Pisula Ewa
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(21)
Forma i typ
Książki
(21)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(22)
wypożyczone
(5)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(1)
BD40 (Suwalska 11)
(3)
CN1 (św. Wincentego 85)
(2)
W2 (Bazyliańska 6)
(2)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(2)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
W85 (Jórskiego 41)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(14)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(477)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Pisula Ewa
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(350)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(314)
Mazan Maciejka
(305)
Steel Danielle (1948- )
(300)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(292)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(263)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(226)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(194)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(179)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Roberts Nora
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(167)
Clark Brenda
(166)
Głowińska Anita
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(155)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(149)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Łoziński Jerzy (1947- )
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Lem Stanisław (1921-2006)
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Ochab Janusz
(134)
Child Lee (1954- )
(133)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(11)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(21)
Język
polski
(21)
Odbiorca
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Autyzm
(9)
Dziecko autystyczne
(9)
Rodzina
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Chorzy w rodzinie
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Stres
(2)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Higiena
(1)
Macierzyństwo
(1)
Mózg
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauki kognitywne
(1)
Neurobiologia
(1)
Pomoc psychologiczna
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Przywiązanie (psychol.)
(1)
Psychiatria dziecięca
(1)
Psychologia ciała
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Socjologia ciała
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Uczniowie
(1)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Podręczniki
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(4)
Medycyna i zdrowie
(3)
Biologia
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
21 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Dla psychologów, socjologów, pedagogów, lekarzy, pielęgniarek, fizjoterapeutów.
Zbiór artykułów prezentujących problematykę zdrowia i obrazu ciała - na przykładach takich grup, jak dzieci z dysfunkcją słuchu, osoby rozważające możliwość wszczepienia implantu ślimakowego, chorzy na reumatoidalne zapalenie stawów, ludzie cierpiący na choroby zapalne jelit - przyjmując perspektywę interdyscyplinarną, ze szczególnym uwzględnieniem znaczenia czynników psychologicznych, społecznych oraz kulturowych. Zebrane tu teksty są owocem badań nad zjawiskami związanymi z postrzeganiem zdrowia, choroby i niepełnosprawności, a także nad czynnikami warunkującymi radzenie sobie w sytuacji występowania problemów zdrowotnych i zmian w obrazie własnego ciała. Publikacja adresowana do psychologów, socjologów, pedagogów, lekarzy, pielęgniarek, fizjoterapeutów, pracowników socjalnych oraz wszystkich osób zainteresowanych społeczno-kulturowym kontekstem zdrowia i obrazu własnego ciała.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20771 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 287-338. Indeks.
Autorzy książki podejmują fundamentalne zagadnienia dotyczące psychologicznych aspektów funkcjonowania współczesnej szkoły w czterech blokach tematycznych:- Wspieranie ucznia w procesie przyswajania wiedzy, analiza czynników sprzyjających i niekorzystnych- Wspieranie ucznia w rozwoju emocjonalnym i społecznym- Sylwetka nauczyciela- Analiza zjawiska przemocy oraz propozycje przeciwdziałaniaAutorzy są zarówno naukowcami, badaczami, jak i specjalistami praktykami w swoich dziedzinach, co pozwoliło im nie tylko na przedstawienie najnowszej wiedzy psychologicznej, lecz także na zilustrowanie omawianych zagadnień realnymi przykładami z praktyki szkolnej. Dzięki temu monografia nabrała bardzo żywego, bezpośredniego charakteru. Ogromnym jej atutem jest również omówienie szerokiej gamy programów profilaktyczno-wychowawczych, ułatwiających pedagogom i psychologom odnoszenie się do takich zjawisk jak doświadczanie przemocy, stygmatyzacja, samotność, trudności w funkcjonowaniu rodzin, zagrożenia dla zdrowia związane z używaniem substancji psychoaktywnych czy niewłaściwe nawyki żywieniowe.z recenzji dr hab. Elżbiety Turskiej, profesor Uniwersytetu ŚląskiegoKsiążka odkrywa przed czytelnikiem na nowo zdefiniowaną szkołę, uwrażliwia na rozliczne doświadczenia i problemy uczniów oraz nauczycieli, a także stanowi cenne źródło wiedzy o sposobach wspierania i stymulacji uczniów z różnymi ograniczeniami i w różnych okolicznościach.z recenzji dr hab. Ludwiki Wojciechowskiej, profesor Uniwersytetu Zielonogórskiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21462 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 49403 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 474, 8100 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 443-510. Indeks.
Tom kierowany jest do naukowców i studentów, a także specjalistów w zakresie psychologii klinicznej dziecka, psychiatrii i pedagogiki.
Publikacja dotyczy dyscypliny pokrewnej psychologii rozwoju. Neurokognitywistyka rozwoju (ang. developmental cognitive neuroscience) opisuje typowe funkcjonowanie poznawcze i traktuje nietypowe funkcjonowanie i nietypowy rozwój jako "eksperymenty natury", które mogą rzucić światło na mózgowe podłoże prawidłowych procesów poznawczych. Książka kierowana jest do naukowców i studentów, a także specjalistów w zakresie psychologii klinicznej dziecka, psychiatrii i pedagogiki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19451 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cognitive Neuroscience : od badań mózgu do praktyki psychologicznej)
Autor
Forma i typ
Temat
Tytuł serii: Cognitive Neuroscience
Bibliogr. s. 139-170. Indeksy.
Najnowsza książka profesor Ewy Pisuli zawiera dogłębną refleksję dotyczącą podstaw teoretycznych, czyli terminologii związanej z autyzmem i klasyfikacji tego zaburzenia, wnikliwy komentarz do danych epidemiologicznych, a także niezwykle szczegółową analizę aktualnego stanu badań w zakresie: szeroko rozumianej charakterystyki autyzmu i jego przyczyn oraz bieżącej praktyki klinicznej. Liczba badań z udziałem osób dotkniętych autyzmem może wskazywać, że zaburzenie to zostało dość dobrze poznane. Autorka - pokazując, ile już wiadomo i jak można to wykorzystywać w codziennej pracy terapeutycznej - uświadamia czytelnikowi, jak wiele jest jeszcze niewiadomych, zwłaszcza w dziedzinie złożonej, wieloczynnikowej etiologii zaburzenia.
Rozdział 1. Terminologia, klasyfikacja i epidemiologia autyzmu * 1.1. Kontrowersje wokół terminologii i klasyfikacji * 1.2. Dane epidemiologiczne * Rozdział 2. Kliniczna charakterystyka autyzmu * 2.1. Funkcjonowanie społeczne * 2.2. Komunikowanie się * 2.3. Ograniczone wzorce zachowania, aktywności i zainteresowań * 2.4. Przetwarzanie informacji sensorycznych * 2.5. Zaburzenia towarzyszące autyzmowi * 2.6. Przebieg rozwoju i prognozy * Rozdział 3. Przyczyny autyzmu * 3.1. Czynniki genetyczne * 3.2. Czynniki środowiskowe * 3.3. Neuroanatomiczne i neurofunkcjonalne korelaty autyzmu * Rozdział 4. Autystyczny umysł * 4.1. Teoria umysłu * 4.2. Funkcje wykonawcze * 4.3. Centralna koherencja * 4.4. Profil zdolności intelektualnych * 4.5. Zdolności empatyzowania i systemizowania * Rozdział 5. Neurobiologia autyzmu a praktyka kliniczna * 5.1. Diagnoza (wczesne wykrywanie) * 5.2. Wspieranie rozwoju
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 16071 (1 egz.)
(dostępność ok. 11.03.2024)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 187-206.
Autorka w swej pracy porusza problem diagnozowanego ostatnio coraz częściej zaburzenia rozwoju, jakim jest autyzm. Pomimo przeprowadzenia wielu badań wciąż nie wiemy, jak dochodzi do jego powstania, nie potrafimy więc mu zapobiegać, a w przypadku wielu osób dobrać dającej oczekiwane efekty terapii.Książka składa się z pięciu rozdziałów. W pierwszym Autorka dokonuje obszernego przeglądu stanowisk dotyczących sformułowania samej definicji autyzmu (w tym jej zakresu) oraz jego przyczyn. Czyni to w powiązaniu z opisem innych, zbliżonych pod względem objawów zaburzeń. Drugi i trzeci rozdział to próba opisu objawów autyzmu oraz zastanowienia się nad tym, jak je wykryć najwcześniej, co w sposób oczywisty może przynieść wiele pozytywnych konsekwencji. W rozdziale czwartym Autorka zawarła przegląd metod, jakimi mogą posłużyć się specjaliści przy podjęciu wczesnej interwencji wobec osób z autyzmem. Część ostatnia to swego rodzaju poradnik dla rodziców zawierający szereg rad na temat tego, co zrobić, by ułatwić rodzicom opiekę nad dzieckiem, i jakie sposoby wykorzystać w codziennej, efektywnej pracy zmierzającej do minimalizacji jego problemów w późniejszym życiu osobistym i zawodowym, a przez to do podniesienia poziomu życia jego oraz jego najbliższego otoczenia (rodziny).Książkę swoją Autorka adresuje przede wszystkim do rodziców, którzy podejrzewają autyzm u swojego dziecka lub którzy usłyszeli już tę diagnozę. Z pracy skorzystają też osoby zainteresowane problemem z racji rodzaju swoich studiów czy wykonywanej pracy zawodowej. Opis ze strony: www.harmonia.edu.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 186-[210].
Jakość życia osób z autyzmem i ich rodzin zależy między innymi od tego, jak dużo wiemy na temat tego zaburzenia i w jakim stopniu potrafimy tę wiedzę wykorzystać. Niniejsza praca jest próbą zwięzłego przedstawienia potwierdzonych naukowo informacji, a także istniejących w tym obszarze wątpliwości. Poruszone w niej zagadnienia są wciąż przedmiotem intensywnych badań prowadzonych w ramach różnych dyscyplin nauki: neurobiologii, genetyki, psychologii, medycyny, edukacji i wielu innych. Wiedza zmienia się w tym obszarze szybko - niemal codziennie pojawiają się nowe ważne doniesienia, a niektóre informacje stają się nieaktualne. Wiele jest także nieporozumień wynikających w dużej mierze z nadinterpretacji danych naukowych lub też ich niewłaściwego opracowania. Dobrym przykładem może być artykuł, który ukazał się swego czasu w tygodniku "Time". Powołując się na nieopublikowane wyniki badań naukowców z Cornell University, sugerowano w nim, że istnieje związek między autyzmem a oglądaniem telewizji oraz poziomem opadów atmosferycznych1. Łatwo można sobie wyobrazić przerażenie rodziców wywołane przez te nierozważne słowa. Książka ta jest adresowana przede wszystkim do rodziców małych dzieci, niepokojących się o ich rozwój, oraz osób, które już znają diagnozę i chciałyby w związku z tym dowiedzieć się więcej o autyzmie. Jej lektura może okazać się przydatna także Czytelnikom, którzy z racji swoich studiów czy pracy zawodowej interesują się zaburzeniami rozwoju.
Wstęp * 1. Co to jest autyzm? Podstawowe informacje o przyczynach, klasyfikacji i częstości występowania autyzmu * Koncepcja autystycznego spektrum zaburzeń * Czy rzeczywiście mamy do czynienia z epidemią autyzmu? * Skąd się bierze autyzm? * Podsumowanie * 2. Główne symptomy autyzmu * Interakcje społeczne * Komunikowanie się * Ograniczone wzorce zachowania, zainteresowań i aktywności * Problemy sensoryczne * Rozwój poznawczy i ruchowy * Jak przebiega rozwój osób z autyzmem w ciągu całego życia? * Podsumowanie * 3. Jak wcześnie wykryć autyzm? * Kiedy można wykryć autyzm? * Główne symptomy autyzmu u małych dzieci * Relacje społeczne * Komunikowanie się * Reakcje na bodźce sensoryczne * Zabawa * Problemy w zachowaniu * Jak przebiega proces diagnozowania autyzmu? * Odróżnianie autyzmu od innych zaburzeń rozwoju * Podsumowanie * 4. Na czym polega interwencja w przypadku małych dzieci z autyzmem? * Podejście do terapii oparte na rozwijaniu umiejętności * Podejście behawioralne * Podejście rozwojowe * Model interwencji rozwojowej Stanleya Greenspana (Developmental Intervention Program) * Rozwijanie relacji interpersonalnych - model Gutsteina i Sheely * Podejście zintegrowane i holistyczne * Metody wspierające rozwój umiejętności społecznych * Wspieranie rozwoju zdolności komunikowania się, minimalizowanie problemów sensorycznych i wspieranie rozwoju ruchowego * Interwencja biomedyczna - leczenie farmakologiczne i dieta * Od czego zależą efekty terapii? * Co należy wziąć pod uwagę, poszukując odpowiedniej terapii? * Podsumowanie * 5. Co mogą zrobić rodzice? * Rozwijanie umiejętności społecznych * Wspieranie rozwoju poznawczego * Wspieranie zdolności komunikowania się * Wspieranie rozwoju zabawy * Radzenie sobie z problemami sensorycznymi * Podsumowanie * Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autyzm : przyczyny, symptomy, terapia / Ewa Pisula. - Wydanie VI zaktualizowane. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2021. - 271, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
Bibliografia na stronach 239-270.
Publikacja jest adresowana przede wszystkim do rodziców małych dzieci, niepokojących się o ich rozwój, oraz osób, które już znają diagnozę i chciałyby w związku z tym dowiedzieć się więcej o autyzmie. Jej lektura może okazać się przydatna także osobom, które z racji swoich studiów czy pracy zawodowej interesują się autyzmem.Wydanie zaktualizowane zostało znacznie zmienione w stosunku do pierwszej wersji książki, opublikowanej w 2010 roku. W nauce, zwłaszcza w odniesieniu do tak intensywnie eksplorowanych zagadnień jak autyzm, dekada to ogrom czasu. Rozwinęły się nowe kierunki badań, opublikowano dziesiątki artykułów, powstały nowe koncepcje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21770 (1 egz.)
(dostępność ok. 24.05.2024)
Książka
W koszyku
(Psychologia w Monografiach Naukowych 4)
Na okł. podtyt.: studia nad interakcjami dzieci z autyzmem i ich matek.
Bibliogr. Indeksy.
Czy nietypowość zachowania dziecka z autyzmem ma wpływ na kształtowanie się więzi i jej charakter oraz na odpowiedź jego matki na to zachowanie? Czy charakter interakcji tego dziecka z matką ma wpływ na poziom stresu i depresji u matki? Znalezienie odpowiedzi na te i na wiele innych pytań postawiła sobie za cel poszukiwań badawczych prof. Ewa Pisula.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1139, 264, 473 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Autor
Forma i typ
Temat
Bibliogr. s. 139 - [153].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6247 (1 egz.)
(dostępność ok. 10.06.2024)
Książka
W koszyku
Autyzm u dzieci : diagnoza, klasyfikacja, etiologia / Ewa Pisula. - Wydanie I, dodruk I. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2001. - 152, [3] strony : rysunki, tabele ; 21 cm.
Bibliografia strony 139 - [153].
Jak rozpoznać autyzm u dziecka? Jak - w świetle aktualnych systemów klasyfikacyjnych - odróżnić ten zespół zaburzeń od schizofrenii i upośledzenia umysłowego? Co charakteryzuje osoby autystyczne? Jaki jest iloraz ich inteligencji? Co decyduje o powstaniu zaburzeń społecznych i komunikacyjnych u dzieci z autyzmem? Co obecnie wiadomo o przyczynach autyzmu? Od czego zależą rokowania co do dalszego rozwoju osób autystycznych? Autorka dokonuje przeglądu najważniejszych koncepcji autyzmu przedstawiając różnorodność poglądów na temat jego diagnozy, genezy i dynamiki przebiegu. Podaje bardzo bogatą i najnowszą bibliografię z tej dziedziny. Na końcu książki znajdują się konkretne wskazówki dla psychologów, a także dla rodziców. Mogą one pomóc w jak najwcześniejszym rozpoznaniu autyzmu u dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [146]-162. - Indeksy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 53252 (1 egz.)
(dostępność ok. 29.02.2024)
Książka
W koszyku
(Psychologia Kliniczna)
Autor
Forma i typ
Indeksy.
Bibliogr. s. 147-164.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia Kliniczna)
Autor
Forma i typ
Indeksy.
Bibliogr. s. 147-164.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 5360 (1 egz.)
(dostępność ok. 10.06.2024)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10600, 10108 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Rodzice dzieci z autyzmem / Ewa Pisula. - Wyd. 1, 1 dodr. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2015. - 216, [3] s. ; 21 cm.
Bibliogr. s. 179-205. Indeksy.
Publikacja Ewy Pisuli - znakomitej specjalistki w dziedzinie dziecięcych zaburzeń rozwojowych - zawiera analizę sytuacji rodziców dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Dotknięto w niej kwestii doświadczania stresu przez rodziców, jego przyczyn, przebiegu oraz radzenia sobie z nim. Autorka wnikliwie analizuje interakcje rodziców z autystycznym dzieckiem oraz obraz dziecka w oczach rodziców. Rozpatruje możliwości udzielenia pomocy rodzicowi oraz obszary, w jakich pomoc ta jest najbardziej potrzebna.Autyzm u dziecka to dla rodzica wyzwanie, z którym może on sobie poradzić lepiej lub gorzej. Dla niektórych rodziców ogrom zadań związanych z opieką nad takim dzieckiem stanowi ciężar niemożliwy do udźwignięcia, innych mobilizuje do podejmowania różnorodnych wysiłków, a nawet staje się dla nich źródłem rozwoju. To, w jaki sposób rodzice radzą sobie w tej sytuacji, zależy od wielu czynników, znacznie wykraczających poza ich własne cechy, predyspozycje, system wartości czy motywację. Poszukiwanie i realizowanie w praktyce najlepszych form wspierania tych rodzin to wciąż bardzo ważne zadanie, stanowiące wyzwanie dla badaczy, terapeutów, pracowników socjalnych i wielu innych specjalistów pracujących z rodzinami dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17881 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3923 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5738 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej