Kulesza Wojciech
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(2)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Kulesza Wojciech
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(189)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(166)
Roberts Nora
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(134)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Mimikra i mimetyzm
(1)
Praca dyplomowa
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Sztuka pisania
(1)
Gatunek
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Nauka i badania
(1)
Psychologia
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 266-296. Indeks.
Mówimy o papugowaniu, małpowaniu, imitowaniu zachowań, o tym, że dziecko jest kalką, kopią lub lustrzanym odbiciem rodzica. Ludzie naśladują swoje zachowania. Obserwujemy to zjawisko, patrząc na wiernych w trakcie ceremonii religijnych, dzieci na placu zabaw, żołnierzy podczas parady. Woody Allen nazwał tę hiperzdolność Leonarda Zeliga - głównego bohatera jego znakomitego filmu - efektem kameleona. W tej książce Autor opisuje to jedno z kluczowych i fascynujących ludzkich zachowań. Zastanawia się, co nam to zachowanie daje. Pyta: Czy każdy jest społecznym kameleonem? Czy różnimy się skłonnościami do naśladowania? Czy da się "tego" nauczyć i do czegoś "to" wykorzystać? Czy naśladownictwo może być szkodliwe? Książka ta przedstawia bardzo wszechstronny, wyczerpujący i analityczny przegląd psychologicznej literatury na temat naśladownictwa oraz jego wyznacznikoďw i konsekwencji. Jest to literatura bardzo współczesna, często dosłownie z ostatnich paru lat, zaś autor wykazuje się jej dogłębnym zrozumieniem i porusza się po niej z niezwykłą swobodą i erudycją. Książka pozwala czytelnikowi uzyskać pełną orientację we współczesnym stanie badań nad naśladownictwem i zbliżonymi zjawiskami. prof. dr hab. Bogdan Wojciszke - fragment recenzji Wojciech Kulesza (...) jest autorem ogromnej liczby badań, z których część opublikowana została w prestiżowych czasopismach. Można więc śmiało powiedzieć, że jest ekspertem w tej dziedzinie. Nikt w Polsce nie wie na ten temat tyle, co on. (...) I nie udałoby się znaleźć kogoś, kto jest lepszym niż Wojciech Kulesza znawcą tej tematyki. Książka zawiera przegląd potężnego materiału empirycznego. Liczba badań (...) jest imponująca. Staranność w wyszukiwaniu eksperymentów (...) budzi mój szacunek. Trudno wskazać w literaturze światowej podobną pozycję dotyczącą psychologicznej perspektywy mimikry. prof. dr hab. Dariusz Doliński - fragmenty recenzji
Rozdział 1. Naśladownictwo w świecie zwierząt i ludzi. * Zarys mimikry i podstawy efektu kameleona * 1.1. Mimikra w perspektywie świata zwierząt * 1.1.1. Psychologia uczenia się zwierząt * 1.2. Wczesne koncepcje socjologiczne * 1.3. Wczesne koncepcje psychologiczne * 1.4. Psychologia społeczna * 1.4.1. Naśladownictwo jako technika * wpływu społecznego * 1.4.2. Naśladowanie jako podstawa uczenia * 1.5. Psychologia kliniczna * 1.6. Psychologia rozwojowa * 1.7. Synchronia interakcyjna, koordynacja interpersonalna * i dopasowanie zachowania (interactional synchrony, * interpersonal coordination, behavioral matching) * 1.8. Mimikra motoryczna (motor mimicry) * 1.9. Naśladownictwo na poziomie emocji - zarażanie afektywne (mood contagion) * 1.10. Mimikra emocjonalna * 1.11. Naśladowanie mowy * 1.12. Jednoczesne naśladownictwo mowy, zachowań, emocji - dynamiczna psychologia społeczna * 1.13. Naśladownictwo na poziomie grup - teoria synchronizacji * Podsumowanie * Rozdział 2. Fundament efektu kameleona: badania Tani Chartrand i Johna Bargha * 2.1. Eksperyment pierwszy * 2.2. Eksperyment drugi * 2.3. Eksperyment trzeci * Rozdział 3. Zmienne modyfikujące tendencje naśladowcze * 3.1. Osobowość/cechy naśladowcy * 3.1.1. Empatia * 3.1.2. Obserwacyjna samokontrola * 3.1.3. Narcyzm * 3.1.4. Zależność od pola * 3.1.5. Lęk społeczny * 3.1.6. Style przywiązania * 3.1.7. Orientacje społeczne * 3.2. Stany naśladowcy * 3.2.1. Tendencje afiliacyjne * 3.2.2. Wykluczenie społeczne * 3.2.3. Tendencje prospołeczne i antyspołeczne * 3.2.4. Stany afektywne * 3.3. Własności osoby naśladowanej * 3.3.1. Atrakcyjność fizyczna * 3.3.2. Atrakcyjność interpersonalna - początkowe nastawienie * 3.3.3. Podobieństwo do naśladowcy * 3.3.4. Podobieństwo na poziomie przynależności grupowej * Podsumowanie * Rozdział 4. Skutki naśladownictwa * 4.1. Wzrost podatności na wpływ społeczny * 4.1.1. Perswazja * 4.1.2. Autorytet * 4.2. Zmiany w postrzeganiu siebie * 4.2.1. Spostrzeganie podobieństwa do innych ludzi * 4.2.2. Aktywizacja ja współzależnego (i jego wpływ na stopień naśladowania) * 4.2.3. Samoświadomość * 4.3. Zmiany w postrzeganiu świata społecznego * 4.3.1. Zmiany spostrzegania naśladowcy * 4.3.2. Zmiana postrzegania grupy obcej * 4.3.3. Wiara w sprawiedliwość świata * 4.3.4. Spadek tendencji do obwiniania ofiar * 4.3.5. Pozytywna ocena produktów * 4.3.6. Wzrost sprzedaży * 4.4. Wzrost prospołeczności * 4.4.1. Pomaganie innym * 4.4.2. Dzielenie się (intymnymi) informacjami z innymi * 4.4.3. Zaufanie * 4.4.4. Prospołeczne tendencje wyborcze * 4.5. Wpływ mimikry na wzrost kreatywności naśladowanego * 4.6. Obserwacja mimikry * 4.7. Straty wynikające z naśladownictwa * 4.7.1. Straty osoby nienaśladowanej * 4.7.2. Straty osoby naśladowanej * 4.7.3. Straty osoby naśladującej * Podsumowanie * Rozdział 5. Metodologia badań nad tendencjami do naśladowania * 5.1. Co jest zachowaniem naśladowczym i kiedy ono występuje? * 5.2. Co jest kopiowane - czyli jakie zachowania mają być prezentowane i mogą być naśladowane przez osobę badaną? * Jak często należy prezentować dane zachowanie? * 5.3. Jak długa ma być ekspozycja na zachowania, które może naśladować osoba badana? * 5.4. Zmienne niezależne * 5.4.1. Wyniki w testach: punkt wyjścia do porównania skłonności do naśladowania między osobami badanymi w zależności od wyników w teście * 5.4.2. Warunek kontrolny * 5.5. Zmienne zależne * 5.5.1. Sposób kodowania i przeliczania tendencji naśladowczych * 5.6. Jak czułą skalę projektować dla zmiennej zależnej oraz co może mierzyć kwestionariusz? * Rozdział 6. Metodologia badań, w których manipuluje się naśladownictwem * 6.1. Warunek naśladownictwa * 6.1.1. Naśladowanie zachowań * 6.1.2. Naśladowanie ekspresji mimicznych * 6.1.3. Naśladowanie mowy * 6.1.4. Jak często i kiedy naśladować? * 6.2. Warunek nienaśladowania * 6.3. Kwestie temporalne - jak długo (nie) naśladować? * 6.4. Warunek kontrolny naśladownictwa * 6.4.1. Antynaśladowanie = warunek kontrolny? * 6.5. Zmienna zależna * 6.5.1. Co mierzyć? * 6.5.2. Jak "dokładnie" mierzyć - jak czuła powinna być skala? * Rozdział 7. Refleksja nad niektórymi fundamentalnymi twierdzeniami * 7.1. Spoiwo społeczne * 7.2. Nieświadomość * 7.3. Automatyzm * Rozdział 8. Pomysły badawcze * 8.1. Badania nad fundamentami mimikry i efektu kameleona * 8.1.1. Czy mimikra to spoiwo społeczne? * 8.1.2. Badania nad świadomością efektu kameleona * 8.1.3. Mimikra = podobieństwo? * 8.2. Temporalne aspekty mimikry * 8.2.1. Temporalne aspekty tendencji naśladowczych * 8.2.2. Krótko- i długofalowe skutki mimikry * 8.2.3. Zagadnienia temporalne a synchronizacja * 8.3. Transfer na inne osoby: "rozlewanie się"/ekstrapolacja * 8.3.1. Ekstrapolacja a tendencje naśladowcze * 8.3.2. Ekstrapolacja a naśladowanie osoby badanej * 8.3.3. Kiedy nie dochodzi do ekstrapolacji? * 8.3.4. Ekstrapolacja w badaniach nad synchronizacją * 8.4. Im więcej, tym więcej? * 8.4.1. Im więcej torowania różnych cech/perspektyw postrzegania świata społecznego, tym więcej naśladowania? * 8.4.2. Im więcej naśladowania, tym więcej uległości? * 8.5. Badania udoskonalające metodologię * 8.5.1. Jak sposób przeliczania tendencji naśladowczych zmienia rozkład wyników? * 8.5.2. Tworzenie rozbudowanych pętli badawczych: naśladowanie zmienia cechę za nie odpowiedzialną; cecha zwiększa tendencje naśladowcze * 8.5.3. Zmiana w zakresie zmiennych zależnych * 8.5.4. Jakie zachowanie jest naśladowaniem, a jakie nie? * 8.5.5. Nowe metody badawcze * 8.5.5.1. Awatary i problemy związane z ich wykorzystaniem * 8.5.5.2. Naśladowanie bez wykorzystania awatara - naśladowanie zachowań * 8.5.5.3. Naśladowanie bez wykorzystania awatara - naśladowanie emocji * 8.6. Wpływ mimikry na obserwatora * 8.7. Nowy trend badawczy: naśladowanie wyobrażenia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55575 (1 egz.)
Kaucja: 28,67 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18224 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Gdy kończyliśmy pracę nad tym poradnikiem, cztery nasze artykuły znajdowały się w recenzji (w zachodnich czasopismach: psychologicznych, medycznych, marketingowych), cztery kolejne pisaliśmy, przygotowywaliśmy trzy granty, prowadziliśmy międzynarodowe badania stanowiące podstawę kilku następnych prac, a kilka szkiców opartych na już policzonych danych czekało na dokończenie. Kiedy zaczynaliśmy przygodę z pisaniem, takie tempo było nie do wyobrażenia, gdyż przygotowanie nawet polskiego tekstu wymagało co najmniej 12 miesięcy. Napisaliśmy więc poradnik, który kiedyś, na początku naszej drogi, sami chcielibyśmy przeczytać. I podpowiadamy w nim, jak zacząć swoją przygodę z pisaniem. Ufamy, że dzięki niemu droga od "kiedyś" do "dzisiaj" nie zajmie Czytelnikowi tyle czasu, co nam: kilkanaście czy kilkadziesiąt lat.Praca dyplomowa powinna być zrozumiała nie tylko dla autora, lecz także - i przede wszystkim - dla czytelnika. Wojciech Kulesza i Dariusz Doliński piszą, w jaki sposób pracować nad pisaniem pracy dyplomowej, aby to osiągnąć. Jak powiadają: "Łatwo jest pisać trudno. Trudno jest pisać łatwo". I pokazują, jak pisać tekst łatwy dla czytelnika. - Bogdan WojciszkeWiele razy myślałem o tym, że łatwiej jest samemu napisać pracę naukową niż poradzić komuś, jak on taką pracę powinien napisać. Wojciech Kulesza i Dariusz Doliński - bez żadnej łopatologii - mądrze , cierpliwie i dowcipnie podsuwają przyszłym autorom prac magisterskich świetne pomysły. Jeśli studenci (co wcale nie jest pewne) przeczytają ten poradnik, to bez wątpienia napiszą bardzo porządne prace magisterskie. Czytajcie więc, bo warto! - Wiesław Łukaszewski
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21121 (1 egz.)
(dostępność ok. 01.07.2024)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej