Nauczyciele oświaty dorosłych
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
WP130 (św. Wincentego 85)
(2)
Autor
Horyń Wojciech
(1)
Kordziński Jarosław
(1)
Maciejewski Jan (socjologia)
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Kobieta
(5222)
Rodzina
(4021)
Przyjaźń
(3839)
Miłość
(3258)
Tajemnica
(2962)
Nauczyciele oświaty dorosłych
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2939)
Relacje międzyludzkie
(2520)
Zabójstwo
(2174)
Życie codzienne
(1910)
Magia
(1734)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1593)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1533)
Uczucia
(1405)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1365)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1133)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(1002)
Trudne sytuacje życiowe
(1001)
Wybory życiowe
(938)
Sekrety rodzinne
(931)
Policjanci
(908)
Żydzi
(894)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(865)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(822)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(775)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Arystokracja
(678)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(622)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(559)
Zemsta
(552)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(514)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(506)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(494)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(471)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(456)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Samotność
(445)
Marzenia
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(422)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Gatunek
Poradniki dla nauczycieli
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis, ISSN 0239-6661 ; no 2988)
Bibliogr. przy niektórych art.
Tekst częśc. ang. Spis treści także ang.
ROZDZIAŁ I: Andragodzy o andragogice * Janusz Tomiło, O niektórych determinantach edukacji dorosłych * Izabela Szymczak, Samokształcenie a edukacja permanentna dorosłych * Monika Wiktorowicz, Wiedza jako wartość. Dokształcanie i doskonalenie zawodowe wobec koncepcji uczenia się całożyciowego * Ove Lind, The Crucial Encounter. Universities as a meeting place for critical thinking * Walentyna Wnuk, Różne obszary opieki nad ludźmi starszymi. Implikacje edukacyjne * Dorota Kowal, Zofia Szarota, Doradca zawodowy wobec problemów rynku pracy * Krzysztof Uściński, Książka - fast food czy Arka Przymierza? * Małgorzata Olejarz, O uczeniu się w Szkole Młodych Andragogów * Leszek Korzeniowski, Bezpieczeństwo w programach edukacji dorosłych UNESCO i Unii Europejskiej. Doświadczenia Polski i Ukrainy * ROZDZIAŁ II: Nauczyciele andragodzy * Olga Czerniawska, Funkcja nauczyciela akademickiego - andragoga * Włodzimierz Wołyniec, Sylwetka nauczyciela andragoga w nauczaniu Jana Pawła II * Agata Cudowska, Twórczość pedagogiczna nauczyciela w społeczeństwie wiedzy * Natalia Sokołowicz, Społeczeństwo wiedzy jako perspektywa pracy nauczyciela andragoga Zarys pola problemowego * Andrzej Pieczywok, Kształcenie i doskonalenie profesji nauczyciela andragoga wobec wyzwań współczesności * Beata Cyboran, Działania nauczycieli akademickich w obszarze popularyzacji wiedzy naukowej * Marek Rybakowski, Nauczyciel instruktor w procesie kształcenia, dokształcania i doskonalenia zawodowego kierowców * Ihor Hrynenko, The education of the "heart" as a condition of fostering creativity * Lesław Wełyczko, Skuteczność zadaniowa nauczycieli * Małgorzata Markiewicz-Matyja, Bariery i trudności w pracy nauczyciela * Grażyna Orzechowska, Uczniowie dorośli o swoich oczekiwaniach wobec nauczycieli * Walentyna Wróblewska, Metody autoedukacji stosowane przez studentów - przyszłych pedagogów * Patrycja Kamińska, Nauczanie języka angielskiego na poziomie podstawowym przy użyciu techniki słów-kluczy: wyniki badań na testowej wersji podręcznika * ROZDZIAŁ III: Kulturowe podejście w andragogice * Dzierżymir Jankowski, Permanentna edukacja kulturalna warunkiem podmiotowego udziału człowieka dorosłego w społeczeństwie wiedzy * Anna Klim-Klimaszewska, Jiři Prokop, Edukacja wielokulturowa w kształceniu nauczycieli * Małgorzata Dzięgielewska, Nauczyciel a cztery kultury edukacyjne * Justyna Lipińska, Differentia specifica zjawiska rzeczywistości wirtualnej, czyli rozwój nowej kultury - cyberkultury * Luba Jakubowska, Trajektoria tożsamości kulturowej "człowieka pogranicza" * Anna Panek, Świat wiedzy, społeczeństwo wiedzy - światem wykreowanym. Kompetencje i zagrożenia edukacji technopolu w ujęciu Neila Postmana * Dorota Barwińska, Kształcenie w miejscach pamięci a społeczeństwo wiedzy. Pedagogika miejsc pamięci (Gedenkstättenpädagogik) * Bogusław Barnaszewski, Edukacja i tolerancja a wyzwania oraz zagrożenia przyszłości * Kazimierz Kołodziejczyk, Bezpieczeństwo personalne warunkiem samorealizacji * Zygmunt Markocki, Wychowanie chrześcijańskie w nauczaniu Jana Pawła II
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5625 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. 385-386. Indeks.
Publikacja zawiera opis możliwych ról, jakie docelowo mogą pełnić nauczyciele oraz dyrektorzy szkół, łącząc kompetencje przydatne w nauczaniu szkolnym z umiejętnościami niezbędnymi do pracy z dorosłymi w szkole i poza szkołą. Są to role trenera i coacha.Lektura książki zapewni czytelnikowi: wiedzę na temat nowych możliwości, jakie przynosi rynek usług edukacyjnych, rozwój posiadanych kompetencji w celu podjęcia nowych zadań na rynku usług edukacyjnych, możliwość rozwinięcia swoich kompetencji interpersonalnych, uporządkowanie wiedzy na temat podstawowych metod pracy nauczyciela, trenera i coacha.Publikacja została wzbogacona o podręczny zestaw technik i narzędzi przydatnych do wykorzystania podczas lekcji oraz szkoleń.Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla nauczycieli, którzy poszukują nowych ról, zamierzają rozwijać swoje dotychczasowe kompetencje i poszerzać możliwości zawodowe o obszar pracy z dorosłymi w ramach prowadzenia szkoleń bądź coachingu.
Rozdział 1. Podstawy pracy na rzecz rozwoju innych * 1.1. Nauczanie, trening, coaching * 1.2. Style uczenia się * 1.3. Organizacja procesu edukacyjnego * 1.4. Nauczanie przez kształtowanie kompetencji * 1.5. Motywacja w procesie pracy nad rozwojem * 1.6. Podstawy skutecznej komunikacji * 1.7. Sprawne komunikowanie się jako podstawa skutecznej pracy nauczyciela, trenera, coacha * Rozdział 2. Nauczyciel * 2.1. Podstawowe kompetencje współczesnego nauczyciela * 2.2. Zadania nauczycieli * 2.3. Kompetencje społeczne nauczycieli * 2.4. Podstawy skutecznej pracy z uczniem * 2.5. Motywowanie uczniów do pozytywnego działania * 2.6. Scenariusze zajęć wspomagających motywowanie uczniów do pozytywnego działania * Rozdział 3. Trener * 3.1. Podstawowe kompetencje, które powinien posiadać trener * 3.2. Analiza potrzeb szkoleniowych * 3.3. Budowanie szkolenia dedykowanego * 3.4. Metody pracy trenera * 3.5. Postępowanie z trudnymi uczestnikami szkoleń * 3.6. Radzenie sobie z obiekcjami podczas szkoleń * 3.7. Nauczyciel jako trener wewnętrzny * Rozdział 4. Coach * 4.1. Podstawy coachingu * 4.2. Proces coachowania * 4.3. Typy rozmów coachingowych * 4.4. Skuteczność coachingu * 4.5. Przekazywanie informacji zwrotnej grupie * Rozdział 5. Wykorzystanie kompetencji trenera i coacha w pracy szkoły * 5.1. Szkoła jako organizacja ucząca się * 5.2. Propozycja wspierania potrzeb rozwojowych szkół przez SORE * 5.3. Organizacja szkoleń w placówkach oświatowych * 5.4. Wykorzystanie kompetencji trenera i coacha w organizacji pracy zespołów zadaniowych * 5.5. Postępowanie z trudnymi partnerami rozmów * 5.6. Udzielanie informacji zwrotnej * Aneks * Test na style uczenia się * Test na role w zespole * Metody aktywizujące w nauczaniu zintegrowanym * Aktywizujące metody nauczania w klasach IV-VI * Aktywizujące metody nauczania w gimnazjum i szkołach ponadgimnazjalnych * Wybrane metody i narzędzia pracy trenera * Wybrane narzędzia przydatne do prowadzenia rozmowy coachingowej * Ćwiczenia wzmacniające coaching zespołowy * Action Learning jako metoda wspomagania rozwoju nauczycieli
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17429 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej