Heszen-Niejodek Irena (1942- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(9)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(7)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Heszen-Niejodek Irena (1942- )
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(351)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(315)
Mazan Maciejka
(305)
Steel Danielle (1948- )
(300)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(292)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(263)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(180)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(179)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Roberts Nora
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(149)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Ochab Janusz
(134)
Child Lee (1954- )
(133)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
Temat
Stres
(3)
Psychologia zdrowia
(2)
Choroby
(1)
Chorzy
(1)
Jakość życia
(1)
Medycyna behawioralna
(1)
Medycyna i psychologia
(1)
Medycyna psychosomatyczna
(1)
Psychologia lekarska
(1)
Psychologia stosowana
(1)
Zdrowie publiczne
(1)
Gatunek
Podręcznik
(4)
Podręczniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(4)
Medycyna i zdrowie
(3)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ISSN 0208-6336 ; nr 1897)
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. tł. z ang. - Streszcz. ang., ros. przy pracach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7773 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Akademia Psychologii)
Forma i typ
Temat
Gatunek
Tytuł serii: Akademia Psychologii
Bibliogr. s. 354-372. Indeksy.
Rozdział 1. Co to jest stres? Od klasycznych do współczesnych koncepcji stresu * 1.1. Ujęcia stresu w koncepcjach klasycznych i współczesnych * 1.1.1. Stres jako bodziec czy jako reakcja? * 1.1.2. Relacyjne ujęcia stresu w pracach psychologów polskich * 1.2. Lazarusa i Folkman poznawczo-transakcyjny paradygmat stresu i radzenia sobie * 1.3. Ocena modelu Lazarusa i Folkman w świetle teorii psychologicznej i badań empirycznych * 1.4. Hobfolla Teoria Zachowania Zasobów COR * 1.5. Porównanie poznawczo-transakcyjnego paradygmatu stresu i radzenia sobie Lazarusa i Folkman ze środowiskowym Modelem Zachowania Zasobów Hobfolla * 1.6. W stronę emocji pozytywnych; Folkman i Moskowitz rozwinięcie modelu Lazarusa * * Rozdział 2. Jak pokonujemy stres? Radzenie sobie jako specyficzna forma aktywności w sytuacji stresowej * 2.1. Historyczne ujęcia radzenia sobie * 2.2. Wokół klasycznego ujęcia Lazarusa i Folkman - radzenie sobie jako proces * 2.3. Strategie radzenia sobie i propozycje ich klasyfikacji * 2.4. Co po Lazarusie? Nowe tendencje we współczesnych badaniach nad radzeniem sobie * 2.4.1. Nowe formy radzenia sobie w ujęciach współczesnych * 2.4.2. Wymiar czasowy i proaktywne radzenie sobie * 2.4.3. Regulacja emocji; wzbudzanie emocji pozytywnych * 2.5. Uwarunkowania radzenia sobie w paradygmacie interakcyjnym * * Rozdział 3. Od czego zależy zachowanie wobec stresu? Właściwości podmiotu * jako wyznaczniki procesu radzenia sobie * 3.1. Styl radzenia sobie jako specyficzny wyznacznik procesu radzenia sobie * 3.1.1. Konceptualizacja stylu radzenia sobie * 3.1.2. Rodzaje stylów radzenia sobie * 3.1.3. Styl radzenia sobie jako predyktor zachowania; * problem dopasowania stosowanych strategii do stylu * 3.1.4. Perspektywy badań nad stylem radzenia sobie * 3.2. Ogólne właściwości podmiotu jako wyznaczniki radzenia sobie * 3.2.1. Temperament i jego znaczenie dla radzenia sobie * 3.2.1.1. Ogólna charakterystyka temperamentu i jego związków ze zjawiskami stresu * 3.2.1.2. Temperament a radzenie sobie - badania własne * 3.2.2. Osobowościowe uwarunkowania radzenia sobie * * Rozdział 4. Od czego zależy zachowanie wobec stresu? Właściwości sytuacji jako wyznaczniki procesu radzenia sobie * 4.1. Przyczyny stresu - stresory * 4.1.1. Nasilenie stresora * 4.1.2. Przebieg wydarzenia stresowego w czasie * 4.1.3. Lokalizacja stresora * 4.1.4. Kontrolowalność źródła stresu * 4.1.5. Dziedzina stresu * 4.2. Wpływ właściwości stresora na przebieg radzenia sobie * 4.2.1. Czy bodziec niewywołujący reakcji stresowej można uznać za stresor? * 4.2.2. Kontrolowalność a strategie radzenia sobie * 4.2.3. Dziedziny i rodzaje wydarzeń stresowych * * Rozdział 5. Jak badamy radzenie sobie? Podejście kwestionariuszowe * 5.1. Kwestionariusze do psychologicznego badania wydarzeń stresowych i ich oceny * 5.1.1. Kwestionariusz Zmian Życiowych KZŻ * 5.1.2. Kwestionariusz Samooceny Zysków i Strat * 5.1.3. Skala Odczuwanego Stresu PSS-10 * 5.1.4. Kwestionariusz Oceny Stresu KOS * 5.2. Kwestionariusze do badania radzenia sobie * 5.2.1. Kwestionariusz Radzenia Sobie w Sytuacjach Stresowych CISS * 5.2.2. Wielowymiarowy Inwentarz do Pomiaru Radzenia Sobie * ze Stresem COPE * 5.2.3. Skala Stylu Behawioralnego MBSS i Skala Stylu * Zachowania SSZ * 5.2.4. Kwestionariusz Sposobów Radzenia Sobie WCQ * 5.2.5. Kwestionariusz Reakcji na Codzienne Wydarzenia PCI * 5.2.6. Kwestionariusz Religijnego Radzenia Sobie ze Stresującym * Zdarzeniem RCOPE * * Rozdział 6. Jak badamy radzenie sobie? Metody alternatywne * 6.1. Iluzoryczność założeń kwestionariuszy samoopisowych * 6.1.1. Założenia dotyczące osoby badanej jako źródła informacji * 6.1.2. Założenia dotyczące kwestionariusza * 6.2. Propozycje alternatywnych metod badań w dziedzinie psychologii stresu * 6.2.1. Od danych retrospektywnych do oceny aktualnego zachowania w naturalnym środowisku badanego * 6.2.3. Ewolucja wywiadu psychologicznego źródłem postępu w badaniach nad stresem i radzeniem sobie * * Rozdział 7. Czy warto podejmować wysiłki w celu przezwyciężenia stresu? * Efektywność i koszty radzenia sobie * 7.1. Efektywność radzenia sobie * 7.1.1. Efektywność radzenia sobie z uwzględnieniem różnych jego znaczeń * 7.1.2. Efektywność radzenia sobie oceniana z różnych perspektyw * 7.1.3. Efektywność radzenia sobie; ogólna ocena w świetle danych empirycznych * 7.2. Koszty i opłacalność radzenia sobie * 7.3. Jak skutecznie radzić sobie ze stresem? * Rozdział 8. Jak radzimy sobie ze stresem spowodowanym przez chorobę? * 8.1. Ogólna charakterystyka psychologiczna zmian w sytuacji człowieka w następstwie choroby - choroba jako źródło stresu * 8.2. Odzwierciedlenie choroby w procesach emocjonalnych i poznawczych * 8.2.1. Emocjonalne ustosunkowanie się do choroby i związanej z nią sytuacji * 8.2.2. Poznawcze odzwierciedlenie choroby - obraz własnej choroby i jego komponenty * 8.3. Zachowanie wobec własnej choroby i jego organizacja * 8.3.1. Radzenie sobie z emocjami * 8.3.1.1. Reakcja zaprzeczania chorobie * 8.3.1.2. Adaptacja poznawcza do zagrażających wydarzeń * 8.3.1.3. Ekspresja jako bezpośredni sposób radzenia sobie * z emocjami * 8.3.1.4. Wzbudzanie i wzmacnianie emocji pozytywnych * 8.3.2. Instrumentalne radzenie sobie z chorobą: choroba jako zadanie * 8.4. Emocje a instrumentalne radzenie sobie z chorobą * 8.5. Różnice indywidualne w radzeniu sobie z chorobą; rola indywidualnego * stylu radzenia sobie * * Rozdział 9. Stres a zdrowie; negatywne skutki przewlekłego i poważnego stresu * 9.1. Stres, choroba i radzenie sobie - wzajemne związki * 9.2. Stres i emocje jako czynniki ryzyka zaburzeń w biopsychospołecznym modelu zdrowia i choroby * 9.3. Powstawanie chorób i dysfunkcji somatycznych w świetle badań nad psychologią stresu, prowadzonych w warunkach naturalnych * 9.3.1. Wydarzenia stresowe i ich subiektywne odzwierciedlenie a powstawanie i przebieg chorób * 9.3.2. Właściwości indywidualne stanowiące ryzyko zdrowotne w kontekście badań nad psychologią stresu * 9.4. Badania laboratoryjne nad zdrowotnymi skutkami stresu jako źródło wyjaśnień przyczynowo-skutkowych * Rozdział 10. Bezpośrednie i odległe korzyści ze stresu * 10.1. Proces i wynik radzenia sobie jako źródła korzyści ze stresujących wydarzeń życiowych * 10.2. Uwarunkowania odnoszenia korzyści z wydarzenia stresowego * 10.2.1. Czynniki tworzące kontekst radzenia sobie * 10.2.2. Właściwości indywidualne i konstelacje osobowościowe * 10.3. Rozwój osobisty jako odległe następstwo radzenia sobie z wydarzeniami stresowymi * 10.3.1. Teoria dezintegracji pozytywnej * 10.3.2. Wyzwanie-odporność psychiczna-wykorzystanie zasobów jako podstawowe składowe odzyskiwania zdrowia po traumie * 10.3.3. Wzrost potraumatyczny *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia stresu : korzystne i niekorzystne skutki stresu życiowego / Irena Heszen. - Wydanie I - 3 dodruk. - Warszawa : PWN, 2016. - 382 strony : ilustracje, tabele, wykresy ; 24 cm.
(Akademia Psychologii)
Bibliografia na stronach [354]-372. Indeksy.
Najlepszy podręcznik wprowadzający w problematykę psychologii stresu. Irena Heszen, ceniony ekspert w dziedzinie psychologii stresu, prowadzi nas przez krytyczny przegląd teorii stresu, analizę procesu radzenia sobie, jego efektywności, kosztów i konsekwencji. Przybliża kwestionariuszowe i alternatywne metody badania tych zagadnień, a także nowe wątki teoretyczne w badaniach nad stresem i radzeniem sobie. Treść podręcznika wzbogacona jest o bloki rozszerzające, biogramy najważniejszych postaci, wypowiedzi ekspertów. Trudniejsze problemy zilustrowano barwnymi przykładami. Naukę i utrwalanie wiedzy ułatwią pytania i problemy do dyskusji kończące każdy rozdział. Tak o stresie nie pisał jeszcze nikt. Profesor dr hab. Irena Heszen prowadziła badania naukowe jako kierownik zespołów badawczych w Akademii Medycznej w Warszawie, na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach, na Uniwersytecie Warszawskim i w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej, gdzie pracuje od 2003 roku. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Psychologicznego i międzynarodowych towarzystw naukowych, między innymi, International Society for Stress and Anxiety Research STAR. Opublikowała ponad 150 prac, w tym ponad 20 książek jako autor lub redaktor. Zainteresowania naukowe Autorki obejmują problematykę psychologii stresu i radzenie sobie, a ponadto podstawy psychologii zdrowia, psychologiczne aspekty relacji lekarz-pacjent oraz duchowość z perspektywy psychologicznej. W ostatnich latach prowadzi badania nad korzystnymi stronami stresu oraz źródłami emocji pozytywnych w sytuacji stresowej i ich znaczeniem dla przebiegu radzenia sobie.
Od autora * Wprowadzenie * Rozdział 1. Co to jest stres? Od klasycznych do współczesnych koncepcji stresu * 1.1. Ujęcia stresu w koncepcjach klasycznych i współczesnych * 1.1.1. Stres jako bodziec czy jako reakcja? * 1.1.2. Relacyjne ujęcia stresu w pracach psychologów polskich * 1.2. Lazarusa i Folkman poznawczo-transakcyjny paradygmat stresu i radzenia sobie * 1.3. Ocena modelu Lazarusa i Folkman w świetle teorii psychologicznej i badań empirycznych * 1.4. Hobfolla Teoria Zachowania Zasobów COR * 1.5. Porównanie poznawczo-transakcyjnego paradygmatu stresu i radzenia sobie Lazarusa i Folkman ze środowiskowym Modelem Zachowania Zasobów Hobfolla * 1.6. W stronę emocji pozytywnych; Folkman i Moskowitz rozwinięcie modelu Lazarusa * Podsumowanie * Rozdział 2. Jak pokonujemy stres? Radzenie sobie jako specyficzna forma aktywności w sytuacji stresowej * 2.1. Historyczne ujęcia radzenia sobie * 2.2. Wokół klasycznego ujęcia Lazarusa i Folkman – radzenie sobie jako proces * 2.3. Strategie radzenia sobie i propozycje ich klasyfikacji * 2.4. Co po Lazarusie? Nowe tendencje we współczesnych badaniach nad radzeniem sobie * 2.4.1. Nowe formy radzenia sobie w ujęciach współczesnych * 2.4.2. Wymiar czasowy i proaktywne radzenie sobie * 2.4.3. Regulacja emocji; wzbudzanie emocji pozytywnych * 2.5. Uwarunkowania radzenia sobie w paradygmacie interakcyjnym * Podsumowanie * Rozdział 3. Od czego zależy zachowanie wobec stresu? Właściwości podmiotu jako wyznaczniki procesu radzenia sobie * 3.1. Styl radzenia sobie jako specyficzny wyznacznik procesu radzenia sobie * 3.1.1. Konceptualizacja stylu radzenia sobie * 3.1.2. Rodzaje stylów radzenia sobie * 3.1.3. Styl radzenia sobie jako predyktor zachowania; problem dopasowania stosowanych strategii do stylu * 3.1.4. Perspektywy badań nad stylem radzenia sobie * 3.2. Ogólne właściwości podmiotu jako wyznaczniki radzenia sobie * 3.2.1. Temperament i jego znaczenie dla radzenia sobie * 3.2.1.1. Ogólna charakterystyka temperamentu i jego związków ze zjawiskami stresu * 3.2.1.2. Temperament a radzenie sobie – badania własne * 3.2.2. Osobowościowe uwarunkowania radzenia sobie * Podsumowanie * Rozdział 4. Od czego zależy zachowanie wobec stresu? Właściwości sytuacji jako wyznaczniki procesu radzenia sobie * 4.1. Przyczyny stresu – stresory * 4.1.1. Nasilenie stresora * 4.1.2. Przebieg wydarzenia stresowego w czasie * 4.1.3. Lokalizacja stresora * 4.1.4. Kontrolowalność źródła stresu * 4.1.5. Dziedzina stresu * 4.2. Wpływ właściwości stresora na przebieg radzenia sobie * 4.2.1. Czy bodziec niewywołujący reakcji stresowej można uznać za stresor? * 4.2.2. Kontrolowalność a strategie radzenia sobie * 4.2.3. Dziedziny i rodzaje wydarzeń stresowych * Podsumowanie * Rozdział 5. Jak badamy radzenie sobie? Podejście kwestionariuszowe * 5.1. Kwestionariusze do psychologicznego badania wydarzeń stresowych i ich oceny * 5.1.1. Kwestionariusz Zmian Życiowych KZŻ * 5.1.2. Kwestionariusz Samooceny Zysków i Strat * 5.1.3. Skala Odczuwanego Stresu PSS-10 * 5.1.4. Kwestionariusz Oceny Stresu KOS * 5.2. Kwestionariusze do badania radzenia sobie * 5.2.1. Kwestionariusz Radzenia Sobie w Sytuacjach Stresowych CISS * 5.2.2. Wielowymiarowy Inwentarz do Pomiaru Radzenia Sobie ze Stresem COPE * 5.2.3. Skala Stylu Behawioralnego MBSS i Skala Stylu Zachowania SSZ * 5.2.4. Kwestionariusz Sposobów Radzenia Sobie WCQ * 5.2.5. Kwestionariusz Reakcji na Codzienne Wydarzenia PCI * 5.2.6. Kwestionariusz Religijnego Radzenia Sobie ze Stresującym Zdarzeniem RCOPE * Podsumowanie * Rozdział 6. Jak badamy radzenie sobie? Metody alternatywne * 6.1. Iluzoryczność założeń kwestionariuszy samoopisowych * 6.1.1. Założenia dotyczące osoby badanej jako źródła informacji * 6.1.2. Założenia dotyczące kwestionariusza * 6.2. Propozycje alternatywnych metod badań w dziedzinie psychologii stresu * 6.2.1. Od danych retrospektywnych do oceny aktualnego zachowania w naturalnym środowisku badanego * 6.2.3. Ewolucja wywiadu psychologicznego źródłem postępu w badaniach nad stresem i radzeniem sobie * Podsumowanie * Rozdział 7. Czy warto podejmować wysiłki w celu przezwyciężenia stresu? Efektywność i koszty radzenia sobie * 7.1. Efektywność radzenia sobie * 7.1.1. Efektywność radzenia sobie z uwzględnieniem różnych jego znaczeń * 7.1.2. Efektywność radzenia sobie oceniana z różnych perspektyw * 7.1.3. Efektywność radzenia sobie; ogólna ocena w świetle danych empirycznych * 7.2. Koszty i opłacalność radzenia sobie * 7.3. Jak skutecznie radzić sobie ze stresem? * Podsumowanie * Rozdział 8. Jak radzimy sobie ze stresem spowodowanym przez chorobę? * 8.1. Ogólna charakterystyka psychologiczna zmian w sytuacji człowieka w następstwie choroby – choroba jako źródło stresu * 8.2. Odzwierciedlenie choroby w procesach emocjonalnych i poznawczych * 8.2.1. Emocjonalne ustosunkowanie się do choroby i związanej z nią sytuacji * 8.2.2. Poznawcze odzwierciedlenie choroby – obraz własnej choroby i jego komponenty * 8.3. Zachowanie wobec własnej choroby i jego organizacja * 8.3.1. Radzenie sobie z emocjami * 8.3.1.1. Reakcja zaprzeczania chorobie * 8.3.1.2. Adaptacja poznawcza do zagrażających wydarzeń * 8.3.1.3. Ekspresja jako bezpośredni sposób radzenia sobie z emocjami * 8.3.1.4. Wzbudzanie i wzmacnianie emocji pozytywnych * 8.3.2. Instrumentalne radzenie sobie z chorobą: choroba jako zadanie * 8.4. Emocje a instrumentalne radzenie sobie z chorobą * 8.5. Różnice indywidualne w radzeniu sobie z chorobą; rola indywidualnego stylu radzenia sobie * Podsumowanie * Rozdział 9. Stres a zdrowie; negatywne skutki przewlekłego i poważnego stresu * 9.1. Stres, choroba i radzenie sobie – wzajemne związki * 9.2. Stres i emocje jako czynniki ryzyka zaburzeń w biopsychospołecznym modelu zdrowia i choroby * 9.3. Powstawanie chorób i dysfunkcji somatycznych w świetle badań nad psychologią stresu, prowadzonych w warunkach naturalnych * 9.3.1. Wydarzenia stresowe i ich subiektywne odzwierciedlenie a powstawanie i przebieg chorób * 9.3.2. Właściwości indywidualne stanowiące ryzyko zdrowotne w kontekście badań nad psychologią stresu * 9.4. Badania laboratoryjne nad zdrowotnymi skutkami stresu jako źródło wyjaśnień przyczynowo-skutkowych * Podsumowanie * Rozdział 10. Bezpośrednie i odległe korzyści ze stresu * 10.1. Proces i wynik radzenia sobie jako źródła korzyści ze stresujących wydarzeń życiowych * 10.2. Uwarunkowania odnoszenia korzyści z wydarzenia stresowego * 10.2.1. Czynniki tworzące kontekst radzenia sobie * 10.2.2. Właściwości indywidualne i konstelacje osobowościowe * 10.3. Rozwój osobisty jako odległe następstwo radzenia sobie z wydarzeniami stresowymi * 10.3.1. Teoria dezintegracji pozytywnej * 10.3.2. Wyzwanie-odporność psychiczna-wykorzystanie zasobów jako podstawowe składowe odzyskiwania zdrowia po traumie * 10.3.3. Wzrost potraumatyczny * Podsumowanie * Zakończenie * Wykaz testów psychologicznych * Bibliografia * Indeks nazwisk * Indeks rzeczowy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56953 (1 egz.)
Kaucja: 50,37 zł
Książka
W koszyku
(Akademia Psychologii)
Bibliogr. s. 354-372. Indeksy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 01.A (2 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia zdrowia / Irena Heszen, Helena Sęk. - Wydanie 1, 4 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012. - 371 stron : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia. Indeksy.
Dla studentów psychologii oraz medycyny, pielęgniarstwa, pedagogiki, socjologii, zdrowia publicznego.
Nowatorski, osadzony w polskich realiach podręcznik do psychologii zdrowia!Książka:przedstawia podstawowe pojęcia i koncepcje dyscypliny oraz jej osiągnięcia badawcze i praktyczne;prezentuje najważniejsze ujęcia teoretyczne oraz wyniki badań autorów polskich i zagranicznych;wskazuje na powiązania psychologii zdrowia z innymi dziedzinami psychologii i praktyki terapeutycznej, kładąc nacisk na interdyscyplinarną współpracę;pomaga kształtować umiejętności interpretowania zjawisk zdrowotnych za pomocą różnych ujęć i podejść oraz krytycznego myślenia o problemach zdrowia i choroby;prezentuje zagadnienia diagnozy i interwencji na rzecz promocji zdrowia, jego ochrony, zapobiegania zaburzeniom oraz psychologicznej pomocy w toku terapii i organizacji leczenia.Podręcznik jest dostosowany do aktualnych programów szkół wyższych. Przeznaczony jest przede wszystkim dla rosnącej liczby studentów psychologii, wybierających psychologię zdrowia jako przedmiot swojej specjalizacji zawodowej. [...] Podręcznik jest pomyślany tak, aby mogli z niego korzystać także studenci innych kierunków, mających w programie zagadnienia psychologii zdrowia: medycyny, pielęgniarstwa, pedagogiki, socjologii, zdrowia publicznego - zwłaszcza studiujący zagadnienia nowoczesnego rozwiązywania problemów zdrowotnych osób, grup i instytucji.(Ze Wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18623 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia zdrowia / Irena Heszen, Helena Sęk. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2007. - 371 stron : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia. Indeksy.
Dla studentów psychologii oraz medycyny, pielęgniarstwa, pedagogiki, socjologii, zdrowia publicznego.
Nowatorski, osadzony w polskich realiach podręcznik do psychologii zdrowia!Książka:przedstawia podstawowe pojęcia i koncepcje dyscypliny oraz jej osiągnięcia badawcze i praktyczne;prezentuje najważniejsze ujęcia teoretyczne oraz wyniki badań autorów polskich i zagranicznych;wskazuje na powiązania psychologii zdrowia z innymi dziedzinami psychologii i praktyki terapeutycznej, kładąc nacisk na interdyscyplinarną współpracę;pomaga kształtować umiejętności interpretowania zjawisk zdrowotnych za pomocą różnych ujęć i podejść oraz krytycznego myślenia o problemach zdrowia i choroby;prezentuje zagadnienia diagnozy i interwencji na rzecz promocji zdrowia, jego ochrony, zapobiegania zaburzeniom oraz psychologicznej pomocy w toku terapii i organizacji leczenia.Podręcznik jest dostosowany do aktualnych programów szkół wyższych. Przeznaczony jest przede wszystkim dla rosnącej liczby studentów psychologii, wybierających psychologię zdrowia jako przedmiot swojej specjalizacji zawodowej. [...] Podręcznik jest pomyślany tak, aby mogli z niego korzystać także studenci innych kierunków, mających w programie zagadnienia psychologii zdrowia: medycyny, pielęgniarstwa, pedagogiki, socjologii, zdrowia publicznego - zwłaszcza studiujący zagadnienia nowoczesnego rozwiązywania problemów zdrowotnych osób, grup i instytucji.(Ze Wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19918 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia zdrowia / Irena Heszen-Celińska, Helena Sęk. - Wydanie pierwsze, wydanie nowe. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2020. - XIII, [1], 428, [1] strona : ilustracje ; 29 cm.
Bibliografia na stronach 371-[395]. Indeksy.
Po 13 latach od pierwszego wydania przedstawiamy Czytelnikom poszerzoną i unowocześnioną edycję podręcznika Psychologia zdrowia.W nowej wersji podręcznika uwzględniono dynamiczny rozwój psychologii zdrowia jako dziedziny badan i praktyki, który nastąpił w ostatnich latach. W publikacji zrelacjonowano obszerny dorobek polskich naukowców, jest ona także dostosowana do realiów polskiego systemu ochrony zdrowia. Treści podręcznika odpowiadają programowi kształcenia z zakresu psychologii zdrowia.W nowej edycji Psychologii zdrowia Czytelnik znajdzie:informacje na temat statusu psychologii zdrowia jako nauki i jej relacji do innych dziedzin psychologii oraz innych nauk. Autorki przedstawiły także historię kształtowania się dyscypliny i obowiązujące na różnych etapach jej rozwoju paradygmaty - aż do dzisiejszego kształtu i współczesnych wyzwań; wyczerpujący opis podstawowych terminów, problemów i koncepcji teoretycznych związanych ze zdrowiem i chorobą; analizę poznawczych i behawioralnych uwarunkowań zdrowia i choroby, a także opis modeli wyjaśniających zachowania zdrowotne i ich zmiany; opis psychologicznych mechanizmów zdrowia i choroby, psychologicznych następstw choroby oraz organizacji zachowania wobec własnej choroby; rozbudowaną część dotyczącą psychologicznych aspektów relacji lekarz-pacjent oraz znaczenia psychologii zdrowia dla wybranych działów medycyny; rozdział dotyczący metodologicznych aspektów prowadzenia badań w psychologii zdrowia. Podręcznik jest przeznaczony dla studentów wybierających psychologię zdrowia jako przedmiot swojej specjalizacji zawodowej, oraz absolwentów psychologii zatrudnionych w sektorze zdrowia. Jest też pomyślany tak, aby mogli z niego korzystać studenci innych kierunków: medycyny, pielęgniarstwa, pedagogiki, socjologii, zdrowia publicznego. Odbiorcami publikacji mogą być także specjaliści z innych dziedzin, współpracujący z psychologami: socjologowie, asystenci społeczni, pedagodzy, nauczyciele, lekarze i pielęgniarki, także specjaliści w zakresie rehabilitacji i kultury fizycznej oraz kształtowania środowiska."W nowym wydaniu podręcznika przedstawiono współczesne wyzwania naukowe, edukacyjne i praktyczne stojące przed psychologią zdrowia. W większym stopniu nawiązano do kontekstu społecznego i zdrowia publicznego, co jest ważne ze względu na zwiększające się obciążenia zdrowotne związane z wydłużaniem się życia człowieka. Uwzględniono również nowe sposoby programowania badań, wychodząc naprzeciw nowym wyzwaniom, przede wszystkim dla praktyki, w postaci technologii innowacyjnych.Treści zawarte w podręczniku mają nie tylko walor poznawczy, lecz także praktyczny, poprzez wskazanie możliwości poprawy czy utrzymania zdrowia, oraz ekonomiczny, ponieważ zapobieganie chorobom i promowanie zdrowia może przyczynić się do obniżenia kosztów opieki zdrowotnej."Z recenzji prof. dr hab. Janiny Ogińskiej-Bulik
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20654 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5538 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1854 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej