Pedagogika resocjalizacyjna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(104)
Forma i typ
Książki
(104)
Publikacje naukowe
(26)
Publikacje dydaktyczne
(17)
Publikacje fachowe
(5)
Proza
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(122)
wypożyczone
(1)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(1)
BD40 (Suwalska 11)
(1)
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(36)
W2 (Bazyliańska 6)
(5)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(3)
WP130 (św. Wincentego 85)
(76)
Autor
Urban Bronisław
(7)
Konopczyński Marek
(4)
Kozaczuk Franciszek
(4)
Pospiszyl Irena
(4)
Pospiszyl Kazimierz (1938- )
(4)
Pytka Lesław (1947- )
(4)
Stanik Jan M
(4)
Opora Robert
(3)
Kalinowski Marian (1930- )
(2)
Kieszkowska Anna
(2)
Konopczyński Marek (1956- )
(2)
Makowski Aleksander
(2)
Mudrecka Irena
(2)
Nowak Beata Maria
(2)
Rejzner Andrzej
(2)
Siemionow Justyna
(2)
Stanik Jan Maria (1943- )
(2)
Szczepaniak Paweł (1957- )
(2)
Szczepanik Renata
(2)
Adamczyk-Bębas Wioleta (1981- )
(1)
Ambrozik Wiesław
(1)
Ambrozik Wiesław (1947- )
(1)
Bartkowicz Zdzisław (1947- )
(1)
Bałandynowicz Andrzej
(1)
Biel Krzysztof
(1)
Bocheńska-Włostowska Katarzyna
(1)
Borowski Ryszard
(1)
Breska Radosław
(1)
Budziński Waldemar
(1)
Bębas Sylwester (1981- )
(1)
Cekiera Czesław
(1)
Cieślik Elżbieta
(1)
Czapów Czesław
(1)
Czapów Czesław (1925-1980)
(1)
Fidelus Anna
(1)
Filipowicz Marta (1978- )
(1)
Ganczarska Małgorzata
(1)
Gaś Zbigniew Bronisław (1952- )
(1)
Gibbs John C
(1)
Glick Barry
(1)
Goldstein Arnold P. (1933- )
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Guz Sabina
(1)
Górski Stanisław
(1)
Han-Ilgiewicz Natalia (1895-1978)
(1)
Hillenbrand Clemens
(1)
Iwański Zbigniew Stanisław (1956- )
(1)
Jaworska Anetta
(1)
Jedlewski Stanisław (1906-1992)
(1)
Jezierska Joanna
(1)
Kaczyńska Wanda (nauki pedagogiczne)
(1)
Kalinowski Marian
(1)
Karłyk-Ćwik Anna
(1)
Kosek-Nita Bogumiła
(1)
Krukowski Adam
(1)
Kudlak Grzegorz
(1)
Kurzeja Anna
(1)
Kuskowski Mariusz
(1)
Kusztal Justyna
(1)
Kuć Małgorzata (prawo)
(1)
Kędzierski Witold
(1)
Latała Joanna
(1)
Latoś Agnieszka
(1)
Lewicka-Zelent Agnieszka
(1)
Lizoń-Szłapowska Dorota
(1)
Machel Henryk
(1)
Makowski Ryszard (1948- )
(1)
Makowski Ryszard F. (1948- )
(1)
Nymś-Górna Agnieszka
(1)
Ostrowska Krystyna (1940- )
(1)
Paszkiewicz Aneta
(1)
Perska-Gradowska Paulina
(1)
Pełka Jerzy
(1)
Pełka Jerzy (1953- )
(1)
Piechowicz Małgorzata
(1)
Pielecki Andrzej
(1)
Pospiszyl Kazimierz
(1)
Potocka Agnieszka (dogoterapeuta)
(1)
Poznański Karol (1931- )
(1)
Pytka Lesław
(1)
Radochoński Mieczysław
(1)
Rajzner Andrzej
(1)
Raś Danuta
(1)
Rejznera Andrzeja
(1)
Rondalska Dorota (1958- )
(1)
Rottermund Jerzy
(1)
Sawicka Katarzyna
(1)
Sawicki Krzysztof (pedagogika)
(1)
Sikora Jadwiga
(1)
Skowroński Bartłomiej
(1)
Snopek Mariusz (1983- )
(1)
Sokołowska-Dzioba Teresa
(1)
Sosnowski Maciej
(1)
Stańdo-Kawecka Barbara
(1)
Szafrańska Karina (1963- )
(1)
Szczepaniak Paweł
(1)
Szczepaniaka Pawła
(1)
Szczepanik Paweł
(1)
Szczęsny Wiesław Wojciech
(1)
Szymanowska Aleksandra
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(32)
2000 - 2009
(49)
1990 - 1999
(12)
1980 - 1989
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(29)
Kraj wydania
Polska
(104)
Język
polski
(104)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(18)
Studenci
(14)
Pedagodzy resocjalizacyjni
(2)
Aplikanci
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Służba więzienna
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Kobieta
(5203)
Rodzina
(4009)
Przyjaźń
(3831)
Miłość
(3256)
Tajemnica
(2949)
Pedagogika resocjalizacyjna
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2934)
Relacje międzyludzkie
(2513)
Zabójstwo
(2172)
Życie codzienne
(1905)
Magia
(1729)
Zwierzęta
(1606)
Dzieci
(1588)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1527)
Uczucia
(1400)
Nastolatki
(1376)
II wojna światowa (1939-1945)
(1363)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1346)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1014)
Chłopcy
(998)
Trudne sytuacje życiowe
(995)
Wybory życiowe
(931)
Sekrety rodzinne
(929)
Policjanci
(908)
Żydzi
(892)
Relacja romantyczna
(879)
Osoby zaginione
(876)
Władcy
(869)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(820)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(774)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(741)
Walka dobra ze złem
(717)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(693)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Koty
(679)
Arystokracja
(675)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(637)
Poszukiwania zaginionych
(636)
Uprowadzenie
(635)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(621)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(585)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(558)
Zemsta
(551)
Wojsko
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(504)
Zakochanie
(503)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Osobowość
(473)
Spisek
(473)
Seryjni zabójcy
(470)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(454)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Marzenia
(444)
Samotność
(444)
Nauka
(434)
Język angielski
(433)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Ludzie bogaci
(428)
Nauczanie początkowe
(427)
Czarownice i czarownicy
(426)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(419)
Politycy
(409)
Samopoznanie
(409)
Temat: czas
2001-
(10)
1989-
(6)
1901-2000
(3)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(17)
Europa
(1)
Laskowiec (woj. mazowieckie, pow. ostrołęcki, gm. Rzekuń)
(1)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Gatunek
Podręcznik
(29)
Publikacje dydaktyczne
(10)
Raport z badań
(7)
Praca zbiorowa
(6)
Materiały konferencyjne
(4)
Opracowanie
(4)
Monografia
(3)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Podręczniki
(2)
Encyklopedie
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(14)
Socjologia i społeczeństwo
(9)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(5)
Psychologia
(4)
Historia
(1)
104 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Prace Komisji Socjologicznej / Poznańskie Towarzystwo Przyjaciół Nauk. Wydział Historii i Nauk Społecznych i Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Wydział Studiów Edukacyjnych = Publications of the Sociological Committee / The Poznań Society for the Advancement of the Arts and Sciences. Section of History and Social Sciences and Adam Mickiewicz University. Faculty of Educational Studies, ISSN 1230-2198 ; t. 3)
Tyt. równol.: Juvenile murderers : studies on violence and crime : the collective work. Mater. z konferencji nauk. zorganizowanej w dn. 11-12 grudnia 2001 r.
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8292 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. 1 pt.: Tożsamość osobowa dewiantów a ich reintegracja społeczna. - Kraków, 2011.
Bibliogr. przy rozdz.
Książka powstała w gronie specjalistów podejmujących m.in. problemy resocjalizacji i readaptacji społecznej skazanych i ma na celu przybliżenie sytuacji społecznej osób zmarginalizowanych i wykluczonych, którzy nie mają podstawowych kwalifikacji i umiejętności, ani wiary oraz zwyczajnej zaradności potrzebnych w podejmowaniu codziennych zadań życiowych, co dodatkowo pogłębia się przez stygmatyzujące reakcje społeczeństwa, a także ukazanie trudności słabo jeszcze rozwiniętej pod tym względem działalności wspierającej i wzmacniającej.(.) Zasadne jest analizowanie tego problemu i opracowywanie określonych rozwiązań oraz wdrażanie ich w konkretnych społecznościach lokalnych, w codziennej praktyce profilaktyczno-resocjalizacyjnej i socjalnej.Zamieszczone w książce teksty wskazują na rozległe obszary wiedzy teoretycznej i rozwiązań praktycznych niezbędnych do wieloaspektowych i pogłębionych studiów nad problematyką tożsamości grupowej dewiantów oraz kierunków działań opiekuńczych, wychowawczych i terapeutycznych, jakie powinny być podejmowane w programach reintegracji społecznej byłych przestępców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16217 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49225 (1 egz.)
Kaucja: 47,20 zł
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 223-258.
Rozdział I * WYBRANE ZAGADNIENIA Z INSTYTUCJONALNEJ RESOCJALIZACJI * 1.1. Resocjalizacja nieletnich w warunkach schroniska dla nieletnich i zakładu * 1.2. Wykonywanie kary pozbawienia wolności w polskim systemie penitencjarnym * Rozdział II * ELEMENTY PATOLOGII SPOŁECZNYCH WE WSPÓŁCZESNYM ŚWIECIE * 2.1. Możliwości profilaktyki i interwencji kryzysowej w zachowaniach suicydalnych * 2.2. Rodzina z problemem alkoholowym środowiskiem wychowawczym dzieci i młodzieży * 2.3. Problem narkomanii wśród młodzieży * 2.4. Patologie seksualne * Rozdział III * ROLA RELIGII I NAUCZANIA JANA PAWŁA II W PRACY RESOCJALIZACYJNEJ * 3.1. Opieka religijna nad więźniami i duszpasterstwo więzienne w pracy penitencjarnej * 3.2. Kara pozbawienia wolności w świetle nauczania Jana Pawła II * 3.3. Papieskie nauczanie kierowane do więźniów podczas wizyt we włoskich zakładach karnych * 3.4. Troska Jana Pawła II o rozwój osobowy pracowników instytucji resocjalizacyjnych * 3.5. Posługa duszpasterska Jana Pawła II wśród więźniów * Rozdział IV * STRES I WYPALENIE ZAWODOWE WŚRÓD PRACOWNIKÓW PLACÓWEK RESOCJALIZACYJNYCH * 4.1. Znaczenie stresu w pracy resocjalizacyjnej * 4.2. Zagrożenie wypaleniem zawodowym u pracowników resocjalizujących
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16722 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51945 (1 egz.)
Kaucja: 42,63 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1585 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7621 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Interesujący i wartościowy zbiór przydatny zwłaszcza studentom pedagogiki i psychologii, teoretykom i praktykom w dziedzinie terapii i resocjalizacji osób z różnych względów nieprzystosowanych społecznie. Do napisania książki zaproszono osoby, które w swej pracy naukowej rozwijają koncepcje pedagogiczne i psychologiczne, oraz osoby, które w codziennej pracy zawodowej udzielają pomocy pedagogicznej i psychologicznej dzieciom i młodzieży. Celem publikacji jest przedstawienie rozległej perspektywy psychospołecznych uwarunkowań życia i trudności napotykanych przez młodego człowieka zmagającego się przede wszystkim z problemami szkolnymi. Starano się ukazać wpływ warunków i wymagań społecznych na zachowanie i rozwój ucznia. Pokazano także przykłady trudnych sytuacji życiowych wymagających uwzględnienia aspektów biologicznych problemów psychospołecznych uczniów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15890 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 43798 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7523 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 356-[371]. - Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33988 (1 egz.)
Kaucja: 70,00 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28969 (1 egz.)
Kaucja: 65,00 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14949, 14952 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 496-522.
Streszczenie angielskie, francuskie i niemieckie.
W poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie , jakie warunki decydują o pomyślnym przebiegu readaptacji społecznej skazanych, odwołano się do teorii pedagogicznych, psychologicznych, socjologicznych i filozoficznych dotyczących mechanizmów ludzkiego zachowania. Efektem tego zintegrowania jest opracowanie modelu relacyjnej readaptacji społecznej.
CZĘŚĆ I READAPTACJA SPOŁECZNA SKAZANYCH – ASPEKTY TEORETYCZNE I PRAKTYCZNE 19 * ROZDZIAŁ I Od socjalizacji do readaptacji – konceptualizacja i mechanizmy działania 19 * 1. Wprowadzenie 19 * 2. Socjalizacja – resocjalizacja 19 * 3. Adaptacja – readaptacja społeczna 31 * 3.1. Zasoby wspierające proces readaptacji społecznej 46 * 4. Podsumowanie 57 * ROZDZIAŁ II Pomoc penitencjarna i postpenitencjarna. Formy przygotowania skazanych do readaptacji społecznej 60 * 1. Wprowadzenie 60 * 2. Penitencjarne aspekty wykonywania kary pozbawienia wolności a proces readaptacji społecznej 61 * 3. Rozwiązania systemowe wzmacniające proces readaptacji społecznej 70 * 3.1. Pomoc penitencjarna i postpenitencjarna 70 * 3.1.1. Przygotowanie więźniów do życia w środowisku otwartym w trakcie wykonywania kary pozbawienia wolności 77 * 3.1.2. Przygotowywanie więźniów do życia na wolności bezpośrednio przed zakończeniem kary więzienia 92 * 3.1.3. Pomoc skazanym w warunkach wolnościowych 98 * 3.1.4. Fundusz Pomocy Postpenitencjarnej 108 * 3.1.5. Opieka duszpasterska nad osobami pozbawionymi wolności 114 * 4. Wybrane instytucje pozarządowe pomagające skazanym 117 * 4.1. Działalność Stowarzyszenia Penitencjarnego „Patronat” 118 * 4.2. Działalność Fundacji „Sławek” 124 * 4.3. Stowarzyszenie Kofoeda w Siedlcach 128 * 4.4. Stowarzyszenie Ewangelicznej Pomocy „Bractwo Więzienne” 129 * 5. Podsumowanie 130 * CZĘŚĆ II INSPIRACJE TEORETYCZNE BADAŁ W ZAKRESIE READAPTACJI SPOŁECZNEJ SKAZANYCH 135 * ROZDZIAŁ II Proces readaptacji społecznej w kontekście wybranych koncepcji i teorii 135 * 1. Wprowadzenie 135 * 2. Elementy wybranych teorii psychologicznych istotne w procesie readaptacji społecznej 136 * 3. Elementy wybranych teorii socjologicznych istotne w procesie readaptacji społecznej 159 * 4. Wybrane koncepcje resocjalizacyjne współczesnych polskich naukowców 189 * 5. Podsumowanie 193 * ROZDZIAŁ IV Udział samoświadomości w procesie readaptacji społecznej byłych więźniów 194 * 1. Wprowadzenie 194 * 2. Samoświadomość w wybranych koncepcjach filozoficznych 194 * 3. Samoświadomość – perspektywa psychologiczna 203 * 3.1. Pojęcie świadomości i samoświadomości 203 * 3.2. Samoświadomość a poznanie samego siebie 205 * 3.3. Teoria treści i form samoświadomości Zbigniewa Zaborowskiego 210 * 4. Model relacyjnej readaptacji społecznej opartej na samoświadomości 217 * 5. Podsumowanie 219 * CZĘŚĆ III ZAŁOŻENIA METODOLOGICZNE PRZEPROWADZONYCH BADAŁ 221 * ROZDZIAŁ V Metodologia badań własnych 221 * 1. Wprowadzenie 221 * 2. Cel i przedmiot badań 222 * 3. Problemy badawcze 226 * 4. Charakterystyka zmiennych i wskaźników 232 * 5. Charakterystyka badanej zbiorowości 236 * 6. Metody, techniki i narzędzia badawcze 243 * 7. Schemat statystycznej analizy danych 255 * 8. Organizacja i przebieg badań 258 * 8.1. Badana grupa skazanych 258 * 8.2. Badanie postaw społecznych 259 * CZĘŚĆ IV WYNIKI BADAŁ I PROPOZYCJE ZMIAN W PRAKTYCE RESOCJALIZACYJNEJ 261 * ROZDZIAŁ VI Doświadczenia więzienne skazanych. Analiza przeprowadzonych badań 261 * 1. Wprowadzenie 261 * 2. Obiektywna i subiektywna ocena readaptacji społecznej skazanych 262 * 3. Charakterystyka doświadczeń kryminalnych badanych skazanych 267 * 3.1. Związek między readaptacją społeczną byłych więźniów a czynnikami demograficznymi i doświadczeniami kryminalnymi 272 * 4. Aktywność skazanych w zakładzie karnym. Praca, terapia, udział w programach resocjalizacyjnych 282 * 4.1. Związek między readaptacją społeczną byłych więźniów a pracą, udziałem w terapii i zajęciach resocjalizacyjnych 290 * 5. Kontakty skazanych ze światem zewnętrznym. Obecność osoby wspierającej w życiu skazanego 291 * 5.1. Kontakty ze światem zewnętrznym a proces readaptacji społecznej 296 * 6. Podsumowanie 299 * ROZDZIAŁ VII Powrót do życia w środowisku wolnościowym. Specyfika i uwarunkowania w badanej grupie skazanych 301 * 1. Wprowadzenie 301 * 2. Miejsce zamieszkania skazanych bezpośrednio po opuszczeniu więzienia 301 * 3. Problemy byłych więźniów z powrotem do życia na wolności 306 * 4. Aktywność zawodowa skazanych bezpośrednio po opuszczeniu zakładu karnego 316 * 5. Oczekiwana pomoc i wsparcie po opuszczeniu zakładu karnego 319 * 5.1. Rola kuratora sądowego w procesie readaptacji społecznej skazanych 321 * 6. Relacje skazanych w najbliższym środowisku 324 * 7. Aktualna sytuacja zdrowotna, bytowa, zawodowa i rodzinna skazanych 334 * 8. Ocena sytuacji życiowej z perspektywy skazanych. Cele i plany na przyszłość. Tożsamość skazanych 340 * 9. Podsumowanie 346 * ROZDZIAŁ VII Doświadczenia więzienne i pozawięzienne versus zasoby wewnętrzne skazanych a proces readaptacji społecznej 349 * 1. Wprowadzenie 349 * 2. Charakterystyka analizowanych wybranych zasobów wewnętrznych badanych skazanych 350 * 2.1. Wpływ nasilenia pozytywnej readaptacji na nasilenie zasobów wewnętrznych (ocena obiektywna) 351 * 3. Związek między przebiegiem readaptacji społecznej byłych więźniów a zasobami wewnętrznymi i zewnętrznymi 353 * 3.1. Związek oceny tendencji procesu readaptacji z analizowanymi zasobami wewnętrznymi 360 * 3.2. Związek między nasileniem pozytywnej readaptacji skazanych a subiektywną i obiektywną oceną readaptacji oraz zasobami wewnętrznymi skazanych 362 * 4. Przewidywanie tendencji przebiegu readaptacji społecznej byłych więźniów – perspektywa subiektywna i obiektywna 373 * 4.1. Przewidywanie subiektywnej oceny readaptacji na podstawie posiadanych zasobów wewnętrznych i zewnętrznych 377 * 4.2. Przewidywanie obiektywnej oceny readaptacji na podstawie posiadanych zasobów wewnętrznych i zewnętrznych 379 * 5. Poziom samoświadomości badanych skazanych i ich zasobów wewnętrznych w kontekście przebiegu readaptacji społecznej 381 * 5.1. Mediacyjna funkcja samoświadomości w relacji między zasobami wewnętrznymi a procesem readaptacji 384 * 5.2. Mediacyjna funkcja samoświadomości w relacji między zasobami zewnętrznymi a procesem readaptacji 391 * 6. Analiza skupień. Klasyfikacja procesu readaptacji na podstawie zasobów zewnętrznych i wewnętrznych 400 * 7. Model relacyjnej readaptacji społecznej skazanych – weryfikacja empiryczna 403 * 7.1. Moderacyjny wpływ pobytu na oddziale terapeutycznym, podjęcia pracy w trakcie odbywania kary pozbawienia wolności, poczucia własnej skuteczności oraz stygmatyzacji na obiektywną ocenę readaptacji społecznej skazanych 403 * 7.2. Moderacyjny wpływ pobytu na oddziale terapeutycznym, satysfakcji z życia oraz samoświadomości zewnętrznej i obronnej na subiektywną ocenę readaptacji społecznej * Skazanych 407 * 8. Podsumowanie 409 * ROZDZIAŁ IX Postawy społeczne wobec skazanych – wyniki badań i ich interpretacja 411 * 1. Wprowadzenie 411 * 2. Komponent poznawczy postaw społecznych wobec skazanych 411 * 2.1. Wskaźnik znajomości osób mających za sobą przeszłość izolacyjną w badanej grupie społeczeństwa 412 * 2.2. Opinie badanych na temat uwarunkowań procesu resocjalizacji skazanych 419 * 3. Komponent behawioralny postaw społecznych wobec skazanych 424 * 3.1. Deklaracje badanych w obszarze pomocy byłym więźniom 424 * 3.2 Opinie społeczne na temat aktualnego systemu kar 432 * 4. Komponent emocjonalny badanych postaw społecznych 434 * 4.1. Stosunek emocjonalny badanych do skazanych 434 * 4.2. Opinie badanych na temat osobistych kontaktów ze skazanymi 435 * 5. Stopień zgodności między elementami emocjonalnymi, poznawczymi, behawioralnymi postaw, z uwzględnieniem socjodemograficznych cech badanej grupy społecznej 438 * 5.1. Płeć i osobista znajomość skazanych a postawy społeczne wobec nich 438 * 5.2. Związek między wiekiem, wykształceniem, miejscem zamieszkania, sytuacją materialną oraz częstością praktyk religijnych badanych a opiniami dotyczącymi skazanych 441 * 5.3. Związek między stosunkiem do skazanych a akceptacją, postrzeganiem i chęcią niesienia im pomocy 443 * 6. Przewidywane postawy społeczne wobec skazanych z perspektywy uzyskanych wyników badań 444 * 6.1. Obawa badanych przed skazanymi 444 * 6.2. Segmenty postaw (grupy opinii) na temat skazanych 445 * 7. Podsumowanie wyników badań dotyczących postaw społeczeństwa wobec byłych więźniów 455 * ROZDZIAŁ X Model relacyjnej readaptacji społecznej opartej na samoświadomości – propozycje rozwiązań praktycznych 462 * 1. Wprowadzenie 462 * 2. System pomocy osobom opuszczającym więzienie – propozycje działań resocjalizacyjnych uwzględniających relacje: zasoby zewnętrzne versus wewnętrzne 462 * 3. Rekomendacje rozwiązań praktycznych, mających na celu zmiany postaw społeczeństwa wobec skazanych 474 * 4. Metoda dialogu motywująco-wspierającego w procesie readaptacji społecznej skazanych 478 * 4.1. Rola dialogu wewnętrznego w rozwoju Samoświadomości 486
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21824 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
(...) W efekcie zmian, które zachodzą we współczesnym świecie, w obliczu pojawiających się wielu rodzajów niedostosowań społecznych, konieczna jest zmiana w podejściu do edukacji z zakresu oddziaływań resocjalizacyjnych i działań profilaktycznych. Resocjalizacja nieletnich niedostosowanych społecznie przestaje być postrzegana jako jednowymiarowe działanie, ale jako wieloaspektowe i interdyscyplinarne (...) Marta Filipowicz, Joanna Latała (z Wprowadzenia).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 57285 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski, ISSN 1233-6408 ; nr 543)
Bibliografia, netografia na stronach 213-217.
Opracowanie ukazuje specyfikę trudności rozwojowych dzieci pochodzących z rodzin dysfunkcyjnych, niektóre uwarunkowania tych trudności oraz możliwości prowadzenia działań pedagogicznych, nakierowanych na udzielenie uczniowi pomocy na terenie szkoły. Dzieci pochodzące z rodzin dysfunkcyjnych zachowują się w szkole na tyle specyficznie, że nauczyciel jest w stanie je zauważyć, gdyż zwykle stosują one charakterystyczne strategie obronne, przekładające się na funkcjonowanie w następujących rolach: bohatera, czarnej owcy, aniołka bądź błazna. W książce znalazły się konkretne wskazówki przydatne w pracy wychowawczej. Najważniejsza to ta, by działania nauczyciela zmierzały nie tylko do udzielenia uczniowi wychowawczego wsparcia, ale też umożliwiały mu "wyjście z roli", czyli poniechanie szkodliwego dla niego schematu funkcjonowania. Oprócz wyjaśnień natury teoretycznej książka zawiera autentyczne historie uczniów, których nauczyciele rozpoznali jako funkcjonujących w określonych rolach-strategiach. Nauczyciele szczegółowo zrelacjonowali przebieg swoich oddziaływań, a także ich efekty. Relacje te zostały opatrzone stosownymi komentarzami. Książka jest adresowana głównie do nauczycieli, ale również do studentów przygotowujących się do pracy w zawodzie nauczyciela, a także do osób zainteresowanych tematyką rodzin dysfunkcyjnych czy też problematyką poszerzania kompetencji zawodowych nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19746 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9499 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3210 (1 egz.)
(dostępność ok. 12.03.2024)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12209, 12208 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. [123]-133.
Zaprezentowana w publikacji autorska propozycja zajęć fakultatywnych dla studentów pedagogiki resocjalizacyjnej dotyczy przede wszystkim rozwijania ich empatii, postawy egzystencjalnej "być", przejawiającej się otwartością na drugiego człowieka i odpowiedzialnością za niego, umiejętności radzenia sobie ze złością swoją i innych w różnych sytuacjach społecznych oraz uwrażliwiania ich na obowiązujące normy moralne i ich przestrzeganie.Publikacja skierowana jest do psychologów i pedagogów na co dzień pracujących z osobami niedostosowanymi społecznie, studentów oraz do kadry naukowo-dydaktycznej, która każdego dnia kształci przyszłych pedagogów. Zaproponowany program ma na celu wzbogacenie tych istniejących już na poziomie kształcenia akademickiego o treści umożliwiające przyszłym pracownikom jeszcze sprawniejsze realizowanie planów zawodowych.
Rozdział 1. Kształcenie pedagogów – ujęcie teoretyczne * Ewa Grudziewska, Agnieszka Lewicka-Zelent * 1.1. Kształcenie pedagogów resocjalizacyjnych w ujęciu psychologicznym * 1.2. Psychospołeczne funkcjonowanie studentów w świetle literatury przedmiotu * Rozdział 2. Kompetencje społeczne – wprowadzenie teoretyczne * Ewa Grudziewska * 2.1. Kompetencje społeczne – definicja pojęcia * 2.2. Wybrane klasyfikacje kompetencji społecznych * 2.3. Modele kompetencji społecznych * 2.4. Kompetencje społeczne a umiejętności społeczne – zakres pojęć * 2.5. Umiejętności społeczne w pracy pedagoga * 2.6. Przegląd badań dotyczących kompetencji społecznych * Rozdział 3. Empatia. Podążanie ku drugiemu człowiekowi * Agnieszka Lewicka-Zelant * 3.1. Definicyjne ujęcie empatii * 3.2. W kierunku dojrzałej formy empatii * 3.3. Znaczenie empatii w życiu człowieka * Rozdział 4. Złość – podstawy teoretyczne * Ewa Grudziewska * 4.1. Złość – definicja pojęcia * 4.2. Uwarunkowania złości * 4.3. Radzenie sobie ze złością * Rozdział 5. Moralność jako komponent funkcjonowania jednostki * Ewa Grudziewska * 5.1. Pojęcie moralności w ujęciu literatury psychopedagogicznej * 5.2. Rozwój moralny – przegląd koncepcji teoretycznych * 5.2.1. Teoria rozwoju moralnego w ujęciu J. Piageta * 5.2.2. Rozwój moralny według L. Kohlberga * Rozdział 6. Zachowanie jako odzwierciedlenie postaw jednostki * Agnieszka Lewicka-Zelent * 6.1. Czynniki warunkujące postawy * 6.2. Postawa „być” i „mieć” * 6.3. Integracja postaw i ich znaczenie w życiu człowieka * Rozdział 7. Założenia metodologiczne * Ewa Grudziewska, Agnieszka Lewicka-Zelent * 7.1. Cel i problematyka badań * 7.2. Problem badawczy * 7.3. Zmienne i wskaźniki uwzględnione w badaniu * 7.4. Metoda, technika i narzędzia badawcze * 7.5. Charakterystyka terenu badań i badanych osób * 7.6. Metody analizy statystycznej materiału badawczego * 7.7. Sposoby rozwijania wybranych sfer funkcjonowania psychospołecznego studentów * 7.7.1. Cele rozwijania poszczególnych sfer funkcjonowania studentów * 7.7.2. Techniki służące doskonaleniu funkcjonowania psychospołecznego studentów * Rozdział 8. Psychospołeczne funkcjonowanie studentów pedagogiki resocjalizacyjnej * Ewa Grudziewska, Agnieszka Lewicka-Zelent * 8.1. Kompetencje społeczne studentów z grupy eksperymentalnej i kontrolnej w preteście * 8.2. Poziom empatii studentów z grupy eksperymentalnej i kontrolnej w preteście * 8.3. Złość studentów w grupy eksperymentalnej i kontrolnej w preteście * 8.4. Poziom rygoryzmu moralnego studentów z grupy eksperymentalnej i kontrolnej (pretest) * 8.5. Postawy egzystencjalne studentów z grupy eksperymentalnej i kontrolnej w preteście * 8.6. Związki zależnościowe pomiędzy badanymi sferami funkcjonowania * psychospołecznego badanych studentów * Rozdział 9. Efektywność rozwijania wybranych sfer funkcjonowania psychospołecznego studentów * Ewa Grudziewska, Agnieszka Lewicka-Zelent * 9.1. Zmiany w zakresie postaw egzystencjalnych studentów z grupy eksperymentalnej * 9.2. Zmiany poziomu empatii studentów z grupy eksperymentalnej * 9.3. Zmiany w zakresie typów złości studentów z grupy eksperymentalnej * 9.4. Zmiany poziomu rygoryzmu moralnego studentów z grupy eksperymentalnej * 9.5. Zmiany w zakresie kompetencji społecznych studentów z grupy eksperymentalnej * Zakończenie * Bibliografia * Spis tabel, wykresów i schematów * Aneks * Ewa Grudziewska * Załącznik 1. Inwentarz Typów Złości R.T. Potter-Efron, P.S. Potter-Efron * Załącznik 2. Kwestionariusz Rozumienia Empatycznego Innych Ludzi A. Węglińskiego (KRE-II) * Załącznik 3. Kwestionariusz Umiejętności Prospołecznych A. Goldsteina * Załącznik 4. Skala Postaw Być i Mieć B. Grulkowskiego * Załącznik 5. Kwestionariusz Rygoryzmu Moralnego W. Poznaniaka (PRM) * Załącznik 6. Propozycje ćwiczeń wykorzystanych w trakcie zajęć fakultatywnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17697 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł. błędny .
Bibliogr. przy pracach.
Tematyka przedstawionego zbioru tekstów koncentruje się wokół zagadnień związanych z aktywnością i aktywizacją ludzi we współczesnej rzeczywistości. Aktywność jest bowiem podstawową właściwością i sposobem istnienia człowieka w każdym okresie jego życia. Jest ona naturalnym stanem i niezwykle istotną cechą każdej jednostki, dzięki której może ona tworzyć i rozwijać swoją ludzką osobowość, a także przekształcać otaczającą rzeczywistość. Jest jednocześnie czynnikiem rozwoju i jego objawem.[...][...]Opracowania zamieszczone w tej książce są poświęcone zasygnalizowanym we wstępie problemom, a więc różnym aspektom ludzkiej aktywności oraz jej uwarunkowaniom. Autorzy ukazują w nich istotę i źródła aktywności, wskazują na konstytutywne cechy różnych form i rodzajów aktywności, zastanawiają się nad jej sensem, znaczeniem i funkcją, wyrażają opinie dotyczące tego, jaka może i jaka powinna być treść ludzkiej aktywności, do jakich skutków może prowadzić, wskazują na czynniki wyzwalające lub hamujące aktywność, przedstawiają też różne formy i rodzaje aktywności dzieci, młodzieży i dorosłych, pisząc m.in. o aktywności edukacyjnej, zawodowej, społecznej, kulturalnej, umysłowej, fizycznej i ruchowej oraz sposobach ich rozbudzania, wyzwalania, podtrzymywania i rozwijania. Zwracają również uwagę na rolę rodziny, szkoły, środowiska lokalnego, mediów i innych instytucji społecznych oraz osób w aktywizacji i stymulowaniu aktywności ludzi znajdujących się w różnej sytuacji życiowej: dzieci i uczącej się młodzieży, dorosłych pracujących zawodowo i bezrobotnych, beneficjentów pomocy społecznej, jednostek pozostających w konflikcie z prawem, osób przewlekle chorych, kalekich i niepełnosprawnych.W tle podjętych przez autorów rozważań na temat aktywności i aktywizacji w aktualnej rzeczywistości znajdują się zawsze warunki życia, przemiany cywilizacyjne i społeczno-ekonomiczne dokonujące się na świecie i w naszym kraju.
Wstęp s.9 * CZĘŚĆ I * UWARUNKOWANIA, OBSZARY I FORMY AKTYWNOŚCI I AKTYWIZACJI * Andrzej Olubiński * Aktywność ludzka jako składnik osobowości produktywnej (w świetle poglądów Ericha Fromma) s.15 * Małgorzata Łączyk * Osobowość i środowisko wychowawcze jako determinanty potencjalnej aktywności twórczej jednostki s.23 * Marian Filipiak * Carpe diem – „dziś” jako obszar aktywności s.37 * Witold Nawrocki * Literatura jako projekcja „straconych złudzeń” transformacyjnych s.45 * Julian Auleytner * Prekursorzy w nauce o polityce społecznej s.53 * Maria Chodkowska * Aktywizujące funkcje nauczania Jana Pawła II s.61 * Janusz Plisiecki * Znaczenie filmu w zmieniającej się rzeczywistości s.71 * Tadeusz Maszczak * Europejska aktywizacja kształcenia w polskim szkolnictwie wyższym – inspiracje i dylematy s.81 * Elżbieta Adamczuk * Optymizm życiowy studentów jako stymulator ich rozwoju s.91 * Ewa Sarzyńska * Aktywność zawodowa młodzieży s.99 * Grażyna Kwiatkowska * Aktywność psychospołeczna młodzieży bezrobotnej – doniesienie z badań s.111 * Dariusz Turek, Agnieszka Wojtczuk-Turek * Rola oddziaływań psychologicznych w podnoszeniu kompetencji społecznych i aktywizacji osób * bezrobotnych s.121 * Marta Komorska * Funkcja pracy socjalnej w aktywizowaniu społeczności lokalnej s.133 * Lucyna Adamowska * Kontrakt socjalny jako technika aktywizowania beneficjentów pomocy społecznej s.143 * Danuta Niczyporuk * Promocja aktywności społecznej na łamach lubelskiej prasy. Na przykładzie „Kuriera Lubelskiego” * s.151 * Jan Czerniakiewicz, Monika Ługowska * Z problematyki doktryn prawnych i systemu prawa polskiego po 4 czerwca 1989 r. s.161 * CZĘŚĆ II * AKTYWNOŚĆ I AKTYWIZACJA W RESOCJALIZACJI I REHABILITACJI * Zdzisław Bartkowicz * Korzystna zmiana jako kategoria pedagogiki resocjalizacyjnej s.169 * Andrzej Pielecki, Zdzisław Kazanowski * Zainteresowania młodzieży nieprzystosowanej społecznie s.175 * Andrzej Chudnicki * Symptomy wykolejenia nieletnich z zespołem ADHD s.183 * Krzysztof Stachyra * Muzykoterapia w resocjalizacji s.193 * Andrzej Węgliński * Szanse i zagrożenia w rozwoju aktywności zawodowej kuratorów rodzinnych s.201 * Piotr Paweł Barczyk * Zadania założone działalności kuratora sądowego a uwarunkowania ich realizacji jako przesłanka * aktywizacji form profilaktyki społecznej s.213 * Lucyna Fidor * Probacja szansą na aktywizowanie podopiecznych s.227 * Angelika Barczyk * Sytuacja psychologiczno-prawna osób psychicznie chorych będących w konflikcie z prawem w aspekcie szans i zagrożeń w rozwoju aktywności jednostki s.243 * Janusz Kirenko * Zasoby odpornościowe osób niepełnosprawnych jako predykator ich aktywności życiowej s.263 * Zofia Palak * Choreoterapia jako zaniedbywana forma aktywizacji i rehabilitacji s.271 * Jolanta Ostasz * Problemy aktywizowania osób niepełnosprawnych intelektualnie w warsztacie terapii zajęciowej s.281 * Renata Zubrzycka * Aktywizacja ruchowa dzieci z astmą oskrzelową s.291 * Alicja Olszak * Postawy społeczne wobec osób przewlekle chorych i kalekich szansą i zagrożeniem ich aktywności s.299 * Iwona Jędrzejczyk * Determinanty i poziom aktywności rodziców dzieci autystycznych s.305
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2370, 16237 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7944 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3943, 3942 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej