Inżynieria systemów
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Chrabski Bartosz
(1)
Zmitrowicz Karolina
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Kobieta
(5227)
Rodzina
(4023)
Przyjaźń
(3840)
Miłość
(3262)
Tajemnica
(2964)
Inżynieria systemów
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2940)
Relacje międzyludzkie
(2524)
Zabójstwo
(2175)
Życie codzienne
(1911)
Magia
(1734)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1593)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1533)
Uczucia
(1407)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1367)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1135)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(1004)
Trudne sytuacje życiowe
(1004)
Wybory życiowe
(940)
Sekrety rodzinne
(934)
Policjanci
(908)
Żydzi
(895)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(865)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(823)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(776)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Arystokracja
(681)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(624)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(576)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(560)
Zemsta
(554)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(515)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(506)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(495)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(472)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(457)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Marzenia
(445)
Samotność
(445)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(424)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Gatunek
Podręczniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
Inżynieria wymagań w praktyce / Bartosz Chrabski, Karolina Zmitrowicz. - Wydanie I. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, copyright 2015. - 382 strony : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 375-376. Indeks.
Dla osób zawodowo zajmujących się analizą biznesową i systemową.
Powodem napisania książki było rosnące zainteresowanie dziedziną inżynierii wymagań i zagadnień z nią bezpośrednio związanych jak modelowanie biznesowe czy zarządzanie projektem. Istniejące książki i publikacje z reguły koncentrują się na wybranych aspektach czy narzędziach inżynierii wymagań, brak jest natomiast publikacji opisujących całościowo proces inżynierii wymagań, jego kontekst w wytwarzaniu produktu, czynności i ich praktyczne zastosowanie, możliwe ryzyka i sposoby ich uniknięcia.Książka skierowana jest zarówno do osób zawodowo zajmujących się analizą biznesową i systemową, odpowiedzialnych za jakość oprogramowania i systemów oraz architektów czy kierowników projektów, jak i osób pragnących zrozumieć wyzwania związane z inżynierią wymagań i jej powiązania z innymi procesami w ogólnym procesie wytwarzania produktu. Dowiesz się: jak zarządzać wymaganiami w rożnych projektach od formalnych po zwinne (ang. Agile), jak przekładać język i potrzeby biznesu na ich realizację w systemach informatycznych, jak łatwo weryfikować możliwość realizacji wymagań przez rozpoczęciem projektu, jak zadawać pytania klientowi aby uniknąć problemów na końcu projektu.
Od Autorów * 1. Wprowadzenie do inżynierii wymagań * 1.1. Wyzwania związane z projektami IT * 1.1.1. Cele i wizja * 1.1.2. Złe planowanie projektu * 1.1.3. Słaba komunikacja * 1.1.4. Złe zarządzanie oczekiwaniami interesariuszy * 1.1.5. Problemy z wymaganiami i ich zakresem * 1.1.6. Brak umiejętności miękkich * 1.1.7. Nierealistyczne oczekiwania * 1.1.8. Brak zasobów ludzkich * 1.1.9. Brak odpowiedniego wsparcia narzędziowego i metodycznego * 1.2. Podstawowe definicje oraz klasyfikacje * 1.2.1. Wymagania biznesowe * 1.2.2. Wymagania interesariuszy * 1.2.3. Wymagania rozwiązania * 1.2.4. Wymagania przejścia * 1.3. Atrybuty wymagań * 1.4. Kryteria jakości wymagań * 1.5. Wymagania w procesie zapewnienia jakości oprogramowania * 1.6. Inżynieria wymagań oraz jej znaczenie w projekcie * 1.7. Podstawowe role w procesie inżynierii wymagań * 1.8. Koncepcja interesariuszy * 1.9. Standardy oraz normy * 1.9.1. ISO 9000 * 1.9.2. ISO/IEC 25000 – Software Engineering – Software Product Quality Requirements and Evaluation (SQuaRE) – Guide to SQuaRE * 1.9.3. ISO 9241 * 1.9.4. ISO 31000: Risk Management * 1.9.5. IEEE 610:1990: Standard Glossary of Software Engineering Terminology * 1.9.6. IEEE 828-2012: Standard for Configuration Management in Systems and Software Engineering * 1.9.7. IEEE 830-1998: Recommended Practice for Software Requirements Specifications * 1.9.8. IEEE 1233-1996: Guide for Developing of System Requirements Specifications * 1.9.9. IEEE 1362-1998: Guide for Information Technology – System Definition – Concept of Operations (ConOps) Document * 1.9.10. IEEE 29148-2011 – Systems and software engineering – Life cycle processes – Requirements engineering * 1.9.11. IEEE 1028:2008 Standard for Software Reviews and Audits * 1.9.12. SWEBOK: The Guide to the Software Engineering Body of Knowledge (ISO Technical Report 19759) * 1.9.13. CMMI * 1.9.14. BABOK – A Guide to the Business Analysis Body of Knowledge * 1.10. Słowniki * 2. Proces inżynierii wymagań * 2.1. Definicja procesu * 2.2. Inżynieria wymagań a analiza biznesowa * 2.3. Zasady tworzenia udanych wymagań * 2.3.1. Zrozum krytyczne cele najwyższego poziomu * 2.3.2. Koncentruj się na dostarczeniu wartości * 2.3.3. Zdefiniuj wymaganie jako „stan końcowy o wartości dla interesariusza” * 2.3.4. Wyrażaj wymagania ilościowo * 2.3.5. Nie mieszaj środków z celami * 2.3.6. Skup się na pożądanej jakości systemu, nie tylko na jego funkcjonalności * 2.3.7. Zapewnij „bogatą specyfikację” * 2.3.8. Wykonuj kontrolę jakości specyfikacji * 2.3.9. Uznaj, że wymagania się zmieniają * 3. Inżynieria wymagań a inne procesy * 3.1. Zarządzanie projektem * 3.2. Zarządzanie ryzykiem * 3.3. Testowanie i zapewnienie jakości * 3.4. Wpływ wymagań na inne artefakty projektu * 4. Inżynieria wymagań w procesach tworzenia oprogramowania * 4.1. Model V jako przykład kaskadowego wytwarzania systemów * 4.2. IBM Rational Unified Process * 4.2.1. Zarządzania wymaganiami w IBM Rational Unified Process * 4.2.2. Przepływ prac dla wymagań w IBM Rational Unified Process * 4.2.3. Role i artefakty w IBM Rational Unified Process * 4.3. Zwinne metodyki w zarządzaniu wymaganiami * 4.4. Programowanie ekstremalne * 4.5. Scrum (według Scrum.org) * 4.5.1. Rejestr produktowy, czyli metoda na zorganizowanie wymagań * 4.5.2. Wyzwania związane z migracją do Scrum * 4.6. Disciplined Agile Delivery * 4.7. Przypadek biznesowy * 4.7.1. Informacja o firmie i sytuacja rynkowa * 4.7.2. Potrzeba * 4.7.3. Rozwiązanie * 4.7.4. Zyski * 5. Identyfikacja wymagań * 5.1. Źródła wymagań * 5.2. Wizja oraz cel przedsięwzięcia * 5.3. Identyfikacja interesariuszy projektu * 5.4. Techniki identyfikacji wymagań * 5.4.1. Warsztat wymagań * 5.4.2. Wywiad * 5.4.3. Ankieta – kwestionariusz * 5.4.4. Samodzielna rejestracja * 5.4.5. Reprezentant klienta po stronie dostawcy * 5.4.6. Identyfikacja na podstawie istniejących dokumentów * 5.4.7. Ponowne użycie specyfikacji * 5.4.8. Obserwacja w terenie * 5.4.9. Mentorowanie/praktykowanie * 5.4.10. Burza mózgów * 5.4.11. Prototypowanie * 5.4.12. Przypadki użycia * 5.4.13. Scenorys * 5.5. Wymagania funkcjonalne i niefunkcjonalne * 6. Analiza wymagań * 6.1. Analiza problemu biznesowego * 6.2. Oganizacja wymagań * 6.3. Powiązania i zależności między wymaganiami * 6.4. Usuwanie konfliktów i duplikatów wymagań * 6.5. Kontrola jakości * 6.6. Szacowanie wysiłku * 6.6.1. Techniki wykorzystujące algorytmy * 6.6.2. Techniki wykorzystujące przybliżenia * 6.7. Priorytetyzacja wymagań * 6.8. Modelowanie rozwiązania * 6.8.1. Model dziedziny * 6.8.2. Diagram przepływu danych (ang. Data Flow Diagram) * 6.8.3. Diagram związków encji (ang. Entity Relationship Diagram) * 6.8.4. Modelowanie interfejsu użytkownika * 6.8.5. Unified Modeling Language (UML) * 6.8.6. System Modeling Language (SysML) * 6.8.7. Inne notacje do modelowania * 6.9. Akceptacja wymagań * 7. Specyfikacja wymagań * 7.1. Pojęcie specyfikacji * 7.2. Rodzaje specyfikacji * 7.2.1. Specyfikacja wymagań * 7.2.2. Specyfikacja rozwiązania * 7.2.3. Specyfikacja techniczna * 7.3. Szablony dla specyfikacji wymagań (na podstawie IEEE 830) * 7.3.1. IEEE 830 * 7.3.2. Wzorzec Volere * 7.3.3. Historie użytkownika * 7.3.4. Przypadki użycia jako sposób na wymagania funkcjonalne * 7.4. Jakość specyfikacji wymagań * 8. Zarządzanie wymaganiami * 8.1. Śledzenie wymagań * 8.2. Zarządzanie konfiguracją * 8.3. Zarządzanie zmianą * 8.4. Zarządzanie wymaganiami dotyczącymi projektu oraz systemu * 8.5. Plan zarządzania wymaganiami * 8.6. Przypadek biznesowy – wdrożenie procesu zarządzania wymaganiami * 8.6.1. Informacja o firmie i sytuacja rynkowa * 8.6.2. Potrzeba * 8.6.3. Rozwiązanie * 8.6.4. Zyski * 9. Wymagania a zarządzanie jakością * 9.1. Planowanie jakości * 9.2. Kontrola jakości * 9.2.1. Przeglądy * 9.2.2. Inspekcje * 9.2.3. Listy kontrolne * 9.3. Miary jakości wymagań * 9.4. Doskonalenie procesu * 10. Narzędzia wspierające proces inżynierii wymagań * 10.1. Narzędzia służące do zarządzania wymaganiami * 10.1.1. IBM Rational Requirements Composer * 10.1.2. Borland Caliber RM * 10.1.3. Serene Dimensions * 10.1.4. Rational DOORS (Dynamic Object Oriented Requirements System) * 10.1.5. Blueprint Requirements Center * 10.1.6. Open Source Requirements Management Tool/aNimble Platform * 10.1.7. Cechy dobrego narzędzia do zarządzania wymaganiami * 10.1.8. Wdrożenie narzędzia do zarządzania wymaganiami * 10.2. Czynniki istotne przy doborze odpowiednich narzędzi * 10.3. Narzędzia do modelowania wymagań * 10.3.1. Sparx Enterprise Architect * 10.3.2. IBM Rational Software Architect * 10.3.3. StarUML * 10.4. Narzędzia służące do modelowania procesów biznesowych * 10.4.1. Boc Group Adonis * 10.4.2. iGrafx Process * 10.4.3. BizAgi Process Modeler * 10.4.4. Rational System Architect * 10.5. Narzędzia do zarządzania konfiguracją * 10.5.1. GIT * 10.5.2. Subversion * 10.5.3. IBM ClearCase * 10.6. Narzędzia do zarządzania zmianami * 10.6.1. Atlassian Jira * 10.6.2. IBM Rational Team Concert * 10.7. Zarządzanie procesem testowania oprogramowania * 10.7.1. HP Quality Center * 10.7.2. IBM Rational Quality Manager * 10.7.3. Testia Tarantula * 10.7.4. Requirements Testing Hub * 10.7.5. TestLink * 10.8. Ryzyko związane ze złym zakupem narzędzia * Podsumowanie * Przypadki biznesowe * Projekt 1 - Wdrażanie procesu inżynierii wymagań * Informacja o firmie i sytuacja rynkowa * Potrzeba * Rozwiązanie * Zyski * Projekt 2 – Integracja narzędzi w procesie wytwarzania * Informacja o firmie i sytuacja rynkowa * Potrzeba * Rozwiązanie * Etap 1 – Integracja wymagań z procesem zarządzania testami * Etap 2 – Integracja wymagań z zarządzaniem konfiguracją * Etap 3 – Integracja wymagań z zarządzaniem zmianami * Zyski * Projekt 3 – Kontrola jakości wymagań na wczesnych etapach projektu * Informacja o firmie i sytuacja rynkowa * Potrzeba * Skutek * Przyczyna * Rozwiązanie * Projekt 4 – Zarządzanie wymaganiami przy użyciu historii użytkownika * Informacja o firmie i sytuacja rynkowa * Potrzeba * Rozwiązanie * Zyski * Bibliografia * Spis rysunków * Spis tabel * Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 56350 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej