Rozwój poznawczy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(25)
Forma i typ
Książki
(25)
Poradniki i przewodniki
(10)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Publikacje naukowe
(4)
Proza
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(33)
wypożyczone
(5)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(1)
BD40 (Suwalska 11)
(4)
BD52 (Rembielińska 6a)
(1)
BD53 (Bazyliańska 6)
(2)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(3)
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
W29 (Rembielińska 6a)
(3)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(2)
W72 (Suwalska 11)
(2)
W85 (Jórskiego 41)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(15)
Autor
Brodowska Aleksandra
(3)
Czernova Marina
(3)
Rekosz-Domagała Lidia
(3)
Michałowska Tamara
(2)
Montessori Maria (1870-1952)
(2)
Anderson Poul (1926-2001)
(1)
Aznárez Nitdia
(1)
Bajko Małgorzata
(1)
Bilbao Alvaro (1976- )
(1)
Camarda Sylwia (1983- )
(1)
Chmura Joanna (logopeda)
(1)
Chrapkowicz-Sawicka Anna
(1)
Cieszyńska Jadwiga (1955- )
(1)
Conroy Pat (1945- )
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Hanson Rick
(1)
Helwing Daniela
(1)
Janiszewska Monika (dziennikarstwo)
(1)
Leszczyński Andrzej (tłumacz)
(1)
Malinowska Dominika
(1)
Munoz Beatriz M. (1983- )
(1)
Murray Lynne (1950- )
(1)
Nawolska Barbara
(1)
Nęcka Edward (1953- )
(1)
Pauluk Dorota
(1)
Pawluczuk-Solorz Monika
(1)
Plisenko Martyna
(1)
Rojkowska Katarzyna
(1)
Siara Olga
(1)
Stasiak Tomasz (ilustrator)
(1)
Strzałkowska Anna
(1)
Trusiewicz Marlena
(1)
Tullet Hervé (1958- )
(1)
Tychmanowicz Marta
(1)
Zawadzki Zbigniew
(1)
Zawanowska Maria (1950- )
(1)
Łapiński Jacek (prawo)
(1)
Żądło-Treder Joanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(16)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(22)
1901-2000
(3)
1945-1989
(3)
Kraj wydania
Polska
(25)
Język
polski
(25)
Odbiorca
Rodzice
(8)
0-5 lat
(5)
Dzieci
(5)
Wychowawcy małych dzieci
(3)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(2)
Literatura francuska
(1)
Temat
Kobieta
(5201)
Rodzina
(4008)
Przyjaźń
(3826)
Miłość
(3252)
Tajemnica
(2947)
Rozwój poznawczy
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2933)
Relacje międzyludzkie
(2512)
Zabójstwo
(2168)
Życie codzienne
(1905)
Magia
(1728)
Zwierzęta
(1602)
Dzieci
(1587)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1524)
Uczucia
(1396)
Nastolatki
(1375)
II wojna światowa (1939-1945)
(1363)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1346)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1013)
Chłopcy
(996)
Trudne sytuacje życiowe
(992)
Sekrety rodzinne
(929)
Wybory życiowe
(928)
Policjanci
(907)
Żydzi
(891)
Relacja romantyczna
(878)
Osoby zaginione
(876)
Władcy
(869)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(819)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(774)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(741)
Walka dobra ze złem
(716)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(692)
Koty
(679)
Krainy i światy fikcyjne
(678)
Arystokracja
(674)
Stworzenia fantastyczne
(667)
Mężczyzna
(649)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(637)
Poszukiwania zaginionych
(635)
Uprowadzenie
(634)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(621)
Wakacje
(606)
Wojna
(597)
Dziennikarze
(585)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(562)
Polacy za granicą
(558)
Zemsta
(551)
Wojsko
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(504)
Zakochanie
(502)
Czytanie
(497)
Dziadkowie i wnuki
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Osobowość
(473)
Spisek
(472)
Seryjni zabójcy
(469)
Przyroda
(460)
Ojcowie i córki
(454)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Marzenia
(444)
Samotność
(444)
Język angielski
(433)
Nauka
(432)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Nauczanie początkowe
(427)
Czarownice i czarownicy
(426)
Ludzie bogaci
(426)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(417)
Politycy
(409)
Samopoznanie
(409)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Poradnik
(10)
Opracowanie
(5)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Książka obrazkowa
(2)
Monografia
(2)
Powieść
(2)
Arkusz obserwacji
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Książki dla małych dzieci
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Science fiction
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(15)
Psychologia
(6)
Medycyna i zdrowie
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Biologia
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
25 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Olśnienie / Poul Anderson ; przełożyła Martyna Plisenko. - Wydanie II poprawione. - Poznań : Dom Wydawniczy Rebis, 2023. - 214 stron ; 23 cm.
(Wehikuł Czasu / Rebis)
Wydanie I ikazało się w 2010 roku nakładem Agencji "Solaris" (Genesis/Olśnienie).
Pewnego dnia zatrzaśnięty w pułapce królik nagle pojął, jak się z niej wydostać. Znudzony tabliczką mnożenia chłopiec, bazgrząc na kartce esy-floresy, „odkrył” rachunek różniczkowy. Gospodyni domowa uświadomiła sobie, że jej życiu brak głębszego sensu, a w ośrodkach naukowych aż się zagotowało od nowych koncepcji i rewolucyjnych wynalazków…
Ziemia po raz pierwszy od kilkudziesięciu milionów lat wyszła z kosmicznego pola spowalniającego aktywność neuronową. Co czeka planetę, na której każda żywa istota doświadcza gwałtownego rozwoju inteligencji? [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 amer. F (2 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: El cerebro del niŁo explicado a los padres.
W trakcie pierwszych sześciu lat życia dziecięcy mózg dysponuje możliwościami, których nie będzie mieć już nigdy potem. Alvaro Bilbao, doktor psychologii i neuropsycholog, tłumaczy, jak działa mózg małego dziecka i jak wiedza na ten temat może znacząco pomóc w budowaniu głębokich i satysfakcjonujących relacji między rodzicami i dziećmi. Ten praktyczny przewodnik dla rodziców i wychowawców, napisany żywym i przystępnym językiem, podsumowuje współczesną wiedzę psychologiczną, która pomaga wspierać dzieci w ich intelektualnym i emocjonalnym rozwoju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 22.06.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 10.05.2024)
Książka
W koszyku
Na okładce: Inspirujące pomysły na pracę z dziećmi w wieku 2-3 lat i starszymi. Instrukcje w formie historyjki do wspólnego czytania. Cenne wskazówki.
Chcielibyście pracować z maluchami w najbliższym Wam otoczeniu zgodnie z zasadami pedagogiki Montessori Autorki, doświadczone w pracy z małymi dziećmi, pokażą Wam, jak twórczo spędzać z nimi czas, korzystając z dostępnych przedmiotów i materiałów. Razem ze swoją pociechą możecie przeczytać historyjkę o dziecku odkrywającym świat z rodzicami i na jej podstawie odtworzyć czynności do wspólnego wykonania. Proste wskazówki i pokazanie celów edukacyjnych to atuty tej książki, która pozwoli Wam dobrze i mądrze przebywać z małym dzieckiem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21883 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Inspirujące pomysły na pracę z dziećmi w wieku 2-3 lat i starszymi. Instrukcje w formie historyjki do wspólnego czytania. Cenne wskazówki.
Chcielibyście pracować z maluchami w najbliższym Wam otoczeniu zgodnie z zasadami pedagogiki Montessori Autorki, doświadczone w pracy z małymi dziećmi, pokażą Wam, jak twórczo spędzać z nimi czas, korzystając z dostępnych przedmiotów i materiałów. Razem ze swoją pociechą możecie przeczytać historyjkę o dziecku odkrywającym świat z rodzicami i na jej podstawie odtworzyć czynności do wspólnego wykonania. Proste wskazówki i pokazanie celów edukacyjnych to atuty tej książki, która pozwoli Wam dobrze i mądrze przebywać z małym dzieckiem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21884 (1 egz.)
(dostępność ok. 06.06.2024)
Książka
W koszyku
Na okładce: Inspirujące pomysły na pracę z dziećmi w wieku 2-3 lat i starszymi. Instrukcje w formie historyjki do wspólnego czytania. Cenne wskazówki.
Chcielibyście pracować z maluchami w najbliższym Wam otoczeniu zgodnie z zasadami pedagogiki Montessori Autorki, doświadczone w pracy z małymi dziećmi, pokażą Wam, jak twórczo spędzać z nimi czas, korzystając z dostępnych przedmiotów i materiałów. Razem ze swoją pociechą możecie przeczytać historyjkę o dziecku odkrywającym świat z rodzicami i na jej podstawie odtworzyć czynności do wspólnego wykonania. Proste wskazówki i pokazanie celów edukacyjnych to atuty tej książki, która pozwoli Wam dobrze i mądrze przebywać z małym dzieckiem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21885 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wokół podstawowych zagadnień pedeutologii / Grażyna Cęcelek. - Wydanie pierwsze. - Warszawa: Difin, copyright 2023. - 259 stron : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach [236]-259.
Autorka dokonała analizy problematyki obejmującej dwa podstawowe obszary: proces kształtowania się myśli pedeutologicznej na przestrzeni dziejów oraz proces ewolucji roli nauczyciela - w celu ukształtowania u czytelników refleksyjnego nastawienia do wiedzy o pedeutologii jako znaczącej subdyscyplinie pedagogiki oraz o specyfice zmieniającej się w szybkim tempie rzeczywistości społeczno-edukacyjnej stanowiącej przestrzeń pracy współczesnego nauczyciela. Przedstawione przemyślenia, wątpliwości i kwestie dyskusyjne nastawione są na zachęcenie czytelnika do rozważań nad zawodem nauczyciela we współczesnym świecie oraz nad specyfiką procesu edukacji i wychowania młodego pokolenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22663 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak rozpocząć pracę terapeutyczną z małym dzieckiem? : obserwacja / Joanna Chmura. - Wydanie I. - Kraków : Impuls, 2022. - 62, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronie [63].
Obserwacja jest poradnikiem wiedzy dla terapeutów rozpoczynających pracę z dziećmi z deficytami rozwojowymi, niepełnosprawnościami i innymi zaburzeniami rozwoju dzieci w wieku od 5 do 10 roku życia. Opisuje jak od samego początku zająć się dzieckiem w ujęciu wielodyscyplinarnym, jak poprowadzić właściwie obserwację, na podstawie której sporządzany jest optymalny program terapii dziecka. Wskazuje jak poprowadzić pierwsze wizyty dziecka w sposób wyczerpujący wiedzę na temat jego rozwoju. Opisuje sfery rozwojowe i umiejętność terapeutycznego postrzegania ich w kontekście normy biologicznej, a ewentualnych odstępstw od niej. Porównuje wiek biologiczny z wiekiem rozwojowym dziecka. Poradnik prowadzi terapeutę przez wszystkie sfery rozwojowe dziecka. Tłumaczy, na co zwracać uwagę w przygotowaniu zajęć, jak oceniać dziecko i jak prowadzić obserwację różnicową. Jest punktem wyjścia do podjęcia pierwszych kroków terapeutycznych w pracy z dzieckiem z deficytami. Książka napisana jest z myślą o terapeutach pracujących czynnie i w procesie z dziećmi z niepełnosprawnościami i deficytami rozwojowymi. Książka Jak rozpocząć pracę terapeutyczną z małym dzieckiem? Obserwacja zawiera również arkusz obserwacji dla terapeuty jako gotowy materiał do podjęcia pracy z dzieckiem. Książka opatrzona jest rysunkami metodą sketchnotingu i flipchartelingu, które wprowadzają czytelnika w każdy rozdział. [Opis pochodzi ze strony taniaksiazka.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22742 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 197-203.
"Słuch"to pierwsza część z serii "Neurobiologiczne podstawy rozwoju poznawczego" autorstwa Prof. Jagody Cieszyńskiej-Rożek.Pozycja jest przeznaczona dla logopedów, terapeutów, psychologów oraz rodziców, których interesuje możliwość prowadzenia skutecznej stymulacji z wykorzystaniem wiedzy na temat neurobiologicznych podstaw kształtowania się procesów poznawczych.Autorka podaje przykłady ćwiczeń stymulujacych funkcje słuchowe w okresie prenatalnym, w wieku niemowlęcym, poniemowlęcym oraz przedszkolnym. Ponadto w tej pozycji znajdziecie Państwo opis prawidłowego sposobu badania dominacji ucha oraz zasady prowadzenia terapii. Autorka zwraca uwagę na to, jak istotna jest stymulacja przetwarzania informacji dźwiękowych dla dalszego prawidłowego rozwoju dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19626 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Conrack / Pat Conroy ; przekład Andrzej Leszczyński. - Wydanie I. - Warszawa : Amber, 1997. - 295, [1] strona ; 22 cm.
(Złota Seria : światowe wydarzenia literackie)
Tytuł oryginału: "The water is wide".
Wyspa Yamacraw jest oddzielona od wybrzeży Karoliny Południowej tylko wąskim pasmem oceanu. Od współczesnej Ameryki wydaje się jednak oddalona o lata świetlne, jest bowiem zdumiewającą enklawą nędzy i zacofania. Życie mieszkańców ulega zmianie wraz z przybyciem na wyspę młodego nauczyciela. Conrack w nader oryginalny sposób wprowadza swoich wychowanków w wiek dwudziesty.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 amer. (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 amer. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 amer. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 amer. (1 egz.)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
U dołu okładki: Wystarczy kilka minut dziennie, aby dzięki ukrytej mocy doświadczeń zbudować nowe struktury neuronowe w mózgu i całkowicie zmienić swoje życie!
Na stronie redakcyjnej: Wydanie pierwsze w języku polskim 2016 rok.
Bibliografia na stronach [237]-249. Indeks.
Dlaczego łatwiej jest nam koncentrować się na złości, zmartwieniach czy doznanej krzywdzie? Dlaczego skupiamy się na negatywnych doświadczeniach, a nie przywiązujemy większej wagi do tych pozytywnych? Co sprawia, że latami pamiętamy drobne przykrości, a z trudem przypominamy sobie przyjemne chwile? W toku ewolucji ludzki mózg rozwinął się w taki sposób, by szybko się uczyć i wyciągać wnioski ze złych doświadczeń. Stanowił wewnętrzny system ostrzegania przed niebezpieczeństwami. Nastawienie na wychwytywanie zagrożeń pomagało naszym przodkom przetrwać. Dzisiaj nie musimy każdego dnia walczyć o życie, ale nasz mózg nadal działa tak samo - każdą negatywną sytuację uznaje za zagrożenie i "pamięta" o wiele dłużej niż pozytywne doświadczenie. Możemy jednak to zmienić i "zaprogramować" swój mózg tak, aby działał inaczej. Mózg jest plastyczny i doświadczenia mogą go kształtować. Zmienia się w zależności od tego, na czym się koncentrujemy. Jeśli nieustannie skupiasz się na zmartwieniach, zagrożeniach czy urazach, to stajesz się bardziej podatny na lęk, przygnębienie, smutek czy poczucie winy. Jeżeli zaś skoncentrujesz się na dobrych wydarzeniach, to twój mózg przybierze inny kształt, będzie "zaprogramowany" na siłę i odporność, realistycznie optymistyczne nastawienie, pozytywny nastrój oraz poczucie własnej wartości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mamo, co by było, gdyby... / Monika Janiszewska, Małgorzata Bajko ; ilustracje Tomasz Stasiak. - Gliwice : Sensus, copyright 2019. - 253, [2] strony : ilustracje kolorowe ; 17 cm.
Na okładce: Jak i po co rozmawiać z dzieckiem na trudne tematy.
Bibliografia na stronie [255].
Jak i po co rozmawiać z dzieckiem na trudne tematy. Zna to każdy rodzic kilkulatka. Wystarczy fragment rozmowy dorosłych czy wiadomości w radiu i już się pojawiają. Trudne pytania. Całkiem niedziecięca z pozoru chęć rozmowy na tematy, które wydają się nam zupełnie nieodpowiednie dla kilkulatka. O śmierć, chorobę, przyczyny, dla których na świecie istnieje zło, albo o seks. Często ciężko jest na takie pytania odpowiedzieć. Minuty mijają, malec czeka z rozdziawioną buzią, a rodzic panikuje, bo jak to tak - rozmawiać z maluchem o takich rzeczach? Gdzie znaleźć odpowiednie słowa? Jak zaspokoić dziecięcą ciekawość i równocześnie nie zszokować, nie wystraszyć młodego człowieka? A może skłamać albo po prostu skierować uwagę pociechy na coś innego? Tego ostatniego robić nie wolno. Nawet jeśli sami czujemy obawę, jeśli nie chcemy na dany temat rozmawiać, bo nie jesteśmy z nim "ułożeni", dziecka nie można zbywać ani oszukiwać. Trzeba podjąć wyzwanie i - skoro nasza pociecha pyta o poważne sprawy - potraktować to poważnie. Oczywiście odpowiednio do wieku. Najlepiej uzbrajając się wcześniej w niezbędną wiedzę z zakresu dziecięcej psychologii, podaną w praktycznej formie. Takiej, jaką zaprezentowano na kartach tej książki. Autorki są mamami wyjątkowo ciekawskich, żywo zainteresowanych "dorosłym światem" kilkulatków. Wybrały trzydzieści zagadnień, do których przypisały wątki przydatne w rozmowie - sprawdziły je na sobie i własnych pociechach. Jeśli Twoje dzieci również oczekują przystępnych odpowiedzi na trudne pytania, przeczytaj tę książkę!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dlaczego warto czytać?! / Jacek Łapiński. - Wydanie III, poprawione. - Łapy : Jacek Łapiński Media SMS, 2020. - 162 strony : faksymilia ; 21 cm.
Na okładce: Pasja zamiast nałogów - chyba że nałóg namiętnego czytania.
Myślenie to proces nieustanny. Przecież nie przestaniesz myśleć. Dlatego też nie przestawaj czytać! Co byśmy robili, gdyby nie było w naszym świecie książek? Bez książek siedzielibyśmy teraz na łące i paśli owce. Śmiejesz się? Powiem Ci, że bez książek nie byłoby ani telefonu, ani telewizora, ani komputera i Internetu. Nie wierzysz? To obejrzyj film o kulturach pierwotnych. Żyją bez książek i na prostym poziomie. Nasz XXI wiek (pomimo pewnych trudności) jest jednak wiekiem możliwości. Porównaj poziom rozwoju kultury piśmiennej i niepiśmiennej. Analfabetyzm XIX wieku - to brak umiejętności czytania i brak możliwości czytania. Analfabetyzm XXI wieku - to brak umiejętności zrozumienia tekstu i brak chęci czytania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ćwiczenia z myślenia dla 3-4-latka / Tamara Michałowska. - [Wrocław] : [Siedmioróg], [2019]. - 43 strony : ilustracje ; 28 cm.
(Zeszyt ćwiczeń przedszkolaka)
Zeszyt ćwiczeń z myślenia jest doskonałą pomocą dydaktyczno-aktywizującą dla dzieci w wieku od 3 do 4 lat. Nadaje się zarówno do pracy w przedszkolu, jak i w domu z rodzicami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20385 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ćwiczenia z myślenia dla 4-5-latka / Tamara Michałowska. - [Wrocław] : [Siedmioróg], [2019]. - 40 stron : ilustracje ; 28 cm.
(Zeszyt ćwiczeń przedszkolaka)
W tej wartościowej i pięknie ilustrowanej książeczce edukacyjnej znajduje się 40 zadań dla przedszkolaków w wieku 4-5 lat. Wielkim atutem książki jest różnorodność zadań, zarówno pod względem stopnia trudności, jak i umiejętności, dzięki czemu dziecko udoskonali między innymi umiejętność logicznego myślenia, spostrzegawczość, sprawność manualną, rozpoznawanie kolorów i kształtów, a równocześnie zacznie przygotowywać się do nauki pisania i liczenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20386 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie redakcyjnej: Publikacja wydana we współpracy z Fundacją Villa Montessori.
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę "dla dziecka" i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie - rodzicom. Do rodziców to wybór krótkich, skłaniających do refleksji tekstów, które w prosty sposób przybliżają najważniejsze idee dotyczące rozwoju i wychowania dzieci, będące zarazem podstawą pedagogiki Montessori. Karmimy dziecko pożywnym jedzeniem, żeby jego małe ciało mogło rosnąć - i analogicznie musimy zapewnić mu odpowiedni pokarm dla rozwoju psychicznego i moralnego.Tak jak nie potrafimy bezpośrednio pomóc ciału dziecka osiągnąć dojrzałości, tak też nie możemy ukształtować za nie jego umysłu ani charakteru. Możemy jednak zaspokajać jego potrzeby psychiczne, tak jak zaspokajamy jego potrzeby cielesne - do obu należy podchodzić w równie naukowy sposób.Z tekstu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22098 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Umysł dziecka / Maria Montessori ; przekład Maria Zawanowska. - Warszawa : Bellona, copyright 2023. - 365, [3] strony : ilustracje ; 22 cm.
Tytuł oryginału: La mente del bambino.
Maria Montessori była włoską lekarką i pedagożką, która pod wpływem oświadczeń pracy z dziećmi z problemami psychicznymi i ubogimi stworzyła nową metodę wychowawczą. Jej podstawą jest nieskrępowany rozwój dzieci na różnych płaszczyznach zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami. Należy wykorzystać ich naturalną kreatywność, ciekawość świata, chęć uczenia się, rozwoju współpracy i zabawy z innymi dziećmi. Dotyczy to zwłaszcza okresu do szóstego roku życia, gdy dzieci rozwijają się najszybciej, a ich umysł jest najbardziej chłonny. Dorośli - rodzice, nauczyciele i opiekunowie - powinni je w tym wspierać, a nie formować za pomocą nakazów i kar. Tę metodę do dziś stosuje się w przedszkolach Montessori.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22335 (1 egz.)
(dostępność ok. 05.07.2024)
Książka
W koszyku
Wskazówki, jak zaspokoić wrodzoną ciekawość dziecka Zasiewaj w dzieciach dobre idee, nawet jeśli ich nie rozumieją. Upływające lata zatroszczą się o to, by pojęły ich znaczenie i rozkwitły w ich sercach. - Maria Montessori Zabawy, które kształtują samodzielność i kreatywność dziecka "Montessori. 80 zabaw z dziećmi" to praktyczny przewodnik z pomysłami na montessoriańskie zabawy i ćwiczenia, które można przeprowadzić z przedszkolakami w domu. Ich celem jest odkrywanie świata w sposób, który sprawi dzieciom i rodzicom przyjemność i który wzmocni dobre relacje w rodzinie.Zgodnie z filozofią Marii Montessori wszystkie zabawy przedstawione w tej książce są związane z podstawowymi potrzebami i zainteresowaniami dzieci oraz wykorzystują fazy wrażliwe w ich rozwoju, gdy uczą się one nowych umiejętności wyjątkowo łatwo i szybko.Autorki prezentują m.in.:aktywności rozwijające praktyczne umiejętności życiowe, takie jak ubieranie się, sprzątanie, gotowanie, nawiązywanie kontaktu z innymi;ćwiczenia z materiałami sensorycznymi, które porządkują wiedzę dotyczącą właściwości przedmiotów, ich wymiarów, kształtów, barw i faktur, przygotowując intelekt do myślenia abstrakcyjnego;trening przygotowujący do nauki czytania i pisania;działania matematyczne, które wymagają m.in. liczenia, dodawania, odejmowania, mnożenia, dzielenia oraz klasyfikowania i porządkowania;aktywności, które pomogą zrozumieć abstrakcyjny upływ czasu w konkretny i doświadczalny sposób; zabawy badawcze i eksperymentalne umożliwiające odkrywanie praw świata przyrody;aktywności plenerowe umożliwiające rozwój bliskich relacji ze środowiskiem naturalnym.Zabawy są narzędziami, które pomogą rozbudzić wrodzoną ciekawość dziecka i ułatwić mu samodzielną naukę. Nie trzeba wykonywać ich wszystkich ani przestrzegać kolejności. Dziecko może po prostu przejrzeć strony tej książki i zdecydować, co je interesuje. Książka zawiera materiały do wycięcia oraz zestaw wielu pomocy do pobrania i wydrukowania!O autorkach: Beatriz M. Munoz - nauczycielka Montessori, edukatorka pozytywnej dyscypliny. Prowadzi blog Tigriteando, na którym prezentuje zabawy edukacyjne realizowane w domu ze swoimi dziećmi. Propaguje nie tylko montessoriańskie aktywności, lecz także własną wizję metody, łącząc ją z pozytywną dyscypliną i wychowaniem pełnym szacunku dla dzieci i dorosłych, którzy się nimi opiekują. Nitdia Aznárez - biolożka, nauczycielka w Forest Schools w Szkocji. Mieszka z dwiema córkami, dwoma synami, partnerem, kilkoma zwierzętami i wieloma (zbyt wieloma) roślinami. Miłośniczka natury i wełny. Prowadzi blog 3 Macarrons, na którym promuje ideę świadomego rodzicielstwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21271 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The psychology of babies : how relationships support development from birth to two.
Indeks.
Profesor psychologii Lynne Murray jest uznaną brytyjską badaczką wczesnego rozwoju dzieci. Jej książka "Psychologia małego dziecka" to znakomite źródło wiedzy zarówno dla rodziców (a także babć, dziadków oraz innych opiekunów), jak i dla specjalistów pracujących z dziećmi i rodzinami. Wyjątkowość tego przewodnika po różnych obszarach rozwoju dziecka w pierwszych dwóch latach życia polega na tym, że wszystkie przedstawione wnioski płynące ze współczesnych badań naukowych autorka ilustruje wynikami szczegółowej obserwacji zachowania i interakcji społecznych konkretnych dzieci. Bogaty materiał zdjęciowy pomaga dostrzec niezwykłą wrażliwość dziecka na otoczenie społeczne i umożliwia odczytanie istotnego znaczenia wielu dziecięcych zachowań często uznawanych za przypadkowe. A przede wszystkim unaocznia ogromny wkład dziecka we własny rozwój i doniosłą rolę rodziców we wspieraniu jego rozwoju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20275 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 979)
Bibliografia, netografia na stronach 159-165.
Dostępna także jako e-book.
Książka składa się z dwóch części. Pierwsza pozwala zapoznać się z pojęciami dotyczącymi jednostek miary. Druga dotyczy dydaktycznych koncepcji kształtowania pojęcia miary. Może posłużyć nie tylko nauczycielom, ale też wszystkim, którzy mają dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57931 (1 egz.)
Kaucja: 18,34 zł
Książka
W koszyku
Literatura cytowana na stronach 169-184.
Czy umysł można trenować, tak jak trenuje się mięśnie? Jak trzeba zorganizować trening mentalny, aby miał sens? Czy efekty takiego treningu są wydatne? Czy są długotrwałe? Czy efekty treningu generalizują się, obejmując nie tylko ćwiczoną funkcję lub sprawność, ale również sprawności ogólne, w tym - inteligencję? Czy ma znaczenie, kto trenuje - jaką ma wyjściową sprawność umysłową lub poziom inteligencji?Ludzie zawsze marzyli o ulepszeniu samych siebie. Filozofia, szczególnie etyka filozoficzna, była uprawiana jako refleksja nad moralnością, ale też jako możliwa droga moralnego doskonalenia człowieka. Systemów religijnych właściwie nie sposób sobie wyobrazić bez takiego czy innego programu moralnego samodoskonalenia. Czy te wysiłki coś dały, to osobna kwestia.Wraz z rozwojem nowożytnej nauki, marzenia o ulepszeniu człowieka objęły inne, poza moralnością, obszary i dziedziny życia. Rozwój biologii i medycyny poprawił stan naszego zdrowia, wydłużył czas życia i poprawił jego jakość. Rozwój fizyki i chemii zmienił otoczenie człowieka i zwielokrotnił jego możliwości. O rewolucji informacyjnej można powiedzieć, że zmieniła nasze życie gwałtownie i radykalnie. Czy poprawiła, to się dopiero okaże.Na tym tle ostatnio szczególnie wyróżniają się treningi poznawcze. W przeciwieństwie do psychoterapii, ich praktykowanie nie wymaga żadnego certyfikatu. A ponieważ daje się zauważyć silna i szeroko rozpowszechniona wiara w ich skuteczność, coraz więcej osób i firm funduje sobie lub swoim pracownikom tego rodzaju usługi.Trening poznawczy dzisiaj to nie tylko dziedzina badań, ale również coraz bardziej rosnący biznes. Na rynku działają liczne firmy sprzedające zestawy ćwiczeń poznawczych, zwykle w postaci gier komputerowych. Produkty te są na ogół reklamowane jako ćwiczenia rozwijające mózg, a konkretny zestaw ćwiczeń poznawczych zazwyczaj nosi nazwę zawiązującą do euronauka, np. neurobik (ang. Neurobics), w analogii do aerobiku . Nie znaczy to oczywiście, że mamy tu do czynienia z oddziaływaniem bezpośrednio ulepszającym mózg, dane empiryczne dotyczące skuteczności "neurotreningów" nakazują daleko posunięty sceptycyzm.W związku z możliwymi nadużyciami, a także ze względu na naturalną potrzebę poznawczą, trzeba postawić pytanie o skuteczność treningu poznawczego. Temu służy ta książka. Jej głównym celem jest przedstawienie czytelnikowi ogólnej panoramy tego obszaru badawczego i aplikacyjnego współczesnej psychologii, który dotyczy różnych form treningu poznawczego. Opisując treningi, będziemy wielokrotnie stawiać pytanie, czy są one skutecznym narzędziem usprawniania różnych funkcji umysłu ludzkiego. A badając skuteczność, trzeba poddać się rygorom intelektualnym wymaganym od metodologicznie poprawnego badania naukowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19625 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej