Szkolnictwo specjalne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(21)
Forma i typ
Książki
(20)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Czasopisma
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(19)
wypożyczone
(2)
Placówka
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(4)
WP130 (św. Wincentego 85)
(16)
Autor
Wyczesany Janina (1937- )
(2)
Andrzejewska Jolanta
(1)
Balcerek Marian
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Byers Richard Lee
(1)
Dryżałowska Grażyna
(1)
Giryński Andrzej
(1)
Grzegorczyk-Dłuciak Nela
(1)
Grzegorzewska Maria (1888-1967)
(1)
Grzywna-Tunk Grażyna
(1)
Guz Sabina
(1)
Głodkowska Joanna
(1)
Jelska Wacława
(1)
Kamionka Michał
(1)
Kosakowski Czesław (1940- )
(1)
Kościelska Małgorzata
(1)
Mauersberg Stanisław
(1)
Nadolska Hanna
(1)
Piszczek Maria
(1)
Prokopiak Anna
(1)
Przybylski Stefan
(1)
Rose Richard
(1)
Serafin Teresa
(1)
Speck Otto
(1)
Stawowy-Wojnarowska Irena (1926-1993)
(1)
Tylewska-Nowak Beata
(1)
Wawrzynowski Michał (1897-1943)
(1)
Wrona Sylwia
(1)
Wyczesany Janina
(1)
Zaorska Marzenna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(4)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(1)
1920 - 1929
(1)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(3)
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(21)
Język
polski
(21)
Odbiorca
Dyrektorzy szkół
(2)
Nauczyciele
(2)
Studenci
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Rodzice
(1)
Temat
Kobieta
(5222)
Rodzina
(4021)
Przyjaźń
(3839)
Miłość
(3258)
Tajemnica
(2962)
Szkolnictwo specjalne
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2939)
Relacje międzyludzkie
(2520)
Zabójstwo
(2174)
Życie codzienne
(1910)
Magia
(1734)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1593)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1533)
Uczucia
(1405)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1365)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1133)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(1002)
Trudne sytuacje życiowe
(1001)
Wybory życiowe
(938)
Sekrety rodzinne
(931)
Policjanci
(908)
Żydzi
(894)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(864)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(822)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(775)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Arystokracja
(678)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(622)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(559)
Zemsta
(552)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(514)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(506)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(494)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(471)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(456)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Samotność
(445)
Marzenia
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(422)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
1989-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Podręcznik
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Czasopisma pedagogiczne polskie
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
21 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy pracach.
Jak powinna wyglądać i na czym opierać się diagnoza dziecka z niepełnosprawnością intelektualną? Co to jest wczesna interwencja i czym się różni od wczesnego wspomagania rozwoju? Jakie przedszkole będzie najlepsze dla dziecka z niepełnosprawnością intelektualną? Jakie możliwości edukacyjne ma do wyboru uczeń z lekką niepełnosprawnością intelektualną, a jakie z umiarkowanym lub znacznym stopniem niepełnosprawności intelektualnej? Co to są zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze dla dzieci i młodzieży z głębokim stopniem niepełnosprawności intelektualnej? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań przyniesie lektura książki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 16990 (1 egz.)
(dostępność ok. 24.03.2023)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8055 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17780 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48143 (1 egz.)
Kaucja: 32,00 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14400 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9658 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37209 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. - Indeks.
Dla studentów pedagogiki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 39782 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9783 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9612, 9684 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Uczeń z autyzmem / Anna Prokopiak. - Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2017. - 144 strony : ilustracje, wykresy ; 21 cm.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 121-129.
Monografia adresowana jest - jako pomoc i inspiracja - do dyrektorów szkół, kadry nauczycieli i specjalistów, pracowników kuratoriów oświaty, organów prowadzących, jak również rodziców dzieci i młodzieży z autyzmem oraz wszystkich zainteresowanych problematyką rozwoju potencjału uczniów z autyzmem w procesie edukacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19691 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kształcenie specjalne w systemie oświaty / Teresa Serafin. - 3. wydanie. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2021. - 378, [2] strony : ilustracje, wykresy ; 21 cm.
(Dobre Praktyki w Oświacie)
Stan prawny na 1 lipca 2021 r.
Na czwartej stronie okładki dodano barkod z numerem ISBN i dodatkowo numerem wydania książki: 99788382461473 W03P01.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 361-376
Stan prawny: 1 lipca 2021 r.W publikacji omówiono sposoby realizacji kształcenia różnych grup uczniów z niepełnosprawnościami oraz możliwe formy spełnienia przez nie obowiązku szkolnego.Autorka odwołuje się do wiedzy z zakresu pedagogiki specjalnej, reformowanych norm prawa i ich praktycznej realizacji.W książce poruszono m.in. takie zagadnienia, jak:zasady organizacji nauczania uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego,wymagania kwalifikacyjne i zadania kadry pedagogiczno-specjalistycznej, realizującej obowiązkowe i dodatkowe zajęcia z dziećmi i młodzieżą w przedszkolach, szkołach, placówkach publicznych oraz niepublicznych,organizacja wczesnego wspomagania rozwoju,sposoby finansowania kształcenia specjalnego.Poradnik ułatwi nauczycielom, dyrektorom szkół i placówek, a także organom prowadzącym te podmioty właściwe rozpoznawanie potrzeb uczniów z niepełnosprawnościami i dostosowywanie nauczania do ich potencjału psychofizycznego i wymagań edukacyjnych. Rodzicom dzieci potrzebujących kształcenia specjalnego pomoże natomiast zrozumieć proces dydaktyczno-wychowawczo-rehabilitacyjny przeprowadzany w szkole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21599 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 332-366.
Niniejsza publikacja zwraca przede wszystkim uwagę na wciąż aktualną dyskusję o inkluzji edukacyjnej dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Jest próbą odpowiedzi na wszystkie pojawiające się w ostatnim czasie pytania dotyczące opisywanej kwestii, a także przedstawia wyniki najnowszych badań naukowych z zakresu neurobiologii, zaburzeń behawioralnych, prawa społecznego oraz organizacji uczenia się w szkołach integracyjnych.
Wprowadzenie: Większe społeczne zaangażowanie na rzecz osób z niepełnosprawnością intelektualną-wyzwania dzisiejszych czasów * I. Historyczny rozwój pomocy społecznej i pedagogicznej * 1. Mityczna obrona i selekcja społeczna * 2. Oświecenie i pierwsze teorie pedagogiczne * 3. Ośrodki opieki i szkoły specjalne * 4. Darwinizm społeczny i wykluczenie w kwestii kształcenia * 5. Przyznanie prawa do nauki i tworzenie szkół dla osób z niepełnosprawnością intelektualną * 6. Tendencje integracyjne * 7. Rozwój oligofrenopedagogiki * II. Niepełnosprawność intelektualna - wyjaśnienie i klasyfikacja pojęcia * 1. Intelekt a mózg -podejście neurobiologiczne * 2. Problem klasyfikacji * 2.1. Ten "inny" - zagadka * 2.2. Próba klasyfikacji z punktu widzenia pedagogiki terapeutycznej * 2.3. Obciążenia historyczne * 2.4. Określenie pejoratywne * 2.5. Wielkość zmienna społecznie * 2.6. Złożone pojęcie * 2.7. Pojęcie, którego należy unikać? * 2.8. Pojęcie trudne do zdefiniowania * 3. Specjalistyczne podejście i koncepcje definicji * 3.1. Aspekt medyczno-genetyczny * 3.2. Aspekt psychologiczny * 3.3. Aspekt socjologiczny * 3.4. Kolejne wyniki badań epidemiologicznych - niepełnosprawność wieloraka * 3.5. Aspekt pedagogiczny * 3.5.1. Potrzeby w ujęciu pedagogiki specjalnej * 3.5.2. Potrzeba pomocy w ujęciu pedagogiki terapeutycznej i w kontekście pedagogiki społecznej * 3.5.3. Zmiana niepełnosprawności intelektualnej poprzez procesy pedagogiczne * III. Podstawy antropologiczne, etyczne i społeczne * 1. Niepełnosprawność intelektualna - obraz człowieka i ludzka godność * 2. Sporna wartość życia - kiedyś i dziś * 2.1. Rys historyczny * 2.2. Etyczne wyzwania w dzisiejszym świecie * 2.2.1. Tezy bioetyczne: czy istnieje jakość życia? * 2.2.2. Wskazania ekonomiczne: koszty - użytkowanie - rachunki * 2.2.3. Normy prawne: mniejsze prawo do szacunku? * 2.2.4. Minimalne kryteria bycia "pełnowartościowym" człowiekiem? * 3. Etyka szanowania każdej istoty ludzkiej * 4. Etos pedagogiki terapeutycznej - pełnia obecności * 5. Autonomia - samookreślenie * 6. Zależność i związanie * 7. Pomoc międzyludzka * 8. Społeczne zaangażowanie - integracja/inkluzja * 9. Religijne samookreślenie * 10. Inkluzja jako prawo społeczno-polityczne * IV. Podstawy psychologiczne - procesy rozwoju i uczenia się * 1. Niepełnosprawność intelektualna a rozwój * 1.1. Teorie koncentrujące się na defektach * 1.2. Teorie interakcyjno-strukturalne * 2. Związki z rozwojem małych dzieci niedotkniętych niepełnosprawnością * 3. Społeczne wkraczanie w relacje * 3.1. Społeczna interakcja * 3.2. Komunikacja * 3.2.1. Komunikacja poprzez język * 3.2.2. Ogólna zdolność językowa i właściwa sprawność językowa * 3.2.3. Komunikacja niewerbalna * 3.2.4. Autyzm - bariery komunikacyjne * 3.2.5. Komunikacja a wychowanie * 3.3. Zachowanie zgodne z pozycją społeczną a tożsamość * 4. Rozwój osobowości * 4.1. Psychodynamiczna teoria rozwoju * 4.2. Zaburzenia psychiczne * 4.3. Specjalny przypadek spektrum zaburzeń autystycznych * 5. Rozwój a teorie uczenia się * 5.1. Elementarystyczne teorie uczenia się * 5.2. Złożone teorie uczenia się * 5.3. Czynniki motywujące do nauki * 5.4. Rozwój moralny * V. Ocena pedagogiczno-psychologiczna * 1. Zadania diagnostyki pedagogiczno-psychologicznej * 2. Obszary i metody diagnostyczne * 2.1. Fizyczne warunki rozwoju * 2.2. Kontekst społeczny * 2.3. Zdolność intelektualna * 2.4. Rozwój społeczny * 2.5. Cechy osobowości * VI. Procesy wychowania i kształcenia: podstawowe pojęcia * 1. Ogólna potrzeba wychowywania * 2. Indywidualne różnice zdolności edukacyjnych * 3. Wychowanie i kształcenie jako jedność * 4. Orientacja w świecie społecznym - koncepcja humanoekologiczna w kontekście pedagogiki terapeutycznej * 4.1. Systemy humanoekologiczne * 4.2. Normalizacja świata społecznego * VII. Cele procesów wychowania i kształcenia * 1. Cel indykatywny: możliwość życia jako pełnowartościowy * człowiek - integracja personalno-społeczna * 1.1. Kształtowanie osobowości poprzez integrację personalną * 1.2. Kształtowanie społeczne poprzez integrację/inkluzję społeczną * 2. Podcele procesów wychowania i kształcenia * 2.1. Zdobywanie życiowego zaufania * 2.2. Wykształcenie umiejętności życiowych * 2.3. Przekazywanie życiowej orientacji * 2.4. Kształtowanie postaw życiowych * 2.5. Podcele jako układ współrzędnych * VIII. Procesy kształcenia i uczenia się * 1. Kształtujące uczenie się jako praktyczne uczenie się * 2. Uczenie się przez doświadczenie * 3. Całościowe uczenie się poprzez działanie * 4. Uczenie się poprzez ćwiczenie * 5. Modyfikacja zachowania-specjalne techniki nauczania * 5.1. Metody terapii zachowania * 5.2. Technologia nauczania w ujęciu psychologii behawioralnej * IX. System wychowania i instytucje edukacyjne * 1. Wczesna interwencja * 2. Przedszkole * 3. Szkoła * 3.1. Prawo do edukacji szkolnej * 3.2. Szkoła wolna od dyskryminacji "nienadających się do integracji" dzieci z niepełnosprawnością intelektualną * 3.3. Pierwsze koncepcje wspólnych zajęć * 3.4. Inkluzja edukacyjna jako zróżnicowany model * 3.5. Rozwój jakości * X. Proces kształcenia (nauczania - uczenia się) * 1. Szkoła jako świat uczenia się i świat społeczny * 2. Szkoła specjalna jako kooperatywny ośrodek specjalistyczny * 3. Treści nauczania - obszary uczenia się * 4. Od modelu rozwoju do modelu działania * 4.1. Kształcenie nastawione na rozwój - normatywny model rozwoju * 4.2. Model kształcenia nastawionego na działanie * 5. Zasady dydaktyczne * 5.1. Indywidualizacja * 5.2. Aktywizacja * 5.3. Całościowość * 5.4. Zróżnicowanie celów nauczania * 5.5. Zrozumiałość i przekaz * 5.6. Dopasowanie do rozwoju * 5.7. Mówienie wspomagane działaniem * 5.8. Społeczna motywacja do uczenia się * 6. Emocjonalność w toku procesu kształcenia * 7. Specjalne formy kształcenia * 8. Pedagogiczne wsparcie dzieci i młodzieży dotkniętych głębszą niepełnosprawnością intelektualną * 9. Niewerbalne techniki komunikacji * 10. O technikach szkolnych * 11. Organizacja nauczania w szkole specjalnej wspierającej rozwój intelektualny * 12. Organizacja uczenia się w szkole inkluzyjnej * 13. Zaburzenia zachowania w klasie * 13.1. Złożoność terminu i częstotliwość występowania * 13.2. Teorie wyjaśniające * 13.3. Możliwości pedagogiczne * XI. Relacja wychowawcza * 1. Ogólne znaczenie interakcji pedagogicznej * 2. Relacja dialogowa (Martin Buber) * 3. "Bezinteresowna" pomoc a "wypalenie zawodowe" * XII. Rodzice i rodzina * 1. Emocjonalne obciążenie postaw rodzicielskich * 2. Procesy zachodzące w rodzinie * 3. Pomoc dla rodziców - współpraca * 3.1. Rozmowy z rodzicami * 3.2. Proces doradztwa jako komunikacja ze światem społecznym * 3.3. Rodzice jako partnerzy * 4. Wychowanie w rodzinie * XIII. Wychowanie w zakładzie opieki * XIV. Kształcenie w wieku dorosłym * 1. Wkraczanie w dorosłość * 2. Wsparcie edukacyjne dla osób dorosłych * 2.1. Zinstytucjonalizowane kształcenie dorosłych * 2.1.1. Zadania * 2.1.2. Aspekty dydaktyczne * 2.1.3. Instytucje * 2.2. Konstruktywna pomoc w codziennym życiu * 2.2.1. Mieszkalnictwo wspomagane * 2.2.2. Wsparcie w sferze partnerstwa i seksualności * 2.2.3. Wsparcie w sferze czasu wolnego * 2.2.4. Zatrudnienie wspomagane * 3. Pomoc starszym osobom z niepełnosprawnością intelektualną w ich codziennym życiu * 3.1. Zdefiniowanie problemu * 3.2. Proces starzenia się * 3.3. Kształcenie osób starszych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17657 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14778 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
Dwumies., 1982-
Wcześniejsza częstotliwość: Kwart., 1924-1981.
R. 1, nr 1 (paźdz./grudz. 1924)-.
Tyt. wg nagł.
Od t. 10, nr 1 (1933) wyd.: Stanisław Machowski.
Od t. 13, nr 4 (1937) wyd.: Stanisław Kwiatkowski.
Od t. 18, nr 1 (1957) podtyt.: organ Ministerstwa Oświaty : kwartalnik poświęcony sprawom pedagogiki leczniczej.
Od t. 18, nr 1 (1957) wyd.: Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych.
Od t. 19, nr 1/2 (1958) podtyt.: organ Ministerstwa Oświaty : czasopismo poświęcone sprawom pedagogiki leczniczej, od nr 4/5: organ Ministerstwa Oświaty : czasopismo poświęcone sprawom pedagogiki specjalnej.
Od t. 28, nr 4 (1967) [red. nacz. Janina Doroszewska].
Od t. 35, nr 1 (1974) wyd.: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
Od t. 35, nr 3 (1974) podtyt.: czasopismo poświęcone sprawom pedagogiki specjalnej : kwartalnik Ministerstwa Oświaty i Wychowania.
Od t. 36, nr 1 (1975) podtyt.: kwartalnik Ministerstwa Oświaty i Wychowania : [czasopismo poświęcone pedagogice specjalnej].
Od t. 43, nr 1 (1982) pierwszy podtyt.: dwumiesięcznik Ministerstwa Oświaty i Wychowania.
Od t. 43, nr 2 (1982) [red. nacz. Ewa Żabczyńska].
Od t. 49, nr 1 (1998) pierwszy podtyt.: dwumiesięcznik Ministerstwa Edukacji Narodowej.
Od t. 61, nr 4 (2000) podtyt.: dwumiesięcznik Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej : [czasopismo poświęcone pedagogice specjalnej].
Od t. 61, nr 4 (2000) [red. nacz. Jadwiga Kuczyńska-Kwapisz].
Od t. 61, nr 4 (2000) wyd.: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej.
Od t. 70, nr 2 (2009) [red. nacz. Ewa Maria Kulesza].
Od t. 73, nr 1 (2012) pierwszy podtyt.: czasopismo Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej.
T. 36, nr 1 (1975)-t. 50, nr 2 (1989) streszcz. ang., ros.
Od t. 66, nr 1 (2005) streszcz. ang.
Ostatnio wpłynęły zeszyty:
WP130 (św. Wincentego 85): 2013 nr 1, nr 2, nr 3, nr 4, nr 5, 2014 nr 1, nr 2, nr 3, nr 4, nr 5, 2015 nr 1, nr 2, nr 3, nr 4, nr 5, 2016 nr 1, nr 2, nr 3, nr 4, nr 5, 2017 nr 1, nr 2, nr 3, nr 4, nr 5, 2018 nr 1, nr 2, nr 3, nr 4, nr 5, 2019 nr 1, nr 2, nr 3, nr 4, nr 5, 2020 nr 1, nr 2, nr 3, nr 4, nr 5
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia (4 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [185]-192.
Prezentowane materiały mają charakter teoretyczno-badawczy z właściwymi procedurami metodologicznymi oraz interdyscyplinarną podbudową teoretyczną [.]. W przedstawionym tu spektrum walorów pracy należy podkreślić praktyczną przydatność zawartych w niej treści.Książka może być adresowana do różnych instytucji, osób i służb, a mianowicie specjalistów ds. rehabilitacji, nauczycieli, wychowawców, opiekunów, personelu pracującego w domach pomocy społecznej, zakładach aktywności zawodowej i zakładach pracy chronionej, różnych ogniw administracji rządowej, organizacji pozarządowych, ruchów samopomocowych, rodziców. Monografia może stanowić cenną pomoc naukową dla studentów, zwłaszcza kierunków pedagogicznych, socjologicznych i psychologicznych.Z recenzji dr hab. Teresy Żółkowskiej, prof. USPrzedstawione w tym opracowaniu badania są próbą nakreślenia charakterystyki zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży głęboko upośledzonej umysłowo, prowadzonych w ośrodkach pozarządowych oraz na terenie domów pomocy społecznej. Jestem przekonana, że niniejsza książka pozwoli na ukazanie zarówno słabych, jak i mocnych stron zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, ale przede wszystkim rozwiązań, które mogą się stać inspiracją dla innych osób pracujących z omawianą grupą wychowanków, tak aby najlepiej i najowocniej wpływały one na rozwój psychofizyczny dziecka z głęboką niepełnosprawnością intelektualną.Autorka ufa, że informacje zebrane w niniejszej książce pozwolą na przynajmniej częściowe uzupełnienie luki teoretycznej dotyczącej funkcjonowania osób głęboko upośledzonych umysłowo, a także ich edukacji. Ponadto mogą stać się inspiracją do zainicjowania i wdrożenia zmian organizacyjnych.
Wstęp áá7 * Rozdział I * Osoba z głębokim upośledzeniem umysłowym – * symptomatologia i etiologia á11 * Charakterystyka osób głęboko upośledzonych umysłowo á11 * Etiologia i sposoby diagnozowania upośledzenia umysłowego * w stopniu głębokim á19 * Rozdział II * Rewalidacja i edukacja uczniów * głęboko upośledzonych umysłowo á25 * Kształcenie ucznia z głęboką niepełnosprawnością intelektualną * w świetle przepisów prawnych á25 * Rewalidacja – pojęcie i zasady pracy rewalidacyjnej á28 * Strategie postępowania rewalidacyjno-wychowawczego á34 * Metody pracy z uczniem głęboko upośledzonym umysłowo á44 * Rozdział III * Metodologiczne podstawy badań á63 * Rozdział IV * Struktura organizacyjno-prawna zajęć * rewalidacyjno-wychowawczych w badanych placówkach * a rozwój psychomotoryczny osób głęboko upośledzonych * umysłowo á71 * Organizacja zajęć rewalidacyjno-wychowawczych i jej wpływ na osiąganie różnych * rodzajów umiejętności przez osoby głęboko upośledzone á72 * Metodyka zajęć rewalidacyjno-wychowawczych a wyniki dotyczące * różnych dziedzin funkcjonowania osób z głębokim upośledzeniem * umysłowym á96 * Współpraca ze środowiskiem rodzinnym lub personelem * opiekuńczym placówek pobytu stałego 116 * Rozdział V * Specyficzne warunki rozwoju psychofizycznego i somatycznego * uczniów zajęć rewalidacyjno-wychowawczych wpływające * na efektywność prowadzonej edukacji 129 * Występowanie sprzężonych zaburzeń rozwojowych * i zachowań trudnych a rozwój społeczny i psychomotoryczny uczniów 130 * Objawy i przebieg chorób somatycznych * a rozwój funkcjonalny badanych osób 139 * Udział badanych uczniów we wcześniejszych formach usprawniania * rewalidacyjnego a ich umiejętności funkcjonalne 145 * Rozdział VI * Analiza indywidualnych przypadków 149 * Agata M. (ur. w 1999 r.) – mieszkanka domu pomocy społecznej 149 * Tomasz Ch. (ur. w 1996 r.) – uczeń ośrodka pozarządowego 154 * Beata D. (ur. w 1986 r.) – mieszkanka domu pomocy społecznej 160 * Sabina T. (ur. w 1982 r.) – mieszkanka domu pomocy społecznej 166 * Krzysztof G. (ur. w 1990 r.) – uczeń ośrodka pozarządowego 172 * Rozdział VII * Wnioski i uogólnienia wynikające z badań. * Zarys modelu zajęć rewalidacyjno-wychowawczych 177 * Zakończenie 183
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16561 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Pedagogika upośledzonych umysłowo : wybrane zagadnienia / Janina Wyczesany. - Wyd. 5 poszerz. i zm. - Kraków : Impuls, 2005. - 204, [1] s. ; 24 cm + dysk optyczny (CD).
Bibliogr. s. 199-[205].
Podręcznik dla studentów pedagogiki specjalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47691 (1 egz.)
Kaucja: 24,00 zł
Książka
CD
W koszyku
Pedagogika upośledzonych umysłowo : wybrane zagadnienia / Janina Wyczesany. - Wyd. 5 poszerz. i zm. - Kraków : Impuls, 2005. - 204, [1] s. ; 24 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM).
Dysk optyczny zawiera akty prawne, rozporządzenia, zarządzenia, załączniki.
Bibliogr. s. 199-[205].
Podręcznik dla studentów pedagogiki specjalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 883 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej