Metody aktywizujące (pedagog.)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(15)
Forma i typ
Książki
(15)
Poradniki i przewodniki
(2)
Dostępność
dostępne
(14)
wypożyczone
(3)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(4)
WP130 (św. Wincentego 85)
(13)
Autor
Brudnik Edyta
(2)
Moszyńska Anna
(2)
Owczarska Beata
(2)
Auerbach Carol
(1)
Biliński Witold
(1)
Guz Sabina
(1)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(1)
Jąder Mariola
(1)
Kubiczek Bożena
(1)
Mikina Agnieszka
(1)
Nowacki Tadeusz Wacław (1913- )
(1)
Pielecki Andrzej
(1)
Sajdak Anna
(1)
Sawiński Julian Piotr
(1)
Sałuda Grzegorz
(1)
Schramm Ewa
(1)
Silberman Melvin L
(1)
Sokołowska-Dzioba Teresa
(1)
Szeja Jerzy Zygmunt
(1)
Szulc Wita
(1)
Vopel Klaus W. (1940- )
(1)
Zając Bożena
(1)
Zola John
(1)
Zwolińska Ewa A
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(10)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(15)
Język
polski
(15)
Temat
Kobieta
(5222)
Rodzina
(4021)
Przyjaźń
(3839)
Miłość
(3258)
Tajemnica
(2962)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2939)
Relacje międzyludzkie
(2520)
Zabójstwo
(2174)
Życie codzienne
(1910)
Magia
(1734)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1593)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1533)
Uczucia
(1405)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1365)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1133)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(1002)
Trudne sytuacje życiowe
(1001)
Wybory życiowe
(938)
Sekrety rodzinne
(931)
Policjanci
(908)
Żydzi
(894)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(864)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(822)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(775)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Arystokracja
(678)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(622)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(559)
Zemsta
(552)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(514)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(506)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(494)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(471)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(456)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Samotność
(445)
Marzenia
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(422)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Gatunek
Poradnik
(3)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
15 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8493, 402 (2 egz.)
(dostępność ok. 20.06.2024)
Książka
W koszyku
Odpowiedzialność do całości: Edyta Brudnik, Anna Moszyńska, Beata Owczarska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 9296 (1 egz.)
(dostępność ok. 20.06.2024)
Książka
W koszyku
Na okł. błędny .
Bibliogr. przy pracach.
Tematyka przedstawionego zbioru tekstów koncentruje się wokół zagadnień związanych z aktywnością i aktywizacją ludzi we współczesnej rzeczywistości. Aktywność jest bowiem podstawową właściwością i sposobem istnienia człowieka w każdym okresie jego życia. Jest ona naturalnym stanem i niezwykle istotną cechą każdej jednostki, dzięki której może ona tworzyć i rozwijać swoją ludzką osobowość, a także przekształcać otaczającą rzeczywistość. Jest jednocześnie czynnikiem rozwoju i jego objawem.[...][...]Opracowania zamieszczone w tej książce są poświęcone zasygnalizowanym we wstępie problemom, a więc różnym aspektom ludzkiej aktywności oraz jej uwarunkowaniom. Autorzy ukazują w nich istotę i źródła aktywności, wskazują na konstytutywne cechy różnych form i rodzajów aktywności, zastanawiają się nad jej sensem, znaczeniem i funkcją, wyrażają opinie dotyczące tego, jaka może i jaka powinna być treść ludzkiej aktywności, do jakich skutków może prowadzić, wskazują na czynniki wyzwalające lub hamujące aktywność, przedstawiają też różne formy i rodzaje aktywności dzieci, młodzieży i dorosłych, pisząc m.in. o aktywności edukacyjnej, zawodowej, społecznej, kulturalnej, umysłowej, fizycznej i ruchowej oraz sposobach ich rozbudzania, wyzwalania, podtrzymywania i rozwijania. Zwracają również uwagę na rolę rodziny, szkoły, środowiska lokalnego, mediów i innych instytucji społecznych oraz osób w aktywizacji i stymulowaniu aktywności ludzi znajdujących się w różnej sytuacji życiowej: dzieci i uczącej się młodzieży, dorosłych pracujących zawodowo i bezrobotnych, beneficjentów pomocy społecznej, jednostek pozostających w konflikcie z prawem, osób przewlekle chorych, kalekich i niepełnosprawnych.W tle podjętych przez autorów rozważań na temat aktywności i aktywizacji w aktualnej rzeczywistości znajdują się zawsze warunki życia, przemiany cywilizacyjne i społeczno-ekonomiczne dokonujące się na świecie i w naszym kraju.
Wstęp s.9 * CZĘŚĆ I * UWARUNKOWANIA, OBSZARY I FORMY AKTYWNOŚCI I AKTYWIZACJI * Andrzej Olubiński * Aktywność ludzka jako składnik osobowości produktywnej (w świetle poglądów Ericha Fromma) s.15 * Małgorzata Łączyk * Osobowość i środowisko wychowawcze jako determinanty potencjalnej aktywności twórczej jednostki s.23 * Marian Filipiak * Carpe diem – „dziś” jako obszar aktywności s.37 * Witold Nawrocki * Literatura jako projekcja „straconych złudzeń” transformacyjnych s.45 * Julian Auleytner * Prekursorzy w nauce o polityce społecznej s.53 * Maria Chodkowska * Aktywizujące funkcje nauczania Jana Pawła II s.61 * Janusz Plisiecki * Znaczenie filmu w zmieniającej się rzeczywistości s.71 * Tadeusz Maszczak * Europejska aktywizacja kształcenia w polskim szkolnictwie wyższym – inspiracje i dylematy s.81 * Elżbieta Adamczuk * Optymizm życiowy studentów jako stymulator ich rozwoju s.91 * Ewa Sarzyńska * Aktywność zawodowa młodzieży s.99 * Grażyna Kwiatkowska * Aktywność psychospołeczna młodzieży bezrobotnej – doniesienie z badań s.111 * Dariusz Turek, Agnieszka Wojtczuk-Turek * Rola oddziaływań psychologicznych w podnoszeniu kompetencji społecznych i aktywizacji osób * bezrobotnych s.121 * Marta Komorska * Funkcja pracy socjalnej w aktywizowaniu społeczności lokalnej s.133 * Lucyna Adamowska * Kontrakt socjalny jako technika aktywizowania beneficjentów pomocy społecznej s.143 * Danuta Niczyporuk * Promocja aktywności społecznej na łamach lubelskiej prasy. Na przykładzie „Kuriera Lubelskiego” * s.151 * Jan Czerniakiewicz, Monika Ługowska * Z problematyki doktryn prawnych i systemu prawa polskiego po 4 czerwca 1989 r. s.161 * CZĘŚĆ II * AKTYWNOŚĆ I AKTYWIZACJA W RESOCJALIZACJI I REHABILITACJI * Zdzisław Bartkowicz * Korzystna zmiana jako kategoria pedagogiki resocjalizacyjnej s.169 * Andrzej Pielecki, Zdzisław Kazanowski * Zainteresowania młodzieży nieprzystosowanej społecznie s.175 * Andrzej Chudnicki * Symptomy wykolejenia nieletnich z zespołem ADHD s.183 * Krzysztof Stachyra * Muzykoterapia w resocjalizacji s.193 * Andrzej Węgliński * Szanse i zagrożenia w rozwoju aktywności zawodowej kuratorów rodzinnych s.201 * Piotr Paweł Barczyk * Zadania założone działalności kuratora sądowego a uwarunkowania ich realizacji jako przesłanka * aktywizacji form profilaktyki społecznej s.213 * Lucyna Fidor * Probacja szansą na aktywizowanie podopiecznych s.227 * Angelika Barczyk * Sytuacja psychologiczno-prawna osób psychicznie chorych będących w konflikcie z prawem w aspekcie szans i zagrożeń w rozwoju aktywności jednostki s.243 * Janusz Kirenko * Zasoby odpornościowe osób niepełnosprawnych jako predykator ich aktywności życiowej s.263 * Zofia Palak * Choreoterapia jako zaniedbywana forma aktywizacji i rehabilitacji s.271 * Jolanta Ostasz * Problemy aktywizowania osób niepełnosprawnych intelektualnie w warsztacie terapii zajęciowej s.281 * Renata Zubrzycka * Aktywizacja ruchowa dzieci z astmą oskrzelową s.291 * Alicja Olszak * Postawy społeczne wobec osób przewlekle chorych i kalekich szansą i zagrożeniem ich aktywności s.299 * Iwona Jędrzejczyk * Determinanty i poziom aktywności rodziców dzieci autystycznych s.305
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2370, 16237 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 127-131.
"[...] książka Marioli Jąder porusza ważną problematykę współczesnej edukacji dziecka. Aktualnie zachodzącym przemianom społecznym i edukacyjnym towarzyszy troska o efekty edukacyjne i ich zgodność z warunkami rzeczywistości społecznej i wymaganiami edukacyjnymi.[...] Książka składa się z czterech części. [...] W każdej części, zawierającej przykłady pracy z dziećmi, Autorka przedstawia założenia teoretyczne oraz przykłady praktycznych rozwiązań w pracy z dziećmi z zastosowaniem wybranych metod, technik i form organizacyjnych.Godne podkreślenia jest to, że Mariola Jąder dzieli się z Czytelnikiem wskazówkami i informacjami praktycznymi wynikającymi z własnych doświadczeń, obserwacji i refleksji.[...] Wiedza na temat podjęty przez Autorkę w recenzowanej książce jest potrzebna przede wszystkim nauczycielom, którzy muszą umieć organizować warunki do wspierania rozwoju dziecka. Niniejsza publikacja stanowi dobry przykład dostarczający nauczycielom sposobów stymulowania, inspirowania, pobudzania aktywności dzieci oraz stwarzania możliwości samodzielnego uczenia się.Zamieszczone w książce przykłady zabaw z dziećmi oraz wskazówki metodyczne i organizacyjne ich zastosowania przyczynią się zapewne do kreatywności samych nauczycieli".Z recenzji dr hab., prof. UP Bożeny Muchackiej
Rozdział I * Efektywność – warunki efektywnego uczenia się * Czynniki zewnętrzne – egzogenne (środowiskowe) * Czynniki wewnętrzne – endogenne (tkwiące w dziecku) * Co ułatwia uczenie się * Rozdział II * Efektywne metody pracy z dziećmi * Metoda projektów * Historie starych fotografii * Cztery pory roku * Metoda projektowania okazji edukacyjnych * Scenariusz zabawy „Kolorowa łąka” * Kto pomoże Nieumiałkowi? * Metoda story-line * Konstrukcja scenariusza * Zalety pracy metodą story-line * Poszukujemy zaginionych bajek. Forma opowieści ruchowej * Wakacyjna wyprawa * Metoda synektyki * Metoda pytań * Metody zabawowe * Gry edukacyjne * Gra motywacyjno-wychowawcza * Gry czytelnicze, zespołowe * Konkursy i gry zespołowe * Quiz „Pytanie za pytanie” * Opowiadamy bajki metodą Carla Orffa * Stara bryczka rodzinna * Odwiedzamy planety i wyspy * Rysowana bajeczka * Wiosenna wycieczka – bajka z zadaniami * Metoda ośrodków zainteresowań * Metody ewaluacyjne * Drzewko * Pogoda * Termometr uczuć * Krąży słoik * Zdania prawdziwe i fałszywe * Pytanie za pytanie * Rozdział III * Techniki pracy jako narzędzia efektywnych działań z dziećmi * Techniki twórczego rozwiązywania problemów * Małe ludziki * Paradoksalna burza mózgów * Metoda projektowania idealnego * Rozwiązywanie problemów drogą skojarzeń * Identyfikacja z obiektem * Rozwiązywanie problemów drogą analogii * Techniki skojarzeniowe * Prowokacje „po” jako narzędzie stymulujące myślenie (myślenie poboczne) * Techniki przyśpieszonego uczenia się * Mind-mapping (mapy pamięci, mentalne, myślowe) * Łańcuchowa metoda skojarzeń * Zakładkowa metoda zapamiętywania – haki pamięciowe * Techniki dyskusyjne * Dyskusja w kawiarni * Metaplan * Słoneczko * Karty dyskusyjne * Sześć kapeluszy (myślące kapelusze) * Dyskusja panelowa (zwana dyskusją ekspertów lub obserwowaną) * 5 z 15 z elementami dyskusji wielokrotnej * Piramida priorytetów * Poker kryterialny * Twoje – moje argumenty * Decyzja należy do ciebie * Obcy przybysz (technika naiwnych pytań) * Debata za i przeciw * Graffiti * Spor z obroną grupy * Przewód sądowy * Kula śniegowa (2 × 4 × 8) * Zgadzam się – nie zgadzam się * Wybory * Metoda 66 * Monika, Jan, Anna * Cebula (łożysko kulkowe) * Przesłuchanie * Drzewko decyzyjne * Wywiad * Wywiad z partnerem * Wywiad z grupą * Rozdział IV * Efektywne formy organizacyjne w pracy z dziećmi * Uczymy się – uczymy innych * Praca w obwodach stacyjnych * Praca w kącikach badawczo-poznawczych * Portfolio * Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15504 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł. i grzb. podtyt.: poradnik nauczyciela.
Bibliogr. s. 153-154.
Książka pomocnicza dla nauczyciela.
Metody aktywne czy metody aktywizujące? To jeden z problemów, które wymagają rozstrzygnięcia. Inne pytania wymagające odpowiedzi to m.in.:- Na czym polega istota metod aktywizujących (aktywnych)?- Kogo lub co mają one aktywizować?- Czym różnią się one od innych metod zwanych podającymi?- Jak je stosować?Celem publikacji jest próba znalezienia odpowiedzi na te i inne pytania związane z modernizacją nauczania, zaprezentowane w formie p rzewodnika podstawowej wiedzy dotyczącej prawidłowości procesu uczenia się, a także próba obalenia kilku mitów na temat uczenia się.Książka prezentuje również zbiór 30 metod i technik aktywizujących oraz propozycje ich zastosowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6227 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2952 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10164 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Edukacja kreatywna / Anna Sajdak. - Kraków : Wydawnictwo WAM, 2008. - 306 s. ; 24 cm.
(Myśl Pedagogiczna)
Na okł. podtyt.: współczesne polskie dyskursy.
Bibliogr. s. 298-306.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51415 (1 egz.)
Kaucja: 24,98 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2571 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. 151-152 oraz przy rozdz.
Różnorodne techniki motywowania uczniów do uczenia się i pobudzania kreatywnego myślenia, inspirowanie i rozwijanie racjonalnego myślenia uczniów, neurodydaktyka i organizowanie procesu uczenia się, problem egalitaryzmu i elitaryzmu, praca zespołowa uczniów, uczenie odpowiedzialności i samodzielności, nowoczesne technologie w szkole - to tylko niektóre z zagadnień omówionych w tym poradniku. Autor przedstawił metody aktywizowania uczniów w procesie nauczania - uczenia się, podając wiele wartościowych przykładów z praktyki pedagogicznej swojej i uznanych autorytetów w tej dziedzinie. Przedstawione działania mogą być od razu wykorzystane w praktyce szkolnej. Każdy rozdział podsumowany jest dobrymi radami dla Czytelnika oraz pytaniami sprawdzającymi wraz z wykazem literatury pogłębiającej omawiane zagadnienia, co inspiruje do aktywnej pracy z poradnikiem.
Rozdział 1. Stosować sprawdzone reguły wywierania wpływu na uczniów * 1.1. Dlaczego warto zmienić styl pracy nauczycieli? * 1.2. Dlaczego warto rozumieć i stosować reguły wywierania wpływu na ludzi? * 1.3. Jakie są reguły sterujące przebiegiem ludzkiego postępowania? * 1.4. Jak w szkole wykorzystać reguły wywierania wpływu na ludzi? * 1.5. Jak wykorzystać szkolny tutoring? * 1.6. Dlaczego trzeba pozytywnie myśleć o wysokiej efektywności? * Zadania do samodzielnej pracy * Dobre rady dla nauczycieli * Warto przeczytać! * Rozdział 2. Uczyć niekonwencjonalnie i łamać dydaktyczne schematy * 2.1. Dlaczego i jak burzyć dydaktyczne schematy? * 2.2. Jak uczniów inspirować i zadziwiać? * 2.3. Co znaczy bardzo dobry nauczyciel i jakim jest? * 2.4. Dlaczego w edukacji warto akcentować ciekawość? * 2.5. Dlaczego warto być atrakcyjnym i zadziwiającym nauczycielem? * Zadania do samodzielnej pracy * Dobre rady dla nauczycieli * Warto przeczytać! * Rozdział 3. Inspirować i rozwijać racjonalne myślenie uczniów * 3.1. Jak uczyć myślenia, dyskutowania i argumentowania? * 3.2. Dlaczego uczyć o świadomości i pracy ludzkiego mózgu? * 3.3. Jak uwalniać umysłowy potencjał uczniów? * 3.4. Jak uczyć racjonalnego i krytycznego myślenia? * 3.5. Jak wykorzystać zasady sztuki operatywnego myślenia? * Zadania do samodzielnej pracy * Dobre rady dla nauczycieli * Warto przeczytać! * Rozdział 4. Zrozumieć i wykorzystać zasady neurodydaktyki * 4.1. Czym jest neurodydaktyka i jakie ma znaczenie? * 4.2. Co może zmienić w obecnej szkole neurodydaktyka? * 4.3. Jak lepiej koncentrować uwagę uczniów? * 4.4. Jakie są warunki dobrej pracy ludzkiego mózgu? * 4.5. Dlaczego warto rozumieć funkcjonowanie ludzkiego mózgu? * Zadania do samodzielnej pracy * Dobre rady dla nauczycieli * Warto przeczytać! * Rozdział 5. Organizować uczenie się i edukację służącą człowiekowi * 5.1. Dlaczego szkoły trzymają się tradycyjnych szkolnych lekcji? * 5.2. Jakie są aktywizujące walory szkolnych wycieczek? * 5.3. Jak podnieść poziom sympatii uczniów do nauczyciela? * 5.4. Jak organizować uczenie się służące potrzebom uczniów? * 5.5. Jakie są sposoby rozbudzania uczniowskiej kreatywności? * Zadania do samodzielnej pracy * Dobre rady dla nauczycieli * Warto przeczytać! * Rozdział 6. Pracować nad rozwojem motywacji uczniów * 6.1. Dlaczego priorytetem nauczycielskiej pracy jest motywowanie? * 6.2. Jakie strategie motywowania są skuteczne? * 6.3. Na czym polega praca nad rozwojem motywacji ucznia? * 6.4. Jak osobowość nauczyciela pomaga aktywizować uczniów? * 6.5. Dlaczego w aktywizacji ważna jest strategia perswazji? * 6.6. Dlaczego ważne są osobiste cele edukacyjne? * 6.7. Dlaczego ważne jest samowychowanie? * Zadania do samodzielnej pracy * Dobre rady dla nauczycieli * Warto przeczytać! * Rozdział 7. Traktować wszystkich uczniów równo i podmiotowo * 7.1. Jakie jest w szkole miejsce dla elitaryzmu i egalitaryzmu? * 7.2. Co obecna szkoła robi z nierównościami? * 7.3. Czy polscy nauczyciele i szkoły lubią równość? * 7.4. Dlaczego współpraca jest lepsza od współzawodnictwa? * 7.5. Dlaczego w szkole warto zerwać z wyścigiem szczurów? * Zadania do samodzielnej pracy * Dobre rady dla nauczycieli * Warto przeczytać! * Rozdział 8. Stawiać na samodzielność i odpowiedzialność ucznia * 8.1. Dlaczego w szkole warto stawiać na samodzielność ucznia? * 8.2. Dlaczego warto stawiać uczniowi osobiste cele edukacyjne? * 8.3. Dlaczego dobrym pomysłem jest samowychowanie? * 8.4. Dlaczego trzeba odpowiednio stymulować nasz mózg? * 8.5. Jakie znaczenie w aktywizowaniu uczniów ma ich samodzielność? * 8.6. Jak uczyć patrzenia w siebie - samopoznania i samooceny? * Zadania do samodzielnej pracy * Dobre rady dla nauczycieli * Warto przeczytać! * Rozdział 9. Postawić na wykorzystywanie technologii TIK * 9.1. Dlaczego warto promować różne sposoby uczenia się uczniów? * 9.2. Jak korzystanie z technologii TIK wpływa na aktywność uczniów? * 9.3. Czy technologie TIK poprawiają nastawienie uczniów do zajęć? * 9.4. Jak w szkole lepiej korzystać z interaktywnej tablicy? * 9.5. Dlaczego korzystanie z technologii TIK podnosi motywację uczenia się? * 9.6. Dlaczego dobrym pomysłem jest samodzielne uczenie się? * 9.7. Jak ciekawiej wzbudzać aktywność uczniów na zajęciach? * Zadania do samodzielnej pracy * Dobre rady dla nauczycieli * Warto przeczytać! * Rozdział 10. Aktywizować i zachęcać do nauki według temperamentu * 10.1. Dlaczego warto zauważyć temperament uczniów? * 10.2. Jak w edukacji wykorzystać znajomość temperamentu ucznia? * 10.3. Jak rozpoznać temperament introwertyków i ekstrawertyków? * 10.4. Jak zmotywować uczniów introwertyków do uczenia się? * 10.5. Jak zmotywować ekstrawertyków do uczenia się i pracy nad sobą? 10.6. Dlaczego w aktywizowaniu ważna jest praca grupowa? * Zadania do samodzielnej pracy * Dobre rady dla nauczycieli * Warto przeczytać! * Rozdział 11. Ze szkoły uczynić akademię umiejętności * 11.1. Jak lepiej doskonalić i ćwiczyć inteligencję IQ uczniów? * 11.2. Jakie praktyczne zdolności uczniów preferować w szkole? * 11.3. Jak wykorzystać różnorodność uczniowskiej inteligencji? * 11.4. Na czym polega szczególna rola zajęć eksponujących wartości? * 11.5. Na czym polega szczególna rola inteligencji emocjonalnej? * Zadania do samodzielnej pracy * Dobre rady dla nauczycieli * Warto przeczytać! * Rozdział 12. Wymagać wysiłku, rzetelnej pracy i konsekwencji * 12.1. Jak wymagać od uczniów, aby ich motywować? * 12.2. Jakie kompetencje są uczniom najbardziej potrzebne? * 12.3. Dlaczego szkołę trzeba wymyślić od nowa? * 12.4. Dlaczego wymagać od uczniów inicjatywy i pomysłowości? * 12.5. Dlaczego i jak nauczyć w szkole poszukiwania wiedzy? * 12.6. Dlaczego trzeba bazować na aktualnej wiedzy i umiejętnościach ucznia? * Zadania do samodzielnej pracy * Dobre rady dla nauczycieli * Warto przeczytać! * Rozdział 13. Priorytetem szkoły uczynić rozwój poznawczych zainteresowań * 13.1. Dlaczego pierwszym celem edukacji jest rozwijanie zainteresowań? * 13.2. Dlaczego rozwój zainteresowań jest najważniejszą treścią edukacji? * 13.3. Dlaczego rozwój zainteresowań jest najważniejszym zadaniem edukacji? * 13.4. Jak zainteresować ucznia uczeniem się i pracą nad sobą? * 13.5. Dlaczego dla ucznia ważna jest informacja zwrotna i samoewaluacja? * Zadania do samodzielnej pracy * Dobre rady dla nauczycieli * Warto przeczytać!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 17431 (1 egz.)
(dostępność ok. 15.06.2024)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
(Szkolenia)
Tyt. oryg.: "Active training : a handbook of techniques, designs, case examples, and tips" 1998.
Bibliogr. s. 343-345. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46657 (1 egz.)
Kaucja: 55,20 zł
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [221]-228. Indeks.
Autor porusza w niej kilka ważnych wątków, pozwalających z szerokiej perspektywy spojrzeć na zjawisko gier we współczesnej kulturze. Zawarte w książce zagadnienia m.in. narracyjnej gry fabularnej, scenariusz narracyjnej gry fabularnej, gry komputerowe - iluzja interakcji bezpośredniej oraz ich odzwierciedlenie w pedagogice. Warto zwrócić uwagę na bogatą bibliografię. "Narracyjne gry fabularne i gry komputerowe są nowym składnikiem kultury współczesnej - powstały, prawie jednocześnie, zaledwie trzydzieści lat temu. Jestem od nich nieznacznie starszy, ale uznaję się za ich rówieśnika - zwłaszcza dlatego, że tym mianem z chęcią obdarzamy tych, z którymi dorastaliśmy, z którymi bawiliśmy się w młodości. W moim przypadku ta zabawa nie skończyła się po osiągnięciu dojrzałości - wręcz przeciwnie. Nic więc dziwnego, że mam do gier fabularnych i gier komputerowych stosunek bardzo osobisty, co - mam nadzieję - nie przeszkadza temu, abym mógł mieć wobec gier potrzebny w badaniach dystans i zmysł krytyczny." - Jerzy Zygmunt Szeja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55849 (1 egz.)
Kaucja: 20,00 zł
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. [203]-215. Indeks.
Arteterapia. Narodziny idei, ewolucja teorii, rozwój praktyki należy do opracowań naukowych, na które rynek wydawniczy czekać winien z niecierpliwością. Brak jest bowiem w Polsce zwartych opracowań naukowych pozwalających wprowadzić czytelnika (mam tu na myśli pracowników naukowych zajmujących się arteterapią i kulturoterapią oraz studentów w wiedzę teoretyczną i praktyczną z zakresu arteterapii, a także kulturoterapii. Wartość poznawcza ww. opracowania jest nie do przecenienia. Autorka z racji pełnionych funkcji w międzynarodowych stowarzyszeniach(EMTC i ECArTE), zajmujących się arteterapią, ma znakomity dostęp nie tylko do osób zajmujących się profesjonalnie arteterapią, ale także do literatury przedmiotu dostarczającej wielu idei i faktów o znaczeniu historycznym, również faktów związanych z wynikami najnowszych badań z kulturoterapii, w tym arteterapii.( ) Wita Szulc potrafi umiejętnie korzystać ze źródeł wskazu jących, iż sztuka, tkwiące w niej wartości, w zależności od potrzeb i możliwości pacjenta-podopiecznego, należą do środków leczniczych bądź wspomagających leczenie farmakologiczne czy psychologiczne. [Prof. APS dr hab. Tomasz Rudowski]
Rozdział 1. Arteterapia czy kulturoterapia? Obszar semantyczny obu terminów * - Pojęcie i definicja kulturoterapii * - Klasyfikacja i nazewnictwo form terapii przez sztukę zawarte w pojęciu kulturoterapii * - Kulturoterapia w koncepcji Krzysztofa Sameli * - Funkcjonowanie terminów: "kulturoterapia", "kulterapia", "arsterapia", "artterapia" w piśmiennictwie polskim i zagranicznym * - Kultura terapii * - Kulturoterapia jako zorganizowana aktywność kulturalna prowadzona w instytucjach lecznictwa zamkniętego oraz w domach opieki * - "Sztuka w szpitalu" - koncepcja polska i amerykańska * - Podstawy teoretyczne kulturoterapii. Itinerarium rozwoju koncepcji * - Sztuka w medycynie * - Prowadzący kulturoterapię, czyli kulturoterapeuta * - Kulturoterapia w obszarze pedagogiki czasu wolnego * - Rekreacja: antyczne korzenie - współczesne formy * - Kulturotechnika, kulturoterapia i arteterapia * - Kulturoterapia jako forma zaspokajania potrzeb ludzkich * - Formy zorganizowanej aktywności kulturalnej i tworzenie sytuacji kulturoterapeutycznych Milieu jako element kulturoterapii * - Holistyczne podejście do człowieka jako podstawa sformułowania celów kulturoterapii. Pojęcie holizmu * - Pojęcie jakości życia w koncepcji kulturoterapii * - Pojęcie zdrowia w koncepcji kulturoterapii * - Psychosomatyka w perspektywie kulturowej * - Kulturoterapia jako arteterapia. Dlaczego i do czego w terapii wykorzystuje się sztukę? Czym jest sztuka? * - Inspiracje antyczne w koncepcjach kulturoterapii i arteterapii * - Typologia odbiorców sztuki i przeżyć estetycznych uwzględniona przy planowaniu kulturoterapii * - Kulturoterapia a pielęgniarstwo * - Teorie przeżycia estetycznego w koncepcji kulturoterapii * - Model kulturoterapii uwzględniający terapię przez sztukę. Podstawy teoretyczne przyjętych założeń realizacyjnych * - Czas, miejsce i formy realizacji projektu * - Weryfikacja modelu kulturoterapii. Kulturoterapia a jakość życia * - Badania jakościowe prowadzone w oparciu o teorię ugruntowaną * - Wzory uczestnictwa w kulturze reprezentowane przez pacjentów a uczestnictwo w zajęciach kulturoterapeutycznych * - Refleksje na temat "oświatoterapii", czyli zajęć kulturoterapeutycznych o charakterze edukacyjnym * - Wykorzystanie w kulturoterapii przyciągającej siły sztuki - sztuka jako przynęta * - Możliwa zmiana opcji teoretycznej. Kulturoterapia jako forma animacji społeczno-kulturalnej * Rozdział 2. Fenomen arteterapii. Terapia sztuką czy sztuka w terapii? * - Zakres pojęcia i definicje arteterapii przyjęte w Polsce * - Funkcje i formy arteterapii * - Pierwsza polska definicja arteterapii i kulturoterapii w ocenie prof. dr Diane Waller * - Arteterapia jako forma terapii zajęciowej * - Arteterapia w ujęciu aksjologiczno-psychologicznym. Koncepcja Tomasza Rudowskiego * - Arteterapia jako proces twórczy * - Arteterapia jako terapia przez kreację artystyczną. Koncepcja Eugeniusza Józefowskiego * - Strategia intersemiotycznego i polisensorycznego wsparcia dzieci o obniżonej sprawności intelektualnej. Koncepcja Katarzyny Krasoń i Beaty Mazepy-Domagały * - Definicje, teorie i kierunki arteterapii według autorów amerykańskich i zachodnioeuropejskich * - Kierunki arteterapii * - Terapie ekspresyjne, kreatywne i Arteterapia Skoncentrowana na Osobie * - Psychologia indywidualna Adlera i arteterapia * - Psychologia Gestalt i fenomenologia w arteterapii * - Podejście humanistyczne - filozofia C.R. Rogera * - Uzdrawiające właściwości sztuki jako podstawa skuteczności arteterapii * - Logoterapia, inaczej analiza egzystencjalna w ramach arteterapii * - Definicja i rozumienie pojęcia arteterapia w publikacjach ECArTE * - Arteterapia a idea wychowania przez sztukę * - Różnica między edukacją artystyczną a arteterapią * - Arteterapia jako nauka. Metodologia badań naukowych w arteterapii * - Paradygmat arteterapii * - Arteterapia i pozytywistyczny model badań naukowych * - Rola badacza w badaniach ilościowych i jakościowych * - Przedmiot badań w arteterapii * - Arteterapia i badania jakościowe * - Różne odmiany arteterapii * - Medycyna paliatywna i sztuka * - Terapeutyczna moc słowa * - Terapia reminiscencyjna i oglądanie zdjęć w opiece paliatywnej * - Oglądanie obrazów ze szpitalnej arteteki * - Opieka duszpasterska * - Edukacja opiekunów w zakresie arteterapii paliatywnej. Poznawanie i kontemplowanie dzieł sztuki jako kształcenie wrażliwości zawodowej i zdolności do empatii * - Muzyka w opiece paliatywnej * - Problem efektywności terapii paliatywnej * Rozdział 3. Muzykoterapia - najdoskonalsza forma terapii przez sztukę * - Filozoficzne spojrzenie na muzykoterapię * - Wkład polskich badaczy do rozwoju nauki o muzykoterapii * - Terapia dzieci jako drugi po psychiatrii główny obszar zainteresowań polskiej muzykoterapii * - Muzykoterapia w krajach Europy Zachodniej z uwzględnieniem wpływów amerykańskich i jej recepcja w Polsce. Teorie konstytuujące różne koncepcje muzykoterapii * - Definiowanie i definicje muzykoterapii * - Definicja muzykoterapii Kennetha Bruschia * - Badania naukowe w muzykoterapii - ilościowe czy jakościowe? * - Muzykoterapia a pozytywistyczny model badań naukowych * - Muzykoterapia oparta na dowodzie (EBMT) * - Popularność metodologii pozytywistycznej * - Zjawisko doświadczania muzykoterapii * - Model badań jakościowych w muzykoterapii * - Opis i wyniki badań jakościowych nad procesem (przebiegiem) muzykoterapii * - Koncepcje muzykoterapii odwołujące się do pojęć zdrowia i jakości życia * - Muzykoterapia jako wysiłki zmierzające do wzrostu możliwości działania * - Muzykoterapia a zdrowie, kultura i styl życia * - Muzyka a jakość życia. Muzykoterapia holistyczna * - Źródła zdrowia, tożsamość i jakość życia w teoriach Antonowskiego i Ruuda * - Rola muzyki w budzeniu świadomości uczuć * - Aktywizacja za pomocą muzyki * - Jakość życia a tożsamość człowieka * - Poczucie przynależności * - Znaczenie i koherencja * - Wiodące modele i współczesne kierunki muzykoterapii * - Kierowanie wyobraźnią za pomocą muzyki - Guided Imagery and Music (GIM) * - Muzykoterapia analityczna * - Muzykoterapia kreatywna, inaczej Nordoff-Robbins Music Therapy (1973) * - Muzykoterapia humanistyczna * - Muzykoterapia skoncentrowana na kulturze (Culture Centered Music Therapy) * - Muzykoterapia jako Empowerment * - Filozofia empowerment w działalności instytucji kultury * - Meloterapia * - Choreoterapia * Rozdział 4. Biblioterapia. Odmiana arteterapii czy forma doradztwa? * - Wprowadzenie * - Definicje biblioterapii * - Informacje historyczne. Powrót do źródeł * - Biblioterapia jako szczególna forma pracy bibliotekarza z czytelnikiem. Modele biblioterapii * - Materiały biblioteczne przeznaczone do biblioterapii * - Lider (przewodnik) procesu biblioterapii * - Bibliotekarz w zespole interdyscyplinarnym * - Zasady obowiązujące w biblioterapii * - Książki wykorzystane do biblioterapii * - Biblioterapia jako nauka * - Biblioterapia jako forma pracy bibliotekarskiej w perspektywie historycznej * - Zastosowanie biblioterapii * - Hipotetyczny mechanizm oddziaływania biblioterapii * - Skuteczność biblioterapii * - Społeczna użyteczność biblioterpii * - Biblioterapia w szkołach * - Umiejętność doboru lektur dla celów biblioterapeutycznych * - Problem efektywności biblioterapii. Narzędzia do badania efektów kształcenia w zakresie biblioterapii * - Tradycje i pionierzy biblioterapii w Polsce. "Polska szkoła biblioterapii" * - Dwa obszary zainteresowań biblioterapią * - Bajkoterapia * - Trzeci nurt biblioterapii: pisanie narracyjne * - Jednak arteterapia * Rozdział 5. Poezjoterapia. Słowa między muzyką a obrazem * - Własna (autorska) metodyka poezjoterapii * - Metafory w poezjoterapii * - Lider w poezjoterapii, czyli wierszowany dialog * - Poezjoterapia w postaci recenzji * Rozdział 6. Foto(grafo)terapia. Zdjęcia z rodzinnego albumu * - Wprowadzenie * - Zasady fotografoterapii * - Czym jest zdjęcie? * - Kartka z rodzinnego albumu. Wątek autobiograficzny * - Zdjęcia wyjątkowe, mające szczególne znaczenie dla ich posiadaczy * - Pokazywanie zdjęć i opowiadanie o nich jako terapia * - Fotografoterapia osób z fizycznymi deformacjami * - Pamięć chwil szczęśliwych i dzielenie się dobrymi wspomnieniami jako terapia * Rozdział 7. Hortikuloterapia, czyli terapia ogrodowa, inaczej roślinna, w kontekście silwoterapii, talasoterapii i pejzażoterapii * - Terapeutyczny wpływ piękna natury * - Pamiętajmy o ogrodach * - Ogród jako miejsce terapii * - Praca w ogrodzie a przeżycia psychiczne * - Wykonywanie prac ogrodniczych jako narzędzie diagnostyczne * - Terapeutyczne elementy ogrodu * - "Ogrody zmysłów" jako miejsca "doświadczania świata" * - Wykorzystanie elementów hortikuloterapii w pracy z młodzieżą niepełnosprawną - przykład z Polski * - Hortikuloterapia jako forma pomocy uchodźcom i ofiarom wojen * - Hortikuloterapia jako nauka i dziedzina arteterapii * Rozdział 8. Arteterapia w świecie postmodernistycznym * - Wpływ postmodernizmu na myślenie o nauce, zdrowiu, opiece i wychowaniu, a także o arteterapii * - Paradygmaty stare i nowe * - Zmiany w nauce i sztuce oraz innych dyscyplinach * - Przejście od pozytywizmu do postmodernizmu. Praktyka oparta na dowodzie (EBP) * - Metodologia interpretacyjna w teorii pielęgnowania. Analogie do arteterapii * - Postmodernizm a terapie z udziałem sztuki
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53739 (1 egz.)
Kaucja: 36,00 zł
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 15679 (1 egz.)
(dostępność ok. 03.04.2024)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9755 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17179 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6012 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej