Sorting
Source
Katalog centralny
(5)
Form of Work
Książki
(5)
Poezja
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Status
available
(5)
unavailable
(1)
Branch
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(2)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(1)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(1)
Author
Markiewicz Henryk (1922- )
(2)
Lisowski Krzysztof (1954- )
(1)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Vandenberg Philipp
(1)
Year
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(1)
Time Period of Creation
2001-
(2)
Country
Poland
(5)
Language
Polish
(5)
Slovak
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(1)
Subject
Metody nauczania
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Subject: time
2001-
(1)
Subject: place
Polska
(2)
Genre/Form
Praca zbiorowa
(1)
Wiersze
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(1)
5 results Filter
Book
In basket
Zaginiona we śnie / Krzysztof Lisowski. - Kraków : Biblioteka Kraków, 2019. - 103, [1] strona ; 20 cm.
Form of Work
Demographic Group
Genre/Form
Dofinansowano ze środków Fundacji im. Tislowitzów.
Sen uwalnia tylko na niedługo. Do jawy, do pamięci, do wspomnienia - krótkie przepustki. Potem wraca się z ciekawością i niepokojem. Przychodzą pasje błądzenia. Tu i na wyspach. Nawet w miejscach, gdzie nas nie było i dokąd nie zamierzaliśmy się udać. Czasem nie wiadomo, czego doświadczyliśmy tam, a co zdarzyło się tutaj. Jeśli dawno, jeśli nawet w tym samym, innym ciele. I znowu w sen, jego tysięczną opowieść - jak Franz Kafka w Troi. Troi pod Pragą, w charakterze ogrodnika Instytutu Pomologicznego. Jaki był powód, że go tam przyśniono? Czyje to były właściwie prace dni i snów? Czyj carnet de voyage?
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
There are copies available to loan: sygn. 82-1 (1 egz.)
All copies are currently on loan: sygn. 82-1 (1 egz.)
(dostępność ok. 24.12.2025)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. IV F (1 egz.)
Book
In basket
Opis wg okł.
Bibliogr. przy hasłach osobowych.
Pierwszy po wojnie t. 5 z. 25 poz. 2498/46, t. 40 z. 3 poz. 14961/2002.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. BP 929 (1 egz.)
Kaucja: 25,00 zł
Book
In basket
Opis wg okł.
Bibliogr. przy hasłach osobowych.
Pierwszy po wojnie t. 5 z. 25 poz. 2498/46, t. 40 z. 4 poz. 14962/2002.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. BP 929 (1 egz.)
Kaucja: 25,50 zł
Book
In basket
Bibliografia, netografia przy pracach.
Część tekstu w języku słowackim. Streszczenie w języku angielskim, polskim przy pracach. Spis treści także w języku angielskim.
Tom 11 serii "Edukacja małego dziecka", zatytułowany "Nauczyciel i dziec­ko w dobie kryzysu edukacji", składa się z dwóch części. Teksty mają charakter teoretyczny, empiryczny i praktyczny. Stanowią wkład w dyskusję nad stanem edukacji małego dziecka oraz możliwościami jej modyfikacji zgodnie z uniwersalnym systemem wartości w perspektywie kształcenia młodych pokoleń i budowania wartościowego społeczeństwa. W szerszej perspektywie - dotyczą dylematów kształcenia nauczycieli. W części pierwszej - Współczesny nauczyciel wobec zmiany w edukacji - autorzy tekstów podejmują ważne kwestie związane z budowaniem autorytetu nauczyciela, ze stylami i metodami jego pracy pedagogicznej zarówno w przedszkolach, jak i szkołach.
Wychodząc naprzeciw potrzebom dzieci, autorzy wskazują w swoich artykułach na sposoby ich rozpoznania oraz uwzględniania w praktyce pedagogicznej. Podkreślają wagę właściwej komunikacji między nauczycielami, rodzicami i dziećmi. Przedstawiają możliwości wdrożenia w polskich szkołach wartościowych koncepcji i systemów kształcenia, mniej lub bardziej znanych w światowych systemach edukacyjnych.
Teksty zawarte w części drugiej, zatytułowanej Rodzic - dziecko - nauczyciel w aktualnej przestrzeni wychowawczo-edukacyjnej, odnoszą się do zagadnienia współpracy rodziców (i rodziny) z nauczycielami pracującymi w przedszkolach i szkołach. Ukazano w nich znaczenie dzieciństwa spędzanego w rodzinie, przedszkolu i szkole oraz wagę udziału rodziców w edukacji dzieci. Przedstawiono dylematy rodziców związane z pójściem dziecka do przedszkola, podjęciem przez nie obowiązku szkolnego oraz ich poglądy na temat osoby nauczyciela. Podjęto wątek zmiany w komunikacyjnej przestrzeni edukacji, a także problematykę uwarunkowań i implikacji współczesnego wychowania w rodzinie w kontekście "zatracenia" w cyberprzestrzeni czy nieharmonijnego rozwoju dzieci oraz zagadnienie kryteriów oceny warunków rozwoju dzieci w rodzinie.
Oddając do rąk Czytelników ten tom, wyrażamy nadzieję, że jego lektura będzie przyczynkiem do podjęcia lub pogłębienia badań nad dzieciństwem i edukacją małego dziecka. [ze wstępu].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 21120 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again