Hotelarze
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Sala Józef
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Odbiorca
Dzieci
(20896)
6-8 lat
(10269)
9-13 lat
(9092)
Młodzież
(8570)
0-5 lat
(7004)
Hotelarze
(-)
14-17 lat
(4646)
Szkoły wyższe
(2036)
Studenci
(1529)
Rodzice
(893)
Szkoły podstawowe
(697)
Szkoły średnie
(601)
Nauczyciele
(469)
Dorośli
(160)
Przedszkola
(142)
Logopedzi
(121)
Prawnicy
(117)
Nauczanie początkowe
(115)
Pedagodzy
(113)
Psycholodzy
(111)
Psychoterapeuci
(102)
Menedżerowie
(90)
Terapeuci zajęciowi
(85)
Nauczyciele przedszkoli
(79)
Klasa 3.
(67)
Terapeuci
(62)
Szkoły zawodowe
(60)
Uczniowie szkół zawodowych
(55)
Lekarze
(52)
Dyrektorzy szkół
(46)
Gimnazja
(42)
Pracownicy naukowi
(42)
Poziom podstawowy
(41)
Klasa 6.
(40)
Przedsiębiorcy
(40)
Radcy prawni
(38)
Uczniowie szkół średnich
(38)
Kobieta
(37)
Dziewczęta
(36)
Klasa 7.
(36)
A1
(34)
A2 (poziom biegłości językowej)
(34)
Adwokaci
(34)
Klasa 8.
(34)
Klasa 5.
(33)
A2
(31)
A1 (poziom biegłości językowej)
(30)
Klasa 1.
(29)
Urzędnicy
(29)
Aplikanci
(28)
Klasa 4.
(28)
Sędziowie
(28)
Uczniowie szkół podstawowych
(28)
B1 (poziom biegłości językowej)
(27)
Nauczyciele nauczania początkowego
(23)
Pracodawcy
(23)
Pracownicy socjalni
(23)
Licea
(22)
Technikum
(22)
Specjaliści ds. kadr
(21)
Szkoły ponadgimnazjalne
(21)
B2 (poziom biegłości językowej)
(20)
Fizjoterapeuci
(20)
Uczniowie gimnazjów
(20)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(19)
B1
(18)
18+
(17)
Ekonomiści
(17)
Nauczyciele akademiccy
(17)
Psychiatrzy
(17)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(17)
Doradcy podatkowi
(14)
Dyrektorzy przedszkoli
(14)
Księgowi
(14)
Pedagodzy specjalni
(13)
Poziom rozszerzony
(13)
Klasa 2.
(12)
Maturzyści
(12)
Bibliotekarze
(11)
Nastolatki
(11)
Prokuratorzy
(11)
Uczniowie
(11)
Wychowawcy klas
(11)
Policjanci
(10)
Seniorzy
(10)
Nauczyciele języka polskiego
(9)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(9)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(9)
Poziom średniozaawansowany
(9)
Szkoły ponadpodstawowe
(9)
Wychowawcy
(9)
Wychowawcy małych dzieci
(9)
CEF B2
(8)
CEF B2+
(8)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(8)
Pracownicy samorządowi
(8)
Pre A1
(8)
C1 (poziom biegłości językowej)
(7)
CEF B1
(7)
Cudzoziemcy
(7)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(7)
Temat
Hotelarstwo
(1)
Usługi turystyczne
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Europa
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
Hotelarstwo : usługi, zarządzanie, procesy koncentracji / Józef Sala. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2019. - 300 stron : ilustracje, fotografie, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia na stronach [287]-300.
Dla studentów kierunku turystyka, a także dla menedżerów i pracowników branży hotelarskiej i gastronomicznej.
Motywem napisania niniejszej książki było dążenie do prezentacji roli hotelarstwa na rynku turystycznym, ukazanie kierunków zmian zarówno w jego systemie zarządzania, jak i rozwoju, głównie wymuszanych przez zmiany zachodzące w jego otoczeniu. Książka składa się z ośmiu rozdziałów. W rozdziale 1 scharakteryzowano istotę hotelarstwa, kryteria klasyfikacji hoteli oraz rolę hotelarstwa w obsłudze ruchu turystycznego. W rozdziale 2 zaprezentowano podstawowe rodzaje współczesnej turystycznej bazy noclegowej. Rozdział 3 prezentuje składniki głównej, cząstkowej usługi hotelowej, tj. usługi zakwaterowania. Kolejny rozdział 4 przedstawia m.in. istotę gastronomii i jej rolę w hotelarstwie, zakres usług gastronomicznych w hotelach i kierunki ich rozwoju. W rozdziale 5 scharakteryzowano główne usługi dodatkowe w hotelach. Rozdział 6 przedstawia specyfikę zarządzania przedsiębiorstwem hotelarskim. Rozdział 7 ukazuje funkcje głównych służb hotelu. Końcowy rozdział 8 prezentuje procesy koncentracji i integracji w hotelarstwie. Praca jest wynikiem wieloletnich zainteresowań naukowych Autora. Książka jest adresowana głównie do studentów studiów ekonomicznych i wychowania fizycznego, studiujących na kierunku "turystyka i rekreacja". Pomyślana jest jako opracowanie służące prowadzeniu wykładu z przedmiotu "podstawy hotelarstwa". Może być także przydatna osobom i menedżerom zarządzającym firmami hotelarskimi.
Wstęp * Rozdział 1. Hotelarstwo i jego rola w obsłudze ruchu turystycznego * 1.1. Pojęcia hotelu i hotelarstwa oraz ich cechy * 1.2. Istota, struktura i podstawowe cechy usługi hotelarskiej * 1.3. Miejsce hotelarstwa w strukturze turystycznych obiektów noclegowych * 1.4. Kryteria klasyfikacji hoteli * 1.5. Kategoryzacja hoteli i turystycznych obiektów noclegowych * 1.6. Marka jako instrument gwarancji jakości i promocji usługi hotelowej * 1.7. Rola hotelarstwa w obsłudze ruchu turystycznego * 1.8. Rozwój hotelarstwa na świecie * 1.9. Hotelarstwo jako ogniwo gospodarki turystycznej w Polsce * Rozdział 2. Podstawowe rodzaje współczesnej turystycznej bazy noclegowej * 2.1. Turystyczna baza noclegowa a współczesne tendencje rozwoju turystyki * 2.2. Główne współczesne rodzaje turystycznych obiektów noclegowych * 2.2.1. Hotele kurortowe (resort hotels) * 2.2.2. Hotele biznesowe i konferencyjne * 2.2.3. Hotele z pełnym cyklem obsługi (full service hotels) * 2.2.4. Hotele butikowe * 2.2.5. Hotele przy portach lotniczych, dworcach kolejowych i autobusowych * 2.2.6. Tanie hotele * 2.2.7. Motele * 2.2.8. Pensjonaty * 2.3. Inne formy turystycznej bazy noclegowej * 2.3.1. Kempingi * 2.3.2. Hostele * 2.3.3. Gospodarstwa agroturystyczne * 2.3.4. Schroniska młodzieżowe * 2.3.5. Schroniska * Rozdział 3. Usługi zakwaterowania w hotelach * 3.1. Istota i zakres usług zakwaterowania w hotelach * 3.2. Kształtowanie programu użytkowego jednostek mieszkalnych * 3.2.1. Cechy i elementy jednostek mieszkalnych współczesnego hotelu * 3.2.2. Rodzaje jednostek mieszkalnych w hotelarstwie europejskim * 3.3. Lobby hotelowe i jego funkcje * 3.4. Organizacja i zadania zespołu wielofunkcyjnego * 3.5. Wskaźniki operacyjne wykorzystywane w analizie działalności pionu usług zakwaterowania * Rozdział 4. Istota, funkcje i rola gastronomii w hotelach * 4.1. Istota i funkcje gastronomii * 4.2. Rodzaje zakładów gastronomicznych * 4.3. Rola usług gastronomicznych na rynku turystycznym * 4.4. Znaczenie usług gastronomicznych w hotelarstwie * 4.5. Zakres usług gastronomicznych w hotelach i czynniki go kształtujące * 4.6. Obsługa żywieniowa gości w hotelach (dining room) * 4.7. Room service w hotelach i jego organizacja * 4.8. Rola lounge service??u w hotelach * 4.9. Organizacja bankietów i działalności cateringowej * 4.10. Współczesne tendencje rozwoju gastronomii hotelowej * Rozdział 5. Usługi dodatkowe w hotelach * 5.1. Istota i czynniki kształtujące zakres usług dodatkowych w hotelach * 5.2. Główne rodzaje usług dodatkowych w hotelach * 5.2.1. Obsługa turystyki biznesowej * 5.2.2. Usługi wellness & spa * 5.2.3. Usługi animacji czasu wolnego * 5.2.4. Gry hazardowe * 5.2.5. Usługi handlowe * 5.2.6. Usługi salonów piękności i fryzjerskie * 5.2.7. Usługi butlerskie * 5.2.8. Inne usługi dodatkowe * Rozdział 6. Zarządzanie hotelem * 6.1. Specyficzne cechy przedsiębiorstwa hotelowego jako organizacji * 6.2. Istota i funkcje zarządzania w hotelarstwie * 6.3. Planowanie w przedsiębiorstwie hotelowym * 6.4. Organizowanie działalności przedsiębiorstwa hotelowego * 6.4.1. Istota i znaczenie organizowania w przedsiębiorstwie hotelowym * 6.4.2. Czynniki kształtujące struktury organizacyjne w biznesie hotelowym * 6.4.3. Rodzaje struktur organizacyjnych w przedsiębiorstwie hotelowym * 6.4.4. Współczesne tendencje w kształtowaniu struktur organizacyjnych przedsiębiorstw hotelowych * 6.5. Przewodzenie i motywowanie jako funkcja zarządzania * 6.6. Kontrola jako funkcja zarządzania w przedsiębiorstwie hotelowym * 6.7. Zarządzanie jakością usług hotelarskich * 6.8. Zarządzanie dochodami (Revenue Management) w przedsiębiorstwie hotelowym * Rozdział 7. Organizacja i funkcje głównych służb hotelu * 7.1. Główne służby hotelu * 7.2. Organizacja i funkcje służb obsługi jednostek mieszkalnych hotelu * 7.2.1. Służba obsługi pokoi i pomieszczeń * 7.2.2. Recepcja * 7.2.3. Concierge * 7.2.4. Służba rezerwacji * 7.2.5. Służba ochrony hotelu * 7.2.6. Służba pięter (housekeeping) * 7.2.7. Pralnia hotelowa * 7.2.8. Służba inżynieryjno-techniczna * 7.3. Organizacja i funkcje komórek działu gastronomii * 7.4. Organizacja i funkcje komórek działu odnowy biologicznej, rekreacji i wypoczynku * Rozdział 8. Procesy koncentracji i integracji w hotelarstwie * 8.1. Uwarunkowania procesów koncentracji i integracji w hotelarstwie * 8.2. Hotele niezależne i ich strategie działania na rynku * 8.3. Konsorcja hotelowe i tendencje ich rozwoju * 8.3.1. Istota i cechy konsorcjów hotelowych * 8.3.2. Formy współpracy konsorcjów hotelowych * 8.3.3. Obszary kooperacji konsorcjów hotelowych * 8.3.4. Tendencje rozwoju konsorcjów hotelowych * 8.4. Korporacje hotelowe oraz ich paradygmaty rozwoju * 8.4.1. Pojęcie i cechy korporacji hotelowych * 8.4.2. Rola i czynniki przewagi konkurencyjnej korporacji hotelowych na rynku turystycznym * 8.4.3. Rozwój międzynarodowych korporacji hotelowych na rynku polskim * 8.4.4. Sposoby rozwoju korporacji hotelowych * 8.4.5. Internacjonalizacja i globalizacja korporacji hotelowych * Bibliografa
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 57294 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20673 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej