Cęcelek Grażyna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
WP130 (św. Wincentego 85)
(2)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Cęcelek Grażyna
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Roberts Nora
(165)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Dziecko
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedeutolodzy
(1)
Pedeutologia
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
Socjalizacja
(1)
Ubóstwo
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Wychowanie
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Temat: miejsce
Łowicz (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 265-278.
Rola rodziny w wychowaniu młodego pokolenia. Zmieniające się konteksty współczesnej rodziny polskiej. Problematyka i wymiar społeczny ubóstwa. Uwarunkowania dostępu młodego pokolenia do edukacji. Sytuacja szkolna ucznia z rodziny z problemem ubóstwa materialnego niezawinionego i zawinionego. Profilaktyka i kompensacja skutków socjalizacji dziecka w rodzinie z problemem ubóstwa materialnego
Rozdział I. ROLA RODZINY W WYCHOWANIU MŁODEGO POKOLENIA * 1.Znaczenie rodziny jako środowiska wychowawczego * 2.Problematyka powodzeń i niepowodzeń szkolnych * 3.Uwarunkowania oraz objawy nieprzystosowania społecznego * 4.Udział rodziny w kształtowaniu aspiracji edukacyjnych dziecka * 5.Środowisko rodzinne jako wyznacznik osiągnięć szkolnych dziecka w świetle dotychczasowych badań * Rozdział II. ZMIENIAJĄCE SIĘ KONTEKSTY WSPÓŁCZESNEJ RODZINY POLSKIEJ * 1.Geneza rodziny współczesnej i kierunki jej przemian * 2.Trudności adaptacyjne rodziny do nowej rzeczywistości gospodarczej * 3.Problemy wychowawcze i zagrożenia współczesnej rodziny * 4.Dziecko w rodzinie funkcjonalnej i dysfunkcjonalnej * 5.Rodzina o skumulowanych czynnikach patogennych * Rozdział III. PROBLEMATYKA I WYMIAR SPOŁECZNY UBÓSTWA * 1.Definicje i miary ubóstwa * 2.Przyczyny pauperyzacji społeczeństwa polskiego * 3.Ubóstwo jako czynnik kryzysowy we współczesnej rodzinie polskiej * 4.Proces socjalizacji dziecka w rodzinie dotkniętej problemem biedy * 5.Wykluczenie społeczne jako następstwo egzystencji w warunkach ubóstwa materialnego * Rozdział IV. UWARUNKOWANIA DOSTĘPU MŁODEGO POKOLENIA DO EDUKACJI * 1.Znaczenie wykształcenia we współczesnym świecie * 2.Społeczne uwarunkowania nierówności edukacyjnych * 3.Ubóstwo materialne rodziny jako bariera kariery szkolnej dziecka * 4.Edukacja szansą na osiągnięcie awansu społecznego dla dziecka z rodziny ubogiej * 5.Instrumenty wyrównywania szans edukacyjnych * Rozdział V. METODOLOGICZNE ZAŁOŻENIA BADAŁ WŁASNYCH * 1.Przedmiot i cel badań oraz uzasadnienie wyboru problematyki badawczej * 2.Problemy badawcze * 3.Metody, techniki i narzędzia badawcze * 4.Zmienne i wskaźniki oraz sposoby ich konstrukcji * 4.1.Wyodrębnienie wskaźników zmiennej niezależnej i zmiennej zależnej * 4.2.Sposoby konstrukcji wskaźników zmiennej niezależnej * 4.3.Sposoby konstrukcji wskaźników zmiennej zależnej * 4.4.Ogólny model zależności między zmiennymi występującymi w badaniach * 5.Metody statystyczne analizy wyników badań * 6.Przebieg badań oraz charakterystyka terenu badań i populacji badawczej * Rozdział VI. SYTUACJA DOMOWA DZIECKA Z RODZINY Z PROBLEMEM UBÓSTWA MATERIALNEGO NIEZAWINIONEGO I ZAWINIONEGO * 1.Struktura społeczna rodziny * 2.Wykształcenie rodziców oraz źródła dochodu rodziny * 3.Warunki mieszkaniowe rodziny * 4.Negatywne społecznie czynniki występujące w rodzinie * 5.Zaspokajanie przez rodziców potrzeb dziecka * 5.1.W yżywienie i ubranie dziecka oraz wyposażenie go w pomoce naukowe * 5.2.Stosunek rodziców do dziecka * 5.3.Zaspokajanie potrzeb kulturowych * 5.4.Współpraca rodziców ze szkołą * 6.Atmosfera domowa rodziny * 7.Aspiracje edukacyjne rodziców względem dziecka * Rozdział VII. SYTUACJA SZKOLNA UCZNIA Z RODZINY Z PROBLEMEM UBÓSTWA MATERIALNEGO NIEZAWINIONEGO I ZAWINIONEGO * 1.Osiągnięcia szkolne ucznia * 2.Przystosowanie społeczne ucznia * 2.1.Motywacja ucznia do nauki szkolnej * 2.2.Uspołecznienie ucznia * 2.3.Zachowanie się antypołeczne ucznia * 2.4.Przyhamowanie ucznia * 3.Aspiracje edukacyjne ucznia * 4.Samopoczucie ucznia w grupie rówieśniczej * Rozdział VIII. PROFILAKTYKA 1 KOMPENSACJA SKUTKÓW SOCJALIZACJI DZIECKA W RODZINIE Z PROBLEMEM UBÓSTWA MATERIALNEGO * 1.Szkoła jako koordynator działań mających na celu pomoc * uczniowi z rodziny z problemem ubóstwa materialnego * 2.Metodyka pracy wychowawczej z dzieckiem z rodziny w sytuacji ubóstwa materialnego niezawinionego i zawinionego * 3.Postulaty optymalizacyjne dla praktyki pedagogicznej oraz teorii oddziaływań opiekuńczo-wychowawczych * PROGRAM PRACY WYCHOWAWCZEJ NASTAWIONY NA WZMACNIANIE POCZUCIA WŁASNEJ WARTOŚCI ORAZ KSZTAŁTOWANIE POSTAWY ALTRUIZMU
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15768 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wokół podstawowych zagadnień pedeutologii / Grażyna Cęcelek. - Wydanie pierwsze. - Warszawa: Difin, copyright 2023. - 259 stron : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach [236]-259.
Autorka dokonała analizy problematyki obejmującej dwa podstawowe obszary: proces kształtowania się myśli pedeutologicznej na przestrzeni dziejów oraz proces ewolucji roli nauczyciela - w celu ukształtowania u czytelników refleksyjnego nastawienia do wiedzy o pedeutologii jako znaczącej subdyscyplinie pedagogiki oraz o specyfice zmieniającej się w szybkim tempie rzeczywistości społeczno-edukacyjnej stanowiącej przestrzeń pracy współczesnego nauczyciela. Przedstawione przemyślenia, wątpliwości i kwestie dyskusyjne nastawione są na zachęcenie czytelnika do rozważań nad zawodem nauczyciela we współczesnym świecie oraz nad specyfiką procesu edukacji i wychowania młodego pokolenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22663 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej