Jędrzejko Mariusz
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(27)
Forma i typ
Książki
(27)
Publikacje naukowe
(8)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje promocyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(37)
Placówka
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(9)
W2 (Bazyliańska 6)
(2)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(3)
WP130 (św. Wincentego 85)
(20)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(477)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Jędrzejko Mariusz
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(350)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(314)
Mazan Maciejka
(305)
Steel Danielle (1948- )
(300)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(292)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(263)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Ławnicki Lucjan
(240)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(239)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(226)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(194)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(179)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Roberts Nora
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(167)
Clark Brenda
(166)
Głowińska Anita
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(155)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(149)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Łoziński Jerzy (1947- )
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Lem Stanisław (1921-2006)
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Ochab Janusz
(134)
Child Lee (1954- )
(133)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(17)
2000 - 2009
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(16)
Kraj wydania
Polska
(27)
Język
polski
(27)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(3)
Rodzice
(3)
Temat
Narkomania
(9)
Narkotyki
(9)
Młodzież
(7)
Patologia społeczna
(5)
Zachowania ryzykowne
(5)
Dopalacze (substancje odurzające)
(4)
Handel narkotykami
(3)
Narkomani
(3)
Narkomania dzieci i młodzieży
(3)
Nałóg
(3)
Profilaktyka społeczna
(3)
Dobrostan psychiczny
(2)
Dzieci
(2)
Edukacja medialna
(2)
Internet
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Ratownictwo medyczne
(2)
Rodzina
(2)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(2)
Uzależnienie (nałóg)
(2)
Uzależnienie od komputera
(2)
Aktywizacja społeczna
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Cyberprzestępczość
(1)
Cyfrowi tubylcy
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dziecko
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Haszysz
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Kultura audiowizualna
(1)
Lekozależność
(1)
Media społecznościowe
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nierówności społeczne
(1)
Odmienność kulturowa
(1)
Polityka historyczna
(1)
Populizm (ideologia)
(1)
Postawy
(1)
Prostytucja
(1)
Prostytucja nieletnich
(1)
Przemoc
(1)
Przestępczość
(1)
Przestępstwa narkotykowe
(1)
Reklama
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rzeczywistość wirtualna
(1)
Sekty i ruchy religijne
(1)
Smartfon
(1)
Subkultura
(1)
Substancje psychoaktywne
(1)
Substancje uzależniające
(1)
Służba wojskowa zasadnicza
(1)
Uzależnienia behawioralne
(1)
Uzależnienia medialne
(1)
Uzależnienie od Internetu
(1)
Więźniowie
(1)
Wojsko
(1)
Współdziałanie
(1)
Wychowanie do odpowiedzialności
(1)
Wychowanie obywatelskie
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zapobieganie
(1)
Zdrowie publiczne
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Żołnierze
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Górny Śląsk
(1)
Zagłębie Dąbrowskie
(1)
Gatunek
Opracowanie
(7)
Poradnik
(2)
Dane statystyczne
(1)
Monografia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publicystyka
(1)
Raport
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
Medycyna i zdrowie
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Psychologia
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
27 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Netografia strona [222].
Bibliografia strony 209-221.
Tekst częściowo angielski.
W publikacji w sposób dogłębny, szczególnie od strony ilościowej, dokonano analizy wielostronnych zachowań ryzykownych współczesnej młodzieży. Diagnoza tego negatywnego zjawiska jest niezbędna i konieczna, by zorganizować i podjąć skuteczne działania profilaktyczne, resocjalizacyjne, opiekuńczo-terapeutyczne w placówkach oświatowych, poradniach psychologicznych, a także w społecznościach lokalnych. Przedstawione w książce treści mają charakter empiryczny i stanowią doskonały obraz nowego zjawiska, jakim są zachowania ryzykowne młodzieży, oraz jego przyczyn. Na szczególną uwagę zasługuje część dotycząca rodziny jako ważnego komponentu chroniącego przed podejmowaniem zachowań ryzykownych. prof. dr hab. Henryk Cudak Redagowane przez prof. Mariusza Jędrzejko i ks. prof. Romana Sieronia prace słyną ze swej psychospołecznej wartości podejmowanego tematu, autentycznej troski o wchodzące w dorosłe życie pokolenie młodych Polaków, cennego łączenia wymiarów praktycznego z naukowym. Opracowania te zawierają wiele konkretnych, uporządkowanych treści, które przygotowywane są w sposób przejrzysty, przystępny dla czytelnika, a jednocześnie udokumentowany badawczo i zawierający odwołania do licznych źródeł. Stanowią cenny materiał edukacyjny, przydatny w zastosowaniu profilaktycznym i wychowawczym. Wyrosłe z praktyki i badań naukowych sugestie zawarte w publikacji Zachowania ryzykowne nastolatków mające na celu doskonalenie działań edukacyjnych, wychowawczych i profilaktycznych mają sens i zasługują na uznanie. Troska o młode pokolenie jest bowiem zadaniem o szczególnej doniosłości, wymaga stałej obserwacji i uwzględniania potrzeb wynikających ze zmieniającej się rzeczywistości. Kształtowanie postaw innych wiąże się z nieodzownością permanentnego formowania siebie, pogłębiania wiedzy i doskonalenia własnych metod pracy. Publikacje, takie jak recenzowana książka, mogą być w tym pomocne. dr hab. Urszula Dudziak, prof. KUL
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Człowiek i Zagrożenia)
Na s. tyt.: 1. Narkotyki i paranarkotyki i ich wpływ na zachowanie człowieka - działanie kierowcy 2. Zagrożenia zdrowotne wynikające z używania narkotyków, paranarkotyków i substancji wzmacniających 3. Rozpoznawanie bezprzyrządowe zachowań ponarkotykowych i paranarkotykowych 4. Podstawy pomocy przedlekarskiej.
Bibliogr. s. 80-81.
Przygotowując poniższe opracowanie kierowaliśmy się troską o jak najprostszy przekaz oraz nadanie materiałowi konwencji metodycznej, aby był on jak najbardziej przydatny w pracy takich służb jak policja, żandarmeria wojskowa czy pracownicy i funkcjonariusze zajmujący się bezpieczeństwem ruchu drogowego. Jesteśmy także przekonani, że opracowanie znajdzie szerokie zastosowanie w placówkach resocjalizacyjnych i opiekuńczo-wychowawczych, gdzie znaleźli się młodzi ludzi eksperymentujący z narkotykami i substancjami działającymi podobnie do nich.W opracowaniu wykorzystano dorobek i wiedzę wielu specjalistów z dziedziny narkomanii, lekomanii oraz nowych substancji uzależniających (m.in. B. Szukalski, Cz. Cekiera, B. Furga-Baran, J. Sierosławski, R. Ruden, J. Korczak), a także doświadczenia polskiej i niemieckiej policji w zakresie niechemicznych (bezprzyrządowych) sposobów rozpoznawania zachowań narkotykowych.
Rozdział I * Klasyfikacja narkotyków i główne objawy związane z ich zażywaniem * 1. Wybrane terminy i definicje * 2. Rodzaje uzależnień * 3. Klasyfikacja narkotyków * 4. Objawy fizyczne i psychiczne występujące po zażyciu * narkotyków * Rozdział II * Jak rozpoznawać zachowania narkotykowe i narkotykopodobne? Nowe substancje zaburzające działanie kierowcy * 1. Obserwacja zachowań osoby podejrzewanej o stan narkotykowy * 2. Wygląd twarzy i oczu - tabele poglądowe * 3. Bezprzyrządowe metody rozpoznawania zachowań narkotykowych i paranrkotykowych * 4. Napoje energetyczne (współpraca J. Korczak) * 5. Nowe substancje wzmacniające i zmieniające stany psychofizyczne - dopalacze * Rozdział III * Tabele poglądowe - człowiek a narkotyki (współpraca J. Korczak) * 1. Amfetamina - działanie na organizm człowieka * 2. Kokaina - działanie na organizm człowieka * 3. Heroina - działanie na organizm człowieka * 4. Opium - działanie na organizm człowieka * 5. "Kompot" - polska heroina - działanie na organizm człowieka * 6. Ecstasy - działanie na organizm człowieka * 7. LSD -25 - działanie na organizm człowieka * 8. Grzyby halucynogenne - działanie na organizm człowieka * 9. Marihuana - działanie na organizm człowieka * 10. Haszysz - działanie na organizm człowieka * 11. Benzodiazepiny - działanie na organizm człowieka * 12. Barbiturany - działanie na organizm człowieka * 13. GHB/GBL - działanie na organizm człowieka * 14. Pokrzyk wilcza jagoda - działanie na organizm człowieka * 15. Czas działania narkotyków i innych substancji psychoaktywnych * 16. Główne sposoby przyjmowania narkotyków * 17. Narkotyki i inne środki psychoaktywne - dawki śmiertelne * Rozdział IV * Podstawy pomocy przedlekarskiej w przypadku zażycia narkotyku * (współpraca J. Korczak) *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17107 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł grzbietowy: Cyberzaburzenia : cyberuzależnienia : mechanizmy i diagnoza.
Miejsce wydania na podstawie serwisu e-ISBN.
Na stronie tytułowej i okładce: Mechanizmy i diagnoza, modelowanie relacji dzieci - nowe technologie cyfrowe, konteksty czasów koronawirusa.
Na okładce: Mechanizmy i diagnoza. Modeloeanie relacji dzieci - nowe technologie cyfrowe. Konteksty czasów koronawirusa.
Bibliografia, netografia na stronach [185]-189.
Pierwsze w Polsce kompleksowe studium problemu cyberzaburzeń (cyberdisorder) skierowane do profesjonalistów (pedagodzy, psycholodzy, terapeuci, pediatrzy) oraz szerokiego grona odbiorców. Publikacja oparta o najnowsze źródła wiedzy i wieloletnią praktykę zawodową autorów w obszarze diagnozy cyberzaburzeń. Wnikliwy opis mechanizmów i predykatorów cyberzaburzeń, reakcji mózgu dzieci na nadużywanie technologii i kontaktów cyfrowych (komunikacji zapośredniczonej), rozwoju i etapów cyberzaburzeń. Liczne delegacje dla prawidłowego modelowania relacji dzieci-technologie cyfrowe oraz sposobów wprowadzania dziecka w cyberświat. Praktyczne wskazówki do tworzenia kontraktów cyfrowych oraz diagnozowania cyberzaburzeń.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58447 (1 egz.)
Kaucja: 24,74 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20901 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 367-382. Netografia na stronach 383-387.
Wstęp równoległy w języku polskim, angielskim. Spis treści także w języku angielskim.
Monografia ukazuje szeroki wachlarz obrazów dzieci, społeczeństwa i edukacji wraz z próbą ich przeanalizowania z różnych perspektyw teoretycznych i empirycznych. W publikacji podkreślane są globalne i lokalne oblicza rozwoju dziecka, jego relacji z otoczeniem społecznym, jak również współczesne przemiany teorii i praktyki edukacyjnej. Autorzy poszczególnych tekstów przybliżają treści o charakterze refleksyjno-przeglądowo-opisowym, jak i takie, które mają służyć rozwojowi teorii - zwłaszcza z obszaru pedagogiki społecznej. Praca może stanowić cenne źródło wiedzy dla pedagogów, wychowawców, rodziców.
Wprowadzenie. Młode pokolenie w świecie technologii cyfrowych. Metodologiczne założenia badań * Introduction. Young generation in a world of digital technologies * Methodological studies assumptions * ROZDZIAŁ I. * Dzieci w wielkiej sieci. Zjawisko i jego uwarunkowania. * Wyniki i analiza badań * ROZDZIAŁ II. Wielka sieć i dzieci - między atrakcyjną aktywnością a destrukcyjną nadaktywnością. Wybrane problemy * 2.1. Wielka sieć - fenomen zjawiska i jego wielowymiarowe wpływy. * 22 fakty na XXI wiek * 1 Telewizja - medium nadal wiodące * 2 Reklama w sieci - sprzedamy ci wszystko * 3 Tabletyzacja świata * 4 Internet - dostępny dla każdego * 5 Jeszcze szybciej - świat niekończących się możliwości * 6 Elektronika dla najmłodszych * 7 Smartfon - owoc pożądania najmłodszych * 8 Digital book - będzie dalszy rozwój? * 9 Wiek XXI - czas cyberprzestępców i planów cyberwojny * 10 E-commerce - niebywałe tempo * 11 Więcej, więcej, więcej * 12 Facebook * 13 Sieci społecznościowe (social networking) * 14 Technopolizacja * 15 "Struś pędziwiatr" - gonitwa za nowościami * 16 Biznes - wokół sieci, w sieci i dzięki sieci * 17 BILIONY POŁĄCZEŁ * 18 Dzieci we władaniu mediów * 19 Grywalizacja * 20 Edukacja dla gospodarki opartej na wiedzy * 21 Hejt rządzi, hejt niszczy * 22 Cyfrowy "człowiek" * 2.2. Zachowania ryzykowne w sieci - wybrane problemy * Wprowadzenie * Istota i charakter problemu * Konkluzja * 2.3. Cyberprzestrzeń - próba diagnozy głównych zagrożeń * Wprowadzenie do problemu * Sexting * Wykorzystywanie, uwodzenie dzieci w sieci (cbild grooming) * Cyberseks i cyberpornografia * Cyberbullying * 2.4. Cyberprzemoc rówieśnicza - analiza problemu i destruktywnego wymiaru zjawiska * Wprowadzenie do problemu * Cyberprzemoc - definicja i podstawowe wskaźniki diagnostyczne zjawiska * Przemoc rówieśnicza w cyberprzestrzeni a cyberbullying * Skala i skutki cyberprzemocy rówieśniczej * Konkluzje * 2.5. Pułapki cyfrowego dzieciństwa - zagrożenia subkulturami cyfrowymi * Pomiędzy moralną paniką a kalkulacją zagrożeń * Subkultura pedofilii i on-line child grooming * Podszeptywacze" używek - sieć destrukcyjnych wzorów * Restrykcyjne diety i pro-Ana * Konkluzje * 2.6. Reklama telewizyjna i internetowa oczami dziecka * Funkcje przekazu telewizyjnego (internetowego) * Cechy współczesnego przekazu telewizyjnego - konteksty pedagogiczne * Dziecko i telewizja - wybrane zagadnienia * Reklama telewizyjna, czyli patrz i działaj tak, jak tobie podpowiadamy * Kilka uwag o formach reklamy telewizyjnej * Reklamy a dzieci * Konkluzje * 2.7. Kompetencje nauczyciela w społeczeństwie informacyjnym * Cyfrowi Tubylcy w szkole * Kompetencje nauczycieli i wychowawców w kontekście oczekiwań społeczeństwa informacyjnego * Kształcenie i doskonalenie nauczycieli w dobie społeczeństwa informacyjnego - podstawowe dylematy * Konkluzje * 2.8. Psychologiczne konteksty aktywności dzieci i młodzieży w sieci * Internet "światem" współczesnej młodzieży * Pychologia wobec zjawiska * Dlaczego dzieci i młodzież lgną do sieci? * Postnowoczesność (ponowoczesność) oraz potrzeby i cechy człowieka * Zagrożenia ze strony cybermediów - wybrane kwestie * Kilka uwag wobec (i wokół) problemu nadużywania Internetu * Tożsamość i wartości w sieci * Trochę miodu do dziegciu * Konkluzje * Konkluzje - życie w cyfrowym świecie. Refleksja psychopedagogiczna * Słowo końcowe. Postulaty pedagogiczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56499 (1 egz.)
Kaucja: 36,75 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18714 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy art.
Dla lepszej przejrzystości publikacji podzielono ją na dwie części. W pierwszej podjęto zagadnienia etiologii współczesnych uzależnień (dr Wiesław Bożejewicz z Akademii Humanistycznej w Pułtusku) z szerokim odniesieniem się do etyczno-moralnych aspektów New Addiction, problematykę wzorów społecznych prowadzących do powstawania i upowszechniania się nowych uzależnień (prof. M. Jędrzejko - SGGW) a także zagadnienia zagrożeń zdrowotnych (dr n. med. Igor Radziewicz-Winnicki ze Śląskiego Uniwersytetu Medycznego). Część druga, to z konieczności ograniczona, retrospektywa nowych uzależnień najszybciej rozwijających się w naszym społeczeństwie. Dobór tekstów do tej części nastręczał najwięcej trudności, bowiem współcześnie mamy do czynienia z ponad 20 uzależnieniami chemicznymi i niechemicznymi sprawiającymi poważne problemy społeczno-zdrowotne.
Część I. Człowiek wobec uzależnień * Patologie społeczne w świetle refleksji antropologicznej * I. Próba zdefiniowania patologii społecznej * II. Wobec negatywnej wolności - potrzeba refleksja antropologicznej nad integralnością natury człowieka * III. Etiologia habitus i jego perspektywa historyczno-filozoficzna * IV Zagadnienie actus humanus, a sprawności zakresie wykształcenia i wychowania * W poszukiwaniu źródeł nowych uzależnień - młode pokolenie w epoce nowych "wzorów" * I. Nowe obszary zagrożeń * II. "Ucieczki" w nowe światy * Zadania wczesnodziecięcej opieki zdrowotnej w perspektywie cywilizacyjnych zagrożeń zdrowia psychicznego * Część II. Nowe i stare uzależnienia - spojrzenie wielowymiarowe * Rośliny psychoaktywne - narkotyczne i halucynogenne * Lekomania - przyczyny i konsekwencje * I. Wprowadzenie * II. Lekomania jako zjawisko * III. Przyczyny lekomanii * IV Farmakoekonomika * V Profilaktyka i leczenie * VI. Uwagi końcowe * Polscy nauczyciele i uczniowie a agresja elektroniczna - zarys teoretyczny i najnowsze wyniki badań (Jacek Pyżalski) * I. Podstawowe informacje dotyczące metodologii referowanych badań * II. Agresja elektroniczna jako zjawisko nowe jakościowo * III. Agresja elektroniczna - typologia zjawiska * IV Cyberbullying * V Nauczyciele a agresja elektroniczna * Cyberagresja - nowy problem pedagogiczny i społeczny * I. Cyberagresja - specyfika zjawiska i jego przejawy * II. Przejawy cyberagresji w programach telewizyjnych i filmie * III. Zjawisko cyberagresji w sieci internetowej * IV Problem cyberagresji w grach komputerowych * V Cyberagresja a zachowanie człowieka * VI. Cyberagresja w aspekcie pedagogicznym * Gry komputerowe - nowe źródło patologii zaburzeń wśród dzieci i młodzieży * I. Gracze, próba systenatyzacji * II. Gry oferowane na polskim rynku - podział i charakterystyka * III. Niebezpieczne aspekty gier komputerowych * IV. W jakie gry nie powinny grać dzieci? * V Niebezpieczeństwa gier sieciowych (wieloosobowych) * Uzależnienia komputerowe - fakty i artefakty * I. Psychologiczne aspekty korzystania z komputera i Internetu * II. Badania własne nad uzależnieniem od Internetu * III. Teorie uzależnień komputerowych * IV Terapia uzależnień komputerowych * Telefon komórkowy jako nowe źródło uzależnień * I. Specyfika telefonii komórkowej jako masowego środka komunikowania * II. Problem uzależnienia od telefonu komórkowego - specyfika zagrożeń * III. Skala problematycznego korzystania z telefonii komórkowej w świetle badań * IV Skutki cyberuzależnienia * Przeciwdziałanie cyberprzemocy wśród dzieci i młodzieży * I. Kampanie medialne * II. Edukacja * Profilaktyka hazardu - przykłady dobrych praktyk * I. Szwajcarskie strategie zapobiegania hazardowi * II. Francuskie strategie zapobiegania hazardowi * III. Kanadyjskie strategie zapobiegania hazardowi
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16474 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pułapki Współczesności : studia, badania, praktyka)
Bibliografia, netografia na stronach 181-197.
Publikacja obejmuje dwa kluczowe problemy - narkotyki i dopalacze oraz zaburzenia będące następstwem kompulsywnego używania nowych technologii. Dobór problemów - przy całej wadze takich zjawisk, jak palenie tytoniu, e-papierosy, alkohol, hazard - nie jest przypadkowy, wynika bowiem z oceny sytuacji w realnych środowiskach młodzieżowych Wielkopolski, Podlasia, Mazowsza, ziemi lubuskiej i ziemi łódzkiej. Ale ujęcie zagadnienia uzależnień tylko w perspektywie społecznych, biologicznych czy psychologicznych uwarunkowań byłoby uproszczeniem, stąd w części pierwszej odnosimy się do zagadnień "wyższych", związanych z nowymi modelami życia społecznego, problemów antropologicznych i etycznych, bez których trudno zrozumieć fenomen rozwoju zaburzeń i uzależnień w ponowoczesnym świecie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17625 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 498 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dzieci a multimedia / Mariusz Jędrzejko, Agnieszka Taper. - Wyd. 2 zm. i poszerz. - Warszawa : Dąbrowa Górnicza : Oficyna Wydawnicza Aspra-Jr ; Wyższa Szkoła Biznesu, 2012. - 145 s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 133-145.
Zamiast wprowadzenia * ROZDZIAŁ I. Nowe media i cyberprzestrzeń * ROZDZIAŁ II. Internet czyli wielka SIEĆ * 2.1. Krótka historia Internetu * 2.2. Psychologiczne aspekty Internetu * 2.3. Wielka SIEĆ i jej zasoby * ROZDZIAŁ III. Uzależnienie czy nałóg - dyskusja niedokończona * 3.1. Teorie uzależnienia a cyberzaburzenia * 3.2. Uzależnienie a temperament * 3.3. Cyberzaburzenia - między teorią a praktyką * 3.4. Zagrożenia wynikające z zaburzeń infoholicznych i ich źródła * ROZDZIAŁ IV. Modelowanie kontaktu dziecko-multimedia (pierwsze doświadczenia pedagogiczne i terapeutyczne). Kilka słów o terapii i profilaktyce * 4.1. Terapia cyberzaburzeń * ROZDZIAŁ V. Od grania, przeglądania do... agresji w SIECI * 5.1. Cyberagresja - specyfika zjawiska i jego przejawy * 5.2.Przejawy cyberagresji w programach telewizyjnych i filmie * 5.3. Agresja w SIECI * 5.4. Cyberagresja w grach komputerowych * 5.5. Cyberagresja a zachowanie człowieka * ROZDIAŁ VI. Jak zabezpieczyć komputer naszego dziecka? * 6.1. Zabezpieczamy komputer * 6.2. Jak zabezpieczyć komunikatory? * 6.3. Historia przeglądanych stron -jak do tego dotrzeć * 6.4. Internetowe strony dla rodziców * 6.5. Netykieta - rozwaga w SIECI * Zamiast zakończenia *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16761 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dzieci a multimedia / Mariusz Jędrzejko, Agnieszka Taper. - Wyd. 2. (zm. i poszerz.). - Warszawa : Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR ; Dąbrowa Górnicza : Wyższa Szkoła Biznesu, 2012. - 145, [1] s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 133-142, netogr. s. 143-145.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 05.B (3 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52531 (1 egz.)
Kaucja: 43,50 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 241-[245].
Problem narkotyków i nowych substancji uzależniających (dopalaczy) staje się coraz poważniejszym wyzwaniem społecznym, medycznym, ekonomicznym i prawnym. Według najnowszych badań nowe narkotyki mogą stanowić już 10 rynku substancji odurzających, a ich odbiorcami są szczególnie ludzie młodzi. Nowe narkotyki są najsilniejszymi substancjami odurzającymi dostępnymi w historii - niektóre z nich dysponują potencjałem śmiertelnego zatrucia lub głębokich uszkodzeń ośrodkowego układu nerwowego. Sprzedaż dopalaczy jest coraz szerzej eksponowana w Internecie, co utrudnia kontrolę rynku oraz zwiększa ryzyko kontaktu z nimi, czyniąc z nich jedno z najpoważniejszych zagrożeń współczesnego świata. Z tej książki dowiesz się: Jak działają poszczególne narkotyki? Jak narkotyki i dopalacze wpływają na naszą świadomość? Jakie mechanizmy prowadzą do uzależnienia? Jak chronić swoje dzieci przed narkotykami? Jak rozpoznać, czy Twój syn lub córka brali narkotyki? Czy testy narkotykowe są miarodajne?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20010 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia strony [285]-296.
Dla osób zajmujących się profilaktyką społeczną, pedagogów, psychologów, działaczy i pracowników instytucji samorządowych, studentów specjalności pedagogicznych i psychologicznych, przyszłych ratowników medycznych i policjantów.
Tekst końcowy również w języku angielskim. Spis treści również w języku angielskim.
Okres ostatnich kilkunastu lat przyniósł gwałtowną zmianę jakościową i ilościową na rynku narkotykowym. Wprawdzie nadal marihuana jest dominującym narkotykiem na całym świecie (czemu autorzy słusznie poświęcają cały osobny rozdział pt. Marihuana - fakty, mity i spory), ale na rynku substancji psychoaktywnych pojawiły się nowe syntetyczne substancje, które albo mają budowę chemiczną zbliżoną do klasycznych narkotyków (np. fenyloetylo aminy, syntetyczne katynony, piperazyny), albo oddziałują na te same receptory, co klasyczne narkotyki (syntetyczne kannabinoidy). Warto pamiętać, iż klasyczne narkotyki, takie jak LSD czy grzybki halucynogenne (zawierające psylocybinę i psylocynę), odchodzą już do lamusa i są zastępowane przez nowe - często dużo groźniejsze - substancje psychoaktywne. Współcześnie młodzież nie ma żadnych oporów w przyjmowaniu wielu substancji psychoaktywnych w tym samym czasie (politoksykomania), dlatego możliwość rozpoznawania zachowań po przyjęciu takich substancji jest szczególnie ważna. Praca pt. Narkotyki i dopalacze. Zjawisko - zagrożenia - rozpoznawanie zachowań - profilaktyka powinna być więc wstępem do dalszych poszukiwań, gdyż jedynie sygnalizuje i uwydatnia podstawowe współczesne problemy z tym związane. Dr hab. n. farm. Marek Wiergowski
Wprowadzenie, czyli dlaczego warto pisać o narkotykach i dopalaczach * CZĘŚĆ I * NARKOTYKI I DOPALACZE. WSPÓŁCZESNE PROBLEMY I WYZWANIA * 1. Człowiek i uzależnienia * 2. (Do)wolność i(a) zdrowie. Zdrowie i kultura zdrowotna jako ograniczniki wolności? * 3. Europa i jej problemy narkotykowe. Wybrane zagadnienia * 4. Skala i charakter używania narkotyków i dopalaczy w Polsce. Przestępczość narkotykowa * 5. Niemedyczne używanie leków - nowe wyzwanie profilaktyczne * 6. Marihuana - fakty, mity i spory * 7. Etiologia polskich problemów narkotykowych - przyczyny i konsekwencje uzależnień * CZĘŚĆ II * ROZPOZNAWANIE NARKOTYKÓW I DOPALACZY ORAZ ZACHOWAŁ NARKOTYKOWYCH * 8. Podstawowe informacje o najpopularniejszych narkotykach w Polsce * 9. Rozpoznawanie zachowań narkotykowych i dopalaczowych. Podstawy pomocy medycznej * Zakończenie nieco nienaukowe
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 55902 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18486 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliorgafia na stronach s. 264-[270], netografia na stronach 271-[272].
"To opracowanie, które winno się stać zadekretowaną i absolutnie obowiązkową lekturą dorosłych, a przede wszystkim pedagogów i nauczycieli. Autorzy donoszą tu bowiem o sprawach, których nie da się już przemilczeć, obejść i zmarginalizować. Praca jest znakomita, dopracowana i profesjonalna. Napisana językiem, który wzmacnia jej przesłanie poprzez swoją "lodowatość" i niewątpliwy obiektywizm. Publikacja stawia też meta pytania: dlaczego człowiek dobrowolnie pozbawia się samokontroli, dlaczego zło jest źródłem bogactwa, dlaczego młodzież daje się uwieść patologii?" prof. zw. dr hab. Aleksander Nalaskowski "Niezwykle rzetelna, aktualna i profesjonalnie przygotowana praca, będąca dowodem wielkiej wiedzy i erudycji autorów. To nie tylko znawcy problematyki narkomanii, ale także autentyczni pedagodzy i wychowawcy ukazujący narkotyki, dopalacze i świat przestępczości narkotykowej jako jedno z największych zagrożeń młodzieży." dr hab. Tadeusz Sakowicz
Wprowadzenie * Rozdział I * Narkotyki, środki zastępcze i narkomania - zagrożenia wielowymiarowe * Rozdział II * Podaż narkotyków - uwarunkowania, tendencje i najważniejsze kierunki zagrożeń * Tendencje globalne - problemy lokalne * Rozdział III * Przestępczość narkotykowa w województwie śląskim w latach 2011-2013 w kontekście czynów objętych ustawą o przeciwdziałaniu narkomanii * Rozdział IV * Wybrane zagadnienia dotyczące przeciwdziałania przestępczości narkotykowej w Polsce w latach 2010-2013 * Rozdział V * Narkotyki - definicje i najważniejsze podziały * Rozdział VI * Eksperymenty z narkotykami i dopalaczami wśród nastolatków na Górnym Śląsku i w Zagłębiu Dąbrowskim * Rozdział VII * Patologie i zachowania destrukcyjne wśród młodzieży szkół ponadpodstawowych - interpretacja socjopedagogiczna * Wskazówki profilaktyczne * Rozdział IX * Charakterystyka narkotyków zdefiniowanych na Górnym Śląsku i w Zagłębiu Dąbrowskim w latach 2000 - 2014 * Podsumowanie * Młodzieżowe "eksperymenty" z narkotykami - poszukiwanie zasadniczych przyczyn.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56509 (1 egz.)
Kaucja: 33,75 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5629 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Narkotyki i nowe substancje psychoaktywne : zjawisko, zagrożenia, profilaktyka / Mariusz Z. Jędrzejko, Tomasz Białas ; współpraca autorska Zbigniew Staśczak. - Wydanie III zmienione, uzupełnione i uaktualnione. - Warszawa : Oficyna Wydawnicza ASPRA (ASPRA-JR F.H.U.) ; [Milanówek] : Centrum Profilaktyki Społecznej - Oficyna Wydawnicza von Velke, 2019. - 279 stron : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach [271]-279.
"Pracę tę wyróżnia - od innych prac na temat narkotyków - umiejętne wszczepienie naukowych kwestii w popularny charakter książki, wyjątkowość układu i wizualizacja treści, klarowność i jasność językowa, liczne przykłady praktycznego zastosowania proponowanych rozwiązań oraz profesjonalizm (naukowy i praktyczny) Autorów". - dr hab. prof. AJD Irena Motow. "W tym roku mija osiemnaście lat od premiery filmu "Requiem for a dream", z przejmującą muzyką Clinta Mansella. Historia destrukcyjnej siły narkotyków zaczyna się od pojedynczych dźwięków ostrzegawczych, powoli narasta, by w finale przyoblec formę wielkiej symfonii rozpaczy. W śmiertelnej pustce ginie sens życia, radość i szczęście. Ten obraz upadku człowieka stanowi nie tylko ostrzeżenie, ale i przejmującą diagnozę życia współczesnych ludzi. A właściwie ucieczki od życia. Dobrze zatem, iż pojawiło się opracowanie Narkotyki i dopalacze. Co powinni wiedzieć rodzice i nauczyciele?, skierowane do szerokiego kręgu odbiorców. W świecie destrukcji, duchowego chaosu i nicości, do której zdąża nihilistyczny narcyz XXI wieku, odzyskajmy siłę duchową, cnotę dzielności i męstwa, bez jakich niemożliwa jest obrona wartości moralnych, stanowiących fundament świata zachodniego". - ks. dr hab. prof. WSH Stefan Radziszewski. "Publikacja mówi nam wiele o faktycznej kondycji współczesnej młodzieży polskiej, a tym samym polskiego społeczeństwa, a także daje trafną diagnozę problemów narkomanii w Polsce. Można ją polecić każdemu, kto zajmuje się (albo chce się zajmować) procesami socjalizacyjnymi i wychowawczymi nadchodzących pokoleń. Należy mieć nadzieje, że publikacja znajdzie poczesne miejsce w polskiej literaturze naukowej i praktycznej, ze względu na jej rzetelność naukową i świetną formę opracowania. Na uwagę zasługuje także wypracowana przez zespół prof. M. Jędrzejko nowa metoda badań, którą określam jako socjologiczną metodę operacyjną". - dr hab. prof. PRz Eugeniusz Moczuk.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 57344 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20956 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pułapki Współczesności : studia, badania, praktyka)
Bibliogr. s. 173-[177].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17245 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 267-272.
Pracę tę wyróżnia - od innych prac na temat narkotyków - umiejętne wszczepienie naukowych kwestii w popularny charakter książki, wyjątkowość układu i wizualizacja treści, klarowność i jasność językowa, liczne przykłady praktycznego zastosowania proponowanych rozwiązań oraz profesjonalizm (naukowy i praktyczny) Autorów. dr hab. prof. AJD Irena Motow, Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie. W tym roku mija osiemnaście lat od premiery filmu Requiem for a dream, z przejmującą muzyką Clinta Mansella. Historia destrukcyjnej siły narkotyków zaczyna się od pojedynczych dźwięków ostrzegawczych, powoli narasta, by w finale przyoblec formę wielkiej symfonii rozpaczy. W śmiertelnej pustce ginie sens życia, radość i szczęście. Ten obraz upadku człowieka stanowi nie tylko ostrzeżenie, ale i przejmującą diagnozę życia współczesnych ludzi. A właściwie "ucieczki od życia". Dobrze zatem, iż pojawiło się opracowanie Narkotyki i dopalacze. Co powinni wiedzieć rodzice i nauczyciele?, skierowane do szerokiego kręgu odbiorców. W świecie destrukcji, duchowego chaosu i nicości, do której zdąża nihilistyczny narcyz XXI wieku, odzyskajmy siłę duchową, cnotę dzielności i męstwa, bez jakich niemożliwa jest obrona wartości moralnych, stanowiących fundament świata zachodniego. ks. dr hab. prof. WSH Stefan Radziszewski, Wyższa Szkoła Handlowa w Radomiu. Publikacja mówi nam wiele o faktycznej kondycji współczesnej młodzieży polskiej, a tym samym polskiego społeczeństwa, a także daje trafną diagnozę problemów narkomanii w Polsce. Można ją polecić każdemu, kto zajmuje się (albo chce się zajmować) procesami socjalizacyjnymi i wychowawczymi nadchodzących pokoleń. Należy mieć nadzieje, że publikacja znajdzie poczesne miejsce w polskiej literaturze naukowej i praktycznej, ze względu na jej rzetelność naukową i świetną formę opracowania. Na uwagę zasługuje także wypracowana przez zespół prof. M. Jędrzejko nowa metoda badań, którą określam jako "socjologiczną metodę operacyjną". dr hab. prof. PRz Eugeniusz Moczuk, Politechnika Rzeszowska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Raporty, Badania, Sondaże Społeczne - Centum Profilaktyki Społecznej ; Raport nr 5/2016)
Bibliografia strony 137-145.
W publikacji w sposób dogłębny, szczególnie od strony ilościowej, dokonano analizy wielostronnych zachowań ryzykownych współczesnej młodzieży. Diagnoza tego negatywnego zjawiska jest niezbędna i konieczna, by zorganizować i podjąć skuteczne działania profilaktyczne, resocjalizacyjne, opiekuńczo-terapeutyczne w placówkach oświatowych, poradniach psychologicznych, a także w społecznościach lokalnych. Przedstawione w książce treści mają charakter empiryczny i stanowią doskonały obraz nowego zjawiska, jakim są zachowania ryzykowne młodzieży, oraz jego przyczyn. Na szczególną uwagę zasługuje część dotycząca rodziny jako ważnego komponentu chroniącego przed podejmowaniem zachowań ryzykownych. [prof. dr hab. Henryk Cudak] Redagowane przez prof. Mariusza Jędrzejko i ks. prof. Romana Sieronia prace słyną ze swej psychospołecznej wartości podejmowanego tematu, autentycznej troski o wchodzące w dorosłe życie pokolenie młodych Polaków, cennego łączenia wymiarów praktycznego z naukowym. Opracowania te zawierają wiele konkretnych, uporządkowanych treści, które przygotowywane są w sposób przejrzysty, przystępny dla czytelnika, a jednocześnie udokumentowany badawczo i zawierający odwołania do licznych źródeł. Stanowią cenny materiał edukacyjny, przydatny w zastosowaniu profilaktycznym i wychowawczym. Wyrosłe z praktyki i badań naukowych sugestie zawarte w publikacji Zachowania ryzykowne nastolatków mające na celu doskonalenie działań edukacyjnych, wychowawczych i profilaktycznych mają sens i zasługują na uznanie. Troska o młode pokolenie jest bowiem zadaniem o szczególnej doniosłości, wymaga stałej obserwacji i uwzględniania potrzeb wynikających ze zmieniającej się rzeczywistości. Kształtowanie postaw innych wiąże się z nieodzownością permanentnego formowania siebie, pogłębiania wiedzy i doskonalenia własnych metod pracy. Publikacje, takie jak recenzowana książka, mogą być w tym pomocne. [dr hab. Urszula Dudziak, prof. KUL]
ROZDZIAŁ I. Zachowania ryzykowne nastolatków - zjawisko, skala, charakter. Wyniki badań i ich analiza * ROZDZIAŁ II. Ujęcia teoretyczne badanych problemów. * Zachowania ryzykowne nastolatków w dobie ponowoczesności - próba socjopedagogicznej analizy problemu. Delegacje profilaktyczne * 2.1. Wprowadzenie. Zachowania ryzykowne - * kluczowe tendencje i ich następstwa * 2.2. Społeczeństwo ryzyka - ujęcie socjologiczne z odniesieniem psychologicznym * 2.3. Przyczyny zachowań ryzykownych * dzieci i młodzieży - wybrane ujęcia * 2.3.1. Źródła zachowań ryzykownych w świetle teorii naukowych * 2.3.2. Najważniejsze czynniki sprzyjające zachowaniom ryzykownym * 2.3.3. Poszukiwania wspólnych uwarunkowań zachowań ryzykownych wyniki wybranych badań * 2.4. Nowe przestrzenie i modele ryzyka * 2.4.1. Kluczowe zagrożenia - co jest i co będzie problemem * 2.4.2. Wyzwania dla profilaktyki szkolnej i powszechnej * 2.5. Widzę i popieram dobro, ale czynię zło - antropologia biblijna odpowiedzią na ponowoczesne kryzysy * 2.5.1. Kim jesteś homo sapiens? * 2.5.2. Skąd zło na świecie? * 2.5.3. Wychowywać do wartości - aksjologiczne podstawy wychowania * 2.6. Rodzina jako podstawowy czynnik ochronny przed zachowaniami ryzykownymi * 2.6.1. Modele spędzania czasu wolnego * 2.6.2. Meandry nowych technologii * 2.6.3. Wpływy rodzinne - wnioski * Próba podsumowania. Tezy do skutecznej profilaktyki * Try to sum up. Theses for effective prevention
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18576 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48435 (1 egz.)
Kaucja: 32,80 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2614, 2615 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 51055 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej