Seredyńska Anna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
WP130 (św. Wincentego 85)
(2)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Seredyńska Anna
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Roberts Nora
(165)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Pedagogika opiekuńcza
(1)
Pedagogika porównawcza
(1)
Resocjalizacja
(1)
Terapia psychodynamiczna
(1)
Wychowanie
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 935 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka treściowo jest bardzo wartościowym dziełem, obejmującym ważkie z perspektywy pedagogicznej problemy, wiążące się bezpośrednio z praktyką działania w obszarze opieki, wychowania i resocjalizacji, egzemplifikowane wycinkowo eksploracjami empirycznymi dokumentującymi znaczenie jednego z aspektów pracy psychoterapeutycznej, wspomagających pracę pedagogów (superwizja).Opracowanie to może i powinno znaleźć czytelników nie tylko wśród profesjonalistów pedagogów, ale i profesjonalistów psychoterapeutów, zwiększając poziom świadomości obu grup związanej z potencjalnymi obszarami własnego działania (psychoterapeuci) lub możliwości takiego działania (pedagodzy).Z recenzji dr hab. Ewy Wysockiej, UŚ
Wstęp ..... 9 * Rozdział 1: Psychoterapia psychodynamiczna ..... 13 * 1. Teoria psychodynamiczna ..... 13 * 2. Psychologia rozwojowa w teorii psychodynamicznej ..... 16 * 3. Proces psychodynamiczny ..... 25 * 3.1. Diagnoza ..... 25 * 3.2. Setting ..... 29 * 3.3. Przeniesienie i przeciwprzeniesienie ..... 32 * 3.4. Opór ..... 37 * 3.5. Mechanizmy obronne i ich klasyfikacja ..... 40 * 3.6. Techniki terapii psychodynamicznej ..... 44 * Podsumowanie ..... 48 * Rozdział 2: Diagnoza charakteru i psychopatologia w psychoterapii psychodynamicznej ..... 51 * 1. Psychopatologia dzieci i młodzieży ..... 51 * 1.1. Specyfika psychoterapii psychodynamicznej dzieci i młodzieży ..... 52 * 1.2. Zaburzenia zachowania i zaburzenia opozycyjno-buntownicze ..... 56 * 1.3. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi ..... 58 * 1.4. Zaburzenia lękowe ..... 60 * 1.5. Depresja u dzieci ..... 61 * 1.6. Zaburzenia odżywiania ..... 63 * 1.7. Upośledzenie umysłowe i zaburzenia uczenia się ..... 64 * 1.8. Całościowe zaburzenia rozwojowe ..... 64 * 1.9. Tiki i zaburzenia wydalania ..... 66 * 2. Diagnoza charakteru ..... 67 * 2.1. Osobowość psychopatyczna ..... 67 * 2.2. Osobowość narcystyczna ..... 71 * 2.3. Osobowość schizoidalna i schizotypowa ..... 74 * 2. 4. Osobowość paranoidalna ..... 76 * 2.5. Osobowość depresyjna i maniakalna ..... 78 * 2.6. Osobowość masochistyczna (autodestrukcyjna) i sadystyczna ..... 82 * 2.7. Osobowość obsesyjna i kompulsywna ..... 84 * 2.8. Osobowość histeryczna i histrioniczna ..... 86 * 2.9. Osobowość dysocjacyjna ..... 88 * Podsumowanie ..... 89 * Rozdział 3: Problematyka pedagogiki * opiekuńczo-wychowawczej i resocjalizacyjnej ..... 91 * 1. Podstawowa problematyka w pedagogice opiekuńczo-wychowawczej ..... 91 * 2. Podstawowa problematyka zawiązana z wychowaniem w wybranych współczesnych teoriach ..... 97 * 3. Pedagogika resocjalizacyjna i jej problematyka ..... 104 * 3.1. Pojęcie resocjalizacji i zakres działań pedagogiki resocjalizacyjnej ..... 104 * 3.2. Resocjalizacja w ujęciu psychodynamicznym ..... 107 * Podsumowanie ..... 111 * Rozdział 4: Psychoterapia psychodynamiczna a wychowanie, opieka i resocjalizacja ..... 113 * 1. Psychoterapia psychodynamiczna a problematyka opiekuńcza ..... 113 * 2. Psychoterapia psychodynamiczna a problematyka wychowania ..... 120 * 3. Psychoterapia psychodynamiczna a problematyka resocjalizacji ..... 124 * Podsumowanie ..... 130 * Rozdział 5: Superwizja koleżeńska w pracy pedagoga ..... 131 * 1. Definiowanie pojęcia superwizji ..... 131 * 2. Różnorodność modeli superwizji ..... 134 * 3. Rodzaje superwizji ..... 137 * 4. Cele superwizji ..... 139 * 5. Superwizowany podmiotem kontraktu w superwizji ..... 141 * 6. Przygotowanie superwizorów ..... 143 * 7. Superwizja nie tylko dla psychoterapeutów ..... 147 * Podsumowanie ..... 148 * Rozdział 6: Wsparcie i superwizja w pracy pedagoga – eksperyment własny ..... 149 * 1. Założenia teoretyczne badań własnych ..... 149 * 1.1. Superwizja w zawodach pomocowych ..... 150 * 1.2. Definiowanie zmiennych użytych w badaniach ..... 153 * 2. Metodologia badań ..... 155 * 2.1. Cel badań, teren i próba badawcza ..... 155 * 2.2. Problemy i hipotezy badawcze ..... 157 * 2.3. Zmienne i wskaźniki ..... 159 * 2.4. Metody, techniki i narzędzia badawcze ..... 160 * 2.5. Przebieg badań ..... 161 * 3. Analiza wyników badań własnych ..... 162 * 3.1. Obraz siebie u badanych ..... 162 * A. Obraz siebie u badanych na początku i na końcu eksperymentu ..... 162 * B. Obraz siebie u badanych kobiet i mężczyzn na początku i na końcu eksperymentu ..... 164 * C. Obraz siebie u badanych osób dojrzałych i dorosłych na początku i na końcu eksperymentu ..... 166 * D. Obraz siebie u badanych osób wyżej oceniających swoje zaangażowanie w eksperyment oraz niżej * oceniających swoje zaangażowanie na początku i końcu eksperymentu ..... 168 * 3.2. Edukacyjne aspekty w superwizji koleżeńskiej ..... 170 * 3.3. Aspekty psychodynamiczne superwizji koleżeńskiej ..... 172 * 3.4. Weryfikacja hipotez badawczych ..... 173 * 4. Interpretacja wyników badań własnych ..... 177 * 4.1. Interpretacja psychologiczna wyników ..... 177 * A. Różnice istotne w intensywności cech obrazu siebie * na początku i na końcu eksperymentu we wszystkich grupach ..... 177 * B. Różnice istotne w intensywności cech obrazu siebie * na początku i na końcu eksperymentu u kobiet i mężczyzn ..... 179 * C. Różnice istotne w intensywności cech obrazu siebie * na początku i na końcu eksperymentu u dojrzałych i dorosłych ..... 180 * D. Różnice istotne w intensywności cech obrazu siebie * na początku i na końcu eksperymentu u osób oceniających niżej i u osób oceniających wyżej * swoje zaangażowanie ..... 181 * E. Znaczenie treści psychodynamicznych ..... 182 * 4.2. Interpretacja pedagogiczna wyników ..... 184 * A. Użyteczność treści edukacyjnych ..... 184 * B. Wnioski pedagogiczne ..... 186 * 5. Dyskusja otrzymanych wyników badań z literaturą przedmiotu ..... 188 * Zakończenie ..... 193 * Bibliografia ..... 195 * Pedagogika ..... 195 * Psychologia ..... 197 * Materiały wewnętrzne Krakowskiego Centrum Psychodynamicznego ..... 199 * Metodologia badań ..... 201 * Spis tabel i wykresów ..... 202 * Aneks 1. Narzędzia badawcze ..... 204 * Arkusze obserwacyjne ..... 204 * Aneks 2. Wyniki badań ..... 209
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15886 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej