Ogrodzka-Mazur Ewa
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(12)
Forma i typ
Książki
(12)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(12)
wypożyczone
(1)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(11)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(477)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(350)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(314)
Mazan Maciejka
(305)
Steel Danielle (1948- )
(300)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(292)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(263)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(226)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(194)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(179)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Roberts Nora
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(167)
Clark Brenda
(166)
Głowińska Anita
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(155)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(149)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Łoziński Jerzy (1947- )
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Lem Stanisław (1921-2006)
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Ochab Janusz
(134)
Child Lee (1954- )
(133)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(12)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(12)
Język
polski
(12)
Temat
Dziecko
(8)
Nauczanie początkowe
(6)
Wychowanie przedszkolne
(6)
Wychowanie
(3)
Pedagogika
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Ojcostwo
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Rodzina
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Literatura
(2)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
12 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 22)
Bibliogr. s. 231-253.
Streszcz. ang. i niem.
Tom pomyślany jako podsumowanie serii okazał się podwójnym pożegnaniem - zamierzonym pożegnaniem z serią oraz, niestety, pożegnaniem z Autorką. [...] Przychodzi smutne skojarzenie z mądrą myślą wyrażoną przez księdza Jana Twardowskiego - trzeba się śpieszyć, by dzielić dobro. Pozostaje po Bronisławie Dymarze dobra pamięć, pamięć o szlachetnym Człowieku, zaangażowanej Nauczycielce, Autorce oryginalnych prac. Sięgajmy zatem do Jej dzieł i przeżywajmy tę formę - także ważnego - współbycia. [...]Powstała książka niewielka pod względem objętości, ale spełniająca wiele funkcji. Jest to podsumowanie serii, ale również przegląd poglądów, koncepcji i teorii wychowania, a także praktyk edukacyjnych - z XIX i XX wieku. Ponadto jest to oryginalna propozycja teoretycznej refleksji o dziecięcości oraz inspiracja do studiów i badań nad edukacją małych dzieci. Publikacja spełnia też funkcje promocji wartościowych lektur i zapewne będzie wykorzystana jako pewnego rodzaju przewodnik po literaturze, a zatem okaże się przydatna nauczycielom, studentom i w ogóle osobom zainteresowanym edukacją małych dzieci. Sądzę, że przyczyni się również do kształtowania jeszcze większej wrażliwości środowisk akademickich na sprawy współczesnej oświaty. Może wreszcie stać się impulsem do ożywienia społecznych dyskusji o istocie, powinnościach i praktyce edukacji - szczególnie edukacji małych dzieci. Jak na jedną niewielką książkę to bardzo dużo.Z recenzji prof. zw. dr. hab. Tadeusza LewowickiegoTen tom jest jeszcze jednym krokiem ku kreowaniu przestrzeni dialogicznego i egzystencjalno-personalnego współbycia nauczycieli/wychowawców z dziećmi/wychowankami. To nie jest książka o kopernikańskim przewrocie w pedagogice, o inwersji pedagogicznych ról, ale o współtworzeniu przez oba światy (dzieci i dorosłych) wspólnotowych przestrzeni czy środowisk życia, w których każdy zyskuje moc swojego rozwoju i odnajduje sens uspołecznienia. [...] z jednej strony ocala ona od zapomnienia ewolucję poglądów i normatywnych oczekiwań wobec transgresji pedagogiki autorytarnej ku pedagogice humanistycznej, a z drugiej strony stanowi propozycję nowych modeli poznawczych, dzięki którym staje się możliwe odczytywanie wielowymiarowości obu światów: dziecięcego i dorosłego.Całość została napisana mądrze, oparta na bogactwie źródeł i subtelnej wrażliwości ich ponow(n-)ego odczytania, budzi zainteresowanie i chęć do polemik czy konstruowania własnych projektów badawczych. [...] Rozprawa pozwala nam dotknąć słów, które są adresowane do kolejnych pokoleń pedagogów. [...] Nie zamykajmy zatem tej serii, bo - jak pisała ulubiona przez B. Dymarę laureatka Nagrody Nobla - Wisława: "Tego nie robi się dzieciom".Z recenzji prof. zw. dr. hab. Bogusława Śliwerskiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54667 (1 egz.)
Kaucja: 28,00 zł
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 22)
Bibliogr. s. 231-253.
Streszcz. ang. i niem.
Tom pomyślany jako podsumowanie serii okazał się podwójnym pożegnaniem - zamierzonym pożegnaniem z serią oraz, niestety, pożegnaniem z Autorką. [...] Przychodzi smutne skojarzenie z mądrą myślą wyrażoną przez księdza Jana Twardowskiego - trzeba się śpieszyć, by dzielić dobro. Pozostaje po Bronisławie Dymarze dobra pamięć, pamięć o szlachetnym Człowieku, zaangażowanej Nauczycielce, Autorce oryginalnych prac. Sięgajmy zatem do Jej dzieł i przeżywajmy tę formę - także ważnego - współbycia. [...]Powstała książka niewielka pod względem objętości, ale spełniająca wiele funkcji. Jest to podsumowanie serii, ale również przegląd poglądów, koncepcji i teorii wychowania, a także praktyk edukacyjnych - z XIX i XX wieku. Ponadto jest to oryginalna propozycja teoretycznej refleksji o dziecięcości oraz inspiracja do studiów i badań nad edukacją małych dzieci. Publikacja spełnia też funkcje promocji wartościowych lektur i zapewne będzie wykorzystana jako pewnego rodzaju przewodnik po literaturze, a zatem okaże się przydatna nauczycielom, studentom i w ogóle osobom zainteresowanym edukacją małych dzieci. Sądzę, że przyczyni się również do kształtowania jeszcze większej wrażliwości środowisk akademickich na sprawy współczesnej oświaty. Może wreszcie stać się impulsem do ożywienia społecznych dyskusji o istocie, powinnościach i praktyce edukacji - szczególnie edukacji małych dzieci. Jak na jedną niewielką książkę to bardzo dużo.Z recenzji prof. zw. dr. hab. Tadeusza LewowickiegoTen tom jest jeszcze jednym krokiem ku kreowaniu przestrzeni dialogicznego i egzystencjalno-personalnego współbycia nauczycieli/wychowawców z dziećmi/wychowankami. To nie jest książka o kopernikańskim przewrocie w pedagogice, o inwersji pedagogicznych ról, ale o współtworzeniu przez oba światy (dzieci i dorosłych) wspólnotowych przestrzeni czy środowisk życia, w których każdy zyskuje moc swojego rozwoju i odnajduje sens uspołecznienia. [...] z jednej strony ocala ona od zapomnienia ewolucję poglądów i normatywnych oczekiwań wobec transgresji pedagogiki autorytarnej ku pedagogice humanistycznej, a z drugiej strony stanowi propozycję nowych modeli poznawczych, dzięki którym staje się możliwe odczytywanie wielowymiarowości obu światów: dziecięcego i dorosłego.Całość została napisana mądrze, oparta na bogactwie źródeł i subtelnej wrażliwości ich ponow(n-)ego odczytania, budzi zainteresowanie i chęć do polemik czy konstruowania własnych projektów badawczych. [...] Rozprawa pozwala nam dotknąć słów, które są adresowane do kolejnych pokoleń pedagogów. [...] Nie zamykajmy zatem tej serii, bo - jak pisała ulubiona przez B. Dymarę laureatka Nagrody Nobla - Wisława: "Tego nie robi się dzieciom".Z recenzji prof. zw. dr. hab. Bogusława Śliwerskiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17122 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. słowac. Streszcz. ang., pol. przy pracach. Spis treści także ang.
Książka poświęcona jest kontekstom teoretycznym, tendencjom i problemom edukacji małego dziecka- poświęcone są opracowania zamieszczone w tym tomie. W poszczególnych tekstach znajdują się poglądy, propozycje oraz wyniki badań i studiów dotyczące różnych obszarów funkcjonowania dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej.Prezentowany tom składa się z czterech części. W pierwszej - noszącej tytuł Konteksty teoretyczne - Czytelnicy mogą znaleźć autorskie propozycje dotyczące edukacji małego dziecka. Zwraca się w nich uwagę m.in. na relacje między zaleceniami płynącymi z teorii (czy - szerzej - wiedzy) pedagogicznej, poczynaniami w zakresie polityki oświatowej i praktyką edukacyjną w zakresie kształcenia i wychowania małych dzieci w naszym kraju. Właśnie te relacje w znacznej mierze wyznaczają współcześnie zadowolenie i/lub niezadowolenie z edukacji oraz oddziałują na społeczne oczekiwania wobec poczynań władz oświatowych, nauczycieli, grup społecznych decydujących o kondycji edukacji dzieci. Mają temu służyć również działania Ministerstwa Edukacji Narodowej, które powołało zespół ekspertów do opracowywania nowych podstaw programowych wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Autorzy podejmują także istotne kwestie wielopłaszczyznowości integracji oraz swoistego fenomenu pedagogiki współbycia w edukacji małego dziecka.Kolejna część - Dziecko wobec zmieniającego się świata kultury - zawiera zarówno teoretyczną, jak i praktyczną egzemplifikację zagadnień związanych z edukacją kulturalną i artystyczną dziecka. Nakreślone perspektywy i możliwości uwzględniają problemy dotyczące z jednej strony - słabości, błędów i ich przyczyn w obszarze praktyki polskiej edukacji kulturalnej dziecka, a z drugiej - wskazują na pozytywne doświadczenia i prognozy. Uzupełnienie tych kwestii stanowią rozważania na temat estetyzacji doświadczeń etycznych i obyczajowych dzieci.Trzecia część - Wartości w wychowaniu i kształceniu małego dziecka - obejmuje opracowania traktujące o przygotowaniu dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym do nazywania, urzeczywistniania i realizacji różnych wartości, w tym pojmowania wartości miłości, rodziny, wiary w Boga i śmierci. Czytelnicy znajdą również odpowiedź na pytanie, czy autorzy wybranych podręczników do kształcenia zintegrowanego wskazują w nich na istnienie wartości? oraz Czy formułowane polecenia i zadania mobilizują ucznia do zwrócenia uwagi na świat wartości, możliwość ich wybierania, a także oceny i ich hierarchizowania? Wychowywanie do wartości staje się ważnym celem i zadaniem współczesnej pedagogiki i będzie zapewne długo pozostawać w zasięgu zainteresowania rodziny, przedszkola i szkoły, ze względu na jego aksjologiczny i praktyczny (edukacyjny) charakter.Tom zamyka część - Nauczyciel a edukacja małego dziecka - w której Czytelnicy mogą znaleźć autorskie odczytania uwarunkowań przygotowania i gotowości zawodowej nauczyciela. Praca z dzieckiem - jako forma specyficznej aktywności - jest czynnikiem kształtującym zarówno ucznia, jak i jego samego. Jej istotą stają się współcześnie "nowe kompetencje" i "nowy profesjonalizm", wyrażające się w refleksyjnym podejściu i badaniu przez nauczycieli własnej praktyki. Autorzy poszczególnych tekstów zwracają również uwagę na brak nowatorskich rozwiązań i twórczej inicjatywy nauczycieli oraz umiejętności rzetelnego diagnozowania uczniów. Dostrzeżone zaniedbania i negatywne doświadczenia wyznaczają tym samym ważne oczekiwania i zadania w pracy nauczyciela.
KONTEKSTY TEORETYCZNE * * * TADEUSZ LEWOWICKI * Edukacja małych dzieci – pomieszanie teorii pedagogicznej, polityki oświatowej i praktyki edukacyjnej * * * EDYTA GRUSZCZYK-KOLCZYŁSKA * Wychowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna: wprowadzone zmiany oraz ich konsekwencje. Raport eksperta Ministra Edukacji * * * JADWIGA OLEKSY * Historyczne uwarunkowania aktualnych przemian w kształceniu zintegrowanym * * * BRONISŁAWA DYMARA * Współbycie interpersonalne dzieci i dorosłych jako fenomen i zadania edukacji. * Bliżej pedagogiki współbycia * * * * DZIECKO WOBEC ZMIENIAJĄCEGO SIĘ ŚWIATA KULTURY * * * KATARZYNA OLBRYCHT * Edukacja kulturalna dziecka – zapomniany obszar edukacji? * * * URSZULA SZUŚCIK * Wielowymiarowość podejścia do twórczości plastycznej dziecka * * * MAŁGORZATAMUSZYŁSKA * O estetyzację doświadczeń etycznych i obyczajowych – perspektywy i możliwości * * * ALINA GÓRNIOK-NAGLIK * Metafory w edukacji estetycznej * * * * WARTOŚCI W WYCHOWANIU I KSZTAŁCENIU MAŁEGO DZIECKA * * * EWA OGRODZKA-MAZUR * Miłość w językowym obrazie świata wartości preferowanych przez dzieci żyjące w środowiskach zróżnicowanych kulturowo * * * WIESŁAWA A. SACHER * Źródła wartości wychowawczych w procesie kształcenia muzycznego dzieci * * * URSZULA KLAJMON-LECH * Wartości przekazywane w podręcznikach do edukacji zintegrowanej * * * ANNA JAKUBOWICZ-BRYX * Rodzina jako wartość przedstawiana w podręcznikach edukacji wczesnoszkolnej * * * NATALIAMARIA RUMAN * Wartości w edukacji i katechizacji małego dziecka. * Rozważania filozoficzno-teologiczne * * * SONIA CZUDEK-ŚLĘCZKA * Wychowawcze dylematy przygotowania dzieci do pojmowania tematu śmierci * * * * NAUCZYCIEL A EDUKACJA MAŁEGO DZIECKA * * * BRONISLAVA KAS?ČOV? * Educating a teacher „researcher” for the research of teacher’s professional activities * * * IRENA ADAMEK * Rozwijanie myślenia pytajnego u dzieci * * * SIMONETA BABIAKOV? * Profesijné činnosti učiteľa primárneho vzdelávania ako východisko k autoevalvácii * * * MARIANA CABANOV? * Profesia učiteľa primárneho vzdelávania a diagnostické kompetencie učiteľa * * * EWA KOCHANOWSKA * Rozpoznawanie uczniów zdolnych w kształceniu zintegrowanym * * * BEATA OELSZLAEGER * Działania i czynności nauczyciela w relacjach z dziećmi * * * Informacja o autorach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 16475 (1 egz.)
(dostępność ok. 06.02.2020)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ang., czes., słowac. Streszcz. ang., pol. przy pracach. Spis treści także ang.
Trzeci tom pracy Edukacja małego dziecka, zatytułowany Nowe konteksty, poglądy i doświadczenia, kontynuuje refleksje dotyczące pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku przed- i wczesnoszkolnym. Zaprezentowano w nim autorskie poglądy i/lub wyniki cząstkowych badań prowadzonych w tym zakresie. Mimo że w niektórych przypadkach badania te wykonano na małych grupach dzieci (uczniów klas I-III), ich rodziców i nauczycieli, dają one jednak wartościowy poznawczo obraz funkcjonowania współczesnego dziecka w wielu różnorodnych środowiskach (rodzinnym, przedszkolnym, szkolnym i pozaszkolnym, rówieśniczym, medialnym).Tom otwiera część zatytułowana Nowe konteksty edukacji małego dziecka, w której autorzy poszczególnych rozdziałów interpretują podstawowe kategorie - dziecka i dzieciństwa - w kontekście przemian edukacyjnych wyznaczanych zmianą społeczną. Podejmują także próbę wskazania nowych orientacji i strategii edukacyjnego działania, ze szczególnym uwzględnieniem refleksyjności i myślenia krytycznego odnoszących się do poszukiwania, tworzenia i zmiany zarówno w działalności dziecka, jak i nauczyciela.Część druga - Doświadczenia edukacji przed- i wczesnoszkolnej w Czechach i na Słowacji - poszerza nakreśloną problematykę o obszar edukacyjnych doświadczeń naszych południowych sąsiadów. Autorki opracowań nawiązują do najnowszych prawnych regulacji oświatowych, które wprowadziły szereg zmian w czeskiej i słowackiej edukacji elementarnej. Zmiany te dotyczą głównie charakteru instytucji zajmujących się kształceniem dzieci przed- i wczesnoszkolnych, i obejmują: model edukacji, proces kształcenia, program nauczania, metodę planowania edukacji oraz ewaluację wyników kształcenia.Ostatnia część tomu - Poglądy i doświadczenia dotyczące edukacji małych dzieci w Polsce - obejmuje opracowania skupiające się na kwestiach wspierania różnych form aktywności (myślowej, metaforycznej, matematycznej) i rozwoju (emocjonalnego, społecznego, kulturowego) dziecka. Prezentowane poglądy i doświadczenia odnoszą się również do problematyki zagospodarowania czasu wolnego dzieci, jak i przejawianych przez nie zachowań ryzykownych, warunkowanych między innymi dysfunkcyjnością współczesnej rodziny.Ewa Ogrodzka-Mazur
NOWE KONTEKSTY EDUKACJI MAŁEGO DZIECKA * * * Iwona Samborska * Przemiana dzieciństwa jako wyznacznik przemian edukacyjnych * * * Iwona Czaja-Chudyba * Nieobecna praktyka – o wykorzystaniu strategii rozwijających krytyczną refleksję w edukacji wczesnoszkolnej * * * Sonia Czudek-Ślęczka, Arkadiusz Wąsiński * Opieka wnuków nad dziadkami w przestrzeni wspólnoty rodzinnej * * * Tatiana Kłosińska * Problemy wczesnej edukacji medialnej * * * Małgorzata Zalewska-Bujak * Wychowanie dla bezpieczeństwa we współczesnym społeczeństwie – wybrane dylematy i zagrożenia * * * Katarzyna Wojciechowska * Bezpieczeństwo w życiu przedszkolaka – komunikat z badań * * * Beata Kozieł * Zjawisko krzywdzenia dzieci – próba analizy wybranych raportów * * * DOŚWIADCZENIA EDUKACJI PRZED- I WCZESNOSZKOLNEJ W CZECHACH I NA SŁOWACJI * * * Radmila Burkovičová * The current nature of children`s education in Czech pre-schools * * * Alexandra Tomášová * Školní vzdělávací program a plán autoevaluace mateřské školy * * * * Alena Douškova * Potreby detí a špecifické mikroprostredie materskej školy v Slovensko * * * SoŁa Kariková * Školská spôsobilost` – podmienka pre zvládnutie roly školáka * * * * POGLĄDY I DOŚWIADCZENIA DOTYCZĄCE EDUKACJI MAŁYCH DZIECI W POLSCE * * * Anna Buła * Wspieranie samodzielności myślowej uczniów klas początkowych w praktyce szkolnej * * * Renata Reclik * Wspieranie aktywności matematycznej dzieci w młodszym wieku szkolnym * * * Monika Wiśniewska-Kin * Myślenie metaforyczne dzieci w wieku wczesnoszkolnym – niewykorzystane i zaniedbane możliwości, zanikająca szansa… * * * Jolanta Bonar * Zadania edukacyjne jako czynnik wspierający rozwój dzieci w młodszym wieku szkolnym * * * Bożena Grzeszkiewicz * Rozwój emocjonalno-społeczny dzieci w wieku przedszkolnym * * * Aleksandra Skowrońska * Potrzeba kształtowania kompetencji społeczno-emocjonalnych małego dziecka * * * Barbara Chojnacka-Synaszko * Dzieci w młodszym wieku szkolnym wobec oferty zagospodarowania czasu wolnego w placówkach świetlicowych * * * Jacek Stelmach * Zachowania ryzykowne małych dzieci jako przejaw socjopatologii rodziny na pograniczu polsko-czeskim * * * Informacja o autorach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16476 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16843 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16844 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16845 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. słowac. Streszcz. ang., pol. przy pracach. Spis treści także ang.
Niniejsza publikacja to siódmy tom serii wydawniczej Edukacja małego dziecka zainicjowanej przez środowisko pedagogów cieszyńskich. Tom jest poświęcony zagadnieniom rodziny w bardzo szerokim ujęciu teoretycznym i badawczym. Szczególny nacisk poszczególni autorzy położyli na rodzinę współczesną.
Wprowadzenie * PRZEMIANY WSPÓŁCZESNEJ RODZINY KONTEKSTY SPOŁECZNE, KULTUROWE I EDUKACYJNE * O wartości wychowania w degradowanym etycznie społeczeństwie informacyjnymá* Współczesne obrazy rodziny. W poszukiwaniu sensu opieki i rodzicielstwa * Obraz rodziny w ujęciu studentów pedagogiki * Media a kształtowanie umiejętności społecznych dzieci * Medialność jako istotna cecha dziecka żyjącego w technopolu i płynnej nowoczesnościá * Rodzina jako źródło zaburzenia zachowania u dziecka w kontekście współczesnych przemian społeczno-kulturalnychá* RODZINA A WYCHOWANIE MAŁEGO DZIECKA. DOŚWIADCZENIA, PROBLEMY, PERSPEKTYWY * Súčasné ekonomické a spoločenské súvislosti vzťahu rodiny a školyá * Evalvácia problémov socializácie detí v predškolskom vekuá* Problemy seksualności dzieci * Śmierć i żałoba w doświadczeniu małego dziecka * Ważne rozmowy na trudne tematy w rodzinie * WYCHOWANIE DO WARTOŚCI WE WSPÓŁCZESNEJ RODZINIE * Hodnoty dnešných detí – možnosti ich diagnostikovania a medzinárodných komparácií * O dzieciach dla dzieci. Wokół współczesnej prozy dla najmłodszychá* Czytanie dla rozwoju w metodzie Cudowne Dziecko. Komunikat z badań * Rodzina i kształtowanie wartości ekologicznych dzieckaá* TWÓRCZOŚĆ I CZAS WOLNY W ŻYCIU RODZINY I DZIECKA * Twórczość dziecka w toku edukacji * Zabawa swobodna. Niedoceniane źródło wiedzy o dziecku * Rola czechowickiego teatru Muzycznego Movimento w Czechowicach-Dziedzicach w rozwijaniu zainteresowań muzyczno-teatralnych dzieci i młodzieżyá* Psychodrama w edukacji lat czterdziestych XX wieku * W stronę współczesnej aksjodramy * Zajęcia pozalekcyjne jako forma organizacji czasu wolnego młodszych uczniów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18446 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy art.
Część art. w jęz. czes. i słowac., streszcz. art. w jęz. ang. i pol., spis treści także ang.
Start edukacyjny to początek poznawania siebie i świata, warunkujący jakość życia indywidualnego i wspólnotowego. Tom 8 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Przedszkole - przemiany instytucji i jej funkcji, w całości został poświęcony zagadnieniom związanym z wychowaniem przedszkolnym. Okres wychowania przedszkolnego ma bez wątpienia strategiczne znaczenie dla prawidłowego rozwoju dziecka. Jest to związane przede wszystkim z tym, że wszelkie wysiłki zmierzające do wyrównywania szans mają sens wówczas, gdy podejmowane są w najwcześniejszych latach rozwoju, a więc w wieku 2-6 lat. Tylko w tym momencie istnieje możliwość, aby został przerwany błędny łańcuch reprodukcji kulturowej z udziałem szkoły. [Ze Wstępu]
PRZEDSZKOLE I NAUCZYCIEL-WYCHOWAWCA W SYTUACJI ZMIANY * Przedszkole - przemiany instytucji i jej funkcje * Nauczyciel w sytuacji zmian zachodzących w edukacji * Profesia učiteľa a rozvoj jeho kompetencií diagnostikovať dieťa v predškolskom a mladšom školskom veku * Diagnoza jako jedna z funkcji przedszkola i szkoły. Założenia teoretyczne i rozwiązania badawcze * Umiejętności psychologiczne nauczyciela przedszkolnego * Hodnocení výsledků předškolního vzdělávání dětíá * METODY I FORMY PRACY W PRZEDSZKOLU - NOWE MOŻLIWOŚCI EDUKACYJNE TRADYCYJNYCH ROZWIĄZAŁ * Kompetencje nauczyciela - opiekuna praktyk w przedszkolu i klasach początkowych w kontekście założeń projektu „Poznać – Zrozumieć – Doświadczyć” * Praktyka pedagogiczna studentów edukacji elementarnej w przedszkolu w kontekście ich samooceny * Kompetencje dzieci kończących edukację przedszkolną w zakresie orientacji przestrzennej - raport z badań * Kompetencje nauczycieli do prowadzenia obserwacji dzieci w placówkach Marii Montessori * Środki dydaktyczne w edukacji małego dziecka - inspiracje pedagogiczne metodą Marii Montessori * Możliwości intensyfikacji edukacji przyrodniczo-ekologicznej, dzieci w wieku przedszkolnym * Kilka uwag o przedszkolnej edukacji przyrodniczej w odniesieniu do badań nad rozumowaniem dzieci podczas zajęć opartych na metodzie eksperymentu * SZTUKA I TWÓRCZOŚĆ W ŻYCIU MAŁEGO DZIECKA * Rozwój twórczości plastycznej dzieci w wieku przedszkolnym * O właściwe kompetencje nauczycieli do edukacji muzycznej w przedszkolu w zakresie percepcji muzyki przez dzieci * Emisja głosu dzieci w wieku przedszkolnym * WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH DZIECI W ŚRODOWISKU PRZEDSZKOLNYM * Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez realizację projektów POKL, EFS * Wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci ze specjalnymi potrzebami w przedszkolu - założenia a codzienna rzeczywistość (studium przypadku)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18447 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Część tekstu w języku słowackim. Streszczenie w języku angielskim, polskim przy pracach. Spis treści także w języku angielskim.
Tom 11 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Nauczyciel i dziec­ko w dobie kryzysu edukacji, składa się z dwóch części. Teksty mają charakter teoretyczny, empiryczny i praktyczny. Stanowią wkład w dyskusję nad stanem edukacji małego dziecka oraz możliwościami jej modyfikacji zgodnie z uniwersalnym systemem wartości w perspektywie kształcenia młodych pokoleń i budowania wartościowego społeczeństwa. W szerszej perspektywie - dotyczą dylematów kształcenia nauczycieli.W części pierwszej - Współczesny nauczyciel wobec zmiany w edukacji - autorzy tekstów podejmują ważne kwestie związane z budowaniem autorytetu nauczyciela, ze stylami i metodami jego pracy pedagogicznej zarówno w przedszkolach, jak i szkołach.Wychodząc naprzeciw potrzebom dzieci, autorzy wskazują w swoich artykułach na sposoby ich rozpoznania oraz uwzględniania w praktyce pedagogicznej. Podkreślają wagę właściwej komunikacji między nauczycielami, rodzicami i dziećmi. Przedstawiają możliwości wdrożenia w polskich szkołach wartościowych koncepcji i systemów kształcenia, mniej lub bardziej znanych w światowych systemach edukacyjnych. Teksty zawarte w części drugiej, zatytułowanej Rodzic - dziecko - nauczyciel w aktualnej przestrzeni wychowawczo-edukacyjnej, odnoszą się do zagadnienia współpracy rodziców (i rodziny) z nauczycielami pracującymi w przedszkolach i szkołach. Ukazano w nich znaczenie dzieciństwa spędzanego w rodzinie, przedszkolu i szkole oraz wagę udziału rodziców w edukacji dzieci. Przedstawiono dylematy rodziców związane z pójściem dziecka do przedszkola, podjęciem przez nie obowiązku szkolnego oraz ich poglądy na temat osoby nauczyciela. Podjęto wątek zmiany w komunikacyjnej przestrzeni edukacji, a także problematykę uwarunkowań i implikacji współczesnego wychowania w rodzinie w kontekście "zatracenia" w cyberprzestrzeni czy nieharmonijnego rozwoju dzieci oraz zagadnienie kryteriów oceny warunków rozwoju dzieci w rodzinie.Oddając do rąk Czytelników ten tom, wyrażamy nadzieję, że jego lektura będzie przyczynkiem do podjęcia lub pogłębienia badań nad dzieciństwem i edukacją małego dziecka.
Współczesny nauczyciel wobec zmiany w edukacji * Nauczyciel – między autorytetem a autorytaryzmemá * Style pracy nauczyciela w edukacji dzieckaá * Identifikácia vzdelávacích potrieb krajansk?ch učiteľová * Refleksje o rzeczywistych warunkach pracy współczesnego nauczyciela edukacji wczesnoszkolnejá * W poszukiwaniu wzoru osobowego nauczyciela w toku studiów pedagogicznych (doniesienie z badań przyszłych pedagogów)á * Perfekcionistické dieťa v školeá * Zachęcanie przedszkolaków do samodzielności w świetle wyników ewaluacji zewnętrznejá * Rola nauczyciela w rozwoju twórczej postawy dzieckaá * Podejście konstruktywne w perspektywie możliwości i potrzeby zmian paradygmatu kształcenia * Dialogiczność w przestrzeni przedszkoli rodzinnychá * Duńska szkoła postrzegana z perspektywy nauczycieli, uczniów i rodzicówá * Rodzic – dziecko – nauczyciel w aktualnej przestrzeni wychowawczo-edukacyjnej * Czas dzieciństwa – wybrane wyniki badańá * Adaptacja – aktywizacja – animacja. O strategiach rodzicielskiego działania w edukacji małego dzieckaá * Udział rodziców w edukacji dziecka (w świetle analizy wybranych programów kształcenia zintegrowanego) * Osobnosť učiteľa v predprimárnom vzdelávaní z pohľadu rodičová * Dylematy rodziców dzieci sześcioletnich związane z rozpoczęciem obowiązku szkolnegoá * Doświadczanie zmian w komunikacyjnej przestrzeni edukacyjnejá * „Zatracenie” w cyberprzestrzeni jako atrybut współczesnego wychowania w rodzinie – wybrane uwarunkowania i implikacjeá * Oczekiwania rodziców wobec edukacji dziecka w wieku przedszkolnymá * Dziecko w środowisku dwujęzycznymá * Diagnoza dziecka o nieharmonijnym rozwoju – ważne kryteria oceny warunków rozwoju w rodzinie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21120 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika a Etnologia i Antropologia Kulturowa : wspólne obszary badań)
U dołu s. tyt. i okł.: Dolnośląska Szkoła Wyższa.
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Jeden art. w jęz. ang., spis treści i streszcz. także ang.
Prezentowany trzeci tom z serii Pedagogika a Etnologia i Antropologia Kulturowa: Wspólne Obszary Badań (drugi wydany przez naszą oficynę) zawiera studia teoretyczne i analizy empiryczne poświęcone problematyce ojcostwa w kontekście kulturowym, pedagogicznym i prawnym. W trzech częściach pracy: (1) Społeczno-kulturowe aspekty ojcostwa. W poszukiwaniu tożsamości współczesnego ojca, (2) Ojciec i dziecko - prawo a rzeczywistość oraz (3) Psychologia i teologia ojcostwa autorzy poszczególnych opracowań zwracają szczególną uwagę na dotychczasowe doświadczenia, problemy oraz inspiracje i perspektywy w zakresie badań współczesnego ojcostwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55567 (1 egz.)
Kaucja: 32,00 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17994 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika a Etnologia i Antropologia Kulturowa : wspólne obszary badań)
Bibliogr. przy pracach. Indeks.
Streszcz. ang. przy pracach. Spis treści także ang.
Funkcjonowanie dziecka w systemie wartości kulturowych i jego swoista emancypacja we współczesnym świecie sprowadzają się do poszukiwania strategii edukacyjnych, podkreślających z jednej strony potrzebę posiadania przez jednostkę nadrzędnej aksjologicznej filozofii życia, natomiast z drugiej umożliwiających racjonalne uczestniczenie w życiu określonej wspólnoty społecznej (wspólnot), oparte na własnym doświadczeniu, przeżywaniu i zaspokajaniu typowej dla tego wieku ciekawości świata.Zagadnienia te - w odczytaniach właściwych pedagogice oraz etnologii i antropologii kulturowej - stały się przedmiotem studiów teoretycznych i analiz empirycznych podjętych w kolejnym tomie poświęconym wspólnemu obszarowi badań, jakim jest wychowanie dziecka: między tradycją a współczesnością. W trzech częściach pracy (1) Wychowanie i edukacja dziecka w perspektywie historyczno-etnologicznej, (2) Ku godności i podmiotowości - wyzwania i zadania współczesnego wychowania oraz (3) Dorastanie dziecka - obrazy literackie i filmowe - autorzy poszczególnych opracowań zwracają szczególną uwagę na dotychczasowe doświadczenia, problemy oraz inspiracje i perspektywy w zakresie badań dziecka i dzieciństwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18491 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej