Resocjalizacja
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
Placówka
WP130 (św. Wincentego 85)
(4)
Autor
Bartkowicz Zdzisław (1947- )
(1)
Bębas Sylwester (1981- )
(1)
Nowacki Zbigniew
(1)
Palak Zofia (1951- )
(1)
Seredyńska Anna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Kobieta
(5231)
Rodzina
(4024)
Przyjaźń
(3844)
Miłość
(3263)
Tajemnica
(2967)
Resocjalizacja
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2942)
Relacje międzyludzkie
(2526)
Zabójstwo
(2178)
Życie codzienne
(1913)
Magia
(1735)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1595)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1536)
Uczucia
(1408)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1369)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1350)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1135)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Trudne sytuacje życiowe
(1009)
Chłopcy
(1004)
Wybory życiowe
(942)
Sekrety rodzinne
(935)
Policjanci
(910)
Żydzi
(897)
Relacja romantyczna
(884)
Osoby zaginione
(879)
Psy
(865)
Władcy
(864)
Historia
(847)
Kultura
(824)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(780)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(751)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(719)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Arystokracja
(683)
Koty
(681)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Stworzenia fantastyczne
(669)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(638)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(624)
Wakacje
(608)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(576)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(560)
Zemsta
(555)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(515)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(508)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(495)
Zarządzanie
(495)
Matematyka
(483)
Spisek
(476)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(472)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(459)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Marzenia
(446)
Samotność
(445)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Czarownice i czarownicy
(428)
Nauczanie początkowe
(428)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(425)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Dziedzina i ujęcie
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 303-338.
Książka Sylwestra Bębasa pt. "Rola religii w procesie resocjalizacji" posiada wymiar teoretyczny oraz praktyczny ukierunkowany przez refleksję o znaczeniu religii we współcześnie realizowanej pracy resocjalizacyjne. Już we "Wprowadzeniu" Autor zwraca uwagę na to, że ".coraz częściej dostrzega się potrzebę działalności resocjalizacyjnej, która opiera swe założenia na duchowości, religijności i praktykach religijnych. Uzasadnione wydaje się odwoływanie w resocjalizacji do właściwie ukształtowanej religijności oraz podjęcie edukacji religijnej w resocjalizacji, która może pomóc w przyjęciu norm zgodnych ze standardami życia społecznego. Działania naprawcze i odnowa życia religijnego mogą stanowić zespół środków korekcyjnych skierowanych do człowieka uwikłanego w życie przestępcze i odbywającego karę pozbawienia wolności, a odniesienie się do religii i przestrzegania praktyk życia religijnego może wzmocnić działania socjalizacyjne i resocjalizacyjne skazanych, posługi religijne mogą stanowić z kolei formę działalności resocjalizacyjnej. (.) Wzmacnianie systemu wartości, rozwijanie życia duchowego, możliwość wypełniania norm religijnych może dać szansę na trwałą resocjalizację". W tym miejscu warto też odnotować kilka uwag wyrażonych przez Recenzentów wydawniczych akcentujących walory książki. Pierwszy z nich, ks. prof. zw. dr hab. Jana Śledzianowski stwierdza: "Praca jest solidnie przygotowana w oparciu o rozległą literaturę z różnych dyscyplin wiedzy. Autor naukowo tkwi w tej problematyce i umie ją perfekcyjnie wykorzystać i włączyć w naukowy nurt licznych przedstawicieli nauki. Pracę oceniam jako prawidłowo opracowane kompendium na temat współczesnej resocjalizacji osób więzionych i nieletnich osadzonych w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich z aktywnym ich udziałem w wierze religijnej, doświadczeniu Boga, wewnętrznej pracy nad odbudową postaw moralnych ku powrotowi jako ludzie wolni, kreatywni dla społeczeństwa". Z kolei w recenzji prof. UKSW dr. hab. Zdzisława Majchrzyka czytamy: "Opracowanie Sylwestra Bębasa jest wartościowe, spełnia wymogi stawiane pracom naukowym i powinno zostać opublikowane. Jakość resocjalizacji, niezależnie od postaci, którą przybiera, jest wyrazem pedagogicznego postępu. Niniejsze dzieło trzeba i można polecać każdemu, kto interesuje się nie tylko resocjalizacją, lecz szeroko rozumianą kulturą opartą o sprawdzone podstawy społeczne - a te zawarte są w systemie religijnym, do którego odwołuje się Autor. Dominująca problematyka znaczenia religii (.) nadaje nowy sens pytaniom w jaki sposób resocjalizować uwięzionych, zmieniając to co zasadnicze w strukturze osobowości - system wartości w oparciu o odniesienie jakim jest religia".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17745 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [147]-163.
Niniejsze opracowanie jest w głównej mierze sprawozdaniem z badań, które zostały przeprowadzone w ramach rozprawy doktorskiej zatytułowanej Wywieranie wpływu społecznego wśród skazanych i tymczasowo aresztowanych przebywających w warunkach izolacji więziennej (Z. Nowacki, 2008).Natomiast charakterystykę społeczności więziennej opracowano, posiłkując się przede wszystkim ustaleniami w literaturze przedmiotu. Badania zostały przeprowadzone w latach 2005-2006 na terenie sześciu jednostek penitencjarnych. Celem podjętych badań była próba określenia warunków, w których mechanizmy ulegania wpływowi społecznemu mogą zmienić kształt procesu resocjalizacji w warunkach izolacji więziennej.A zatem przedmiotem badań ustanowiono zjawisko wpływu społecznego wśród skazanych i tymczasowo aresztowanych przebywających w warunkach izolacji więziennej. Zaletą tej pracy jest objęcie badaniami pewnej liczby tymczasowo aresztowanych, co w obecnych warunkach przysparza wielu problemów. Opracowanie lokuje się w nurcie prac empirycznych, których na przestrzeni ostatnich lat nie publikowano zbyt wiele. Zaletą książki jest uwzględnienie reprezentatywnej próby 883 mężczyzn przebywających w izolacji więziennej.Autor wyraża nadzieję, że uzyskany rezultat badawczy przyczyni się do wzbogacenia wiedzy z zakresu wpływu społecznego wśród osób przebywających w zakładach karnych i aresztach śledczych. Być może będzie stanowić asumpt do rozważań nad oddziaływaniem wychowawczym (wpływem społecznym).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21041 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9327, 9326 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Książka treściowo jest bardzo wartościowym dziełem, obejmującym ważkie z perspektywy pedagogicznej problemy, wiążące się bezpośrednio z praktyką działania w obszarze opieki, wychowania i resocjalizacji, egzemplifikowane wycinkowo eksploracjami empirycznymi dokumentującymi znaczenie jednego z aspektów pracy psychoterapeutycznej, wspomagających pracę pedagogów (superwizja).Opracowanie to może i powinno znaleźć czytelników nie tylko wśród profesjonalistów pedagogów, ale i profesjonalistów psychoterapeutów, zwiększając poziom świadomości obu grup związanej z potencjalnymi obszarami własnego działania (psychoterapeuci) lub możliwości takiego działania (pedagodzy).Z recenzji dr hab. Ewy Wysockiej, UŚ
Wstęp ..... 9 * Rozdział 1: Psychoterapia psychodynamiczna ..... 13 * 1. Teoria psychodynamiczna ..... 13 * 2. Psychologia rozwojowa w teorii psychodynamicznej ..... 16 * 3. Proces psychodynamiczny ..... 25 * 3.1. Diagnoza ..... 25 * 3.2. Setting ..... 29 * 3.3. Przeniesienie i przeciwprzeniesienie ..... 32 * 3.4. Opór ..... 37 * 3.5. Mechanizmy obronne i ich klasyfikacja ..... 40 * 3.6. Techniki terapii psychodynamicznej ..... 44 * Podsumowanie ..... 48 * Rozdział 2: Diagnoza charakteru i psychopatologia w psychoterapii psychodynamicznej ..... 51 * 1. Psychopatologia dzieci i młodzieży ..... 51 * 1.1. Specyfika psychoterapii psychodynamicznej dzieci i młodzieży ..... 52 * 1.2. Zaburzenia zachowania i zaburzenia opozycyjno-buntownicze ..... 56 * 1.3. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi ..... 58 * 1.4. Zaburzenia lękowe ..... 60 * 1.5. Depresja u dzieci ..... 61 * 1.6. Zaburzenia odżywiania ..... 63 * 1.7. Upośledzenie umysłowe i zaburzenia uczenia się ..... 64 * 1.8. Całościowe zaburzenia rozwojowe ..... 64 * 1.9. Tiki i zaburzenia wydalania ..... 66 * 2. Diagnoza charakteru ..... 67 * 2.1. Osobowość psychopatyczna ..... 67 * 2.2. Osobowość narcystyczna ..... 71 * 2.3. Osobowość schizoidalna i schizotypowa ..... 74 * 2. 4. Osobowość paranoidalna ..... 76 * 2.5. Osobowość depresyjna i maniakalna ..... 78 * 2.6. Osobowość masochistyczna (autodestrukcyjna) i sadystyczna ..... 82 * 2.7. Osobowość obsesyjna i kompulsywna ..... 84 * 2.8. Osobowość histeryczna i histrioniczna ..... 86 * 2.9. Osobowość dysocjacyjna ..... 88 * Podsumowanie ..... 89 * Rozdział 3: Problematyka pedagogiki * opiekuńczo-wychowawczej i resocjalizacyjnej ..... 91 * 1. Podstawowa problematyka w pedagogice opiekuńczo-wychowawczej ..... 91 * 2. Podstawowa problematyka zawiązana z wychowaniem w wybranych współczesnych teoriach ..... 97 * 3. Pedagogika resocjalizacyjna i jej problematyka ..... 104 * 3.1. Pojęcie resocjalizacji i zakres działań pedagogiki resocjalizacyjnej ..... 104 * 3.2. Resocjalizacja w ujęciu psychodynamicznym ..... 107 * Podsumowanie ..... 111 * Rozdział 4: Psychoterapia psychodynamiczna a wychowanie, opieka i resocjalizacja ..... 113 * 1. Psychoterapia psychodynamiczna a problematyka opiekuńcza ..... 113 * 2. Psychoterapia psychodynamiczna a problematyka wychowania ..... 120 * 3. Psychoterapia psychodynamiczna a problematyka resocjalizacji ..... 124 * Podsumowanie ..... 130 * Rozdział 5: Superwizja koleżeńska w pracy pedagoga ..... 131 * 1. Definiowanie pojęcia superwizji ..... 131 * 2. Różnorodność modeli superwizji ..... 134 * 3. Rodzaje superwizji ..... 137 * 4. Cele superwizji ..... 139 * 5. Superwizowany podmiotem kontraktu w superwizji ..... 141 * 6. Przygotowanie superwizorów ..... 143 * 7. Superwizja nie tylko dla psychoterapeutów ..... 147 * Podsumowanie ..... 148 * Rozdział 6: Wsparcie i superwizja w pracy pedagoga – eksperyment własny ..... 149 * 1. Założenia teoretyczne badań własnych ..... 149 * 1.1. Superwizja w zawodach pomocowych ..... 150 * 1.2. Definiowanie zmiennych użytych w badaniach ..... 153 * 2. Metodologia badań ..... 155 * 2.1. Cel badań, teren i próba badawcza ..... 155 * 2.2. Problemy i hipotezy badawcze ..... 157 * 2.3. Zmienne i wskaźniki ..... 159 * 2.4. Metody, techniki i narzędzia badawcze ..... 160 * 2.5. Przebieg badań ..... 161 * 3. Analiza wyników badań własnych ..... 162 * 3.1. Obraz siebie u badanych ..... 162 * A. Obraz siebie u badanych na początku i na końcu eksperymentu ..... 162 * B. Obraz siebie u badanych kobiet i mężczyzn na początku i na końcu eksperymentu ..... 164 * C. Obraz siebie u badanych osób dojrzałych i dorosłych na początku i na końcu eksperymentu ..... 166 * D. Obraz siebie u badanych osób wyżej oceniających swoje zaangażowanie w eksperyment oraz niżej * oceniających swoje zaangażowanie na początku i końcu eksperymentu ..... 168 * 3.2. Edukacyjne aspekty w superwizji koleżeńskiej ..... 170 * 3.3. Aspekty psychodynamiczne superwizji koleżeńskiej ..... 172 * 3.4. Weryfikacja hipotez badawczych ..... 173 * 4. Interpretacja wyników badań własnych ..... 177 * 4.1. Interpretacja psychologiczna wyników ..... 177 * A. Różnice istotne w intensywności cech obrazu siebie * na początku i na końcu eksperymentu we wszystkich grupach ..... 177 * B. Różnice istotne w intensywności cech obrazu siebie * na początku i na końcu eksperymentu u kobiet i mężczyzn ..... 179 * C. Różnice istotne w intensywności cech obrazu siebie * na początku i na końcu eksperymentu u dojrzałych i dorosłych ..... 180 * D. Różnice istotne w intensywności cech obrazu siebie * na początku i na końcu eksperymentu u osób oceniających niżej i u osób oceniających wyżej * swoje zaangażowanie ..... 181 * E. Znaczenie treści psychodynamicznych ..... 182 * 4.2. Interpretacja pedagogiczna wyników ..... 184 * A. Użyteczność treści edukacyjnych ..... 184 * B. Wnioski pedagogiczne ..... 186 * 5. Dyskusja otrzymanych wyników badań z literaturą przedmiotu ..... 188 * Zakończenie ..... 193 * Bibliografia ..... 195 * Pedagogika ..... 195 * Psychologia ..... 197 * Materiały wewnętrzne Krakowskiego Centrum Psychodynamicznego ..... 199 * Metodologia badań ..... 201 * Spis tabel i wykresów ..... 202 * Aneks 1. Narzędzia badawcze ..... 204 * Arkusze obserwacyjne ..... 204 * Aneks 2. Wyniki badań ..... 209
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15886 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej