Ledzińska Maria
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(8)
Forma i typ
Książki
(8)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(8)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(6)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Ledzińska Maria
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Roberts Nora
(165)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(2)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Odbiorca
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Kształcenie
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Uczenie się
(2)
Inteligencja
(1)
Nauczanie
(1)
Pamięć
(1)
Przetwarzanie informacji przez dzieci
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia uczenia się
(1)
Sukces szkolny
(1)
Uczucia
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(2)
Materiały pomocnicze dla szkół
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki
(1)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 186-[187].
Książka pomocnicza do nauki wybranych zagadnień z pedagogiki i psychologii na poziomie szkoły ponadpodstwowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9495, 11756 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
"Redaktorom udało się zaprosić do napisania tekstów zarówno autorów znanych, jak też badaczy z młodszego pokolenia, ale mających już duże doświadczenie naukowe i publikacyjne. Taki ich zestaw gwarantuje wysoki poziom merytoryczny prac, które zarazem wzbudzą zainteresowanie różnych grup czytelników". z recenzji Tomasza Maruszewskiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53682 (1 egz.)
Kaucja: 42,63 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8213 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8214 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5820 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Słowniczek.
Bibliogr. s. [389]-421. Indeksy.
Dla studentów pedagogiki i kierunków nauczycielskich, psychologii, studiów podyplomowych przygotowujących do zawodu nauczycielskiego oraz dla nauczycieli, pedagogów i psychologów szkolnych, wychowawców.
Książka zawiera: wiedzę z zakresu psychologicznych podstaw nauczania oraz nauczania uczenia się, najważniejsze prawidłowości odnoszące się do procesu uczenia się i nauczania, zasady konstruktywistycznego podejścia do uczenia się i nauczania, praktyczne implikacje opisywanych idei, analizę problemów nauczania na początku XXI wieku, wnikliwe analizy psychologiczne pobudzające do refleksji, tworzenia nowych lub zmiany własnych sposobów nauczania, atrakcyjną i komunikatywną formę prezentowanych treści uwzględniającą najwyższe standardy naukowości i potrzeby czytelników.Podręcznik przeznaczony dla: studentów pedagogiki i kierunków nauczycielskich, studentów psychologii, studentów studiów podyplomowych przygotowujących do zawodu nauczycielskiego, nauczycieli, pedagogów i psychologów szkolnych, wychowawców.
Cześć 1. U źródeł nauczania - psychologiczne prawidłowości uczenia się * ROZDZIAŁ 1. Uczenie się - różnorodność ujęć teoretycznych * 1.1. Pojęcie uczenia się - rozumienie potoczne i naukowe * 1.2. Poglądy asocjacjonistyczne i behawiorystyczne * 1.3. Podejście psychodynamiczne * 1.4. Psychologia humanistyczna * 1.5. Nurt poznawczy: wprowadzenie * 1.6. Podejście społeczno-kulturowe * 1.7. Podejście eklektyczne * ROZDZIAŁ 2. Specyfika podejścia poznawczego * 2.1. Uwagi wstępne * 2.2. Pamięć - podstawa uczenia się * 2.3. Związki między pamięcią i uczeniem się * 2.4. Uczenie się jako zmiana pojęciowa * 2.5. Informacja, wiedza, mądrość * 2.6. Procesy myślenia * ROZDZIAŁ 3. Kontrola jako szczególny rodzaj kompetencji * 3.1. Uwagi wstępne * 3.2. Rodzaje kontroli * 3.3. Kontrola umysłu * 3.4. Wybiórczość jako przejaw kontroli umysłu * 3.5. Przyszłość psychologicznych badań nad kontrolą * ROZDZIAŁ 4. Uczenie się - podstawowe prawidłowości, implikacje dla praktyki * 4.1. Wnioski z nurtu behawiorystycznego * 4.2. Wnioski z nurtu poznawczego * Część II. Nauczanie: od teorii do praktyki * ROZDZIAŁ 1. Koncepcja nauczania przygotowawczego a idea edukacji całożyciowej * 1.1. Kontekst analiz * 1.2. Dwie tradycje nauczania * 1.3. Mity, czyli fałszywa wiedza * 1.4. Edukacyjna przestrzeń mityczna * ROZDZIAŁ 2. Istota nauczania w ujęciu kognitywistycznym * 2.1. Uwagi wstępne * 2.2. Ogólne zasady nauczania w ujęciu kognitywistycznym * 2.3. Nauczanie w ujęciu kognitywistycznym - etapy działania * ROZDZIAŁ 3. Od kierowania uczeniem się do kształtowania samoregulacji * 3.1. Organizowanie uczenia się * 3.2. Samoregulacja uczenia się - wprowadzenie * 3.3. Samoregulacja uczenia się - determinanty i rozwój * 3.4. Samoregulacja uczenia się - podstawowe stwierdzenia * ROZDZIAŁ 4. Wiedza o rozwoju psychicznym jako fundament (podstawa) nauczania * 4.1. Rozwój w ujęciu teorii Jeana Piageta * 4.2. Charakterystyka poszczególnych okresów rozwoju * 4.3. Rozwój uwagi jako egzemplifikacja ogólnych prawidłowości rozwojowych * 4.4. Gotowość szkolna * Rozdział 5. Wiedza o różnicach indywidualnych w praktyce nauczania * 5.1. Inteligencja i zdolności * 5.2. Styl poznawczy i style myślenia * 5.3. Osobowość i temperament * 5.4. Indywidualizacja nauczania * ROZDZIAŁ 6. Nauczanie uczenia się, rozwijanie samoregulacji * 6.1. Jak szkoła naucza uczenia się * 6.2. Programy nauczania uczenia się - propozycje psychologów * 6.3. Program pomocy w rozwijaniu umiejętności uczenia się Jeana Berbauma * 6.4. Rozwijanie umiejętności uczenia się u studentów - propozycja Claire Weinstein * 6.5. Wnioski * Część III. Uczeń jako podmiot w procesie poznawania * ROZDZIAŁ 1. Podstawowe narzędzia poznawcze: strategie poznawcze * 1.1. Definicje i typologie strategii uczenia się * 1.2. Kryteria opisu strategii poznawczych * 1.3. Efektywność strategii poznawczych * 1.4. Zasady ćwiczenia strategii poznawczych * ROZDZIAŁ 2. Zaawansowane narzędzia poznawcze: strategie metapoznawcze * 2.1. Istota i formy metapoznania w uczeniu się * 2.2. Metapoznanie a inteligencja * 2.3. Strategie zarządzania zasobami * ROZDZIAŁ 3. Indywidualne style uczenia się * 3.1. Definicje i typologie * 3.2. Metody badania * 3.3. Style uczenia się a inne różnice indywidualne istotne dla procesów uczenia się * 3.4. Style uczenia się a osiągnięcia * 3.5. Implikacje praktyczne * ROZDZIAŁ 4. Pozapoznawcze uwarunkowania funkcjonowania ucznia * 4.1. O motywacji ludzkich działań * 4.2. O utrzymywaniu motywacji - znaczenie siły woli * 4.3. O związkach między umysłem, emocjami i wolą * Cześć IV. Nauczyciel jako uczący się dorosły * ROZDZIAŁ 1. O skuteczności oddziaływań dydaktycznych * 1.1. Uwagi wstępne * 1.2. Czynniki efektywności nauczania * 1.3. Próby wyjścia poza ujęcie czynnikowe * 1.4. Poczucie skuteczności zawodowej nauczycieli * ROZDZIAŁ 2. Trud stawania się nauczycielem * 2.1. Samoświadomość ucznia i nauczyciela * 2.2. Nie tylko samoświadomość - trudny problem nabywania kompetencji * 2.3. Nauczyciel jako badacz * ROZDZIAŁ 3. Nauczyciel - człowiek i profesjonalista * 3.1. Uwagi wstępne * 3.2. Zmieniająca się wiedza, rozwijający się nauczyciel * 3.3. Nauczyciele w obliczu "wielkiej zmiany" w myśleniu o osobach zdolnych * 3.4. Wyróżniki ujęć potocznych * 3.5. Nowe koncepcje, stare sposoby myślenia i działania * ROZDZIAŁ 4. Pomiar efektów uczenia się * 4.1. Uwagi wstępne * 4.2. Rodzaje oceniania * 4.3. Pomiar efektów a uczenie się i nauczanie * 4.4. Co powinno być podstawą i przedmiotem pomiaru? * 4.5. Wybrane problemy związane z pomiarem efektów nauczania * 4.6. Przygotowywanie uczniów do sprawdzianów * 4.7. Nowe sposoby pomiaru efektów nauczania * Część V. Wybrane problemy edukacji XXI wieku * ROZDZIAŁ 1. Czasy globalnych przemian: próba analizy psychologicznej * 1.1. Czym jest globalizacja? * 1.2. Globalizacja jako zjawisko historyczne * 1.3. Specyfika i zakres globalnych przemian na przełomie XX i XXI wieku * 1.4. Charakterystyka informacyjnej i kulturowej ścieżki globalizacji * 1.5. Przemiany ogólnoświatowe jako przyczyna modyfikacji w środowisku życia * ROZDZIAŁ 2. Informacja, wiedza, doświadczenie indywidualne w dobie przemian ogólnoświatowych * 2.1. Rozwój technologiczny jako przedmiot badań naukowych * 2.2. Nowoczesna technika i zjawisko nadprodukcji informacji * 2.3. Bogactwo informacji nie wystarczy, czyli o niezbędności i niezbywalności wiedzy * 2.4. Doświadczenie indywidualne w nowym tysiącleciu * ROZDZIAŁ 3. Poznawać siebie, rozumieć innych: uniwersalne cele kształcenia * 3.1. Psychologia jako kontekst analiz * 3.2. Między teorią i praktyką * 3.3. Poznawanie i rozumienie siebie oraz innych * ROZDZIAŁ 4. Z zagadnień dialogu edukacyjnego * 4.1. Uwagi wstępne * 4.2. Dialog w tradycji europejskiej * 4.3. Specyfika dialogu * 4.4. Płaszczyzny dialogu * 4.5. Dialog a rozwój: perspektywa ucznia i nauczyciela * 4.6.Trudy dialogu w dobie rozwoju technologicznego * ROZDZIAŁ 5. Problemy edukacji w zapisach wielkich dokumentów oświatowych * 5.1. Różne konteksty analiz zagadnień edukacyjnych * 5.2. Nauczanie w pracach instytucji i organizacji międzynarodowych * 5.3. Efekty prac wielkich gremiów * 5.4. Złożoność świata jako wyzwanie dla edukacji * ROZDZIAŁ 6. O niektórych zadaniach psychologa u początku XXI wieku * 6.1. Specyfika czasów * 6.2. Specyfika powinności psychologa * Refleksje końcowe
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16583 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02.B (10 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Pedagog i nauczyciel oczekuje wiedzy niezbędnej do prawidłowego kierowania procesem edukacji, a także psychologicznych strategii radzenia sobie z nietypowymi sytuacjami wychowawczymi. Lekarz spodziewa się pomocy w leczeniu osób z zaburzeniami somatycznymi i terminalnie chorych. Kadra menedżerska zainteresowana jest zastosowaniem psychologii w zarządzaniu zasobami ludzkimi, w szczególności motywowaniem pracowników, tworzeniem sprawnie działających zespołów, rekrutacją i oceną.Przewodnią ideą niniejszej monografii jest próba odpowiedzi na pytanie: Czy i w jakim stopniu współczesna psychologia może spełnić takie oczekiwania? Z tego powodu książka zawiera opracowania z różnorodnych dziedzin psychologii: teoretycznej i stosowanej, w celu ułatwienia przeglądu współczesnych dokonań tej nauki.
I. PSYCHOLOGIA WOBEC ZAGROŻEŁ WSPÓŁCZESNEGO ŚWIATA * W poszukiwaniu źródeł zagrożenia rozwoju osobowości * Zadania psychologa w dobie technopolu * Zagrożenia w rozwoju tożsamości * Konstruowanie własnej przyszłości w kontekście zmian we współczesnym świecie * Mobbing jako zjawisko negatywności wpływu. Charakterystyka i zakres zjawiska * Przemoc wewnątrzmałżeńska: osobowościowe i sytuacyjne uwarunkowanie przemocy * * * II. PSYCHOLOGIA WOBEC PROBLEMÓW ŻYCIOWYCH JEDNOSTKI * Pomoc psychologiczna online - realia i perspektywy * Zachowanie człowieka w sytuacji utraty zdrowia. Strategie radzenia sobie z utratą wzroku * Poczucie sensu życia a jakość funkcjonowania rodzin wychowujących dziecko z zespołem Downa * Strategie zmagania się z kryzysem w rodzinach zastępczych * Rola zasobów radzenia sobie ze stresem w ryzyku uzależniania się od alkoholu * Postawy rodzicielskie wobec młodzieży stosującej unikową strategię radzenia sobie w trudnej sytuacji a poziom jej lęku * Kryzys wczesnej dorosłości - odrzucanie mitów i błędnych przekonań dzieciństwa * Zachowania seksualne mężczyzn odbywających karę pozbawienia wolności * * * III. PSYCHOLOGICZNE BADANIA NAD ROZWOJEM DZIECKA * Dziecko wobec bólu i cierpienia -jak je rozumie i doświadcza * Rozwój reprezentacji poznawczej na przykładzie potocznej wiedzy o polityce * Rola wnioskowania łączącego w procesie rozumienia tekstów niespójnych informacyjnie * Rozwój poznawczy a umiejętność opowiadania u dzieci i młodzieży w wieku 7-14 lat * Czynnik syntaktyczny w rozumieniu języka figuratywnego * Dojrzewanie operacji konkretnych a edukacja matematyczna u uczniów lekko upośledzonych umysłowo * Poziom rozwoju dziecka a percepcja treści komiksowych * * * IV. PSYCHOLOGIA W EDUKACJI * Czego możemy nauczyć się od mnemonistów? * Pomoc psychologiczna dla uczniów doznających niepowodzeń w nauce czytania i pisania * Promocja zdrowia na poziomie wychowania przedszkolnego i nauczania początkowego przez edukację środowiskową * Nauczycielki przedszkola o sobie * Radzenie sobie ze stresem w zawodzie nauczyciela a zdrowie * Ksiądz, nauczyciel, psycholog w ocenie młodzieży klas maturalnych. Psychologiczne badania własne * Wspieranie inteligencji duchowej w modelach psychoedukacyjnych * * * V. PSYCHOLOGIA W PRAKTYCE KLINICZNEJ * Pojęcie choroby fizycznej i psychicznej w świetle klasyfikacji ICD-10 i DSM-IV * Środowiskowe zdeterminowanie symbiotycznych cech osobowości i zaburzeń osobowości borderline * Kondycja psychiczna osób uzależnionych od alkoholu - zmiany po psychoterapii * Wpływ udziału w warsztatach terapii zajęciowej na funkcjonowanie psychospołeczne schizofreników * Psychologiczne oddziaływania na pacjentów terminalnie chorych * Ku lepszej jakości życia osób z chorobą Parkinsona * Psychospołeczne czynniki dynamiki objawów i przebiegu przewlekłych chorób dermatologicznych u młodzieży * Młodzież wobec przewlekłej choroby somatycznej. Badania dziewcząt z młodzieńczym idiopatycznym zapaleniem stawów * Wybrane czynniki psychologiczne i medyczne w przebiegu postępowania przeciwbólowego u dzieci we wczesnym okresie pooperacyjnym * * * VI. WARSZTAT BADAWCZY WSPÓŁCZESNEJ PSYCHOLOGII * Destruktywna rola stygmatu dla "ja". Próba operacjonalizacji Leszek Wrona: Podobieństwo zbiorów cech psychologicznych * Dystans interakcyjny w wybranej sytuacji społecznej - model strukturalny * Podejście narracyjne w badaniach obrazu ,ja" dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym * Diagnostyczne aspekty analizy semantycznej rysunku dziecka neurotycznego * Sztuczne sieci neuronowe jako narzędzie diagnostyczne i prognostyczne we współczesnej psychologii klinicznej * Udział techniki komputerowej w podnoszeniu jakości życia osób niepełnosprawnych * Publikacje z dziedziny psychologii w Internecie (na przykładzie serwisu informacyjnego Oddziału Informacji Naukowej Biblioteki Głównej AP w Krakowie)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej