Metody badawcze
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(10)
Forma i typ
Książki
(10)
Publikacje naukowe
(7)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(14)
Placówka
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(3)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(1)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(7)
Autor
Baley Stefan (1885-1952)
(1)
Bieluga Krystyna
(1)
Centkiewicz Czesław Jacek (1904-1996)
(1)
Fagan Brian M. (1936- )
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Gorlewska Aleksandra
(1)
Jemielniak Dariusz (1975- )
(1)
Kowalska Ewa (pedagog)
(1)
Latoś Agnieszka
(1)
Magda-Adamowicz Marzenna
(1)
Maison Dominika
(1)
Nowak Stefan
(1)
Yin Robert K. (1941- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(1)
1970 - 1979
(2)
1930 - 1939
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
1901-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(10)
Odbiorca
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Kobieta
(5203)
Rodzina
(4009)
Przyjaźń
(3831)
Miłość
(3256)
Tajemnica
(2949)
Metody badawcze
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2934)
Relacje międzyludzkie
(2513)
Zabójstwo
(2172)
Życie codzienne
(1905)
Magia
(1729)
Zwierzęta
(1606)
Dzieci
(1588)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1527)
Uczucia
(1400)
Nastolatki
(1376)
II wojna światowa (1939-1945)
(1363)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1346)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1014)
Chłopcy
(998)
Trudne sytuacje życiowe
(995)
Wybory życiowe
(931)
Sekrety rodzinne
(929)
Policjanci
(908)
Żydzi
(892)
Relacja romantyczna
(879)
Osoby zaginione
(876)
Władcy
(869)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(820)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(774)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(741)
Walka dobra ze złem
(717)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(693)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Koty
(679)
Arystokracja
(675)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(637)
Poszukiwania zaginionych
(636)
Uprowadzenie
(635)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(621)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(585)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(558)
Zemsta
(551)
Wojsko
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(504)
Zakochanie
(503)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Osobowość
(473)
Spisek
(473)
Seryjni zabójcy
(470)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(454)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Marzenia
(444)
Samotność
(444)
Nauka
(434)
Język angielski
(433)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Ludzie bogaci
(428)
Nauczanie początkowe
(427)
Czarownice i czarownicy
(426)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(419)
Politycy
(409)
Samopoznanie
(409)
Temat: czas
2001-
(3)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Arktyka (region)
(1)
Polska
(1)
Wyspa Niedźwiedzia (Norwegia)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Nauka i badania
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Archeologia
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Historia
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Psychologia
(1)
10 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 00318 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia.
Głównym celem niniejszej publikacji jest naświetlenie problematyki zdolności intelektualnych i twórczych, udzielenie pomocy w konstruowaniu narzędzi do ich analizy i oceny oraz zarysowanie sposobów stymulowania - w procesie kształcenia i wychowania - poszczególnych cech inteligencji i myślenia twórczego.Książka skierowana jest do studentów przygotowujących się do pracy z dziećmi i młodzieżą, nauczycieli wszystkich przedmiotów i szczebli nauczania, wychowawców, którzy organizują dla dzieci i młodzieży różnorodne zajęcia, kadry kierowniczej edukacji, rodziców pragnących stworzyć swoim dzieciom szansę rozwoju ich zdolności oraz osób, które szukają sposobów kierowania swoim własnym rozwojem.
I. CECHY INTELEKTUALNE I ICH ROZPOZNAWANIE * 1. Analiza pojęcia zdolność * 2. Teorie inteligencji * 3. Poznawanie poziomu cech intelektualnych jednostki * 4. Dlaczego nauczyciele i rodzice powinni poznawać poziom inteligencji dzieci i młodzieży? * II. MYŚLENIE TWÓRCZE I JEGO ROZPOZNAWANIE * 1. Teorie twórczości * 2. Rozpoznawanie poziomu myślenia twórczego * 3. Znaczenie analizy poziomu myślenia twórczego * III. STYMULOWANIE CECH INDYWIDUALNYCH W PROCESIE KSZTAŁCENIA * 1. Podstawowe założenia * 2. Zakres i sposoby stymulowania cech intelektualnych * 3. Zakres i sposoby stymulowania myślenia twórczego * IV. UWAGI KOŁCOWE * Aneks * Literatura
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21520 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wyspy mgieł i wichrów / Czesław Centkiewicz. - Wydanie XI. - Warszawa : Czytelnik, 1974. - 414, [2] strony, 16 stron tablic : iluistracje, mapy, portrety ; 21 cm.
Bibliografia na stronach [413]-414.
Opisując w długich listach do Aliny życie codzienne Wyspy Niedźwiedziej - spełnienie moich młodzieńczych marzeń - nie sądziłem, że w 1934 r. powstanie z tych listów książka, moja pierwsza książka pt. "Wyspa Mgieł i Wichrów", kilkakrotnie wznawiana po wojnie od 1947 r. Wzrusza mnie, że od pół wieku sięga po nią już trzecie pokolenie czytelników. Czy zawarłem w niej wszystko, co przeżyłem podczas naszej pionierskiej wyprawy Międzynarodowego Roku Polarnego 1932-1933? Czy dzisiaj napisałbym podobnie?...Opuszczając skaliste, ponure brzegi wyspy, która w ciągu 400 niezapomnianych dni była mi domem, wiedziałem, że kiedyś powrócę jeszcze na Daleką Północ, że muszę powrócić. Los był mi łaskaw - niedługo czekałem. Natychmiast po ukończeniu w 1936 r. opracowania do druku "Wyników naukowych wyprawy na Wyspę Niedźwiedzią" wypłynąłem znów w świat lodu. I nieraz jeszcze powracałem na morza polarne obu krańców Ziemi. Owocem kolejnych wypraw i podróży były książki i artykuły. Niektóre z nich, te arktyczne, ukazały się w 1959 r. pod wspólnym tytułem: "Wyspy Mgieł i Wichrów".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 913(9) Arktyka (1 egz.)
Książka
W koszyku
Krótka historia archeologii / Brian Fagan ; tłumaczenie: Aleksandra Gorlewska. - Warszawa : Wydawnictwo RM, copyright 2018. - 336 stron : ilustracje ; 22 cm.
Tytuł oryginału: A little history of archaeology.
Kiedy myślimy o archeologii, wyobrażamy sobie wykopaliska w poszukiwaniu starożytnych skarbów czy przebijanie tuneli do wnętrza grobowców egipskich faraonów. Jednak archeologia to znacznie więcej - to nauka bazująca na ludzkiej ciekawości tego, co było niegdyś. Krótka historia archeologii jest opowieścią o wybitnych archeologach i zdumiewających odkryciach, których dokonali w różnych zakątkach świata. Znajdziemy tu zarówno sztukę naskalną epoki lodowcowej, ruiny Majów, pierwszą osadę angielskich kolonistów w Jamestown, jak i tajemnicze Stonehenge czy Pompeje - miasto pogrzebane pod wulkanicznym popiołem w 79 roku n.e. W krótkich, pasjonujących rozdziałach Brian Fagan przedstawia rozwój archeologii od jej osiemnastowiecznych początków aż do czasów współczesnego postępu technicznego. Obserwujemy jak przez wieki osiągano coraz to bardziej wyrafinowane rozumienie przeszłości, wspomagane obecnie przez rewolucyjne zdobycze w dziedzinie teledetekcji i technik wykonywania zdjęć satelitarnych. W książce, przeznaczonej dla czytelników w każdym wieku, Fagan przedstawia odkrycia, metody badawcze i niezwykle inspirujące postacie, które współtworzyły ogólnoświatowy sukces archeologii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 902/904 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 902/904 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Socjologia Internetu / Dariusz Jemielniak. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2019. - 232 strony : ilustracje, wykresy ; 21 cm.
Bibliografia, netografia na stronach [169]-218. Indeks.
Nie ulega wątpliwości, że Internet - sieć sieci - ma ogromne znaczenie dla większości współczesnych zjawisk społecznych i jest obecnie w wielu dyscyplinach nauki jedną z najważniejszych przestrzeni badawczych. Pilne staje się więc nie tylko systematyczne, rzetelne przeanalizowanie sposobów korzystania z sieci, ale i społeczności, jakie się w niej tworzą, czy wytworów kultury sieciowej. Socjologia Internetu prof. Dariusza Jemielniaka znakomicie odpowiada na tę potrzebę. dr Dominik Batorski Praca jest gęstym w myśli studium o socjologii Internetu. Jest zarazem pracą ogromnie erudycyjną, ale ta erudycyjność nie jest celem samym w sobie, lecz funkcją wyjaśniania bardzo złożonej materii [...]. Autor wplata do narracji własne doświadczenia badawcze, wskazuje na ważne, interesujące obszary wymagające dalszych badań [...], oferuje porady metodyczne, informuje o ryzyku, przestrzega przed pułapkami [...], kreśli najważniejsze wymogi etyczne [...]. z recenzji wydawniczej dr. hab., prof. Uniwersytetu SWPS Kazimierza Krzysztofka Książka jest ważnym przyczynkiem do rozwoju wiedzy o komunikacji i zjawiskach występujących w Internecie i oddziałujących poprzez Internet. Praca dostarcza cennej wiedzy o metodach badawczych Internetu i fenomenów tam funkcjonujących. Jest niezbędną lekturą dla badaczy Internetu i osób zainteresowanych naukowym podejściem do jego rozumienia. z recenzji wydawniczej prof. dr. hab. Krzysztofa Koneckiego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19738 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [115]-120.
Streszczenie w języku angielskim.
Celem niniejszego opracowania jest ukazanie teoretyczno-metodologicznego modelu badań nad zjawiskiem zabójstwa dziecka w rodzinie. Jednocześnie część ta w swoich założeniach ma być wprowadzeniem do kolejnych publikacji, które będą miały charakter empiryczny i będą prowadziły do zbudowania wieloczynnikowego modelu zabójstw dzieci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 316 (1 egz.)
Kaucja: 25,42 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19402 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia na stronach 337-364.
Niniejsza monografia adresowana jest szczególnie dla studentów pedagogiki i pracowników naukowo-dydaktycznych prowadzących eksploracje z zakresu pedagogiki dziecka.Pracując nad tym zbiorem naszą intencją było stworzenie pracy, która będzie inspirować i wspierać własną refleksję metodologiczną badaczy, których interesują kategorie dziecka i dzieciństwa. Książka ta nie ma natomiast ambicji, by służyć jako systematyczny i wyczerpujący wykład z zakresu metodologii.Marzenna Magda-Adamowicz, Ewa Kowalskafragment Wprowadzenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20971 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jakościowe metody badań społecznych : podejście aplikacyjne / Dominika Maison. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN, 2022. - 318, [3] strony : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 305-310. Indeks.
Jakościowe metody badań społecznych - podejście aplikacyjne to kompleksowy przewodnik po tym jak planować i prowadzić badania jakościowe w obszarze nauk społecznych, a także jak wyciągać z nich prawidłowe wnioski i przekładać je na praktyczne rozwiązania problemów społecznych. Autorka prowadzi Czytelnika przez wszystkie etapy procesu badawczego z zastosowaniem metod jakościowych, swój wywód ilustrując barwnymi przykładami z praktyki.Jakościowe metody badań nie są metodą ani lepszą, ani gorszą od badań ilościowych. Każda z nich służy innym celom, odpowiada na inne pytania badawcze, każda daje możliwość uzyskania innego typu informacji. Dlatego obie metody znakomicie się uzupełniają i dopiero wykorzystywane razem dają pełen obraz badanych przez nas zjawisk. Wynikami badań ilościowych możemy całkiem dobrze opisać człowieka, ale nie jesteśmy w stanie go w pełni zrozumieć - to dają nam właśnie wyniki badań jakościowych.We współczesnym świecie zadaje się coraz więcej pytań dotyczących wpływu społecznego, czyli o to, jak zmienić różne zachowania ludzi: co zrobić, żeby ludzie jeździli bezpieczniej samochodami, nie stosowali przemocy w rodzinie, żyli w zdrowszy sposób, uprawiali więcej sportu, jedli wartościowe jedzenie, bardziej dbali o planetę czy pomagali słabszym lub biedniejszym. Są to typowe przykłady pytań, na które odpowiedzi poszukujemy w tzw. aplikacyjnych badaniach społecznych - badaniach z pogranicza psychologii i socjologii odpowiadających na pytania o psychologiczną i społeczną naturę obserwowanych zjawisk.W naukowych badaniach psychologicznych podstawową metodą badawczą są eksperymenty, z których wnioskuje się o związkach przyczynowo-skutkowych. Badania eksperymentalne dobrze testują teorie naukowe, dają dosyć precyzyjną odpowiedź na temat zależności między kilkoma wyodrębnionymi zmiennymi, jednak zazwyczaj nie przystają do złożoności realnych problemów, których rozwiązania oczekujemy w aplikacyjnych badaniach społecznych. Jeżeli chcemy rozwiązać konkretny życiowy problem, np. pomóc organizacji społecznej w osiągnięciu jej celu, musimy sięgnąć po odmienne narzędzia badawcze, często pochodzące z tradycji badań socjologicznych i marketingowych, takie jak sondaże czy właśnie metody jakościowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22088 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja stanowi pierwszą część podręcznika dla studentów socjologii oraz tych adeptów innych nauk społecznych, którzy w swej pracy naukowej zamierzają posługiwać się metodami badań wypracowanymi w ostatnich dziesięcioleciach rozwoju tzw. Empirycznej socjologii.
Wstęp Rozdział pierwszy. Zjawiska i procesy społeczne 1.Kłopoty z przedmiotem i zakresem socjologii 2.Dwa sposoby patrzenia na ludzi i ludzkie zbiorowości 3.Rozumienie zjawisk społecznych a problem metodologicznej odrębności humanistyki 4.Przedmioty świata pozaludzkiego w oczach socjologa 5.Zmienne charakteryzujące jednostki ludzkie w badaniach spo­łecznych 1.Zbiorowości .ludzkie jako przedmiot zainteresowania socjolo­gów. Różnorodności znaczeniowe terminu „grupa” 2.Cechy zbiorowości ludzkich a cechy jednostek 3.Cechy strukturalne zbiorowości 4.Dwa sposoby patrzenia na zjawiska kultury 5.Cechy przekrojowe zbiorowości ludzkich a dynamicznie podęte zdarzenia i .procesy w nich zachodzące Rozdział drugi. Pojęcia i wskaźniki 1.Terminy i pojęcia języka socjologii 2.Nazwy jednostkowe i ogólne, uniwersalne i historyczne 3.Definiowanie pojęć 4.Definicje cząstkowe i definicje probabilistyczne 5.Pojęcia syndromatyczne a modele teoretyczne zjawisk 6.Zmienne jakościowe i ilościowe 7.Klasyfikacje i typologie 8.Własności obserwowalne, cechy dyspozycyjne i inferowane „zmienne ukryte” w treści pojęć socjologicznych 9.Rodzaje wskaźników w badaniach społecznych 10. Zachowania, wypowiedzi i przedmioty materialne jako wskaź­niki zmiennych socjologicznych 11. Pozaformalne kryteria przydatności pojęć socjologicznych 12. Terminy zabarwione emocjonalnie w aparaturze pojęciowej socjologii Rozdział trzeci. Rodzaje twierdzeń 1.Stopień ogólności twierdzeń 2.Liczbowe charakterystyki populacji; częstości względne zja­wisk i statystyczne zależności między zmiennymi 3.Twierdzenia probabilistyczne 4. Relacje czasowo-przestrzenne i inne relacje strukturalne mię­dzy elementami zbiorów 5. Tezy przyczynowe a tezy o współistnieniu bądź następstwie zdarzeń 6. Rodzaje związków przyczynowych między zmiennymi dycho­tomicznymi 7. Związki między zmiennymi ilośc2owymi a zmiennymi jako­ściowymi 8. Związki funkcyjne dwóch zmiennych ilościowych 9. Zależności wielozmiennowe zmiennych ilościowych 10. Typ zmiennej a charakter tezy o zależnościach cech mierzal­nych 11. Rodzaje twierdzeń o dynamice procesów społecznych 12. Zdania eliptyczne w naukach społecznych 13.Twierdzenia tauta1ogiczne 14.Tezy empiryczne a sądy wartościujące o rzeczywistości spo­łecznej Rozdział czwarty. Sformułowanie problematyki badań 1.Społeczna i naukowa geneza problemów badawczych 2.Przedmiot badania a problem badawczy 3.Rodzaje pytań. Problem a hipoteza 4.Zjawiska badane jako przedmiot zainteresowań i jako próba szerszej klasy zjawisk 5. Rodzaje badań o intencji „historycznej” 6. Precyzowanie problemu badawczego a zwiad badawczy 7. Wybór metod badania i ostateczna operacjonalizacja problemu Założenia badawcze Rozdział piąty. Uzasadnianie twierdzeń; empiryczna kontrola hipotez 1.Rola sądów spostrzeżeniowych w uzasadnianiu twierdzeń nauk empirycznych 2.Zdania jednostkowe a indukcyjne uzasadnianie zdań ogólnych 3.Reguły indukcji eliminacyjnej 4.Eksperymentalna kontrola, zmiennych niezależnych a weryfi­kacja hipotez przyczynowych 5.Statystyczne bądź historyczne konsekwencje zależności wa­runkowych 6.Kłopoty z weryfikacją ogólnych praw społecznych i zastępcze funkcje współrzędnych czasowo-przestrzennych 7.Genetyczna determinacja prawidłowości socjo1ogicanyeh 8.Badania eksperymentalne a nieeksperymentalne metody we­ryfikacji hipotez przyczynowych 9.Uogólnianie wniosków a problem reprezentatywności próby 10. Zasady wnioskowania statystycznego 11. Wpływ wiedzy uprzedniej na interpretację wyników badania Rozdział szósty. Wyjaśnianie zdarzeń 1. Ogólny schemat wyjaśniania 2. Wyjaśnianie zdarzeń i ich zbiorów przez twierdzenia staty­styczne 3. Wyjaśnienia niekompletne 4. Wyjaśnienia hipotetyczne 5. Wyjaśnianie zachowań ludzkich przez ich motywy 6. Prawa „matrycowe” w wyjaśnianiu ludzkich zachowań 7. Wyjaśnienia genetyczne 8. Wyjaśnienia teleologiczne 9. Wyjaśnienia konkurencyjne a wyjaśnienia komplementarne Rozdział siódmy. Budowa teorii 1.Różne znaczenia terminu „teoria” 2.Systematyzacja przedmiotowa; systematyzacja typologiczna a inwentarze twierdzeń teoretycznych 3.Czynnikowa systematyzacja ogółu przyczyn tego samego skutku 4.Hipotetyczne „zmienne ukryte” w systematyzacji łańcuchów przyczynowych 5.Podejście funkcjonalne 6.Teorie zaksjomatyzowane 7.Prosta systematyzacja dedukcyjna 8.Redukcja praw do bardziej elementarnych praw 9.Modele teoretyczne zjawisk i procesów społecznych Rozdział ósmy. Przewidywanie zdarzeń a praktyczne zasto­sowania wyników badań 1.Prosty i złożony schemat przewidywania 2.Przewidywania probabilistyczne i przewidywania warunkowe 3.Wiedza o strukturze i kulturze zbiorowości w procesie przewidywania zachowań 4.Przewidywanie zachowań na podstawże zamiarów, planów i postaw wobec przyszłości 5.Prognozy samorealizujące się 6.Ekstrapolacja trendów 7.Prognozy długofalowe 8.Istota badań socjologicznych w ujawnianiu i diagnozie proble­mów społecznych 9.Wiedza teoretyczna i wiedza diagnostyczna w socjotechnice 10. Manipulacja zmiennymi socjologicznymi w inżynierii społecz­nej 11. Empiryczna ocena skutków działań praktycznych 12. Niektóre problemy związane z praktycznymi zastosowaniami badań socjologicznych 13. Badania stosowane a socjologia poszczególnych dziedzin ży­cia społecznego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28663 (1 egz.)
Kaucja: 45,00 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13534, 13535 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Enchiridion)
Bibliografia strony 275-289. Indeksy.
Podręcznik szeroko omawia projektowanie studium przypadku i wykorzystanie jego metodologii jako solidnego narzędzia badawczego. Pokazuje praktyczne zastosowania metody i przywołuje przykłady z szerokiego spektrum dyscyplin akademickich i nauk stosowanych.Znakomita praca o tym, jak rzetelnie i solidnie przeprowadzić badanie naukowe, uzupełniona charakterystyką "wzorcowego studium przypadku". Książka jest świetnie napisana -potwierdza w praktyce to, czego uczy o wypowiadaniu się na piśmie. Przykłady są bardzo pomocne, wszystko zostało przedstawione zwięźle i z zadziwiającą jasnością.Dr Lee Robbins, Golden Gate UniversityPodręcznik Yina jest dla studentów doskonałym przewodnikiem na drodze od badań ilościowych do jakościowych, choć sam autor podkreśla szczególną użyteczność badań mieszanych.Joy C. Phillips, East Carolina UniversityNiewątpliwą zaletą opracowania jest to, że, choć odnosi się ono głównie do metod studium przypadku, może znaleźć zastosowanie we wszystkich metodach badawczych. Jest to najlepszy sposób potraktowania każdego typu badań, niezależnie od metodologii.Michael F. Ruff, Bentley UniversityStudium przypadku cechuje się godną podziwu zwięzłością. Yin przedstawia materiał w sposób zrozumiały, bez wielosłowia i powtórzeń.Dr Jon Patterson, Chicago State University
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18932 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej