Klim-Klimaszewska Anna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(10)
Forma i typ
Książki
(10)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(8)
wypożyczone
(5)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(1)
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(2)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(4)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(3)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Klim-Klimaszewska Anna
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Roberts Nora
(165)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(10)
Odbiorca
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Wychowanie przedszkolne
(7)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Czytanie
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko
(1)
Pisanie
(1)
Gatunek
Podręcznik
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
10 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Pedagogika przedszkolna / Anna Klim-Klimaszewska. - Wyd. 2 popr. - Warszawa : Polski Instytut Wydawniczy, 2005. - 285, [1] s. ; 21 cm.
Bibliogr., wykaz aktów prawnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47565 (1 egz.)
(dostępność ok. 23.05.2024)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [364]-375.
Nowe, rozszerzone wydanie, oparte o bieżącą podstawą programową.Prof. nzw. dr hab. Anna Klim-Klimaszewska, pedagog, całościowo opisuje zagadnienia stanowiące podstawę pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym.W książce zamieszczone są nie tylko teoretyczne podstawy edukacji dzieci w wieku przedszkolnym, ale również scenariusze praktycznych zajęć, których celem jest prawidłowe wychowanie dzieci.Unikatowa pozycja na rynku wydawniczym polecana nauczycielom przedszkolnym, studentom pedagogiki, rodzicom, a także wszystkim zainteresowanym tematem.
Wstęp * Rozdział I. Wychowanie przedszkolne we współczesnym systemie oświaty na tle rysu historycznego * 1. Rys historyczny wychowania przedszkolnego w Polsce * 2. Współczesna koncepcja wychowania przedszkolnego * 3. Wychowanie przedszkolne w zreformowanym systemie edukacji narodowej * 4. Placówki wychowania przedszkolnego w Polsce * 5. Wychowanie przedszkolne w krajach Unii Europejskiej * Rozdział II. Biopsychiczne podstawy wychowania przedszkolnego * 1. Granice chronologiczne wieku przedszkolnego * 2. Rozwój fizyczny i motoryczny dziecka w wieku przedszkolnym * 3. Rozwój psychiczny dziecka w wieku przedszkolnym * 4. Procesy poznawcze dzieci w wieku przedszkolnym * 5. Rozwój emocjonalno-społeczny dziecka w wieku przedszkolnym * 6. Podstawowe formy działalności dziecka w wieku przedszkolnym * 7. Niektóre zaburzenia występujące u dzieci w wieku przedszkolnym * 8. Stymulowanie rozwoju dzieci w przedszkolu * Rozdział III. Podstawy funkcjonowania przedszkola * 1. Założenia i organizacja placówek przedszkolnych * 2. Uwarunkowania prawne funkcjonowania przedszkola * 3. Statut przedszkola * 4. Programy wychowania w przedszkolu * Rozdział IV. Organizacja środowiska przedszkolnego * 1. Struktura grupy wiekowej * 2. Zagospodarowanie i wyposażenie sali przedszkolnej * 3. Organizacja dnia pobytu i zajęć dzieci w przedszkolu * 4. Funkcjonowanie dziecka w grupie przedszkolnej * 5. Środowisko przedszkolne a adaptacja dziecka do przedszkola * 6. Współpraca środowiska przedszkolnego i rodzinnego w procesie wychowawczo-dydaktycznym * 7. Współpraca przedszkola ze środowiskiem społecznym * Rozdział V. Działalność pedagogiczna przedszkola * 1. Proces wychowania w przedszkolu * 2. Cele wychowania przedszkolnego * 3. Funkcje i zadania przedszkola * 4. Zasady pracy pedagogicznej z dziećmi w wieku przedszkolnym * 5. Formy organizacyjne pracy wychowawczej z dziećmi w wieku przedszkolnym * 6. Podstawowe metody pracy wychowawczej w przedszkolu * 7. Planowanie pracy wychowawczo-dydaktycznej w przedszkolu * 8. Dokumentacja przedszkola * 9. Integracja elementów procesu edukacji w przedszkolu * Rozdział VI. Treści programowe wychowania w przedszkolu * 1. Struktura i zakres treści programowych w przedszkolu * 2. Treści edukacji polonistycznej * 3. Treści edukacji matematycznej * 4. Treści edukacji przyrodniczej * 5. Treści wychowania estetycznego * 6. Treści wychowania społeczno-moralnego * 7. Treści wychowania zdrowotnego * Rozdział VII. Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole * 1. Gotowość szkolna * 2. Gotowość dziecka przedszkolnego do nauki czytania * 3. Gotowość dziecka przedszkolnego do nauki pisania * 4. Przygotowanie dzieci pięcioletnich do podjęcia obowiązków ucznia * Rozdział VIII. Nauczyciel wychowania przedszkolnego * 1. Cele i zadania działalności pedagogicznej nauczycieli przedszkola * 2. Podstawowe funkcje nauczyciela przedszkola * 3. Pedagogiczna postawa nauczyciela przedszkola * 4. Przygotowanie nauczyciela przedszkola do pracy z dziećmi * 5. Warsztat pracy nauczyciela przedszkola * 6. Kształcenie nauczycieli wychowania przedszkolnego * 7. Pomoc przedszkolna * Rozdział IX. Innowacje pedagogiczne w edukacji przedszkolnej * 1. Istota innowacji pedagogicznych * 2. Uwarunkowania pracy innowacyjnej w przedszkolu * 3. Innowacje organizacyjne * 4. Innowacje metodyczne * 5. Innowacje programowe * 6. Certyfikaty jakości * 7. Wizja przedszkola przyszłości * Rozdział X. Wybrane przykłady rozwiązań metodycznych * 1. Scenariusze zajęć tradycyjnych * 2. Scenariusze zajęć z edukacji matematycznej * 3. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem Metody Dobrego Startu * 4. Scenariusze zajęć z edukacji ekologicznej * 5. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem metody Rudolfa Labana * 6. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem metody Carla Orffa * 7. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem metody Alfreda i Marii Kniessów * 8. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem elementów metody Weroniki Sherborne * 9. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem metody Kinezjologii Edukacyjnej Paula E. Dennisona * 10. Scenariusze zajęć poszerzających treści zalecane w Podstawie programowej wychowania przedszkolnego * 11. Scenariusz zajęć w przedszkolu wirtualnym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16206, 16011, 16028, 16027, 16207 (5 egz.)
(dostępność ok. 01.06.2024)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02.A (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02.A (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 365-376.
W nowym rozszerzonym wydaniu, uzupełnionym o bieżącą podstawę programową Anna Klim - Klimaszewska porusza zagadnienia stanowiące podstawę pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym. W książce przedstawiono najważniejsze problemy i teorie wychowania przedszkolnego, a także scenariusze praktycznych zajęć, których celem jest prawidłowe wychowanie dzieci.
Rozdział I. Wychowanie przedszkolne we współczesnym systemie oświaty na tle rysu historycznego * 1. Rys historyczny wychowania przedszkolnego w Polsce * 2. Współczesna koncepcja wychowania przedszkolnego * 3. Wychowanie przedszkolne w zreformowanym systemie edukacji narodowej * 4. Placówki wychowania przedszkolnego w Polsce * 5. Wychowanie przedszkolne w krajach Unii Europejskiej * Rozdział II. Biopsychiczne podstawy wychowania przedszkolnego * 1. Granice chronologiczne wieku przedszkolnego * 2. Rozwój fizyczny i motoryczny dziecka w wieku przedszkolnym * 3. Rozwój psychiczny dziecka w wieku przedszkolnym * 4. Procesy poznawcze dzieci w wieku przedszkolnym * 5. Rozwój emocjonalno-społeczny dziecka w wieku przedszkolnym * 6. Podstawowe formy działalności dziecka w wieku przedszkolnym * 7. Niektóre zaburzenia występujące u dzieci w wieku przedszkolnym * 8. Stymulowanie rozwoju dzieci w przedszkolu * Rozdział III. Podstawy funkcjonowania przedszkola * 1. Założenia i organizacja placówek przedszkolnych * 2. Uwarunkowania prawne funkcjonowania przedszkola * 3. Statut przedszkola * 4. Programy wychowania w przedszkolu * Rozdział IV. Organizacja środowiska przedszkolnego * 1. Struktura grupy wiekowej * 2. Zagospodarowanie i wyposażenie sali przedszkolnej * 3. Organizacja dnia pobytu i zajęć dzieci w przedszkolu * 4. Funkcjonowanie dziecka w grupie przedszkolnej * 5. Środowisko przedszkolne a adaptacja dziecka do przedszkola * 6. Współpraca środowiska przedszkolnego i rodzinnego w procesie wychowawczo-dydaktycznym * 7. Współpraca przedszkola ze środowiskiem społecznym * Rozdział V. Działalność pedagogiczna przedszkola * 1. Proces wychowania w przedszkolu * 2. Cele wychowania przedszkolnego * 3. Funkcje i zadania przedszkola * 4. Zasady pracy pedagogicznej z dziećmi w wieku przedszkolnym * 5. Formy organizacyjne pracy wychowawczej z dziećmi w wieku przedszkolnym * 6. Podstawowe metody pracy wychowawczej w przedszkolu * 7. Planowanie pracy wychowawczo-dydaktycznej w przedszkolu * 8. Dokumentacja przedszkola * 9. Integracja elementów procesu edukacji w przedszkolu * Rozdział VI. Treści programowe wychowania w przedszkolu * 1. Struktura i zakres treści programowych w przedszkolu * 2. Treści edukacji polonistycznej * 3. Treści edukacji matematycznej * 4. Treści edukacji przyrodniczej * 5. Treści wychowania estetycznego * 6. Treści wychowania społeczno-moralnego * 7. Treści wychowania zdrowotnego * Rozdział VII. Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole * 1. Gotowość szkolna * 2. Gotowość dziecka przedszkolnego do nauki czytania * 3. Gotowość dziecka przedszkolnego do nauki pisania * 4. Przygotowanie dzieci pięcioletnich do podjęcia obowiązków ucznia * Rozdział VIII. Nauczyciel wychowania przedszkolnego * 1. Cele i zadania działalności pedagogicznej nauczycieli przedszkola * 2. Podstawowe funkcje nauczyciela przedszkola * 3. Pedagogiczna postawa nauczyciela przedszkola * 4. Przygotowanie nauczyciela przedszkola do pracy z dziećmi * 5. Warsztat pracy nauczyciela przedszkola * 6. Kształcenie nauczycieli wychowania przedszkolnego * 7. Pomoc przedszkolna * Rozdział IX. Innowacje pedagogiczne w edukacji przedszkolnej * 1. Istota innowacji pedagogicznych * 2. Uwarunkowania pracy innowacyjnej w przedszkolu * 3. Innowacje organizacyjne * 4. Innowacje metodyczne * 5. Innowacje programowe * 6. Certyfikaty jakości * 7. Wizja przedszkola przyszłości * Rozdział X. Wybrane przykłady rozwiązań metodycznych * 1. Scenariusze zajęć tradycyjnych * 2. Scenariusze zajęć z edukacji matematycznej * 3. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem Metody Dobrego Startu * 4. Scenariusze zajęć z edukacji ekologicznej * 5. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem metody Rudolfa Labana * 6. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem metody Carla Orffa * 7. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem metody Alfreda i Marii Kniessów * 8. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem elementów metody Weroniki Sherborne * 9. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem metody Kinezjologii Edukacyjnej Paula E. Dennisona * 10. Scenariusze zajęć poszerzających treści zalecane w Podstawie programowej wychowania przedszkolnego * 11. Scenariusz zajęć w przedszkolu wirtualnym
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 52968 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 331-339.
Dzieci mogące mieć w przyszłości problemy z czytaniem i pisaniem można zauważyć już w przedszkolu. W pierwszym rozdziale książki przedstawiona jest problematyka ryzyka dysleksji i dysgrafii. W drugim omawiana jest organizacja zajęć terapeutycznych. Natomiast w rozdziale trzecim znalazły się praktyczne rozwiązania w postaci metod, ćwiczeń, scenariuszy zajęć i planów pracy przydatne podczas prowadzenia zajęć terapeutycznych w przedszkolach z dziećmi ryzyka dysleksji i dysgrafii. Książka przeznaczona jest dla studentów studiów pedagogicznych o specjalności edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna, dla nauczycieli wychowania przedszkolnego, ale także dla kochających rodziców, którzy pragną zrozumieć problematykę dysleksji i dysgrafii oraz chcą pomóc swoim pociechom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 17495 (1 egz.)
(dostępność ok. 16.12.2022)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 16985 (1 egz.)
(dostępność ok. 14.07.2022)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
(dostępność ok. 19.09.2022)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 277-286.
Książka prezentuje zagadnienie adaptacji dziecka do środowiska przedszkolnego, które nie musi być bolesnym i dokuczliwym przeżyciem, ale może stać się motorem korzystnych zmian w rozwoju dziecka.W pozycji przedstawiono zarówno teoretyczne rozważania dotyczące zaburzeń i problemów w procesie adaptacji dziecka do środowiska przedszkolnego, jak i propozycje praktycznych rozwiązań, których celem jest ułatwienie dziecku nawiązania pozytywnych kontaktów w nowym dla niego otoczeniu pozarodzinnym. Pozycja przeznaczona jest dla nauczycieli przedszkolnych, studentów pedagogiki, a także rodziców.Prof. nzw. dr hab. Anna Klim-Klimaszewska, pedagog, pełni funkcję Zastępcy Dyrektora ds. Dydaktyki w Instytucie Pedagogiki Akademii Podlaskiej w Siedlcach. Kieruje Zakładem Wychowania Przedszkolnego funkcjonującego w strukturze Instytutu. Jest autorką ponad 150 publikacji o charakterze naukowym i popularnonaukowym wydawanych w kraju i za granicą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 16860 (1 egz.)
(dostępność ok. 14.07.2022)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02.A (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej