Sorting
Source
Katalog centralny
(2)
Form of Work
Książki
(2)
Status
available
(2)
unavailable
(1)
Branch
W85 (Jórskiego 41)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(2)
Author
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Pisula Ewa
(1)
Year
2010 - 2019
(2)
Country
Poland
(2)
Language
Polish
(2)
Subject
Autyzm
(1)
Dziecko
(1)
Mowa
(1)
Mózg
(1)
2 results Filter
Book
In basket
(Cognitive Neuroscience : od badań mózgu do praktyki psychologicznej)
Bibliogr. s. 165-176. Indeksy.
W najnowszej książce profesor Grażyny Krasowicz-Kupis na pierwszy plan wysuwają się zagadnienia związane z pojęciami stosowanymi dość często na świecie, lecz wciąż względnie nowymi w Polsce, mianowicie: "zaburzenia rozwoju językowego" i "specyficzne zaburzenie rozwoju językowego" (ang. specific language impairment - SLI). Autorka porządkuje kwestie terminologiczne związane z oboma pojęciami oraz przedstawia zagadnienia rozwojowe, tworząc w ten sposób kontekst dla rozważań nad najnowszą wiedzą z omawianej dziedziny, a szczególnie neurobiologicznego podłoża zaburzeń rozwoju językowego, oraz nad kwestiami praktycznymi, czyli diagnozą i terapią.Książka jest adresowana zarówno do logopedów, jak i do psychologów, ponieważ poruszane w niej zagadnienia są związane z obiema dyscyplinami wiedzy. Jej celem jest zwrócenie uwagi specjalistów na problematykę deficytów w przyswajaniu języka, która jest bardzo ważna przede wszystkim w kontekście rozwoju dzieci borykających się z trudnościami, ale także ze względu na coraz większą skalę zjawiska oraz niską skuteczność dostępnych form terapii. Omówienie najnowszych badań oraz refleksja nad praktyką pomogą specjalistom starannie dobierać wiarygodne metody terapeutyczne w codziennej pracy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 16148 (1 egz.)
Book
In basket
(Cognitive Neuroscience : od badań mózgu do praktyki psychologicznej)
Form of Work
Subject
Tytuł serii
Bibliogr. s. 139-170. Indeksy.
Najnowsza książka profesor Ewy Pisuli zawiera dogłębną refleksję dotyczącą podstaw teoretycznych, czyli terminologii związanej z autyzmem i klasyfikacji tego zaburzenia, wnikliwy komentarz do danych epidemiologicznych, a także niezwykle szczegółową analizę aktualnego stanu badań w zakresie: szeroko rozumianej charakterystyki autyzmu i jego przyczyn oraz bieżącej praktyki klinicznej. Liczba badań z udziałem osób dotkniętych autyzmem może wskazywać, że zaburzenie to zostało dość dobrze poznane. Autorka - pokazując, ile już wiadomo i jak można to wykorzystywać w codziennej pracy terapeutycznej - uświadamia czytelnikowi, jak wiele jest jeszcze niewiadomych, zwłaszcza w dziedzinie złożonej, wieloczynnikowej etiologii zaburzenia.
Rozdział 1. Terminologia, klasyfikacja i epidemiologia autyzmu * 1.1. Kontrowersje wokół terminologii i klasyfikacji * 1.2. Dane epidemiologiczne * Rozdział 2. Kliniczna charakterystyka autyzmu * 2.1. Funkcjonowanie społeczne * 2.2. Komunikowanie się * 2.3. Ograniczone wzorce zachowania, aktywności i zainteresowań * 2.4. Przetwarzanie informacji sensorycznych * 2.5. Zaburzenia towarzyszące autyzmowi * 2.6. Przebieg rozwoju i prognozy * Rozdział 3. Przyczyny autyzmu * 3.1. Czynniki genetyczne * 3.2. Czynniki środowiskowe * 3.3. Neuroanatomiczne i neurofunkcjonalne korelaty autyzmu * Rozdział 4. Autystyczny umysł * 4.1. Teoria umysłu * 4.2. Funkcje wykonawcze * 4.3. Centralna koherencja * 4.4. Profil zdolności intelektualnych * 4.5. Zdolności empatyzowania i systemizowania * Rozdział 5. Neurobiologia autyzmu a praktyka kliniczna * 5.1. Diagnoza (wczesne wykrywanie) * 5.2. Wspieranie rozwoju
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
There are copies available to loan: sygn. 61 (1 egz.)
All copies are currently on loan: sygn. 16071 (1 egz.)
(dostępność ok. 06.01.2026)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again