Wychowanie do odpowiedzialności
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Jędrzejko Mariusz
(1)
Kozłowski Tomasz (1980- )
(1)
Rynio Alina (1954- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Kobieta
(5221)
Rodzina
(4019)
Przyjaźń
(3835)
Miłość
(3258)
Tajemnica
(2959)
Wychowanie do odpowiedzialności
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2939)
Relacje międzyludzkie
(2520)
Zabójstwo
(2174)
Życie codzienne
(1910)
Magia
(1732)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1591)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1529)
Uczucia
(1403)
Nastolatki
(1379)
II wojna światowa (1939-1945)
(1365)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1348)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1133)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Trudne sytuacje życiowe
(1001)
Chłopcy
(998)
Wybory życiowe
(938)
Sekrety rodzinne
(931)
Policjanci
(908)
Żydzi
(894)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Władcy
(863)
Psy
(862)
Historia
(847)
Kultura
(820)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(775)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Arystokracja
(678)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(622)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(559)
Zemsta
(552)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(510)
Psychoterapia
(504)
Zakochanie
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(471)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(456)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Samotność
(445)
Marzenia
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(422)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Monografia
(1)
Publicystyka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 257-263.
Już od starożytnych czasów wiemy, że nic nie jest stałe i - jak pisał Heraklit z Efezu - panta rhei. Owa rzeka zmian dotyczy nie tylko spraw wielkich, jak światowa gospodarka, system finansowy, bezpieczeństwo międzynarodowe, ale także tych "małych", których na co dzień nie zauważamy lub zauważyć nie chcemy - zrównoważonego korzystania ze środowiska, wrastania dzieci w dorosłość, pułapek cyberprzestrzeni, wychowania do dojrzałości społecznej i seksualnej, używek. W czas i nieuchronność zmiany nie wierzą również "kreatorzy" współczesności, ci ekonomiczni, polityczni i edukacyjni, którym się wydaje, iż będą wieczni. Nie rozumieją, że niebawem odejdą, a część z nich będzie wspominana także za słowa o "hołocie", "nie ludziach", "ideologiach", "głupkach". Nie zrozumieją też po swoim odejściu, jak wielkich krzywd dokonali, dzieląc społeczeństwo i pokazując młodemu pokoleniu, jak żyć w nieustannym konflikcie, dzieleniu, podniecaniu i ekscytowaniu, zamkniętych twierdzach fałszu urobionego do prawdy oraz mitach "jednokulturowego narodu". To nie jest książka o polityce i politykach, lecz o wychowaniu: wychowaniu odpowiedzialnym, zatem w prawdzie, we współdziałaniu, wychowaniu dla rozumienia, że ktoś inny ma prawo do innych poglądów oraz religii; o wychowaniu w tradycji, ale takiej łączącej, a nie "rozdzierającej". O tym, jak ważne jest budowanie w młodych empatii, chęci i zdolności współpracy, asertywności, spokoju i wzajemnego szacunku. Także o pułapkach współczesności, zastawianych przez tych, którym nie będzie dane (ze względu na wiek) żyć w 2037 roku, w wyniku czego jest im obojętne, czy mamy czyste powietrze, nowoczesną energetykę opartą na źródłach odnawialnych i edukację rozwijającą, a nie "zwijającą". Jest to książka propolska, a nie antypolska - choć i takie głosy pewnie usłyszymy. Powstała z buntu przeciwko głupocie, zacofaniu, niezdolności do współdziałania oraz bezmyślności. Pisząc ją, w każdej chwili pozostawaliśmy optymistami. Chcielibyśmy zatem potencjalnemu Czytelnikowi powiedzieć: "Będzie dobrze! Bo po nocy przychodzi dzień, a po burzy spokój.". Mariusz Z. Jędrzejko, Tomasz Kozłowski
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21065 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Katedry Pedagogiki Chrześcijańskiej Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II ; 17)
Bibliografia na stronach [503]-552.
Streszczenie w języku angielskim. Spis treści także w języku angielskim.
,,Autorka recenzowanej pracy w obszernym Wstępie (s. 10-31), w oparciu o analize literatury polsko- i obcojęzycznej z zakresu filozofii, teologii, psychologii, socjologii oraz pedagogiki dokonuje rzetelnego przeglądu stanowisk odnoszących się do kategorii odpowiedzialności. Ukazuje jej naturę, genezę, sposób funkcjonowania oraz wychowania do odpowiedzialności. W ten sposób tworzy własną i oryginalną koncepcje teoretyczną oraz konstruuje podstawy metodologiczne osadzone w założeniach pedagogiki integralnej. Zamysł metodologiczny Autorki jest nierozerwalnie związany z tym, co w naukach pedagogicznych określa się terminem ,,metodologia zorientowana humanistycznie". Rezultatem takiego postępowania poznawczego Profesor Alina Rynio uwyraźnia swoje stanowisko dotyczące potrzeby ukazania związku wychowania do odpowiedzialności z teorią integralnego wychowania i praktyką edukacyjną. Czyni to w sposób przekonujący, jasny i zrozumiały dla wszystkich tych, którzy tym problemem interesują się z racji uprawiania nauk pedagogicznych oraz dostrzegają jego praktyczną rangę i znaczenie w rozwoju człowieka na każdym etapie jego życia. W ten sposób Autorka wypełnia lukę, jaka ma miejsce w literaturze podejmującej zagadnienie wychowania do odpowiedzialności, skłania do refleksji wszystkich tych, którzy ten obszar wychowania traktują jako powinność. Wychowanie do odpowiedzialności w zamyśle Profesor Aliny Rynio ma dwa wymiary: pierwszy odnosi się do odpowiedzialności ekstrawertywnej człowieka, czyli jest ukierunkowany na inne osoby (odpowiedzialność za kogoś, przed kimś, za coś), drugi - dotyczy odpowiedzialności introwertywnej (odpowiedzialności za siebie samego)". Z rec. wydawniczej Prof. dra hab. Andrzeja M. de Tchorzewskiego Akademia Ignatianum. ,,Za walory recenzowanej monografii uznać należy: - odpowiedni dobór ważnej problematyki badawczej; - wskazana w tytule i podjęta problematyka nie była dotychczas przedmiotem w ten sposób ukierunkowanych i zarazem całościowych badań na gruncie polskiej pedagogiki; - przedstawiono w pracy pogłębioną, wielostronną i interesującą analizę - mającej wiele filozoficznie doniosłych wątków - problematyki wychowania do odpowiedzialności; - dokonano w dużej mierze trafnej systematyzacji rozpatrywanej problematyki; - oparto się na bogatym materiale źródłowym i dobrze wyselekcjonowanej - w dużej mierze reprezentatywnej - literaturze przedmiotu; - oraz - co ważne - wyprowadzenie własnych wniosków. Monografia wyróżnia się dociekliwością i rzetelnością analiz". Z rec. wydawniczej Dra hab. Marka Rembierza Uniwersytet Śląski
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 57419 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej