Kuźma Józef (1935- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(2)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Kuźma Józef (1935- )
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(189)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(166)
Roberts Nora
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(134)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Dziecko
(1)
Oświata
(1)
Pedagogika opiekuńcza
(1)
Pedeutologia
(1)
Szkolnictwo
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 349 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. - Indeks.
Streszcz. ang.
Prezentowana książka obejmuje zarys koncepcji scholiologii, czyli nauki o szkole. Studium składa się z dwóch części. Pierwsza obejmuje koncepcje scholiologii na tle historii szkoły i szkolnictwa oraz współczesnych teorii i zmian edukacyjnych w systemie szkolnym. W drugiej części - na podstawie dostępnych źródeł i tekstów - przeprowadzono syntetyczną analizę wzajemnych relacji między scholiologiią a podstawowymi dyscyplinami naukowymi związanymi ze szkołą i szkolnictwem. Ukazano istotną rolę takich dziedzin nauki, jak filozofia, psychologia, socjologia, pedagogika łączniez dydaktyką i innymi subdyscyplinami (w tym mediami), nauką o organizacji, zarządzaniu i ekonomice edukacji oraz prawem szkolnym. Autor wziął także pod uwagę architekturę i ergonomię - dyscypliny bardzo ważne dla funkcjonowania współczesnej i przyszłej szkoły.Publikacja powinna znaleźć zainteresowanie wśród pedagogów-praktyków oraz pedagogów-teoretyków, zajmujących się tworzeniem dalszych istotnych dla nauki o szkole tez, uogólnień i koncepcji.
CZĘŚĆ PIERWSZA * Ogólna koncepcja scholiologii na tle historii * szkoły i szkolnictwa oraz współczesnych teorii szkoły * Rozdział I * Ogólne założenia nauki o szkole * Wprowadzenie * Potrzeba tworzenia nauki o szkole * Jakie znaczenie może mieć nauka lub teoria szkoły jako instytucji społecznej i edukacyjnej? * Problematyka nauki o szkole (wymiary czasowe, podmiot i przedmiot badań, interdyscyplinarność i polimetodyczność) * Bibliografia do rozdziału I * Rozdział II * Historia szkoły i szkolnictwa w zarysie * Refleksje dotyczące genezy i rozwoju szkoły, w teorii i praktyce - wnioski na przyszłość * Geneza szkoły i szkolnictwa w czasach starożytnych * Rozwój szkół i szkolnictwa w średniowieczu * Nowe myślenie o szkołach w epoce odrodzenia i reformacji * Przemiany szkoły i szkolnictwa w czasach oświecenia * Trendy rozwojowe szkół i systemów szkolnych w XIX i XX wieku - refleksje i wnioski * Jaka była sytuacja w dziedzinie reformy szkolnictwa na obszarze trzech zaborów ziem polskich? * Przeciwstawne nurty i tendencje dotyczące głównych koncepcji i programów edukacji szkolnej w ostatnich stuleciach * Nowatorskie poglądy klasyków rosyjskiej pedagogiki na szkołę ludową i kształcenie dzieci * Podstawy teoretyczne reform szkolnych w Rosji radzieckiej * Prądy "nowego wychowania" i nowej szkoły w Europie w XX wieku * Szkoła przyszłości - niektóre koncepcje i wizje autorskie * Bibliografia do rozdziału II * Rozdział III * Współczesne teorie zmian edukacyjnych w szkołach i szkolnictwie * Wprowadzenie * Teoria pozytywistyczna (neopozytywistyczna) szkoły * Teoria progresywistyczna szkoły * Teoria funkcjonalistyczna * Teoria szkoły humanistycznej (neohumanistycznej) * Teoria interakcjonistyczna szkoły * Teoria rekonstrukcjonistyczna szkoły * Teoria ogólna systemów i metoda analizy systemowej - szanse ich aplikacji w nauce o szkole * Bibliografia do rozdziału III * CZĘŚĆ DRUGA * Relacje między scholiologią a podstawowymi * dyscyplinami naukowymi (dziedzinami wiedzy) * związanymi ze szkołą i szkolnictwem * Rozdział IV * Rola filozofii wobec szkoły i nauki o szkole * Bibliografia do rozdziału IV * Rozdział V * Rola psychologii w kształtowaniu szkoły i nauki o szkole * Bibliografia do rozdziału V * Rozdział VI * Funkcje socjologii w nauce o szkole i szkolnictwie * Związek nowej socjologii edukacji z nauką o szkole * Nowe perspektywy i problemy badawcze * Bibliografia do rozdziału VI * Rozdział VII * Relacje między naukami pedagogicznymi a szkołą i scholiologią * Bibliografia do rozdziału VII * Rozdział VIII * Rola pedeutologii w nauce o szkole * Studia i badania nad osobowością i cechami psychicznymi nauczycieli * Badanie ról, funkcji, kompetencji i postaw zawodowych nauczycieli * Kompetencje i umiejętności nauczycieli * Badania dotyczące stylów i strategii wychowawczych oraz interakcji nauczycieli i uczniów, a także innych podmiotów partnerskich życia szkoły * Badania nauczycieli w procesie działania tzw. research action oraz badania na temat nauczycieli jako "agentów zmiany edukacyjnej" * Bibliografia do rozdziału VIII * Rozdział IX * Środki dydaktyczne i nowe media stosowane w szkole * Wstęp * Tradycyjne środki dydaktyczne stosowane w edukacji szkolnej * Kształtowanie nowego środowiska medialnego w systemie szkolnym * Refleksje ogólne * Bibliografia do rozdziału IX * Rozdział X * Zarządzanie systemem szkolnym, ekonomika oświaty, prawo szkolne a nauka o szkole * Prawo szkolne * Bibliografia do rozdziału X * Rozdział XI * Rola architektury i ergonomii we współczesnej szkole * Jaką rolę może odegrać ergonomia w projektowaniu funkcjonalnych budynków szkolnych? * Bibliografia do rozdziału XI * Rozdział XII * Scholiologia - przedmiot studiów pedagogicznych inauczycielskich, podstawy programowe * Problematyka wykładów i konwersatoriów * Ogólna koncepcja scholiologii na tle historii szkoły i szkolnictwa oraz współczesnych teorii szkoły * Relacje między scholiologią a podstawowymi dyscyplinami naukowymi * Literatura podstawowa * Podsumowanie * Jakie refleksje nasuwają się na tle całej historii szkoły i szkolnictwa? * Postscriptum * Bibliografia podsumowująca * Summary * Indeks nazwisk
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47605 (1 egz.)
Kaucja: 29,63 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5353 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [153] i przy rozdz.
Dla studentów i pracowników naukowo-dydaktycznych studiów pedagogicznych, a zwłaszcza specjalności pedagogika społeczno-opiekuńcza i praca socjalna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 51044 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej