Pisanie
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(178)
Forma i typ
Książki
(178)
Publikacje dydaktyczne
(90)
Proza
(59)
Publikacje popularnonaukowe
(30)
Poradniki i przewodniki
(15)
Publikacje fachowe
(10)
Dramat (rodzaj)
(4)
Publikacje naukowe
(4)
Poezja
(1)
Dostępność
dostępne
(206)
wypożyczone
(13)
nieokreślona
(1)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(1)
BD40 (Suwalska 11)
(15)
BD52 (Rembielińska 6a)
(25)
BD53 (Bazyliańska 6)
(5)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(49)
CN1 (św. Wincentego 85)
(4)
W2 (Bazyliańska 6)
(5)
W29 (Rembielińska 6a)
(2)
W37 (Smoleńska 94)
(2)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(1)
W64 (Radzymińska 121)
(3)
W72 (Suwalska 11)
(2)
W85 (Jórskiego 41)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(102)
Autor
Brown Judy
(28)
Pitts Sorrel
(13)
Taylor Nicole
(13)
Watts Michael
(13)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(9)
Degnan-Veness Coleen
(9)
Davis Fiona
(8)
Baran Joanna
(5)
Barańska Małgorzata
(4)
Guillemant Dominique
(4)
Jakacka Ewa
(4)
Mickiewicz Janina
(4)
Schulz Charles M. (1922-2000)
(4)
Suwalska Elżbieta
(4)
Zakrzewska Barbara (pedagogika)
(4)
Brudzewski Julian
(3)
Kujawa Ewa
(3)
Kurzyna Maria
(3)
Majchrzak Irena
(3)
Rożyńska Małgorzata
(3)
Simpson Maureen
(3)
Bartosik Jolanta
(2)
Bloese Jacquie
(2)
Boksa Ewa
(2)
Braun Eldon M. (1943- )
(2)
Cadwallader Jane
(2)
Davis Ronald D. (1942- )
(2)
Domagała Aneta
(2)
Falski Marian (1881-1974)
(2)
Goroni Andrea (1968- )
(2)
Grabiański Janusz (1929-1976)
(2)
Hatuel Domitille
(2)
Herda Kazimierz
(2)
Marzano Robert J
(2)
Mazali Gustavo (1961- )
(2)
Mirecka Urszula
(2)
Paynter Diane E
(2)
Pomirska Zofia
(2)
Rivola Andrea
(2)
Rocławski Bronisław
(2)
Saint-Exupéry Antoine de (1900-1944)
(2)
Sauser Barbara
(2)
Silver Sarah
(2)
Skibska Joanna
(2)
Skoczylas Grażyna
(2)
Tenta Heike
(2)
Worsley Belinda
(2)
Zbróg Zuzanna
(2)
Zdrojewska Bogumiła
(2)
Adamson Gareth
(1)
Adamson Jean (1928- )
(1)
Alder Charlie
(1)
Allyn Virginia
(1)
Baldovini Corinne
(1)
Balejko Antoni (1935- )
(1)
Berthet Denise (1929- )
(1)
Bogdanowicz Katarzyna Maria
(1)
Bordicchia Gaia
(1)
Broda Grażyna (psycholog)
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Burtowy Maria
(1)
Cackowska Maria (1933-2004)
(1)
Cerocchi Beatrice
(1)
Chwastniewska Danuta
(1)
Cichy Ludwik
(1)
Czajkowska Irena
(1)
Czajkowska Irena ( -2008)
(1)
Danielewicz Teresa
(1)
Davis Courtney (1946- )
(1)
Dennison Gail
(1)
Dennison Paul Ehrlich
(1)
Domínguez Ana
(1)
Driedemyi Joelle
(1)
Dziedziewicz Dorota
(1)
Dąbek Krystyna
(1)
Faigle Iris
(1)
Fernández Morante J. Benjamín
(1)
Fernández Morante J. Benjamín. Sorprendentes aventuras del reportero fotográfico Andrés Romero
(1)
Ferraro Cari
(1)
Flagan Mary
(1)
Formella Małgorzata
(1)
Fuks Agata
(1)
Furmański Jacek (1973- )
(1)
Giermakowska Alicja
(1)
Giordano Philip
(1)
Gittus Mark
(1)
Gmosińska Danuta
(1)
Goroni Andrea
(1)
Green Dan
(1)
Grützner Juliane
(1)
Gąsowska Teresa ( -2000)
(1)
Haduła Aleksandra
(1)
Handzel Zofia (pedagogika)
(1)
Hinrichsen Natalie
(1)
Hinrichsen Tamsin
(1)
Hinz Magdalena
(1)
Hopkins Andy
(1)
Howarth Daniel
(1)
Jakubowicz-Bryx Anna
(1)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(109)
2000 - 2009
(36)
1990 - 1999
(18)
1980 - 1989
(5)
1970 - 1979
(3)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(90)
1901-2000
(6)
1989-2000
(2)
1901-1914
(1)
1939-1945
(1)
Kraj wydania
Polska
(113)
Wielka Brytania
(51)
Włochy
(14)
Język
polski
(112)
angielski
(52)
francuski
(6)
niemiecki
(5)
hiszpański
(3)
Odbiorca
Dzieci
(67)
6-8 lat
(50)
9-13 lat
(38)
Szkoły podstawowe
(32)
0-5 lat
(25)
Nauczanie początkowe
(24)
A1
(13)
Młodzież
(11)
Pre A1
(7)
14-17 lat
(5)
Klasa 4.
(5)
Klasa 5.
(5)
Klasa 6.
(5)
Nauczyciele
(5)
A1+
(4)
A2
(4)
Rodzice
(4)
Szkoły średnie
(4)
A1.1
(3)
Klasa 3.
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Klasa 1.
(2)
Klasa 7.
(2)
Klasa 8.
(2)
Pedagodzy
(2)
Przedszkola
(2)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
A
(1)
A0
(1)
A2 (poziom biegłości językowej)
(1)
B1 (poziom biegłości językowej)
(1)
Poziom podstawowy
(1)
Poziom średniozaawansowany
(1)
Pracownicy poradni psychologiczno-pedagogicznych
(1)
Pre-A1
(1)
Starter B
(1)
Wychowawcy
(1)
below A1
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(41)
Literatura amerykańska
(12)
Literatura francuska
(6)
Literatura polska
(3)
Literatura niemiecka
(2)
Literatura hiszpańska
(1)
Temat
Kobieta
(5199)
Rodzina
(4006)
Przyjaźń
(3822)
Miłość
(3250)
Tajemnica
(2946)
Pisanie
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2931)
Relacje międzyludzkie
(2508)
Zabójstwo
(2166)
Życie codzienne
(1902)
Magia
(1727)
Zwierzęta
(1600)
Dzieci
(1583)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1524)
Uczucia
(1394)
Nastolatki
(1373)
II wojna światowa (1939-1945)
(1360)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1344)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1246)
Literatura dziecięca polska
(1154)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1043)
Ludzie a zwierzęta
(1012)
Chłopcy
(995)
Trudne sytuacje życiowe
(989)
Sekrety rodzinne
(926)
Wybory życiowe
(924)
Policjanci
(904)
Żydzi
(890)
Relacja romantyczna
(876)
Osoby zaginione
(875)
Władcy
(868)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(817)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(773)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(751)
Pisarze polscy
(746)
Przestępczość zorganizowana
(740)
Walka dobra ze złem
(716)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(692)
Koty
(679)
Krainy i światy fikcyjne
(677)
Arystokracja
(674)
Stworzenia fantastyczne
(667)
Mężczyzna
(648)
Literatura młodzieżowa polska
(644)
Psychologia
(638)
Poszukiwania zaginionych
(635)
Uprowadzenie
(634)
Matki i córki
(627)
Samorealizacja
(620)
Wakacje
(605)
Wojna
(597)
Dziennikarze
(584)
Sztuka
(574)
Nauczyciele
(561)
Polacy za granicą
(558)
Wojsko
(550)
Zemsta
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(539)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(503)
Zakochanie
(502)
Czytanie
(497)
Dziadkowie i wnuki
(496)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(492)
Matematyka
(483)
Osobowość
(472)
Spisek
(471)
Seryjni zabójcy
(467)
Przyroda
(459)
Ojcowie i córki
(453)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Samotność
(444)
Marzenia
(443)
Język angielski
(433)
Nauka
(432)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Nauczanie początkowe
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Czarownice i czarownicy
(425)
Ludzie bogaci
(423)
Pisarze
(417)
Politycy
(407)
Samopoznanie
(407)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Berlin (Niemcy)
(1)
Brazylia
(1)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(80)
Opowiadania i nowele
(50)
Adaptacja literacka
(35)
Poradnik
(17)
Opowiadania i nowele przygodowe
(10)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(9)
Poradniki dla nauczycieli
(6)
Dramat (gatunek)
(3)
Elementarz
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Podręcznik
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Ćwiczenia i zadania dla gimnazjów
(2)
Kryminał
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze dla gimnazjów
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Materiały pomocnicze do nauczania początkowego
(1)
Monografia
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Powieść
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Programy nauczania początkowego
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Thriller
(1)
Wiersze
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Zadania i ćwiczenia
(1)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(99)
Językoznawstwo
(2)
Psychologia
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
178 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Ladybird Readers. Level 1)
Na 4. stronie okładki: Level 1 (Pre A1, YLE starters, 100-200 headwords).
Literatura w języku angielskim.
Topsy and Tim like going to the zoo. They like seeing the animals. There are penguins, parrots, and monkeys at the zoo!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I LO (2 egz.)
Książka
W koszyku
([Logopeda Radzi])
Na okł. podtyt.: temat: dysleksja.
Bibliogr.
Autor, ceniony w całym kraju logopeda, ukazuje rodzicom formy i metody pomocy dzieciom w osiąganiu dobrych wyników w nauce, podkreślając że aby dziecko odnosiło sukcesy i z radością uczęszczało do szkoły, winno we właściwym czasie nauczyć się poprawnie mówić, czytać i pisać. Tych sprawności uczy się każde dziecko od swoich rodziców dużo wcześniej, zanim rozpocznie naukę szkolną. Książka Jak pokonać trudności w mówieniu, czytaniu i pisaniu jest poradnikiem dla rodziców i nauczycieli, dzięki któremu mogą lepiej poznać własne dzieci i skuteczniej im pomagać.
1. Wstęp * 2. Podstawowa wiedza z logopedii * 3. Co należy wiedzieć o rozwoju mowy dziecka w pierwszych latach jego życia * 4. Wykorzystanie kwestionariusza nie tylko do badania logopedycznego * 5. Najczęściej zauważalne wady wymowy * 6. Ćwiczenia usprawniające narządy mowy * 7. Metodyka i organizacja zabiegów logopedycznych * 8. Nauka czytania i pisania * 9. Zasady i cechu bezpiecznej pomocy terapeutycznej * Bibliografia * Książki i pomoce
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17989 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poradnik adresowany jest do rodziców, nauczycieli i terapeutów, szczególnie tych, którzy nie wierzą w skuteczność terapii pedagogicznej. Autorka napisała go na podstawie własnych doświadczeń. Omawia najczęstsze problemy, które pojawiają się w trakcie terapii. Pokazuje, jak je przezwyciężać, jak zachęcić dziecko do pracy, dodać mu motywacji i pewności siebie. Przekonuje, że na końcowy sukces ma wpływ nie tylko terapeuta, ale także nauczyciele i rodzina. Swoje rozważania Autorka potwierdza kilkoma przykładami uczniów, z którymi pracowała i którym pomogła zminimalizować problemy w nauce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1823, 1824, 16055 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Dla terapeutów prowadzących zajęcia z uczniami klas IV-VI szkoły podstawowej oraz gimnazjalistami.
Jest to zbiór ćwiczeń dla uczniów klas trzecich lub wyższych, którzy mają problemy z różnicowaniem głosek dźwięcznych i bezdźwięcznych. Zeszyt podzielony jest na kilka części. Na początku znajduje się poradnik dla osoby prowadzącej zajęcia wyrównawcze, w którym znajduje się między innymi opis ćwiczeń oraz porady dotyczące korzystania z książki. Częścią zasadniczą publikacji są ćwiczenia w uzupełnianiu luk w wyrazach oraz wyjaśniające pisownię - osobne dla każdej opozycji głosek dźwięcznych i bezdźwięcznych. Zgromadzenie dużej liczby przykładów oraz podzielenie materiału na małe partie ułatwia opanowanie danej trudności ortograficznej. Na końcu znajdują się również krótkie dyktanda.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16484 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [10].
Dla uczniów klas trzecich lub wyższych.
Zeszyt ten został przygotowany dla uczniów klas trzecich lub wyższych, którzy mają problemy z różnicowaniem głosek miękkich i zmiękczonych. Na początku zeszytu znajduje się poradnik dla osoby prowadzącej zajęcia wyrównawcze, w którym znajduje się między innymi opis ćwiczeń oraz porady dotyczące korzystania z książki. Częścią zasadniczą publikacji są różnego typu ćwiczenia polegające na uzupełnianiu luk w wyrazach, dzieleniu wyrazów na sylaby oraz łączeniu sylab w wyraz. Zgromadzenie dużej liczby przykładów oraz podzielenie materiału na małe partie ułatwia opanowanie danej trudności ortograficznej. Na końcu umieszczono także krótkie dyktanda.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 11.
Dla terapeutów prowadzących zajęcia z uczniami klas IV-VI szkoły podstawowej oraz z gimnazjalistami.
Jest to zbiór ćwiczeń dla uczniów klas trzecich lub wyższych, którzy mają problemy z różnicowaniem głosek miękkich i zmiękczonych. Na początku zeszytu znajduje się poradnik dla osoby prowadzącej zajęcia wyrównawcze, w którym znajduje się między innymi opis ćwiczeń oraz porady dotyczące korzystania z książki. Częścią zasadniczą publikacji są różnego typu ćwiczenia (np. w uzupełnianiu luk w wyrazach, pisaniu pod dyktando słów zawierających określoną głoskę lub sylabę) - osobne dla każdej opozycji głosek miękkich i zmiękczonych. Zgromadzenie dużej liczby przykładów oraz podzielenie materiału na małe partie ułatwia opanowanie danej trudności ortograficznej. Na końcu umieszczono także krótkie dyktanda.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16485 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla uczniów klas 3 i wyższych, szkół podstawowych.
Zeszyt ten został przygotowany dla uczniów klas trzecich lub wyższych, którzy mają problemy z różnicowaniem głosek nosowych ą, ę oraz połączeń om, on, em, en. Ćwiczenia w nim zawarte polegają między innymi na dzieleniu wyrazów na sylaby oraz łączeniu sylab w wyrazy. Na końcu znajdują się krótkie dyktanda.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15516 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie do nauki pisania / D. Berthet ; tłumaczył Marcin Zieliński. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : "Cyklady", 2002. - 155, [5] stron : ilustracje ; 22 cm.
Pierwsza część książki przedstawia przygotowania do nauki pisania, w drugiej przedstawiono zaawansowane metody wprowadzające w tajniki pisma, w ostatniej opisano przebieg właściwej nauki pisania. Książka obejmuje konspekty zajęć przeznaczonych głównie dla dzieci pięcio- i sześcioletnich. Ponadto na końcu zamieszczono zestawy ćwiczeń i zabaw dla młodszych grup wiekowych, które ułatwią trzy- i czterolatkom przygotowanie do systematycznej nauki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19805 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Popcorn ELT readers. Level 2, Mid-beginner)
Literatura w języku angielskim.
Nazwa autora na strone redakcyjnej.
U dołu okładki: With audio CD and online resources.
Strona redakcyjna na stronie 3. okładki.
The kite-eating tree causes problems for Schroeder, and Peppermint Patty joins a rather unusual school. Two hilarious stories adapted from the popular Peanuts comic strip.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II LO (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Popcorn ELT readers. Level 2, Mid-beginner)
Literatura w języku angielskim.
Nazwa autora na strone redakcyjnej.
U dołu okładki: With audio CD and online resources.
Strona redakcyjna na stronie 3. okładki.
The kite-eating tree causes problems for Schroeder, and Peppermint Patty joins a rather unusual school. Two hilarious stories adapted from the popular Peanuts comic strip.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I LO (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 243-256. Indeks.
Dysleksja jest problemem powszechnie znanym i szeroko omawianym w literaturze przedmiotu, a od jakiegoś czasu także w mediach. Na jej temat powstało i wciąż powstaje wiele artykułów popularnonaukowych. Tymczasem nauczyciele języków obcych, do których w szczególności adresowana jest niniejsza publikacja, często narzekają na brak praktycznych informacji dotyczących metodyki nauczania uczniów z dysleksją. Ponadto część z nich deklaruje, że cenniejsze i bardziej przydatne niż podstawy teoretyczne są jasne wskazówki i gotowe metody pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15937 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z I Ogólnopolskiej Konferencji "Nauczanie języków obcych dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi", zorganizowanej przez Polskie Towarzystwo Dysleksji, II Podstawowo-Gimnazjalny Zespół Szkół Społecznych STO w Gdańsku oraz Fundację Scholastyka, która odbyła się 27 września 2003 r. w Gdańsku.
Bibliogr. przy ref.
Tekst częśc. ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2930 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pierwsza część serii zestawów ćwiczeń przeznaczonych dla dzieci leworęcznych. Uczą one posługiwania się lewą ręką, wprowadzają w naukę pisania, a przede wszystkim kształtują umiejętność pisania lewą ręką.Ćwiczenia zawarte w zbiorze zostały opracowane dla dzieci pięcio- i sześcioletnich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18522 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Lewa ręka rysuje i pisze to tytuł ćwiczeń przeznaczonych dla dzieci leworęcznych. Mają one na celu przygotowanie do nauki pisania. Zawierają propozycje ćwiczeń, które przyczynią się do usprawnienia motorycznego ręki oraz współpracy ręki i oka, czyli koordynacji wzrokowo-ruchowej. Część 1 przeznaczona jest dla dzieci 5-6 letnich, zaś kolejne dwie części skierowane są do dzieci 6-7 letnich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18523 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Lewa ręka rysuje i pisze : ćwiczenia przygotowujące do pisania dla dzieci leworęcznych. Cz. 3 / Marta Bogdanowicz, Małgorzata Rożyńska. - Wyd. 4. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2014. - 11 stron, [3] strony, 98 kolorowych tablic luzem : fotografie, rysunki ; 30 cm.
Trzecia część serii zestawów ćwiczeń przeznaczonych dla dzieci leworęcznych. Uczą one posługiwania się lewą ręką, wprowadzają w naukę pisania, a przede wszystkim kształtują umiejętność pisania lewą ręką.Ćwiczenia zawarte w zbiorze zostały opracowane dla dzieci sześcio- i siedmioletnich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18524 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teczka zawiera 29 kart A4 z literami i dwuznakami małymi i wielkimi (których dotyczą scenariusze zajęć) do uczenia się polisensorycznego, 30 kart pracy (po jednej do każdego scenariusza) oraz obrazki z literami i dwuznakami (symbole nawiązujące do treści piosenek).Karty z literami i dwuznakami wykorzystuje się podczas prezentacji oraz omawiania budowy liter i dwuznaków (kształtu, liczby elementów, położenia na płaszczyźnie, ułożenia elementów względem siebie) oraz do demonstracji sposobu pisania (kierunek i kolejność ruchów). Karty ćwiczeń są uzupełniane przez dzieci pod koniec zajęć lub w domu - jako praca domowa. Obrazki z literami i dwuznakami mogą spełniać funkcje nagród, dzieci mogą je kolorować, wklejać do zeszytu lub wykorzystać w inny sposób.Ten program Metody Dobrego Startu jest kontynuacją Od piosenki do literki - część 1. Zawiera materiał potrzebny do wprowadzenia 16 liter i dwuznaków - małych i wielkich. W skład zestawu wchodzą: podręcznik dla nauczyciela ze wskazówkami metodycznymi, scenariuszami zajęć i zapisami nutowymi piosenek, teczka dla dziecka z kartami pracy oraz płyta CD z piosenkami w dwóch wersjach: wokalno-instrumentalnej i instrumentalnej.Od piosenki do literki - część 2 to program opracowany z myślą o dzieciach, które rozpoczęły naukę czytania i pisania, zarówno rozwijających się prawidłowo, jak i tych, u których występują różnego rodzaju niepełnosprawności. Z programu można więc korzystać, prowadząc zajęcia z najstarszymi przedszkolakami, w klasie pierwszej (także integracyjnej), w zespole korekcyjno-kompensacyjnym, szkole specjalnej, specjalistycznych ośrodkach szkolno-wychowawczych i terapeutycznych oraz zajęcia o charakterze nauczania indywidualnego. Dzięki ćwiczeniom przedstawionym w tym programie u dzieci rozwijają się leżące u podstaw czytania i pisania funkcje: językowe, spostrzeżeniowe (wzrokowe, słuchowe, dotykowe i kinestetyczne) oraz motoryczne, a także właściwe ich współdziałanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20301 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teczka z ćwiczeniami dla dziecka zawiera: 47 kart A4 z literami małymi i wielkimi (których dotyczą scenariusze zajęć przedstawione w podręczniku Od piosenki do literki) do uczenia się polisensorycznego, 48 kart ćwiczeń utrwalających oraz obrazki z literami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17124 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony [78-79].
W książce zamieszczono 30 scenariuszy zajęć i tyle samo piosenek. Każdy scenariusz dotyczy jednej litery pisanej - małej lub wielkiej - lub jednego dwuznaku pisanego - małego lub wielkiego (do litery ą są dwie piosenki i dwa scenariusze - do wyboru). We wszystkich, zgodnie ze schematem zajęć prowadzonych MDS, uwzględniono zajęcia wprowadzające, właściwe i końcowe.Zapis nutowy piosenek uzupełniono literowymi oznaczeniami akordów, z których mogą skorzystać nauczyciele grający na gitarze. Słowa piosenek podzielono ukośnymi kreskami, które podpowiadają, w jaki sposób należy kreślić literę/dwuznak podczas śpiewania piosenki. W ramce niebieskim drukiem wyróżniono ten fragment tekstu piosenki, który Autorki proponują wykorzystać do ćwiczeń polegających na uczeniu się polisensorycznym oraz do odtwarzania litery/dwuznaku z jednoczesnym śpiewaniem piosenki.Scenariusze zajęć - mimo że opracowane bardzo szczegółowo - są wyłącznie propozycją dla nauczyciela, który najlepiej zna możliwości i potrzeby swoich uczniów.Ten program Metody Dobrego Startu jest kontynuacją Od piosenki do literki - część 1. Zawiera materiał potrzebny do wprowadzenia 16 liter i dwuznaków - małych i wielkich. W skład zestawu wchodzą: podręcznik dla nauczyciela ze wskazówkami metodycznymi, scenariuszami zajęć i zapisami nutowymi piosenek, teczka dla dziecka z kartami pracy oraz płyta CD z piosenkami w dwóch wersjach: wokalno-instrumentalnej i instrumentalnej. Od piosenki do literki - część 2 to program opracowany z myślą o dzieciach, które rozpoczęły naukę czytania i pisania, zarówno rozwijających się prawidłowo, jak i tych, u których występują różnego rodzaju niepełnosprawności. Z programu można więc korzystać, prowadząc zajęcia z najstarszymi przedszkolakami, w klasie pierwszej (także integracyjnej), w zespole korekcyjno-kompensacyjnym, szkole specjalnej, specjalistycznych ośrodkach szkolno-wychowawczych i terapeutycznych oraz zajęcia o charakterze nauczania indywidualnego. Dzięki ćwiczeniom przedstawionym w tym programie u dzieci rozwijają się leżące u podstaw czytania i pisania funkcje: językowe, spostrzeżeniowe (wzrokowe, słuchowe, dotykowe i kinestetyczne) oraz motoryczne, a także właściwe ich współdziałanie.Teczka zawiera 29 kart A4 z literami i dwuznakami małymi i wielkimi (których dotyczą scenariusze zajęć) do uczenia się polisensorycznego, 30 kart pracy (po jednej do każdego scenariusza) oraz obrazki z literami i dwuznakami (symbole nawiązujące do treści piosenek).Karty z literami i dwuznakami wykorzystuje się podczas prezentacji oraz omawiania budowy liter i dwuznaków (kształtu, liczby elementów, położenia na płaszczyźnie, ułożenia elementów względem siebie) oraz do demonstracji sposobu pisania (kierunek i kolejność ruchów). Karty ćwiczeń są uzupełniane przez dzieci pod koniec zajęć lub w domu - jako praca domowa. Obrazki z literami i dwuznakami mogą spełniać funkcje nagród, dzieci mogą je kolorować, wklejać do zeszytu lub wykorzystać w inny sposób.Ten program Metody Dobrego Startu jest kontynuacją Od piosenki do literki - część 1. Zawiera materiał potrzebny do wprowadzenia 16 liter i dwuznaków - małych i wielkich. W skład zestawu wchodzą: podręcznik dla nauczyciela ze wskazówkami metodycznymi, scenariuszami zajęć i zapisami nutowymi piosenek, teczka dla dziecka z kartami pracy oraz płyta CD z piosenkami w dwóch wersjach: wokalno-instrumentalnej i instrumentalnej.Od piosenki do literki - część 2 to program opracowany z myślą o dzieciach, które rozpoczęły naukę czytania i pisania, zarówno rozwijających się prawidłowo, jak i tych, u których występują różnego rodzaju niepełnosprawności. Z programu można więc korzystać, prowadząc zajęcia z najstarszymi przedszkolakami, w klasie pierwszej (także integracyjnej), w zespole korekcyjno-kompensacyjnym, szkole specjalnej, specjalistycznych ośrodkach szkolno-wychowawczych i terapeutycznych oraz zajęcia o charakterze nauczania indywidualnego. Dzięki ćwiczeniom przedstawionym w tym programie u dzieci rozwijają się leżące u podstaw czytania i pisania funkcje: językowe, spostrzeżeniowe (wzrokowe, słuchowe, dotykowe i kinestetyczne) oraz motoryczne, a także właściwe ich współdziałanie.Płyta CD zawiera 30 piosenek w dwóch wersjach: wokalno-instrumentalnej (służy poznaniu całej piosenki oraz pomaga w jej nauce) i instrumentalnej (ułatwia naukę melodii; przygotowana z myślą o końcowej części zajęć, w której dzieci odpoczywają). Ze względu na różnice, jakie występują w budowie małych i wielkich liter, dla każdej litery i każdego dwuznaku napisano po dwie piosenki.Tematyka piosenek jest bliska dzieciom, ich poczuciu humoru (utwory te powstały specjalnie na potrzeby tej publikacji). Teksty - autorstwa Małgorzaty Barańskiej - zostały napisane w taki sposób, aby wielokrotnie występowała w nich głoska odpowiadająca opracowywanej literze/dwuznakowi. Stanowią one punkt wyjścia i materiał do ćwiczeń językowych.Melodie piosenek, napisane przez Andrzeja Filara, zostały skomponowane w taki sposób, aby ich metrum i rytm pozostawały w ścisłym związku z budową określonej litery/dwuznaku. Dzięki temu jest możliwe jednoczesne śpiewanie piosenki i kreślenie litery/dwuznaku.Ten program Metody Dobrego Startu jest kontynuacją Od piosenki do literki - część 1. Zawiera materiał potrzebny do wprowadzenia 16 liter i dwuznaków - małych i wielkich. W skład zestawu wchodzą: podręcznik dla nauczyciela ze wskazówkami metodycznymi, scenariuszami zajęć i zapisami nutowymi piosenek, teczka dla dziecka z kartami pracy oraz płyta CD z piosenkami w dwóch wersjach: wokalno-instrumentalnej i instrumentalnej.Od piosenki do literki - część 2 to program opracowany z myślą o dzieciach, które rozpoczęły naukę czytania i pisania, zarówno rozwijających się prawidłowo, jak i tych, u których występują różnego rodzaju niepełnosprawności. Z programu można więc korzystać, prowadząc zajęcia z najstarszymi przedszkolakami, w klasie pierwszej (także integracyjnej), w zespole korekcyjno-kompensacyjnym, szkole specjalnej, specjalistycznych ośrodkach szkolno-wychowawczych i terapeutycznych oraz zajęcia o charakterze nauczania indywidualnego. Dzięki ćwiczeniom przedstawionym w tym programie u dzieci rozwijają się leżące u podstaw czytania i pisania funkcje: językowe, spostrzeżeniowe (wzrokowe, słuchowe, dotykowe i kinestetyczne) oraz motoryczne, a także właściwe ich współdziałanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20300 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metoda Dobrego Startu : od wierszyka do cyferki / Marta Bogdanowicz, Małgorzata Barańska, Ewa Jakacka. - Wydanie II. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2017. - Teka (11, [4] strony, [92] kart tablic luzem, w tym kolorowe) : ilustracje ; 29 cm.
Opis według teki.
Bibliografia strony [14-15].
Niniejszy program Metody Dobrego Startu służy do nauki cyfr, znaków matematycznych oraz figur geometrycznych. Mogą z niego korzystać pedagodzy podczas pracy ze starszymi przedszkolakami, których rozwój przebiega prawidłowo; uczniami klasy pierwszej; dziećmi, u których występującą parcjalne deficyty rozwojowe lub inne zaburzenia rozwojowe.Publikacja zawiera broszurę ze wskazówkami metodycznymi, 20 kolorowych rysunków będących ilustracjami wierszyków, 20 wzorów graficznych będących znakami matematycznymi oraz 20 zestawów kart pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20313 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pozycja zalecana przez Polskie Towarzystwo Dyslekcji.
Bibliogr. s. 12.
Pozycja składa się z dwóch części: niewielkiego przewodnika metodycznego i 80 kart (formatu A4) z rysunkami przygotowującymi dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym do pisania. Ćwiczenia grafomotoryczne przygotowują nie tylko do nauki pisania (i rysowania), lecz także korygują źle wykształcone nawyki ruchowe u dzieci starszych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16929 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej