Nauczanie początkowe
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(427)
Forma i typ
Książki
(425)
Publikacje dydaktyczne
(102)
Proza
(37)
Poradniki i przewodniki
(19)
Publikacje fachowe
(14)
Publikacje naukowe
(11)
Czasopisma
(2)
Komiksy i książki obrazkowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poezja
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(412)
wypożyczone
(29)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(6)
BD40 (Suwalska 11)
(3)
BD52 (Rembielińska 6a)
(3)
BD53 (Bazyliańska 6)
(3)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(10)
CN1 (św. Wincentego 85)
(25)
W2 (Bazyliańska 6)
(3)
W37 (Smoleńska 94)
(1)
W85 (Jórskiego 41)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(385)
Autor
Cieszyńska Jadwiga (1955- )
(30)
Zabdyr Łukasz (1975- )
(30)
Klus-Stańska Dorota
(12)
Krzysztoszek Grażyna
(9)
Piszczek Małgorzata
(9)
Szymańska Maria Alicja
(9)
Barańska Małgorzata
(6)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(6)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(6)
Chwastniewska Danuta
(5)
Karczmarska-Strzebońska Alicja
(5)
Puślecki Władysław (1933-2008)
(5)
Stasica Jadwiga
(5)
Stucki Edmund
(5)
Szuścik Urszula
(5)
Więckowski Ryszard (1935-2002)
(5)
Śliwerski Wojciech
(5)
Adamek Irena
(4)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(4)
Andrzejewska Anita (1970- )
(4)
Bargoń Jadwiga
(4)
Bonar Jolanta
(4)
Daniec Sławomir
(4)
Grimm Jacob (1785-1863)
(4)
Grimm Wilhelm (1786-1859)
(4)
Guz Sabina
(4)
Janicka-Panek Teresa
(4)
Kieś-Kokocińska Katarzyna
(4)
Kujawiński Jerzy (1928- )
(4)
Naprawa Renata
(4)
Nowicka Marzenna
(4)
Perrault Charles (1628-1703)
(4)
Piotrowska Małgorzata Ewa
(4)
Semadeni Zbigniew (1934- )
(4)
Szal Marek
(4)
Tanajewska Alicja
(4)
Waloszek Danuta (1947- )
(4)
Łukasik Stanisława
(4)
Żelewska Agnieszka (1964- )
(4)
Bałachowicz Józefa
(3)
Bronk Dorota
(3)
Cywińska Elżbieta Barbara
(3)
Duszyńska Grażyna
(3)
Dzwonkowski Robert
(3)
Goebel Marek (1947- )
(3)
Kida Jan
(3)
Konarzewski Krzysztof
(3)
Lenartowska Krystyna
(3)
Szczepska-Pustkowska Maria
(3)
Uszyńska-Jarmoc Janina
(3)
Zielkowska Lidia
(3)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(3)
Świętek Wacława (1924- )
(3)
Babula Joanna
(2)
Bala Agnieszka
(2)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(2)
Cesarska Danuta (1942- )
(2)
Chodoń Irena
(2)
Cichy Danuta (1933- )
(2)
Czerner-Wieczorek Katarzyna (1952- )
(2)
Czerniawska Henryka
(2)
Datkun-Czerniak Krystyna
(2)
Dyka Franciszka
(2)
Dąbrowski Mirosław (matematyk)
(2)
Eckert Urszula
(2)
Głażewski Michał
(2)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(2)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(2)
Kazberuk Jan
(2)
Kisiel Mirosław
(2)
Kościowa Maria
(2)
Kremiec Anna
(2)
Krzyżewska Jadwiga
(2)
Kwil Małgorzata
(2)
Mach Cecylia
(2)
Magda-Adamowicz Marzenna
(2)
Majchrzak Irena
(2)
Marciniak Halina
(2)
Masłowska Katarzyna
(2)
Mazurkiewicz Urszula
(2)
Michalewska Maria Teresa ( -2002)
(2)
Michejda-Kowalska Krystyna
(2)
Mreńca Renata
(2)
Nawolska Barbara
(2)
Pawlak Bożena
(2)
Plec Aleksandra
(2)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(2)
Purzycka Elżbieta
(2)
Półtorak Agata
(2)
Radwiłowicz Maria
(2)
Radzikowska Dorota
(2)
Skoczylas Marzenna
(2)
Stawowy-Wojnarowska Irena
(2)
Surma Barbara
(2)
Szatan Ewa
(2)
Szczepańska Krystyna (matematyka)
(2)
Szewczyk Małgorzata
(2)
Waloszek Danuta
(2)
Wichura Helena
(2)
Woźny Agnieszka
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(18)
2010 - 2019
(135)
2000 - 2009
(123)
1990 - 1999
(89)
1980 - 1989
(39)
1970 - 1979
(14)
1960 - 1969
(4)
1920 - 1929
(1)
1910 - 1919
(1)
1880 - 1889
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(94)
1901-2000
(5)
1945-1989
(2)
1901-1914
(1)
Kraj wydania
Polska
(427)
Język
polski
(426)
Odbiorca
Dzieci
(42)
Nauczanie początkowe
(40)
Przedszkola
(39)
Rodzice
(36)
Nauczyciele
(35)
Szkoły podstawowe
(23)
Studenci
(13)
6-8 lat
(12)
Szkoły wyższe
(12)
Klasa 3.
(10)
Nauczyciele nauczania początkowego
(8)
0-5 lat
(5)
Logopedzi
(5)
Nauczyciele przedszkoli
(5)
Klasa 1.
(4)
Uczniowie szkół podstawowych
(4)
Klasa 2.
(2)
Pedagodzy
(2)
Psycholodzy
(2)
Szkoły specjalne
(2)
Terapeuci
(2)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Klasa O.
(1)
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Nauczyciele klas I-III
(1)
Nauczyciele matematyki
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Oligofrenopedagodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Wykładowcy wyższych uczelni
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(37)
Temat
Kobieta
(5199)
Rodzina
(4006)
Przyjaźń
(3822)
Miłość
(3250)
Tajemnica
(2946)
Nauczanie początkowe
(427)
Śledztwo i dochodzenie
(2931)
Relacje międzyludzkie
(2508)
Zabójstwo
(2166)
Życie codzienne
(1902)
Magia
(1727)
Zwierzęta
(1597)
Dzieci
(1583)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1524)
Uczucia
(1394)
Nastolatki
(1373)
II wojna światowa (1939-1945)
(1360)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1344)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1246)
Literatura dziecięca polska
(1154)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1043)
Ludzie a zwierzęta
(1012)
Chłopcy
(995)
Trudne sytuacje życiowe
(989)
Sekrety rodzinne
(926)
Wybory życiowe
(924)
Policjanci
(904)
Żydzi
(890)
Relacja romantyczna
(876)
Osoby zaginione
(875)
Władcy
(868)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(817)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(773)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(751)
Pisarze polscy
(746)
Przestępczość zorganizowana
(740)
Walka dobra ze złem
(716)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(692)
Krainy i światy fikcyjne
(677)
Koty
(676)
Arystokracja
(674)
Stworzenia fantastyczne
(667)
Mężczyzna
(648)
Literatura młodzieżowa polska
(644)
Psychologia
(638)
Poszukiwania zaginionych
(635)
Uprowadzenie
(634)
Matki i córki
(627)
Samorealizacja
(620)
Wakacje
(605)
Wojna
(597)
Dziennikarze
(584)
Sztuka
(574)
Nauczyciele
(561)
Polacy za granicą
(558)
Wojsko
(550)
Zemsta
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(539)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(503)
Zakochanie
(502)
Czytanie
(497)
Dziadkowie i wnuki
(496)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(492)
Matematyka
(483)
Osobowość
(472)
Spisek
(471)
Seryjni zabójcy
(467)
Przyroda
(459)
Ojcowie i córki
(453)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Samotność
(444)
Marzenia
(443)
Język angielski
(433)
Nauka
(432)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Stosunki interpersonalne
(426)
Czarownice i czarownicy
(425)
Ludzie bogaci
(423)
Pisarze
(417)
Politycy
(407)
Samopoznanie
(407)
Temat: czas
1989-
(9)
2001-
(7)
1901-2000
(3)
1945-1989
(3)
1918-1939
(2)
1939-1945
(2)
1989-2000
(2)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Bałtyk (morze)
(2)
Lublin (woj. lubelskie)
(2)
Austria
(1)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Ciechanów (woj. mazowieckie)
(1)
Czechy
(1)
Elbląg (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Francja
(1)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Gdynia (woj. pomorskie)
(1)
Gniezno (woj. wielkopolskie)
(1)
Grecja
(1)
Holandia
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Koszalin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Kołobrzeg (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Litwa
(1)
Meksyk
(1)
Mikołajki (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Niemcy
(1)
Nowa Ruda (woj. dolnośląskie)
(1)
Nysa (woj. opolskie)
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Portugalia
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Rabka-Zdrój (woj. małopolskie, pow. nowotarski, gm. Rabka-Zdrój)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Sandomierz (woj. świętokrzyskie)
(1)
Sopot (woj. pomorskie)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Słowacja
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Ukraina
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Wieliczka (woj. małopolskie)
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Włochy
(1)
Zakopane (woj. małopolskie)
(1)
Zamość (woj. lubelskie)
(1)
Zielona Góra (woj. lubuskie)
(1)
Łańcut (woj. podkarpackie)
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Łęczyca (woj. łódzkie)
(1)
Świnoujście (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Żagań (woj. lubuskie)
(1)
Żywiec (woj. śląskie)
(1)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(45)
Opowiadania i nowele
(36)
Podręcznik
(27)
Poradnik
(26)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(12)
Poradniki dla nauczycieli
(11)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(11)
Materiały pomocnicze dla szkół podstawowych
(10)
Programy nauczania początkowego
(10)
Materiały konferencyjne
(8)
Elementarz
(7)
Praca zbiorowa
(5)
Antologia
(4)
Monografia
(4)
Wydawnictwa popularne
(4)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(4)
Adaptacja literacka
(3)
Opracowanie
(3)
Podręczniki
(3)
Wiersze
(3)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Czasopismo polskie
(2)
Książka do wypełniania
(2)
Literatura
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Podręczniki do nauczania początkowego
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Program nauczania
(2)
Programy nauczania dla szkół podstawowych specjalnych
(2)
Publikacje dla dzieci
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Scenariusze zajęć
(2)
Bajki i baśnie
(1)
Bibliografia
(1)
Dokumenty audiowizualne
(1)
Elementarze
(1)
Film edukacyjny
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Materiały pomocnicze do nauczania początkowego
(1)
Pdręczniki akademickie
(1)
Poradniki
(1)
Programy autorskie (pedagog.)
(1)
Programy nauczania dla szkół podstawowych
(1)
Raport z badań
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
Teatr dla dzieci
(1)
Wycinanki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(103)
Psychologia
(2)
Kultura i sztuka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
427 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 253-266.
Książka jest próbą opracowania zagadnień związanych z kompetencjami kreatywnymi nauczyciela wczesnej edukacji dziecka. Czy rzeczywiście - jak pyta D. Klus-Stańska - zniewolony administracyjnie i biurokratycznie nauczyciel zrzuca z siebie odpowiedzialność za wychowawczą i kształceniową rzeczywistość szkolną? Odpowiedź na to pytanie jest ważne, gdyż kompetencje nauczyciela decydują o przebiegu procesu edukacyjnego, o charakterze działań nie tylko jego samego, ale i uczniowskich. Stanowią bowiem kontekst kształtowania się takich samych kompetencji u podopiecznych...[.] Monografia [...] Kompetencje kreatywne nauczyciela wczesnej edukacji dziecka jest ważnym przyczynkiem do dyskusji nad konstruowaniem takiego modelu edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, w którym kompetencje kreatywne nauczyciela staną się nie tylko pożądane, ale wręcz niezbędne, ponieważ [...] potrzebny staje się człowiek ,,wielowymiarowy’’, charakteryzujący się mobilnością, synergetyzmem, otwartością i wyobraźnią, umiejący pokonywać trudności i przekraczać granice własnych możliwości, ale też człowiek o analityczno-syntetycznym spojrzeniu na świat. prof. UAM, dr hab. Hanna Krauze-Sikorska Autorki zmuszają czytelnika do refleksji nad celowością, metodami i skutecznością pracy nauczycielskiej. Udowadniają, że kompetencje kreatywne nauczyciela wczesnej edukacji są i powinny być przedmiotem uwagi i dyskusji nad problematyką kształcenia nauczycieli. prof. UŚ, dr hab. Urszula Szuścik
Wstępá áá9 * Irena Adamek * Rozdział 1. Kompetencje kluczowe a swoistość kompetencji kreatywnych * nauczycielaá á15 * Wprowadzenieá á15 * 1.1. Ustalenia terminologiczneá á16 * 1.2. Podstawowe kompetencje kluczoweá á20 * 1.3. Swoistość/charakter kompetencji kreatywnych nauczycielaá á25 * 1.4. Kreatywność nauczyciela a kształcenie kreatywności uczniówá á33 * 1.5. Kreatywność i twórczość potrzebą i wartością nauczycielaá á35 * Podsumowanieá á45 * * Irena Adamek * Rozdział 2. Metodologia badań własnychá á49 * 2.1. Przedmiot, cele i problematyka badawczaá á49 * 2.2. Dobór i uzasadnienie metod badańá á51 * 2.3. Charakterystyka badanej próbyá á51 * * Elżbieta Marek * Rozdział 3. Rozwój zawodowy badanych nauczycieliá á57 * Wprowadzenieá á57 * 3.1. Problemy w pracy zawodowejá á59 * 3.2. (Samo)doskonalenieá á62 * 3.3. Samopoczucie nauczycieli w pracy zawodowejá á76 * 3.4. Plany dotyczące rozwoju zawodowego badanychá á80 * Podsumowanieá á81 * * Iwona Czaja-Chudyba * Rozdział 4. Osobowe i profesjonalne uwarunkowania aktywności twórczej nauczycielaá áá85 * Wprowadzenieá áá85 * 4.1. Personalne uwarunkowania twórczościá áá86 * 4.2. Społeczne uwarunkowania kreatywnościá áá95 * 4.3. Osobowe uwarunkowania kompetencji kreatywnych nauczycieliá áá99 * 4.4. Społeczne i demograficzne uwarunkowania kompetencji * kreatywnych nauczycieliá á108 * 4.5. Kompetencje kreatywne w ocenie badanych nauczycieliá á111 * Podsumowanieá á114 * * Józefa Bałachowicz * Rozdział 5. Wiedza nauczycieli o twórczościá á115 * Wprowadzenieá á115 * 5.1. Stan wiedzy nauczycieli o twórczościá á117 * 5.2. Czynniki społeczne, zawodowe i personalne a stan wiedzy * nauczycieli o twórczościá á121 * Podsumowanieá á127 * * Iwona Czaja-Chudyba * Rozdział 6. Kompetencje krytyczne w twórczej refleksji nauczycielaá á129 * Wprowadzenieá á129 * 6.1. Kompetencje krytyczne z perspektywy psychopedagogiki twórczościá á133 * 6.2. Problemy krytyki i refleksji nauczycieliá á138 * 6.3. Kompetencje krytyczne nauczycieliá á142 * 6.4. Inhibitory i stymulatory kompetencji krytycznych * w ocenie badanych nauczycieliá á151 * Podsumowanieá á154 * * Józefa Bałachowicz * Rozdział 7. Obraz kreatywnego i idealnego ucznia w poglądach * nauczycieliá á157 * Wprowadzenieá á157 * 7.1. Obraz idealnego ucznia w poglądach nauczycieliá á162 * 7.2. Czy uczeń idealny to uczeń twórczy?á á168 * 7.3. Czynniki społeczne i zawodowe a preferencje zachowań twórczych * w obrazie idealnego uczniaá á171 * 7.4. Wiedza nauczyciela o twórczości a wzorzec idealnego uczniaá á174 * 7.5. Czynniki personalne a preferencje zachowań twórczych * w obrazie idealnego uczniaá á176 * Podsumowanieá á178 * * Józefa Bałachowicz * Rozdział 8. Cechy stylu działań edukacyjnych nauczycielaá á181 * Wprowadzenieá á181 * 8.1. Działania edukacyjne w opisie nauczycieliá á186 * 8.2. Osobowe uwarunkowania deklarowanego i obserwowanego stylu * działań edukacyjnych nauczycieliá á195 * 8.3. Czynniki demograficzne i zawodowe a styl działań edukacyjnych * nauczycielaá á199 * Podsumowanieá á200 * * Tatiana Kłosińska * Rozdział 9. Postawy nauczycieli wobec twórczościá á203 * Wprowadzenieá á203 * 9.1. Samopoczucie nauczycieli a czynniki warunkujące postawy * wobec twórczościá á205 * 9.2. Samopoczucie w zawodzie a postawy nauczycieli * wobec zachowań twórczychá á209 * 9.3. Czynniki warunkujące akceptację zachowań twórczychá á217 * 9.4. Staż a samopoczucie nauczycieli w zawodzieá á219 * Podsumowanieá á222 * * Tatiana Kłosińska * Rozdział 10. Uwarunkowania postawy twórczej w poglądach nauczycieliá á223 * Wprowadzenieá á223 * 10.1. Postawa twórcza – ustalenia terminologiczneá á224 * 10.2. Zewnętrzne i wewnętrzne bariery oraz stymulatory warunkujące * postawy twórczeá á225 * 10.3. Własne osiągnięcia twórcze w opinii badanych nauczycieliá á232 * 10.4. Styl myślenia a uwarunkowania postawy twórczej * w samoocenie badanychá á235 * 10.5. Nauczyciel wobec własnego potencjału twórczegoá á240 * Podsumowanieá á242 * Irena Adamek * Józefa Bałachowicz * Zakończenieá á247 * * Bibliografiaá á253 * * Aneksá á267
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16798 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawy edukacji wczesnoszkolnej / Irena Adamek. - Kraków : "Impuls", 2000. - 192 s. : wykr. ; 21 cm.
(Metodycy - Nauczycielom)
Bibliogr. przy rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 655, 6000 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawy edukacji wczesnoszkolnej / Irena Adamek. - Kraków : "Impuls", 1997. - 192 s. : wykr. ; 21 cm.
(Metodycy - Nauczycielom)
Bibliogr. przy rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11038 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Rekomendowane przez najlepszych nauczycieli! Pytania sprawdzające rozumienie tekstu! Najłatwiejsza metoda nauki czytania!
Czytanki metodą sylabową to książka idealna dla każdego malucha, który zna już literki, potrafi samodzielnie czytać, ale ma jeszcze z tą umiejętnością problemy i potrzebuje odpowiedniej książki do ćwiczeń - ciekawej, napisanej ładnym językiem, a jednocześnie przygotowanej od strony metodycznej tak, by ułatwiała pracę i skutecznie kształciła płynne czytanie. Dlatego Czytanki metodą sylabową zawierają teksty najbardziej znanych baśni, kochanych przez wszystkie dzieci, przygotowane metodą sylabową - z podziałem każdego wyrazu na sylaby zapisywane na przemian czarnym i czerwonym kolorem. Baśniom towarzyszą też pytania umożliwiające sprawdzenie, czy dziecko dobrze zrozumiało i zapamiętało - do każdej strony tekstu jedno pytanie. Książka została przygotowana w przemyślanej oprawie graficznej - barwna okładka zaciekawia, delikatne zdobienia nie odwracają uwagi od tekstu, zaś piękne, kolorowe ilustracje tytułowe każdej baśni uprzyjemniają lekturę. Serdecznie polecamy!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Rekomendowane przez najlepszych nauczycieli! Pytania sprawdzające rozumienie tekstu! Najłatwiejsza metoda nauki czytania!
Data wydania na podstawie strony wydawcy https://www.greg.pl/dla-dzieci/160,855_Czytanki-metoda-sylabowa.html
Czytanki metodą sylabową to książka idealna dla każdego malucha, który zna już literki, potrafi samodzielnie czytać, ale ma jeszcze z tą umiejętnością problemy i potrzebuje odpowiedniej książki do ćwiczeń - ciekawej, napisanej ładnym językiem, a jednocześnie przygotowanej od strony metodycznej tak, by ułatwiała pracę i skutecznie kształciła płynne czytanie. Dlatego Czytanki metodą sylabową zawierają teksty najbardziej znanych baśni, kochanych przez wszystkie dzieci, przygotowane metodą sylabową - z podziałem każdego wyrazu na sylaby zapisywane na przemian czarnym i czerwonym kolorem. Baśniom towarzyszą też pytania umożliwiające sprawdzenie, czy dziecko dobrze zrozumiało i zapamiętało - do każdej strony tekstu jedno pytanie. Książka została przygotowana w przemyślanej oprawie graficznej - barwna okładka zaciekawia, delikatne zdobienia nie odwracają uwagi od tekstu, zaś piękne, kolorowe ilustracje tytułowe każdej baśni uprzyjemniają lekturę. Serdecznie polecamy! [Opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
(dostępność ok. 24.05.2024)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12610 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47604 (1 egz.)
Kaucja: 30,30 zł
Książka
W koszyku
Przedszkolak kocha czytać : czytanie sekwencyjne / Agnieszka Bala ; ilustracja Joanna Babula. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2017. - 79, [1] strona : ilustracje ; 28 cm + Broszura "Przedszkolak kocha czytać".
Na okładce: Zeszyt ćwiczeń.
Przedszkolak kocha czytać. Czytanie sekwencyjne to zeszyt ćwiczeń, który przyczynia się do utrwalenia sylab wprowadzonych w Elementarzu Przedszkolak kocha czytać. Ćwiczenia pozwalają na łączenie sylab w wyrazy, a wyrazów w zdania przy zachowaniu określonej sekwencji (tj. dostrzeżenia wzajemnego następstwa liter w sylabie), w konsekwencji zaś ułatwiają płynne czytanie z uwzględnieniem zasad składni, fleksji i prawidłowej artykulacji. Lewopółkulowy, sekwencyjny sposób przetwarzania informacji to odczytywanie sylab. Jest to czytanie abstrakcyjne liniowo uporządkowanych dźwięków mowy. Nauka czytania następuje przez poznawanie znaczeń, a nie rozpoznawanie znaków liter. Strategia ta daje dziecku możliwość przeprowadzenia analizy i syntezy słuchowej słowa (wyrazu).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19553 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedszkolak kocha czytać : czytanie symultaniczne / Agnieszka Bala ; ilustracja Joanna Babula. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2017. - 55, [1] strona : ilustracje ; 28 cm + Broszura "Przedszkolak kocha czytać".
Na okładce: Zeszyt ćwiczeń.
Przedszkolak kocha czytać. Czytanie symultaniczne to zeszyt ćwiczeń umożliwiający utrwalenie czytania samogłosek i rzeczowników, a także czasowników wprowadzonych w Elementarzu Przedszkolak kocha czytać. Prawopółkulowy, symultaniczny sposób przetwarzania informacji oznacza w praktyce odczytywanie samogłosek i rzeczowników konkretnych w mianowniku. Ten sposób czytania polega na całościowym (globalnym) ujmowaniu obrazu graficznego. Uwzględnia również uczenie czytania przez poznawanie znaczeń. Czytanie symultaniczne stanowi etap przygotowawaczy do nauki czytania, który ma na celu stymulowanie myślenia symbolicznego i rozumowania przez analogię.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19554 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Koniec tekstu na s. 3 okł.
Bibliogr. s. 238-s. 3 okł.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10919 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 182-[184].
Książka pomocnicza dla nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1454, 1453 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 321-335.
Fragment wstępu "Edukacja młodego człowieka stanowi nieodmiennie przedmiot troski i żywych dyskusji w różnych środowiskach społecznych, a transformacja polityczna i społeczna, jaką przeszedł nasz kraj nadała tym dyskusjom nowy wymiar. Pytanie, czy współczesna szkoła odpowiada potrzebom życiowym i aspiracjom jednostek, czy służy rozwojowi osobowości człowieka, zdobywaniu kompetencji, powiększaniu szans życiowych każdego uczestnika edukacji jest pytaniem zasadniczym dla oceny kierunku i jakości przemian edukacji.[...] [...] Warunkiem autonomii jednostki, bycia wolnym jest ciągłe uczenie się i rozszerzanie własnych możliwości kontroli poznawczej, tworzenie własnego modelu świata i swoich potrzeb. Czy szkoła uczy młodego człowieka, jak mądrze wykorzystać różnorodność współczesności do tworzenia własnej wyjątkowej osobowości, czy uczy postawy twórczego bycia w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości?[...] [...]Odpowiedzi na te pytania nie formułuję na podstawie szeroko zakrojonych badań pedagogicznych, podążam raczej drogą analiz jakościowych, poszukując takich działań nauczycielskich, które mogą spełniać funkcję "tropów" w formułowaniu warunków edukacyjnego wsparcia rozwoju podmiotowości dziecka. [...] [...]Szczególne podziękowania jestem winna recenzentom - Pani Profesor Annie Kowalskiej i Panu Profesorowi Mirosławowi J. Szymańskiemu, których uwagi i komentarze przyczyniły się nie tylko do udoskonalenia książki, ale i do ujrzenia przeze mnie w innym świetle niektórych poruszanych w jej ramach problemów czy brakujących wątków. Są one również intelektualną inspiracją do poszerzenia podjętej problematyki i dalszych poszukiwań badawczych. Dziękuję również za życzliwą i konstruktywną współpracę wszystkim osobom, które z ramienia Wydawnictwa Wyższej Szkoły Pedagogicznej TWP w Warszawie były zaangażowane w przygotowanie tej książki."Prof. dr. hab. Józefa Bałachowicz
Rozdział I * Podmiotowość człowieka a wyzwania współczesności s.13 * 1. Renesans problematyki podmiotowości s. 13 * 2. Zmienność świata jako wyzwanie dla podmiotowego stylu bycia człowieka s.16 * 3. Edukacja wobec potrzeb rozwoju podmiotowego człowieka s.24 * Rozdział II * Podmiotowość jako kategoria analityczna i kreatywna we współczesnej humanistyce s.32 * 1. Podmiotowość jako kategoria wielowymiarowa s.32 * 2. Filozoficzne podstawy edukacji podmiotowej dziecka s.37 * 3. Psychologiczne i społeczne podstawy edukacji podmiotowej dziecka s.49 * 4. Podmiotowość jako kategoria pedagogiczna s.63 * 5. Pojęcie „podmiotowości” w analizowanych koncepcjach teoretycznych s.84 * Rozdział III * Kontekst edukacyjny rozwoju podmiotowego dziecka s.92 * 1. Podmiotowość jako psychiczny i kulturowy model adaptacji człowieka w świecie s.92 * 2. Rozwój podmiotowy dziecka w młodszym wieku szkolnym s.99 * 3. Nowoczesny progresywizm a edukacyjne wsparcie rozwoju podmiotowego dziecka s.112 * 4. Dziecko jako podmiot uczący się – konstruujący wiedzę s.121 * 5. Nauczyciel i uczeń w relacjach współkonstruowania doświadczeń podmiotowych s.132 * 6. Teorie indywidualne nauczycieli – wzorce tworzenia praktyki edukacyjnej s.150 * 7. Style pracy nauczyciela a doświadczenia podmiotowe i niepodmiotowe dziecka s.163 * Rozdział IV * Kategoria podmiotowości w praktyce edukacyjnej klas początkowych s.172 * 1. Założenia badań s.172 * 2. Cele i problemy badań s.180 * 3. Metody badań s.185 * 4. Grupa badawcza s.186 * Rozdział V * Rozdział I * Podmiotowość człowieka a wyzwania współczesności s.13 * 1. Renesans problematyki podmiotowości s. 13 * 2. Zmienność świata jako wyzwanie dla podmiotowego stylu bycia człowieka s.16 * 3. Edukacja wobec potrzeb rozwoju podmiotowego człowieka s.24 * Rozdział II * Podmiotowość jako kategoria analityczna i kreatywna we współczesnej humanistyce s.32 * 1. Podmiotowość jako kategoria wielowymiarowa s.32 * 2. Filozoficzne podstawy edukacji podmiotowej dziecka s.37 * 3. Psychologiczne i społeczne podstawy edukacji podmiotowej dziecka s.49 * 4. Podmiotowość jako kategoria pedagogiczna s.63 * 5. Pojęcie „podmiotowości” w analizowanych koncepcjach teoretycznych s.84 * Rozdział III * Kontekst edukacyjny rozwoju podmiotowego dziecka s.92 * 1. Podmiotowość jako psychiczny i kulturowy model adaptacji człowieka w świecie s.92 * 2. Rozwój podmiotowy dziecka w młodszym wieku szkolnym s.99 * 3. Nowoczesny progresywizm a edukacyjne wsparcie rozwoju podmiotowego dziecka s.112 * 4. Dziecko jako podmiot uczący się – konstruujący wiedzę s.121 * 5. Nauczyciel i uczeń w relacjach współkonstruowania doświadczeń podmiotowych s.132 * 6. Teorie indywidualne nauczycieli – wzorce tworzenia praktyki edukacyjnej s.150 * 7. Style pracy nauczyciela a doświadczenia podmiotowe i niepodmiotowe dziecka s.163 * Rozdział IV * Kategoria podmiotowości w praktyce edukacyjnej klas początkowych s.172 * 1. Założenia badań s.172 * 2. Cele i problemy badań s.180 * 3. Metody badań s.185 * 4. Grupa badawcza s.186 * Rozdział V * Podmiotowość dziecka w teorii nauczycieli las początkowych s.187 * 1. Człowiek i świat jako płaszczyzna odniesienia edukacji początkowej s.188 * 2. Rola ucznia w schematach interpretacyjnych i działaniowych nauczycieli s.198 * 3. Uczniowie z różnymi osiągnięciami szkolnymi w oczach nauczyciela s.212 * Rozdział VI * Kształtowanie doświadczeń podmiotowych dzieci na zajęciach w badanych klasach s.221 * 1. „Mówienie i robienie” w klasie jako źródła doświadczeń podmiotowych i niepodmiotowych uczniów s.222 * 2. Właściwości obserwowanych działań poznawczych o charakterze komunikacyjnym s.229 * 3. Właściwości obserwowanych działań poznawczych o charakterze czynnościowym s.250 * 4. Podmiotowy i niepodmiotowy wymiar działań poznawczych uczniów w badanych klasach s.268 * Rozdział VII * Style działań edukacyjnych nauczycieli a szkolne doświadczenia uczniów s.280 * 1. Nauczyciel w roli „instruktora klasowego” a podmiotowość uczniów s.281 * 2. Nauczyciel w roli „animatora myślenia” a podmiotowość uczniów s.293 * 3. Nauczyciel w roli „kapelmistrza klasowego” a podmiotowość uczniów s.301
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15894 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ćwiczenia te powstały z myślą o najstarszych przedszkolakach oraz uczniach początkowych klas szkoły podstawowej. Mogą być pomocne podczas zajęć indywidualnych oraz zajęć z grupą dzieci, których rozwój przebiega nieharmonijnie lub z opóźnieniem.Opracowanie składa się z czterech części:1. Wycinanki - ćwiczenia kształcące sprawność manualną: wycinanie prostokątów, czworokątów, trójkątów, kół i kształtów nieregularnych, układanie całości z elementów, naklejanie, kolorowanie, ćwiczenie określeń dotyczących stosunków przestrzennych: nad, pod, obok, z lewej strony, z prawej strony.2. Uważne ucho - ćwiczenia kształcące słuch fonematyczny: utrwalanie samogłosek, analiza głoskowa wyrazów, porównywanie głosek w wygłosie, realizowanie rytmu różnymi sposobami (na przykład klaskaniem, tupaniem).3. Bystre oko - ćwiczenia kształcące percepcję wzrokową: porównywanie obrazków, szukanie i zaznaczanie różnic, dorysowywanie brakujących elementów, rysowanie znaków literopodobnych według wzoru, rysowanie schematycznych rysunków według wzoru, łączenie w pary identycznych obrazków wybranych spośród podobnych.4. Sprawna ręka - ćwiczenia k ształcące sprawność grafomotoryczną - r ysowanie po śladzie i samodzielnie linii pionowych, poziomych, ukośnych, falistych, kół, prostokątów, rysowanie szlaczków złożonych z pojedynczych elementów i rysowanych linią ciągłą (po śladzie i samodzielnie).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16126 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Kramik" powstał z myślą o uczniach młodszych klas szkoły podstawowej, których rozwój przebiega nieharmonijnie lub z opóźnieniem. Ćwiczenia służą doskonaleniu umiejętności czytania i pisania, rozwijaniu percepcji wzrokowej i słuchowej, kształceniu orientacji przestrzennej, usprawnianiu motoryki małej i trenowaniu pamięci. Zadania mają urozmaicony charakter: polegają na rozwiązywaniu krzyżówek i łamigłówek, uzupełnianiu diagramów czy wyszukiwaniu różnic. Książeczka zawiera też zabawne wierszyki i sympatyczne ilustracje. Całość została opracowana tak, aby uczeń wykonując polecania, nie tylko doskonalił ważne umiejętności szkolne, ale także przyjemnie spędzał czas.Z książki mogą korzystać nauczyciele na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych zarówno indywidualnych, jak i grupowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16924 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1873 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książeczka zawiera 48 wierszyków oraz opisów zabaw związanych z tymi rymowankami. Zabawy mają na celu rozwijanie koordynacji ruchowej rąk, przede wszystkim dłoni i palców. Dziecko uczy się trudnej sztuki - wykonywania w tym samym czasie dwóch różnych czynności, każdej inną ręką. Czynnościom tym towarzyszy rytmiczny wierszyk wypowiadany jednocześnie przez dorosłego i dziecko, dzięki czemu zabawa jest również ćwiczeniem uwagi i pamięci słuchowej.Wierszyki i zabawy zawarte w książeczce przeznaczone są przede wszystkim dla starszych przedszkolaków oraz dla najmłodszych uczniów. Bez trudu przeprowadzi je nie tylko nauczyciel czy terapeuta, ale także rodzic, babcia lub dziadek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21231 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 111.
Książeczka Rymuj, głoskuj, w rytmie klaszcz! powstała po to, aby pomóc nauczycielom w rozwijaniu umiejętności językowych przedszkolaków i najmłodszych uczniów. Skorzystają z niej także nauczyciele starszych dzieci, które z różnych powodów potrzebują wsparcia w zakresie rozwoju językowego.Prezentowana publikacja obejmuje dziewięćdziesiąt osiem zestawów ćwiczeń. Każdy zestaw zawiera dwuwersowy wierszyk będący punktem wyjścia do ćwiczeń rytmicznych, ćwiczeń słuchu fonemowego i zabawy ruchowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19556 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wierszyki i zabawy z tej książki powstały z myślą o przedszkolakach, uczniach najmłodszych klas, a także nieco starszych dzieciach, które mają szczególne potrzeby edukacyjne wynikające z różnych form niepełnosprawności. Podczas zabawy z rymowankami dzieci ćwiczą przede wszystkim koordynację ruchową. Ponadto rozwijają uwagę i pamięć słuchową. Kształtują poczucie rytmu, poznają nowe wyrazy oraz ich rymy. Uczą się bawić słowami, a także rozwijają poczucie humoru.Rymowanki i zabawy podzielono na pięć grup: wierszyki ilustrowane ruchem, wierszyki z rytmicznymi ruchami i gestami, z zabawami w kole, z zabawami paluszkowymi, wierszyki wyliczanki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16240 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7611 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12358, 12357 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej