Metodologia
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(114)
Forma i typ
Książki
(114)
Publikacje naukowe
(33)
Publikacje dydaktyczne
(18)
Publikacje fachowe
(8)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(132)
wypożyczone
(1)
Placówka
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(77)
W2 (Bazyliańska 6)
(2)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(1)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
W72 (Suwalska 11)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(48)
Autor
Descartes René (1596-1650)
(7)
Ajdukiewicz Kazimierz (1890-1963)
(6)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(5)
Ajdukiewicz Kazimierz
(3)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(3)
Bodanko Anatol
(2)
Choynowski Mieczysław
(2)
Czarnecki Kazimierz (1933- )
(2)
Gawecki Bolesław J
(2)
Hajduk Zygmunt (1935- )
(2)
Hornowska Elżbieta (1952- )
(2)
Jevons William Stanley (1835-1882)
(2)
Kmita Jerzy (1931- )
(2)
Kotarbiński Tadeusz
(2)
Kotarbiński Tadeusz (1886-1981)
(2)
Niklas Urszula
(2)
Pawłowski Tadeusz
(2)
Pieter Józef (1904-1989)
(2)
Popper Karl Raimund (1902-1994)
(2)
Topolski Jerzy (1928-1998)
(2)
Wojciechowska Wanda
(2)
Łobocki Mieczysław (1929- )
(2)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(2)
Żeleński Tadeusz
(2)
Ajdukiewicz Kazimierz (1890-1963) "Elementy teorii poznania" Tadeusza Kotarbińskiego
(1)
Amsterdamski Stefan
(1)
Apanowicz Jerzy
(1)
Babbie Earl R
(1)
Baczała Ditta
(1)
Bauman Teresa
(1)
Betkiewicz Witold
(1)
Bibler Vladimir
(1)
Borkowska Aneta (psychologia)
(1)
Borowy Wacław (1890-1950)
(1)
Bronk Andrzej (1938- )
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Burduk Anna
(1)
Bąk Janina
(1)
Błajet Piotr
(1)
Cackowski Zdzisław (1930- )
(1)
Carlson Elizabeth A
(1)
Cempel Czesław (1938- )
(1)
Chmielewski Adam
(1)
Chwistek Leon (1884-1944)
(1)
Cichowicz Stanisław (1939-2000)
(1)
Collins W. Andrew (1944- )
(1)
Cymanow-Sosin Klaudia
(1)
Czeżowski Tadeusz
(1)
Descartes René
(1)
Descartes René (1596-1650). List do księdza Picot
(1)
Descartes René (1596-1650). Reguły do kierowania umysłem
(1)
Dobieszewski Janusz
(1)
Dobrzycki Wojciech
(1)
Drożdż Anna
(1)
Egeland Byron R. (1938- )
(1)
Francuz Piotr (1960- )
(1)
Gasiul Henryk (1950- )
(1)
Gates Bill (1955- )
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Grobler Adam (1949- )
(1)
Grzyb Tomasz (psycholog)
(1)
Guzek Mariusz
(1)
Góralski Andrzej (1936- )
(1)
Hayek Friedrich August von (1899-1992)
(1)
Hałas Elżbieta (1954- )
(1)
Hoffman Reid (1967- )
(1)
Izdebski Zbigniew (1956- )
(1)
Kamiński Stanisław (1919-1986)
(1)
Kamiński Stanisław (1919-1986). Pisma wybrane
(1)
Karpiński Jakub (1940-2003)
(1)
Kawecki Ireneusz
(1)
Kierski Feliks (1884-1926)
(1)
Klawiter Andrzej
(1)
Kos Ewa (1982- )
(1)
Kostera Monika (1963- )
(1)
Kowalec Paweł
(1)
Kowalska Ewa (pedagog)
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Kubuj Dariusz (1971- )
(1)
Kuciński Kazimierz
(1)
Kuhn Thomas Samuel
(1)
Kurowski Leon
(1)
Kwarciński Tomasz (nauki filozoficzne)
(1)
Lande Jerzy
(1)
Leśniewski Zbigniew
(1)
Lis Adrian
(1)
Lis Anna (organizacja i zarządzanie)
(1)
Mackiewicz Robert
(1)
Magda-Adamowicz Marzenna
(1)
Maison Dominika
(1)
Malewski Andrzej (1929-1963)
(1)
Marciszewski Witold
(1)
Marciszewski Witold (1930- )
(1)
Matraszek Karol
(1)
Merton Robert King (1910- )
(1)
Misztal Wojciech (1962- )
(1)
Mokrzycki Edmund
(1)
Morawska Ewa T. (1949- )
(1)
Niedbalski Jakub
(1)
Nowak Leszek (1943-2009)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(14)
2010 - 2019
(27)
2000 - 2009
(23)
1990 - 1999
(4)
1980 - 1989
(19)
1970 - 1979
(10)
1960 - 1969
(10)
1950 - 1959
(3)
1920 - 1929
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(33)
1901-2000
(17)
1601-1700
(9)
1989-2000
(3)
1801-1900
(1)
1918-1939
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(113)
Ukraina
(1)
Język
polski
(113)
ukraiński
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(18)
Studenci
(8)
Ekonomiści
(1)
Filozofowie
(1)
Inżynierowie
(1)
Kryminolodzy
(1)
Menedżerowie
(1)
Pedagodzy
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Psycholodzy
(1)
Studenci pedagogiki
(1)
Temat
Kobieta
(5227)
Rodzina
(4023)
Przyjaźń
(3840)
Miłość
(3262)
Tajemnica
(2964)
Metodologia
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2940)
Relacje międzyludzkie
(2524)
Zabójstwo
(2175)
Życie codzienne
(1911)
Magia
(1734)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1593)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1533)
Uczucia
(1407)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1367)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1135)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(1004)
Trudne sytuacje życiowe
(1004)
Wybory życiowe
(940)
Sekrety rodzinne
(934)
Policjanci
(908)
Żydzi
(895)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(865)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(823)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(776)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Arystokracja
(681)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(624)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(576)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(560)
Zemsta
(554)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(515)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(506)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(495)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(472)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(457)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Marzenia
(445)
Samotność
(445)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(424)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: dzieło
Polski Atlas Etnograficzny
(1)
Temat: czas
1901-2000
(11)
2001-
(6)
1801-1900
(4)
1945-1989
(4)
1989-2000
(3)
1701-1800
(2)
1918-1939
(2)
1914-1918
(1)
1939-1945
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Europa
(1)
Gatunek
Podręcznik
(20)
Monografia
(10)
Opracowanie
(10)
Praca zbiorowa
(6)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Podręczniki
(2)
Poradnik
(2)
Raport z badań
(2)
Antologia
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Słowniki polskie
(1)
Słowniki terminologiczne
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(10)
Nauka i badania
(10)
Psychologia
(10)
Socjologia i społeczeństwo
(8)
Filozofia i etyka
(7)
Historia
(6)
Zarządzanie i marketing
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Językoznawstwo
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Literaturoznawstwo
(2)
Matematyka
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
114 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: The logic of scientific discovery, 1972.
Indeksy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14275 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Logika odkrycia naukowego / Karl R. Popper ; przeł. [z ang.] Urszula Niklas. - Wyd. 2. - Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2002. - 382, [2] s. : faks., portr., rys. ; 24 cm.
Tyt. oryg.: The logic of scientific discovery.
Książki K. R. Popera przeł. na j. pol. s. 11-12. - Indeksy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45164 (1 egz.)
Kaucja: 36,22 zł
Książka
W koszyku
(Akademia)
Oryg. : The open universe : an argument for indeterminism, 1988. - Stanowi cz. 2 Poscriptum do "Logiki odkrycia naukowego". - Nazwa serii w alfabecie grec.
Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 42363 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36058 (1 egz.)
Kaucja: 140,00 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [321]-336.
Streszczenie w języku angielskim.
"Praca pokazuje, jak przez pryzmat pewnej koncepcji czasowości i kultury naukowej możemy badać naukę, rozumieć jej wytwory, uczestniczyć w sposób świadomy i odpowiedzialny w świecie, który nauka eksploruje i współtworzy. Autorka czerpie inspiracje z wędrówek między dyscyplinami i stylami myślowymi, nieraz odwołując się do orientacji odległych od tradycyjnego formatu humanistyki jako nauki. I to stanowi wartość tej trudnej książki; chodzi zarówno o metaforykę i konceptualizacje, jak też świadomie erudycyjną heterodoksję - sięganie do tak wielu kontekstów, tropów, wynajdowanie nieoczekiwanych korelacji, aby pełniej opowiedzieć o przedmiocie badań, ale też o sobie jako współczesnym badaczu-humaniście (historyku, filozofie, akademiku, człowieku poznającym i reflektującym) Nielinearność, meandryczność i wielostronność narracji; napięcie między metaforą, paradoksem, ironią i racjonalnością cały czas towarzyszą lekturze rozprawy. Lektura zaś przypomina podróż, która wzburza na początku zdziwienie i niepewność, a na końcu już nic nie jest takie samo, bo przebyta droga i czas spędzony nad tą książką zmieniają też czytelnika. Także dlatego, że ważną jej stroną jest wymiar etyczny, przypominając to, co często się pomija w odniesieniu do nauki - że być w świecie to być wobec innych, zwłaszcza w sytuacji wyboru, zaś każdy wybór, zwłaszcza moralny, ma charakter twórczy i przynosi zmianę." Z recenzji prof. dra hab. Huberta Łaszkiewicza
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 57397 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Wstęp * Jurgen Rost - Analiza danych empirycznych - aktualne pytania i rozważania * Ryszard Stachowski - O niektórych problemach metodologicznych pomiaru w psychologii * Włodzimierz Zeidler - Opisowa metodologia badań psychologicznych: główne problemy i antynomie * Jan Cieciuch - Przydatność falsyfikacjonizmu K.R. Poppera w badaniach psychologicznych * Włodzimierz Zeidler - Najważniejsze spory o przedmiot i metodę * Waldemar Klinkosz- Metodologiczne problemy badania motywacji osiągnięć na różnych kierunkach studiów * Krzysztof Fronczyk - Sposób formowania problemów w diagnozie indywidualnej oraz w badaniach naukowych - podobieństwa i różnice * Piotr Zieliński - Między wiedzą potoczną a wiedzą naukową - metodologiczne wyznania w obrębie psychologii barw * Włodzimierz Zeidler - Kierunki i dynamika przemian w zapisie i nauczaniu metodologii badań psychologicznych * Informacje o autorach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5073 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53367 (1 egz.)
Kaucja: 13,50 zł
Książka
W koszyku
Metodologia historii / Jerzy Topolski. - Wyd. 3 popr. i uzup. - Warszawa : Państ. Wydaw. Naukowe, 1984 (Wroc : WDNSK). - 575, [1] s. : rys., err ; 24 cm.
(Metodologia Humanistyki)
Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37004 (1 egz.)
Kaucja: 380,00 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36523 (1 egz.)
Kaucja: 240,00 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12538 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 200-220. Indeksy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19342 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49560 (1 egz.)
Kaucja: 30,08 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82 LU (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wykłady z Pedagogiki)
Bibliografia na stronach [287]-299. Indeks.
Książka poświęcona jest badaniom jakościowym w pedagogice, przedstawia ich miejsce w tradycyjnym modelu empirycznych badań pedagogicznych. Szczegółowo opisuje dwie metody: wywiad narracyjny i obiektywną hermeneutykę, prezentuje ich założenia, zasady interpretacji materiału empirycznego, na przykładach wyjaśnia ich praktyczne zastosowanie. Intencją autorek jest nie tylko przedstawienie wymienionych metod badawczych, ale także zwrócenie uwagi na organizację procesu badawczego i interpretacji zgromadzonych danych, teoretyczne uwarunkowania i konsekwencje decyzji badacza co do wyboru paradygmatów badawczych. Praca jest oryginalnym polskim opracowaniem problematyki empirycznych badań jakościowych w pedagogice. Większość książek na ten temat, które pojawiły się na polskim rynku w ostatnich latach, to tłumaczenia. Książka autorstwa polskich badaczek może wypełnić pewną lukę w metodologii nauk społecznych i humanistycznych w Polsce.
Wprowadzenie (Danuta Urbaniak-Zając) * Rozdział 1. Jakościowa orientacja w badaniach pedagogicznych (Danuta Urbaniak-Zając) * 1.1. Pozycja badań jakościowych w tradycyjnym modelu empirycznych badań pedagogicznych * 1.2. Konsekwencje podporządkowania się nauk społecznych pozytywistycznemu modelowi nauki * 1.3. Nieautonomiczność metody badawczej * 1.4. W labiryncie badań jakościowych * 1.4.1. Między naturalizmem a konstruktywizmem (konstrukcjonizmem) * 1.4.2. Między opisem a uczestnictwem * 1.4.3. Zakończenie * Rozdział 2. Wywiad narracyjny jako metoda badań empirycznych (Ewa Kos) * 2.1. Teoretyczne założenia metody * 2.1.1. Status narracji autobiograficznej * 2.2. Sposób pozyskiwania materiału badawczego i metodyka interpretacji * 2.2.1. Przebieg wywiadu narracyjnego – gromadzenie materiału empirycznego * 2.2.2. Proces interpretacji danych narracyjnych w koncepcji F. Schützego * Rozdział 3. Przykład interpretacji narracji z wykorzystaniem metody F. Schützego („…ja nie bałam się robić w życiu tego, czego chcę, i nie bałam się chcieć…”) (Ewa Kos) * 3.1. Nawiązanie kontaktu z narratorką i przebieg wywiadu * 3.1.1. „Zachęta” do opowiadania i jej ratyfikacja przez narratorkę * 3.2. Charakterystyka etapów interpretacji narracji * Rozdział 4. Obiektywna hermeneutyka jako metodologia i metoda badań empirycznych (Danuta Urbaniak-Zając) * 4.1. Geneza metody * 4.2. Przedmiot zainteresowania obiektywnej hermeneutyki * 4.2.1. Obiektywne struktury znaczenia i latentne struktury sensu * 4.2.2. Tekst i protokół * 4.3. Poznawczy status reguł generujących działania oraz struktur sensu i znaczenia * 4.4. Autonomia życiowej praxis i struktura przypadku * 4.5. Zasada uogólniania wyników badań – struktura przypadku jako dialektyka ogólności i szczególności * 4.6. Metodyka interpretacji * 4.6.1. Zasady obiektywno-hermeneutycznej interpretacji * 4.6.2. Technika interpretacji – od opowiadanych historii do struktury przypadku * 4.7. Krytyczne podsumowanie metodologii i metodyki obiektywnej hermeneutyki * Rozdział 5. Obraz zawodu pedagoga kształtujący się u studentów kierunku pedagogika – przykład zastosowania obiektywnej hermeneutyki (Danuta Urbaniak-Zając) * 5.1. Sformułowanie problemu badawczego (określenie przypadku) * 5.2. Ocena protokołu (umiejscowienie interakcji) * 5.3. Budowanie historii i porządkowanie wariantów znaczeń (Lesarten) * 5.4. Elementy (hipotezy) struktury przypadku * Uwagi końcowe * Załącznik. Transkrypcja prezentowanej narracji * Bibliografia * Indeks nazwisk
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 57452 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21688 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski ; nr 593)
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 107-[112]. Indeks.
Streszczenie w języku angielskim.
We współczesnym świecie powszechnie mówi się o funkcjonowaniu społeczeństwa informacyjnego. Stale rosnące potrzeby umiejętnego zarządzania informacjami nie pozostają bez wpływu na pracę organów ścigania, które muszą radzić sobie z rozwiązywaniem problemów kryminalnych. W kryminalistyce analiza informacji wciąż ma przed sobą wiele do odkrycia, dlatego rośnie potrzeba adaptacji w praktyce metod analitycznych, nie tylko w sferze wykrywczej, ale być może przede wszystkim w sferze dowodowej. Rozwój analizy dowodowej utożsamia się z szerszym ruchem intelektualnym, jakim jest tzw. Nowa Szkoła Dowodów (New Evidence Scholarship). Postulaty formułowane w ramach tego nurtu odnoszą się do uwzględniania w kryminalistyce: równowagi, przejrzystości, solidności, wartości dodanej, elastyczności i logiki, które są podstawą szerszego myślenia o filozofii śledztwa i działań policyjnych, co wpisuje się w koncepcję nauki o dowodach, niezależnej od sztucznych, prawnych reguł postępowania. Celem niniejszej publikacji jest przedstawienie istoty analizy informacji w odniesieniu do materiału dowodowego oraz współczesnych osiągnięć kryminalistyki w tym zakresie, które mogą być zaadoptowane dla potrzeb procesu karnego. W pracy zostały uwzględnione różne podejścia metodologiczne w analizie materiału dowodowego związane z argumentacją, narracją, a także tworzeniem diagramów dowodowych oraz stosowaniem w szerszym zakresie ujęcia Bayesowskiego.
Wstęp * Rozdział I. Ujęcie argumentacyjne * §1. Istota i struktura argumentu dowodowego * §2. Generalizacje i ich uzasadnianie * §3. Ewaluacja argumentów * §4. Argumenty dowodowe w praktyce * Rozdział II. Ujęcie narracyjne * §1. Opowieści o przestępstwie * §2. Postulaty jakościowe * §3. Gramatyka opowieści * Rozdział III. Ujęcie hybrydalne * §1. Główne założenia * §2. Egzemplifikacja * §3. Próba oceny * Rozdział IV. Ujęcie Wigmorowskie * §1. Podstawy metodologiczne * §2. Koncepcje neo-Wigmorowskie * §3. Egzemplifikacja * Rozdział V. Ujęcie Bayesowskie * §1. Podstawy twierdzenia Bayesa * §2. Formuła Bayesa dla dwóch hipotez * §3. Formuła Bayesa dla wielu hipotez * §4. Formuła Bayesa w postaci szans (iloraz wiarygodności) * §5. Twierdzenie Bayesa a śledztwo - uwagi heurystyczne * §6. Sieci Bayesowskie * Wnioski końcowe * Bibliografia * Spis rysunków * Spis tabel * Indeks haseł * Dodatek - Q&A * Summary
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57976 (1 egz.)
Kaucja: 13,76 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie z Dziejów Nauki i Techniki ; T. 95)
Forma i typ
Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31212 (1 egz.)
Kaucja: 36,00 zł
Książka
W koszyku
(Enchiridion)
Bibliografia strony 275-289. Indeksy.
Podręcznik szeroko omawia projektowanie studium przypadku i wykorzystanie jego metodologii jako solidnego narzędzia badawczego. Pokazuje praktyczne zastosowania metody i przywołuje przykłady z szerokiego spektrum dyscyplin akademickich i nauk stosowanych.Znakomita praca o tym, jak rzetelnie i solidnie przeprowadzić badanie naukowe, uzupełniona charakterystyką "wzorcowego studium przypadku". Książka jest świetnie napisana -potwierdza w praktyce to, czego uczy o wypowiadaniu się na piśmie. Przykłady są bardzo pomocne, wszystko zostało przedstawione zwięźle i z zadziwiającą jasnością.Dr Lee Robbins, Golden Gate UniversityPodręcznik Yina jest dla studentów doskonałym przewodnikiem na drodze od badań ilościowych do jakościowych, choć sam autor podkreśla szczególną użyteczność badań mieszanych.Joy C. Phillips, East Carolina UniversityNiewątpliwą zaletą opracowania jest to, że, choć odnosi się ono głównie do metod studium przypadku, może znaleźć zastosowanie we wszystkich metodach badawczych. Jest to najlepszy sposób potraktowania każdego typu badań, niezależnie od metodologii.Michael F. Ruff, Bentley UniversityStudium przypadku cechuje się godną podziwu zwięzłością. Yin przedstawia materiał w sposób zrozumiały, bez wielosłowia i powtórzeń.Dr Jon Patterson, Chicago State University
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18932 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Metodologia Humanistyki)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37479 (1 egz.)
Kaucja: 350,00 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12423 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 135-136.
Przed przystąpieniem do pisania pracy naukowej - pracy magisterskiej, pracy doktorskiej, artykułu naukowego czy też książki naukowej - konieczne jest zrozumienie sensu całokształtu i składników szeroko pojętej metody naukowej, uzyskanie odpowiednich umiejętności praktycznych, nawyków do pracy badawczej i pisarskiej, stwierdza Józef Pieter, prowadząc następnie w swym dziele "Ogólna metodologia pracy naukowej" szereg rozważań, pojęć i przykładów odnoszących się zarówno do publikacji wyników, jak i poprzedzających ich badań. Oto najważniejsze etapy tej drogi, poszerzone o rozważania innych uczonych o twórczości, publikacjach naukowych i naukowcach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55311 (1 egz.)
Kaucja: 20,00 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17758 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Socjologiczna)
Tytuł oryginału: The method of socjology, 1934.
Bibliografia strony 365-385. Indeksy.
To praca ważna nie tylko dla poznania teoretycznych poglądów Znanieckiego na socjologię jako naukę humanistyczną. Jest ona również historycznym już świadectwem metodologicznej debaty, jaka rozgorzała w latach trzydziestych XX wieku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18663 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27184 (1 egz.)
Kaucja: 90,00 zł
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej