578265
Book
In basket
Marketing : sztuka konkurowania i współpracy / redakcja Lechosław Garbarski, Magdalena Krzyżanowska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Poltext, 2023. - 522 strony : ilustracje, wykresy, tabele ; 24 cm.
Podręcznik marketingu przeznaczony dla studentów studiów stacjonarnych i niestacjonarnych w ramach przedmiotu "Podstawy marketingu", "Marketing", "Zarządzanie marketingowe" oraz innych przedmiotów specjalnościowych, uczestników studiów podyplomowych w zakresie zarządzania, praktyków gospodarczych samodzielnie poznających problematykę marketingu oraz dydaktyków szkół wyższych oraz średnich szkół ekonomicznych.
Podręcznik przedstawia przede wszystkim sposób kształtowania strategii marketingowej. Ukazano także zagadnienia związane ze stosowaniem marketingu w różnych sytuacjach rynkowych, zarządzaniem działalnością marketingową, skutecznością i efektywnością marketingu. Zawiera zarówno wiedzę ugruntowaną, wspartą doświadczeniem kilkudziesięciu lat stosowania marketingu na świecie, jak i wiedzę nową, wypracowaną w ostatnich latach (zwłaszcza w obszarze marketingu internetowego). Każdy rozdział zawiera syntetyczne wprowadzenie, kluczowe pojęcia, zasadnicze tematy merytoryczne, praktyczny blok "Z praktyki rynkowej", moduł "Zdaniem eksperta" zawierający wypowiedzi wybitnych praktyków gospodarczych, dylematy decyzji rynkowych oraz zadania. Podręcznik zawiera wiele tabel, rysunków i zestawień. Treść jest przedstawiona w atrakcyjny sposób (student friendly). W przypisach czytelnik znajdzie nawiązanie do żargonowych określeń z dziedziny marketingu. Czytelnik otrzymuje nowoczesny, bogaty tematycznie i atrakcyjnie opracowany podręcznik marketingu. [Opis pochodzi od wydawcy].
SPIS TREŚCI Wprowadzenie Część pierwsza Podstawy decyzji rynkowych Rozdział 1 Istota rynku 1.1. Struktura i działanie rynku 1.2. Sieć relacji między uczestnikami rynku 1.3. Procesy rynkowe 1.4. Kryteria wydzielania rynku 1.5. Fazy rozwojowe rynku Rozdział 2 Analiza zachowań nabywców indywidualnych i instytucjonalnych 2.1. Zachowania nabywców indywidualnych 2.2. Zachowania nabywców instytucjonalnych 2.3. Segmentacja rynku Rozdział 3 Analiza zachowań podmiotów podaży 3.1. Zachowania konkurentów i komplementorów 3.2. Zachowania dostawców i pośredników 3.3. Metody analizy rynku Rozdział 4 Analiza otoczenia rynku 4.1. Obszary analizy otoczenia rynku 4.2. Metody analizy otoczenia rynku Część druga Założenia strategii marketingowej Rozdział 5 Istota strategii marketingowej 5.1. Pojęcie i zasady marketingu 5.2. Strategia marketingowa a wartość dla nabywcy 5.3. Pozyskiwanie i utrzymywanie nabywców jako cele strategii marketingowych 5.4. Zmiana sekwencji działań w strategii marketingowej Rozdział 6 Miejsce strategii marketingowej wśród innych strategii przedsiębiorstwa 6.1. Uwarunkowania znaczenia strategii marketingowej 6.2. Strategia marketingowa jako składnik hierarchii strategii w przedsiębiorstwie 6.3. Strategia marketingowa jako składnik horyzontalnych relacji strategii w przedsiębiorstwie Rozdział 7 Strategia marketingowa jako składnik modelu biznesu 7.1. Istota modelu biznesu 7.2. Rodzaje modeli biznesu 7.3. Rola strategii marketingowej w modelu biznesu Rozdział 8 Struktura strategii marketingowej 8.1. Wybór rynku docelowego 8.2. Pozycjonowanie produktu 8.3. Instrumenty marketingu - tworzenie wartości dla nabywcy Rozdział 9 Badania marketingowe w kształtowaniu strategii marketingowej 9.1. Istota badań marketingowych 9.2. Elementy procesu badawczego 9.3. Metody badań marketingowych 9.4. Przygotowanie narzędzia badawczego 9.5. Etyka w badaniach marketingowych Rozdział 10 Przygotowanie planu marketingowego 10.1. Proces planowania marketingowego 10.2. Istota i zakres planu marketingowego Część trzecia Realizacja strategii marketingowej Rozdział 11 Aspekty funkcjonalne produktu 11.1. Pojęcie produktu 11.2. Rodzaje produktów 11.3. Polityka produktu i decyzje związane z produktem 11.4. Kształtowanie asortymentu 11.5. Rozwój nowych produktów 11.6. Cykl życia produktu Rozdział 12 Aspekty symboliczne produktu 12.1. Pojęcie marki 12.2. Wizerunek marki a jej tożsamość i reputacja 12.3. Rodzaje marek Rozdział 13 Kształtowanie dostępności ekonomicznej 13.1. Istota i funkcje ceny 13.2. Uwarunkowania poziomu cen 13.3. Kształtowanie cen 13.4. Partycypacyjne mechanizmy kształtowania ceny Rozdział 14 Kształtowanie dostępności fizycznej - dystrybucja 14.1. Pojęcie i funkcje kanału dystrybucji 14.2. Rodzaje kanałów dystrybucji 14.4. Logistyka i zarządzanie łańcuchem dostaw 14.5. Merchandising Rozdział 15 Komunikowanie się z uczestnikami rynku 15.1. Istota i cele komunikacji marketingowej 15.2. Uwarunkowania komunikacji marketingowej 15.3. Instrumenty komunikacji marketingowej 15.4. Kanały komunikacji marketingowej 15.5. Planowanie komunikacji marketingowej Część czwarta Ocena efektów strategii marketingowej Rozdział 16 Skuteczność i efektywność marketingu 16.1. Użyteczność marketingu w działaniach przedsiębiorstwa 16.2. Skuteczność marketingu 16.3. Efektywność marketingu 16.4. Rodzaje wskaźników marketingowych i ich zastosowanie 16.5. Wybrane wskaźniki marketingowe Rozdział 17 Wartość klienta 17.1. Wartość dla klienta i wartość klienta 17.2. Pomiar wartości klienta 17.3. Pozyskiwanie klienta 17.4. Utrzymywanie i rozwój klienta 17.5. Kończenie relacji z klientem Rozdział 18 Audyt marketingowy 18.1. Istota kontroli marketingu 18.2. Istota audytu marketingowego Część piąta Współczesne wyzwania w procesie kreowania strategii marketingowych Rozdział 19 Wykorzystanie marketingu przez organizacje niekomercyjne 19.1. Istota i pola działalności organizacji niekomercyjnych 19.2. Przesłanki stosowania marketingu przez organizacje niekomercyjne 19.3. Cele działań marketingowych organizacji niekomercyjnych 19.4. Uwarunkowania marketingu organizacji niekomercyjnych 19.5. Zróżnicowanie odbiorców usług organizacji niekomercyjnych Rozdział 20 Budowanie marki osobistej i marki pracodawcy 20.1. Pojęcie i proces budowania marki osobistej 20.2. Pojęcie i proces budowania marki pracodawcy Rozdział 21 Etyczny wymiar decyzji marketingowych 21.1. Wizerunek i etyka marketingu 21.2. Sposoby kształtowania etycznych zachowań menedżerów marketingu 21.3. Społeczna odpowiedzialność biznesu a marketing zrównoważony Rozdział 22 Wpływ cyfrowej transformacji na kreowanie strategii marketingowej 22.1. Pojęcie cyfrowej transformacji 22.2. Cyfrowa transformacja marketingu 22.3. Rola danych w cyfrowej transformacji marketingu 22.4. Wpływ technologii na cyfrową transformację marketingu 22.5. Cyfrowa transformacja jako uwarunkowanie strategii marketingowej.
Availability:
Copies are only available in the library: sygn. 59703 (1 egz.)
Notes:
Target audience note
Dla studentów w ramach przedmiotu Podstawy marketingu, Marketing, Zarządzanie marketingowe, uczestników studiów podyplomowych w zakresie zarządzania, praktyków gospodarczych samodzielnie poznających problematykę marketingu oraz dydaktyków szkół wyższych i średnich szkół ekonomicznych.
Additional physical form available note
Publikacja wydana także jako e-book.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again