Kostyło Piotr (1963- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
Placówka
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(3)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Kostyło Piotr (1963- )
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(189)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(166)
Roberts Nora
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(134)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(2)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Nauczyciele
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie moralne
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Temat: czas
1901-1914
(1)
1901-2000
(1)
Gatunek
Poradnik
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka Myśli Pedagogicznej)
Bibliogr. s. 40-41. Indeksy.
Tekst tł. z fr.
Wychowanie moralne jest zbiorem 18 wykładów wygłoszonych przez Durkheima w roku akademickim 1902-1903 na Sorbonie w ramach zajęć z socjologii.Émile Durkheim (1858-1917) był francuskim uczonym zajmującym się problematyką filozoficzną, pedagogiczną i socjologiczną. Do historii nauki przeszedł jako współtwórca socjologii, jego nazwisko jest w tym kontekście przywoływane najczęściej z nazwiskami Karola Marksa i Maxa Webera. Najważniejszą kategorią wprowadzoną przez Durkheima do nauk społecznych była kategoria faktów społecznych, niezależnych w swoim istnieniu od faktów organicznych i psychicznych, a także wymagających odrębnych metod badawczych. Naukowy dorobek Durkheima sytuowany jest dziś najczęściej w nurcie funkcjonalizmu, on sam zaś uznawany jest za twórcę socjologizmu - orientacji w naukach społecznych, zgodnie z którą społeczeństwo całkowicie determinuje życie psychiczne i kulturalne jednostek, zaś socjologia jako nauka badająca życie społeczne powinna zajmować najwyższe miejsce w hierarchii nauk.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17704 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 203-210. Indeksy.
Streszcz. ang.
Niniejsza książka jest próbą teoretycznego podjęcia zagadnienia wykluczania i przedstawienia z perspektywy filozoficznej czterech problemów, jakie zarysowują się czy wręcz narzucają w trakcie lektury Wykluczania autorstwa Zbigniewa Kwiecińskiego. Kończąc wprowadzenie do książki - raportu z badań longitudinalnych dotyczących wykluczania uczniów z dostępu kultury symbolicznej- toruński socjolog edukacji napisał: Pozostaje ona [ta książka - przyp. P. K.] raportem z badań empirycznych, w którym świadomie nie podejmuję szeregu cisnących się pytań teoretycznych, ideologicznych i praktycznych o źródła nierówności społecznych pośredniczonych poprzez szkolnictwo, o ocenę ich funkcjonalności czy niesprawiedliwości, o możliwości powszechnego wyrównywania szans dostępu do kultury symbolicznej z udziałem edukacjidostępnej przez całe życie *1.Następnie, w ostatnim zdaniu wprowadzenia, autor zwrócił się z wyraźnym apelem do czytelników:Niechże ten raport pozostanie źródłem dla dyskusji i stawiania pytań bardziej, niż gotową na nie odpowiedzią *2.W niniejszej książce zatytułowanej Wykluczanie jako problem filozofii edukacji autor podejmuje dyskusję na ten temat i stawia kilka istotnych z filozoficznego punktu widzenia pytań.Wykluczanie należy do najbardziej eksploatowanych heurystycznie pojęć współczesnej socjologii, pedagogiki i politologii... *1 Z. Kwieciński, Wykluczanie, Wyd. UMK, Toruń 2002, s. 7.*2 Tamże
Rozdział 1 * Przedmiot badań – różne podejścia * 1.1. Źródła problematyki wykluczania * 1.2. Rekonstrukcja głównych punktów * Wykluczania i Nieuniknionego? * 1.2.1. Wykluczanie * 1.2.2. Nieuniknione? * 1.3. Wykluczanie w ujęciu filozofii edukacji * 1.3.1. Wykluczanie i normalizacja * 1.3.2. Wykluczanie i marginalizacja * 1.4. Wykluczanie w ujęciu pedagogiki społecznej * 1.4.1. Podejście ilustracyjne * 1.4.2. Podejście metodologiczne * 1.4.3. Podejście filozofujące * 1.5. Wykluczanie w ujęciu socjologii edukacji * 1.5.1. Reprodukcja struktury społecznej * 1.5.2. Międzynarodowy Program Oceny * Umiejętności Uczniów (PISA) * Podsumowanie * Rozdział 2 * Nieuchronność różnicy * 2.1. Moralność zamknięta i wykluczanie * 2.1.1. Nastawienie na dobro grupy * 2.1.2. Przyzwyczajenie * 2.1.3. Konieczność * 2.1.4. Jednostka i grupa * 2.2. Historia wychowania jako historia wykluczania * 2.2.1. Wykluczanie jako fakt * 2.2.2. Wykluczanie jako norma * 2.2.3. Wykluczanie jako delikt * 2.3. Warunki możliwości wyeliminowania wykluczania * 2.3.1. Trwałość i przemijalność wykluczania * 2.3.2. Kulturowy sprzeciw wobec wykluczania * Podsumowanie * Rozdział 3 * Sprawiedliwość i usprawiedliwienie * 3.1. Sprawiedliwość jako bezstronność * 3.1.1. Zasada równej wolności i zasada dyferencji * 3.1.2. Sprawiedliwość i prawo do nauki * 3.2. Społeczne granice prawa do sukcesu * 3.2.1. Wykluczanie jako błąd i wykluczanie jako koszt * 3.2.2. Usprawiedliwienie wykluczania * 3.3. Demokracja i dyskursy edukacyjne * 3.3.1. Dyskurs konserwatywny * 3.3.2. Dyskurs elitarystyczny * 3.3.3. Dyskurs liberalny * 3.3.4. Dyskurs właściwy dla demokracji uczestniczącej * Podsumowanie * Rozdział 4 * Przebudzanie świadomości * 4.1. Wykluczanie jako błąd nauczycieli * 4.1.1. Wykluczanie a niepowodzenia szkolne * 4.1.2. Błąd nauczycieli i reprodukcja społeczna * 4.2. Akt przebudzenia świadomości * 4.2.1. Nauczyciele jako ludzie radykalni * 4.2.2. Świadomość istoty wykluczania * 4.3. Przebudzenie świadomości w praktyce edukacyjnej * 4.3.1. Przebudzenie świadomości jako akt poświęcenia * 4.3.2. Uśpiona świadomość wykluczanych * 4.3.3. Kształcenie nauczycieli * Podsumowanie * Rozdział 5 * Profesjonalizm i etyka * 5.1. Praca nauczyciela jako powołanie i zawód * 5.1.1. Dwa modele pracy nauczyciela * 5.1.2. Powołanie, zawód i wykluczanie * 5.2. Profesjonalizacja i etyka * 5.2.1. Nauczyciele jako profesjonaliści * 5.2.2. Etyka pracy nauczycielskiej * 5.3. Etyka powinności i etyka cnoty * 5.3.1. Etyka powinności * 5.3.2. Etyka cnoty * 5.3.3. Nauczyciel między powinnością a cnotą * 5.4. Supererogacja: wykluczanie i hojność * 5.4.1. Hojność jako „coś więcej” * 5.4.2. Granice hojności * Podsumowanie * * Zakończenie. Wykluczanie i dylematy * myślenia oświeceniowego * Wnioski * Próba syntezy * Punkty orientacyjne * Pytania podstawowe * Idea równości * Sprawczość nauczycieli * Powrót do etyczności * Bibliografia * Literatura źródłowa * Artykuły i czasopisma * Źródła internetowe * Summary * Indeks nazwisk * Indeks rzeczowy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15455, 3379 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3598 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej