Umuzykalnianie
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(27)
Forma i typ
Książki
(27)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Muzyka
(1)
Nuty
(1)
Poezja
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(26)
wypożyczone
(1)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(26)
Autor
Klimas-Kuchtowa Ewa
(2)
Kurczek Kinga
(2)
Podolska Beata
(2)
Barańska Małgorzata
(1)
Bissinger-Ćwierz Urszula
(1)
Bogdan Magdalena
(1)
Bonna Beata
(1)
Chełkowska-Zacharewicz Maria
(1)
Collins Anita
(1)
Danielewicz Witold J
(1)
Dasiewicz-Tobiasz Anna
(1)
Dymara Bronisława
(1)
Furmanik-Celejewska Adrianna (1988- )
(1)
Gawryłkiewicz Jolanta
(1)
Gawryłkiewicz Miłosz
(1)
Gordon Edwin (1925- )
(1)
Gordon Edwin Elias (1927- )
(1)
Gąsieniec Stefan
(1)
Inglot Urszula
(1)
Jaques-Dalcroze Emile (1865-1950)
(1)
Juszczak-Guca Joanna
(1)
Kataryńczuk-Mania Lidia
(1)
Kataryńczuk-|Mania Lidia
(1)
Koc Małgorzata
(1)
Konarski Miłosz
(1)
Kępska Anna (metodyka kształcenia muzycznego)
(1)
Lenartowska Józefa
(1)
Michałowska Tamara
(1)
Piątek Artur (ilustrator)
(1)
Przybylska Krystyna
(1)
Przychodzińska Maria
(1)
Skowrońska-Lebecka Ewa
(1)
Smoczyńska Urszula
(1)
Szaliński Antoni
(1)
Słodczyk Rozalia
(1)
Wakar Barbara
(1)
Wieman Maria (1911-1993)
(1)
Zielińska Anna (tłumacz)
(1)
Zwolińska Ewa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(4)
1980 - 1989
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
Kraj wydania
Polska
(27)
Język
polski
(27)
Odbiorca
Nauczyciele przedszkoli
(4)
Przedszkola
(4)
Nauczyciele
(3)
0-5 lat
(2)
6-8 lat
(2)
Dzieci
(2)
Rodzice
(2)
Animatorzy kultury
(1)
Arteterapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Muzyka polska
(1)
Temat
Kobieta
(5199)
Rodzina
(4006)
Przyjaźń
(3822)
Miłość
(3250)
Tajemnica
(2946)
Umuzykalnianie
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2931)
Relacje międzyludzkie
(2508)
Zabójstwo
(2166)
Życie codzienne
(1902)
Magia
(1727)
Zwierzęta
(1600)
Dzieci
(1583)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1524)
Uczucia
(1394)
Nastolatki
(1373)
II wojna światowa (1939-1945)
(1360)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1344)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1246)
Literatura dziecięca polska
(1154)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1043)
Ludzie a zwierzęta
(1012)
Chłopcy
(995)
Trudne sytuacje życiowe
(989)
Sekrety rodzinne
(926)
Wybory życiowe
(924)
Policjanci
(904)
Żydzi
(890)
Relacja romantyczna
(876)
Osoby zaginione
(875)
Władcy
(868)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(817)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(773)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(751)
Pisarze polscy
(746)
Przestępczość zorganizowana
(740)
Walka dobra ze złem
(716)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(692)
Koty
(679)
Krainy i światy fikcyjne
(677)
Arystokracja
(674)
Stworzenia fantastyczne
(667)
Mężczyzna
(648)
Literatura młodzieżowa polska
(644)
Psychologia
(638)
Poszukiwania zaginionych
(635)
Uprowadzenie
(634)
Matki i córki
(627)
Samorealizacja
(620)
Wakacje
(605)
Wojna
(597)
Dziennikarze
(584)
Sztuka
(574)
Nauczyciele
(561)
Polacy za granicą
(558)
Wojsko
(550)
Zemsta
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(539)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(503)
Zakochanie
(502)
Czytanie
(497)
Dziadkowie i wnuki
(496)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(492)
Matematyka
(483)
Osobowość
(472)
Spisek
(471)
Seryjni zabójcy
(467)
Przyroda
(459)
Ojcowie i córki
(453)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Samotność
(444)
Marzenia
(443)
Język angielski
(433)
Nauka
(432)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Nauczanie początkowe
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Czarownice i czarownicy
(425)
Ludzie bogaci
(423)
Pisarze
(417)
Politycy
(407)
Samopoznanie
(407)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Pieśń i piosenka
(4)
Scenariusz zajęć
(4)
Poradnik
(3)
Poradniki dla nauczycieli
(3)
Melodia z tekstem podłożonym
(2)
Antologia
(1)
Druki muzyczne
(1)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opracowanie
(1)
Podręczniki
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Wiersze
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(9)
27 wyników Filtruj
Książka
Nuty
CD
W koszyku
Na okładce książki: W komplecie 2 płyty CD.
Pudełko z płytami stanowi integralną część książki.
Bibliografia na stronie 149.
Dźwięki mowy, rytm i ruch powstały z myślą o dzieciach przygotowujących się do nauki czytania i pisania, czyli przede wszystkim o przedszkolakach, ale także o uczniach, którzy z różnych powodów nie osiągnęli tej gotowości. Publikacja składa się z książeczki oraz dwóch płyt CD z nagraniami czterdziestu piosenek. Każda piosenka ma dwie wersje: wokalno-instrumentalną oraz instrumentalną. W książeczce znajdują się teksty i zapisy nutowe wszystkich piosenek, a także scenariusze zajęć.Całość rozpoczynają cztery piosenki: Głoski, Samogłoski, Spółgłoski oraz Głoski trwałe i nietrwałe. Ich teksty zawierają podstawowe wiadomości o głoskach, a także wzór wymowy głosek w izolacji. Motywem przewodnim każdej z kolejnych trzydziestu sześciu piosenek jest jedna głoska. Teksty do nich zostały napisane tak, żeby zachęcić dzieci do zwracania uwagi na poszczególne głoski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19223 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 213-216.
Poradnik zawiera zbiór metod, ćwiczeń i zabaw wykorzystywanych przez Autorkę podczas długoletniej praktyki zawodowej, obejmującej obowiązki m.in. trenera KLANZY, trenera Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, nauczyciela fortepianu, psychologa w szkole muzycznej i psychologa w bursie szkół artystycznych.Książka składa się z części teoretycznej i praktycznej. Część teoretyczna pozwala na usystematyzowanie wiedzy dotyczącej:1) edukacji muzycznej w rozwoju ogólnym i artystycznym dzieci i młodzieży, w tym niepełnosprawnej;2) podstaw metodyki aktywizującej w edukacji szkolnej i pozaszkolnej, ze szczególnym uwzględnieniem kompetencji psychologicznych nauczyciela/animatora.Część praktyczna zawiera szczegółowe opisy kilkuset metod, ćwiczeń i zabaw do wykorzystania na muzycznych zajęciach indywidualnych, grupowych, edukacyjnych i terapeutycznych.Adresatami poradnika są nauczyciele przedszkoli, szkół artystycznych, ogólnokształcących, integracyjnych, doradcy metodyczni, psycholodzy i pedagodzy szkolni, instruktorzy i animatorzy kultury, pracownicy socjalni, studenci wyższych uczelni psychologicznych, pedagogicznych i muzycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20556 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2632, 2631 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Liczne badania naukowe potwierdzają, że istnieje aktywność, której podejmowanie wspiera nasze funkcje poznawcze, pamięć, wspomaga uczenie się języka i kontrolowanie własnych stanów emocjonalnych. Aktywność tę można podjąć w każdym wieku, ale najlepiej zrobić to przed 7. rokiem życia. W dodatku zajmowanie się nią to sama przyjemność! Czy chodzi o specjalny rodzaj ćwiczeń, magiczną pigułkę lub posiłek? Nie! Tą aktywnością jest edukacja muzyczna!Dr Anita Collins, nauczycielka muzyki, przez lata obserwowała swoich uczniów, zadając sobie pytanie: czy edukacja muzyczna może wpływać na inne obszary naszego funkcjonowania? Poszukiwania zaprowadziły ją w obszar fascynujących odkryć neuronauki. W książce Wszystko gra! Jak muzyka wspiera rozwój dziecka w przystępny sposób relacjonuje wyniki badań i pokazuje, jak ważnym elementem naszego życia jest świat dźwięków.Choć jestem nauczycielką uczniów szkół średnich, jestem zdumiona tym, jak słuchanie muzyki i edukacja muzyczna w każdym wieku, od pierwszego do ostatniego dnia życia, wpływa na rozwój naszego mózgu, na zmiany w nim i jego regenerację. (.) Dowiedziałam się, że niemowlęta słyszą głos matki, jakby to była muzyka, że połączenia neuronowe niezbędne, aby móc czytać, są aktywne, gdy maluch jest w stanie utrzymać stały rytm gry na bębnie, i że muzyka może kształtować mózg po urazie lub traumie. Okazuje się, że nauczanie muzyki - sekwencje akordów, niepokój związany z występami, zdolność efektywnego ćwiczenia - to nie tylko wiedza i umiejętności. Te elementy w rzeczywistości przyczyniają się do rozwoju człowieka.Z tekstu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21739 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II ; 165)
Bibliogr. s. 223-233.
Streszcz. ang.
W książce "Nie ma dzieci niezdolnych muzycznie. Studium psychopedagogiczne" autor obala tezę, że do nauki muzyki i jej wykonywania (nawet estradowego) oraz osiągnięcia sukcesu artystycznego niezbędny jest tzw. talent muzyczny. Swoje wnioski opiera na wynikach przeprowadzonych przez siebie badań empirycznych dzieci i młodzieży oraz rodziców, które potwierdza prawie czterdziestoletnie doświadczenie pedagogiczne pracy z zespołem "Scholares Minores pro Musica Antiqua".Publikację można polecić w szczególności nauczycielom muzyki, a także tym wszystkim, którzy pracując z dziećmi kierują się ich dobrem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17894 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1027 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8425 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Bibliogr.
Dla muzyków, nauczycieli i wychowawców pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym.
Propozycje piosenek i zabaw dla nauczycieli rytmiki i wychowawców pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnymDzięki podziałowi na cztery części: jesień, zimę, wiosnę i lato, książka stanowi uporządkowaną i przystępną formę propozycji scenariuszy na cały rok szkolny. Każda pora roku zawiera kilka piosenek wraz z dopasowanymi tematycznie ćwiczeniami i zabawami. Do tekstów dołączony jest zapis nutowy oraz chwyty gitarowe. Dodatkowo każda z nich została nagrana w wersji oryginalnej i instrumentalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18386 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Bibliogr. s. 99.
Niniejszy podręcznik proponujemy wszystkim zainteresowanym kierowaniem rozwojem muzycznym dzieci, tj. rodzicom, opiekunom, nauczycielom, muzykom. Książka jest zapisem naszych doświadczeń i przemyśleń związanych z wdrożeniem teorii uczenia się muzyki E.E. Gordona na polskim gruncie. Pierwsza wizyta w Polsce autora tej teorii odbyła się w związku z I Autorskim Seminarium Gordonowskim w Radziejowicach w 1991 roku, zorganizowanym przez Instytut Pedagogiki Akademii Muzycznej im. F. Chopinaw Warszawie. Inicjatywę w promowaniu myśli gordonowskiej przejęły kolejno: Polskie Towarzystwo Edwina E. Gordona (od 1996 roku) oraz od 2006 roku Fundacja Kreatywnej Edukacji. W 2010 roku odbyło się ósme z kolei seminarium, ale już drugie bez udziału profesora E.E. Gordona ze względu na stan jego zdrowia. Kontynuatorami dzieła i naszymi gośćmi byli: H. Rodrigues wraz z grupą Companhia de Musica Teatral (Portugalia), A. Apostolii z Associazione Italiana Gordon per l’Apprendimento Musicale (Włochy) oraz R. Grunow z Eastman School of Music (USA). Co roku organizujemy kursy oraz seminaria gordonowskie, na które serdecznie zapraszamy. Podręcznik dla kierujących edukacją muzyczną małego dziecka niech będzie dla Czytelników zachętą do dalszego zgłębiania teorii uczenia się muzyki E.E. Gordona. Koncentrujemy się na audiacji wstępnej, kluczowej dla dalszej edukacji. Książka zawiera materiał muzyczny do osłuchania, wykorzystania podczas zajęć umuzykalniających, jak również do samokształcenia własnych umiejętności z zakresu improwizacji melodycznej. Poniżej hasłowo przedstawiono zagadnienia, o których warto pamiętać podczas czytania tego podręcznika. 1. Wiek muzyczny 2. Ten podręcznik to początek Waszej drogi 3. Rozwój umiejętności 4. Ta sama tonacja, to samo metrum, to samo tempo 5. Dobrze jest myśleć o teorii uczenia się muzyki E.E. Gordona w kategoriach kolejności uczenia się 6. Ruch 7. Śpiewanie i rytmizowanie bez słów 8. W książce pojawią się terminy muzyczne Pamiętajmy, że przede wszystkim chodzi o satysfakcję z własnej pracy: nie oszczędzajmy się, a dzieci, widząc to, będą chętnie uczestniczyć w naszych zajęciach i świetnie się bawić (my również!). Do podręcznika jest dołączona płyta CD zawierająca nagrania utworów (śpiewanki, rytmiczanki) oraz motywów tonalnych i rytmicznych, jak również prezentację ćwiczeń do rozdziału Materiał do samodoskonalenia - improwizacja melodyczna.
Jolanta Gawryłkiewicz, Miłosz Gawryłkiewicz * Dlaczego warto się uczyć muzyki już od okresu prenatalnego? * Emilia Kubik * Dowodem życia człowieka jest ruch * Jolanta Gawryłkiewicz, Miłosz Gawryłkiewicz * Teoria uczenia się muzyki E.E. Gordona – o audiacji wstępnej * Jolanta Gawryłkiewicz * Co jest potrzebne do prowadzenia zajęć umuzykalniających dla małych dzieci * Jolanta Gawryłkiewicz * Przykładowe zajęcia umuzykalniające * Śpiewanki, rytmiczanki, motywy tonalne i rytmiczne oraz ćwiczenia * Śpiewanki * Rozpoczynajka * Kaczka pstra * Mam chusteczkę haftowaną * Spokojna * Był sobie król * Nie lij, dyscu, nie lij * Piłka * Dmuchawiec * Pożegnajka * Kołyska * Kołysanka * Pani Wiolonczela * Śpiąca Królewna * Przejażdżka * Irlandzka * Wielbłąd * Rytmiczna * Fale * Na Pisanej Hali * Spacer w chmurach * Tupnij * Uśmiechnięte buzie * Fregata * Robin Hood * Bal * Jak na trąbce * Zmienna * Rytmiczanki * Begina * Halo, halo, słyszysz mnie? * Ciii... * Pociąg * Walczyk * Abrakadabra * Um cia cia * Samolot * Młynek do kawy * Lustro * Dumbadi * Miłosz Gawryłkiewicz Materiał do samodoskonalenia – improwizacja melodyczna * Bibliografia * Notki o autorach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15494 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Oryg. : "A music learning theory for newborn and young children" 1983. - Na książce błędny oryg.
Bibliogr. s. 126-[128].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8950 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "A music learning theory for newborn and young children" 1997.
Bibliogr. s. 168-171. Indeks.
Teoria uczenia się muzyki. Niemowlęta i małe dzieci, napisana z myślą o rodzicach i nauczycielach wczesnodziecięcej edukacji muzycznej, dotyczy kluczowego momentu w muzycznym rozwoju każdego człowieka, czyli okresu od narodzin do piątego roku życia. Przedstawione w niej rozważania, oparte na wieloletnich badaniach autora w zakresie nauczania muzyki, wyjaśniają, jak małe dzieci uczą się audiować oraz rozwijać rozumienie muzyki, a także dlaczego powinny one obcować z muzyką już od pierwszych chwil życia. Książka zawiera również wiele praktycznych wskazówek, które pomogą zmotywować dzieci i zachęcić je do audiowania zarówno w domu, jak i w przedszkolu.Edwin E. Gordon (1927-2015) - wybitny badacz psychologii muzyki, pedagog, muzyk. Stworzył nowatorską sekwencyjną teorię uczenia się muzyki, która jest rozwijana w wielu ośrodkach naukowych na całym świecie. W Polsce koncepcje Edwina E. Gordona upowszechnia Polskie Towarzystwo Edwina Eliasa Gordona oraz Fundacja Kreatywnej Edukacji w Bydgoszczy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18153 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: zajęcia do pracy w domu, w grupach przedszkolnych i szkolnych, 3-7 lat, 55 scenariuszy zajęć.
Zajęcia umuzykalniające przygotowują dziecko do podjęcia nauki w szkole muzycznej. Są nieodzownym etapem przed rozpoczęciem gry na instrumencie, nauki śpiewu czy tańca. Ale na tym się nie kończy ich rola w kształceniu dziecka. Zdaniem psychologów mają one także terapeutyczny wpływ na rozwój ruchowy, emocjonalny i intelektualny dziecka, niezależnie od tego, czy przygotowuje się ono do kariery muzycznej, czy nie. Ta wartościowa publikacja edukacyjna proponuje kilkadziesiąt scenariuszy zajęć umuzykalniających, których celem jest rozwijanie różnych zdolności i umiejętności, między innymi poczucia rytmu, słuchu, gracji ruchów, pamięci muzycznej, kontroli oddechu, sylabizowania, refleksu, koncentracji, pracy w zespole i współpracy z partnerem, uwrażliwienia na odgłosy płynące z otoczenia, wrażliwości artystycznej, wyobraźni muzycznej czy wyrażania muzyki za pomocą ruchów. Zajęcia mają także na celu przybliżenie dziecku dynamiki dźwięków, gry na instrumentach, zmian tempa muzyki, wreszcie podstawowych pojęć i wartości muzycznych. Zajęcia zorganizowane zostały z wykorzystaniem 22 najpopularniejszych polskich piosenek dla dzieci. W książce znajdują się pełne teksty piosenek i ich zapisy nutowe. Publikacja opatrzona jest piękną szatą graficzną. Książka przeznaczona jest dla dzieci w wieku od 3 do 7 lat i stanie się doskonałym narzędziem dydaktycznym do prowadzenia zajęć umuzykalniających w szkołach muzycznych, jak i w ramach nauczania muzyki w przedszkolu czy w klasach początkowych szkoły podstawowej. Nadaje się także do pracy w domu, gdzie pozwoli rodzicom przekonać się o predyspozycjach malucha i rozwinąć w nim zdolności muzyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22275 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9481 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Bliżej Przedszkola)
Indeks.
Vademecum przedszkolnych zabaw to zbiór ponad 350 krótkich form literackich oraz propozycji zabaw wszelkiego rodzaju - w tym opowieści słowno-ruchowych, masażyków, zabaw logopedycznych, paluszkowych, poznawczych, muzyczno-ruchowych, zabaw w języku angielskim, zagadek, a ponadto 20 piosenek. Na podstawie tak bogatego zbioru propozycji każdy nauczyciel wychowania przedszkolnego jest w stanie przeprowadzić zajęcia o ciekawej i niepowtarzalnej treści.Potrzeba wydania tego zbioru zrodziła się z kilku bardzo ważnych powodów. Jednym z nich było niezwykłe powodzenie książek z cyklu Zabawy ogólnorozwojowe do piosenek (Jesień w Przedszkolu, Zima w Przedszkolu, Wiosna w Przedszkolu i Lato w Przedszkolu) opublikowanych przez nas w latach 2016-2017. Z informacji, które do nas docierały, wynikało, że nadszedł czas, by odświeżyć piosenki z tamtych publikacji, co też uczyniliśmy. W efekcie większość utworów dołączonych do tej części Vademecum pochodzi z płyty Jesień w Przedszkolu, jednak wszystkie zostały przez nas nagrane raz jeszcze: z nowymi aranżacjami i udziałem nowych wykonawców - a co najważniejsze: w tym także dzieci. W treści książki znajdziecie opisy propozycji zabaw do piosenek zarówno tych z płyty Jesień, jak i takich, które publikowane są po raz pierwszy.Chcielibyśmy, abyście podeszli do podanych tu propozycji jak do swego rodzaju klocków - tak jak dziecko z identycznych elementów kreuje własną, niepowtarzalną i odrębną rzeczywistość, tak i Wy, zestawiając w dowolny sposób propozycje podane w tej książce, z łatwością i w kilka chwil będziecie mogli opracować scenariusz zajęć skrojony według własnego gustu i dostosowany do potrzeb Waszych dzieci.W Vademecum zamieszczone zostały utwory opublikowane w miesięczniku "Bliżej Przedszkola" z lat 2012-2018, propozycje zabaw z książki Jesień w Przedszkolu oraz nowe pomysły powstałe na potrzeby tej publikacji.Aby ułatwić Wam pracę spis treści podzieliliśmy na grupy rodzajowe (Opowiadania, Wiersze, Opowieści rytmiczno-ruchowe i słowno-ruchowe, Zabawy logopedyczne, Zabawy paluszkowe i masażyki itd.). Ponadto na końcu książki znajdziecie spis treści, w którym zabawy uszeregowane są w kolejności alfabetycznej tytułów.Najważniejszą częścią Vademecum jest skorowidz klasyfikujący - to spis treści, w którym propozycje zabaw przypisane są do zakresu umiejętności określonego w aktualnie obowiązującej podstawie programowej wychowania przedszkolnego. Dzięki temu szybko i bez problemu możecie odnaleźć zabawę, która realizuje aktualnie stojące przed Wami zadanie pedagogiczne czy wychowawcze i połączyć ją z kolejną - o zbliżonej tematyce czy założeniach edukacyjnych.*** Uwaga, w publikacji rozgościł się pewien chochlik :) - na s. 96 został podany błędny adres strony www, z której można pobrać pomoce do zabawy Polskie tajemnice. Prawidłowy adres to www.blizejprzedszkola.pl/polskie_tajemniceW imieniu chochlika i własnym - przepraszamy. :) ***
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20297 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 52946 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 139-161.
Publikacja poświęcona jest edukacji muzycznej, która jest jednym z elementów niezbędnych do prawidłowego wzrostu dzieci. Edukacja to proces. Nie ma gotowej recepty na zaspokojenie dziecięcej potrzeby muzyki, tym bardziej, że każdy mały człowiek ma swoje indywidualne tempo rozwoju. Jeśli zadbamy o ten rozwój i zainteresujemy dziecko otoczeniem muzycznym, to efekty będą widoczne w całym życiu człowieka - od dzieciństwa po dojrzałość. Wczesna edukacja muzyczna może korzystnie oddziaływać na kolejne fazy życia dziecka. Zaproponowana monografia wychodzi naprzeciw zapotrzebowaniu nauczycieli, terapeutów, którzy poszukują różnych rozwiązań naukowo-metodycznych i rozumieją potrzebę kształcenia muzycznego. Przez wiele lat, gdy pracowałam z dziećmi, studentami, nauczycielami, terapeutami, sama poszukiwałam rozmaitych skutecznych i atrakcyjnych rozwiązań, aby edukacja muzyczna była ważna i spełniała swoje wielowymiarowe zadania.Publikacja składa się z dwóch głównych części opartych o pedagogiczne i profilaktyczno-terapeutyczne założenia edukacji muzycznej. Na rynku wydawniczym brakuje jeszcze opracowań, które prowokowałyby czytelnika do dyskursu, działań artystycznych i terapeutycznych, nowych rozwiązań, programów, projektów. Ważne są tu przygotowanie merytoryczne, podejście metodyczne i twórcze do promowania znaczących walorów muzyki. Ona może i powinna odnaleźć swoje miejsce w różnych przedmiotach dydaktycznych, w otoczeniu wychowawczym każdego dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21899 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Bliżej Przedszkola)
Pokazywane wierszyki i zabawy paluszkowe to publikacja zawierająca 34 wierszyki i 16 piosenek oraz wiele innych propozycji zabaw, które pozwolą wspomóc rozwój mowy i sprawność manualną dzieci.Książka jest zbiorem autorskich pomysłów o charakterze zabaw paluszkowych i ilustracyjnych, które każdego dnia doskonale sprawdzą się w pracy z przedszkolakami. Systematyczny trening paluszków powiązany z ruchem całego ciała to sprawdzony sposób na dobre przygotowanie dziecka do podjęcia nauki w szkole.***Dzieci potrzebują ruchliwego dzieciństwa. Uczymy się najefektywniej wtedy, gdy jednocześnie współdziała możliwie jak najwięcej naszych zmysłów. Dziecko uczy się poprzez działanie i w efekcie zapamiętuje wrażenia związane z tym, co zobaczy, usłyszy, poczuje, czego posmakuje, dotknie i co zrobi.Przykładem edukacji wpisującej się w naturalną aktywność oraz potrzeby i możliwości dziecka są pokazywane wierszyki i piosenki, a także paluszkowe zabawy różnymi przedmiotami oraz perkusja z ciała.Podczas zabawy z dzieckiem wykorzystujemy krótki wiersz lub piosenkę, które tworzą fabułę. Wypowiadany wiersz lub śpiewana piosenka mają swój rytm, do którego dobieramy ruch. Te proste rymowanki, wzmocnione intonacją, poparte gestem i dotykiem, przyciągają uwagę oraz są źródłem radości. Wielokrotnie powtarzane, angażują dziecko do wykonywania prostych ruchów palcami, rękami lub całym ciałem. Umożliwiają również wzbogacenie repertuaru ruchów, motywują do czynności poznawczych, zapoznają z werbalnym i pozawerbalnym sposobem komunikowania się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20296 (1 egz.)
(dostępność ok. 06.06.2024)
Muzyka
Książka
CD
W koszyku
Data wydania według: https://blizejprzedszkola.pl/sklep/piosenki-i-zabawy-muzyczne/407-108-zabawy-bez-konca-z-panem-miloszem.html#/30-wersja-ksiazka_cd.
Opis według okładki.
Okładka wliczona w paginację.
Zawiera: 1. Koniki ; 2. Owieczki ; 3. Ślimaki ; 4. Kolory ; 5. Dyskoteka ; 6. Listonosz ; 7. Lustro ; 8. Wygłupy ; 9. Mechanik ; 10. Muchy ; 11. Bałwan ; 12. Posągi ; 13. Herbatka ; 14. Piesek ; 15. Węże.
Zabawy bez końca to zbiór propozycji dla dzieci w wieku od 3 do 7 lat. Zostały one podzielone na pięć kategorii: zabawy na odpadanie, w kole, w parach, w rozsypce i zabawy różne. W skład publikacji wchodzą: książeczka, w której każda z zabaw została dokładnie opisana, a jej zasady wyjaśnione; płyta CD zawierająca nie tylko nagrania muzyczne konieczne do przeprowadzenia zabaw, ale także towarzyszącą im narrację znanego już dzieciom z innych publikacji i lubianego przez nie Pana Miłosza. Każda z zabaw została wymyślona i zaanimowana przez Pana Miłosza - podobnie jak w publikacjach z "tuptającej trylogii"*. I to właśnie Pan Miłosz zachęca do udziału w zabawie, prowadzi ją oraz przypomina o kolejnych etapach. Każdą z nich można powtarzać dowolną liczbę razy - aż do odpadnięcia wszystkich uczestników, wykorzystania każdego z ochotników lub. aż do znudzenia. Głównym celem aktywności zawartych w tej publikacji jest. po prostu dobra zabawa!Wytłumaczenie zasad każdej z zabaw leży po stronie nauczyciela. Dopiero kiedy dzieci zrozumieją mechanizm zabawy, można puścić nagranie z płyty CD. Nauczyciel może jeszcze animować dzieci podczas pierwszego przeprowadzenia zabawy, jednak nie jest to obligatoryjne. Propozycje można wykorzystywać pomiędzy zajęciami edukacyjnymi, w czasie wolnym czy też w ranku lub po obiedzie. Część z nich opiera się na rywalizacji (wygrywa dziecko, które odpadnie jako ostatnie), część na odgrywaniu ról. Wszystkim jednak towarzyszy muzyka oraz głos Pana Miłosza, który wciela się w rolę prowadzącego każdą zabawę. Wystarczy włożyć płytę do odtwarzacza, wytłumaczyć zasady zabawy, nacisnąć "play" - i dzieci, prowadzone przez Pana Miłosza, bawią się same! A kiedy nagranie się skończy. wystarczy odtworzyć je jeszcze raz! I jeszcze raz. I jeszcze raz. I jeszcze raz. I tak bez końca!*Chodzi o następujące publikacje autorstwa Miłosza Konarskiego, które ukazały się nakładem naszego wydawnictwa: Tuptaj, maluszku. Zajęcia muzyczne dla grup żłobkowych i młodszych przedszkolaków, Tuptaj, średniaczku. Zajęcia muzyczne dla młodszych i średnich grup przedszkolnych, Tuptaj, starszaku. Zajęcia muzyczne dla starszych grup przedszkolnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21352 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1921 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12420 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej