Szczurek-Boruta Alina
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(3)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Szczurek-Boruta Alina
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(351)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(263)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(180)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Roberts Nora
(165)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Edukacja
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele
(1)
Polacy za granicą
(1)
Studenci
(1)
Szkolnictwo polonijne
(1)
Tożsamość (psychologia)
(1)
Tożsamość społeczna
(1)
Wielokulturowość
(1)
Wychowanie
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
2001-
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Edukacja Międzykulturowa)
Na książce wyłącznie błędny .
Streszcz. ang. przy pracach. Spis treści także ang.
Intencją zespołu autorów i redaktorów było przygotowanie swoistego raportu o szkolnictwie z polskim językiem nauczania w państwach europejskich. Przyjęty został katalog zagadnień, które powinny być przedstawione w tekstach. W przypadku państw, w których szkoły takie mają długą historię i znaczące dokonania, nakreślona jest ich geneza i zarysowane dzieje. Następnie w opracowaniach ich znajdują się omówienia podstaw prawnych powoływania i funkcjonowania szkół. Autorzy odwołują się do regulacji obowiązujących w danym państwie, jak i sygnalizują zgodność (lub niezgodność) tych regulacji z normami prawa międzynarodowego, ewentualnie deklaracjami oświatowymi wyznaczającymi ideologie oświatowe. W kilku opracowaniach znajdują się przykłady lokalnych regulacji prawnych i/lub praktyk oświatowych, które ułatwiają lub utrudniają korzystanie z praw do oświaty i kultury grup mniejszościowych. Kolejnym zagadnieniem jest sieć szkół, informacje o liczbie, typach i szczeblach szkół, rozmieszczeniu terytorialnym, dostępności do szkół, zakresie zaspokojenia potrzeb oświatowych. Najważniejsi w tym obrazie są ludzie. Przedstawione więc są informacje o uczniach - ich liczbie, wieku, osiągnięciach szkolnych i pozaszkolnych, informacje o losach absolwentów. Drugą opisaną grupą są nauczyciele. W miarę możliwości - m.in. dostępności źródeł - podane zostały informacje o liczbie nauczycieli, ich wykształceniu, stażu pracy, formach podnoszenia kwalifikacji, doskonalenia, kontaktach z instytucjami w Polsce. Stosunkowo dużo miejsca zajmują ogólne charakterystyki oddające treść wykształcenia, wymagania programowe, metody i formy organizacyjne. W kilkuopracowaniach znajdują się wykazy podręczników i innych pomocy wykorzystywanych w procesie edukacji szkolnej. W poszczególnych tekstach zamieszczone są informacje o warunkach pracy nauczycieli i warunkach nauki, o zasadach finansowania, kontaktach ze społecznościami i instytucjami pozaszkolnymi - w tym z organizacjami polonijnymi, z duchowieństwem, z przedstawicielami państwa polskiego (ambasadami, konsulatami). Opracowania zawierają autorskie przedstawienia problemów funkcjonowania szkół, opinie i własne oceny. Informacjom często towarzyszą komentarze, czasem wyjaśnienia, niekiedy wątpliwości. W tekstach składających się na tom znaleźć można propozycje zmian, sugestie ulepszenia edukacji dla dzieci i młodzieży polskiej (czy pochodzenia polskiego) żyjącej w państwach europejskich. (fragment Wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54969 (1 egz.)
Kaucja: 30,00 zł
Książka
W koszyku
(Edukacja Międzykulturowa)
Bibliogr. s. 223-280.
Streszcz. ang. Spis treści także ang.
"Książka jest kontynuacją rozważań i prezentacji wyników badań, które Autorka przedstawiła w poprzedniej publikacji - tomie noszącym tytuł "Doświadczenia społeczne w przygotowaniu nauczycieli do pracy w warunkach wielokulturowości" (Cieszyn-Toruń 2013, Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji UŚ, Wydawnictwo Adam Marszałek). Obie książki są w dużej mierze oparte na rezultatach obszernych, wielozmiennowych badań przeprowadzonych w kilku środowiskach akademickich - różniących się pod względem lokalizacji (centrum - pogranicze kraju) i potencjału społeczno-gospodarczego. O ile jednak w tomie wcześniejszym dominują wątki dotyczące nabywania doświadczeń i uczenia się w różnych sytuacjach społecznych, które mają miejsce poza społecznością akademicką i nie są intencjonalne z punktu widzenia procesu kształcenia nauczycieli, to w tym tomie eksponowane są zagadnienia związane właśnie z intencjonalną edukacją nauczycieli. W ten sposób - łącznie w obu tomach - otrzymujemy w miarę możliwości wielostronne ujęcie doświadczeń społecznych studentów (przyszłych nauczycieli) i obraz różnych uwarunkowań przygotowania zawodowego badanych osób.Wyniki badań zawarte w tym tomie - jak już wspomniałem - przynoszą sporo informacji o edukacji nauczycielskiej, a w tym o przygotowaniu nauczycieli do pracy w środowiskach zróżnicowanych kulturowo. Jest to materiał dający wiele do myślenia i stanowiący zachętę do zmian w treściach i metodach (szerzej - w modelu) kształcenia nauczycieli. Na podstawie dokonanych diagnoz oraz analizy obszernej literatury Autorka przedstawia propozycję modelu wielostronnego przygotowania nauczycieli do pracy w warunkach wielokulturowości. Takie potraktowanie spraw edukacji nauczycielskiej wydaje się właściwe i bardzo potrzebne - zgodnie z krytyczno-kreatywnym ujmowaniem rzeczywistości edukacyjnej i dążeniem do poszukiwania pozytywnych rozwiązań problemów społecznych (także zatem edukacyjnych). W sumie - przekazywana do rąk Czytelników książka jest opracowaniem wzbogacającym wiedzę z zakresu pedeutologii i edukacji międzykulturowej, a także innych obszarów pedagogiki - jako dyscypliny nauki - i edukacji - jako obszaru życia społecznego".Fragmenty przedmowy prof. zw. dra hab. Tadeusza LewowickiegoPraca zainteresować może głównie pedagogów, ale także psychologów, socjologów, badaczy kultury oraz studentów, nauczycieli i osoby odpowiedzialne za kształtowanie polityki oświatowej i społecznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17515 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3713 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej