Gordon, Edwin (1927- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(2)
Autor
Bonna Beata
(1)
Gawryłkiewicz Jolanta
(1)
Gawryłkiewicz Miłosz
(1)
Zwolińska Ewa
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Kobieta
(5199)
Rodzina
(4006)
Przyjaźń
(3822)
Miłość
(3250)
Tajemnica
(2946)
Gordon, Edwin (1927- )
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2931)
Relacje międzyludzkie
(2508)
Zabójstwo
(2166)
Życie codzienne
(1902)
Magia
(1727)
Zwierzęta
(1600)
Dzieci
(1583)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1524)
Uczucia
(1394)
Nastolatki
(1373)
II wojna światowa (1939-1945)
(1360)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1344)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1246)
Literatura dziecięca polska
(1154)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1043)
Ludzie a zwierzęta
(1012)
Chłopcy
(995)
Trudne sytuacje życiowe
(989)
Sekrety rodzinne
(926)
Wybory życiowe
(924)
Policjanci
(904)
Żydzi
(890)
Relacja romantyczna
(876)
Osoby zaginione
(875)
Władcy
(868)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(817)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(773)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(751)
Pisarze polscy
(746)
Przestępczość zorganizowana
(740)
Walka dobra ze złem
(716)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(692)
Koty
(679)
Krainy i światy fikcyjne
(677)
Arystokracja
(674)
Stworzenia fantastyczne
(667)
Mężczyzna
(648)
Literatura młodzieżowa polska
(644)
Psychologia
(638)
Poszukiwania zaginionych
(635)
Uprowadzenie
(634)
Matki i córki
(627)
Samorealizacja
(620)
Wakacje
(605)
Wojna
(597)
Dziennikarze
(584)
Sztuka
(574)
Nauczyciele
(561)
Polacy za granicą
(558)
Wojsko
(550)
Zemsta
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(539)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(503)
Zakochanie
(502)
Czytanie
(497)
Dziadkowie i wnuki
(496)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(492)
Matematyka
(483)
Osobowość
(472)
Spisek
(471)
Seryjni zabójcy
(467)
Przyroda
(459)
Ojcowie i córki
(453)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Samotność
(444)
Marzenia
(443)
Język angielski
(433)
Nauka
(432)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Nauczanie początkowe
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Czarownice i czarownicy
(425)
Ludzie bogaci
(423)
Pisarze
(417)
Politycy
(407)
Samopoznanie
(407)
Gatunek
Poradniki dla nauczycieli
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2631, 2632 (2 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Bibliogr. s. 99.
Niniejszy podręcznik proponujemy wszystkim zainteresowanym kierowaniem rozwojem muzycznym dzieci, tj. rodzicom, opiekunom, nauczycielom, muzykom. Książka jest zapisem naszych doświadczeń i przemyśleń związanych z wdrożeniem teorii uczenia się muzyki E.E. Gordona na polskim gruncie. Pierwsza wizyta w Polsce autora tej teorii odbyła się w związku z I Autorskim Seminarium Gordonowskim w Radziejowicach w 1991 roku, zorganizowanym przez Instytut Pedagogiki Akademii Muzycznej im. F. Chopinaw Warszawie. Inicjatywę w promowaniu myśli gordonowskiej przejęły kolejno: Polskie Towarzystwo Edwina E. Gordona (od 1996 roku) oraz od 2006 roku Fundacja Kreatywnej Edukacji. W 2010 roku odbyło się ósme z kolei seminarium, ale już drugie bez udziału profesora E.E. Gordona ze względu na stan jego zdrowia. Kontynuatorami dzieła i naszymi gośćmi byli: H. Rodrigues wraz z grupą Companhia de Musica Teatral (Portugalia), A. Apostolii z Associazione Italiana Gordon per l’Apprendimento Musicale (Włochy) oraz R. Grunow z Eastman School of Music (USA). Co roku organizujemy kursy oraz seminaria gordonowskie, na które serdecznie zapraszamy. Podręcznik dla kierujących edukacją muzyczną małego dziecka niech będzie dla Czytelników zachętą do dalszego zgłębiania teorii uczenia się muzyki E.E. Gordona. Koncentrujemy się na audiacji wstępnej, kluczowej dla dalszej edukacji. Książka zawiera materiał muzyczny do osłuchania, wykorzystania podczas zajęć umuzykalniających, jak również do samokształcenia własnych umiejętności z zakresu improwizacji melodycznej. Poniżej hasłowo przedstawiono zagadnienia, o których warto pamiętać podczas czytania tego podręcznika. 1. Wiek muzyczny 2. Ten podręcznik to początek Waszej drogi 3. Rozwój umiejętności 4. Ta sama tonacja, to samo metrum, to samo tempo 5. Dobrze jest myśleć o teorii uczenia się muzyki E.E. Gordona w kategoriach kolejności uczenia się 6. Ruch 7. Śpiewanie i rytmizowanie bez słów 8. W książce pojawią się terminy muzyczne Pamiętajmy, że przede wszystkim chodzi o satysfakcję z własnej pracy: nie oszczędzajmy się, a dzieci, widząc to, będą chętnie uczestniczyć w naszych zajęciach i świetnie się bawić (my również!). Do podręcznika jest dołączona płyta CD zawierająca nagrania utworów (śpiewanki, rytmiczanki) oraz motywów tonalnych i rytmicznych, jak również prezentację ćwiczeń do rozdziału Materiał do samodoskonalenia - improwizacja melodyczna.
Jolanta Gawryłkiewicz, Miłosz Gawryłkiewicz * Dlaczego warto się uczyć muzyki już od okresu prenatalnego? * Emilia Kubik * Dowodem życia człowieka jest ruch * Jolanta Gawryłkiewicz, Miłosz Gawryłkiewicz * Teoria uczenia się muzyki E.E. Gordona – o audiacji wstępnej * Jolanta Gawryłkiewicz * Co jest potrzebne do prowadzenia zajęć umuzykalniających dla małych dzieci * Jolanta Gawryłkiewicz * Przykładowe zajęcia umuzykalniające * Śpiewanki, rytmiczanki, motywy tonalne i rytmiczne oraz ćwiczenia * Śpiewanki * Rozpoczynajka * Kaczka pstra * Mam chusteczkę haftowaną * Spokojna * Był sobie król * Nie lij, dyscu, nie lij * Piłka * Dmuchawiec * Pożegnajka * Kołyska * Kołysanka * Pani Wiolonczela * Śpiąca Królewna * Przejażdżka * Irlandzka * Wielbłąd * Rytmiczna * Fale * Na Pisanej Hali * Spacer w chmurach * Tupnij * Uśmiechnięte buzie * Fregata * Robin Hood * Bal * Jak na trąbce * Zmienna * Rytmiczanki * Begina * Halo, halo, słyszysz mnie? * Ciii... * Pociąg * Walczyk * Abrakadabra * Um cia cia * Samolot * Młynek do kawy * Lustro * Dumbadi * Miłosz Gawryłkiewicz Materiał do samodoskonalenia – improwizacja melodyczna * Bibliografia * Notki o autorach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15494 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [270]-279. Indeksy.
Streszcz. ang. Przedm. i spis treści także ang.
Książka jest studium teorii uczenia się muzyki Edwina E. Gordona i wynikającej z niej koncepcji rozwijania audiacji. Zamieszczone teksty dotyczą muzykalności człowieka w ciągu całego życia, odnosząc się głównie do wczesnego dzieciństwa. Teoria uczenia się muzyki Gordona jest pragmatyczna - zawiera potwierdzone badaniami przewidywania, które pozwalają na opracowanie skutecznego programu rozwoju audiacji. Praca stanowi cenną pozycję badawczą nie tylko dla muzykologów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53837 (1 egz.)
Kaucja: 36,54 zł
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej