Rejzner Andrzej
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Dostępność
dostępne
(8)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(6)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Rejzner Andrzej
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(189)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(166)
Roberts Nora
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(134)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(5)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
Agresywność
(3)
Przemoc w szkole
(3)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Dziecko
(1)
Młodzież szkolna
(1)
Pedagogika penitencjarna
(1)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(1)
Rodzina
(1)
Szkolnictwo
(1)
Uczucia
(1)
Wychowanie
(1)
Temat: czas
1989-
(2)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 201-[203].
1. Rodzina jako podstawowe środowisko wychowawcze w świetle danych statystycznych * 2. Sytuacja dziecka w zakresie funkcjonowania resortu edukacji * 3. Aktywność ekonomiczna młodzieży * 4. Nieletni przebywający w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, interwencyjnych i resocjalizacyjnych * 5. Przestępczość nieletnich na podstawie statystyk policyjnych * 6. Postępowanie z nieletnimi w świetle danych sądowych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 52548 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 73, 74 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera mat. z konferencji naukowej pt. : "Agresja w szkole", która odbyła się w maju 2004 r. w Warszawie.
Bibliogr. przy rozdz.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 46738 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7832 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy niektórych pracach.
I. Przemoc i agresja w świetle teorii i badań * II. Biopsychiczne uwarunkowania przemocy i agresji * III. Socjokulturowe czynniki wzmacniające zachowania agresywne * IV. Profilaktyka przemocy i agresji w szkole * V. Rozwiązania systemowe problemu przemocy i agresji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15904 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podejmując się realizacji projektu "Przemoc i agresja w szkole," od początku przyjęto założenie, że problem przemocy i agresji w szkole należy postrzegać, badać i opisywać w szerszym kontekście społecznym, z jednoczesną próbą budowania konkretnych rozwiązań. Takie podejście do tematu spowodowało zastosowanie w projekcie adekwatnej metodologii badań, określenie zadań badawczych i skoncentrowanie się na wyznaczonych celach. Dzisiaj trzeba zadać pytania, w którym miejscu jesteśmy, jeśli chodzi o podejmowanie prób niwelowania przemocy i agresji w szkołach, co jeszcze zostało do zrobienia i jakie przeszkody należy pokonać.Z zaprezentowanej czytelnikowi publikacji wynikają konkluzje, które wydają się być właściwym kierunkiem, w jakim powinny zmierzać działania podejmowane w szkołach. Na pewno można do nich zaliczyć rozwijanie i wzmacnianie działalności opiekuńczo-wychowawczej w szkołach, przy czym w pierwszej kolejności powinny być nią objęte dzieci, które nie mogą liczyć na wsparcie swoich rodziców. Problemów młodego pokolenia nie można rozpatrywać w oderwaniu od moralnej kondycji całego społeczeństwa, a zwłaszcza warstw rządzących. Należy mocniej wspierać polską rodzinę w wymiarze ekonomicznym i kulturowym, a ważnym elementem troski o rodzinę powinno być wypracowanie odpowiednich form pracy z dziećmi i młodzieżą szkolną. Niniejsza publikacja jest przyczynkiem do rozwiązywania trudnych problemów społecznych. Będzie przydatna przy konstruowaniu w poszerzonej formie systemów pracy z młodzieżą trudną, z uwzględnieniem lokalnych uwarunkowań społecznych. Mogą z niej korzystać nie tylko studenci nauk społecznych, ale także ci. którzy są odpowiedzialni za kształt polityki społecznej. Publikacja ta powinna się znaleźć w podręcznych biblioteczkach pedagogów, nauczycieli, pracowników socjalnych, rodziców i wychowawców.Andrzej Rejzner
Część I * TEORETYCZNE I EMPIRYCZNE WPROWADZENIE W PROBLEMATYKĘ AGRESJI W SZKOLE * Janusz Surzykiewicz: Społeczno-poznawczy wymiar agresji: przegląd teoretyczno-badawczy * Ewa Jarosz: Globalne podejście do problemu przemocy interpersonalnej * Teodor Bulenda: O pożytku prawa w zapobieganiu zachowaniom agresywnym młodzieży * Adam Roman Solak: W kręgu agresji i przemocy wśród młodzieży gimnazjalnej * Kazimierz Żegnałek: Agresja wśród uczniów edukacji wczesnoszkolnej * (na przykładzie szkoły podstawowej w środowisku podwarszawskim) * Andrzej Rejzner: Przemoc i agresja w szkole w świetle teorii i badań empirycznych. Osiągnięcia warszawskiej WSP TWP * Beata Ciupińska: Konflikty dorastających z rówieśnikami * Ewa Jakubiak-Zapalska: Uczniowie jako ofiary i świadkowie agresji * Katarzyna Stanek: Demoralizacja i przestępczość dzieci i młodzieży wobec nowych wyzwań społecznych * Tomasz Łączek: Diagnoza przyczyn nieprzystosowania społecznego jednostki jako element przeciwdziałania zachowaniom agresywnym * Ryszard Pichalski: Czynniki warunkujące agresję młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim * Część II MULTIMEDIA A PROBLEM AGRESJI W SZKOLE * Józef Bednarek: Cyberagresja nowym i groźnym patologicznym procesem * Anna Andrzejewska: Dlaczego cyberbullying wśród młodzież jest niebezpieczny? * Anna Pietrzykowska: "Impregnowanie" dzieci i młodzieży przed agresywnymi schematami multimediów * Emilia Dziubałowska: Zagrożenia związane z użytkowaniem przez młodzież gimnazjalną sieci Internet - świadomość rodziców na przykładzie piotrkowskich gimnazjów * Marek Kowalski: Kłopoty wychowawcze związane z korzystaniem z komputera * Część III * TERAPIA I INNE METODY NIWELOWANIA AGRESJI W SZKOLE * Zdzisław Kosyrz: Geniusz dziecięcej kreatywności * Jacek Bylica: Pedagogika harmonii * Dariusz Sarzata: Rola rodziny w zapobieganiu przestępczości i agresji wśród młodzieży * Janina Florczykiewicz: Arteterapia jako procedura interwencji wobec zachowań agresywnych. Alternatywne formy resocjalizacji * Łukasz Kołomański: Trening Zastępowania Agresji w przeciwdziałaniu agresji i przemocy jako komponent poznawczo-behawioralny * Anna Siudem: Zapobieganie wypaleniu zawodowemu nauczycieli jako metoda przeciwdziałania agresji * Aleksandra Chmielnicka-Plaskota: Arteterapia - techniki nauki socjalnych umiejętności. Prezentacja amerykańskiego programu Early Warning Timely Response. A Guide to Safe Schools * Ireneusz Siudem: Inteligencja emocjonalna jako czynnik przeciwdziałający agresji uczniów * Agnieszka Konieczna: Odrzucenie i agresja jako przejawy braku integracji - aspekty diagnostyczne i terapeutyczne * Robert Poklek: Wykorzystanie sportu w redukcji zachowań agresywnych * Część IV * PRZEMOC I AGRESJA W SZKOLE - ROZWIĄZANIA SYSTEMOWE * Andrzej Bałandynowicz: Przestępczość w szkole - rozwiązania systemowe * Jerzy Wiśniewski: Strategie działań wobec agresji w szkole w województwie pomorskim - stan i oczekiwania * Zofia Rudzińska: Przeciwdziałanie agresji w szkole w świetle wyników sprawowanego nadzoru pedagogicznego * Beata Kohlman: Rola pedagoga szkolnego w działaniach systemowych profilaktyki agresji. Szkolne procedury postępowania w sytuacjach kryzysowych i podejmowane konsekwencje w stosunku do uczniów w szkole zawodowej * Mariola Gosławska: Działania polskiej Policji podejmowane na rzecz przeciwdziałania demoralizacji i przestępczości nieletnich, w tym dotyczące zapobiegania zjawisku agresji w placówkach oświatowych * Jolanta Smuniewska: Na ratunek szkole * Arkadiusz Kamiński: Organizacyjne możliwości ograniczenia zachowań * agresywnych w ośrodkach resocjalizacyjnych dla nieletnich
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15898 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autonomia i uwikłanie transdyscyplinowe pedagogiki resocjalizacyjnej * Badania integralnokulturowe w resocjalizacji i terapii * Resocjalizacja i terapia resocjalizacyjna w zderzeniu z nowymi trendami przestępczymi i typami zachowań destrukcyjnych * Twórcza resocjalizacja - od korekcji do rozwoju * Znaczenie pojęcia terapii w pedagogice specjalnej * Konsultacja terapeutyczna - nowa perspektywa w resocjalizacji * Terapia poznawczo-behawioralna w resocjalizacji * Agression Replacement Training (ART) jao przykład zastosowania komponentu behawioralno-poznawczego w resocjalizacji nieletnich * Afirmacja sensu życia w kontekście współczesnej erteterapii (teoretyczne podstawy leczenia sztuką) * Drama stosowana jako interwencja społeczna * Muzykoterapia jako element resocjalizacji nieletnich * Terapeutyczna funkcja biblioterapii w resocjalizacji i profilaktyce społecznej * Rozwój konceptualizacji środków probacyjnych i kształtowanie się metod resocjalizacyjnych * Prawne problemy dotyczące działań terapeutycznych w postępowaniu ze skazanymi odbywającymi karę pozbawienia wolności * Diagnozowanie i rozwiązywanie sytuacji konfliktowych między nieletnim sprawcą przestępstwa a ofiarą przez postępowanie mediacyjne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 78, 77 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Resocjalizacja a terapia * Milieu therapy w resocjalizacji nieletnich * Dążenie do modelu terapii sztuką artystyczną uczniów niedostosowanych społecznie * Działania interwencyjno-korekcyjne skierowane do dzieci i młodzieży wychowujących się na ulicy * Praca na wyjątkach na podstawie modelu terapii skoncetrowanej na rozwiązaniach * Socjoterapia w pracy w środowiskach marginalizowanych * Choreoterapia i muzykoterapia jako techniki arteterapeutyczne skierowane do osób nieprzystosowanych społecznie (propozycje ćwiczeń) * Bliskość emocjonalna w terapii i resocjalizacji na przykładzie zbadanej grupy osób kolczykujących swoje ciało - propozycja modelu * Narracja w dramie * Terapia w więzieniu? Refleksja pedagogiczna * Resocjalizacja skazanych w warunkach terapeutycznego systemu odbywania kary pozbawienia wolności * Znaczenie podmiotów wsparcia społecznego w procesie resocjalizacji penitencjarnej * Funkcjonowanie więziennego systemu terapeutycznego dla skazanych uzależnionych od środków psychoaktywnych * System pomocy skazanym uzależnionym od środków psychoaktywnych odbywającym karę pozbawienia wolności * Specyficzne i niespecyficzne funkcje wychowania fizycznego resocjalizującego * Biblioterapia w resocjalizacji więźniów - wybrane problemy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 75, 76 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej