Internet
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(317)
Forma i typ
Książki
(303)
Proza
(56)
Poradniki i przewodniki
(37)
Publikacje naukowe
(35)
Publikacje dydaktyczne
(18)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(13)
Publikacje popularnonaukowe
(13)
Audiobooki
(7)
Filmy i seriale
(7)
Publikacje fachowe
(7)
Komiksy i książki obrazkowe
(5)
Poezja
(2)
Dostępność
dostępne
(479)
wypożyczone
(32)
nieokreślona
(4)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(30)
BD40 (Suwalska 11)
(15)
BD52 (Rembielińska 6a)
(20)
BD53 (Bazyliańska 6)
(17)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(35)
CN1 (św. Wincentego 85)
(118)
MW123 (św. Wincentego 64)
(14)
W2 (Bazyliańska 6)
(29)
W29 (Rembielińska 6a)
(20)
W37 (Smoleńska 94)
(12)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(7)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(26)
W64 (Radzymińska 121)
(25)
W72 (Suwalska 11)
(21)
W85 (Jórskiego 41)
(10)
W98 (Kondratowicza 23)
(16)
WP130 (św. Wincentego 85)
(100)
Autor
Bidgoli Hossein
(7)
Emerson Marcus
(7)
Emerson Marcus. Dziennik Youtubera
(7)
Bednarek Józef
(5)
Cajgner Wojtek
(4)
Żarowska-Mazur Alicja
(4)
Broniak Marcin
(3)
Bębas Sylwester (1981- )
(3)
Cajgner Wojtek (1987- )
(3)
Coben Harlan (1962- )
(3)
Grzenia Jan
(3)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(3)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(3)
Kosmowska Barbara (1958- )
(3)
Kozak Stanisław
(3)
Marody Mirosława (1947- )
(3)
Niekrewicz Agnieszka Anna
(3)
Reppesgaard Lars
(3)
Sadurska Paulina
(3)
Taper Agnieszka E
(3)
Andrzejewska Anna
(2)
Boryczka Bożena
(2)
Carr Adrian (1951- )
(2)
Castells Manuel (1942- )
(2)
Cieślak Piotr
(2)
Cypryański Piotr
(2)
Czechowska Zyta
(2)
Dobrowolski Zdzisław
(2)
Dukaj Jacek (1974- )
(2)
Fedorowicz Dariusz
(2)
Gadzała Agnieszka
(2)
Gasper Dorota
(2)
Gołębiewski Łukasz (1971- )
(2)
Gralak Anna
(2)
Gęsiarz Marcin
(2)
Hyla Marek
(2)
Izdebska Jadwiga
(2)
Jędrzejko Mariusz
(2)
Kartajaya Hermawan (1947- )
(2)
Kosior Filip (1992- )
(2)
Kotler Philip (1931- )
(2)
Kościuczuk Tomasz
(2)
Krzysztofek Kazimierz
(2)
Lewczuk Bartek
(2)
Lipko Tomasz
(2)
Majewska Małgorzata (1975- )
(2)
McBride P. K
(2)
Musso Guillaume (1974- )
(2)
Mącik Radosław
(2)
Naruszewicz-Duchlińska Alina
(2)
Nawrocki Paweł
(2)
Nowicki Jakub
(2)
Plis Jerzy
(2)
Podrecki Paweł (1968- )
(2)
Pyżalski Jacek Łukasz
(2)
Rolka Jakub
(2)
Rowling J. K. (1965- )
(2)
Royalty Free Music
(2)
Rozwadowski Grzegorz
(2)
Sadownik Robert
(2)
Serafinowicz Agnieszka
(2)
Setiawan Iwan
(2)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(2)
Spitzer Manfred (1958- )
(2)
Stankiewicz-Prądzyńska Joanna
(2)
Stelmach Bogdan (1920- )
(2)
Strittmatter Kai (1965- )
(2)
Szamałek Jakub (1986- )
(2)
Tanaś Maciej
(2)
Walczak Bogdan (1942- )
(2)
Waliś Robert
(2)
Whitty Monica T. (1969- )
(2)
Wiśniewski Janusz Leon (1954- )
(2)
Wojtasik Łukasz
(2)
Wołkowicz Iwona (multimedia)
(2)
Wołkowicz Marcin
(2)
Żurawska-Chaszczewska Jowita
(2)
Aboujaoude Elias (1971- )
(1)
Adamowski Janusz
(1)
Adasik-Danieluk Ewa
(1)
Aftab Parry
(1)
Aleksandrowicz Tomasz Romuald
(1)
Ananth Mithila
(1)
Andrusiewicz Joanna
(1)
Andruszko Robert
(1)
Andrzejewska Anna (pedagogika)
(1)
Antoniuk Jarosław R
(1)
Arcimowicz Beata
(1)
Aristarco Daniele
(1)
Aro Jessikka
(1)
Augustynek Andrzej
(1)
Augustynek Kacper
(1)
Babik Wiesław
(1)
Bachnik Katarzyna
(1)
Badora Anna
(1)
Bailey Olga Guedes (1958- )
(1)
Banach Iwona (1960- )
(1)
Bard Alexander (1961- )
(1)
Barefoot Darren (1974- )
(1)
Barlińska Julia
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(62)
2010 - 2019
(143)
2000 - 2009
(105)
1990 - 1999
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(158)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(316)
Ukraina
(1)
Język
polski
(315)
angielski
(1)
ukraiński
(1)
Odbiorca
9-13 lat
(26)
Dzieci
(24)
Młodzież
(18)
6-8 lat
(11)
14-17 lat
(9)
Rodzice
(8)
Szkoły wyższe
(8)
0-5 lat
(5)
Studenci
(5)
Szkoły podstawowe
(4)
Nauczyciele
(3)
Seniorzy
(3)
Szkoły średnie
(3)
Dorośli
(2)
Dziennikarze
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Prawnicy
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(36)
Literatura amerykańska
(16)
Film polski
(6)
Literatura niemiecka
(5)
Literatura angielska
(4)
Literatura francuska
(2)
Film amerykański
(1)
Literatura austriacka
(1)
Literatura fińska
(1)
Literatura hiszpańska
(1)
Literatura indyjska
(1)
Literatura japońska
(1)
Literatura szwedzka
(1)
Literatura ukraińska
(1)
Literatura włoska
(1)
Temat
Kobieta
(5199)
Rodzina
(4006)
Przyjaźń
(3822)
Miłość
(3250)
Tajemnica
(2946)
Internet
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2931)
Relacje międzyludzkie
(2508)
Zabójstwo
(2166)
Życie codzienne
(1902)
Magia
(1727)
Zwierzęta
(1597)
Dzieci
(1583)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1524)
Uczucia
(1394)
Nastolatki
(1373)
II wojna światowa (1939-1945)
(1360)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1344)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1246)
Literatura dziecięca polska
(1154)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1043)
Ludzie a zwierzęta
(1012)
Chłopcy
(995)
Trudne sytuacje życiowe
(989)
Sekrety rodzinne
(926)
Wybory życiowe
(924)
Policjanci
(904)
Żydzi
(890)
Relacja romantyczna
(876)
Osoby zaginione
(875)
Władcy
(868)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(817)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(773)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(751)
Pisarze polscy
(746)
Przestępczość zorganizowana
(740)
Walka dobra ze złem
(716)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(692)
Krainy i światy fikcyjne
(677)
Koty
(676)
Arystokracja
(674)
Stworzenia fantastyczne
(667)
Mężczyzna
(648)
Literatura młodzieżowa polska
(644)
Psychologia
(638)
Poszukiwania zaginionych
(635)
Uprowadzenie
(634)
Matki i córki
(627)
Samorealizacja
(620)
Wakacje
(605)
Wojna
(597)
Dziennikarze
(584)
Sztuka
(574)
Nauczyciele
(561)
Polacy za granicą
(558)
Wojsko
(550)
Zemsta
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(539)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(503)
Zakochanie
(502)
Czytanie
(497)
Dziadkowie i wnuki
(496)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(492)
Matematyka
(483)
Osobowość
(472)
Spisek
(471)
Seryjni zabójcy
(467)
Przyroda
(459)
Ojcowie i córki
(453)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Samotność
(444)
Marzenia
(443)
Język angielski
(433)
Nauka
(432)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Nauczanie początkowe
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Czarownice i czarownicy
(425)
Ludzie bogaci
(423)
Pisarze
(417)
Politycy
(407)
Samopoznanie
(407)
Temat: czas
2001-
(42)
1901-2000
(12)
1989-2000
(11)
1945-1989
(5)
1939-1945
(3)
1918-1939
(2)
1989-
(2)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(11)
Nowy Jork (Stany Zjednoczone)
(5)
Chiny
(2)
Europa
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(2)
Wielka Brytania
(2)
Azja
(1)
Boston (Stany Zjednoczone)
(1)
Finlandia
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Niemcy
(1)
Rosja
(1)
Unia Europejska
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Włochy
(1)
Gatunek
Poradnik
(43)
Powieść
(35)
Opracowanie
(17)
Podręcznik
(15)
Thriller
(11)
Monografia
(10)
Kryminał
(9)
Opowiadania i nowele
(9)
Praca zbiorowa
(9)
Film edukacyjny
(6)
Powieść obyczajowa
(6)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Wydawnictwa popularne
(6)
Encyklopedia
(4)
Podręczniki
(4)
Powieść psychologiczna
(4)
Publicystyka
(4)
Reportaż
(4)
Esej
(3)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(3)
Powieść przygodowa
(3)
Publikacja bogato ilustrowana
(3)
Science fiction
(3)
Antologia
(2)
Komiks
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Publicystyka polityczna
(2)
Raport z badań
(2)
Sensacja
(2)
Wiersze
(2)
Wydawnictwa dla dzieci
(2)
Biografia
(1)
Dokumenty dzwiękowe
(1)
Dokumnety audiowizualne
(1)
Film animowany
(1)
Film dokumentalny
(1)
Film familijny
(1)
Film przygodowy
(1)
Fotografia cyfrowa
(1)
Komedia
(1)
Komedia kryminalna
(1)
Komedia romantyczna
(1)
Komiks przygodowy
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Opowiadania i nowele biograficzne
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Publicystyka amerykańska
(1)
Romans
(1)
Szkic literacki
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(41)
Socjologia i społeczeństwo
(29)
Media i komunikacja społeczna
(25)
Edukacja i pedagogika
(20)
Psychologia
(10)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(8)
Zarządzanie i marketing
(6)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(5)
Historia
(4)
Językoznawstwo
(4)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(4)
Kultura i sztuka
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Nauka i badania
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
317 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Psychologia)
Indeks.
Na publicznym forum internetu, na którym wszystkie chwyty są dozwolone, wielu z nas tworzy swoje alternatywne Ja - bardziej asertywne, bardziej kompetentne, seksowniejsze, śmielsze. Opierając się na swoim doświadczeniu klinicznym, zdobytym na Uniwersytecie Stanforda, Elias Aboujaoude szczegółowo opisuje nieodwracalne szkody, jakie naszemu Ja off-line wyrządza nasze wirtualne alter ego, czyli "e-osobowość". W Wirtualnej osobowości naszych czasów Aboujaoude pokazuje, że e-osobowość może być zarówno urzekająca, jak i autodestrukcyjna. Analizuje różnorodne przypadki , zastanawiając się nad subtelnymi zmianami, jakie zachodzą w zachowaniu niemal każdego internauty. Internet oddziałuje na wszystkie aspekty codziennego życia, zanika granica między tym, co wirtualne, a tym, co realne, a w jej miejscu powstaje próżnia z niepewnymi regułami i prawie całkowitym brakiem ograniczeń oraz wyobcowany stan istnienia, który Aboujaoude nazywa "wirtualizmem". Ta książka to niezwykły portret naszej współczesnej kondycji zarówno on-line, jak i off-line. Wypełniony wnikliwymi spostrzeżeniami psychologicznymi i analizą socjologiczną, wzywa nas do starannego zbadania medium, które sprawia, że unikamy zadumy, rozpraszamy się i mamy obsesję na punkcie gratyfikacji.
1. E-osobowość * 2. Urojenia wielkościowe * 3. Narcyzm * 4. Zwykła codzienna niegodziwość * 5. Impulsywność * 6. Infantylna regresja i tyrania emotikonu * 7. Rekalibracja miłości i seksu * 8. Złudzenie wiedzy * 9. Uzależnienie od internetu * 10. Koniec prywatności * 11. Zatrzymywanie czasu, przechowywanie wspomnień * 12. Wirtualizm, czyli sztuka bycia bardziej rzeczywistym niż się jest w rzeczywistości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21542 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 47244 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: The parent`s guide to protecting your children in cyberspace.
Na okł. podtyt.: poradnik dla rodziców i nauczycieli.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Bezpieczeństwo)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach [272]-292.
Drugie wydanie "Świata w sieci..." zostało uaktualnione oraz wzbogacone o nowy podrozdział dotyczący analizy sieci społecznych - narzędzia, który pozwala lepiej zrozumieć funkcjonowanie świata sieciowego. Także i w tym przypadku autor, pozostając w ramach nauk o bezpieczeństwie, korzystał z osiągnięć innych dziedzin wiedzy, m.in.: z matematyki, a przede wszystkim teorii grafów. Podstawowym zadaniem autora było zdefiniowanie sieciowego paradygmatu bezpieczeństwa państwa i określenie jego elementów dających się wyabstrahować w myśli strategicznej zarówno polskiej, jak i zagranicznej. Praca nosi zatem charakter teoretyczny. W kontekście poznawczym publikacja prezentuje charakter i wpływ analizowanych przemian na kwestie szeroko rozumianego bezpieczeństwa narodowego, tworząc określony wkład do wiedzy ogólnej o bezpieczeństwie i proponując nową interpretację zjawisk determinujących kształt i istotę bezpieczeństwa narodowego. Tym samym autor włącza się do debaty paradygmatycznej toczonej na płaszczyźnie teoretycznej w czasopiśmiennictwie naukowym. Książka może być też potraktowana jako punkt wyjścia do dalszych szczegółowych badań.
Wstęp do wydania 2 * Wprowadzenie * Rozdział 1. Zmiany na arenie międzynarodowej na przełomie tysiącleci * 1.1. Wprowadzenie * 1.2. Koniec świata dwubiegunowego * 1.3. Globalizacja * 1.4.1. Nowi aktorzy na arenie międzynarodowej * 1.4.2. Erozja westfalskiego modelu suwerenności * 1.4.3. Państwo postsuwerenne * 1.4. Pozycja państwa na arenie międzynarodowej * 1.5. Podsumowanie * Rozdział 2. Powstanie społeczeństwa informacyjnego i rozwój środowiska sieciowego * 2.1. Wprowadzenie * 2.2. Powstanie społeczeństwa informacyjnego * 2.3. Społeczeństwo sieci * 2.4. Analiza sieci społecznych * 2.5. Podsumowanie * Rozdział 3. Konsekwencje przemian dla środowiska bezpieczeństwa * 3.1. Wprowadzenie * 3.2. Podmioty kreujące zagrożenia * 3.3. Nowe technologie na współczesnym polu walki * 3.4. Taktyka * 3.5. Podsumowanie * Rozdział 4. Władza i społeczeństwo w sieci informacyjnej. Społeczne konsekwencje zmian cywilizacyjnych * 4.1. Wprowadzenie * 4.2. Dyfuzja władzy * 4.3. Społeczne konsekwencje funkcjonowania w sieci * 4.4. Podsumowanie * Rozdział 5. Użycie siły w stosunkach międzynarodowych – reinterpretacja norm prawa międzynarodowego * 5.1. Wprowadzenie * 5.2. Ius ad bellum we współczesnym prawie międzynarodowym * 5.3. Zmiana charakteru zagrożeń i próba reinterpretacji norm prawa międzynarodowego w zakresie ius ad bellum * 5.4. Ius in bello we współczesnym prawie międzynarodowym * 5.5. Obowiązujące normy prawa międzynarodowego a realia współczesnego środowiska bezpieczeństwa * 5.6. Podsumowanie * Rozdział 6. Sieciowy paradygmat bezpieczeństwa państwa in statu nascendi * 6.1. Wprowadzenie * 6.2. Konieczność wypracowania nowego paradygmatu * 6.3. Państwo jako podmiot bezpieczeństwa * 6.4. Przedmiot bezpieczeństwa * 6.5. Środowisko bezpieczeństwa * 6.6. Państwo w sieci stosunków międzynarodowych – paradygmat in statu nascendi * 6.7. Podsumowanie * Rozdział 7. Bezpieczeństwo Rzeczypospolitej Polskiej w kontekście sieciowego paradygmatu bezpieczeństwa państwa * 7.1. Wprowadzenie * 7.2. Paradygmat sieciowy w myśli strategicznej wybranych państw * 7.3. Strategiczny Przegląd Bezpieczeństwa Narodowego RP * 7.4. Podsumowanie * Rozdział 8. Świat za 25 lat: następne pokolenie * 8.1. Wprowadzenie * 8.2. Megatrendy * 8.3. Czego nie wiemy? * 8.4. Scenariusze * 8.5. Wstrząsy tektoniczne do 2030 r. * 8.6. Czarne łabędzie * 8.7. Zamiast podsumowania * Zakończenie * Bibliografia i źródła
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 327 (1 egz.)
Kaucja: 41,85 zł
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. [257]-272.
Najnowsze media cyfrowe i interaktywne technologie informacyjno-komunikacyjne, tworzące cyberprzestrzeń oraz świat wirtualny stwarzają wiele możliwości, ale także zagrożeń dla najmłodszego pokolenia. Mają one charakter dynamiczny i powszechny, a ich wymiar jest globalny. Dzieci i młodzież są najbardziej narażone na niebezpieczeństwa występujące w cyberprzestrzeni. Z tego też powodu istotne znaczenie ma poznanie przyczyn rozwoju tych zagrożeń, obecnego stanu oraz skutków w aspekcie wychowawczym. W tej sytuacji istotnego wymiaru nabierają wszelkie działania pedagogiczne, profilaktyczne oraz terapeutyczne podejmowane nie tylko w rodzinach, ale także w szkołach oraz innych placówkach oświatowych.Prezentowana monografia jest pracą interdyscyplinarną łączącą wiedzę pedagogiczną, psychologiczną oraz społeczną. Książka podejmuje w swych treściach nowy obszar, w dużej mierze nie rozpoznany na gruncie środowiska oświatowo-wychowawczego. W szczególności rodzice i nauczyciele nie mają świadomości bezpieczeństwa dzieci w cyberprzestrzeni. Nie potrafią diagnozować różnorodnych zagrożeń tam występujących i im przeciwstawiać.W publikacji przedstawione zostały przyczyny, objawy oraz skutki zagrożeń cyberprzestrzeni dla dzieci i młodzieży. Omówiono działania edukacyjne i profilaktyczne w środowiskach oświatowo-wychowawczych w tym obszarze.
Rozdział 1. KOMUNIKOWANIE SIĘ W SIECI * 1.1. Charakterystyka komunikacji internetowej * 1.2. Sposoby, techniki i typy komunikacji internetowej * 1.3. Komunikacja nastolatków za pomocą internetu * 1.4. Język internetu dzieci i młodzieży a autoprezentacja w świecie wirtualnym * 1.5. Zaburzenia tożsamości w internecie * 1.6. Depersonalizacja * Rozdział 2. ROLA I ZNACZENIE PORTALI SPOŁECZNOŚCIOWYCH * 2.1. Charakterystyka wybranych portali społecznościowych * 2.2. Znaczenie komunikacji na portalach społecznościowych * 2.3. Kreowanie wizerunku i tożsamości na portalach społecznościowych * 2.4. Aktywność dzieci i młodzieży na portalach społecznościowych * 2.5. Udostępnianie informacji na profilach * 2.6. Zagrożenia związane z korzystaniem z serwisów społecznościowych * Rozdział 3. INTERNET A KSZTAŁTOWANIE WIĘZI EMOCJONALNYCH * 3.1. Znaczenie emocji w życiu człowieka * 3.2. Teoretyczne podstawy więzi emocjonalnych * 3.3. Związki w sieci * 3.4. Dylematy wynikające z nawiązywania kontaktów w sieci * Rozdział 4. GRY KOMPUTEROWE ROZRYWKĄ NASTOLATKÓW * 4.1. Specyfika gier komputerowych * 4.2. Pozytywne aspekty gier komputerowych * 4.3. Przydatność gier komputerowych w nauczaniu/uczeniu się * 4.4. Niebezpieczeństwa gier komputerowych * 4.5. Wpływ agresji i przemocy na psychikę i osobowość graczy * 4.6. Specyfika i przebieg uzależnienia od gier komputerowych * 4.7. Konsekwencje uzależnienia od gier komputerowych * 4.8. Klasyfikacja gier według systemu PEGI * Rozdział 5. UZALEŻNIENIE OD MEDIÓW CYFROWYCH NOWĄ FORMĄ PATOLOGII * 5.1. Teorie i modele badań nad mediami i uzależnieniami * 5.2. Nowy wymiar uzależnień * 5.3. Kryteria diagnostyczne uzależnienia od komputera i internetu * 5.4. Mechanizmy i formy uzależnienia * 5.5. Przyczyny uzależnienia * 5.6. Przebieg i skutki uzależnienia * Rozdział 6. CYBERBULLYING JAKO FORMA AGRESJI I PRZEMOCY RÓWIEŚNICZEJ * 6.1. Istota i właściwości cyberbullyingu * 6.2. Specyfika w relacjach cyberagresor - poszkodowany * 6.3. Działania ofiary cyberagresora * 6.4. Wpływ cyberprzemocy na postawy i zachowania dzieci i młodzieży * 6.5. Przejawy cyberprzemocy w szkole * 6.6. Stosowane formy cyberprzemocy * 6.7. Profilaktyka cyberprzemocy * Rozdział 7. CYBERPORNOGRAFIA, CYBERPROSTYTUCJA I CYBERSEKS * 7.1. Pojęcie semantyczne (znaczeniowe) pornografii * 7.2. Przejawy i skutki cyberpornografii * 7.3. Przeciwdziałanie zjawisku cyberpornografii * 7.4. Prostytucja z użyciem internetu * 7.5. Cyberseks * Rozdział 8. PEDOFILIA W SIECI * 8.1. Pedofilia sieciowa - nowe oblicze istniejącego zagrożenia * 8.2. Grooming jako specyficzna relacja dorosły - dziecko * 8.3. Przyczyny i skutki groomingu * 8.4. Grooming w polskim prawie * Rozdział 9. SEKSTING - EKSHIBICJONIZM W INTERNECIE * 9.1. Internet sprzymierzeńcem sekstingu * 9.2. Przyczyny zachowań związanych z sekstingiem * 9.3. Ochrona przed skutkami sekstingu * 9.4. Seksting a prawo * Rozdział 10. SPONSORING - NOWE ZACHOWANIE NASTOLATKÓW * 10.1. Zjawisko sponsoringu w internecie * 10.2. Problem sponsoringu na wybranych forach dyskusyjnych * 10.3. Konsekwencje uprawiania sponsoringu * Rozdział 11. INTERNETOWY HAZARD * 11.1. E-hazard - niewinna rozrywka czy zagrożenie * 11.2. Charakterystyka wybranych gier oferowanych przez e-kasyna * 11.3. Hazard patologiczny * 11.4. Fazy oraz kryteria diagnostyczne hazardu patologicznego * 11.5. Aktywność hazardowa dorastającej młodzieży * Rozdział 12. FUNKCJONOWANIE SEKT W INTERNECIE * 12.1. Pojęcie i rodzaje sekt * 12.2. Przyczyny wstępowania do sekt * 12.3. Działalność sekt w internecie * 12.4. Sposoby werbowania do sekt * 12.5. Charakterystyka wybranych sekt * Rozdział 13. ANOREKSJA I BULIMIA - PROBLEM WSPÓŁCZESNYCH NASTOLATEK * 13.1. Anoreksja, czyli jadłowstręt psychiczny * 13.2. Bulimia, czyli wilczy apetyt * 13.3. Rola mediów w procesie odżywiania się * Rozdział 14. BIGOREKSJA - KULT MĘSKIEGO CIAŁA * 14.1. Identyfikacja problemu * 14.2. Przebieg i objawy bigoreksji * 14.3. Miejsce sterydów anaboliczno-androgennych w polskim prawie * 14.4. Najpopularniejsze środki stosowane przez bigorektyków * 14.5. Leczenie (terapia) bigoreksji * Rozdział 15. EDUKACJA MEDIALNA W PRZYGOTOWANIU DZIECI I MŁODZIEŻY DO RELACJI Z MEDIAMI * 15.1. Zadania edukacji medialnej * 15.2. Kompetencje nauczycieli niezbędne w edukacji medialnej * 15.3. Kompetencje uczniów nabywane w toku edukacji medialnej * 15.4. Rola i zadania rodziców w przygotowaniu dzieci i młodzieży do odbioru mediów cyfrowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17462 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48413 (1 egz.)
Kaucja: 54,00 zł
Książka
W koszyku
Fake news - fałszywe wiadomości. Skąd się biorą? Co sprawia, że są tak podstępne? Czy istnieją sposoby na bronienie się przed nimi? Fake news uświadamiają nam, że coraz trudniej jest odróżnić prawdę od fałszu. I o tym właśnie jest książka, którą trzymacie w dłoniach: o relacji pomiędzy prawdą a kłamstwem. Przeczytacie w niej o najsławniejszych kłamstwach w historii i dowiecie się, co sprawiło, że tak wielu ludzi uznało je za prawdę.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (1 egz.)
Książka
W koszyku
Trolle Putina / Jessikka Aro ; tłumaczenie: Marta Laskowska. - Wydanie I. - Kraków : Wydawnictwo SQN, 2020. - 493, [4] strony ; 20 cm.
U dołu okladki: Prawdziwe historie z frontów rosyjskiej wojny inrofmacyjnej.
W zapisie ISBN brak dywizów.
Dostępna również jako ebook.
Trzymające w napięciu reporterskie śledztwo o współczesnych metodach prowadzenia wojny informacyjnej. Rosja toczy w internecie wojnę przeciwko cywilom. Każda krytyczna opinia to głos wroga. Nie przebiera się w środkach ani nie zwraca uwagi na granice prawa, gdy wrogów chce się uciszyć. W książce zostały szczegółowo przedstawione inspirowane i aprobowane przez Kreml nagonki, które przeprowadzono ostatnimi laty w Polsce, Finlandii i wielu innych krajach. Punktem głównym są wymierzone w prywatne osoby ponadpaństwowe akcje, niekiedy wyczerpujące definicję przestępstwa. Dokładnie udokumentowane historie pokazują, że Rosja Putina bez najmniejszych skrupułów eliminuje przeciwników przy pomocy internetowego szpiegostwa, trolli w mediach społecznościowych, fake newsów, cyberprzestępczości, gróźb śmierci i przeprowadzonych przez specjalistów od PR-u kampanii nienawiści. Literatura faktu, którą czyta się jak powieść szpiegowską.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 327 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 327 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21809 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. [146]-153.
Ostatnia dekada XX wieku otworzyła przed psychologią nowe, fascynujące pole eksploracji badawczej. Jest nim zachowanie się człowieka w społeczeństwie informacyjnym. Rozwój Internetu w jego obecnej postaci w ciągu ostatnich lat podniósł jeszcze rangę tego zagadnienia.Obok bezspornych zalet istnieje także ciemna strona Internetu. Ma miejsce przestępczość internetowa. Łatwiejszy stał się dostęp do pornografii i nawiązywania przygodnych kontaktów seksualnych. Nie można zapominać o destrukcyjnym wpływie na psychikę internautów niektórych gier komputerowych. Stosunkowo nowym zjawiskiem społecznym stało się uzależnienie od komputera. W pracy tej uzależnienie od komputera, wyodrębnione spośród innych uzależnień, opisane zostało od strony diagnozy, rozpowszechnienia i terapii przez psychologa nie tylko teoretyka, ale i praktyka.Czytelnik otrzymuje monografię psychologiczną, zawierającą aktualną wiedzę wzbogaconą badaniami i doświadczeniem terapeutycznym autora.
Część 1. Człowiek i Internet: przegląd literatury * 1.1. Historia Internetu * 1.2. Sposoby korzystania z Internetu a występowanie uzależnienia od Internetu * 1.3. Osobowościowe uwarunkowania uzależnienia od Internetu * 1.4. Kryteria diagnostyczne rozpoznania uzależnień komputerowych * 1.5. Epidemiologia uzależnienia od Internetu * 1.6. Model teoretyczny uzależnienia od Internetu * 1.7. Terapia uzależnień komputerowych * 1.7.1. Osoby dorosłe * 1.7.2. Dzieci i młodzież * 1.7.3. Terapeutyczne walory komputera i Internetu * Część 2. Uzależnienia komputerowe; badania własne * 2.1. Zagadnienia badawcze i metoda badań * 2.2. Sposoby korzystania z komputerów * 2.3. Rozpowszechnienie uzależnienia od Internetu * 2.3.1. I etap badań (2003 rok) * 2.3.2. II etap badań (2005 rok) * 2.3.3. III etap badań (2006 rok) * 2.3.4. Analiza paralelizmu wyników badań z 2005 i 2006 roku * 2.3.5. Konkluzja * 2.4. Osobowościowe korelaty uzależnienia od Internetu * 2.5. Analiza przypadków osób uzależnionych od Internetu zgłaszających się na terapię * 2.5.1. Charakterystyka osób zgłaszających się terapię zespołu uzależnienia od Internetu * 2.5.2. Analiza wyników terapii uzależnienia od Internetu *
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 52755 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15528 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 163-172.
Globalna, interaktywna sieć to potężne narzędzie komunikacji i współpracy między ludźmi. Podłączeni do sieci są nie tylko ludzie, ale także organizacje i przedmioty. Technologia sieciowa staje się nieodłączną częścią naszego życia, którego niemal każdy fragment staje się usieciowiony i dostępny w "chmurze". To niesie ze sobą ogromne konsekwencje. Funkcjonowanie gospodarek i społeczeństw zaczyna podlegać nowemu rodzajowi logiki - logice sieciowej, gdzie sieci stają się systemem nerwowym społeczeństwa. Wpływa to na funkcjonowanie społeczeństw, stwarzając nieznane wcześniej możliwości i, jednocześnie, kreując nowe zagrożenia i obszary niepewności. Ta książka jest o tym, jak lepsze zrozumienie potencjału mediów społecznościowych pod kątem biznesowym może przynieść korzyści przedsiębiorcom i menedżerom, konsumentom, pracownikom i pozostałym grupom interesariuszy, którzy jak nigdy wcześniej mogą aktywnie włączać się w działania firm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55121 (1 egz.)
Kaucja: 30,00 zł
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II ; 189)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach [283]-295.
Streszczenie w języku angielskim.
Głównym celem publikacji jest analiza związków i zależności między działalnością twórczą młodzieży szkolnej w cyberprzestrzeni a jej osiągnięciami edukacyjnymi w świetle literatury i własnych badań empirycznych oraz opracowanie teoretycznych podstaw pedagogii twórczości w cyberprzestrzeni w kontekście teorii pedagogiki personalistycznej i praktycznych wskazań pedagogicznych. Praca wpisuje się w pedagogikę kultury, pedagogikę personalistyczną, pedagogikę twórczości, pedagogikę szkolną. Wybraną problematykę badań podjęto przez wzgląd na brak dotychczasowych badań w zakresie działalności twórczej młodzieży w cyberprzestrzeni. Internet i jego rozrastająca się przestrzeń towarzyszą kolejnym pokoleniom już od kilkunastu lat, a mimo to nadal jest to obszar w niedostatecznym stopniu zbadany przez psychologów i pedagogów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57930 (1 egz.)
Kaucja: 49,15 zł
Książka
W koszyku
(Media)
Podręcznik akademicki dotowany przez Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Bibliogr. s. [199]-221. Indeks.
Dla studentów medioznawstwa, dziennikarstwa i komunikacji, badaczy, naukowców oraz dziennikarzy.
Podręcznik Media alternatywne przedstawia zagadnienia związane z powstawaniem, funkcjonowaniem, a także oddziaływaniem mediów alternatywnych jako nowego sposobu komunikowania w odmienionej przez rozwój technologii przestrzeni medialnej. Wykorzystano tu teoretyczne ujęcia służące do badania mediów alternatywnych zobrazowane dodatkowo analizą studiów przypadku. Autorzy odpowiadają na kluczowe pytania: Czym są media alternatywne? Jaką rolę odgrywają media alternatywne w pluralistycznych, demokratycznych społeczeństwach? Jakie są podobieństwa i różnice między mediami alternatywnymi, wspólnotowymi, mediami społeczeństwa obywatelskiego i mediami rizomatycznymi? Jak media alternatywne działają w praktyce? Media alternatywne to wartościowa lektura dla studentów medioznawstwa, dziennikarstwa i komunikacji, badaczy, naukowców oraz dziennikarzy.
Część I. Ramy teoretyczne * 1. Cztery podejścia do mediów alternatywnych * 2. Wprowadzające studium przypadku: obraz mediów alternatywnych w filmie Radio Favela * Część II. Studia przypadku * 3. Podejścia wspólnotowe w polityce radia na Zachodzie * 4. Diaspory a praktyki mediów alternatywnych * 5. Blogi w okresie drugiej wojny w Iraku: media alternatywne * jako źródło wyzwań dla mainstreamu? * 6. Grupy etniczno-religijne a dziennikarstwo alternatywne * 7. Uczestnictwo online a sfera publiczna: listy mailingowe * i fora obywatelskie * 8. Brazylijski Ruch Robotników Wiejskich bez Ziemi: tożsamość, działanie, komunikacja * 9. Translokalizacja, glokalizacja i Internet: projekt RadioSwap * 10. Polityczny jamming: reverse-engineering i łamanie dominujących kodów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16387 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Śmierć na blogowisku / Iwona Banach. - Warszawa : Lekkie Wydawnictwo, copyright 2022. - 413, [3] strony ; 20 cm.
Internet sam w sobie jest czymś wirtualnym, ale wspomaga się rzeczywistością, a rzeczywistość coraz mniej funkcjonuje bez internetu. Kanapka o wiele lepiej smakuje po wstawieniu jej zdjęcia na Instagram, a nowe buty bez zdjęcia na Facebooku po prostu nie istnieją i zdecydowanie lepiej się noszą, nawet jeżeli piją, uciskają i powodują odcisk na odcisku. A zbrodnia w internetach sprzedaje się jak świeże bułeczki. Kolejna powieść bestsellerowej autorki, która nieodmiennie przyprawia czytelników o ból brzucha. Ze śmiechu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 821-3 pol. (1 egz.)
(dostępność ok. 31.05.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 pol. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49052 (1 egz.)
Kaucja: 19,58 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3978, 3979 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 259-260. Indeks.
Zasady marketingu się zmieniły. Doświadczeni specjaliści od promocji wiedzą, że bezpośredni kontakt z klientami w sieci to dziś obowiązek. Każda taka relacja może - z pożytkiem dla firmy - przerodzić się w przyjaźń. Znajomi na wagę złota to dobrze napisana instrukcja, jak poprowadzić skuteczną kampanię w mediach społecznościowych. To przewodnik pełen podpowiedzi, tricków oraz inspirujących studiów przypadku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 339 (1 egz.)
Kaucja: 63,20 zł
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 113-128.
Książka przedstawia zjawisko cyberprzemocy - nowego, technologicznego oblicza agresji rówieśniczej. Autorki prezentują rezultaty obszernego programu badawczego o charakterze eksperymentalnym, w którym rejestrowano realne zachowania adolescentów: wysyłanie bądź usuwanie kompromitującej rówieśnika wiadomości. Wyniki przeprowadzonych badań wskazują na znaczenie obecności świadków aktów cyberprzemocy, aktywizacji różnych form empatii: afektywnej i poznawczej, oraz osobistych doświadczeń z cyberprzemocą jako istotnych moderatorów w procesie elektronicznej agresji rówieśniczej online. Znacząca większość aktów tego typu dokonuje się w obecności audytorium, które wzmacnia lub ogranicza wiktymizację ofiary. Specyfika kontaktu zapośredniczonego przez komputer sprawia, że świadkowie łatwiej stają się sojusznikami agresorów niż w warunkach kontaktu bezpośredniego. To uzasadnia poszukiwanie efektywnych oddziaływań prewencyjnych ukierunkowanych na potencjalnych świadków agresji elektronicznej. Efektem programu są praktyczne wnioski dla działań profilaktycznych i interwencyjnych dotyczących agresji elektronicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55141 (1 egz.)
Kaucja: 21,73 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17590 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The people vs tech : how the internet is killing democracy (and how we save it).
Publikacja dostępna także jako e-book.
Autor tej książki bije na alarm - twierdzi, że nowe technologie związane z Internetem i mediami społecznościowymi nieodwracalnie zniszczą liberalną demokrację. I podaje liczne przykłady na poparcie tej tezy, w tym wpływ mediów społecznościowych na zwycięstwo Donalda Trumpa. Uświadamia też m.in., jak bardzo naszymi życiowymi i politycznymi wyborami rządzą internetowe algorytmy, pokazuje, jakimi metodami posługuje się Facebook, żeby uzależniać swoich użytkowników, jak bardzo media społecznościowe podsycają emocje i plemienne myślenie. Jeśli w porę nie damy sobie sprawy, że nowe technologie coraz bardziej podstępnie ingerują w nasze życie, nie zdołamy w porę ocalić świata, w którym liczą się inne wartości niż tylko pieniądz, cynizm i władza. Na szczęście nie jest jeszcze za późno i Jamie Bartlett ze swadą i znawstwem podpowie nam, jak można jeszcze uratować demokrację.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy pracach.
Jak internet wpływa na relacje międzyludzkie? Czy wzmacnia kontakty interpersonalne, czy raczej prowadzi do ich osłabienia?Czy preferujemy kontakty za pomocą internetu, czy spotkania osobiste?Książka może służyć jako reference book, zawiera bowiem wiedzę na temat zjawisk społeczno-kulturowych, która się nie starzeje. Po taką pozycję sięga się jak po przewodnik intelektualny po procesach społecznego świata, których rosnący wpływ na współczesnego człowieka jest oczywisty. Książka ma walory podręcznika i powinna znaleźć się w kanonie lektur studenta dziennikarstwa i komunikacji społecznej, socjologii, kulturoznawstwa i nauk społecznych.(...) Dużą zaletą zbioru jest jego różnorodność. Są w nim teksty teoretyczne i empiryczne. Czytelnik znajdzie w książce bogactwo problematyki z zakresu socjologii i psychologii internetu. (...)(prof. dr hab. Kazimierz Krzysztofek)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 56105 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2258 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy pracach.
Streszczenie angielskie przy pracach.
Problematyka podjęta w tym podręczniku akademickim koncentruje się wokół niezwykle interesującego i jednocześnie intrygującego zagadnienia funkcjonowania człowieka we współczesnym, nowym świecie wirtualnym. Coraz większym zainteresowaniem cieszy się bowiem obok rzeczywistości faktycznej i medialnej cyberprzestrzeń. Funkcjonuje w nim człowiek, i to zarówno dziecko (uczeń, w tym również studenci różnorodnych uczelni, wychowanek itp.), jak i dorośli (m.in. nauczyciele, także wykładowcy szkół wyższych, wychowawcy, rodzice i producenci różnorodnych technologii i urządzeń cyfrowych).
Część I. MOŻLIWOŚCI CYBERŚWIATA * Rozdział I. Teoretyczne i metodologiczne podstawy badań nad człowiekiem w cyberprzestrzeni (Józef Bednarek) * 1. Aktualność i ważność problematyki człowieka w cyberprzestrzeni * 2. Istota i charakterystyka cyberprzestrzeni * 3. Nowy wymiar terroryzmu w cyberprzestrzeni * 4. Podstawy teoretyczne edukacji medialnej i cyberprzestrzeni * 5. Założenia metodologiczne badań nad człowiekiem w cyberprzestrzeni * Rozdział II. Edukacja medialna a cyberprzestrzeń (Dorota Choroś) * 1. Założenia edukacji czytelniczo-medialnej * 2. Edukacja czytelniczo-medialna jako program nauczania * 3. Szkolne centrum informacji * 4. Biblioteka szkolna jako centrum informacji * Rozdział III. Nauka języków obcych w cyberprzestrzeni (Beata Buksińskd) * 1. Założenia europejskie * 2. Przydatność edukacji językowej w cyberprzestrzeni * 3. Metody nauczania języków obcych * 4. Internetowe kursy języków obcych w Polsce * Rozdział IV. Usługi bibliotek naukowych w dostarczaniu informacji elektronicznej w edukacji na odległość (Bogumiła Konieczny-Rozenfeld) * 1. Polskie biblioteki cyfrowe (w wyborze) * 2. Systemy elektronicznego dostarczania dokumentów * Rozdział V. Reklama intemetowa, jej odbiorcy oraz kierunki rozwoju (Dominika Orłowska) * 1. Charakterystyka reklamy internetowej * 2. Nowe strategie rozwoju reklamy * 3. Reklama intemetowa a jej odbiorcy * 4. Oczekiwania odbiorców reklamy intemetowej * Rozdział VI. Możliwości robotyki we współczesnym świecie i edukacji (Sebastian Koczy) * 1. Nowe technologie a społeczeństwo z perspektywy edukacji * 2. Znaczenie sztucznej inteligencji w procesie edukacji * 3. Roboty a futurystyczna wizja człowieka * Część II. ZAGROŻENIA CYBERŚWIATA * Rozdział VII. Komunikatory internetowe zagrożeniem dla dzieci (Małgorzata Puchała) * 1. Istota komunikacji intemetowej * 2. Kultura języka w sieci * 3. Komunikacja międzyludzka w dobie internetu * 4. Wpływ komunikatorów intemetowych na dzieci * 5. Komunikatory intemetowe - niebezpieczeństwem dla dzieci * w przyszłości * Rozdział VIII. Świat wirtualny - kreatorem rzeczywistości dziecka (Anna Andrzejewskd) * 1. Teoretyczny kontekst cyberprzestrzeni - wirtualnej rzeczywistości * 2. Komputer łącznikiem ze światem wirtualnym * 3. Internet wirtualną otchłanią * 4. Świat wirtualny - sposobem na życie * Rozdział IX. Media a problem uzależnień (Jadwiga Kwiek) * 1. Istota i mechanizmy uzależnienia * 2. Media jako czynnik kształtowania osobowości uzależnionej * 3. Media jako obiekt uzależnień * 4. Kształtowanie uzależnionej osobowości we współczesnym systemie edukacyjnym * 5. Wychodzenie z uzależnień od mediów elektronicznych * Rozdział X. Zagrożenia dla osób niepełnosprawnych związane z korzystaniem z mediów elektronicznych (Andrzej Hankald) * 1.Zagrożenia dla zdrowia somatycznego i sprawności motorycznej osób niepełnosprawnych * 2.Zagrożenia dla dobrostanu i zdrowia psychicznego osób niepełnosprawnych * Rozdział XI. Ryzyko uzależnień dzieci i młodzieży od mediów cyfrowych (Anna Andrzejewska) * 1. Istota i specyfika uzależnienia * 2. Rodzaje i charakterystyka uzależnień * 3. Przyczyny uzależnień * 4. Objawy i przebieg uzależnień * Rozdział XII. Problem agresji i przemocy w multimediach elektronicznych - aspekty psychologiczne i etyczne (Dariusz Sarzała) * 1. Agresja i przemoc - wyjaśnienie terminologiczne * 2. Multimedia elektroniczne jako źródło agresji i przemocy * 3. Argumenty wskazujące na korzyści psychologiczno-społeczne związane z agresją i przemocą zawartą w przekazach multimedialnych * 4. Argumenty wskazujące na konsekwencje psychologiczno - społeczne związane ze zjawiskiem agresji i przemocy multimedialnej * 5. Pedagogiczny kontekst problemu agresji i przemocy zawartej w przekazach multimedialnych * Rozdział XIII. Agresja w filmach rysunkowych dla dzieci - aspekty psychologiczne i pedagogiczne (Anna Andrzejewska) * 1. Psychologiczno-pedagogiczne ujęcie agresji w programach telewizyjnych * 2. Filmy animowane źródłem agresji * 3. Prezentowanie agresji w spotach reklamowych * Rozdział XIV. Cyberpornografia i cyberseks (Anna Wrona) * 1. Istota i specyfika cyberprzestępczości * 2. Pojęcie i charakterystyka przestępstw seksualnych * 3. Pornografia w internecie * 4. Cyberseks naturalnym elementem ciągle zmieniającej się rzeczywistości * Rozdział XV. Gry i gierki w komunikacji społecznej * Informacyjne uwikłania i zależności (Aleksander Kobylarek) * 1. Źródła * 2. Kręgi na powierzchni * 3. Pływanie w oceanie * Rozdział XVI. Cyberterrorystyczna internetyzacja (Kamil Dzięgielewski) * 1. Klasyfikacja terroryzmu i miejsce zajmowane przez cyberterroryzm * 2. Cyberterroryzm i infoterroryzm * 3. Symulacje cyberterrorystyczne i próby ataku * 4. Rodzaje ataków cybernetycznych * Rozdział XVII. Prawne aspekty przestępczości teleinformatycznej (Justyna Szwarc) * 1. Przestępstwa przeciwko ochronie informacji * 2. Przestępstwa przeciwko mieniu prywatnemu i publicznemu * 3. Przestępstwa przeciwko wiarygodności dokumentów * 4. Przestępstwa przeciwko bezpieczeństwu powszechnemu w tym Rzeczpospolitej Polskiej * 5. Łamanie praw autorskich * Autorzy * Abstrakty
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52175 (1 egz.)
Kaucja: 30,45 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15874, 21096 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy rozdz.
Zastosowanie mediów cyfrowych i technologii informacyjno-komunikacyjnych w każdym obszarze życia człowieka wpłynęło także na przekształcenia i ewolucję w edukacji. Analiza i ocena tych przemian na przestrzeni dziejów pozwala na wyodrębnienie pięciu przełomów w komunikacji, w kształceniu, w pracy zawodowej i w innych obszarach aktywności człowieka. Obecnie mamy piąty, największy i najważniejszy przełom edukacyjny, łączący się z mediami interaktywnymi, z Internetem, z telewizją cyfrową, z telefonią komórkową. Te urządzenia cyfrowe zapewniają nie tylko multimedialną i komunikacyjną łączność, ale także globalny zasięg połączony z interakcyjnością i mobilnością. Cechy te mają wpływ na nową siłę, skalę i zasięg przekazów medialnych i multimedialnych, ale również aktywność najmłodszego pokolenia w cyberprzestrzeni i w świecie wirtualnym. Za pośrednictwem urządzeń programy i audycje o charakterze edukacyjnym i naukowym z całego świata trafiają do naszych domów i szkół. Celem Autorów jest przedstawienie nowych wyzwań i szans najnowszych mediów cyfrowych i technologii interaktywnych tworzących cyberprzestrzeń i świat wirtualny, ich nowych funkcji oraz wynikających z nich zadań i możliwości w różnych obszarach aktywności człowieka, zwłaszcza u najmłodszych.
1. Społeczne kompetencje medialno-informacyjne w kontekście bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni i świata wirtualnego * Józef Bednarek * Wstęp * 1.1. Jakie są przesłanki największych przemian cywilizacyjnych? * 1.2. Jakie są nowe przemiany w edukacji ustawicznej i w pracy zawodowej? * 1.3. Dlaczego cyberprzestrzeń i świat wirtualny są niebezpieczne? * 1.4. Jakie społeczne kompetencje komunikacyjno-medialne są szczególnie ważne? * Wnioski * Bibliografia * 2. Gry wideo jako komplementarne narzędzie edukacji * Dominika Urbańska-Galanciak * Wstęp * 2.1. Gry wideo - dobre i złe strony * 2.2. Edukacyjne walory gier wideo * 2.3. Czego uczą gry? * Wnioski * Bibliografia * 3. Technologie informacyjno-komunikacyjne wyzwaniem nie tylko dla młodego pokolenia * Renata Tomaszewska-Lipiec * Wstęp * 3.1. Technologie informacyjno-komunikacyjne w perspektywie rozwoju kultury prefiguratywnej * 3.2. Technologie informacyjno-komunikacyjne nie tylko szansą, ale i zagrożeniem * 3.3. Kompetencje informatyczne warunkiem właściwego funkcjonowania we współczesnym świecie * Wnioski * Bibliografia * 4. Edukacyjne możliwości stosowania robotów humanoidalnych * Sebastian Koczy * Wstęp * 4.1. Ewolucja maszyn i urządzeń technologii informacyjnych * 4.2. Roboty jako najnowsza generacja technologii informacyjnych * 4.3. Relacje człowiek - robot a wizja przyszłości * 4.4. Wpływ robotyzacji na wspomaganie nauczania i uczenia się * 4.5. Koegzystencja człowieka i robota w przyszłości * Wnioski * Bibliografia * 5. Uczeń w cyfrowej szkole - szanse i zagrożenia * Waldemar Grądzki * Wstęp * 5.1. Określenie niezbędnego zakresu wiedzy i umiejętności nauczycieli, w tym kompetencji medialnych, do wprowadzenia elementów cyfrowej szkoły oraz tworzenia i wykorzystywania elektronicznych zasobów edukacyjnych * 5.2. Określenie szans i zagrożeń uczniów, jakie niesie powszechność wprowadzania obecnie elementów cyfrowej szkoły * 5.3. Przewidywane zmiany form i metod kształcenia w powszechnym systemie oświaty szkolnej i odchodzenie od systemu klasowo-lekcyjnego na rzecz indywidualizacji kształcenia uczniów w sieci * Wnioski * Bibliografia * 6. Edukacja i nowoczesne technologie w społeczeństwie wiedzy * Leszek Zakrzewski * Wstęp * 6.1. Komunikacja - Informacja - Wiedza * 6.2. Nauczyciel w społeczeństwie wiedzy * 6.3. Wykluczenie cyfrowe * 6.4. Certyfikacja a doskonalenie nauczycieli * Wnioski * Bibliografia * 7. Kompetencje społeczne młodzieży w kontekście wyzwań mediów cyfrowych * Weronika Kowalska * Wstęp * 7.1. Kompetencje społeczne * 7.2. Kształtowanie kompetencji społecznych * 7.3. Internet - komunikacja w sieci * Wnioski * Bibliografia * 8. Konstruktywizm pedagogiczny a technologie informacyjne w edukacji wczesnoszkolnej * Nataliya Woźniak * Wnioski * Bibliografia * 9. Funkcjonowanie człowieka w cyberprzestrzeni - świat wirtualny w realiach second life * Przemysław Zapędowski * Wstęp * 9.1. Znaczenie Internetu w życiu współczesnych ludzi * 9.2. Wirtualne światy * 9.3. Reguły funkcjonowania w wirtualnych światach * 9.4. Świat wirtualny a świat rzeczywisty * Wnioski * Bibliografia * 10. "Media literacy" jako odpowiedź na zagrożenia związane ze światem mediów * Marta Czerwiec * Wstęp * 10.1. Media a społeczeństwo * 10.2. Niebezpieczne treści * 10.3. Seks w mediach - jak o tym rozmawiać? * 10.4. Przedszkolak jako świadomy widz * Wnioski * Bibliografia * 11. Nowy wymiar piśmienności wizualnej generacji Digital Natives. Wyzwania edukacyjne * Krzysztof Lewandowski * Wstęp * 11.1. Neurodydaktyczne aspekty procesu uczenia się generacji Digital Natives * 11.2. Ewolucja pojęcia piśmienności wizualnej * 11.3. Diagnoza stanu umiejętności wizualnych generacji Cyfrowych tubylców * 11.4. Rekomendacje dla edukacji wizualnej * 11.5. Refleksje autora wynikające z doświadczeń zdobytych podczas wykonywania pracy nauczyciela na kursach komputerowych dla dorosłych * Wnioski * Bibliografia * 12. Komunikacja społeczna w świecie realnym, w cyberprzestrzeni oraz w rzeczywistości wirtualnej * Jacek Frentzel * Wstęp * 12.1. Kilka słów o społeczeństwie * 12.2. Komunikacja jako styl, proces i wpływ * 12.3. Komunikacja interpersonalna - liczy się nie tylko treść
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17384 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej