Profilaktyka społeczna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(11)
Forma i typ
Książki
(11)
Publikacje naukowe
(10)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(14)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(3)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(10)
Autor
Jędrzejko Mariusz
(3)
Brol Michał
(2)
Kozłowski Tomasz (1980- )
(2)
Papczyńska-Jasińska Patrycja
(2)
Skorupa Agnieszka (psycholog)
(2)
Bałandynowicz Andrzej (1952- )
(1)
Gliszczyński Arkadiusz
(1)
Konieczna Angelika
(1)
Kudlak Grzegorz
(1)
Kuziak Natalia
(1)
Nowak Beata Maria
(1)
Nymś-Górna Agnieszka
(1)
Perska-Gradowska Paulina
(1)
Pytka Lesław (1947- )
(1)
Rondalska Dorota (1958- )
(1)
Szwedzik Adam
(1)
Taper Agnieszka E
(1)
Wawryk Lidia
(1)
Wypler Wojciech
(1)
Zajdel Krzysztof (1962- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(11)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Rodzice
(1)
Temat
Kobieta
(5203)
Rodzina
(4009)
Przyjaźń
(3831)
Miłość
(3256)
Tajemnica
(2950)
Profilaktyka społeczna
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2935)
Relacje międzyludzkie
(2513)
Zabójstwo
(2172)
Życie codzienne
(1905)
Magia
(1729)
Zwierzęta
(1606)
Dzieci
(1588)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1527)
Uczucia
(1400)
Nastolatki
(1377)
II wojna światowa (1939-1945)
(1363)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1347)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1014)
Chłopcy
(998)
Trudne sytuacje życiowe
(996)
Wybory życiowe
(931)
Sekrety rodzinne
(929)
Policjanci
(908)
Żydzi
(892)
Relacja romantyczna
(879)
Osoby zaginione
(877)
Władcy
(869)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(820)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(774)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(741)
Walka dobra ze złem
(717)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(693)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Koty
(679)
Arystokracja
(675)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(637)
Poszukiwania zaginionych
(636)
Uprowadzenie
(635)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(621)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(586)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(558)
Zemsta
(551)
Wojsko
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(510)
Psychoterapia
(504)
Zakochanie
(503)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Osobowość
(473)
Spisek
(473)
Seryjni zabójcy
(470)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(454)
Postawy
(452)
Lekarze
(447)
Marzenia
(444)
Samotność
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Ludzie bogaci
(428)
Nauczanie początkowe
(427)
Czarownice i czarownicy
(426)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(419)
Politycy
(409)
Samopoznanie
(409)
Temat: czas
2001-
(7)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Gatunek
Opracowanie
(3)
Monografia
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Publicystyka
(1)
Publikacje
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Medycyna i zdrowie
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Psychologia
(1)
11 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia przy pracach.
Streszczenia i spis treści w języku angielskim.
Pierwszy tom poświęcony jest wykorzystaniu filmu w edukacji i profilaktyce, ukazuje również kontekst filmowej fikcji i rzeczywistości istotny dla odbioru różnych działań z filmem.
Część I. MIĘDZY FIKCJĄ I RZECZYWISTOŚCIĄ * „Prawda czasu - prawda ekranu" czy Baudrillardowskie simulacra * Katarzyna Krasoń, Jakub Krasoń * Filmowy obraz walki z przestępczością. Na przykładzie filmów forensic science crime drama * Olivia Rybak * (Super)złoczyńcy. Przemiany antagonistów w animacjach * Kamila Rogowicz * Robot jako wzór człowieczeństwa? Na przykładzie filmów z gatunku science fiction * Markus Lipowicz * * Część II. FILM W DZIAŁANIACH EDUKACYJNYCH * Filmy w sieci i ich psychologiczny potencjał edukacyjny * Mariusz Makowski * Film w edukacji seksualnej. Na przykładzie polskich i skandynawskich produkcji * Aleksandra Żyłkowska, Żaneta Rachwaniec-Szczecińska * Dyskurs w filmie, film w dyskursie. Na przykładzie filmowych adaptacji kryminałów Zygmunta Miłoszewskiego * Leszek Będkowski * Jak pracować z filmem biograficznym. Na przykładzie edukacji osób dorosłych * Joanna Golonka-Legut * Zastosowanie filmowych adaptacji dzieł Szekspira w prowadzeniu zajęć z młodzieżą. Na przykładzie działań edukacyjnych Gdańskiego Teatru Szekspirowskiego * Anna Ratkiewicz-Syrek * Jak muzyka wpływa na odbiór obrazu filmowego. Na przykładzie zajęć z psychologii muzyki * Maria Chełkowska-Zacharewicz * Jak i gdzie szukać inspiracji filmowych do zajęć edukacyjnych z dziećmi i z młodzieżą. Na przykładzie polskich festiwali filmowych * Bolesław Drochomirecki * Materialne i społeczne konteksty edukacji medialnej na przykładzie NCKF w Łodzi * Artur Petz, Emil Sowiński * Część III. FILM W DZIAŁANIACH PROFILAKTYCZNYCH * Film w działaniach profilaktycznych * Agnieszka Skorupa, Michał Brol * Działania profilaktyczne z zastosowaniem krótkometrażowego filmu animowanego * Joanna Stępniewska * Psychologiczna praca z filmem jako narzędzie w profilaktyce przemocy * psychicznej * Anna Pyszkowska * Film jako migotliwe medium. Profilaktyka dyskryminacji osób głuchych i słabosłyszących * Ewelina Waląg * Filmowe obrazy osób z niepełnosprawnością ruchową. Wnioski z badań własnych * Alicja Mironiuk-Netreba * Filmowe obrazy schizofrenii. Działania profilaktyczne na przykładzie filmu Głosy * Anna Pindych, Eryka Probierz * Seriale i filmy kryminalne w profilaktyce przestępczości * Joanna Stojer-Polańska
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19071 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia przy pracach.
Streszczenia i spis treści w języku angielskim.
Drugi tom książki zwraca uwagę na potrzebę i możliwości wykorzystania filmu w edukacji psychologów i terapeutów, na rolę filmu we wspieraniu rozwoju oraz na szanse i zagrożenia, jakie niesie ze sobą zastosowanie filmu w terapii. Dodatkowo znaleźć można w nim rozdziały odnoszące się do zmian społecznych, którym towarzyszą filmy.Bożena Boruta-Gnojny, psycholog, psychoterapeuta:Kino jak terapia ratuje z poczucia opuszczenia przez świat i ludzi, zagubienia, samotności i zwątpienia w siebie. Czyni to, wskazując silniejszego partnera do dialogu wewnętrznego - silne wewnętrzne Ja. Oczywiście nie chodzi tu o wywołanie rozdwojenia jaźni, a jedynie o dopuszczenie drugiego głosu w sobie i wzmocnienie zwykłego egzystencjalnego dialogu wewnętrznego, jaki prowadzimy z własnym alter ego w ciągu życia. (...) Siła terapeutycznego oddziaływania filmu jest ogromna, bo wdziera się w Ja widza wszystkimi kanałami percepcji - dużym sugestywnym obrazem, ruchem, dźwiękiem. Pomaga zrozumień motywację bohatera, uruchomić empatię i przenieść do układania własnych relacji. Wszystko to mieści się także w warsztacie pracy psychoterapeuty. Film ma jednak większą swobodę działania, bo jego rola terapeutyczna jest niezobowiązująca i nie wyczerpuje zakresu możliwych misji kina.prof. dr hab. Zofia Ratajczak:(...) film jest narzędziem wspierającym psychologów w ich pracy zawodowej, pozwala odpowiedzieć na pytania, jak łagodzić zasadniczy konflikt między przyspieszeniem cywilizacyjnym a odwiecznym dążeniem człowieka do ładu i harmonii z otoczeniem. Otoczenie wierzga, człowiek współczesny traci cierpliwość i staje się bardziej agresywny, albo... popada w głęboką depresję. Kolejki do psychoterapeutów stają się coraz dłuższe. Czy psychologia ukryta w filmie jest w stanie przygotować psychologów do coraz bardziej złożonych zadań i ról? (...) Korzystając z wiedzy, zdawać by się mogło, czysto teoretycznej i bardzo ogólnej, uczynić film "narzędziem" działania w różnorodnych sytuacjach: kształcenia, pomagania, leczenia i psychoterapii.
Część I. FILM JAKO WSPARCIE ROZWOJU OSÓB ZDROWYCH * O roli filmu w życiu człowieka * Magdalena Miśka-Jackowska * Rola filmu w życiu młodzieży - raport z badań Stowarzyszenia Nowe Horyzonty * Bolesław Drochomirecki * Film jako narzędzie wspierające sukces zawodników i drużyn sportowych * Żaneta Rachwaniec-Szczecińska * Film jako narzędzie wspierające rozwój tancerzy * Anita Makuszewska * Jak radzić sobie z niespełnionymi marzeniami? Kilka uwag na temat filmu 52 procent Rafała Skalskiego * Iwona Grodź * Część II. FILM W PRACY Z PACJENTEM I KLIENTEM * Filmoterapia - czyli rozwojowy i terapeutyczny wpływ filmu na emocje * Martyna Harland, Bartosz Szymczyk * Metafora filmowa w interwencjach psychoterapeutycznych w nurcie psychodynamicznym - słowo komentarza od terapeutów praktyków * Bartosz Szymczyk, Grzegorz Olesiak * Film w pracy terapeutycznej na przykładzie psychoterapii integratywnej * Sylwia Wojtysiak * Film w pracy z pacjentem chorym somatycznie i w psychoedukacji. Działania z obszaru edukacji psychoonkologicznej * Marta Banout * Stymulacja funkcji poznawczych z zastosowaniem filmu Jak wytresować smoka * Anna Guzy * Film a profilaktyka uzależnień. Działania edukacyjne z wykorzystaniem filmu 28 dni * Wiola Friedrich * Część III. FILM W EDUKACJI PSYCHOLOGÓW I TERAPEUTÓW * Znaczenie filmu w pracy psychologów i psychoterapeutów * Michał Brol, Agnieszka Skorupa * Film w edukacji psychologicznej * Agnieszka Ogonowska * Film a konsensualna niemonogamia. Działania edukacyjne z zastosowaniem filmów dokumentalnych * Agnieszka Ewa Łyś * Film a funkcjonowanie rodziny w sytuacji straty. Działania edukacyjne z zastosowaniem filmu Sekrety Morza * Magdalena Berek * Filmowe obrazy zaburzeń osobowości. Działania edukacyjne z zastosowaniem filmu Fantastyczny Pan Lis * Karolina Heizig, Agnieszka Ortman * Film a funkcjonowanie osób w izolacji penitencjarnej. Działania edukacyjne z zastosowaniem filmu Symetria * Wiola Friedrich * Część IV. FILM I ZMIANY SPOŁECZNE * Czy film jest lustrem dla współczesnej kultury? * Andrzej Postawa * Wymyślanie przeszłości - miniserial Korzenie a afroamerykańska tożsamość * Karolina Giedrys-Majkut * Film w służbie zmiany społecznej. Przykład działań amerykańskich dokumentalistów * Agnieszka Franusiak
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19072 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [273]-286.
W niniejszej publikacji Autor ukazuje położenie osób pokrzywdzonych przez przemoc w rodzinie również po to, aby walczyć ze stereotypami, aby poruszyć tych najbardziej obojętnych, aby zmobilizować do wytężonej pracy, rozumianej też jako doskonalenie zawodowe, te wszystkie osoby, które w zakresie szerokiej współpracy instytucjonalnej zobligowane są do podejmowania określonych prawem działań profilaktycznych, zapobiegawczych, szkoleniowych, interwencyjnych. Przemoc domowa to zjawisko istniejące w naszym społeczeństwie, na które nie zawsze jesteśmy w stanie w odpowiednim momencie zareagować. Możemy jednak skutecznie z nim walczyć albo. przyzwolić na niemy akt samounicestwienia się licznych rodzin. Poza teoretycznym ujęciem omawianej tematyki Autor przedstawia również wyniki badań przeprowadzonych wśród młodych policjantów oraz personelu medycznego jednej z placówek psychiatrycznych, czyli przedstawicieli tych podmiotów, które ustawowo umiejscowione zostały w państwowym systemie zapobiegania tym zjawiskom. Celem badań było potwierdzenie postawionych hipotez lub zaprzeczenie im (znalazły się wśród nich m.in. te dotyczące poziomu wiedzy ogólnej i zawodowej w zakresie zjawiska przemocy w rodzinie). W monografii zaprezentował też wyniki badań grupy 46 skazanych sprawców zabójstw z motywów ekonomicznych. Tym samym Autor podjął się próby udzielenia odpowiedzi na szereg pytań, w szczególności oscylujących w obrębie hipotezy, że doznania przemocy fizycznej i psychicznej w okresie wczesnorozwojowym w środowisku rodzinnym mogły mieć lub miały wpływ na przebieg dalszego życia przestępczego tych osób.
Przedmowa (Andrzej Bałandynowicz)á * Wstępá * 1. Przemoc w rodzinie jako zjawisko patologii społecznejá * 1.1. Definicja i rodzaje przemocy. Przemoc a agresjaá * 1.1.1. Agresja i przemoc w ujęciu psychologii * 1.2. Pojęcie patologii społecznej w relacji do innych terminów * 1.3. Zjawisko przemocy w rodzinie * 1.3.1. Definicja przemocy w rodzinie * 1.3.2. Społeczno-kulturowe uwarunkowania przemocy w rodzinie * 1.3.3. Przemoc wobec dzieckaá * 1.3.4. Rozmiary zjawiska przemocy wewnątrzrodzinnej i stosowanych środków zapobiegawczych * 1.3.5. Przemoc domowa w świetle Europejskiego Trybunału Praw Człowieka i polskiego orzecznictwa sądowego * 2. Wybrane przestępstwa współistniejące z przemocą w rodzinie * 2.1. Przestępstwo znęcania sięá * 2.2. Przestępstwo zgwałcenia * 2.3. Zabójstwo w rodzinieá * 2.4. Przestępstwa czynów lubieżnych dokonywanych na nieletnich * 3. Sprawcy przemocy domowejá * 4. Ofiary przemocy domowejá * 5. Policjanci wobec przemocy w rodzinie * 5.1. Koncepcja badań i założenia metodologiczne * 5.2. Analiza wyników badań * 5.2.1. Dane demograficzne badanych * 5.2.2. Wiedza i świadomość prawna badanych na temat przemocyw rodzinieá * 5.2.3. Możliwości obrony ofiar przed przemocą w rodzinieá * 5.3. Weryfikacja przyjętych hipotez. Podsumowanie badań ankietowych przeprowadzonych wśród policjantów * 6. Pracownicy służby zdrowia wobec przemocy w rodzinie * 6.1. Ogólne dane dotyczące badanychá * 6.2. Wiedza i świadomość prawna badanych na temat przemocy w rodzinieá * 6.3. Sposób działania badanych wobec ujawnionej przemocy w rodzinie * 6.4. Weryfikacja przyjętych hipotez. Podsumowanie badań ankietowych przeprowadzonych wśród pracowników służby zdrowia * 6.5. Skuteczność szkolenia z zakresu zjawiska przemocy w rodzinie adresowanego do pracowników służby zdrowia. Prezentacja wyników badań ankietowych * 7. Badania dotyczące zjawiska przemocy w rodzinie wśród wybranej grupy sprawców zabójstw * 7.1. Koncepcja badań i założenia metodologiczne * 7.2. Zastosowane techniki i narzędzia badawcze * 7.2.1. Inwentarz Osobowości H.J. Eysencka w autoryzowanej adaptacji M. Choynowskiegoá * 7.2.2. Kwestionariusz Osobowy opracowany w Zakładzie Psychologii SądowejInstytutu Ekspertyz Sądowych w Krakowieá * 7.2.3. Analiza akt sądowychá * 7.3. Analiza wyników badańá * 7.4. Weryfikacja przyjętych hipotezá * 8. Zagadnienia diagnostyczne, interwencyjne i psychoterapeutyczne w sprawach przemocy w rodzinie * 8.1. Zagadnienia diagnostyczne w leczeniu ofiar przemocy w rodzinieá * 8.2. Wybrane zagadnienia interwencyjne w sprawach przemocy w rodzinie * 8.2.1. Odizolowanie sprawcy przemocy w rodzinie – zatrzymanie * 8.2.2. Odizolowanie sprawcy przemocy w rodzinie – warunkowy dozór Policjiá * 8.2.3. Leczenie odwykowe sprawców przemocy domowej w rodzinie nadużywających alkoholu według ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowiá * 8.3. Zagadnienia psychoterapeutyczne w sprawach przemocy w rodzinie * Zakończenie * Wykaz skrótówá * Bibliografia.á
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 56560 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł grzbietowy: Cyberzaburzenia : cyberuzależnienia : mechanizmy i diagnoza.
Miejsce wydania na podstawie serwisu e-ISBN.
Na stronie tytułowej i okładce: Mechanizmy i diagnoza, modelowanie relacji dzieci - nowe technologie cyfrowe, konteksty czasów koronawirusa.
Na okładce: Mechanizmy i diagnoza. Modeloeanie relacji dzieci - nowe technologie cyfrowe. Konteksty czasów koronawirusa.
Bibliografia, netografia na stronach [185]-189.
Pierwsze w Polsce kompleksowe studium problemu cyberzaburzeń (cyberdisorder) skierowane do profesjonalistów (pedagodzy, psycholodzy, terapeuci, pediatrzy) oraz szerokiego grona odbiorców. Publikacja oparta o najnowsze źródła wiedzy i wieloletnią praktykę zawodową autorów w obszarze diagnozy cyberzaburzeń. Wnikliwy opis mechanizmów i predykatorów cyberzaburzeń, reakcji mózgu dzieci na nadużywanie technologii i kontaktów cyfrowych (komunikacji zapośredniczonej), rozwoju i etapów cyberzaburzeń. Liczne delegacje dla prawidłowego modelowania relacji dzieci-technologie cyfrowe oraz sposobów wprowadzania dziecka w cyberświat. Praktyczne wskazówki do tworzenia kontraktów cyfrowych oraz diagnozowania cyberzaburzeń.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58447 (1 egz.)
Kaucja: 24,74 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20901 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 257-263.
Już od starożytnych czasów wiemy, że nic nie jest stałe i - jak pisał Heraklit z Efezu - panta rhei. Owa rzeka zmian dotyczy nie tylko spraw wielkich, jak światowa gospodarka, system finansowy, bezpieczeństwo międzynarodowe, ale także tych "małych", których na co dzień nie zauważamy lub zauważyć nie chcemy - zrównoważonego korzystania ze środowiska, wrastania dzieci w dorosłość, pułapek cyberprzestrzeni, wychowania do dojrzałości społecznej i seksualnej, używek. W czas i nieuchronność zmiany nie wierzą również "kreatorzy" współczesności, ci ekonomiczni, polityczni i edukacyjni, którym się wydaje, iż będą wieczni. Nie rozumieją, że niebawem odejdą, a część z nich będzie wspominana także za słowa o "hołocie", "nie ludziach", "ideologiach", "głupkach". Nie zrozumieją też po swoim odejściu, jak wielkich krzywd dokonali, dzieląc społeczeństwo i pokazując młodemu pokoleniu, jak żyć w nieustannym konflikcie, dzieleniu, podniecaniu i ekscytowaniu, zamkniętych twierdzach fałszu urobionego do prawdy oraz mitach "jednokulturowego narodu". To nie jest książka o polityce i politykach, lecz o wychowaniu: wychowaniu odpowiedzialnym, zatem w prawdzie, we współdziałaniu, wychowaniu dla rozumienia, że ktoś inny ma prawo do innych poglądów oraz religii; o wychowaniu w tradycji, ale takiej łączącej, a nie "rozdzierającej". O tym, jak ważne jest budowanie w młodych empatii, chęci i zdolności współpracy, asertywności, spokoju i wzajemnego szacunku. Także o pułapkach współczesności, zastawianych przez tych, którym nie będzie dane (ze względu na wiek) żyć w 2037 roku, w wyniku czego jest im obojętne, czy mamy czyste powietrze, nowoczesną energetykę opartą na źródłach odnawialnych i edukację rozwijającą, a nie "zwijającą". Jest to książka propolska, a nie antypolska - choć i takie głosy pewnie usłyszymy. Powstała z buntu przeciwko głupocie, zacofaniu, niezdolności do współdziałania oraz bezmyślności. Pisząc ją, w każdej chwili pozostawaliśmy optymistami. Chcielibyśmy zatem potencjalnemu Czytelnikowi powiedzieć: "Będzie dobrze! Bo po nocy przychodzi dzień, a po burzy spokój.". Mariusz Z. Jędrzejko, Tomasz Kozłowski
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21065 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 289-302.
Można mieć także nadzieję, że opracowanie - które zaliczyć należy do wnikliwych badań juventologicznych, czyli nad społecznymi problemami młodzieży - znajdzie poczesne miejsce w polskiej literaturze naukowej i praktycznej, zarówno ze względu na przytoczone zagadnienia, jak i ze względu na poruszoną tematykę. Z merytorycznego punktu widzenia publikacja powinna być sztandarowa dla osób zajmujących się młodzieżą. Widać w niej ogromną intuicję badawczą autorów oraz praktyczny wymiar formułowanych wniosków. dr hab. prof. PRz Eugeniusz Moczuk Katedra Nauk Humanistycznych i Społecznych Politechniki Rzeszowskiej Praca posiada zaletę rzadko spotykaną w publikacji zbiorowej - logiczny przejrzysty wykład, a przystępna forma językowa ułatwia zrozumienie prezentowanych treści przez przedstawicieli różnych grup społecznych i zawodowych. Wszystko to sprawia, że praca dostarcza nam usystematyzowanej wiedzy na temat dylematów i zagrożeń współczesnego wychowania dzieci i młodzieży, pobudza do refleksji i podsuwa przykłady rozwiązań. Zaprezentowane konkluzje i delegacje tworzą prototyp nowego modelu wychowania i profilaktyki dzieci i młodzieży w kontekście społeczeństwa zmiany, moralnego funkcjonowania "sieciowego człowieka" i rewolucji kulturowej. dr hab. prof. AHE Irena Motow Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi Publikacja jest cennym źródłem wiedzy w przedmiotowej problematyce oraz stanowi dużą wartość poznawczą i utylitarną. Ważność poruszanej problematyki, jak też interesujący sposób jej przedstawienia mogą sprawić, iż publikacja spotka się z dużym zainteresowaniem czytelników, którzy po jej przeczytaniu z niecierpliwością oczekiwać będą na drugi jej tom. Ogromne zaangażowanie autorów w treści poszczególnych rozdziałów pozwoliły uzyskać udokumentowany materiał teoretyczny o cennych walorach poznawczych. dr hab. Tomasz Bąk Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20842 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
O wydanie tej książki zabiegali głównie młodzi autorzy. Chcieli pozostawić trwały ślad z konferencji, która była zorganizowana przez nich i dla nich.Ta zbiorowa praca została podzielona na trzy części: pierwsza zawiera rozprawy i artykuły najstarszego i średniego pokolenia, druga zajmuje się tematyką uzależnień i problemów życiowych z tematyką więzienną włącznie, trzecia zawiera prezentację, analizę i ocenę efektów poszukiwań rozwiązań praktycznych i metodycznych. Ta ostatnia jest najdobitniej reprezentowana przez najmłodsze pokolenia. W książce opisane są cztery kierunki działania, z których pierwszy to prewencja i rozwój człowieka w jego środowisku naturalnym. Drugim jest szukanie potencjałów w jednostce i w jej najbliższym otoczeniu. Trzeci kierunek to konieczność zmian w prawie karnym, a zwłaszcza wykonawczym i dla nieletnich. Czwartym jest międzypokoleniowe poszukiwanie wspólnego języka i porozumienia intelektualnego i duchowego. "Niniejsze dzieło można i trzeba polecać każdemu, kto interesuje się nie tylko resocjalizacją, lecz szeroko rozumianą kulturą i tolerancją" - z recenzji prof. zw. dr hab. Zdzisława Kosyrza
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21818 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
Tytuły rozdziałów, słowa kluczowe oraz streszczenia w języku angielskim.
Publikacja podejmuje jakże aktualny, a jednocześnie ważny i złożony problem agresywnych zachowań nieletnich. Autorami zamieszczonych w niej analiz są zarówno pracownicy nauki, jak i praktycy. Taka swoista eklektyczność opracowania pozwala z jednej strony na prezentację aktualnych problemów badań nad tym zagadnieniem, różnych jego aspektów fenomenologicznych i etiologicznych, z drugiej zaś ciekawych doświadczeń praktycznych z pracy wychowawczej z nieletnimi i wypływających z nich ogólniejszych wniosków. W większości dotyczą one sposobów przeciwdziałania zachowaniom agresywnym osób z tej grupy wiekowej, analizowanym w szerokim kontekście współczesnej rzeczywistości społecznej, a także instytucjonalnej. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22707 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia przy pracach.
Książka przybliża czytelnikowi szereg zagadnień związanych z demoralizacją młodzieży szczególnie w kontekście zażywania substancji psychoaktywnych. Zebrane artykuły, autorstwa specjalistów w takich dziedzinach naukowych jak psychiatria, psychologia, pedagogika czy prawo, oraz praktyków pracujących z młodzieżą w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych, schroniskach dla nieletnich i zakładach poprawczych, wspierają aktualną wiedzę dotyczącą omawianych zagadnień. Przedstawione opracowania dotyczą zarówno badań empirycznych prowadzonych przez autorów, analizy współczesnych, zmieniających się trendów dotyczących skutków zażywania substancji psychoaktywnych, profilaktyki i czynników warunkujących rozwój zarówno uzależnień, jak i przestępczości nieletnich.
Ewa Kiliszek / Młodzież w czasach współczesnych - przemiany, ryzyka, szanse * Piotr Kwiatkowski / Wspieranie resiliencji jako zadanie wychowawcze w profilaktyce i resocjalizacji * Inga Markiewicz, Anna Pilszyk / Problem narkomanii nieletnich - wybrane aspekty psychologiczne, społeczne i prawne * Grzegorz Kudlak / Zagrożenia związane z zażywaniem nowych substancji * psychoaktywnych * Marek Łukasiewicz / Używanie i posiadanie substancji psychoaktywnych przez wychowanków zakładów poprawczych i schronisk dla nieletnich. Potrzeby praktyki, możliwości i ograniczenia organizacyjno-prawne w zakresie przeciwdziałania * Mariusz Wojasiński / Używanie środków psychoaktywnych przez wychowanków zakładu poprawczego i schroniska dla nieletnich - raport z badań * Anna Pilszyk, Inga Markiewicz / Zachowania ryzykowne młodzieży - droga do uzależnienia i przestępczości (studium przypadku) * Paweł Lamparski, Grzegorz Kudlak / Terapia młodocianych więźniów uzależnionych od alkoholu na przykładzie oddziału terapeutycznego aresztu śledczego w Radomiu * Wojciech Wypler / Mechanizm zaprzeczania i iluzji oraz kłamstwa w psychoterapii * Ewa Kiliszek / Nieprzystosowanie społeczne - wyzwanie dla służb społecznych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58519 (1 egz.)
Kaucja: 34,41 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19420 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 161-174.
Istotną rolę w polecanej publikacji odgrywają przede wszystkim rodzina i szkoła. Znamienna jest także rola osób wspierających (pedagogów, psychologów, nauczycieli, pracowników poradni, pracowników socjalnych, pracowników sądu i innych pracowników placówek pomocy i wsparcia rodziny) dzieci i młodzież w procesie wychowawczym. Stąd w rozdziale pierwszym niniejszego opracowania ukazano znaczenie rodziny w kontekście wychowania dzieci. Dokonano analizy kwestii teoretycznych dotyczących rodziny w procesie przemian społecznych, polityki społecznej na rzecz rodzin, podstawowych regulacji prawnych w polityce społecznej, zakresu świadczeń rodzinnych i alimentacyjnych, ochrony prawnej rodziny i dzieci oraz postępowania z dzieckiem w sądzie. W rozdziale drugim przybliżono zagadnienie osamotnienia dziecka w rodzinie i jego skutków. W kolejnym Autorzy skupili się na problemach edukacyjno-wychowawczych dziecka w placówce szkolnej - "inności", kłopotach z integracją w klasie szkolnej oraz pomocy, jakiej można mu udzielić. W rozdziale czwartym zajęli się szerzej zagadnieniem nieprzystosowania społecznego uczniów i jego zapobiegania - czyli istotą profilaktyki społecznej. Koncentrują się też na roli sądu w obszarze przeciwdziałania demoralizacji młodzieży. W rozdziale piątym przedstawili indywidualne przypadki młodych ludzi, będących w spektrum niedostosowania społecznego i pogłębiającej się demoralizacji. W ostatnim zaś analizują opisane przypadki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21469 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program na lata 2002 – 2005 wyznaczał 12 celów szczegółowych i 64 zadania do których wykonania wskazano 8 ministerstw, 17 innych instytucji centralnych oraz władze samorządowe województw, powiatów i gmin. Program został przyjęty przez Radę Ministrów w lipcu 2002, czyli de facto w połowie pierwszego roku jego realizacji. Pełni on równocześnie dwie funkcję: programu i strategii. Głównym celem programu było ograniczenie używania narkotyków oraz związanych z tym problemów Realizacja Krajowego Programu przez poszczególne ministerstwa czy urzędy centralne oznaczała w praktyce zaangażowanie wielu podległych im, czy przez nich nadzorowanych, instytucji i oddziałów lokalnych. Dlatego też Program miał duży zasięg i już z założenia integrował w skali kraju zdecydowaną większość działań skierowanych na zapobieganie narkomanii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8575, 8574 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej