczeń jako podmiot w procesie poznawania * ROZDZIAŁ 1. Podstawowe narzędzia poznawcze: strategie poznawcze * 1.1. Definicje i typologie strategii uczenia się * 1.2. Kryteria opisu strategii poznawczych * 1.3. Efektywność strategii poznawczych * 1.4. Zasady ćwiczenia strategii poznawczych * ROZDZIAŁ 2. Zaawansowane narzędzia poznawcze: strategie metapoznawcze * 2.1. Istota i formy metapoznania w uczeniu się * 2.2. Metapoznanie a inteligencja * 2.3. Strategie zarządzania zasobami * ROZDZIAŁ 3. Indywidualne style uczenia się * 3.1. Definicje i typologie * 3.2. Metody badania * 3.3. Style uczenia się a inne różnice indywidualne istotne dla procesów uczenia się * 3.4. Style uczenia się a osiągnięcia * 3.5. Implikacje praktyczne * ROZDZIAŁ 4. Pozapoznawcze uwarunkowania funkcjonowania ucznia * 4.1. O motywacji ludzkich działań * 4.2. O utrzymywaniu motywacji - znaczenie siły woli * 4.3. O związkach między umysłem, emocjami i wolą * Cześć IV. Nauczyciel jako uczący się dorosły * ROZDZIAŁ 1. O skuteczności oddziaływań dydaktycznych * 1.1. Uwagi wstępne * 1.2. Czynniki efektywności nauczania * 1.3. Próby wyjścia poza ujęcie czynnikowe * 1.4. Poczucie skuteczności zawodowej nauczycieli * ROZDZIAŁ 2. Trud stawania się nauczycielem * 2.1. Samoświadomość ucznia i nauczyciela * 2.2. Nie tylko samoświadomość - trudny problem nabywania kompetencji * 2.3. Nauczyciel jako badacz * ROZDZIAŁ 3. Nauczyciel - człowiek i profesjonalista * 3.1. Uwagi wstępne * 3.2. Zmieniająca się wiedza, rozwijający się nauczyciel * 3.3. Nauczyciele w obliczu "wielkiej zmiany" w myśleniu o osobach zdolnych * 3.4. Wyróżniki ujęć potocznych * 3.5. Nowe koncepcje, stare sposoby myślenia i działania * ROZDZIAŁ 4. Pomiar efektów uczenia się * 4.1. Uwagi wstępne * 4.2. Rodzaje oceniania * 4.3. Pomiar efektów a uczenie się i nauczanie * 4.4. Co powinno być podstawą i przedmiotem pomiaru? * 4.5. Wybrane problemy związane z pomiarem efektów nauczania * 4.6. Przygotowywanie uczniów do sprawdzianów * 4.7. Nowe sposoby pomiaru efektów nauczania * Część V. Wybrane problemy edukacji XXI wieku * ROZDZIAŁ 1. Czasy globalnych przemian: próba analizy psychologicznej * 1.1. Czym jest globalizacja? * 1.2. Globalizacja jako zjawisko historyczne * 1.3. Specyfika i zakres globalnych przemian na przełomie XX i XXI wieku * 1.4. Charakterystyka informacyjnej i kulturowej ścieżki globalizacji * 1.5. Przemiany ogólnoświatowe jako przyczyna modyfikacji w środowisku życia * ROZDZIAŁ 2. Informacja, wiedza, doświadczenie indywidualne w dobie przemian ogólnoświatowych * 2.1. Rozwój technologiczny jako przedmiot badań naukowych * 2.2. Nowoczesna technika i zjawisko nadprodukcji informacji * 2.3. Bogactwo informacji nie wystarczy, czyli o niezbędności i niezbywalności wiedzy * 2.4. Doświadczenie indywidualne w nowym tysiącleciu * ROZDZIAŁ 3. Poznawać siebie, rozumieć innych: uniwersalne cele kształcenia * 3.1. Psychologia jako kontekst analiz * 3.2. Między teorią i praktyką * 3.3. Poznawanie i rozumienie siebie oraz innych * ROZDZIAŁ 4. Z zagadnień dialogu edukacyjnego * 4.1. Uwagi wstępne * 4.2. Dialog w tradycji europejskiej * 4.3. Specyfika dialogu * 4.4. Płaszczyzny dialogu * 4.5. Dialog a rozwój: perspektywa ucznia i nauczyciela * 4.6.Trudy dialogu w dobie rozwoju technologicznego * ROZDZIAŁ 5. Problemy edukacji w zapisach wielkich dokumentów oświatowych * 5.1. Różne konteksty analiz zagadnień edukacyjnych * 5.2. Nauczanie w pracach instytucji i organizacji międzynarodowych * 5.3. Efekty prac wielkich gremiów * 5.4. Złożoność świata jako wyzwanie dla edukacji * ROZDZIAŁ 6. O niektórych zadaniach psychologa u początku XXI wieku * 6.1. Specyfika czasów * 6.2. Specyfika powinności psychologa * Refleksje końcowe
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16583 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44582 (1 egz.)
Kaucja: 33,10 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4297 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The ABCs of how we learn : 26 scientifically proven approaches, how they work, and when to use them.
Bibliografia, netografia przy rozdziałach.
Czy kiedykolwiek nauczałeś? To pytanie retoryczne. Oczywiście, że tak.Ludzie mają podstawową potrzebę, by się nawzajem nauczać. Robią to nauczyciele, rodzice, przyjaciele, rodzeństwo, plotkarze i pracodawcy. Uczymy innych najróżniejszych rzeczy: pokazujemy gościowi z innego miasta drogę do muzeum, zapoznajemy go z rozkładem podmiejskiej kolejki, uczymy dziecko jeść widelcem, kolejny raz pokazujemy szczeniakowi, jak zrobić siad. Ludzie uczą nawet samych siebie.Biorąc pod uwagę, że nauczałeś, przypomnisz sobie zapewne sytuacje, w których nauczanie nie działało tak, jak powinno. Spróbowałeś innego podejścia i rezultaty były lepsze. Oto częsty przykład: ktoś prosi cię o wskazówki dotarcia do budynku czy sklepu, ty odpowiadasz "Jasne!", bo dokładnie wiesz, gdzie to jest. Za chwilę jednak sam łapiesz się na tym, że całkowicie nieskutecznie wymachujesz rękami, a na obliczu pytającego maluje się coraz większy znak zapytania. Ostatecznie rysujesz mapę.Istnieje wiele sposobów, po które sięgamy, ucząc się nawzajem. Co więcej, różne sposoby nauczania pasują do różnych rodzajów uczenia się. W książce "Jak się uczymy?" przedstawiono 26 naukowo potwierdzonych mechanizmów, za pomocą których uczymy się nowych rzeczy, wśród nich m.in: stosowanie analogii, uczenie się w grupie, stawianie pytań, wizualizacja, uczenie się przez obserwację. Każdy z nich scharakteryzowano według następującego schematu:Co to jest? Podstawowy opis mechanizmu uczenia i wskazanie, dlaczego jest ważny. Jak działa? Nauka i teoria, w tym przystępny opis nowatorskich badań. Jak z tego korzystać? Przykłady aktywności wykorzystujących dany mechanizm. Do czego się nadaje? Rezultaty, w osiągnięciu których ten mechanizm jest szczególnie dobry. Ryzyka. Częste błędy prowadzące do niepożądanych skutków. Przykłady dobrych i złych zastosowań. Literatura. Klasyczne i współczesne opracowania. Ściągawka. Opracowanie podsumowujące główne idee przedstawiane w rozdziale wraz z krótkimi przykładami. Książka będzie zrozumiała dla każdego, kto jest zainteresowany uczeniem się i możliwością jego usprawniania. Rzetelne podstawy naukowe i bogaty materiał źródłowy czynią z niej także znakomity podręcznik.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20636 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 13.06.2024)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 259-276. Indeks.
MOTYWACJA I UCZENIE SIĘ to omówienie trzech wielkich tematów w psychologii: emocji i motywacji, uczenia się oraz pamięci.Problematyka związana z emocjami szczególnie obrosła w mity i wątpliwości. Autorzy rozprawiają się z tradycyjnym poglądem ukazującym emocje jako kłopotliwy ciężar i przeszkodę w korzystaniu z rozumu. Według nich inteligentna maszyna pozbawiona uczuć nie potrafiłaby wytworzyć zgodnego z prawdą obrazu rzeczywistości. Przedstawiają także różne rodzaje motywacji, wskazując charakterystyczne dla nich wpływy biologiczne, umysłowe, behawioralne i społeczno-kulturowe. Jedna motywy w dużym stopniu zależą od procesów uczenia się, natomiast u podstaw innych leżą przede wszystkim czynniki biologiczne. Co więcej, motywy różnią się między sobą wrażliwością na bodźce środowiskowe, na wzmocnienia i na wpływy społeczno-kulturowe. Zarówno emocje, jak i procesy motywacyjne są niezwykle istotne w zdobywaniu, przetwarzaniu i stosowaniu informacji - na równi z inteligencją, dobrą pamięcią i zdolnością uczenia się. W niniejszym tomie wszystkie te relacje zostały szczegółowo omówione.W książce Czytelnik znajdzie wiele praktycznych wskazówek oraz odpowiedzi na ważne pytania. W jaki sposób kontrolować emocje? Skąd się bierze motywacja i jak ją wzmacniać? Czy należy karać i nagradzać dzieci? Jak się uczyć i jak rozumieć wybryki pamięci?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 C (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 259-276. Indeks.
Tom II podręcznika omawia 3 wielkie tematy w psychologii: emocje i motywacje, uczenie się oraz pamięć. Problematyka związana z emocjami szczególnie obrosła w mity i wątpliwości. Autorzy rozprawiają się z tradycyjnym poglądem ukazującym emocje jako kłopotliwy ciężar i przeszkodę w korzystaniu z rozumu. Według nich inteligentna maszyna pozbawiona uczuć nie potrafiłaby wytworzyć zgodnego z prawdą obrazu rzeczywistości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18201 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej