Chrabski Bartosz
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Chrabski Bartosz
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(189)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(166)
Roberts Nora
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(134)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Analiza systemowa
(1)
Inżynieria systemów
(1)
Inżynieria wymagań
(1)
Programowanie (informatyka)
(1)
Gatunek
Podręczniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
Inżynieria wymagań w praktyce / Bartosz Chrabski, Karolina Zmitrowicz. - Wydanie I. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, copyright 2015. - 382 strony : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 375-376. Indeks.
Dla osób zawodowo zajmujących się analizą biznesową i systemową.
Powodem napisania książki było rosnące zainteresowanie dziedziną inżynierii wymagań i zagadnień z nią bezpośrednio związanych jak modelowanie biznesowe czy zarządzanie projektem. Istniejące książki i publikacje z reguły koncentrują się na wybranych aspektach czy narzędziach inżynierii wymagań, brak jest natomiast publikacji opisujących całościowo proces inżynierii wymagań, jego kontekst w wytwarzaniu produktu, czynności i ich praktyczne zastosowanie, możliwe ryzyka i sposoby ich uniknięcia.Książka skierowana jest zarówno do osób zawodowo zajmujących się analizą biznesową i systemową, odpowiedzialnych za jakość oprogramowania i systemów oraz architektów czy kierowników projektów, jak i osób pragnących zrozumieć wyzwania związane z inżynierią wymagań i jej powiązania z innymi procesami w ogólnym procesie wytwarzania produktu. Dowiesz się: jak zarządzać wymaganiami w rożnych projektach od formalnych po zwinne (ang. Agile), jak przekładać język i potrzeby biznesu na ich realizację w systemach informatycznych, jak łatwo weryfikować możliwość realizacji wymagań przez rozpoczęciem projektu, jak zadawać pytania klientowi aby uniknąć problemów na końcu projektu.
Od Autorów * 1. Wprowadzenie do inżynierii wymagań * 1.1. Wyzwania związane z projektami IT * 1.1.1. Cele i wizja * 1.1.2. Złe planowanie projektu * 1.1.3. Słaba komunikacja * 1.1.4. Złe zarządzanie oczekiwaniami interesariuszy * 1.1.5. Problemy z wymaganiami i ich zakresem * 1.1.6. Brak umiejętności miękkich * 1.1.7. Nierealistyczne oczekiwania * 1.1.8. Brak zasobów ludzkich * 1.1.9. Brak odpowiedniego wsparcia narzędziowego i metodycznego * 1.2. Podstawowe definicje oraz klasyfikacje * 1.2.1. Wymagania biznesowe * 1.2.2. Wymagania interesariuszy * 1.2.3. Wymagania rozwiązania * 1.2.4. Wymagania przejścia * 1.3. Atrybuty wymagań * 1.4. Kryteria jakości wymagań * 1.5. Wymagania w procesie zapewnienia jakości oprogramowania * 1.6. Inżynieria wymagań oraz jej znaczenie w projekcie * 1.7. Podstawowe role w procesie inżynierii wymagań * 1.8. Koncepcja interesariuszy * 1.9. Standardy oraz normy * 1.9.1. ISO 9000 * 1.9.2. ISO/IEC 25000 – Software Engineering – Software Product Quality Requirements and Evaluation (SQuaRE) – Guide to SQuaRE * 1.9.3. ISO 9241 * 1.9.4. ISO 31000: Risk Management * 1.9.5. IEEE 610:1990: Standard Glossary of Software Engineering Terminology * 1.9.6. IEEE 828-2012: Standard for Configuration Management in Systems and Software Engineering * 1.9.7. IEEE 830-1998: Recommended Practice for Software Requirements Specifications * 1.9.8. IEEE 1233-1996: Guide for Developing of System Requirements Specifications * 1.9.9. IEEE 1362-1998: Guide for Information Technology – System Definition – Concept of Operations (ConOps) Document * 1.9.10. IEEE 29148-2011 – Systems and software engineering – Life cycle processes – Requirements engineering * 1.9.11. IEEE 1028:2008 Standard for Software Reviews and Audits * 1.9.12. SWEBOK: The Guide to the Software Engineering Body of Knowledge (ISO Technical Report 19759) * 1.9.13. CMMI * 1.9.14. BABOK – A Guide to the Business Analysis Body of Knowledge * 1.10. Słowniki * 2. Proces inżynierii wymagań * 2.1. Definicja procesu * 2.2. Inżynieria wymagań a analiza biznesowa * 2.3. Zasady tworzenia udanych wymagań * 2.3.1. Zrozum krytyczne cele najwyższego poziomu * 2.3.2. Koncentruj się na dostarczeniu wartości * 2.3.3. Zdefiniuj wymaganie jako „stan końcowy o wartości dla interesariusza” * 2.3.4. Wyrażaj wymagania ilościowo * 2.3.5. Nie mieszaj środków z celami * 2.3.6. Skup się na pożądanej jakości systemu, nie tylko na jego funkcjonalności * 2.3.7. Zapewnij „bogatą specyfikację” * 2.3.8. Wykonuj kontrolę jakości specyfikacji * 2.3.9. Uznaj, że wymagania się zmieniają * 3. Inżynieria wymagań a inne procesy * 3.1. Zarządzanie projektem * 3.2. Zarządzanie ryzykiem * 3.3. Testowanie i zapewnienie jakości * 3.4. Wpływ wymagań na inne artefakty projektu * 4. Inżynieria wymagań w procesach tworzenia oprogramowania * 4.1. Model V jako przykład kaskadowego wytwarzania systemów * 4.2. IBM Rational Unified Process * 4.2.1. Zarządzania wymaganiami w IBM Rational Unified Process * 4.2.2. Przepływ prac dla wymagań w IBM Rational Unified Process * 4.2.3. Role i artefakty w IBM Rational Unified Process * 4.3. Zwinne metodyki w zarządzaniu wymaganiami * 4.4. Programowanie ekstremalne * 4.5. Scrum (według Scrum.org) * 4.5.1. Rejestr produktowy, czyli metoda na zorganizowanie wymagań * 4.5.2. Wyzwania związane z migracją do Scrum * 4.6. Disciplined Agile Delivery * 4.7. Przypadek biznesowy * 4.7.1. Informacja o firmie i sytuacja rynkowa * 4.7.2. Potrzeba * 4.7.3. Rozwiązanie * 4.7.4. Zyski * 5. Identyfikacja wymagań * 5.1. Źródła wymagań * 5.2. Wizja oraz cel przedsięwzięcia * 5.3. Identyfikacja interesariuszy projektu * 5.4. Techniki identyfikacji wymagań * 5.4.1. Warsztat wymagań * 5.4.2. Wywiad * 5.4.3. Ankieta – kwestionariusz * 5.4.4. Samodzielna rejestracja * 5.4.5. Reprezentant klienta po stronie dostawcy * 5.4.6. Identyfikacja na podstawie istniejących dokumentów * 5.4.7. Ponowne użycie specyfikacji * 5.4.8. Obserwacja w terenie * 5.4.9. Mentorowanie/praktykowanie * 5.4.10. Burza mózgów * 5.4.11. Prototypowanie * 5.4.12. Przypadki użycia * 5.4.13. Scenorys * 5.5. Wymagania funkcjonalne i niefunkcjonalne * 6. Analiza wymagań * 6.1. Analiza problemu biznesowego * 6.2. Oganizacja wymagań * 6.3. Powiązania i zależności między wymaganiami * 6.4. Usuwanie konfliktów i duplikatów wymagań * 6.5. Kontrola jakości * 6.6. Szacowanie wysiłku * 6.6.1. Techniki wykorzystujące algorytmy * 6.6.2. Techniki wykorzystujące przybliżenia * 6.7. Priorytetyzacja wymagań * 6.8. Modelowanie rozwiązania * 6.8.1. Model dziedziny * 6.8.2. Diagram przepływu danych (ang. Data Flow Diagram) * 6.8.3. Diagram związków encji (ang. Entity Relationship Diagram) * 6.8.4. Modelowanie interfejsu użytkownika * 6.8.5. Unified Modeling Language (UML) * 6.8.6. System Modeling Language (SysML) * 6.8.7. Inne notacje do modelowania * 6.9. Akceptacja wymagań * 7. Specyfikacja wymagań * 7.1. Pojęcie specyfikacji * 7.2. Rodzaje specyfikacji * 7.2.1. Specyfikacja wymagań * 7.2.2. Specyfikacja rozwiązania * 7.2.3. Specyfikacja techniczna * 7.3. Szablony dla specyfikacji wymagań (na podstawie IEEE 830) * 7.3.1. IEEE 830 * 7.3.2. Wzorzec Volere * 7.3.3. Historie użytkownika * 7.3.4. Przypadki użycia jako sposób na wymagania funkcjonalne * 7.4. Jakość specyfikacji wymagań * 8. Zarządzanie wymaganiami * 8.1. Śledzenie wymagań * 8.2. Zarządzanie konfiguracją * 8.3. Zarządzanie zmianą * 8.4. Zarządzanie wymaganiami dotyczącymi projektu oraz systemu * 8.5. Plan zarządzania wymaganiami * 8.6. Przypadek biznesowy – wdrożenie procesu zarządzania wymaganiami * 8.6.1. Informacja o firmie i sytuacja rynkowa * 8.6.2. Potrzeba * 8.6.3. Rozwiązanie * 8.6.4. Zyski * 9. Wymagania a zarządzanie jakością * 9.1. Planowanie jakości * 9.2. Kontrola jakości * 9.2.1. Przeglądy * 9.2.2. Inspekcje * 9.2.3. Listy kontrolne * 9.3. Miary jakości wymagań * 9.4. Doskonalenie procesu * 10. Narzędzia wspierające proces inżynierii wymagań * 10.1. Narzędzia służące do zarządzania wymaganiami * 10.1.1. IBM Rational Requirements Composer * 10.1.2. Borland Caliber RM * 10.1.3. Serene Dimensions * 10.1.4. Rational DOORS (Dynamic Object Oriented Requirements System) * 10.1.5. Blueprint Requirements Center * 10.1.6. Open Source Requirements Management Tool/aNimble Platform * 10.1.7. Cechy dobrego narzędzia do zarządzania wymaganiami * 10.1.8. Wdrożenie narzędzia do zarządzania wymaganiami * 10.2. Czynniki istotne przy doborze odpowiednich narzędzi * 10.3. Narzędzia do modelowania wymagań * 10.3.1. Sparx Enterprise Architect * 10.3.2. IBM Rational Software Architect * 10.3.3. StarUML * 10.4. Narzędzia służące do modelowania procesów biznesowych * 10.4.1. Boc Group Adonis * 10.4.2. iGrafx Process * 10.4.3. BizAgi Process Modeler * 10.4.4. Rational System Architect * 10.5. Narzędzia do zarządzania konfiguracją * 10.5.1. GIT * 10.5.2. Subversion * 10.5.3. IBM ClearCase * 10.6. Narzędzia do zarządzania zmianami * 10.6.1. Atlassian Jira * 10.6.2. IBM Rational Team Concert * 10.7. Zarządzanie procesem testowania oprogramowania * 10.7.1. HP Quality Center * 10.7.2. IBM Rational Quality Manager * 10.7.3. Testia Tarantula * 10.7.4. Requirements Testing Hub * 10.7.5. TestLink * 10.8. Ryzyko związane ze złym zakupem narzędzia * Podsumowanie * Przypadki biznesowe * Projekt 1 - Wdrażanie procesu inżynierii wymagań * Informacja o firmie i sytuacja rynkowa * Potrzeba * Rozwiązanie * Zyski * Projekt 2 – Integracja narzędzi w procesie wytwarzania * Informacja o firmie i sytuacja rynkowa * Potrzeba * Rozwiązanie * Etap 1 – Integracja wymagań z procesem zarządzania testami * Etap 2 – Integracja wymagań z zarządzaniem konfiguracją * Etap 3 – Integracja wymagań z zarządzaniem zmianami * Zyski * Projekt 3 – Kontrola jakości wymagań na wczesnych etapach projektu * Informacja o firmie i sytuacja rynkowa * Potrzeba * Skutek * Przyczyna * Rozwiązanie * Projekt 4 – Zarządzanie wymaganiami przy użyciu historii użytkownika * Informacja o firmie i sytuacja rynkowa * Potrzeba * Rozwiązanie * Zyski * Bibliografia * Spis rysunków * Spis tabel * Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 56350 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej