Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(16)
Forma i typ
Książki
(16)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje naukowe
(3)
Dostępność
dostępne
(20)
Placówka
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(4)
WP130 (św. Wincentego 85)
(13)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(2)
Autor
Konopczyński Marek (1956- )
(3)
Biel Krzysztof
(2)
Coyne Iain
(2)
Gamian-Wilk Małgorzata
(2)
Guzowska Małgorzata
(2)
Monks Claire P
(2)
Pospiszyl Kazimierz (1938- )
(2)
Giryński Andrzej
(1)
Kusztal Justyna
(1)
Nadolska Hanna
(1)
Piotrowski Przemysław (1968- )
(1)
Pospiszyl Irena
(1)
Urban Bronisław
(1)
Urban Bronisław (1942-2014)
(1)
Zielona-Jenek Monika
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(16)
Język
polski
(16)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(4)
Studenci
(2)
Temat
Pedagogika resocjalizacyjna
(6)
Przemoc w szkole
(3)
Dziecko
(2)
Patologia społeczna
(2)
Przemoc w rodzinie
(2)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(2)
Przestępstwo przeciw wolności seksualnej i obyczajności
(2)
Szkolnictwo specjalne
(2)
Agresywność
(1)
Dziecko upośledzone umysłowo
(1)
Dziewczęta
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Kobieta
(1)
Mobbing
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(1)
Piłka nożna
(1)
Prześladowanie w miejscu pracy
(1)
Psycholingwistyka
(1)
Sekty i ruchy religijne
(1)
Szalikowcy
(1)
Wartość
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Świadkowie
(1)
Temat: czas
1989-
(2)
Gatunek
Podręcznik
(5)
Opracowanie
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
16 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Resocjalizacja)
Bibliografia strony 385-398. Indeksy.
Streszczenie angielskie, niemieckie, rosyjskie. Spis treści także angielski, niemiecki, rosyjski.
Autorska koncepcja nowoczesnego podejścia do resocjalizacji nieprzystosowanych społecznie nieletnich!Książka jest pierwszą w Polsce monografią alternatywnego podejścia do resocjalizacji, wyrastającego z humanistycznego paradygmatu w psychologii i pedagogice.Autor prezentuje:praktyczne przykłady metod twórczej resocjalizacji;kulturotechniczne formy działań resocjalizacyjnych w placówkach penitencjarnych (teatr, sport, działalność plastyczna i literacka, terapia przez muzykę);uwarunkowania efektywności form wychowawczych w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich.Łącząc prezentację aktualnych nurtów i tendencji występujących w kryminologii humanistycznej z badaniami empirycznymi i zweryfikowaną praktyką, książka jest pomocna studentom resocjalizacji, pedagogiki i innych kierunków społecznych. Może służyć również pracownikom naukowym zainteresowanym metodycznymi wymiarami pedagogiki resocjalizacyjnej, wychowawcom pracującym na co dzień z młodzieżą nieprzystosowaną społecznie, pedagogom i psychologom szkolnym, a także działaczom stowarzyszeń zajmujących się młodzieżą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5205 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metody twórczej resocjalizacji : teoria i praktyka wychowawcza / Marek Konopczyński. - Wydanie I - 5 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN : Pedagogium, 2014. - 430, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
(Resocjalizacja)
Bibliografia strony 385-398. Indeksy.
Streszczenie angielskie, niemieckie, rosyjskie. Spis treści także angielski, niemiecki, rosyjski.
Autorska koncepcja nowoczesnego podejścia do resocjalizacji nieprzystosowanych społecznie nieletnich!Książka jest pierwszą w Polsce monografią alternatywnego podejścia do resocjalizacji, wyrastającego z humanistycznego paradygmatu w psychologii i pedagogice.Autor prezentuje:praktyczne przykłady metod twórczej resocjalizacji;kulturotechniczne formy działań resocjalizacyjnych w placówkach penitencjarnych (teatr, sport, działalność plastyczna i literacka, terapia przez muzykę);uwarunkowania efektywności form wychowawczych w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich.Łącząc prezentację aktualnych nurtów i tendencji występujących w kryminologii humanistycznej z badaniami empirycznymi i zweryfikowaną praktyką, książka jest pomocna studentom resocjalizacji, pedagogiki i innych kierunków społecznych. Może służyć również pracownikom naukowym zainteresowanym metodycznymi wymiarami pedagogiki resocjalizacyjnej, wychowawcom pracującym na co dzień z młodzieżą nieprzystosowaną społecznie, pedagogom i psychologom szkolnym, a także działaczom stowarzyszeń zajmujących się młodzieżą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21819 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Resocjalizacja)
Bibliogr. przy rozdz.
Mobbing i przemoc pojawiają się w toku całego ludzkiego życia: od wieku przedszkolnego po senioralny. Można je odnaleźć we wszystkich szczegółowo opisanych w tej książce kontekstach: domowym (rodzina, relacje intymne), instytucjonalnym (szkoła, dom dziecka, zakład karny), w cyberprzestrzeni. Mają one poważne konsekwencje psychiczne i fizyczne dla osób w nie uwikłanych, wiążą się także z kosztami dla rodzin, szkół, organizacji i społeczeństwa.Książka "Przemoc i mobbing w domu, w szkole, w miejscu pracy" jest efektem współpracy ekspertów z zakresu psychologii rozwoju, edukacji, psychologii sądowej a także socjologii i pracy socjalnej. Przedstawiono w niej teorie wyjaśniające występowanie zjawiska przemocy wśród dzieci, młodzieży i dorosłych, przeanalizowano dynamikę zjawiska, wyniki współcześnie prowadzonych badań oraz oddziaływań profilaktycznych i terapeutycznych podejmowanych w poszczególnych kontekstach. Dodatkowym walorem książki jest refleksja nad możliwymi kierunkami dalszych badań i interwencji w celu zapobiegania i przeciwdziałania mobbingowi i przemocy.
ROZDZIAŁ 1.Historia badań nad mobbingiem * (Claire P. Monks i Iain Coyne) * ROZDZIAŁ 2.Przemoc między przedszkolakami * (Claire P. Monks) * ROZDZIAŁ 3.Mobbing w szkole: trzydzieści lat badań * (Peter K. Smith) * ROZDZIAŁ 4.Przemoc rówieśnicza w domach dziecka: wyjątkowe doświadczenie * (Christine Barter) * ROZDZIAŁ 5.Przemoc domowa: mobbing w domu * (Paul B. Naylor, Laurie Petch i Parveen Azam Ali) * ROZDZIAŁ 6.Przemoc w parach adolescentów * (Rosario Ortega i Virginia Sanchez) * ROZDZIAŁ 7.Mobbing w więzieniu: aktualizacja wiedzy * (Jane L. Ireland) * ROZDZIAŁ 8.Mobbing w miejscu pracy * (Iain Coyne) * ROZDZIAŁ 9.Przemoc i mobbing wobec osób starszych: badanie powiązań teoretycznych i empirycznych * (Christine A. Walsh, Gabrielle D?Aoust i Kate Beamer) * ROZDZIAŁ 10.Cyberbullying * (Ian Rivers, Thomas Chesney i Iain Coyne) * ROZDZIAŁ 11.Przegląd zagadnień związanych z mobbingiem i przemocą w różnych kontekstach * (Iain Coyne i Claire P. Monks)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16394 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Resocjalizacja)
Bibliografia przy rozdziałach.
Mobbing i przemoc pojawiają się w toku całego ludzkiego życia: od wieku przedszkolnego po senioralny. Można je odnaleźć we wszystkich szczegółowo opisanych w tej książce kontekstach: domowym (rodzina, relacje intymne), instytucjonalnym (szkoła, dom dziecka, zakład karny), w cyberprzestrzeni. Mają one poważne konsekwencje psychiczne i fizyczne dla osób w nie uwikłanych, wiążą się także z kosztami dla rodzin, szkół, organizacji i społeczeństwa. Książka "Przemoc i mobbing w domu, w szkole, w miejscu pracy" jest efektem współpracy ekspertów z zakresu psychologii rozwoju, edukacji, psychologii sądowej a także socjologii i pracy socjalnej. Przedstawiono w niej teorie wyjaśniające występowanie zjawiska przemocy wśród dzieci, młodzieży i dorosłych, przeanalizowano dynamikę zjawiska, wyniki współcześnie prowadzonych badań oraz oddziaływań profilaktycznych i terapeutycznych podejmowanych w poszczególnych kontekstach. Dodatkowym walorem książki jest refleksja nad możliwymi kierunkami dalszych badań i interwencji w celu zapobiegania i przeciwdziałania mobbingowi i przemocy.
ROZDZIAŁ 1.Historia badań nad mobbingiem (Claire P. Monks i Iain Coyne) * ROZDZIAŁ 2.Przemoc między przedszkolakami (Claire P. Monks) * ROZDZIAŁ 3.Mobbing w szkole: trzydzieści lat badań (Peter K. Smith) * ROZDZIAŁ 4.Przemoc rówieśnicza w domach dziecka: wyjątkowe doświadczenie (Christine Barter) * ROZDZIAŁ 5.Przemoc domowa: mobbing w domu (Paul B. Naylor, Laurie Petch i Parveen Azam Ali) * ROZDZIAŁ 6.Przemoc w parach adolescentów (Rosario Ortega i Virginia Sanchez) * ROZDZIAŁ 7.Mobbing w więzieniu: aktualizacja wiedzy (Jane L. Ireland) * ROZDZIAŁ 8.Mobbing w miejscu pracy (Iain Coyne) * ROZDZIAŁ 9.Przemoc i mobbing wobec osób starszych: badanie powiązań teoretycznych i empirycznych(Christine A. Walsh, Gabrielle D?Aoust i Kate Beamer) * ROZDZIAŁ 10.Cyberbullying (Ian Rivers, Thomas Chesney i Iain Coyne) * ROZDZIAŁ 11.Przegląd zagadnień związanych z mobbingiem i przemocą w różnych kontekstach (Iain Coyne i Claire P. Monks)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Resocjalizacja)
Bibliogr. s. 161-167.
Książka przedstawia zjawisko agresywnego zachowania kibiców piłki nożnej, które w ostatnich latach stało się szczególnie ważnym problemem społecznym nie tylko w Polsce.Autor omawia: zmiany wizerunku polskich kibiców piłki nożnej, przyczyny chuligańskich zachowań na stadionach, profilaktykę i prewencję futbolowego chuligaństwa, rolę mediów i policji w rozwiązaniu problemu chuligaństwa kibiców.Książka jest przeznaczona dla studentów i pracowników naukowych resocjalizacji, pedagogiki, psychologii i innych nauk społecznych, specjalistów zajmujących się aktualnymi problemami społecznymi i sportem.Przemysław Piotrowski, doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, adiunkt w Instytucie Psychologii Stosowanej Uniwersytetu Jagiellońskiego. Specjalizuje się w psychologii społecznej ze szczególnym uwzględnieniem zachowań zbiorowych, agresji, zachowań dewiacyjnych i przestępczości. Autor m.in.: Szalikowcy. O zachowaniach dewiacyjnych kibiców sportowych (2000), Subkultury młodzieżowe. Aspekty psychospołeczne (2003).Książka Przemysława Piotrowskiego może stanowić kompendium wiedzy i zbiór zasad postępowania w opanowywaniu patologii związanej z futbolem i zmierzających do zapewnienia bezpieczeństwa na polskich stadionach.Prof. dr hab. Adam Stankowski
Rozdział 1. Krótka historia kibicowania * Rozdział 2. Barwy trybun * Pikniki * Ultrasi * Chuligani * Rozdział 3. Liga chuliganów - przejawy działalności * Ustawki * Akcje * Wjazdy * Promocje * Wandalizm * Inne działania chuliganów * Rozdział 4. Reguły walki * Rozdział 5. Kibice vs. policja - patologia dyskursu * Rozdział 6. Kibicowska twórczość: fanziny, e-ziny, vlepki, graffiti * i aktywność w internecie * Rozdział 7. Futbolowe chuligaństwo i media * Jawne i ukryte funkcje przekazu * Znaczenie relacjonowania chuligańskich ekscesów dla ich sprawców * Cechy przekazu * Rozdział 8. Przez pryzmat statystyki * Rozdział 9. Kibołe a zorganizowana przestępczość * Rozdział 10. Chuligaństwo kibiców w Polsce - fakty i mity * Rozdział 11. Przyczyny chuligańskich zachowań widowni sportowej * Stadionowa gorączka - czynniki wyzwalające agresję * Kibice: między komercjalizacją sportu a etosem rycerskim * (Sub)kultura ulicy * Futbolowe chuligaństwo jako sposób radzenia sobie z poczuciem alienacji * Kibice jako grupa - charakterystyka wybranych procesów grupowych * Rozdział 12. Futbol jako religia * Rozdział 13. Artystyczne fascynacje światem kibiców * Rozdział 14. Futbolowe afery i niebezpieczne związki * Rozdział 15. Czarne karty futbolu * Rozdział 16. Oddziaływania profilaktyczne i prewencja futbolowego chuligaństwa * Specyfika oddziaływań wychowawczych w okresie dorastania * Szkoła kibicowania * Profilaktyka w społeczności lokalnej * Rola mediów * Szkolenie policjantów i warsztaty policja-kibice * Działania legislacyjne - Ustawa o bezpieczeństwie imprez masowych * Inicjatywy organizacji pozarządowych * Aneks * Scenariusz zajęć dotyczący kibicowania fair play * Co warto zobaczyć... wybór subiektywny
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16124 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Patologie społeczne / Irena Pospiszyl. - Wyd.pierwsze - 2 dodruk - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2009. - 496 s. : il., 24 cm.
(Resocjalizacja)
Bibliogr. s.[334]-347. - Indeks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 155, 156 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Resocjalizacja)
Bibliogr. s. 206-213. Indeksy.
Dla studentów resocjalizacji, pedagogiki, psychologii i innych nauk społ.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47612 (1 egz.)
Kaucja: 22,33 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4393 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Resocjalizacja)
Bibliogr. s. 206-213. Indeksy.
Dla studentów resocjalizacji, pedagogiki, psychologii i innych nauk społ.
Podręcznik prezentuje analizę nowoczesnego podejścia do przestępstw seksualnych naruszających nietykalność osobistą.Autor omawia w nim:* genezę agresji seksualnej;* strategie oddziaływań psychokorekcyjnych oraz resocjalizacji przestępców seksualnych;* metody oceny niebezpieczeństwa powrotności do przestępstw seksualnych;* sposoby zabezpieczenia społeczności lokalnych przed osobami powracającymi z zakładów resocjalizacyjnych.Książka jest przeznaczona dla studentów resocjalizacji, pedagogiki, psychologii i innych nauk społecznych. Niezbędna w pracy osób zajmujących się zawodowo resocjalizacją przestępców seksualnych oraz kuratorów środowiskowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15756 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Resocjalizacja)
Bibliogr. s. 184-192. Indeksy.
Dla studentów i pracowników naukowych resocjalizacji, psychologii i innych nauk społecznych, również dla profilaktyków, pedagogów i kuratorów.
Podręcznik przedstawia analizę agresywnych zachowań młodzieży oraz odrzucenia rówieśniczego, które mogą przyczynić się do zaburzeń w rozwoju dziecka, w tym do problemu niedostosowania społecznego.
Wstęp * Rozdział 1. Osobowość a zachowania agresywne * 1.1. Społeczno-poznawcza teoria osobowości jako podstawa interpretacji zachowań agresywnych * 1.1.1. Osobowość w świetle teorii poznawczej * 1.1.2. Geneza i psychologiczne mechanizmy agresji * 1.1.3. Agresywność a zachowania agresywne * 1.2. Zróżnicowanie agresji * 1.2.1. Model przetwarzania informacji społecznych * 1.2.2. Zniekształcenia poznawcze u osób agresywnych * Rozdział 2. Współwystępowanie agresji z innymi zachowaniami dewiacyjnymi. Relacje rówieśnicze a agresja * 2.1. Zachowania agresywne a depresja * 2.2. Emocje a rozwój zaburzeń zachowania * 2.3. Pozytywne interakcje rówieśnicze jako moderator rodzinnych uwarunkowań zachowań agresywnych * 2.4. Ewolucja agresji w kierunku społecznego niedostosowania i przestępczości gwałtownej * 2.5. Powiązania między wczesnymi objawami agresji i wycofania a odrzuceniem rówieśniczym * 2.6. Zachowania dziecka i relacje rówieśnicze. Modele oparte na cechach dziecka i oddziaływaniach rówieśniczych * 2.6.1. Założenia i argumenty modelu addytywnego * Rozdział 3. Odrzucenie rówieśnicze * 3.1. Geneza badań nad odrzuceniem rówieśniczym * 3.1.1. Istota odrzucenia rówieśniczego * 3.1.2. Odrzucenie rówieśnicze a zaniedbanie * 3.1.3. Akceptacja rówieśnicza a przyjaźń * 3.1.4. Dynamika i procesy w grupie rówieśniczej a odrzucenie rówieśnicze * 3.2. Sterowanie procesami odrzucenia przez rówieśników * 3.3. Chroniczne odrzucenie rówieśnicze * 3.4. Zróżnicowanie ze względu na płeć i uwarunkowania kulturowe * 3.5. Cechy dzieci odrzuconych * 3.6. Agresja a rówieśnicza akceptacja i odrzucenie * 3.7. Zaburzenia uwagi i hiperaktywność a odrzucenie rówieśnicze * 3.8. Nieadekwatność oceny cech osobowościowych i intencji partnerów interakcji a odrzucenie rówieśnicze * 3.9. Rola emocji w reakcji na odrzucenie rówieśnicze * Rozdział 4. Wrażliwość na odrzucenie i skutki odrzucenia rówieśniczego * 4.1. Wrażliwość na odrzucenie i jej funkcje * 4.2. Przejawy wrażliwości na odrzucenie rówieśnicze * 4.3. Agresja, wycofanie i odrzucenie rówieśnicze * 4.4. Zachowania agresywne jednostek popularnych a status społeczny i odrzucenie * 4.5. Odrzucenie rówieśnicze jako źródło zachowań przestępczych * 4.6. Kontakty dzieci odrzuconych z grupami dewiacyjnymi jako ryzyko przestępczości i uzależnień * 4.7. Modele przystosowania w sytuacjach odrzucenia * Rozdział 5. Poznawczo-społeczna teoria osobowości a terapia i resocjalizacja * 5.1. Problematyka odporności psychicznej * 5.1.1. Definicje i teoretyczne podstawy zjawiska resilience * 5.1.2. Diagnoza konstruktów resilience * 5.2. Zjawisko resilience a rodzaj niekorzystnych oddziaływań środowiska * 5.3. Rodzinne uwarunkowania zachowań eksternalizacyjnych a pozytywny wpływ relacji rówieśniczych * 5.4. Interwencje terapeutyczne oparte na teorii poznawczo-behawioralnej * 5.4.1. Modelowanie i rozwiązywanie problemów społecznych * 5.4.2. Przystosowanie programów do specyfiki dzieci agresywnych - odrzuconych * 5.4.3. Procesy społeczno-poznawcze w eliminowaniu agresji * 5.4.4. Składniki (zawartość) programu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 54216 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16121 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Resocjalizacja)
Forma i typ
Tytuł serii: Resocjalizacja
Bibliogr. s. 168-177. Indeks.
Książka analizuje problem podatności małoletnich świadków na sugestię i wiarygodności ich zeznań. Autorka przedstawia: - charakterystykę oddziaływania sugestywnego, zniekształcającego wspomnienia - mechanizmy wpływania na treść zeznań świadków - problemy z oceną wiarygodności zeznań małoletniego świadka - czynniki, na które należy zwrócić uwagę przy ocenie, czy i w jakim stopniu zeznania dziecka pozostają pod wpływem osób trzecich - sposoby na zmniejszenie oddziaływania sugestywnego w procesie przygotowania dziecka do roli świadka i podczas przesłuchania. Autorka stawia sobie ambitny cel ukazania kwestii dotyczących opiniowania sądowo-psychologicznego, ale także mam nadzieję pomoże organom procesowym w podejmowaniu rozstrzygnięć. (...) Publikacja spełnia wymogi zarówno podręcznika akademickiego, jak i książki niezbędnej każdemu profesjonaliście pracującemu z dzieckiem i jego rodziną. (Prof. dr hab. Beata Pastwa-Wojciechowska)
CZĘŚĆ I. Podatność dziecka na sugestie. Ustalenia teoretyczne i empiryczne * Rozdział 1. Sugestia jako zjawisko psychologiczne * 1.1. Sugestia. Ustalenia terminologiczne * 1.2. Sugestia w kontekście zjawiska wpływu społecznego * 1.3. Podatność na sugestie * Rozdział 2. Czynniki modyfikujące efekt wpływu sugestywnego * 2.1. Oddziaływanie sugestywne jako przedmiot badań empirycznych * 2.2. Determinanty efektywności oddziaływania sugestywnego * 2.2.1. Sytuacyjne determinanty efektu sugestii * 2.2.1.1. Cechy zdarzenia modyfikujące zniekształcający wpływ sugestii * 2.2.1.2. Cechy sugestii modyfikujące zakres jej zniekształcającego wpływu * 2.2.1.3. Cechy sytuacji modyfikujące zakres zniekształcającego wpływu sugestii * 2.2.1.4. Cechy osoby sugerującej modyfikujące zakres jej zniekształcającego wpływu * 2.2.2. Podmiotowe wyznaczniki podatności na sugestie * 2.2.2.1. Czynniki demograficzne jako determinanty podatności świadka na sugestie * 2.2.2.2. Cechy funkcjonowania poznawczego świadka jako determinanty jego podatności na sugestie * 2.2.2.3. Cechy funkcjonowania emocjonalno-społecznego świadka jako determinanty jego podatności na sugestie * 2.3. Podsumowanie * Rozdział 3. Mechanizmy oddziaływania sugestywnego * 3.1. Pamięć autobiograficzna - przedmiot oddziaływania sugestywnego * 3.2. Poznawcze modele mechanizmów oddziaływania sugestywnego * 3.2.1. Model powstawania fałszywych wspomnień * 3.2.2. Model rozmytego śladu pamięciowego * 3.2.3. Model monitorowania rzeczywistości * 3.3. Emocjonalno-społeczne modele mechanizmów oddziaływania sugestywnego * 3.3.1. Niepamięciowe mechanizmy dezinformacji * 3.3.2. Model podatności na sugestie w sytuacji przesłuchania * 3.3.3. Sugerowanie jako proces relacyjny. Propozycja modelu własnego * 3.4. Podsumowanie * CZĘŚĆ II. Podatność dziecka na sugestie. propozycje rozwiązań praktycznych * Rozdział 4. Przygotowanie dziecka do roli świadka * 4.1. Przygotowanie dziecka do przesłuchania jako proces redukcji efektu oddziaływania sugestywnego * 4.2. Przygotowanie małoletniego świadka do przesłuchania. * Wskazówki praktyczne * Rozdział 5. Przesłuchanie dziecka * 5.1. Możliwości redukcji efektu oddziaływania sugestywnego w toku przesłuchania małoletniego świadka * 5.2. Przesłuchanie dziecka. Wskazówki praktyczne * Rozdział 6. Diagnoza podatności małoletniego świadka na sugestie * 6.1. Ujawnienie kazirodczego wykorzystania seksualnego dziecka w kontekście rozwodu rodziców jako przykład szczególnej sytuacji składania zeznań przez małoletniego * 6.2. Podatność małoletniego świadka na zniekształcający wpływ sugestywny. Obszary diagnozy * 6.3. Opiniodawstwo psychologiczno-sądowe dotyczące oddziaływania sugestywnego wobec małoletniego świadka. Perspektywa pracy biegłego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16105 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dylematy Resocjalizacji)
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Recenzowany zbiór tekstów oparty jest na literaturze naukowej i popularnonaukowej, w dużym zakresie anglojęzycznej. Struktura i treści wszystkich opracowań odpowiadają wymogom prac pedagogicznych: na początku zawierają opis zjawisk i wyniki badań empirycznych, a dalej autorskie interpretacje i wskazania praktyczne. Z punktu widzenia kryteriów czysto poznawczych, na wyróżnienie zasługują te opracowania, które opisują problemy nieznane w polskiej literaturze, albo prezentują nowe sposoby ich rozwiązywania. Wszystkie opracowania są wartościowe i przydatne dla praktyki dydaktycznej na różnych specjalnościach studiów.Z recenzji prof. zw. dr hab. Bronisława Urbana
Maria Kujawa * Rozwój w kierunku zachowań sprzyjających nieprzystosowaniu społecznemu * Iwona Sikorska * Psychologiczne aspekty zaburzeń zachowania u dzieci * Krzysztof Biel * Rozwój agresji u dzieci w kierunku niedostosowania społecznego * Bożena Grochmal-Bach * Zachowania dewiacyjne jako wynik zaburzeń w wychowaniu rodzinnym * Krzysztof Biel * Przestępczość dzieci. Wczesne czynniki ryzyka i wskazówki dla skutecznej profilaktyki * Krystyna Kowalska * Zaburzenia przystosowania społecznego wywołane brakiem sukcesu szkolnego * Joanna Sztuka * Postawy młodzieży gimnazjalnej wobec zjawiska ściągania. Raport z badań uczniów klas I * Barbara Adamczyk * Niedostosowanie społeczne dzieci ulicy w genezie zachowań dewiacyjnych i przestępczych * Mariusz Gajewski * Dzieci i młodzież w sektach z perspektywy pedagogicznej i społecznej * Justyna Kusztal * Dziecko wobec prawa w rodzinie, szkole i wobec wymiaru sprawiedliwości * Karolina Dukała * Dziecko w sądzie - występowanie dziecka w roli świadka, ofiary i sprawcy przemocy * Ewa Dybowska * Rola instytucji w profilaktyce rodzinnych uwarunkowań niedostosowania społecznego dzieci * Renata Bylica * Mediacja jako metoda pracy wychowawczej i resocjalizacyjnej * Monika Borkowska, Justyna Kusztal * Zespoły interdyscyplinarne w pracy z dziećmi zagrożonymi wykluczeniem społecznym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15700 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51945 (1 egz.)
Kaucja: 42,63 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1585 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Resocjalizacja (Wydawnictwo Naukowe PWN))
Bibliogr. s. 385-398. Indeksy.
Streszcz. ang., niem., ros. Spis treści także ang., niem., ros.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02.F (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Resocjalizacja (Wydawnictwo Naukowe PWN))
Bibliogr. s. 184-192. Indeksy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02.F (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17780 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9783 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej