Metody nauczania
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(52)
Forma i typ
Książki
(52)
Publikacje fachowe
(24)
Publikacje naukowe
(19)
Publikacje dydaktyczne
(17)
Poradniki i przewodniki
(9)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Poezja
(1)
Dostępność
dostępne
(47)
wypożyczone
(7)
nieokreślona
(1)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(1)
BD40 (Suwalska 11)
(1)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(6)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(1)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(44)
Autor
Camarda Sylwia (1983- )
(2)
Jaworska-Surma Aleksandra
(2)
Kordziński Jarosław
(2)
Montessori Maria (1870-1952)
(2)
Reddy Linda A
(2)
Zielińska Ewa (pedagogika)
(2)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Cenini Alfredo
(1)
Ciacek Piotr (1963- )
(1)
Cybula Mirosława
(1)
Czaja-Chudyba Iwona
(1)
Czekierda Piotr (1976- )
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Domagała-Zyśk Ewa
(1)
Dryden Gordon (1931- )
(1)
El`konin Daniil Borisovič (1904-1984)
(1)
Fingas Bartosz
(1)
Goetz Magdalena
(1)
Grocholiński Piotr
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Gudro-Puischel Maria (1946- )
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Guzy Anna
(1)
Harmin Merrill
(1)
Hawranek Maria (1987- )
(1)
Holmes Jeffrey D
(1)
Hudson Diana
(1)
Hunziker Daniel (1967- )
(1)
Jurek Anna
(1)
Just Monika
(1)
Juul Jesper (1948-2019)
(1)
Karpińska-Musiał Beata
(1)
Karwatowska Małgorzata
(1)
Klima Ewa
(1)
Kozak Agnieszka (psycholog)
(1)
Kołodziejczak Małgorzata (zarządzanie)
(1)
Krzychała Sławomir
(1)
Król-Gierat Werona
(1)
Krüger Knut (1966- )
(1)
Kuchcińska Maria (pedagog)
(1)
Kustosz Sylwia
(1)
Kwiatkowska Anna M
(1)
Latoch-Zielińska Małgorzata
(1)
Leżańska Wiesława
(1)
Lisicki Michał (1969- )
(1)
Machalska Marta
(1)
Marcela Mikołaj (1985- )
(1)
Michalska-Dominiak Beata
(1)
Michalska-Żyła Agnieszka
(1)
Morawska Iwona
(1)
Murawska Halina (mtematyka)
(1)
Niesporek-Szamburska Bernadeta (1953- )
(1)
Okraj Zofia
(1)
Paluch Michał (pedagog)
(1)
Panońko Magdalena
(1)
Pasquale Fabio
(1)
Pawlak Bożena
(1)
Płóciennik Elżbieta
(1)
Rokita-Jaśkow Joanna (1973- )
(1)
Skura Małgorzata
(1)
Sowa-Bacia Katarzyna
(1)
Syska Dariusz
(1)
Szala Marcin
(1)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(1)
Tomala Jerzy (1951- )
(1)
Tomaszewska Dorota
(1)
Tomaszewska-Antoniewicz Agata
(1)
Trzos Paweł A
(1)
Tymiakin Leszek
(1)
Vaškevič-Buś Jovita
(1)
Vos Jeannette (1943- )
(1)
Wilińska Elżbieta
(1)
Witerska Kamila
(1)
Wójcik-Dudek Małgorzata
(1)
Włodarczyk Anna (1981- )
(1)
Zarzycki Piotr (matematyka)
(1)
Łaguna Mariola
(1)
Łozińska Urszula
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Żuchowski Marcin
(1)
Żuchowski Marcin (tłumacz)
(1)
Żylińska Marzena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(23)
2010 - 2019
(26)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(47)
1901-2000
(3)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(52)
Język
polski
(52)
Odbiorca
Nauczyciele
(17)
Szkoły podstawowe
(5)
Nauczyciele przedszkoli
(4)
Przedszkola
(4)
Nauczyciele języka polskiego
(3)
Rodzice
(3)
Dyrektorzy szkół
(2)
Klasa 5.
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Asystenci osób z niepełnoprawnością
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 6.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Menedżerowie
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Pracownicy wiedzy
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Kobieta
(5207)
Rodzina
(4011)
Przyjaźń
(3832)
Miłość
(3256)
Tajemnica
(2952)
Metody nauczania
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2936)
Relacje międzyludzkie
(2516)
Zabójstwo
(2172)
Życie codzienne
(1907)
Magia
(1730)
Zwierzęta
(1606)
Dzieci
(1588)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1527)
Uczucia
(1400)
Nastolatki
(1377)
II wojna światowa (1939-1945)
(1363)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1347)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(998)
Trudne sytuacje życiowe
(997)
Wybory życiowe
(934)
Sekrety rodzinne
(929)
Policjanci
(908)
Żydzi
(892)
Relacja romantyczna
(880)
Osoby zaginione
(877)
Władcy
(869)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(820)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(774)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(741)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(693)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Koty
(679)
Arystokracja
(675)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(637)
Poszukiwania zaginionych
(636)
Uprowadzenie
(635)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(621)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(586)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(559)
Zemsta
(552)
Wojsko
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(510)
Psychoterapia
(504)
Zakochanie
(503)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(471)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(455)
Postawy
(452)
Lekarze
(448)
Samotność
(445)
Marzenia
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Ludzie bogaci
(429)
Nauczanie początkowe
(427)
Czarownice i czarownicy
(426)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(421)
Politycy
(409)
Samopoznanie
(409)
Temat: czas
2001-
(14)
1901-2000
(5)
1989-2000
(3)
1945-1989
(2)
1801-1900
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Gatunek
Poradnik
(20)
Praca zbiorowa
(8)
Opracowanie
(5)
Monografia
(4)
Podręcznik
(4)
Scenariusz zajęć
(4)
Antologia
(1)
Biografia
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Reportaż
(1)
Wiersze
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wykład
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(49)
Psychologia
(3)
Zarządzanie i marketing
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
52 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Portrety nie tylko sławnych osób z dysleksją / Marta Bogdanowicz. - Wydanie I. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2008. - 332 strony : ilustracje, fotografie ; 25 cm.
Bibliografia strony 321-325. Indeks.
Autorka, Pani Profesor Marta Bogdanowicz, która od wielu lat zajmuje się problemem dysleksji, zebrała w książce historie osób, które miały lub mają trudności w uczeniu się. Pokazała sylwetki nie tylko swoich pacjentów, ale także osób sławnych (np. Hansa Christiana Andersena, Adama Mickiewicza, Alberta Einsteina, Mikałaja Trzaski, Bartosza Opani, Jacka Kuronia). Autorka napisała tę książkę "ku pokrzepieniu serc" wszystkich dyslektyków. Pokazała, że osoba z dysleksją może być utalentowana, osiągnąć sukces zawodowy w różnych dziedzinach, może być sławna i szanowana, przejść do historii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21011 (1 egz.)
Książka
W koszyku
12 dysfunkcji w procesie mentoringowym / Piotr Ciacek ; ilustracje Urszula Łozińska. - [Warszawa] : STIBITZ, [2022]. - 58, [1] strona : ilustracje ; 18 cm.
Miejsce i rok wydania na podstawie serwisu e-ISBN https://www.e-isbn.pl/IsbnWeb/onix/summary.html?record_id=10420421
Krótka, konkretna, zwięzła książka Piotra Ciacka, to praktyczny przewodnik dla mentorów, psychologów i w ogóle ludzi pracujących z ludźmi. To przewodnik po pułapkach relacji, zasiekach procesów, które każdemu praktykującemu zdarza się niekiedy zastawić na siebie i swojego klienta. Oparta o prawdziwe przypadki może służyć jako "wykrywacz min", jako inspiracja do autorefleksji nad swoją własną pracą i relacjami z ludźmi. Autor nie tylko diagnozuje i opisuje dysfunkcje procesu/relacji, ale także wskazuje na głębsze ich konsekwencje . Na koniec jednak podaje pomocną dłoń i wskazuje jak im zapobiegać, lub niwelować ich negatywne następstwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 58579 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak uczyć, żeby nauczyć : kompendium wiedzy o zadaniach / Mirosława Cybula. - Wydanie pierwsze. - Gdynia : Novae Res, 2020. - 387, [3] strony ; 21 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 367-[388].
Nauczyciel jest wzorem w kształceniu i doskonaleniu kompetencji swoich uczniów. W toku nauki szkolnej to on angażuje wychowanków w rozwiązywanie wielu różnorodnych zadań, umożliwiając im w ten sposób samodzielne odkrywanie świata, zdobywanie wiedzy i nabywanie przydatnych umiejętności. Jak tworzyć te zadania, aby były nie tylko zrozumiałe, ale i inspirujące? Jak zachęcić uczniów do zdobywania wiedzy na każdym kolejnym etapie edukacji?"Jak uczyć, żeby nauczyć" to kompendium wiedzy dla nauczycieli, którzy chcą w bardziej efektywny sposób konstruować narzędzia inicjujące działania uczniów, a w rezultacie pozwalać im na pełne zrozumienie zadań i rozwiązanie ich z pozytywnym wynikiem. Warto zdać sobie sprawę z tego, że nie zawsze "uczyć" oznacza "nauczyć"!W świecie szybkiego powstawania wiedzy faktograficznej i szybkiej jej dystrybucji oraz łatwego do niej dostępu znacząco zmniejsza się potrzeba jej zapamiętywania. W zamian za to wzrasta zapotrzebowanie na odpowiednie narzędzia do jej selekcjonowania, przetwarzania i stosowania, tak aby łatwiej radzić sobie w życiu zawodowym, rodzinnym i w czasie odpoczynku. Z tego powodu w procesie kształcenia wzrasta znaczenie kształtowania kompetencji intelektualnych, przy zmniejszającej się roli przekazywania wiedzy encyklopedycznej.Przygotowanie uczniów do radzenia sobie z wyzwaniami współczesnego społeczeństwa oraz czerpania maksymalnych korzyści z możliwości, jakie to społeczeństwo stwarza, zostało uznane przez pedagogów europejskich za priorytetowy cel edukacji. Odzwierciedleniem tych spostrzeżeń jest zapisanie tego priorytetu wśród najważniejszych celów w systemach edukacji państw Europy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21122 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 783)
ISSN 0239-6025 odnosi się do pierwotnego tytułu serii: Prace Monograficzne Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Krakowie.
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
Publikacja ukazuje różne obszary kształcenia doświadczeń, wiedzy i rozwoju dziecka, uwzględniając współczesne potrzeby małego odbiorcy, treści nauczania, metody i formy pracy najbardziej efektywne, które są prezentowane w teorii i praktyce pedagogicznej. Autorzy prezentują krytyczną dyskusję nad współczesnym podręcznikiem dla uczniów edukacji wczesnoszkolnej. Prace Monograficzne 783
Iwona Czaja-Chudyba „Zagubione wartości – mądrość, krytycyzm i refleksyjność w podręcznikach do edukacji wczesnoszkolnej”; Anna Szkolak-Stępień „Praca z podręcznikiem jako priorytetowy element kompetencji pragmatycznych nauczycieli wczesnej edukacji”; Bożena Pawlak „Możliwości i głębokość przetwarzania informacji w toku pracy z podręcznikiem”; Beata Drwal „Możliwości indywidualizacji w pracy z podręcznikami”; Maria Janas „Twórcze myślenie w podręcznikach edukacji zintegrowanej”; Katarzyna Myśliwiec „Nauczyciel – kreator świata przedstawionego w e-podręcznikach i multibookach”; Jovita Vaškevič-Buś „Teksty literackie w podręcznikach do kształcenia zintegrowanego”; Anna Zadęcka-Cekiera „Humor w podręcznikach szkolnych”; Barbara Nawolska, Joanna Żądło-Treder „Dziwny jest ten świat, czyli o wizji świata w zadaniach matematycznych”; Barbara Nawolska, Joanna Żądło-Treder „Dziecięca koncepcja matematyki tworzona przez zadania z podręczników szkolnych”; Ingrid Paśko „Przydatność dydaktyczna podręcznika w edukacji przyrodniczej w opinii nauczycieli kształcenia zintegrowanego”; Monika Glanowska, Bernadeta Kosztyła, Monika Waligóra „Dźwięki i muzyka w wybranych podręcznikach edukacji wczesnoszkolnej”; Monika Nęcka „Ikonosfera podręczników szkolnych na przykładzie Elementarza Mariana Falskiego”; Urszula Dworska-Kaczmarczyk „Podręcznik do edukacji wczesnoszkolnej a treści z zakresu edukacji regionalnej – dziedzictwa kulturowego w regionie”; Ewa Żmijewska „Tożsamość kulturowa – wizja świata w wybranych elementarzach dla mniejszości”; Justyna Wojniak „Edukacja równościowa w szkole. Wątki antydyskryminacyjne w polskich podręcznikach dla pierwszego etapu kształcenia na tle wybranych krajów Unii Europejskiej”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19064 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy rozdziałach.
Tutoring jest jedną z metod edukacji spersonalizowanej, polegającą na systematycznej pracy w relacji mistrz-uczeń. Ma na celu wspieranie ucznia w rozwijaniu jego potencjału w oparciu o jego umiejętności i zainteresowania. Treść książki obejmuje: założenia teoretyczne tutoringu, opis procesu stawania się tutorem, wdrażanie i finansowanie programów tutoringowych, funkcjonowanie tutoringu w szkole, na uczelni i w edukacji nieformalnej, np. w organizacjach pozarządowych, studia przypadków - opisy funkcjonowania tutoringu w różnych instytucjach, wywiady z praktykami tutoringu. Niewątpliwym walorem tej książki jest jej kompleksowość: autorzy kładą nacisk zarówno na wnikliwy opis teoretycznych podstaw metody, jak i na konkretne przykłady jej zastosowania. Adresaci: Publikacja stanowi bogate źródło wiedzy o tej metodzie oraz znakomitą inspirację do jej stosowania i wdrażania. Adresatami książki są osoby interesujące się edukacją w szkole i na uczelni oraz edukacją nieformalną i rozwojem osobistym."Książka ta jest niezwykle ważną i potrzebną pozycją na polskim rynku wydawniczym. Przygotowane przez wybitnych znawców problematyki kompendium wiedzy na temat tutoringu stanowi lekturę obowiązkową dla wszystkich pragnących poznać najważniejsze trendy współczesnej edukacji.Dr Małgorzata Sidor-Rządkowska Politechnika Warszawska Pierwsza część niniejszej pracy zawiera świetne kompendium wiedzy na temat tutoringu. Autorzy wskazują na badania i projekty dotyczące zastosowania tej metody. Jednak szczególnie interesujące jest ukazanie przypadków praktycznego i - co najważniejsze - udanego zastosowania tego podejścia. Otrzymujemy zbiór inspirujących relacji z procesu wdrażania metody tutoringu do pracy szkoły, uniwersytetu oraz organizacji pozarządowych, możemy także przeanalizować wywiady z uczestnikami projektów tutoringowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19733 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
Książka podejmuje problem szczególnego rodzaju edukacji - edukacji zdalnej - dla szczególnych osób - ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.Głos zabierają w niej zarówno nauczyciele, terapeuci, rodzice i wychowawcy prowadzący zdalną edukację - jak i osoby z niepełnosprawnościami, które nie tylko przedstawiają własne potrzeby, ale i rozwiązania mogące poprawić jakość tego rodzaju kształcenia.Nauczanie zdalne pozostanie z nami dłużej niż pandemia - dlatego tę publikację polecamy serdecznie nauczycielom, terapeutom, rodzicom, studentom kierunków nauczycielskich i wszystkim osobom zainteresowanym wykorzystaniem nowoczesnych technologii komunikowania w edukacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21347 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The Laerning Revolution.
Bibliografia na stronach [497]-[503]. Indeks.
Wyjątkowa książka, która uczy, jak myśleć szybciej i sprawniej oraz z łatwością przyswajać nowe dziedziny wiedzy i błyskawicznie opanowywać języki obce. Rewolucja w uczeniu, niemal zaraz po publikacji okrzyknięta światowym bestsellerem, przełamuje obiegowe poglądy na temat granic zdolności poznawczych człowieka. To, co dawniej wydawało się niewykonalne - jak przeczytanie kilkuset stron w ciągu godziny lub nauczenie się obcego języka przez jeden miesiąc - dziś okazuje się możliwe. Co więcej, mnóstwo ludzi już korzysta z tych umiejętności w praktyce. Każdy może je zdobyć w stosunkowo krótkim czasie, opanowując kilkadziesiąt skutecznych technik przyswajania i porządkowania informacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22610 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia publikacji D. B. Elkonina strony 63-67 i bibliografia strony 57-61, 110.
Autor w książce wyjaśnił psycholingwistyczny mechanizm czytania, przedstawił wnioski teoretyczne i sformułował najważniejsze założenia opracowanego przez siebie nowatorskiego systemu nauki czytania. Wprowadzenie tego systemu do praktyki szkolnej miało bardzo duży wpływ na zwiększenie efektywności czytania i zapewniło rosyjskim uczniom sukcesy na skalę światową.Badania wykazały, że nowy system nauczania spowodował wzrost rozumienia i rozwój zdolności intelektualnych, przyczynił się także do wytworzenia postawy badawczej do treści kształcenia i zainteresowania nauką.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19759 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Co zawiera publikacja? Zalecenia jak zwiększyć u dzieci i młodzieży efektywność procesu uczenia się - praktyczne i poparte najnowszymi badaniami z zakresu neuronauk. Wskazówki do bezpośredniego wykorzystania, przygotowane w oparciu o aktualną wiedzę na temat budowy i funkcjonowania mózgu, dotyczące tego jak organizować lekcje skutecznie aktywizujące wszystkich uczniów. Narzędzia do kształtowania w dzieciach i młodzieży odpowiedniej motywacji i krytycznego myślenia oraz do merytorycznego obalania pseudonaukowych mitów, w które mogą wierzyć uczniowie. Autorskie scenariusze lekcji wychowawczych, np. uczących, jak się bronić przed tzw. fake-newsami, jak kształtować dobre nawyki dotyczące uczenia się i umiejętność trafnego planowania realizacji celów. Propozycje ćwiczeń z zakresu czytania ze zrozumieniem, tworzenia notatek i map myśli, metod pamięciowego uczenia się (fiszki, mnemotechniki i inne)Dlaczego warto? Dowiesz się, jak skutecznie zwiększyć efektywność kształcenia swoich uczniów. Otrzymasz praktyczne narzędzia do wspierania rozwoju i motywowania dzieci i młodzieży. Zyskasz wiedzę o najnowszych badaniach z zakresu neurodydaktyki i ustrzeżesz się pseudonaukowych teorii na temat funkcjonowania mózgu. Wyposażysz się w gotowe scenariusze lekcji wychowawczych i materiały do ich przeprowadzenia, dzięki czemu zaoszczędzisz czas potrzebny na ich przygotowywanie. Zaangażujesz uczniów w prowadzone zajęcia oraz zachęcisz ich do dyskusji na poruszane w ich trakcie tematy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20280 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 213-214.
Książka dostępna także jako e-book.
Intencją książki jest inspirowanie do wprowadzania metod, sposobów i takiego stylu pracy z uczniami/studentami/uczestnikami szkoleń, które wyzwalają kreatywność własną i zespołową, są wsparciem w procesie adaptacji do zmian. Jest to istotne zwłaszcza teraz, kiedy doświadczamy przełomowych sytuacji, generujących nowe problemy, do rozwiązania których brakuje gotowych recept i procedur.Punktem wyjścia do jej powstania jest przekonanie, że każda aktywność edukacyjna może być traktowana jako projekt, który dzięki swej strukturze, wykorzystanym narzędziom i technikom pozwala na realizację określonych celów i osiąganie pożądanych efektów oraz znajdowanie trafnych rozwiązań, skrojonych na miarę potrzeb.Publikacja jest wynikiem połączenia teorii z praktyką stosowania metody design thinking. Bazę stanowią naukowe inspiracje z zakresu: zarządzania, pedagogiki, psychodydaktyki, neuronauk, socjologii - jest to zatem opracowanie o charakterze interdyscyplinarnym.Krok po kroku pokazane jest, w jaki sposób przejść przez proces z wykorzystaniem metodyki design thinking (DT), jednak książka napisana jest tak, aby dać także możliwość wyboru opisanych w niej metod, narzędzi, inspiracji przydatnych w danej sytuacji, które będą wsparciem w projektach, jakie realizują czytelniczki i czytelnicy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21596 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony [270]-285.
Książka przeznaczona jest dla nauczycieli i rodziców, którzy chcą zapewnić dziecku lepsze szanse edukacyjne. Jest to źródło wiedzy przydatnej do prowadzenia zajęć dydaktyczno - wyrównawczych z dziećmi, które nie osiągnęły jeszcze pełnej gotowości do podjęcia nauki w klasie pierwszej. Dzięki publikacji nauczyciele i rodzice pogłębią i uporządkują swoją wiedzę na temat oczekiwań, którym musi sprostać dziecko, aby być dobrym uczniem. Książka tłumaczy także, w jaki sposób poprzez proces uczenia się można korzystnie wpływać na rozwój dziecka oraz w jaki sposób opracować program wspomagania rozwoju umysłowego dziecka. Pozycja ma charakter przystępnie napisanego podręcznika. Zawiera psychologiczne i pedagogiczne podstawy oraz zabawy i sytuacje zadaniowe sprzyjające intensywnemu wspomaganiu rozwoju umysłowego. Prezentowane zajęcia z dziećmi opracowane są tak, aby można je realizować w domu, w przedszkolu, a także w szkole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22453 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 213-215.
Nauczyciel znajdzie w poradniku niezbędną praktyczną wiedzę na temat planowania pracy z dziećmi, zasad i metod nauczania, sposobów organizacji lekcji, łączenia nauczania z ocenianiem - sposobów sprawdzania osiągnięć uczniów. Dowie się, co zrobić, aby uczeń z radością podjął pracę w klasie IV i miał możliwości rozwijania swoich zdolności i łagodnego pokonywania w klasach starszych kolejnych trudności, życia i współpracy w grupach, w zespole, a także zachowania indywidualności i rozwijania własnej osobowości. Aby był kulturalnym użytkownikiem języka ojczystego i czerpał radość z uczenia się.Oprócz wiedzy na temat jak uczyć myślenia, czytania, słuchania, mówienia, pisania, jak kształcić język ucznia, poradnik zawiera przykłady scenariuszy lekcji, ćwiczeń, kart pracy, a także przykłady opracowania lektury.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20176 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ISSN 0208-6336 ; nr 3264)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Streszczenie angielskie, rosyjskie przy pracach.
Współczesna szkoła, oprócz tego, że powołana jest do wypełniania swojej naczelnej misji - uczenia, stała się przestrzenią rozpoznawania różnych dysfunkcji, z którymi należy wiązać niektóre przyczyny edukacyjnych niepowodzeń uczniów. Aby jednak mogła je rozpoznać, musi pozostać wrażliwa na ucznia i uważnie go obserwować, nie tracąc jednak z horyzontu tego, co szczególnie istotne w jego rozwoju, a mianowicie kontekstu społecznego czy rodzinnego, w którym funkcjonuje młody człowiek. Tak szerokie spojrzenie jest możliwe nie tylko dzięki wysokim kompetencjom nauczycieli i pedagogów, ale przede wszystkim dzięki współpracy i porozumieniu: wymianie informacji między pracownikami szkoły, uczniami i ich rodzinami. Dzięki zaangażowaniu i wspólnej pracy możliwe jest nie tylko dostrzeżenie problemu, ale również określenie jego źródła, co z kolei prowadzi do aktywnego przeciwdziałania pojawiającym się trudnościom związanym na przykład z niesłyszeniem, niedowidzeniem, jąkaniem się, dysleksją, dwujęzycznością czy sytuacją młodych ludzi wychowujących się w rodzinach patologicznych.Wszystkie wymienione dysfunkcje i zaburzenia mogą, choć wcale nie muszą, prowadzić do stresu, który pomimo iż w szczególny sposób dotyka uczniów zdiagnozowanych, to nie oszczędza także tych bez specjalnych potrzeb edukacyjnych. Wydaje się więc, że fundamentalne zadanie szkoły powinno polegać na rozpoznaniu rodzaju stresu, określeniu źródła i opracowaniu strategii jego eliminacji, a w przyszłości także na obraniu jego profilaktyki. Tak szeroko zakrojony plan działania szkoły może się dziś wydawać edukacyjną mrzonką, tym niemniej badania nad stresem i bogate doświadczenia nauczycieli praktyków wskazują, że współczesna edukacja staje już teraz przed koniecznością nie tyle rozwiązywania trudnych problemów, ile ich dostrzegania i definiowania.Szkoła wydaje się obszarem szczególnego zainteresowania specjalistów zajmujących się zagadnieniem stresu, redaktorki zdecydowały się zatem bliżej przyjrzeć temu zjawisku i jego wpływowi na funkcjonowanie uczniów oraz nauczycieli, jak również podjąć próbę zdiagnozowania problemów dziecka i ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Mają też nadzieję, że niniejszy tom, dzięki podjętej w artykułach problematyce, stanie się skromnym wkładem w badania nad stresem w placówkach związanych z nauczaniem.Z pewnością zainteresuje on studentów specjalności nauczycielskich oraz nauczycieli, psychologów, pedagogów, bibliotekarzy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19006 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Szkoły Uczącej Się)
Poprzednie wydanie pt. Duch klasy : jak motywować uczniów do nauki.
Bibliografia strony 178-180.
Poradnik dla wszystkich nauczycieli, niezależnie od wykładanego przedmiotu i poziomu szkoły, w której uczą. Zwiera praktyczne porady, jak budować w klasie atmosferę sprzyjającą uczeniu się. Dzięki proponowanym technikom nauczania nauczyciel może zmienić swoją pozycję w klasie z osoby przekazującej wiadomości na sojusznika ucznia, wspierającego go w procesie uczenia się. Publikacja ilustrowana jest przykładami z pracy polskich nauczycieli - uczestników internetowej Akademii "Szkoły uczącej się".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19490 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szkoły, do których chce się chodzić : (są bliżej, niż myślisz) / Maria Hawranek. - Wydanie I. - Kraków : Znak Litera Nova, 2021. - 348, [3] strony, [8] stron tablic : ilustracje ; 21 cm.
Na okładce: Pierwszy praktyczny przewodnik dla rodziców, którzy mają dość.
Bibliografia na stronach 341-[349].
POZNAJ SZKOŁY POMYŚLANE INACZEJ Czujesz, że tradycyjny model szkoły nie wspiera dzieci w rozwoju tak, jak mógłby i powinien? Twoje dziecko ma dość nadmiaru sprawdzianów i prac domowych, a ty - roli jego nadzorcy? W poszukiwaniu szkół, do których chce się chodzić, Maria Hawranek, reporterka i mama, przejechała całą Polskę. W Warszawie, Gdańsku, Bielsku-Białej, Radowie Małym czy Słupi Wielkiej znalazła inspirujące miejsca i ludzi, którzy zarażają entuzjazmem i wcielają w życie inne pomysły na edukację. Sięgają do metod Marii Montessori czy Celestyna Freineta, rezygnują z ocen, prowadzą lekcje w przyrodzie i mają czas, by dbać o relacje. Wszystko po to, by uczniowie mieli szczęśliwe dzieciństwo, ale też odnaleźli się w dorosłym życiu. Oto pierwszy przewodnik, który pokazuje, jak w praktyce wyglądają przyjazne szkoły - prywatne, domowe i publiczne. W całej Polsce, dla każdego dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21651 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 209-[234].
- Czy ludzie potrafią prawidłowo ocenić, ile umieją?- Czy istnieje wiele różnych inteligencji?- Czy prezentacje multimedialne ułatwiają zdobywanie wiedzy?- Czy powtarzanie to skuteczna metoda uczenia się?- Czy stosowanie nagród sprzyja, czy przeszkadza w zdobywaniu wiedzy?- Czy osoby mające wysoką samoocenę uczą się lepiej?Jeffrey D. Holmes przyjrzał się szesnastu powszechnie podzielanym przekonaniom na temat nabywania wiedzy. By jednoznacznie rozstrzygnąć o ich naukowej wartości, zebrał imponującą liczbę danych z literatury naukowej i dokonał ich wnikliwej oraz krytycznej analizy. Rozprawiając się z silnie ugruntowaną wiedzą potoczną, autor pokazuje jednocześnie, jak zachować krytycyzm wobec naukowych i pseudonaukowych doniesień.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19717 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Specific learning difficulties : what teachers need to know.
Bibliografia, netografia na stronach 213-232. Indeks.
Książka Diany Hudson, z jej praktycznym i zdroworozsądkowym podejściem do specyficznych trudności w uczeniu się, idealnie się nadaje dla zabieganych i przepracowanych nauczycieli szkolnych, pomagając im zrozumieć potrzeby uczniów z problemami oraz znaleźć skuteczne strategie, dzięki którym wszystkie dzieci mogą realizować swój potencjał.Louise Green, specjalistka z dziedziny specyficznych trudności w nauceBogaty zbiór praktycznych wskazówek, pomagających wspierać dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Autorka wyjaśnia naturę tych problemów, ich wpływ na uczenie się i przedstawia proste strategie radzenia sobie z nimi. Książka Diany Hudson powinna być lekturą obowiązkową dla wszystkich nauczycieli i może być równie przydatna dla rodziców.Alison Thompson, założycielka ADHD Kids
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20892 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nowe Ścieżki Edukacji)
Piśmiennictwo na stronach 206-207.
Słowo "kompetencja" jest w kontekście edukacji odmieniane przez wszystkie przypadki, a częstość jego użycia sprawiła, że stało się czymś w rodzaju zaklęcia. Orientacja na kompetencje to jednak nie żadne czary. Trzeba tylko wiedzieć, o czym mowa. Szkoła powinna zapewnić podopiecznym młodym klimat, w którym mogą się uczyć i dorastać, oparte na zaufaniu relacje z ludźmi, którzy w nich wierzą, wspierającą społeczność oraz wyzwania odpowiadające ich dojrzałości i zainteresowaniom, dzięki którym uczą się samodzielnego myślenia, wymiany poglądów i współdziałania. Uczniowie powinni też mieć możliwość nabywania tych kompetencji, które przygotują je do dorosłości i życia zawodowego. Potrzebne jest nowe spojrzenie i zrozumienie procesów uczenia się i nauczania, a także kultura popełniania błędów i budowania relacji umożliwiająca dzieciom i młodzieży pozytywny rozwój osobisty i społeczny. Daniel Hunziker w zrozumiały sposób wyjaśnia społeczne, psychorozwojowe i neurobiologiczne aspekty uczenia się zorientowanego na kompetencje. Przedstawia sprawdzony schemat zawierający 64 podstawowe kompetencje dla uczniów wszystkich lat obowiązkowego nauczania. Ta książka ma dodać szkołom odwagi, żeby przyjrzały się zmianom, przemyślały je i śmiało wzięły się do pracy. Nie chodzi tylko o stworzenie możliwości działania dzieciom i młodzieży, lecz także nauczycielom i dyrekcji szkół.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20685 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dostępna również jako e-book.
Czy szkoła może sprawiać uczniom radość? Czy może dawać satysfakcję nauczycielom? Jak wspierać dziecko w obliczu presji szkolnej? Jak rozwiązywać problemy, które rodzą się w klasie? JESPER JUUL, duński pedagog i terapeuta, twierdzi, że współczesne dzieci żyją pod nadmierną presją szkoły. Szkoła jest najważniejszą częścią ich życia, wokół niej koncentrują się także relacje z rodzicami, co rodzi wiele konfliktów i napięcia we wzajemnych relacjach. Jesper JUUL postuluje radykalną zmianę nastawienia do uczniów: zaufanie zamiast przymusu, prawdziwe relacje zamiast bezosobowych reguł. Jego główną troską jest dobro dzieci, jednak podkreśla, że uczniowie nie będą czuć się w szkole dobrze, jeśli nauczyciele źle się w niej czują.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Publikacja przeznaczona jest dla nauczycieli akademickich, pracowników organów prowadzących szkoły, osób zajmujących się HR, zarządzaniem oświatą i edukacją, szkoleniami, programami edukacyjnymi i rozwojowymi, trenerów rozwoju osobistego i doradców zawodo
Czym jest tutoring? Skąd bierze się rosnąca popularność tej formy edukacji spersonalizowanej? Dlaczego jest postrzegany jako panaceum na problemy edukacji i wielka szansa na elitarne kształcenie? Na te i wiele innych pytań odpowiadają autorzy niniejszej publikacji. Redaktorki tomu, obie mocno związane z propagowaniem edukacji spersonalizowanej w formule naukowej i szkoleniowej, zebrały kilkadziesiąt opowieści o autentycznej relacji mistrz-uczeń w murach szkół i uczelni. W pierwszej części książki przybliżają też specyfikę i kontekst pracy tutora w dzisiejszej instytucji kształcenia, zwracając uwagę na jego złożoność, esencję i rolę wartości w świecie zróżnicowanych postaw uczniów i nauczycieli. Tutorzy z całej Polski z kolei przekonują, że tutoring stanowi niezwykłą szansę dla młodego człowieka. Pozwala mu na uzyskanie kompetencji przydatnych na rynku pracy, a także spełnione życie, zgodne z jego pasjami, możliwościami i pragnieniami. Każdy proces tutorski, a nawet każdy tutorial, jest spotkaniem w znaczeniu dialogu dwóch podmiotów. Osoby w nim uczestniczące obdarzają się nawzajem uwagą, wiedzą, wsparciem, inspiracją i twórczą krytyką. Ma swój kontekst, tło, powody, trajektorię, rezultaty, nastrój i głębię. Książka składa się z 26 opowieści o takich wyjątkowych spotkaniach edukacyjnych: część z nich opisuje historie z wczesnych etapów kształcenia, a kilkanaście pochodzi ze środowiska akademickiego, ich autorzy reprezentują wiele różnych dziedzin naukowych i przedmiotowych, pracują w szkołach i uczelniach wyższych w Polsce. Historie są niezwykłe. Pokazują ogromny potencjał, jaki tkwi zarówno w tutoringu rozwojowym, jak i naukowo-akademickim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56322, BP 37 (2 egz.)
Kaucja: 74,26 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19093 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej