Gry fabularne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(10)
Forma i typ
Książki
(10)
Proza
(8)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(9)
wypożyczone
(2)
Placówka
BD52 (Rembielińska 6a)
(2)
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(7)
Autor
Mahanenko Vasilij Mihajlovič (1981- )
(7)
Sitkiewicz Gabriela (1983- )
(6)
Darda-Gramatyka Joanna
(4)
Mahanenko Vasilij Mihajlovič (1981- ). Put` Šamana
(3)
Mahanenko Vasilij Mihajlovič (1981- ). Put` Šamana (pol.)
(2)
Beaupere Paul (1969- )
(1)
Delort Nicolas
(1)
Mahanenko Vasilij Mihajlovič (1981- ). Droga Szamana
(1)
Mahanenko Vasilij Mihajlovič (1981- ). Put' Samana (pol.)
(1)
Matusik-Dyjak Anna
(1)
Szeja Jerzy Zygmunt
(1)
Szymeczko Kazimierz (1965- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(10)
Odbiorca
14-17 lat
(1)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Młodzież
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura rosyjska
(7)
Literatura polska
(1)
Temat
Kobieta
(5227)
Rodzina
(4023)
Przyjaźń
(3840)
Miłość
(3262)
Tajemnica
(2964)
Gry fabularne
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2940)
Relacje międzyludzkie
(2524)
Zabójstwo
(2175)
Życie codzienne
(1911)
Magia
(1734)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1593)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1533)
Uczucia
(1407)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1367)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1135)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(1004)
Trudne sytuacje życiowe
(1004)
Wybory życiowe
(940)
Sekrety rodzinne
(934)
Policjanci
(908)
Żydzi
(895)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(865)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(823)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(776)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Arystokracja
(681)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(624)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(576)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(560)
Zemsta
(554)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(515)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(506)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(495)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(472)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(457)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Marzenia
(445)
Samotność
(445)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(424)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Gatunek
Powieść
(7)
Fantasy
(6)
Science fiction
(6)
Fantastyka
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Hobby i czas wolny
(1)
10 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: La carnet de l`espion.
W Wenecji podłożono bombę. Może zniszczyć całe miasto!Twoim zadaniem jest jej rozbrojenie. Na swojej drodze spotkasz jednak liczne pułapki... Rozwiązuj zagadki, stawiaj czoła czarnym charakterom, unikaj zasadzek, wykaż się odwagą, a odniesiesz zwycięstwo!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Droga Szamana / Wasilij Machanienko ; etap 2)
Stanowi część 2. cyklu. Część 1. pt.: Początek.
U góry okładki: LitRPG.
Barliona - wirtualny świat rozrywki stworzony dzięki najnowocześniejszym technologiom, z pełną imersją i niesamowitymi doznaniami. Gwarantem waluty w grze jest rząd, co przyciąga całe rzesze amatorów łatwego zarobku. Jednak Barliona ma też mroczną stronę: darmową siłę roboczą są w niej skazańcy ze świata rzeczywistego. Podczas gdy ciała więźniów pozostają zamknięte w autonomicznych kapsułach, ich umysły przenoszą się do wirtualnych kopalń Barliony. Dmitrij Machan przeżył już wiele. Po wyroku skazującym na osiem lat ciężkich prac musi radzić sobie jako Szaman, najmniej popularna klasa gracza; na domiar złego ma równie niepopularną specjalność Jubilera. Jego walka o przetrwanie w niczym nie przypomina wirtualnej zabawy. Machan dociera do odległych od stolicy krain. Nie traci czasu i zaczyna rozwijać swoje umiejętności. Dobrze wie, że najszybszym sposobem levelowania postaci są zadania. Ale zadania, które otrzymuje Szaman, są unikalne i legendarne, a jedno z nich uruchamia globalną aktualizację Gry. Trudno nie wpakować się wtedy w kłopoty, tym bardziej że Kartos - Mroczne Imperium, lenno Symulatorów, kryjące w sobie unikalne przedmioty i zasoby - jest w stanie poświęcić o wiele więcej niż tylko jednego gracza, by zdobyć to, czego pragnie najbardziej...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 821-3 ros. F (1 egz.)
(dostępność ok. 21.06.2024)
Książka
W koszyku
(Droga Szamana / Wasilij Machanienko ; etap 7)
Stanowi cz. 7 cyklu, cz. 1 pt.: Początek, cz. 2 pt.: Gambit Kartosa, cz. 3 pt.: Tajemnica mrocznego lasu, cz. 4 pt.: Zamek widmo, cz. 5 pt.: Szachy Karmodonta, cz. 6 pt.: Nowy początek.
Na okładce: LitRPG [podgatunek science fiction i fantasy, w którym przygody bohaterów toczą się w wirtualnym świecie gier online].
Na tropie stwórcy. Droga Szamana. Etap 7" to ostatnia część sagi autorstwa Wasilija Machanienki, której akcja rozgrywa się w wirtualnym świecie RPG, gdzie tysiące graczy rywalizują ze sobą w pasjonującej rozgrywce. "Droga Szamana" wciąga od pierwszej kartki i nie pozwala na odłożenie fascynującej powieści ani na chwilę. Wkrocz do świata Barliony, wirtualnego świata gry, która z powodzeniem może zastąpić realne życie. Dmitrij Machan, główny bohater powieści, przebywa wewnątrz wirtualnego świata już od kilku dobrych miesięcy, w trakcie których zdołał przyswoić nowe umiejętności niezbędne do przeżycia. Postać Szamana, którą kontroluje Dmitrij, po wielu sukcesach i niepowodzeniach dociera w końcu do ziemi obiecanej wszystkich komputerowych graczy. Ostatnia część siedmiotomowej opowieści odkryje przed nami zupełnie nowe karty, które do tej pory pozostawały w cieniu. W momencie gdy korporacja, która odpowiada za stworzenie Barliony, postanawia przywrócić do życia wszechwładnego Pana Ciemności, Szaman otrzymuje zadanie, którego nie może odrzucić. Czy jego działania zapobiegną odrodzeniu się Gieraniki oraz jego wiernego Smoka Ciemności? Jak potoczą się losy Barliony oraz wszystkich osób, będących zarówno uczestnikami, jak i graczami rozgrywki RPG? W tym wydaniu czytelnicy znajdą także specjalne opowiadanie uzupełniające pt. "Godzina bólu", które zapewnia jeszcze więcej rozrywki związanej z wciągającym, hybrydowym światem pasjonujących gier.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 ros. F (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Droga Szamana / Wasilij Machanienko ; etap 6)
Stanowi część 6. cyklu. Część 1. pt.: Początek ; część 2. pt.: Gambit Kartosa ; część 3. pt.: Tajemnica Mrocznego Lasu ; część 4. pt.: Zamek widmo ; część 5. pt.: Szachy Karmadonta.
U góry okładki: LitRPG
Zapraszamy do wirtualnego świata Barliony! Tak doskonałego, że nie dałoby się go odróżnić od rzeczywistości, gdyby nie to, że jest istną krainą marzeń: czeka tu na ciebie nie tylko zatrzęsienie niesamowitych przygód, ale także szansa bardzo przyzwoitego zarobku. Zajmij więc miejsce w podtrzymującej życie kapsule, pozwól, by kontrolę nad funkcjami życiowymi twojego ciała przejął system, i zanurz się w fantastycznym świecie o wiele lepszym niż ten, od którego robisz sobie przerwę. Poczujesz prawdziwą wolność. pod warunkiem że nie odsiadujesz tu kary. Bo więźniowie zesłani do Barliony mają gorzej niż dobrowolni gracze. I to o wiele gorzej. Dmitrij Machan, owiany legendą Szaman ze świata Barliony, odsiedział już swój wyrok w wirtualnej rzeczywistości. Przeżył jedenaście miesięcy niesamowitych przygód i potyczek - to chyba lepiej niż osiem lat ciężkiego więzienia?Tymczasem Barliona nie chce łatwo wypuścić Szamana i ma na to sposób: granica między dwiema rzeczywistościami, w których przebywa Machan, zaciera się... Wygląda na to, że wyjście z kapsuły nie jest takie proste - zanim to nastąpi, trzeba ukończyć Drogę. Wejdź do niezwykłego, pasjonującego, hybrydowego świata literatury LitRPG, łączącego to, co najlepsze w książkach i grach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 ros. F (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Droga Szamana / Wasilij Machanienko ; etap 1)
Stanowi tom 1. cyklu.
U góry okładki: LitRPG.
Barliona. Wirtualny świat pełen potworów, walk, przygód, tajemnic i graczy spragnionych tego, co w prawdziwym życiu niedostępne: elfów i magii, krasnoludów i gnomów, smoków i księżniczek oraz niezapomnianych konfrontacji. Gracze Barliony pozostają online całymi miesiącami zamknięci w podtrzymujących funkcje życiowe kapsułach, nie wracają do realu, ścigając się z innymi w levelowaniu postaci i zdobywaniu kolejnych osiągnięć. W Barlionie prawie wszystko jest dozwolone, a gracze nie odczuwają bólu i cierpienia. Tak działają filtry doznań: każdy cios, potknięcie, rana odbierane są przez graczy tak, jakby rozgrywały się na ekranie monitora: zupełnie bez bólu. Ale od każdej zasady są wyjątki. Istnieje grupa graczy, dla których Barliona zamieniła się w piekło. To przestępcy, zesłani tam w ramach odbywania kary - ich filtry doznań są wyłączone. Odczuwają wszystko tak, jak w najprawdziwszym realu. Główny bohater został skazany na osiem lat więzienia za nieumyślnie popełnione przestępstwo. W ramach kary osadzono go w jednej z barliońskich kopalni i przydzielono mu postać Szamana, jedną z najmniej popularnych klas. Ma wyzerowane statystyki. Nie zna reguł dotyczączych życia więźniów - ich świat w Barlionie wygląda zgoła inaczej niż świat wolnych graczy. Czy uda mu się przetrwać? Czy poradzi sobie z panującymi w wirtualnych więzieniach złem i przemocą?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 821-3 ros. F (1 egz.)
(dostępność ok. 21.06.2024)
Książka
W koszyku
(Droga Szamana / Wasilij Machanienko ; etap 5)
Stanowi część 5. cyklu. Część 1. pt.: Początek ; część 2. pt.: Gambit Kartosa ; część 3. pt.: Tajrmnica Mrocznego Lasu ; część 4. Zamek widmo.
U góry okładki: LitRPG.
Dostępna również jako ebook.
Przygotujcie się na nowe przygody Najwyższego Szamana Machana! Machan pewnie myśli, że po ostatniej niespodziewanej lawinie wydarzeń jego życie w wirtualnej Barlionie powróci w stare wyrobione koleiny. Przecież ucichły już wichry Mrocznego Lasu, Altameda ma swojego właściciela, a Gieranika, cóż. Ten knuje, jak knuł. Czy jednak Machana zadowoliłoby takie przewidywalne życie? Skądże! Szykujcie się więc na nowe perypetie, potwory i lochy, a także na nowy status - Najwyższy Szaman nie znosi przecież codziennej, mozolnej harówki. No i potrzebuje ucznia - ale ma wysokie wymagania: pierwszy lepszy Szaman na pewno nie nada się do tej roli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 ros. F (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Droga Szamana / Wasilij Machanienko ; etap 3)
Stanowi część 3. cyklu. Część 1. pt.: Początek ; część 2. pt.: Gambit Kartosa.
U góry okladki: LitRPG.
Dostępna również jako e-book.
Wirtualny świat Barliony to miejsce relaksu i rozrywki. Właśnie tam toczy się drugie życie amatorów fantastycznych przygód i emocjonujących doznań - wszystkiego, czego nigdy nie doświadczyliby w realu. A ponieważ w Barlionie można łatwo zarobić najprawdziwsze pieniądze, nic dziwnego, że w kapsułach podtrzymujących funkcje życiowe i zapewniających pełną immersję w świecie gry spędza czas znaczna część ludzkiej populacji. Jednak nie dla wszystkich Barliona jest ziemią obiecaną. Ktoś wpadł na pomysł, że skazanych bardziej opłaci się umieszczać w kapsułach niż w więzieniach - ci odsiadują w Barlionie swoje wyroki. W dodatku wykonują tam niewolniczą pracę. Jednym z nich jest Dmitrij Machan. Zasądzono mu osiem lat wirtualnego więzienia i Barliona stała się dla niego areną walki o przetrwanie. Jako Szaman - jedna z niższych klas graczy - przeżył już wiele: katorżniczą pracę w kopalniach, zdradę współwięźniów, wreszcie ponowny proces, dzięki któremu wypuszczono go do otwartego świata Barliony. Czego chcieć więcej? Machan mógłby się teraz nie wychylać i cieszyć względną wolnością do końca odsiadki. Jednak Szamana nic nie powstrzyma. Szybko zostaje przywódcą klanu i zabiera pięćdziesięciu najlepszych graczy kontynentu, by odkryć tajemnice Mrocznego Las.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 ros. F (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Droga Szamana / Wasilij Machanienko ; etap 4)
Stanowi część 4. cyklu. Część 1. pt.: Początek ; część 2. pt.: Gambit Kortosa ; część 3. pt.: Tajemnica Mrocznego Lasu.
U góry okładki: LitRPG.
Dostępna również jako ebook.
Barliona - wirtualny świat tak namacalny, że pewnie można by wziąć go za rzeczywisty, gdyby nie to, że jest od realu o wiele ciekawszy! I nie dość, że zapewnia przygody, którym towarzyszą niepowtarzalne emocje, to jeszcze daje się w nim nieźle zarobić. Barliona to nie tylko relaks i rozrywka na najwyższym poziomie; to również całkiem znośna kasa. Warunek jest prosty: wylevelowana postać przyzwoitej klasy, należąca do prężnego klanu. A, jeszcze jedno: wszystko to cię nie dotyczy, jeżeli jesteś więźniem. Tak, ktoś wpadł na pomysł, że zamykanie ludzi w kapsułach graczy to idealny sposób na odciążenie więzień. A każdy odsiadujący wyrok w Barlionie zamiast czerpać przyjemność z gry i jeszcze na tym zarabiać, musi wykonywać niewolniczą pracę i walczyć o przetrwanie. Tak jak skazany na osiem lat pozbawienia wolności Dmitrij Machan, w Barlionie - Szaman. "Zamek widmo" to już czwarta odsłona jego niesamowitych przygód. Czymże jest klan bez własnego zamku? No właśnie! To dlatego głównym celem każdego przywódcy jest pozyskanie bazy operacyjnej nie do zdobycia. Machan, Szaman Najwyższy, stojący na czele Legend Barliony, przyjmuje propozycję Imperatora - ma unicestwić armię Upiorów zamieszkującą Altamedę, zamek widmo. Pozornie zwyczajna misja daje początek tak niespodziewanej lawinie wydarzeń, że Szaman może zaufać już tylko swojej intuicji i zdać się na instynkt. Ten, na kogo polują trzy najlepsze klany kontynentu, naprawdę nie jest w stanie zrobić nic więcej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 ros. F (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [221]-228. Indeks.
Autor porusza w niej kilka ważnych wątków, pozwalających z szerokiej perspektywy spojrzeć na zjawisko gier we współczesnej kulturze. Zawarte w książce zagadnienia m.in. narracyjnej gry fabularnej, scenariusz narracyjnej gry fabularnej, gry komputerowe - iluzja interakcji bezpośredniej oraz ich odzwierciedlenie w pedagogice. Warto zwrócić uwagę na bogatą bibliografię. "Narracyjne gry fabularne i gry komputerowe są nowym składnikiem kultury współczesnej - powstały, prawie jednocześnie, zaledwie trzydzieści lat temu. Jestem od nich nieznacznie starszy, ale uznaję się za ich rówieśnika - zwłaszcza dlatego, że tym mianem z chęcią obdarzamy tych, z którymi dorastaliśmy, z którymi bawiliśmy się w młodości. W moim przypadku ta zabawa nie skończyła się po osiągnięciu dojrzałości - wręcz przeciwnie. Nic więc dziwnego, że mam do gier fabularnych i gier komputerowych stosunek bardzo osobisty, co - mam nadzieję - nie przeszkadza temu, abym mógł mieć wobec gier potrzebny w badaniach dystans i zmysł krytyczny." - Jerzy Zygmunt Szeja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55849 (1 egz.)
Kaucja: 20,00 zł
Książka
W koszyku
Czworo i kości / Kazimierz Szymeczko. - Wydanie III. - Łódź : Literatura, 2019. - 156, [1] strona ; 22 cm.
(Plus Minus 16)
Popołudniami czwórka przyjaciół zanurza się w świat wiedźm, dzielnych wojowników i ogrów. Uwielbiają gry RPG, dzięki nim świat nie jest taki szary. Kiedy wychowawca każe im wciągnąć do paczki fana gier komputerowych, nie będą zachwyceni. Zadanie powiązane z realnym światem okazuje się trudniejsze niż "zabić smoka i uwolnić księżniczkę". Świat gier wyobraźni, który miał być miejscem rozrywki lub ucieczki, okazuje się pułapką. Czy to gry są złe, czy to raczej między ludźmi zrobiło się ostatnio nieciekawie? Powieść dla nastolatków o próbie dogadania się z otoczeniem, walce o miejsce w grupie, pierwszej miłości, dramatycznych decyzjach i wyzwaniach, jakie stawia przed wszystkimi niewdzięczny okres dojrzewania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej