Kordziński Jarosław
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(11)
Forma i typ
Książki
(11)
Publikacje fachowe
(5)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(10)
wypożyczone
(1)
Placówka
WP130 (św. Wincentego 85)
(9)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(2)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Kordziński Jarosław
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Roberts Nora
(165)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(11)
Odbiorca
Nauczyciele
(4)
Dyrektorzy szkół
(3)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Nauczanie
(3)
Nauczyciele
(3)
Metody nauczania
(2)
Szkolnictwo
(2)
Uczenie się
(2)
Autorytet
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Mentoring
(1)
Motywacja
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Nauczyciele oświaty dorosłych
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Przywództwo
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Rozwój zawodowy
(1)
Techniki samopomocy
(1)
Uczniowie
(1)
Współdziałanie
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Zapobieganie
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Poradnik
(3)
Opracowanie
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Rozwój osobisty
(1)
11 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Inspiracje Edukacyjne)
Bibliografia, netografia na stronach 441-444.
Książka opisuje źródła i sposoby kształtowania autorytetu nauczyciela oraz przedstawia pozycję nauczyciela w kontekście debaty nad znaczeniem współczesnej edukacji.Omawiane zagadnienia dotyczą m.in.:- formalnych podstaw autorytetu nauczyciela,- kompetencji zawodowych niezbędnych w procesie edukacji,- samooceny i motywacji nauczyciela oraz planowania kariery,- skutecznej współpracy z innymi nauczycielami oraz rodzicami,- kodeksu etyki nauczyciela, tworzonego przez szkołę.Książka pokazuje, że istnieje silna korelacja między osobą i zachowaniem uczącego, a sposobem organizacji szkoły. Czynniki te znajdują odzwierciedlenie w efektywności nauczania. Treści teoretyczne uzupełnione są szeregiem informacji oraz gotowych rozwiązań pozwalających wzmacniać samoocenę nauczyciela oraz przykładami pracy nauczycieli wyróżniających się w swoim środowisku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20797 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Inspiracje Edukacyjne)
Bibliogr. s. 533-535.
Dla dyrektorów szkół i przedszkoli, a także osób, które zajmują się szkoleniami z zakresu zarządzania oświatą.
W książce Dyrektor szkoły - moderator, facylitator, coach szeroko omówiono zagadnienia kompetencji dyrektora szkoły jako przywódcy, wskazano jak je budować oraz w jaki sposób praktycznie z nich korzystać. Opracowanie zawiera dokładne opisy technik i metod pracy łączących sposób działania moderatora, facylitatora czy coacha w konkretnym kontekście zadań i odpowiedzialności dyrektora szkoły.W publikacji przedstawiono m.in.:- nadrzędność przywództwa nad zarządzaniem,- powiązanie kompetencji moderatora, facylitatora i coacha z zadaniami dyrektora szkoły,- konkretne techniki działania w każdej z wymienionych ról,- połączenie kompetencji społecznych z kompetencjami z zakresu zarządzania,- możliwości rozwojowe dla dyrektorów szkół i przedszkoli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 18442 (1 egz.)
(dostępność ok. 20.06.2024)
Książka
W koszyku
(Biblioteczka Dobrego Nauczyciela)
Bibliogr. s. 40.
Książka jest przeznaczona dla osób, które prowadzą szkolne hospitacje lub są im poddawane.Podstawowym założeniem autora jest wykazanie możliwości skutecznego wspierania rozwoju nauczycieli na skutek dobrze zaplanowanych i umiejętnie prowadzonych spotkań, towarzyszących wieloaspektowemu oglądowi ich pracy. Stąd poszczególne części książki dotyczą takich kwestii, jak: celowość i istota informacji zwrotnej w procesie hospitacji, optymalne narzędzia oraz procedury hospitowania, przydatność hospitacji do planowania indywidualnego rozwoju nauczycieli oraz do projektowania rozwoju szkoły.Hospitacja jest tym elementem życia szkoły, którego nie lubią ani nauczyciele, ani dyrektorzy, a najbardziej zainteresowani są nim jedynie uczniowie, którzy liczą na dobrą ocenę za niewielką nawet aktywność. Tymczasem hospitacja może być jednym z ważniejszych źródeł informacji na temat potrzeb i możliwości poszczególnych nauczycieli, w tym także ich wkładu w rozwój szkoły. Dobrze zaplanowane i przeprowadzone hospitacje mogą przynieść korzyści wszystkim podmiotom w nich uczestniczącym. Nauczyciele uzyskują informację na temat wartości swojej pracy. Dyrekcja jest w pełni świadoma potencjału swojego zespołu i w sposób optymalny może planować zadania dla swoich nauczycieli. Uczniowie są coraz lepiej uczeni, a co za tym idzie łatwiej im osiągać sukcesy i przyjemniej uczęszczać na zajęcia szkolne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16199, 16198 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteczka Dobrego Nauczyciela)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8934 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. 385-386. Indeks.
Publikacja zawiera opis możliwych ról, jakie docelowo mogą pełnić nauczyciele oraz dyrektorzy szkół, łącząc kompetencje przydatne w nauczaniu szkolnym z umiejętnościami niezbędnymi do pracy z dorosłymi w szkole i poza szkołą. Są to role trenera i coacha.Lektura książki zapewni czytelnikowi: wiedzę na temat nowych możliwości, jakie przynosi rynek usług edukacyjnych, rozwój posiadanych kompetencji w celu podjęcia nowych zadań na rynku usług edukacyjnych, możliwość rozwinięcia swoich kompetencji interpersonalnych, uporządkowanie wiedzy na temat podstawowych metod pracy nauczyciela, trenera i coacha.Publikacja została wzbogacona o podręczny zestaw technik i narzędzi przydatnych do wykorzystania podczas lekcji oraz szkoleń.Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla nauczycieli, którzy poszukują nowych ról, zamierzają rozwijać swoje dotychczasowe kompetencje i poszerzać możliwości zawodowe o obszar pracy z dorosłymi w ramach prowadzenia szkoleń bądź coachingu.
Rozdział 1. Podstawy pracy na rzecz rozwoju innych * 1.1. Nauczanie, trening, coaching * 1.2. Style uczenia się * 1.3. Organizacja procesu edukacyjnego * 1.4. Nauczanie przez kształtowanie kompetencji * 1.5. Motywacja w procesie pracy nad rozwojem * 1.6. Podstawy skutecznej komunikacji * 1.7. Sprawne komunikowanie się jako podstawa skutecznej pracy nauczyciela, trenera, coacha * Rozdział 2. Nauczyciel * 2.1. Podstawowe kompetencje współczesnego nauczyciela * 2.2. Zadania nauczycieli * 2.3. Kompetencje społeczne nauczycieli * 2.4. Podstawy skutecznej pracy z uczniem * 2.5. Motywowanie uczniów do pozytywnego działania * 2.6. Scenariusze zajęć wspomagających motywowanie uczniów do pozytywnego działania * Rozdział 3. Trener * 3.1. Podstawowe kompetencje, które powinien posiadać trener * 3.2. Analiza potrzeb szkoleniowych * 3.3. Budowanie szkolenia dedykowanego * 3.4. Metody pracy trenera * 3.5. Postępowanie z trudnymi uczestnikami szkoleń * 3.6. Radzenie sobie z obiekcjami podczas szkoleń * 3.7. Nauczyciel jako trener wewnętrzny * Rozdział 4. Coach * 4.1. Podstawy coachingu * 4.2. Proces coachowania * 4.3. Typy rozmów coachingowych * 4.4. Skuteczność coachingu * 4.5. Przekazywanie informacji zwrotnej grupie * Rozdział 5. Wykorzystanie kompetencji trenera i coacha w pracy szkoły * 5.1. Szkoła jako organizacja ucząca się * 5.2. Propozycja wspierania potrzeb rozwojowych szkół przez SORE * 5.3. Organizacja szkoleń w placówkach oświatowych * 5.4. Wykorzystanie kompetencji trenera i coacha w organizacji pracy zespołów zadaniowych * 5.5. Postępowanie z trudnymi partnerami rozmów * 5.6. Udzielanie informacji zwrotnej * Aneks * Test na style uczenia się * Test na role w zespole * Metody aktywizujące w nauczaniu zintegrowanym * Aktywizujące metody nauczania w klasach IV-VI * Aktywizujące metody nauczania w gimnazjum i szkołach ponadgimnazjalnych * Wybrane metody i narzędzia pracy trenera * Wybrane narzędzia przydatne do prowadzenia rozmowy coachingowej * Ćwiczenia wzmacniające coaching zespołowy * Action Learning jako metoda wspomagania rozwoju nauczycieli
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17429 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 385-386. Indeks.
Dla nauczycieli oświaty dorosłych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02.B (2 egz.)
Książka
W koszyku
Nowoczesne nauczanie / Jarosław Kordziński. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2022. - 389, [2] strony : ilustracje ; 21 cm.
(Inspiracje Edukacyjne)
Bibliografia, netografia na stronach 385-389.
Książka dostępna także jako e-book.
Książka przedstawia współczesne spojrzenie na proces uczenia się uczniów w kontekście ich potrzeb, motywacji, celów oraz korzyści, z jakimi powinni się spotkać w szkole. Spowodowana pandemią przerwa realnego uczenia w klasie wymusiła potrzebę stosowania nowych rozwiązań w nauczaniu.Omówione w publikacji nowoczesne nauczanie powinno bazować na relacjach, współpracy i wspólnym poszukiwaniu rozwiązań, testowaniu różnych możliwości, pracy w kulturze błędów i korzystaniu z nieustannej informacji zwrotnej udzielanej sobie nawzajem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21846 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowoczesne nauczanie / Jarosław Kordziński. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2022. - 389, [2] strony : ilustracje ; 21 cm.
(Inspiracje Edukacyjne)
Bibliografia, netografia na stronach 385-389.
Książka dostępna także jako e-book.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02.B (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8935 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Inspiracje Edukacyjne)
Dla nauczycieli, metodyków, szkoleniowców (trenerów, coachów, facylitatorów), a także studentów kierunków pedagogicznych.
Książka ma na celu umożliwienie zdiagnozowania poziomu wypalenia i poszukania jego potencjalnych źródeł w codziennej pracy nauczyciela.Stanowi próbę odpowiedzi na takie pytania:- jak skutecznie wzmacniać chęć do działania?- jak radzić sobie ze stresem w pracy z uczniami?- jak stać się autorytetem w swojej dziedzinie?- jak zachować pasję do tego, co robimy?- jak efektywnie pracować nad własnym rozwojem?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20815 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szkoła uczenia się / Jarosław Kordziński. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2018. - 386 stron : ilustracje ; 21 cm.
(Inspiracje Edukacyjne)
Bibliografia, netografia na stronach 383-386.
Szkoła stoi na progu istotnych zmian, których głównym powodem są m.in. nowe oczekiwania uczniów sygnalizujących potrzebę zrozumienia celowości podejmowanych działań, szacunku dla ich autonomii i traktowania jak partnerów w pracy nad ich osobistym rozwojem. Uczniowie wolą - i potrafią - brać odpowiedzialność za własny rozwój, niż podporządkowywać się procedurom narzucanym z zewnątrz i odbieranym przez nich jako zbędne oraz pozbawione sensu. Szkoła w związku z tym powinna powoli odchodzić od nauczania i zdecydowanie sprzyjać organizacji przestrzeni do uczenia się uczniów.Książka stanowi próbę odpowiedzi m.in. na następujące pytania: Jaka jest różnica między nauczaniem a uczeniem się? Dlaczego uczniowie się (nie) uczą? Jakie metody aktywizujące i rozwijające można stosować w pracy wychowawczej oraz jak wpływają one na samodzielność i wzrost odpowiedzialności uczniów? Jaka jest rola dyrektora szkoły w rozwoju kompetencji kluczowych dla organizacji uczenia się uczniów?Adresaci:Publikacja przeznaczona jest dla nauczycieli, dyrektorów szkół oraz rodziców. Zainteresuje także studentów kierunków pedagogicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19780 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej