Adaptacja społeczna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(45)
Forma i typ
Książki
(44)
Publikacje naukowe
(8)
Proza
(6)
Komiksy i książki obrazkowe
(4)
Publikacje fachowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Filmy i seriale
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(42)
wypożyczone
(20)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(2)
BD52 (Rembielińska 6a)
(5)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(3)
CN1 (św. Wincentego 85)
(6)
MW123 (św. Wincentego 64)
(1)
W2 (Bazyliańska 6)
(5)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(2)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(2)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(1)
W64 (Radzymińska 121)
(3)
W72 (Suwalska 11)
(1)
W85 (Jórskiego 41)
(3)
W98 (Kondratowicza 23)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(26)
Autor
Gernhäuser Susanne (1966- )
(3)
Gernhäuser Susanne (1966- ). Moja wielka wyszukiwanka
(3)
Horosiewicz Anna
(3)
Klim-Klimaszewska Anna
(2)
Kozaczuk Franciszek
(2)
Szurowska Beata (1973- )
(2)
Szymanowska Aleksandra
(2)
Weller Ursula (1967- )
(2)
Ambrozik Wiesław (1947- )
(1)
Apanel Danuta
(1)
Azhar Azeem
(1)
Baker Jed E
(1)
Barry John (1933-2011)
(1)
Bielecki Jan (1945- )
(1)
Blake Michael (1945-2015)
(1)
Blake Michael (1945-2015). Dances with wolves
(1)
Carlson Elizabeth A
(1)
Ciżkowicz Barbara
(1)
Collins W. Andrew (1944- )
(1)
Costner Kevin (1955- )
(1)
Czajka Stanisław (1938-1990)
(1)
Dzierżawska-Bojanowska Zofia (1983- )
(1)
Egeland Byron R. (1938- )
(1)
Fidelus Anna
(1)
Galewski Jacek
(1)
Gałka Dominika
(1)
Godula Patrycja
(1)
Goździkowski Andrzej
(1)
Grandin Temple (1947- )
(1)
Greene Graham (1952- )
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Jaworska Anetta
(1)
Jelenkovich Barbara (1961- )
(1)
Karłyk-Ćwik Anna
(1)
Kassjanowicz Dorota
(1)
Kassjanowicz Dorota. Dago i Lo
(1)
Kawka Magdalena (pisarka)
(1)
Kawka Magdalena (pisarka). Lwowska Odyseja
(1)
Kieszkowska Anna
(1)
Kościelak Ryszard (1945- )
(1)
Leśniak Barbara
(1)
Lizoń-Szłapowska Dorota
(1)
Lorek Zdzisław (pedagog)
(1)
Maaz Hans-Joachim (1943- )
(1)
McDonnell Mary (1952- )
(1)
Moore Debra
(1)
Musielewicz Adam
(1)
Olbrycht Ada
(1)
Plieth-Kalinowska Izabela
(1)
Prokopiak Anna
(1)
Romanowicz Robert (1976- )
(1)
Romanowska-Łakomy Halina (1940- )
(1)
Ryll Maria
(1)
Sapeta-Czajka Katarzyna
(1)
Sapolsky Robert M. (1957- )
(1)
Semler Dean (1943- )
(1)
Sobolewska Agnieszka
(1)
Sosnowski Maciej
(1)
Sroufe L. Alan
(1)
Stein Agnieszka
(1)
Supeł Barbara
(1)
Supeł Barbara. Staś Pętelka
(1)
Szymanowski Teodor (1932-2021)
(1)
Tinti Hannah (1973- )
(1)
Tulski Józef
(1)
Weissbrot-Koziarska Anna
(1)
Wieczorek Leszek
(1)
Zaborniak-Sobczak Małgorzata
(1)
Zabłocki Kazimierz Jacek (1946- )
(1)
Zaleski Zbigniew (1947-2019)
(1)
Zano Agata
(1)
Łuksza Agata
(1)
Śnieżkowska-Bielak Elżbieta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(14)
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(4)
1980 - 1989
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(24)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
Kraj wydania
Polska
(45)
Język
polski
(44)
angielski
(1)
słowacki
(1)
Odbiorca
0-5 lat
(7)
Dzieci
(7)
Rodzice
(5)
6-8 lat
(4)
Nauczyciele
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(5)
Film amerykański
(1)
Film angielski
(1)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura angielska
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Temat
Kobieta
(5199)
Rodzina
(4006)
Przyjaźń
(3822)
Miłość
(3250)
Tajemnica
(2946)
Adaptacja społeczna
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2931)
Relacje międzyludzkie
(2508)
Zabójstwo
(2166)
Życie codzienne
(1902)
Magia
(1727)
Zwierzęta
(1600)
Dzieci
(1583)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1524)
Uczucia
(1394)
Nastolatki
(1374)
II wojna światowa (1939-1945)
(1360)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1344)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1246)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1043)
Ludzie a zwierzęta
(1012)
Chłopcy
(994)
Trudne sytuacje życiowe
(990)
Sekrety rodzinne
(926)
Wybory życiowe
(925)
Policjanci
(904)
Żydzi
(890)
Relacja romantyczna
(876)
Osoby zaginione
(875)
Władcy
(868)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(817)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(773)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(751)
Pisarze polscy
(746)
Przestępczość zorganizowana
(740)
Walka dobra ze złem
(716)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(692)
Koty
(679)
Krainy i światy fikcyjne
(677)
Arystokracja
(674)
Stworzenia fantastyczne
(667)
Mężczyzna
(648)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(638)
Poszukiwania zaginionych
(635)
Uprowadzenie
(634)
Matki i córki
(627)
Samorealizacja
(620)
Wakacje
(606)
Wojna
(597)
Dziennikarze
(584)
Sztuka
(574)
Nauczyciele
(562)
Polacy za granicą
(558)
Wojsko
(550)
Zemsta
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(539)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(503)
Zakochanie
(502)
Czytanie
(497)
Dziadkowie i wnuki
(496)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Osobowość
(472)
Spisek
(471)
Seryjni zabójcy
(467)
Przyroda
(459)
Ojcowie i córki
(453)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Samotność
(444)
Marzenia
(443)
Język angielski
(433)
Nauka
(432)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Nauczanie początkowe
(427)
Czarownice i czarownicy
(426)
Stosunki interpersonalne
(426)
Ludzie bogaci
(423)
Pisarze
(417)
Politycy
(407)
Samopoznanie
(407)
Temat: czas
2001-
(4)
1901-2000
(3)
1945-1989
(3)
1801-1900
(1)
1939-1945
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Ukraina
(1)
Wielkie Równiny
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Gatunek
Książka obrazkowa
(4)
Opowiadania i nowele
(4)
Poradnik
(4)
Książki dla małych dzieci
(3)
Opracowanie
(3)
Podręcznik
(3)
Raport z badań
(3)
Monografia
(2)
Publikacje dla dzieci
(2)
Adaptacja filmowa
(1)
Dramat filmowy
(1)
Film fabularny
(1)
Film przygodowy
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Powieść psychologiczna
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publicystyka
(1)
Thriller
(1)
Western
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
Psychologia
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Medycyna i zdrowie
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Nauka i badania
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
45 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Cz. 1 pt.: Tożsamość osobowa dewiantów a ich reintegracja społeczna. - Kraków, 2011.
Bibliogr. przy rozdz.
Książka powstała w gronie specjalistów podejmujących m.in. problemy resocjalizacji i readaptacji społecznej skazanych i ma na celu przybliżenie sytuacji społecznej osób zmarginalizowanych i wykluczonych, którzy nie mają podstawowych kwalifikacji i umiejętności, ani wiary oraz zwyczajnej zaradności potrzebnych w podejmowaniu codziennych zadań życiowych, co dodatkowo pogłębia się przez stygmatyzujące reakcje społeczeństwa, a także ukazanie trudności słabo jeszcze rozwiniętej pod tym względem działalności wspierającej i wzmacniającej.(.) Zasadne jest analizowanie tego problemu i opracowywanie określonych rozwiązań oraz wdrażanie ich w konkretnych społecznościach lokalnych, w codziennej praktyce profilaktyczno-resocjalizacyjnej i socjalnej.Zamieszczone w książce teksty wskazują na rozległe obszary wiedzy teoretycznej i rozwiązań praktycznych niezbędnych do wieloaspektowych i pogłębionych studiów nad problematyką tożsamości grupowej dewiantów oraz kierunków działań opiekuńczych, wychowawczych i terapeutycznych, jakie powinny być podejmowane w programach reintegracji społecznej byłych przestępców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16217 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54818 (1 egz.)
Kaucja: 30,79 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 402-417. Indeks.
Dostępna również jako e-book.
Pytanie, czy (lub: jak szybko) sztuczna inteligencja przejmie kontrolę nad naszą cywilizacją, coraz częściej na poważnie zaprząta nam głowy. Oto jedna z najlepszych książek na ten temat, jakie w ostatnich latach ukazały się na świecie. Azeem Azhar, brytyjski przedsiębiorca, publicysta i twórca platformy Exponential View, bez ogródek opisuje przepaść pomiędzy rozwojem nowych technologii, a ludzką zdolnością do poradzenia sobie z przyśpieszeniem technologicznym świata. Diagnozuje coraz głębsze podziały między przedstawicielami nauk ścisłych a humanistami (w tym: politykami), prowadzące do hegemonii korporacji, polaryzacji społeczeństw i globalnych nieporozumień, mających wpływ na życie wszystkich obywateli. Azhar jest uparcie optymistyczny, jeśli chodzi o potęgę technologii, ale mówi też z mocą o tym, jak musimy kształtować technologię, aby nadal służyła społeczeństwu „The Guardian” Jakie są szanse, że uda nam się odnaleźć równowagę w ponowoczesnym świecie i... przetrwać? Co zrobić, żeby tak się stało? Azeem Azhar wie, jaką strategię powinniśmy przyjąć, a jego najważniejsze postulaty znajdziecie na kartach Szybko, coraz szybciej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 33 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1. (dostępność ok. 20.06.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22581 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 198.
Trening interakcji społecznych dla nastolatków i młodych dorosłych z autyzmemWiększość umiejętności społecznych człowieka polega na tym, że w umyśle potrafi on przyjąć perspektywę drugiej osoby. Umiejętności te nie są jednak oczywiste dla osób z autyzmem, dlatego należy ich uczyć w wyrazisty sposób. I właśnie to jest celem drugiej części Ilustrowanego podręcznika umiejętności społecznych, przeznaczonej dla nastolatków i młodych dorosłych: dzielimy umiejętności na mniejsze elementy i jasno pokazujemy, jak należy się zachować i co powiedzieć w danych sytuacjach społecznych. W książce krok po kroku prezentowane są umiejętności potrzebne w sytuacjach, z którymi nastolatki niejednokrotnie stykają się w codziennym życiu, takie jak:nawiązywanie i podtrzymywanie przyjaźni,zadawanie pytań nauczycielowi podczas lekcji,powitania i pożegnania,okazywanie empatii i zrozumienia,przerywanie rozmowy innym osobom,wykonywanie trudniejszych zadań w szkole,unikanie delikatnych tematów podczas rozmowy,praca w grupie,zaproszenie drugiej osoby na randkę,zaprezentowanie się podczas rozmowy o pracę,proszenie o pomoc,radzenie sobie z przeciwnościami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19547 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8484 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52256 (1 egz.)
Kaucja: 27,84 zł
Film
DVD
W koszyku
Tańczący z wilkami [Film] / reżyseria Kevin Costner ; scenariusz Michael Blake. - [Warszawa] : Gazeta Wyborcza, [b.r.]. - 1 dysk optyczny (DVD) : dźwiękowy, kolorowy ; 12 cm.
181 min.
Na podstawie powieści Michaela Blake`a pt.: Tańczący z wilkami.
Zdjęcia Dean Semler ; muzyka John Barry.
Kevin Costner, Mary McDonnell, Graham Greene [i inni].
Oryginalny film wyprodukowano w 1990 r.
DVD-Video ; Dolby Digital 5.1 ; format obrazu: 16:9.
Oryginalna ścieżka dźwiękowa w języku angielskim, lektor i napisy w języku polskim.
7 Oscarów 1991 r.: Najlepszy film ; Najlepszy reżyser ; Najlepszy scenariusz adaptowany ; Najlepsza muzyka oryginalna ; Najlepsze zdjęcia ; Najlepszy dźwięk ; Najlepszy montaż. Złote Globy 1991 r.: Najlepszy dramat ; Najlepszy reżyser ; Najlepszy scenariusz
Amerykański porucznik Dunbar (Kevin Costner) zostaje wysłany przez swojego zwierzchnika do odległego, opuszczonego fortu. W samotności doprowadza go do stanu użyteczności, zaprzyjaźnia się z wilkiem, który wciąż przychodzi zaciekawiony obecnością człowieka oraz poznaje okolicznych Indian. Na początku rdzenni mieszkańcy tych ziem podchodzą do Dunbara nieufnie, ale z czasem porucznik zyskuje w nich oddanych przyjaciół. (opis pochodzi ze strony: https://www.filmweb.pl/film/Ta 5 4
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6023 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1335 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia)
Bibliografia na stronach [428]-463. Indeks.
Poznaj wyniki przełomowego badania nad rozwojem osoby.Proces kształtowania się osobowości intryguje badaczy rozwoju, klinicystów oraz psychologów. Jest to najważniejsze i najbardziej skomplikowane zagadnienie w psychologii, wymaga bowiem uwzględnienia niezliczonych czynników równocześnie, a także ich wpływu na jednostkę w ciągu wielu lat. Zespół doświadczonych naukowców z Uniwersytetu w Minnesocie podjął próbę odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób człowiek staje się taką, a nie inną osobą.Niniejsza książka to podsumowanie przełomowego badania, w którym wzięło udział 180 dzieci obserwowanych przez 30 lat, od narodzin do wieku dorosłego. Dzięki wieloletniej pracy otrzymano spójny, złożony obraz rozwoju człowieka, ustalono, jaka jest natura rozwoju, a także wskazano jego ogólne trendy. Autorzy objaśniają zarówno zastosowaną metodologię, jak i konsekwencje projektu dla postrzegania procesu kształtowania osobowości.Zgromadzona w książce ogromna ilość danych pomaga zrozumieć, jak nasze słabe i mocne strony kształtują się pod wpływem takich czynników, jak pierwsze doświadczenia, relacje z rodziną i rówieśnikami w okresie dzieciństwa i adolescencji, różnice w cechach charakteru i zdolnościach czy warunki społeczno-ekonomiczne. Precyzyjne i przejrzyście sformułowane wnioski badawcze wyjaśniają koleje indywidualnych losów, ukazując ciągłą interakcję między rozwijającymi się dziećmi a ich środowiskiem i jego wpływ na kształtowanie się osobowości.Dzięki książce:Ľ poznasz szczegółowy opis metodologii badania i doboru próby;Ľ dowiesz się, jakie są kolejne etapy kształtowania się osobowości i jak rozwija się onaw poszczególnych okresach życia;Ľ poznasz rozwojowy model zaburzeń."Jest to kompleksowe, dobrze przemyślane i skonstruowane podłużne badanie rozwojowe, które w istotny sposób pomaga zrozumieć rozwój i związane z nim zagadnienia. Będzie ono bardzo przydatne nie tylko dla studentów psychologii rozwojowej, ale także dla wszystkich przedstawicieli dyscyplin psychologicznych zajmujących się rozwojem i jego następstwami"."Bulletin of the Menninger Clinic""Wspaniały opis niezwykle wnikliwej eksploracji doświadczeń i okoliczności, które z czasem składają się na osobę... Do tej pory nie przeprowadzono zbyt wielu badań, które trwałyby aż 30 lat, ale oprócz tego, że wspomniane badanie należy do rzadkości, ma również solidne podstawy teoretyczne i będzie inspirujące dla każdego, kto kiedykolwiek zastanawiał się nad tym, co czyni go taką osobą, jaką jest"."Journal of Child Psychology and Psychiatry""Jeśli chcesz mieć najbardziej aktualną, głęboką wiedzę na temat rozwoju, to powinieneś przeczytać właśnie tę książkę. W tekst wpleciona została prezentacja najnowocześniejszego teoretycznego podejścia do rozwoju. Niniejsza publikacja będzie przydatna jako lektura uzupełniająca na zawansowanym kursie teorii rozwojowej lub bardziej ogólnym kursie z dziedziny rozwoju człowieka"."Journal of Child and Family Studies"L. Alan Sroufe, Ph.D., jest profesorem psychologii dziecka w Instytucie Rozwoju Dziecka oraz na Wydziale Psychiatrii Uniwersytetu Minnesoty, a także członkiem Society for Research in Child Development. Autor sześciu książek i ponad 100 artykułów na temat wczesnych relacji przywiązaniowych, rozwoju emocjonalnego i psychopatologii rozwojowej, dzięki którym zyskał międzynarodowe uznanie jako ekspert w tych dziedzinach.Byron Egeland, Ph.D., jest profesorem rozwoju dziecka na Uniwersytecie Minnesoty i jednym z kierowników IrvingB. Harris Training Center for Infant and Toddler Development. Zasiada w zarządach wielu organizacji krajowych, w tym Prevent Child Abuse America oraz w komitecie doradczym Boy Scouts of America. Jest autorem artykułów i książek poświęconych maltretowaniu dzieci, dzieciom z grup wysokiego ryzyka, psychopatologii rozwojowej oraz profilaktycznym programom interwencyjnym dla rodzin z grup wysokiego ryzyka.Elizabeth A. Carlson, Ph.D., pracuje na stanowisku adiunkta w Instytucie Rozwoju Dziecka na Uniwersytecie Minnesoty. Opublikowała wiele prac na temat wpływu wczesnych doświadczeń na rozwój zaburzeń emocjonalnych i behawioralnych, internalizacji doświadczenia oraz wzajemnego wpływu reprezentacji i doświadczenia. Zyskała międzynarodowe uznanie, prowadząc szkolenia z zakresu oceny przywiązania u niemowląt.W. Andrew Collins, Ph.D., wykłada psychologię rozwojową w Instytucie Rozwoju Dziecka na Uniwersytecie Minnesoty. Napisał wiele artykułów poświęconych oddziaływaniu środków masowego przekazu oraz relacji z rodzicami w okresie adolescencji, a także relacjom rówieśniczym i miłosnym w okresie adolescencji i wczesnej dorosłości. Obecnie pełni funkcję przewodniczącego rady naukowej Study of Early Child Care and Youth Development prowadzonego pod auspicjami National Institute of Child Health and Human Development.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21583 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 496-522.
Streszczenie angielskie, francuskie i niemieckie.
W poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie , jakie warunki decydują o pomyślnym przebiegu readaptacji społecznej skazanych, odwołano się do teorii pedagogicznych, psychologicznych, socjologicznych i filozoficznych dotyczących mechanizmów ludzkiego zachowania. Efektem tego zintegrowania jest opracowanie modelu relacyjnej readaptacji społecznej.
CZĘŚĆ I READAPTACJA SPOŁECZNA SKAZANYCH – ASPEKTY TEORETYCZNE I PRAKTYCZNE 19 * ROZDZIAŁ I Od socjalizacji do readaptacji – konceptualizacja i mechanizmy działania 19 * 1. Wprowadzenie 19 * 2. Socjalizacja – resocjalizacja 19 * 3. Adaptacja – readaptacja społeczna 31 * 3.1. Zasoby wspierające proces readaptacji społecznej 46 * 4. Podsumowanie 57 * ROZDZIAŁ II Pomoc penitencjarna i postpenitencjarna. Formy przygotowania skazanych do readaptacji społecznej 60 * 1. Wprowadzenie 60 * 2. Penitencjarne aspekty wykonywania kary pozbawienia wolności a proces readaptacji społecznej 61 * 3. Rozwiązania systemowe wzmacniające proces readaptacji społecznej 70 * 3.1. Pomoc penitencjarna i postpenitencjarna 70 * 3.1.1. Przygotowanie więźniów do życia w środowisku otwartym w trakcie wykonywania kary pozbawienia wolności 77 * 3.1.2. Przygotowywanie więźniów do życia na wolności bezpośrednio przed zakończeniem kary więzienia 92 * 3.1.3. Pomoc skazanym w warunkach wolnościowych 98 * 3.1.4. Fundusz Pomocy Postpenitencjarnej 108 * 3.1.5. Opieka duszpasterska nad osobami pozbawionymi wolności 114 * 4. Wybrane instytucje pozarządowe pomagające skazanym 117 * 4.1. Działalność Stowarzyszenia Penitencjarnego „Patronat” 118 * 4.2. Działalność Fundacji „Sławek” 124 * 4.3. Stowarzyszenie Kofoeda w Siedlcach 128 * 4.4. Stowarzyszenie Ewangelicznej Pomocy „Bractwo Więzienne” 129 * 5. Podsumowanie 130 * CZĘŚĆ II INSPIRACJE TEORETYCZNE BADAŁ W ZAKRESIE READAPTACJI SPOŁECZNEJ SKAZANYCH 135 * ROZDZIAŁ II Proces readaptacji społecznej w kontekście wybranych koncepcji i teorii 135 * 1. Wprowadzenie 135 * 2. Elementy wybranych teorii psychologicznych istotne w procesie readaptacji społecznej 136 * 3. Elementy wybranych teorii socjologicznych istotne w procesie readaptacji społecznej 159 * 4. Wybrane koncepcje resocjalizacyjne współczesnych polskich naukowców 189 * 5. Podsumowanie 193 * ROZDZIAŁ IV Udział samoświadomości w procesie readaptacji społecznej byłych więźniów 194 * 1. Wprowadzenie 194 * 2. Samoświadomość w wybranych koncepcjach filozoficznych 194 * 3. Samoświadomość – perspektywa psychologiczna 203 * 3.1. Pojęcie świadomości i samoświadomości 203 * 3.2. Samoświadomość a poznanie samego siebie 205 * 3.3. Teoria treści i form samoświadomości Zbigniewa Zaborowskiego 210 * 4. Model relacyjnej readaptacji społecznej opartej na samoświadomości 217 * 5. Podsumowanie 219 * CZĘŚĆ III ZAŁOŻENIA METODOLOGICZNE PRZEPROWADZONYCH BADAŁ 221 * ROZDZIAŁ V Metodologia badań własnych 221 * 1. Wprowadzenie 221 * 2. Cel i przedmiot badań 222 * 3. Problemy badawcze 226 * 4. Charakterystyka zmiennych i wskaźników 232 * 5. Charakterystyka badanej zbiorowości 236 * 6. Metody, techniki i narzędzia badawcze 243 * 7. Schemat statystycznej analizy danych 255 * 8. Organizacja i przebieg badań 258 * 8.1. Badana grupa skazanych 258 * 8.2. Badanie postaw społecznych 259 * CZĘŚĆ IV WYNIKI BADAŁ I PROPOZYCJE ZMIAN W PRAKTYCE RESOCJALIZACYJNEJ 261 * ROZDZIAŁ VI Doświadczenia więzienne skazanych. Analiza przeprowadzonych badań 261 * 1. Wprowadzenie 261 * 2. Obiektywna i subiektywna ocena readaptacji społecznej skazanych 262 * 3. Charakterystyka doświadczeń kryminalnych badanych skazanych 267 * 3.1. Związek między readaptacją społeczną byłych więźniów a czynnikami demograficznymi i doświadczeniami kryminalnymi 272 * 4. Aktywność skazanych w zakładzie karnym. Praca, terapia, udział w programach resocjalizacyjnych 282 * 4.1. Związek między readaptacją społeczną byłych więźniów a pracą, udziałem w terapii i zajęciach resocjalizacyjnych 290 * 5. Kontakty skazanych ze światem zewnętrznym. Obecność osoby wspierającej w życiu skazanego 291 * 5.1. Kontakty ze światem zewnętrznym a proces readaptacji społecznej 296 * 6. Podsumowanie 299 * ROZDZIAŁ VII Powrót do życia w środowisku wolnościowym. Specyfika i uwarunkowania w badanej grupie skazanych 301 * 1. Wprowadzenie 301 * 2. Miejsce zamieszkania skazanych bezpośrednio po opuszczeniu więzienia 301 * 3. Problemy byłych więźniów z powrotem do życia na wolności 306 * 4. Aktywność zawodowa skazanych bezpośrednio po opuszczeniu zakładu karnego 316 * 5. Oczekiwana pomoc i wsparcie po opuszczeniu zakładu karnego 319 * 5.1. Rola kuratora sądowego w procesie readaptacji społecznej skazanych 321 * 6. Relacje skazanych w najbliższym środowisku 324 * 7. Aktualna sytuacja zdrowotna, bytowa, zawodowa i rodzinna skazanych 334 * 8. Ocena sytuacji życiowej z perspektywy skazanych. Cele i plany na przyszłość. Tożsamość skazanych 340 * 9. Podsumowanie 346 * ROZDZIAŁ VII Doświadczenia więzienne i pozawięzienne versus zasoby wewnętrzne skazanych a proces readaptacji społecznej 349 * 1. Wprowadzenie 349 * 2. Charakterystyka analizowanych wybranych zasobów wewnętrznych badanych skazanych 350 * 2.1. Wpływ nasilenia pozytywnej readaptacji na nasilenie zasobów wewnętrznych (ocena obiektywna) 351 * 3. Związek między przebiegiem readaptacji społecznej byłych więźniów a zasobami wewnętrznymi i zewnętrznymi 353 * 3.1. Związek oceny tendencji procesu readaptacji z analizowanymi zasobami wewnętrznymi 360 * 3.2. Związek między nasileniem pozytywnej readaptacji skazanych a subiektywną i obiektywną oceną readaptacji oraz zasobami wewnętrznymi skazanych 362 * 4. Przewidywanie tendencji przebiegu readaptacji społecznej byłych więźniów – perspektywa subiektywna i obiektywna 373 * 4.1. Przewidywanie subiektywnej oceny readaptacji na podstawie posiadanych zasobów wewnętrznych i zewnętrznych 377 * 4.2. Przewidywanie obiektywnej oceny readaptacji na podstawie posiadanych zasobów wewnętrznych i zewnętrznych 379 * 5. Poziom samoświadomości badanych skazanych i ich zasobów wewnętrznych w kontekście przebiegu readaptacji społecznej 381 * 5.1. Mediacyjna funkcja samoświadomości w relacji między zasobami wewnętrznymi a procesem readaptacji 384 * 5.2. Mediacyjna funkcja samoświadomości w relacji między zasobami zewnętrznymi a procesem readaptacji 391 * 6. Analiza skupień. Klasyfikacja procesu readaptacji na podstawie zasobów zewnętrznych i wewnętrznych 400 * 7. Model relacyjnej readaptacji społecznej skazanych – weryfikacja empiryczna 403 * 7.1. Moderacyjny wpływ pobytu na oddziale terapeutycznym, podjęcia pracy w trakcie odbywania kary pozbawienia wolności, poczucia własnej skuteczności oraz stygmatyzacji na obiektywną ocenę readaptacji społecznej skazanych 403 * 7.2. Moderacyjny wpływ pobytu na oddziale terapeutycznym, satysfakcji z życia oraz samoświadomości zewnętrznej i obronnej na subiektywną ocenę readaptacji społecznej * Skazanych 407 * 8. Podsumowanie 409 * ROZDZIAŁ IX Postawy społeczne wobec skazanych – wyniki badań i ich interpretacja 411 * 1. Wprowadzenie 411 * 2. Komponent poznawczy postaw społecznych wobec skazanych 411 * 2.1. Wskaźnik znajomości osób mających za sobą przeszłość izolacyjną w badanej grupie społeczeństwa 412 * 2.2. Opinie badanych na temat uwarunkowań procesu resocjalizacji skazanych 419 * 3. Komponent behawioralny postaw społecznych wobec skazanych 424 * 3.1. Deklaracje badanych w obszarze pomocy byłym więźniom 424 * 3.2 Opinie społeczne na temat aktualnego systemu kar 432 * 4. Komponent emocjonalny badanych postaw społecznych 434 * 4.1. Stosunek emocjonalny badanych do skazanych 434 * 4.2. Opinie badanych na temat osobistych kontaktów ze skazanymi 435 * 5. Stopień zgodności między elementami emocjonalnymi, poznawczymi, behawioralnymi postaw, z uwzględnieniem socjodemograficznych cech badanej grupy społecznej 438 * 5.1. Płeć i osobista znajomość skazanych a postawy społeczne wobec nich 438 * 5.2. Związek między wiekiem, wykształceniem, miejscem zamieszkania, sytuacją materialną oraz częstością praktyk religijnych badanych a opiniami dotyczącymi skazanych 441 * 5.3. Związek między stosunkiem do skazanych a akceptacją, postrzeganiem i chęcią niesienia im pomocy 443 * 6. Przewidywane postawy społeczne wobec skazanych z perspektywy uzyskanych wyników badań 444 * 6.1. Obawa badanych przed skazanymi 444 * 6.2. Segmenty postaw (grupy opinii) na temat skazanych 445 * 7. Podsumowanie wyników badań dotyczących postaw społeczeństwa wobec byłych więźniów 455 * ROZDZIAŁ X Model relacyjnej readaptacji społecznej opartej na samoświadomości – propozycje rozwiązań praktycznych 462 * 1. Wprowadzenie 462 * 2. System pomocy osobom opuszczającym więzienie – propozycje działań resocjalizacyjnych uwzględniających relacje: zasoby zewnętrzne versus wewnętrzne 462 * 3. Rekomendacje rozwiązań praktycznych, mających na celu zmiany postaw społeczeństwa wobec skazanych 474 * 4. Metoda dialogu motywująco-wspierającego w procesie readaptacji społecznej skazanych 478 * 4.1. Rola dialogu wewnętrznego w rozwoju Samoświadomości 486
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21824 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pierwszy dzień w przeszkolu / tekst Dominika Gałka ; ilustracje Patrycja Godula. - Wydanie pierwsze. - Bielsko-Biała : Konrad Sobik, 2020. - [20] stron : ilustracje kolorowe ; 22 cm.
(Przygody Fenka. Wydarzenia II)
Na okładce: Bezpieczna książka.
Fenek zaczyna wspaniałą przygodę! Dokąd się wybiera i dlaczego trochę się tym martwi? Czy dorośli też się czasem boją i jak można pokonać ten strach? Jeśli chcecie poznać odpowiedzi na te pytania, koniecznie zajrzyjcie do książeczki!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pojazdy / autor: Susanne Gernhäuser ; ilustrator: Ursula Weller ; tłumaczenie Anna Horosiewicz. - Poznań : Papilon, copyright 2021. - [24] strony : ilustracje kolorowe ; 27 cm.
(Moja wielka wyszukiwanka / Susanne Gernhäuser)
Okładka wliczona w paginację.
Dla dzieci powyżej 3 lat.
Dla tych, którzy kochają samochody i inne pojazdy. Dla tych, którzy chcą poznawać świat. Dla tych, którzy cieszą się, wyszukując szczegóły na kolorowych ilustracjach.
11 dużych ilustracji ukazujących różne sytuacje z udziałem pojazdów takich jak auto policyjne, karetka pogotowia czy wóz straży pożarnej. Obok każdej planszy krótka historyjka oraz obrazki zachęcające do zabawy w wyszukiwanie detali. Kartonowa, trwała książka dla maluchów i przedszkolaków. [Opis pochodzi od wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1. (dostępność ok. 09.06.2024)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
(dostępność ok. 05.06.2024)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 629 (1 egz.)
(dostępność ok. 24.05.2024)
Książka
W koszyku
Przedszkole / autor: Susanne Gernhäuser ; ilustrator: Ursula Weller ; tłumaczenie Anna Horosiewicz. - Poznań : Papilon, copyright 2021. - [24] strony : ilustracje kolorowe ; 27 cm.
(Moja wielka wyszukiwanka / Susanne Gernhäuser)
Okładka wliczona w paginację.
Dla dzieci powyżej 3 lat.
Dla tych, którzy już chodzą do przedszkola lub dopiero tam pójdą. Dla tych, którzy chcą poznawać świat. Dla tych, którzy cieszą się, wyszukując szczegóły na kolorowych ilustracjach.
11 dużych ilustracji ukazujących różne sytuacje z przedszkola, takie jak wspólne zabawy, posiłki czy wycieczki. Obok każdej planszy krótka historyjka o tym, jak wygląda dzień w przedszkolu oraz obrazki zachęcające do zabawy w wyszukiwanie detali. Kartonowa, trwała książka dla maluchów i przedszkolaków. [Opis pochodzi od wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
(dostępność ok. 15.05.2024)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
(dostępność ok. 16.05.2024)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
(dostępność ok. 22.05.2024)
Książka
W koszyku
(Moja wielka wyszukiwanka / Susane Gernhäuser)
Okładka wliczona w paginację.
Dla dzieci powyżej 3 lat.
Dla tych, którzy pójdą do przedszkola lub chodzą do przedszkola. Dla tych, którzy chcą poznawać świat. Dla tych, którzy cieszą się, wyszukując szczegóły na kolorowych, pełnych detali ilustracjach. 11 plansz ukazujących dziesiątki przedszkolnych sytuacji, takich jak zdejmowanie kurtek w szatni, mycie rąk, zabawa czy przedszkolne posiłki. Obok każdej planszy krótkie, przystępne informacje o przedstawionym miejscu oraz nazwy pojedynczych elementów przy obrazkach zachęcających do zabawy w wyszukiwanie. Kartonowa, trwała książka dla maluchów i przedszkolaków. [Opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
(dostępność ok. 27.05.2024)
Książka
W koszyku
(Psychologia / Uniwersytet Jagielloński)
Tytuł oryginału: The Loving Push.
Bibliografia, netografia na stronach [233]-238.
Zapewnij dziecku ze spektrum autyzmu bezpieczny start w dorosłość.
W życiu jest kilka pewnych rzeczy, na przykład to, że dzieci ze spektrum autyzmu kiedyś dorosną, a rodzice nie zawsze będą im towarzyszyć. Opiekunowie, nauczyciele, terapeuci oraz wszyscy, którym dobro dziecka lub nastolatka ze spektrum autyzmu leży na sercu, potrzebują tego przewodnika, aby przygotować je do dorosłego życia w dzisiejszym świecie.
W życiu jest kilka pewnych rzeczy, na przykład to, że dzieci ze spektrum autyzmu kiedyś dorosną, a rodzice nie zawsze będą im towarzyszyć. Opiekunowie, nauczyciele, terapeuci oraz wszyscy, którym dobro dziecka lub nastolatka ze spektrum autyzmu leży na sercu, potrzebują tego przewodnika, aby przygotować je do dorosłego życia w dzisiejszym świecie. [opis wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 27.04.2024)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 18734 (1 egz.)
(dostępność ok. 04.06.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 303-328.
Książka Anny Karłyk-Ćwik wpisuje się w nurt resocjalizacji cechującej się otwartością na nowe teorie inspirujące do działań charakteryzujących się m.in. humanistyczną wrażliwością oraz odchodzących od twardej technologii resocjalizacyjnej z równoczesnym odwołaniem się do empatycznego dialogu i budowania właściwej atmosfery i klimatu społecznego.W takim podejściu do resocjalizacji Autorka wyznacza ważną rolę dla humoru i śmiechu, które to "ze względu na swe liczne społeczne funkcje, coraz bardziej zyskują na znaczeniu i na popularności, stając się preferowanymi czynnikami motywacji, zachęty i otwartości w kontaktach międzyludzkich". Okazuje się jednak, że w pedagogice, a zwłaszcza w pedagogice resocjalizacyjnej, rola humoru jest stosunkowo rzadko dostrzegana. Kierując się tym A. Karłyk-Ćwik podjęła w swojej książce "próbę włączenia humoru do refleksji i praktyki resocjalizacyjnej, próbę z jednej strony niełatwą - bo w zasadzie pionierską, z drugiej zaś - znamienną - bo podejmowaną w kontekście potrzeby kreowania nowej filozofii resocjalizacji instytucjonalnej nieletnich". Podjęte w monografii studia i eksploracje empiryczne koncentrują się wokół następujących pytań: "czy i do czego resocjalizacja instytucjonalna nieletnich potrzebuje humoru?, czy humor stanowi właściwą odpowiedź na te potrzeby i co może zaoferować/wnieść do resocjalizacji?, czy w szeroko rozumianej - mentalnej, społecznej, organizacyjnej - przestrzeni resocjalizacyjnej jest miejsce dla humoru? i wreszcie - w jaki sposób wprowadzać/implementować humor do środowiska wychowawczego instytucji resocjalizacyjnych dla nieletnich?" Warto sięgnąć do rekomendowanej tu książki, aby uzyskać odpowiedzi na te, oraz inne pytania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19743 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedszkole / tekst: Dorota Kassjanowicz ; ilustracje: Robert Romanowicz. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Tashka, 2021. - [28] stron : ilustracje kolorowe ; 20 cm.
(Dago i Lo / Dorota Kassjanowicz ; 9)
Okładka wliczona w paginację.
Stanowi część 9. cyklu. Część 1. pt.: Smoczek ; część 2. pt.: Nocnik ; część 3. pt.: Ciemność ; część 4. pt.: Mycie rąk ; część 5. pt.: Czytanie książek ; część 6 pt.: Segregacja śmieci ; część 7. pt.: Niejadek ; część 8. Chorowanie.
Oznaczenie nr części na grzbiecie książki.
Wiek: 1-5 lat.
Dago zostaje przedszkolakiem, lecz nie dogaduje się z nowymi koleżankami i kolegami. Woli towarzystwo własnych zabawek i swojego przyjaciela Lo. Dzięki pomocy balonika w końcu się przekonuje, że przedszkole to niezwykłe miejsce, do którego lubi wracać.Dago. Daleki krewny smoka wawelskiego i bazyliszka. Bohater, który wraz ze swoim przyjacielem Lo - żółtym balonikiem - zmienia się na oczach czytelnika. Wyjątkowe pióro Doroty Kassjanowicz i charakterystyczna kreska Roberta Romanowicza stworzyły dziewięć historyjek, składających się jak w puzzle w jedną kolorową całość, która wspiera rodziców w wychowywaniu. Dzięki zadaniom typu "porównaj obrazki" książeczki rozwijają spostrzegawczość maluchów, a słowniczek tłumaczący język Lo zachęca je do poprawnego mówienia. Wszystkie części spaja również bliźniaczy początek i koniec, a także obraz tej samej ulicy, na której zachodzą zmiany wymagające uważności czytelnika. Dla dzieci w wieku 1-5 lat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
(dostępność ok. 10.06.2024)
Książka
W koszyku
Trudna radość / Magdalena Kawka. - Warszawa : Prószyński i S-ka, 2022. - 319, [1] strona ; 20 cm.
(Lwowska Odyseja / Magdalena Kawka ; t. 4)
Stanowi tom 4. cyklu. Tom 1. pt.: Pora westchnień, pora burz ; tom 2. pt.: Powrót z piekła ; tom 3. pt.: Nowy początek.
Jest rok 1947. Tęsknota za Lwowem nie opuszcza Lindnerów, wciąż wracają myślami do minionych czasów, które pamięć zaczyna nieco idealizować. Zwłaszcza że życie w Gryfowie nie jest łatwe. Po stracie Jakuba rodzinie przyjdzie pożegnać Mariannę i wydaje się, że wraz z jej śmiercią świat rozpadł się na kawałki, które trzeba mozolnie poskładać w całość. Lilka wciąż czeka na Oresta, jednak z każdym miesiącem coraz lepiej radzi sobie z jego nieobecnością. Dzięki Andrzejowi znowu zaczyna się uśmiechać. Kiedy w jej życie wkracza dawno niewidziana koleżanka ze szkolnych lat, Lilka nawet nie przypuszcza, jak bardzo skomplikuje się jej sytuacja. Orest również bardzo za nią tęskni, ale jest rozdarty między uczuciem do żony a miłością do Ukrainy. Choć na niepodległość ojczyzny właściwie nie ma już nadziei, jest przekonany, że pewne sprawy musi doprowadzić do końca. Tymczasem do Walerii Gałązkowej również wraca przeszłość. Pamięć o tym, do czego zmusiła ją trudna wojenna rzeczywistość, spędza kobiecie sen z powiek. W końcu pewnego dnia Waleria będzie musiała stawić jej czoło.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 9 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 pol. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 pol. (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 821-3 pol. (1 egz.)
(dostępność ok. 11.05.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 pol. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 pol. (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 821-3 pol. (1 egz.)
(dostępność ok. 27.05.2024)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 821-3 pol. (1 egz.)
(dostępność ok. 31.05.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 pol. (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 821-3 pol. (1 egz.)
(dostępność ok. 31.05.2024)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
(dostępność ok. 19.09.2022)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 277-286.
Książka prezentuje zagadnienie adaptacji dziecka do środowiska przedszkolnego, które nie musi być bolesnym i dokuczliwym przeżyciem, ale może stać się motorem korzystnych zmian w rozwoju dziecka.W pozycji przedstawiono zarówno teoretyczne rozważania dotyczące zaburzeń i problemów w procesie adaptacji dziecka do środowiska przedszkolnego, jak i propozycje praktycznych rozwiązań, których celem jest ułatwienie dziecku nawiązania pozytywnych kontaktów w nowym dla niego otoczeniu pozarodzinnym. Pozycja przeznaczona jest dla nauczycieli przedszkolnych, studentów pedagogiki, a także rodziców.Prof. nzw. dr hab. Anna Klim-Klimaszewska, pedagog, pełni funkcję Zastępcy Dyrektora ds. Dydaktyki w Instytucie Pedagogiki Akademii Podlaskiej w Siedlcach. Kieruje Zakładem Wychowania Przedszkolnego funkcjonującego w strukturze Instytutu. Jest autorką ponad 150 publikacji o charakterze naukowym i popularnonaukowym wydawanych w kraju i za granicą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 16860 (1 egz.)
(dostępność ok. 14.07.2022)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej