Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Poezja
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
wypożyczone
(1)
Placówka
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(2)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(1)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Markiewicz Henryk (1922- )
(2)
Lisowski Krzysztof (1954- )
(1)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Vandenberg Philipp
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
słowacki
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Metody nauczania
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Praca zbiorowa
(1)
Wiersze
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zaginiona we śnie / Krzysztof Lisowski. - Kraków : Biblioteka Kraków, 2019. - 103, [1] strona ; 20 cm.
Forma i typ
Przynależność kulturowa
Gatunek
Dofinansowano ze środków Fundacji im. Tislowitzów.
Sen uwalnia tylko na niedługo. Do jawy, do pamięci, do wspomnienia - krótkie przepustki. Potem wraca się z ciekawością i niepokojem. Przychodzą pasje błądzenia. Tu i na wyspach. Nawet w miejscach, gdzie nas nie było i dokąd nie zamierzaliśmy się udać. Czasem nie wiadomo, czego doświadczyliśmy tam, a co zdarzyło się tutaj. Jeśli dawno, jeśli nawet w tym samym, innym ciele. I znowu w sen, jego tysięczną opowieść - jak Franz Kafka w Troi. Troi pod Pragą, w charakterze ogrodnika Instytutu Pomologicznego. Jaki był powód, że go tam przyśniono? Czyje to były właściwie prace dni i snów? Czyj carnet de voyage?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-1 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 82-1 (1 egz.)
(dostępność ok. 24.12.2025)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV F (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opis wg okł.
Bibliogr. przy hasłach osobowych.
Pierwszy po wojnie t. 5 z. 25 poz. 2498/46, t. 40 z. 3 poz. 14961/2002.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 929 (1 egz.)
Kaucja: 25,00 zł
Książka
W koszyku
Opis wg okł.
Bibliogr. przy hasłach osobowych.
Pierwszy po wojnie t. 5 z. 25 poz. 2498/46, t. 40 z. 4 poz. 14962/2002.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 929 (1 egz.)
Kaucja: 25,50 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Część tekstu w języku słowackim. Streszczenie w języku angielskim, polskim przy pracach. Spis treści także w języku angielskim.
Tom 11 serii "Edukacja małego dziecka", zatytułowany "Nauczyciel i dziec­ko w dobie kryzysu edukacji", składa się z dwóch części. Teksty mają charakter teoretyczny, empiryczny i praktyczny. Stanowią wkład w dyskusję nad stanem edukacji małego dziecka oraz możliwościami jej modyfikacji zgodnie z uniwersalnym systemem wartości w perspektywie kształcenia młodych pokoleń i budowania wartościowego społeczeństwa. W szerszej perspektywie - dotyczą dylematów kształcenia nauczycieli. W części pierwszej - Współczesny nauczyciel wobec zmiany w edukacji - autorzy tekstów podejmują ważne kwestie związane z budowaniem autorytetu nauczyciela, ze stylami i metodami jego pracy pedagogicznej zarówno w przedszkolach, jak i szkołach.
Wychodząc naprzeciw potrzebom dzieci, autorzy wskazują w swoich artykułach na sposoby ich rozpoznania oraz uwzględniania w praktyce pedagogicznej. Podkreślają wagę właściwej komunikacji między nauczycielami, rodzicami i dziećmi. Przedstawiają możliwości wdrożenia w polskich szkołach wartościowych koncepcji i systemów kształcenia, mniej lub bardziej znanych w światowych systemach edukacyjnych.
Teksty zawarte w części drugiej, zatytułowanej Rodzic - dziecko - nauczyciel w aktualnej przestrzeni wychowawczo-edukacyjnej, odnoszą się do zagadnienia współpracy rodziców (i rodziny) z nauczycielami pracującymi w przedszkolach i szkołach. Ukazano w nich znaczenie dzieciństwa spędzanego w rodzinie, przedszkolu i szkole oraz wagę udziału rodziców w edukacji dzieci. Przedstawiono dylematy rodziców związane z pójściem dziecka do przedszkola, podjęciem przez nie obowiązku szkolnego oraz ich poglądy na temat osoby nauczyciela. Podjęto wątek zmiany w komunikacyjnej przestrzeni edukacji, a także problematykę uwarunkowań i implikacji współczesnego wychowania w rodzinie w kontekście "zatracenia" w cyberprzestrzeni czy nieharmonijnego rozwoju dzieci oraz zagadnienie kryteriów oceny warunków rozwoju dzieci w rodzinie.
Oddając do rąk Czytelników ten tom, wyrażamy nadzieję, że jego lektura będzie przyczynkiem do podjęcia lub pogłębienia badań nad dzieciństwem i edukacją małego dziecka. [ze wstępu].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21120 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej