Sztuka pisania
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(33)
Forma i typ
Książki
(33)
Poradniki i przewodniki
(17)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Dostępność
dostępne
(54)
wypożyczone
(4)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(2)
BD40 (Suwalska 11)
(2)
BD52 (Rembielińska 6a)
(3)
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(6)
CN1 (św. Wincentego 85)
(8)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
W29 (Rembielińska 6a)
(5)
W37 (Smoleńska 94)
(6)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(3)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(2)
W64 (Radzymińska 121)
(3)
W72 (Suwalska 11)
(2)
W98 (Kondratowicza 23)
(4)
WP130 (św. Wincentego 85)
(10)
Autor
Rzepczyński Sławomir
(4)
Kuziak Michał (1970- )
(3)
Maćkiewicz Jolanta (1953- )
(2)
Wańkowicz Melchior (1892-1974)
(2)
Wańkowicz Melchior (1892-1974). Dzieła
(2)
Baj Aleksander
(1)
Baumgartner-Cohen Beatrice
(1)
Bańkowska Edyta
(1)
Billingham Jo
(1)
Bortnowski Stanisław (1935- )
(1)
Burdzy-Barrington Magdalena
(1)
Cheshire Simon (1954- )
(1)
Doliński Dariusz (1959- )
(1)
Dąbrowska Agnieszka
(1)
Garczyński Stefan (1920-1993)
(1)
Gronczewski Andrzej (1940- )
(1)
Jabłoński Artur (1987- )
(1)
Kulesza Wojciech
(1)
Kuziak Michał
(1)
Majewska-Tworek Anna
(1)
Makowiecka Marta
(1)
Michałkiewicz Teresa
(1)
Mikołajczuk Agnieszka
(1)
Mróz Remigiusz (1987- )
(1)
Naruszewicz-Duchlińska Alina
(1)
Nowak-Młynikowska Agnieszka
(1)
Pankhurst Kate
(1)
Pawelec Radoaław
(1)
Pawłowski Mariusz
(1)
Piekot Tomasz
(1)
Pinker Steven (1954- )
(1)
Pomianowska Zofia
(1)
Rawska Jolanta (1959- )
(1)
Rypel Agnieszka
(1)
Swain Dwight V
(1)
Szafrańska-Brandt Marta
(1)
Szczepaniak Ewa (polonistka)
(1)
Szczygieł Mariusz (1966- )
(1)
Szyszkowska Małgorzata
(1)
Ueland Brenda
(1)
Vargas Llosa Mario (1936- )
(1)
Wierzbicka Anna
(1)
Wierzbicki Piotr
(1)
Winiarski Jakub (1974- )
(1)
Wiszniewski Andrzej
(1)
Wiśniewska Lidia
(1)
Wojtyra Ewa
(1)
Wrycza Joanna
(1)
Zagnińska Maria
(1)
Zaśko-Zielińska Monika
(1)
Zdunkiewicz - Jedynak Dorota
(1)
Ziółkowska Aleksandra (1949- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(14)
1970 - 1979
(1)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(33)
Język
polski
(33)
Odbiorca
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Kobieta
(5227)
Rodzina
(4023)
Przyjaźń
(3840)
Miłość
(3262)
Tajemnica
(2964)
Sztuka pisania
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2940)
Relacje międzyludzkie
(2524)
Zabójstwo
(2175)
Życie codzienne
(1911)
Magia
(1734)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1593)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1533)
Uczucia
(1407)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1367)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1135)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(1004)
Trudne sytuacje życiowe
(1004)
Wybory życiowe
(940)
Sekrety rodzinne
(934)
Policjanci
(908)
Żydzi
(895)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(865)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(823)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(776)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Arystokracja
(681)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(624)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(576)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(560)
Zemsta
(554)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(515)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(506)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(495)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(472)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(457)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Marzenia
(445)
Samotność
(445)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(424)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
1901-
(1)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Poradnik
(20)
Podręcznik
(2)
Podręczniki
(2)
Publicystyka polska
(2)
Reportaż polski
(2)
Autobiografia
(1)
Esej
(1)
Literatura
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Materiały pomocnicze dla gimnazjów
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół
(1)
Pamiętniki peruwiańskie
(1)
Reportaż
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(8)
Literaturoznawstwo
(3)
Historia
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Nauka i badania
(1)
Psychologia
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
33 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5627 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [340-343].
Lojalnie uprzedzam - w tej książce będziemy zajmowali się wyłącznie jednym tematem: pisaniem, czyli twórczym procesem wyczarowywania opowieści literackiej, wywoływania jej niejako z głębin umysłu autora. Moim celem jest pokazanie adeptom pisarstwa, jak tego dokonać możliwie szybko i bezboleśnie.Przedstawione tu techniki wykorzystywane są w sposób mniej lub bardziej świadomy przez pisarzy. Okazało się bowiem, że bardzo skutecznie pomagają stworzyć wciągające historie, które dobrze się czyta. A przecież to takie właśnie chcą pisać profesjonaliści. Techniki te, będące przede wszystkim narzędziami, nie wpływają na jakość artystyczna utworów powstałych przy ich użyciu. Żaden pisarz nie wykorzystuje wszystkich opisanych tu metod. Żadnemu też nie udało się ich wszystkich pominąć. To, jak i czy w ogóle odgrywają swoją rolę, zależy wyłącznie od stosującej je osoby. Krótko mówiąc, oto chwyty i techniki publikującego pisarza. To wszystko, co oferuje ta książka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82.0 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 357-[360].
Dostępna także jako e-book.
Dobrych tekstów się nie pisze. Dobre teksty się projektuje. Najpierw trzeba zbudować solidną konstrukcję, a potem umiejętnie wypełnić ją treścią. Jeśli piszesz do internetu, w grę wchodzą dodatkowo wymagania Google i zwyczaje niecierpliwych czytelników. Jak to wszystko pogodzić? Przeczytaj tę książkę, a będziesz wiedział. Krok po kroku poprowadzi Cię ona przez narzędzia i strategie przydatne na każdym etapie projektowania tekstu - od przygotowań, poprzez tworzenie konturów, ich wypełnianie, wywoływanie efektów specjalnych i tworzenie efektownych form, aż po polerowanie całości. Na końcu znajdziesz też część poświęconą odkrywaniu i rozwijaniu własnych atutów pisarskich. Bo zasady nie są po to, żebyś je znał i stosował dla idei, ale po to, żebyś spośród nich wybierał te, dzięki którym mocniej zabrzmi Twój niepowtarzalny, przyciągający czytelników głos. Projektując ten poradnik, kierowałam się konfucjańską zasadą: "Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem". Chcę, żebyś zapamiętał i zrozumiał, dlatego zadbałam nie tylko o to, by przekazać Ci jak najwięcej informacji, lecz także o przykłady, ćwiczenia z rozwiązaniami i ze wskazówkami, a nawet mapy myśli, które pomogą Ci w powtórkach. Mam nadzieję, że ta książka stanie się wiernym towarzyszem Twoich pisarskich poszukiwań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 80 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Fakty muszą zatańczyć / Mariusz Szczygieł. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Dowody na Istnienie, 2022. - 401, [6] stron : fotografie ; 21 cm.
Bibliografia przy rozdziałach.
Dlaczego bez szczegółu nie ma ogółu? Czym różni się fakt od faktu podanego czytelnikom? Czy na pewno Z zimną krwią Trumana Capote’a jest pierwszą powieścią non-fiction? Do czego może służyć reporterowi bardzo długi szalik? Dlaczego Hanna Krall jest Mondrianem reportażu, a nie Chagallem? Czego uczyła reporterki i reporterów "Gazety Wyborczej" Małgorzata Szejnert? Jak Ryszard Kapuściński używał pisarskiej wolności? Czy reportaż gonzo to tylko Ameryka po narkotykach? Czy reporter może używać fantazji? A może reportaż to jedynie "wiara, że coś się zdarzyło"?.
"Słowo w reportażu ma rolę świadka. Niestety, świadek czasem mija się z prawdą, chociaż przysięgał, że nie skłamie - pisze Szczygieł. - My, reporterzy i reporterki, jesteśmy w potrójnym klinczu (taki raczej w sporcie nie istnieje, ale chcę podkreślić złożoność sytuacji). Z jednej strony jest świat, którego kołem zamachowym bywa kłamstwo, i są rozmówcy o niestabilnej pamięci. Z drugiej - mamy tylko siebie: nasze oczy, nasze uszy i nasze mózgi, a więc bardzo ograniczony aparat postrzegania. Z trzeciej - nieobiektywny, uznaniowy język, który nie umie być wiarygodnym świadkiem". [Opis pochodzi od wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-92 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-92 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 82-92 (1 egz.)
(dostępność ok. 19.07.2024)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 82-92 (1 egz.)
(dostępność ok. 10.06.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-92 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-92 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Czy Llosa mógł zostać kimś innym niż pisarzem?Dlaczego każdy pisarz "żywi w swoim ciele żarłocznego solitera"?Jakim najkrótszym opowiadaniem świata autor się zachwyca?Według laureata literackiej Nagrody Nobla pisanie powieści odpowiada temu, co robi striptizerka, kiedy rozbiera się przed publicznością i ukazuje swoje obnażone ciało. Powieściopisarz dokonuje tej operacji w przeciwnym kierunku.W co zatem autor Szelmostw niegrzecznej dziewczynki "ubiera" swoje historie?W Listach do młodego pisarza Llosa zdradza tajniki warsztatu. Szczerze mówi o obsesjach, z jakich wyrasta jego literatura. Nie boi się obnażać twórczych strategii. Przyznaje się do książkowych miłości i nienawiści. I konsekwentnie nas uwodzi, wprowadzając w mroczny świat swojej perwersyjnej wyobraźni.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82(091) Vargas Llosa M. (1 egz.)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
(Dzieła / Melchior Wańkowicz)
Indeks.
Karafka La Fontaine`a to prawdziwe opus magnum Melchiora Wańkowicza. Jest to ostatnie dzieło pisarza wydane za jego życia, o którym sam autor napisał, iż traktuje " o sztuce pisania - ku wstępującym w szranki reportażu młodym adeptom dziennikarstwa".To dwutomowe dzieło jest dowcipną i erudycyjną rozprawą o korzeniach oraz gatunkach wszelkiego pisarstwa, które wzięło się z najbardziej pierwotnejludzkiej potrzeby opowiadania innym o swoich przeżyciach i uczuciach.
1. TOM * Wstęp Andrzej Gronczewski * Przedmowa * CZĘŚC PIERWSZA - PRAŹRÓDŁA * 1. Przemiany * 2. Ciekawość pierwszy stopień do… sukcesu * 3. Antenat – reportaż wojenny * 4. Gawęda * 5. Poszerzenie konwencji reportażu * CZĘŚĆ DRUGA - FUNDAMENTA * 6. Sztuka oparta na rzeczywistości * 7. A jeślim gwary ojczystej choć jeden przysporzył klawisz… * 8. O tę Rejowską „mokrość” (humor) * 9. Wieża z kości słoniowej czy skrzynka od mydła (zaangażowanie) * 10. Mit Anteusza (zaczepienie o rzeczywistość) * 11. Dobry spust nie wystarcza (dokumentacja) * 12. Funkcjonalizm * Indeks *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dzieła / Melchior Wańkowicz ;)
Indeks.
Karafka La Fontaine`a - to książka, którą sam Melchior Wańkowicz nazwał o sztuce pisania - ku wstępującym w szranki reportażu młodym adeptom dziennikarstwa.`Może stęskniłam się za rozlewnym, gawędziarskim stylem Mistrza Melchiora, a może przed ponownym daniem nura w odmęty niezbadanej jeszcze literatury potrzebne mi było jakieś odświeżenie perspektywy, przypomnienie hierarchii wartości, wyczulenie na niuanse warsztatowe - w czym niewątpliwie ten literacki koktajl, przyrządzony przez konesera pisarskiej kuchni, może być pomocny. Jedno, czego tam nie ma, to długaśne, zawiłe, złożone niemal z samych wysoce naukowych terminów analizy kierunków, stylów czy poszczególnych utworów; te pozostawił Wańkowicz krytykom, z których się zresztą tu i ówdzie delikatnie podśmiewa. Jest natomiast wszystko inne, co tylko może przyciągnąć uwagę miłośnika literatury, a tym bardziej kogoś, kto choćby tylko we własnych marzeniach uważa się za adepta tego kapryśnego rzemiosła, jakim jest praca piórem.Jest wywód o korzeniach wszelkiego pisarstwa, które - jak na pewno nie bez racji suponuje autor - wzięło się w całości z najpierwotniejszej formy reportażu, czyli opowiadania własnymi słowami o swoich wrażeniach czy przeżyciach, a dopiero gdy tych nie stało, wybujało szerzej, dozwalając opowiadaczom na relacjonowanie także osobistych przemyśleń czy fantazji. Reportażowi właśnie, jako zarodkowi wielkiej literatury, poświęca tu Wańkowicz sporo miejsca, przypominając jego historię, proces kształtowania się różnych jego odmian, zmianę pojmowania jego roli na przestrzeni epok, by następnie przejść do zagadnień natury ogólniejszej, choćby takich, jak przyczyny różnic między wyrokami tzw. gremiów opiniotwórczych a rzeczywistą poczytnością danego dzieła.Można się i dobrze ubawić, pochłaniając anegdoty, którymi obficie zostały ubarwione poszczególne partie tekstu, i na przykład zastanowić nad płynnością ludzkich gustów literackich, czytając przytoczone przez autora epitety, jakimi raczeni byli przez współczesnych sobie krytyków i kolegów po piórze twórcy dziś uznawani za wielkich klasyków.Można zadumać się nad dziwnymi drogami, jakimi chadza popularność, każąca jednym dziełom wciąż żyć w sercach i umysłach kolejnych i kolejnych pokoleń, a drugim - choćby artystycznie wybitniejszym - popadać w zapomnienie. Można skonfrontować swoje przekonania w kwestii miejsca humoru w literaturze, granic jej obyczajności (albo nieobyczajności), stosowania neologizmów, wulgaryzmów, zapożyczeń z tymi, które prezentuje sam Wańkowicz i cytowane przez niego źródła.Można wreszcie odbyć niezwykłą podróż po tajnikach pisarskiej kuchni, od zwyczajów i rytuałów towarzyszących twórczej pracy Balzaca, Dostojewskiego czy Hemingwaya, po szczegółowe wskazówki techniczne, jakich sędziwy mistrz udziela z całą powagą młodym adeptom pióra. Te ostatnie, choć od ukończenia Karafki nie minęło ani pół wieku, zdążyły się w ogromnej swej części zdezaktualizować. Potężny instruktaż tworzenia kartoteki z różnorakich wycinków i wypisów może być jeszcze o tyle przydatny, że bywają nadal teksty prasowe i książki, których treści nie znajdziemy - przynajmniej w całości - nawet w gigantycznych zasobach Internetu. Ale takież same drobiazgowe rozważania nad techniką pisania pierwotnego tekstu na maszynie, wstawiania doń poprawek ołówkiem, doboru papieru i kalki, dziś wydają się równie archaiczne jak informacja, że ten czy ów pisarz, ledwie o pokolenie starszy od autora, pisywał wyłącznie piórem gęsim. Za chwilę przestaną być aktualne i uwagi o odsłuchiwaniu tekstu z magnetofonu, bo wejdą w użycie dyktafony cyfrowe, od razu zapisujące nagranie w edytorze tekstu w dowolnych wersjach językowych...Zapewne niektórych razić może pewien egocentryzm, którego doszukać się można w wielu partiach tekstu, mogą nudzić miejscami nieco przydługie relacje z utarczek słownych Wańkowicza z recenzentami czy cenzorami - ale też trzeba pamiętać, że zamysłem jego nie było stworzenie obiektywnego podręcznika literaturoznawstwa, lecz przedstawienie własnych w tej materii przemyśleń i doświadczeń.Powyższe drobiazgi są zresztą naprawdę nieistotne w porównaniu z przyjemnością, jakiej dostarcza obcowanie ze swadą, erudycją i niezwykłą sprawnością językową autora. Ileż on zdążył przez te osiemdziesiąt kilka lat pracowitego żywota przeczytać - i to nie samej fikcji, nie samej bieżącej publicystyki, ale i poważnych opracowań krytycznoliterackich, rozpraw filozoficznych czy historycznych! A przede wszystkim - jak bujnie pozwolił się rozkrzewić swemu językowi, płynnemu i pojemnemu jak rozlewiska Prypeci, jak obficie porosnąć gęstwiną pojęć i konstrukcji czerpanych z archaicznych i regionalnych odmian polszczyzny (czmychnąć nosem, zmydłkowałem), z kilku języków obcych (szewelura, skurtyzować się czy - cokolwiek denerwujące, bo wszechobecne - szymle), i z własnej inwencji słowotwórczej (przeczasiało, rozpuchający, mrówczenia się)! To kąsek smakowity co najmniej tak samo, jak legendarny likwor Trisz Divinis wspomniany przez autora bodaj w Tędy i owędy, a będący mieszaniną nalewek ziołowych, sporządzaną wedle sekretnej i bardzo złożonej receptury. Tylko siadać i próbować!` Opis ze strony: www.gandalf.com.pl
CZĘŚĆ TRZECIA - ZASADZKI * 13. Chciejstwo * 14. Relatywizm * 15. Zamylenia * 16. Cudzosłowie * 17. Potknięcia * 18. Deformacje * 19. Obserwatorzy z zapchlonej kanapy (krytyka) * 20. Aniołom swoim każę cię pilnować (cenzura) * CZĘŚĆ CZWARTA – SPRAWY PODSTAWOWE (WARSZTAT, ZAPLECZE) * 21. Geny i środowisko * 22. Praca * 23. Talent * 24. Byt materialny * 25. Znajomość świata * 26. Pamięć syntetyczna * 27. Lektura * 28. Biblioteki * Biblioteki domowe * 29. Indeksy * 30. Kartoteka * 31. Szperactwo * 32. Informatory * 33. Współpracownicy * 34. Od calamusa do magnetofonu * 35. Słowo mówione *
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 54171 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26506 (1 egz.)
Kaucja: 20,00 zł
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Na okłace i stronie tytułowe: Prószyński i S-ka.
Bibliografia na stronach 583-[595].
"Po bandzie, czyli jak napisać potencjalny bestseller" to doskonały poradnik dla pisarzy na różnym poziomie zaawansowania, który udoskonali ich warsztat i styl. Nieważne, czy jesteś początkującym pisarzem, średniozaawansowanym, czy może autorem kilku bestsellerów. Rozwijanie warsztatu twórczego zawsze ma sens, o czym przekonasz się z poradnika "Po bandzie, czyli jak napisać potencjalny bestseller". Sztuka dobrego pisania wymaga ćwiczenia i nabywania coraz to nowszej wiedzy. Nie wystarczy więc pisać ładnie i składnie: aby odnieść sukces, trzeba zdecydowanie mieć "to coś". Pozycja da nam wiele praktycznych i niezastąpionych wskazówek na temat tego, jak wykreować niebanalne charaktery, doprowadzić swój projekt do szczęśliwego końca i wreszcie ułożyć sensowną fabułę. Zbudowanie najlepszych dialogów również jest sztuką, podobnie jak posługiwanie się humorem. Poradnik mówi o tym, jak przezwyciężyć (a najlepiej w ogóle uniknąć!) pisarski blok, co robić w chwilach załamania czy zwątpienia. To prawdziwe kompendium wiedzy, którą możemy wykorzystać na własny użytek, gdy piszemy do szuflady. Jeśli jednak chcesz jednak odnieść sukces i zainteresować jak największe grono odbiorców, również koniecznie sięgnij po tę pozycję
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82.0 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress)
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Tytuł serii: Onepress
Bibliografia strony 233-238.
Zagłębiwszy się w otchłań internetu, można by dojść do wniosku, że sztuka pisania powoli zanika. Coraz więcej obrazów, coraz mniej słów, a te, które się tam znajdują... cóż, niekoniecznie są pisane pięknie, do rytmu i zgodnie z regułami gramatyki.Obraz jest ważny, bo przemawia bezpośrednio do ludzkiego mózgu, nawet bez użycia wyobraźni. Jednak to tekst, dobrze skonstruowany, nadal pozostaje królem przekazu. Oczywiście tylko pod warunkiem, że jest dobrze przemyślany, odpowiednio zbudowany i... krótki. Dzisiejszy odbiorca mediów (zwłaszcza społecznościowych) nie jest gotowy na przyswajanie dłuższych treści. Za to świetne hasło reklamowe, ciekawy tytuł artykułu, celną ripostę w dyskusji na czacie chętnie przyjmie. Przyjmie, zapamięta i przekaże dalej.Od czasu pierwszego wydania tej książki urządzenia mobilne jeszcze bardziej się upowszechniły. Na małych ekranach sprawdzą się mikrotreści, czyli krótkie teksty zilustrowane obrazkiem czy wideo. Nie wymagają dłuższej koncentracji i są zrozumiałe w oderwaniu od kontekstu. Gdy rozmiary ekranu maleją, a oczekiwania czytelnika rosną, liczy się każde słowo. Zapnij pasy i ruszamy w podróż drogą szybkiego ruchu!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21157 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej