Badania jakościowe
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(10)
Forma i typ
Książki
(10)
Publikacje naukowe
(9)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
dostępne
(11)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(8)
WP130 (św. Wincentego 85)
(3)
Autor
Jemielniak Dariusz
(2)
Maison Dominika
(2)
Bałandynowicz Andrzej (1952- )
(1)
Gliszczyński Arkadiusz
(1)
Hornowska Elżbieta (1952- )
(1)
Juchnowicz Marta (1948- )
(1)
Kawecki Ireneusz
(1)
Kos Ewa (1982- )
(1)
Mazurek-Kucharska Beata
(1)
Niedbalski Jakub
(1)
Paluchowski Władysław Jacek (1947- )
(1)
Turek Dariusz
(1)
Urbaniak-Zając Danuta (1957- )
(1)
Urbański Mariusz (1972- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(10)
Temat
Kobieta
(5222)
Rodzina
(4021)
Przyjaźń
(3839)
Miłość
(3258)
Tajemnica
(2962)
Badania jakościowe
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2939)
Relacje międzyludzkie
(2520)
Zabójstwo
(2174)
Życie codzienne
(1910)
Magia
(1734)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1593)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1533)
Uczucia
(1405)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1365)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1133)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(1002)
Trudne sytuacje życiowe
(1001)
Wybory życiowe
(938)
Sekrety rodzinne
(931)
Policjanci
(908)
Żydzi
(894)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(864)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(822)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(775)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Arystokracja
(678)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(622)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(559)
Zemsta
(552)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(514)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(506)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(494)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(471)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(456)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Samotność
(445)
Marzenia
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(422)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Monografia
(3)
Opracowanie
(2)
Podręcznik
(2)
Antologia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Nauka i badania
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Edukacja i pedagogika
(2)
Psychologia
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
10 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [273]-286.
W niniejszej publikacji Autor ukazuje położenie osób pokrzywdzonych przez przemoc w rodzinie również po to, aby walczyć ze stereotypami, aby poruszyć tych najbardziej obojętnych, aby zmobilizować do wytężonej pracy, rozumianej też jako doskonalenie zawodowe, te wszystkie osoby, które w zakresie szerokiej współpracy instytucjonalnej zobligowane są do podejmowania określonych prawem działań profilaktycznych, zapobiegawczych, szkoleniowych, interwencyjnych. Przemoc domowa to zjawisko istniejące w naszym społeczeństwie, na które nie zawsze jesteśmy w stanie w odpowiednim momencie zareagować. Możemy jednak skutecznie z nim walczyć albo. przyzwolić na niemy akt samounicestwienia się licznych rodzin. Poza teoretycznym ujęciem omawianej tematyki Autor przedstawia również wyniki badań przeprowadzonych wśród młodych policjantów oraz personelu medycznego jednej z placówek psychiatrycznych, czyli przedstawicieli tych podmiotów, które ustawowo umiejscowione zostały w państwowym systemie zapobiegania tym zjawiskom. Celem badań było potwierdzenie postawionych hipotez lub zaprzeczenie im (znalazły się wśród nich m.in. te dotyczące poziomu wiedzy ogólnej i zawodowej w zakresie zjawiska przemocy w rodzinie). W monografii zaprezentował też wyniki badań grupy 46 skazanych sprawców zabójstw z motywów ekonomicznych. Tym samym Autor podjął się próby udzielenia odpowiedzi na szereg pytań, w szczególności oscylujących w obrębie hipotezy, że doznania przemocy fizycznej i psychicznej w okresie wczesnorozwojowym w środowisku rodzinnym mogły mieć lub miały wpływ na przebieg dalszego życia przestępczego tych osób.
Przedmowa (Andrzej Bałandynowicz)á * Wstępá * 1. Przemoc w rodzinie jako zjawisko patologii społecznejá * 1.1. Definicja i rodzaje przemocy. Przemoc a agresjaá * 1.1.1. Agresja i przemoc w ujęciu psychologii * 1.2. Pojęcie patologii społecznej w relacji do innych terminów * 1.3. Zjawisko przemocy w rodzinie * 1.3.1. Definicja przemocy w rodzinie * 1.3.2. Społeczno-kulturowe uwarunkowania przemocy w rodzinie * 1.3.3. Przemoc wobec dzieckaá * 1.3.4. Rozmiary zjawiska przemocy wewnątrzrodzinnej i stosowanych środków zapobiegawczych * 1.3.5. Przemoc domowa w świetle Europejskiego Trybunału Praw Człowieka i polskiego orzecznictwa sądowego * 2. Wybrane przestępstwa współistniejące z przemocą w rodzinie * 2.1. Przestępstwo znęcania sięá * 2.2. Przestępstwo zgwałcenia * 2.3. Zabójstwo w rodzinieá * 2.4. Przestępstwa czynów lubieżnych dokonywanych na nieletnich * 3. Sprawcy przemocy domowejá * 4. Ofiary przemocy domowejá * 5. Policjanci wobec przemocy w rodzinie * 5.1. Koncepcja badań i założenia metodologiczne * 5.2. Analiza wyników badań * 5.2.1. Dane demograficzne badanych * 5.2.2. Wiedza i świadomość prawna badanych na temat przemocyw rodzinieá * 5.2.3. Możliwości obrony ofiar przed przemocą w rodzinieá * 5.3. Weryfikacja przyjętych hipotez. Podsumowanie badań ankietowych przeprowadzonych wśród policjantów * 6. Pracownicy służby zdrowia wobec przemocy w rodzinie * 6.1. Ogólne dane dotyczące badanychá * 6.2. Wiedza i świadomość prawna badanych na temat przemocy w rodzinieá * 6.3. Sposób działania badanych wobec ujawnionej przemocy w rodzinie * 6.4. Weryfikacja przyjętych hipotez. Podsumowanie badań ankietowych przeprowadzonych wśród pracowników służby zdrowia * 6.5. Skuteczność szkolenia z zakresu zjawiska przemocy w rodzinie adresowanego do pracowników służby zdrowia. Prezentacja wyników badań ankietowych * 7. Badania dotyczące zjawiska przemocy w rodzinie wśród wybranej grupy sprawców zabójstw * 7.1. Koncepcja badań i założenia metodologiczne * 7.2. Zastosowane techniki i narzędzia badawcze * 7.2.1. Inwentarz Osobowości H.J. Eysencka w autoryzowanej adaptacji M. Choynowskiegoá * 7.2.2. Kwestionariusz Osobowy opracowany w Zakładzie Psychologii SądowejInstytutu Ekspertyz Sądowych w Krakowieá * 7.2.3. Analiza akt sądowychá * 7.3. Analiza wyników badańá * 7.4. Weryfikacja przyjętych hipotezá * 8. Zagadnienia diagnostyczne, interwencyjne i psychoterapeutyczne w sprawach przemocy w rodzinie * 8.1. Zagadnienia diagnostyczne w leczeniu ofiar przemocy w rodzinieá * 8.2. Wybrane zagadnienia interwencyjne w sprawach przemocy w rodzinie * 8.2.1. Odizolowanie sprawcy przemocy w rodzinie – zatrzymanie * 8.2.2. Odizolowanie sprawcy przemocy w rodzinie – warunkowy dozór Policjiá * 8.2.3. Leczenie odwykowe sprawców przemocy domowej w rodzinie nadużywających alkoholu według ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowiá * 8.3. Zagadnienia psychoterapeutyczne w sprawach przemocy w rodzinie * Zakończenie * Wykaz skrótówá * Bibliografia.á
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 56560 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania jakościowe. T. 1, Podejścia i teorie / redakcja Dariusz Jemielniak. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012. - XVI, 252 strony : ilustracje ; 24 cm.
(Metodologia)
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Tekst częściowo tłumaczony.
Podręcznik napisany przez międzynarodowy zespół autorów poświęcony najważniejszym podejściom i narzędziom w badaniach społecznych w ujęciu praktycznym. Tom 1 skupia się na głównych teoriach w ramach badań jakościowych, prezentując również podstawowe problemy, jakie może napotkać badacz w trakcie projektowania, a następnie realizacji badań. Dokładnie omówiono w nim takie podejścia, jak antropologia wizualna, badania w działaniu, etnografia czy teoria ugruntowana.
Wprowadzenie. Czym są badania jakościowe? * Rozdział 1. Projektowanie badania jakościowego? * Rozdział 2. Etyka w badaniach jakościowych * Rozdział 3. Pułapki i dylematy w badaniach jakościowych * Rozdział 4. Znaczenie paradygmatów w badaniach jakościowych * Rozdział 5. Teoria ugruntowana * Rozdział 6. Action research, czyli o badaniach w działaniu * Rozdział 7. Antropologia wizualna * Rozdział 8. Etnografia * Rozdział 9. Jak zostałem etnografem. Opowieść konfesyjna * Rozdział 10. Storytelling, czyli o materialności praktyk opowiadania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57742 (1 egz.)
Kaucja: 43,07 zł
Książka
W koszyku
Badania jakościowe. T. 2, Metody i narzędzia / redakcja Dariusz Jemielniak. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012. - XVII, [1], 288 stron : ilustracje ; 24 cm.
(Metodologia)
Bibliografia przy rozdzialach. Indeks.
Tekst częściowo tłumaczony.
Podręcznik napisany przez międzynarodowy zespół autorów poświęcony najważniejszym podejściom i narzędziom w badaniach społecznych w ujęciu praktycznym. Tom 2 przybliża metody i narzędzia niezbędne w trakcie prowadzenia wywiadów indywidualnych, grup fokusowych, badań etnograficznych (również za pośrednictwem internetu) czy analizy dyskursu i dokumentów. Oba tomy składają się na kompletny obraz możliwych strategii badawczych, jakie można wykorzystać do analizy świata społecznego.
Wprowadzenie. Różnorodność metod i narzędzi w badaniach jakościowych * Rozdział 1. Studium przypadku * Rozdział 2. Obserwacja * Rozdział 3. Nowe techniki badań terenowych * Rozdział 4. Podejście biograficzne * Rozdział 5. Wywiad w badaniach jakościowych * Rozdział 6. Badania fokusowe * Rozdział 7. Analiza dokumentów zastanych * Rozdział 8. Analiza dyskursu * Rozdział 9. Etnografia wizualna * Rozdział 10. Technika identyfikacji konstruktów osobistych * Rozdział 11. Metody relacyjne w badanich organizacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57743 (1 egz.)
Kaucja: 43,07 zł
Książka
W koszyku
Wydanie publikacji dofinansowane ze środków Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie .
Bibliografia, netografia przy rozdziałach.
"Pytaniem, ciągle aktualnym, jest jakim kapitałem ludzkim dysponuje dane społeczeństwo, organizacja czy też konkretna osoba? Pytanie to związane jest z metodami pomiaru tego kapitału, które - ze względu na swoje liczne wady - nadal wzbudzają wiele dyskusji i kontrowersji. Z tego punktu widzenia recenzowaną pracę należy uznać za bardzo ważny wkład w poszukiwanie jednoznacznych odpowiedzi na tak postawione pytanie. Co więcej, ze swojej strony pragnę pogratulować wszystkim autorom zainteresowania się tym tematem i za trud włożony w przygotowanie tej publikacji. Jej celem jest bowiem wypełnienie luki, jaka w warstwie teoretycznej, a przede wszystkim praktycznej, obserwowana jest w kontekście pomiaru jakości kapitału ludzkiego. Publikacja ta odznacza się wysokimi walorami poznawczymi oraz aplikacyjnymi, co z pewnością zastanie docenione przez czytelników. (.) Recenzowane opracowanie należy uznać za nowatorskie i tym samym inspirujące. W ujęciu poznawczym dostarcza badaczom nowych koncepcji dotyczących istoty jakości kapitału ludzkiego organizacji oraz sposobów jej pomiaru, które mogą stać się inspiracją do dalszych badań. Warty podkreślenia jest również charakter aplikacyjny opracowania. Szeroki wachlarz opracowanych i zweryfikowanych w praktyce gospodarczej metod pomiaru jakości kapitału ludzkiego organizacji stanowi cenne wsparcie dla wszystkich osób na stanowiskach menedżerskich zajmujących się na co dzień tą problematyką." dr Grzegorz Łukasiewicz.
Wprowadzenie * 1. Koncepcja pomiaru jakościowych wymiarów kapitału ludzkiego w organizacji * 1.1. Kapitał ludzki w organizacji — istota i zakres * 1.2. Determinanty kapitału ludzkiego w organizacji * 1.3. Założenia pomiaru jakości kapitału ludzkiego organizacji * Bibliografia * 2. Kompetencyjny wymiar kapitału ludzkiego w organizacji * 2.1. Kompetencje pracowników — podejście behawioralne * 2.2. Modele, opisy i profile kompetencyjne * 2.2.1. Rodzaje kompetencji * 2.2.2. Wskaźniki i poziomy kompetencji * 2.2.3. Profile kompetencji * 2.3. Badanie i pomiar kompetencji * 2.3.1. Metody diagnostyczne * 2.3.2. Ocena kompetencji przy użyciu skal obserwacyjnych * 2.3.3. Testy kompetencyjne i psychologiczne * 2.3.4. Assessment Center * 2.4. Jak zmierzyć kompetencje pracowników — propozycje obszarów do badania * Bibliografia * Załącznik * 3. Pomiar kluczowych postaw pracowników * 3.1. Postawy jako składnik kapitału ludzkiego organizacji * 3.2. Zaangażowanie pracowników * 3.2.1. Istota terminu zaangażowanie pracownika * 3.2.2. Przegląd metod pomiaru zaangażowania * 3.2.3. Koncepcja metody pomiaru zaangażowania organizacyjnego * 3.2.4. Narzędzie diagnostyczne do pomiaru zaangażowania organizacyjnego * 3.2.5. Weryfikacja metody pomiaru * 3.3. Satysfakcja zawodowa pracowników * 3.3.1. Celowość pomiaru satysfakcji z pracy * 3.3.2. Interpretacja oraz determinanty satysfakcji zawodowej * 3.3.3. Przegląd metod badania satysfakcji z pracy * 3.3.4. Założenia metody pomiaru satysfakcji zawodowej * 3.3.5. Narzędzie diagnostyczne do pomiaru satysfakcji zawodowej * 3.4. Postawa otwartości na nowe doświadczenia i zmianę * 3.4.1. Otwartość na zmianę w procesie budowania jakości kapitału ludzkiego organizacji uczącej się i rozwijającej * 3.4.2. Możliwości pomiaru otwartości na nowe doświadczenia i zmianę — metody ilościowe i jakościowe * 3.5. Postawa gotowości do dzielenia się wiedzą i doświadczeniem * 3.5.1. Gotowość do dzielenia się wiedzą i doświadczeniem jako czynnik budowania jakości kapitału ludzkiego w organizacji * 3.5.2. Możliwość pomiaru postawy gotowości do dzielenia się wiedzą i doświadczeniem — metody ilościowe i jakościowe * Bibliografia * Załącznik * 4. Pomiar kontaktów interpersonalnych * 4.1. Kontakty interpersonalne jako przedmiot pomiaru * 4.1.1. Uwarunkowania jakości kontaktów międzyludzkich — rola doświadczeń osobistych, osobowości i kompetencji społecznych pracowników * 4.1.2. Jakość kontaktów interpersonalnych w tradycyjnym zespole pracowniczym i w rozproszonym zespole projektowym * 4.1.3. Kontakty interpersonalne jako wymiar budujący jakość kapitału ludzkiego w organizacji * 4.2. Wskaźniki empiryczne kontaktów interpersonalnych * 4.2.1. Wskaźniki empiryczne pomiaru dotyczące kontekstu komunikacji interpersonalnej * 4.2.2. Wskaźniki empiryczne pomiaru jakości kontaktów interpersonalnych * 4.3. Narzędzia pomiaru kontaktów interpersonalnych * Kwestionariusz ankiety do badania jakości kontaktów interpersonalnych w przedsiębiorstwie * Bibliografia * 5. Klimat organizacyjny jako wymiar kapitału ludzkiego * 5.1. Od badań nad małymi grupami społecznymi do badań ogólnego klimatu organizacyjnego * 5.1.1. Kultura a klimat organizacyjny * 5.1.2. Natura klimatu psychologicznego * 5.1.3. Integracyjne podejście do klimatu organizacyjnego * 5.2. Główne wymiary klimatu organizacyjnego * 5.3. Sposoby badania klimatu organizacyjnego * 5.3.1. Narzędzia do diagnozy klimatu organizacyjnego * 5.3.2. Propozycja wskaźników do badania klimatu organizacyjnego * Bibliografia * Załącznik * 6. Kulturowy wymiar kapitału ludzkiego w organizacji * 6.1. Od kapitału kulturowego do kulturowego wymiaru kapitału ludzkiego w organizacji * 6.2. Kultura organizacyjna jako przejaw kulturowego wymiaru kapitału ludzkiego w organizacji * 6.2.1. Kultura organizacji a kapitał kulturowy organizacji * 6.2.2. Kultura efektywności jako przejaw kapitału kulturowego organizacji * 6.3. Jak badać kapitał kulturowy organizacji? * 6.3.1. Jakościowe badanie kapitału kulturowego organizacji * 6.3.2. Ilościowe badanie kapitału kulturowego organizacji * 6.4. Narzędzia diagnostyczne kultury organizacyjnej * Bibliografia * Załącznik * Podsumowanie i rekomendacje .
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56349 (1 egz.)
Kaucja: 58,41 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [187]-200.
Monografia Ireneusza Kaweckiego (...) stanowi niewątpliwie ważny wkład do pedagogiki i studiów edukacyjnych. Jest to świetny podręcznik dla studentów i początkujących badaczy. Będzie również bardzo pomocny dla wykładowców prowadzących zajęcia z metodologii, seminaria i prace doktorskie. Książka jest świetnie napisana, cechuje ją klarowność i lekkość pióra, co świadczy o tym, że jest dziełem głęboko przemyślanym. (...). Podczas lektury czytelnik obcuje nie ze zbiorem losowo dobranych teorii i podejść, ale z autorską refleksją naukową, w której jeden z czołowych polskich badaczy jakościowych dzieli się z nami swoim warsztatem. Z recenzji dr hab. Hany Červinkovej, prof. DSW.
Wstęp * Rozdział I * Projektowanie badań jakościowych * 1. Badania naukowe i ich właściwości * 2. Paradygmat * 3. Miejsce teorii w badaniach naukowych * 4. Kluczowe pojęcia jakościowej orientacji badawczej * 5. Świat badań jakościowych * 6. Korzenie * 7. Rodzaje badań jakościowych * 8. Projektowanie badań jakościowych * 9. Interaktywny model Maxwella * 9.1. Znaczenie celów w badaniach jakościowych 9.2. Ramy koncepcyjne * 9.3. Pytania * 9.4. Metoda * 9.5. Prawomocność * Rozdział II * Refleksyjność w badaniach jakościowych * 1. Co to znaczy refleksyjność? * 2. Refleksyjność w praktyce badawczej * Rozdział III * Przegląd literatury – czemu służy? * 1. Typy przeglądów literatury * 2. Narracyjny przegląd literatury * 3. Systematyczny przegląd literatury * 3.1. Metaanaliza 3.2. Metaetnografia * 4. Przegląd literatury w badaniach jakościowych * Rozdział IV * Prezentacja wyników, czyli o czym piszemy i jak? * 1. Badacz jakościowy w kręgu metafor * 2. Pisanie o badaniach – relacja *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57577 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jakościowe metody badań marketingowych : jak zrozumieć konsumenta / Dominika Maison. - Wydanie I - 1 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2015. - 287, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 267-271. Indeks.
Badania jakościowe, chociaż od lat pełnią ważną rolę w podejmowaniu decyzji marketingowych, prowadzone i wykorzystywane są dosyć intuicyjnie. Autorka przekonuje, że w świetle dokonań współczesnej psychologii należy zrewidować tradycyjne spojrzenie na konsumenta. Wiedzę tę warto uwzględniać na każdym etapie prowadzonych badań marketingowych, począwszy od konstruowania schematów badań, scenariuszy wywiadów, przez decyzje o tym, o co pytać respondentów wprost, a co próbować zrozumieć w sposób pośredni, aż po analizę i interpretację wyników badań, która powinna wykraczać poza deklaracje respondentów. Publikacja jest adresowana do studentów i wykładowców marketingu, zarządzania, ekonomii, psychologii, socjologii, stanowi także ważne źródło wiedzy dla praktyków - pracowników firm realizujących badania marketingowe i pracowników działów marketingu zlecających te badania.
Wprowadzenie * Rozdział 1. Miejsce badań w marketingu - czyli po co nam badania jakościowe * Rozdział 2. Ewolucja w rozumieniu konsumenta: od świadomości do nieświadomości * Rozdział 3. Ewolucja w badaniach jakościowych: od zbierania informacji do poszukiwania zrozumienia * Rozdział 4. Najważniejszy pierwszy krok: od pytań marketingowych do pytań badawczych * Rozdział 5. Najtrudniejszy drugi krok: planowanie schematu badania * Rozdział 6. Decyzje organizacyjne - proza badań jakościowych * Rozdział 7. Scenariusz wywiadu, czyli czego chcemy się dowiedzieć, a o co możemy zapytać * Rozdział 8. Techniki projekcyjne i techniki wspomagające - sposób na wyjście poza deklaracje * Rozdział 9. Prowadzenie wywiadu, czyli co każdy moderator wiedzieć powinien * Rozdział 10. Analiza i interpretacja badań jakościowych * ZAŁĄCZNIK 1. Przykład ankiety selekcyjnej dotyczącej badania na temat wyjazdów turystycznych * ZAŁĄCZNIK 2. Przykład scenariusza wywiadu grupowego na temat wyjazdów turystycznych. * ZAŁĄCZNIK 3. Przykład tabeli porządkującej dane z transkrypcji ze zogniskowanych wywiadów grupowych * ZAŁĄCZNIK 4. Przykłady graficznej prezentacji wyników badania jakościowego Indeks nazwisk *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22102 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jakościowe metody badań społecznych : podejście aplikacyjne / Dominika Maison. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN, 2022. - 318, [3] strony : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 305-310. Indeks.
Jakościowe metody badań społecznych - podejście aplikacyjne to kompleksowy przewodnik po tym jak planować i prowadzić badania jakościowe w obszarze nauk społecznych, a także jak wyciągać z nich prawidłowe wnioski i przekładać je na praktyczne rozwiązania problemów społecznych. Autorka prowadzi Czytelnika przez wszystkie etapy procesu badawczego z zastosowaniem metod jakościowych, swój wywód ilustrując barwnymi przykładami z praktyki.Jakościowe metody badań nie są metodą ani lepszą, ani gorszą od badań ilościowych. Każda z nich służy innym celom, odpowiada na inne pytania badawcze, każda daje możliwość uzyskania innego typu informacji. Dlatego obie metody znakomicie się uzupełniają i dopiero wykorzystywane razem dają pełen obraz badanych przez nas zjawisk. Wynikami badań ilościowych możemy całkiem dobrze opisać człowieka, ale nie jesteśmy w stanie go w pełni zrozumieć - to dają nam właśnie wyniki badań jakościowych.We współczesnym świecie zadaje się coraz więcej pytań dotyczących wpływu społecznego, czyli o to, jak zmienić różne zachowania ludzi: co zrobić, żeby ludzie jeździli bezpieczniej samochodami, nie stosowali przemocy w rodzinie, żyli w zdrowszy sposób, uprawiali więcej sportu, jedli wartościowe jedzenie, bardziej dbali o planetę czy pomagali słabszym lub biedniejszym. Są to typowe przykłady pytań, na które odpowiedzi poszukujemy w tzw. aplikacyjnych badaniach społecznych - badaniach z pogranicza psychologii i socjologii odpowiadających na pytania o psychologiczną i społeczną naturę obserwowanych zjawisk.W naukowych badaniach psychologicznych podstawową metodą badawczą są eksperymenty, z których wnioskuje się o związkach przyczynowo-skutkowych. Badania eksperymentalne dobrze testują teorie naukowe, dają dosyć precyzyjną odpowiedź na temat zależności między kilkoma wyodrębnionymi zmiennymi, jednak zazwyczaj nie przystają do złożoności realnych problemów, których rozwiązania oczekujemy w aplikacyjnych badaniach społecznych. Jeżeli chcemy rozwiązać konkretny życiowy problem, np. pomóc organizacji społecznej w osiągnięciu jej celu, musimy sięgnąć po odmienne narzędzia badawcze, często pochodzące z tradycji badań socjologicznych i marketingowych, takie jak sondaże czy właśnie metody jakościowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22088 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
Publikacja przybliża możliwości zastosowania nowych technologii w naukach społecznych i humanistycznych. W swoich tekstach badacze i praktycy prezentują w sposób przekrojowy, a zarazem systematyczny, jak można korzystać z różnych popularnych programów z rodziny CAQDA podczas prowadzenia badań rozmaitymi metodami i z zastosowaniem wielu narzędzi badawczych. Czytelnik otrzymuje bardzo rzetelną wiedzę opartą na wieloletnim doświadczeniu ekspertów. Książka powinna zaspokoić oczekiwania zarówno niedoświadczonych użytkowników oprogramowania, jak i wytrawnych badaczy, którzy dzięki niej mogą nieco zrewidować swój warsztat badawczy i odnaleźć świeży powiew inspiracji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56451 (1 egz.)
Kaucja: 37,88 zł
Książka
W koszyku
a stronie tytułowej: Profesorowi Władysławowi Jackowi Paluchowskiemu z okazji siedemdziesięciolecia urodzin i czterdziestosiedmiolecia pracy naukowej.
Bibliografia, netografia przy pracach.
W 2017 roku profesor Władysław Jacek Paluchowski obchodzi jubileusz siedemdziesięciolecia urodzin oraz czterdziestosiedmiolecia działalności naukowej. Z tej okazji oddajemy w ręce Czytelnikow zbiór wybranych prac Profesora, autorytetu w zakresie teorii, praktyki i dydaktyki diagnozy psychologicznej, badacza oraz nauczyciela wielu pokoleń psychologów. Prace umieszczone w niniejszym tomie powstawały na przestrzeni kilkudziesięciu lat. Większość z nich dotyczy problematyki diagnozy psychologicznej, ujmowanej z kilku różnych punktów widzenia: poczynając od perspektywy najogólniejszych założeń o charakterze metodologicznym, po spojrzenie psychologa-praktyka. Znalazty się tu również teksty poświęcone problematyce szczególnie bliskiej Profesorowi, a mianowicie kształcenia diagnostów i związkom między psychologią o charakterze akademickim a praktyką psychologiczną, a także prace poświęcone zagadnieniom o charakterze metodologicznym, przede wszystkim porównaniom różnych aspektów metod ilościowych i jakościowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56368 (1 egz.)
Kaucja: 39,36 zł
Książka
W koszyku
(Wykłady z Pedagogiki)
Bibliografia na stronach [287]-299. Indeks.
Książka poświęcona jest badaniom jakościowym w pedagogice, przedstawia ich miejsce w tradycyjnym modelu empirycznych badań pedagogicznych. Szczegółowo opisuje dwie metody: wywiad narracyjny i obiektywną hermeneutykę, prezentuje ich założenia, zasady interpretacji materiału empirycznego, na przykładach wyjaśnia ich praktyczne zastosowanie. Intencją autorek jest nie tylko przedstawienie wymienionych metod badawczych, ale także zwrócenie uwagi na organizację procesu badawczego i interpretacji zgromadzonych danych, teoretyczne uwarunkowania i konsekwencje decyzji badacza co do wyboru paradygmatów badawczych. Praca jest oryginalnym polskim opracowaniem problematyki empirycznych badań jakościowych w pedagogice. Większość książek na ten temat, które pojawiły się na polskim rynku w ostatnich latach, to tłumaczenia. Książka autorstwa polskich badaczek może wypełnić pewną lukę w metodologii nauk społecznych i humanistycznych w Polsce.
Wprowadzenie (Danuta Urbaniak-Zając) * Rozdział 1. Jakościowa orientacja w badaniach pedagogicznych (Danuta Urbaniak-Zając) * 1.1. Pozycja badań jakościowych w tradycyjnym modelu empirycznych badań pedagogicznych * 1.2. Konsekwencje podporządkowania się nauk społecznych pozytywistycznemu modelowi nauki * 1.3. Nieautonomiczność metody badawczej * 1.4. W labiryncie badań jakościowych * 1.4.1. Między naturalizmem a konstruktywizmem (konstrukcjonizmem) * 1.4.2. Między opisem a uczestnictwem * 1.4.3. Zakończenie * Rozdział 2. Wywiad narracyjny jako metoda badań empirycznych (Ewa Kos) * 2.1. Teoretyczne założenia metody * 2.1.1. Status narracji autobiograficznej * 2.2. Sposób pozyskiwania materiału badawczego i metodyka interpretacji * 2.2.1. Przebieg wywiadu narracyjnego – gromadzenie materiału empirycznego * 2.2.2. Proces interpretacji danych narracyjnych w koncepcji F. Schützego * Rozdział 3. Przykład interpretacji narracji z wykorzystaniem metody F. Schützego („…ja nie bałam się robić w życiu tego, czego chcę, i nie bałam się chcieć…”) (Ewa Kos) * 3.1. Nawiązanie kontaktu z narratorką i przebieg wywiadu * 3.1.1. „Zachęta” do opowiadania i jej ratyfikacja przez narratorkę * 3.2. Charakterystyka etapów interpretacji narracji * Rozdział 4. Obiektywna hermeneutyka jako metodologia i metoda badań empirycznych (Danuta Urbaniak-Zając) * 4.1. Geneza metody * 4.2. Przedmiot zainteresowania obiektywnej hermeneutyki * 4.2.1. Obiektywne struktury znaczenia i latentne struktury sensu * 4.2.2. Tekst i protokół * 4.3. Poznawczy status reguł generujących działania oraz struktur sensu i znaczenia * 4.4. Autonomia życiowej praxis i struktura przypadku * 4.5. Zasada uogólniania wyników badań – struktura przypadku jako dialektyka ogólności i szczególności * 4.6. Metodyka interpretacji * 4.6.1. Zasady obiektywno-hermeneutycznej interpretacji * 4.6.2. Technika interpretacji – od opowiadanych historii do struktury przypadku * 4.7. Krytyczne podsumowanie metodologii i metodyki obiektywnej hermeneutyki * Rozdział 5. Obraz zawodu pedagoga kształtujący się u studentów kierunku pedagogika – przykład zastosowania obiektywnej hermeneutyki (Danuta Urbaniak-Zając) * 5.1. Sformułowanie problemu badawczego (określenie przypadku) * 5.2. Ocena protokołu (umiejscowienie interakcji) * 5.3. Budowanie historii i porządkowanie wariantów znaczeń (Lesarten) * 5.4. Elementy (hipotezy) struktury przypadku * Uwagi końcowe * Załącznik. Transkrypcja prezentowanej narracji * Bibliografia * Indeks nazwisk
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 57452 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21688 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej