Kaczmarek Bogusława
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
wypożyczone
(3)
dostępne
(2)
Placówka
WP130 (św. Wincentego 85)
(5)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(477)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Kaczmarek Bogusława
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(350)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(314)
Mazan Maciejka
(305)
Steel Danielle (1948- )
(300)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(292)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(263)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Ławnicki Lucjan
(240)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(239)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(226)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(194)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(179)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Roberts Nora
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(167)
Clark Brenda
(166)
Głowińska Anita
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(155)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(149)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Łoziński Jerzy (1947- )
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Lem Stanisław (1921-2006)
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Ochab Janusz
(134)
Child Lee (1954- )
(133)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
Komunikacja wspomagająca
(3)
Dziecko z zespołem Downa
(2)
Makaton
(2)
Autyzm
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Gatunek
Słownik języka polskiego
(1)
Słownik terminologiczny
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 367-371.
Podręczny słownik terminów AAC (komunikacji wspomagającej i alternatywnej) jest pierwszą w Polsce tego rodzaju publikacją, adresowaną do szerokiego grona zarówno specjalistów, jak i rodziców, opiekunów, przyjaciół - osób dzielących codzienność z dziećmi i dorosłymi doświadczającymi trudności w porozumiewaniu się. Jest próbą opisania blisko 1600 pojęć odnoszących się do nowego obszaru w polskiej logopedii i pedagogice osób niepełnosprawnych, jakim jest zastosowanie alternatywnych i wspomagających sposobów porozumiewania się z dziećmi i dorosłymi z zaburzeniami mowy, języka i komunikacji.Sposoby AAC (augmentative and alternative communication) są procesami wielokrotnie złożonymi, obejmującymi różne komponenty dostosowane do potrzeb osób niemówiących. Na konferencjach poświęconych komunikacji wspomagającej zgłaszanych jest wiele problemów, z jakimi na co dzień borykają się nauczyciele, terapeuci udzielający pomocy dzieciom i dorosłym, którzy z różnych powodów nie są w stanie porozumieć się z innymi osobami. Problemy te często pozostają bez rozwiązań. W prowadzonych dyskusjach wymienia się m.in.: brak dostatecznej liczby wykształconych w tym kierunku specjalistów, problemy terminologiczne, zbyt późne podejmowanie decyzji o właściwej terapii w obszarze porozumiewania się, brak materiałów dydaktycznych, programów i opracowań metodycznych, niską świadomość społeczną dotyczącą możliwości kompensowania poważnych zaburzeń w porozumiewaniu się. Podkreśla się również konieczność prac teoretycznych i badań naukowych z tego zakresu oraz współpracy z naukowcami z wielu dziedzin nauki.poleca ImpulsDo tej pory nie podjęto prób określenia zakresu terminologicznego wspomagających i alternatywnych sposobów komunikacji, a jest to bardzo istotny krok dla rozwoju tej dziedziny. Prezentowana w niniejszej pracy terminologia jest próbą zmierzenia się z tym trudnym obszarem, ale wierzymy, że jest również wkładem w toczące się dyskusje dotyczące roli AAC w działaniach systemowych, które zapewniałyby wszystkim dzieciom i dorosłym dostęp do specjalistycznych oddziaływań, zgodnie z indywidualnymi potrzebami. Mamy nadzieję, że nasza praca poszerzy znajomość specyfiki prezentowanych haseł, a w efekcie podniesie jakość życia tych osób.Słownik powstawał kilka lat - w tym czasie zbierano hasła, weryfikowano je i tworzono definicje odpowiednie dla polskiej nauki. Wiązało się z tym wiele problemów, przede wszystkim dlatego, że większość haseł zamieszczonych w publikacji wychodzi poza tradycyjnie definiowane w logopedii czy pedagogice terminy. Dobierając hasła, starłyśmy się wprowadzić tylko te, które ściśle wiążą się z koncepcjami i strategiami AAC, stąd też wiele terminów otrzymało nowe znaczenia, inne niż powszechnie stosowane, np. skanowanie, kodowanie. Inne, niemające swoich odpowiedników w języku polskim, występujące jako nazwy własne, albo takie, które już się przyjęły na gruncie polskiego AAC, zachowują oryginalne nazwy, np. "GoTalk", "Bigmack" czy "e-tran".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20062 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Praca dotyczy bardzo istotnej i doniosłej społecznie problematyki, jaką stanowi prezentacja rozmaitych form wspomagania procesu komunikacji osób z autystycznym spektrum zaburzeń (ASD). Autorzy wykorzystali z jednej strony aktualne dane z literatury sięgając do prac wybitnych badaczy zamieszczonych w publikacjach książkowych oraz czasopismach o znaczeniu i zasięgu międzynarodowym. Obszerna monografia wychodzi na przeciw pilnym potrzebom związanym z udostępnianiem najnowszych informacji w zakresie rozwijania zdolności porozumiewania się, ze szczególnym uwzględnieniem procesu edukacyjnego dzieci i młodzieży z ASD. Zawarte w przygotowywanej do druku książce rozdziały, odznaczają się wysokim poziomem profesjonalizmu i mogą stanowić niewątpliwie cenne źródło wiedzy oraz inspiracji dla czytelników. Ukazanie się tej książki pozwoli czytelnikom zapoznać się z wieloma różnorodnymi i często wypróbowanymi podejściami i metodami związanymi z diagnozą trudności komunikacyjnych i oddziaływaniami pozwalającymi je zmniejszyć lub im zapobiegać u dzieci z ASD. Lekturę ocenianej publikacji można polecić zarówno profesjonalistom jaki praktykom, a także studentom takich kierunków jak pedagogika specjalna, psychologia, logopedia, audiofonologia. Myślę, że także rodzice tej grupy dzieci będą zainteresowani tymi koncepcjami i propozycjami, jakie stanowią przedmiot rozważań omawianej publikacji. z recenzji Profesora Tadeusza Gałkowskiego. Odczytanie i zrozumienie komunikatów dziecka daje szansę na wprowadzenie alternatywnych i wspomagających form terapii.
Katarzyna Markiewicz * Kompetencje i dysfunkcje komunikacyjne osób z ASD - ujęcie rozwojowe * Jacek J. Błeszyński * Komunikacja osób ze spektrum autyzmu - w poszukiwaniu najlepszych rozwiązań * Barbara Winczura * Komunikacja społeczna u dzieci ze spektrum autyzmu w świetle prekursorów rozwoju teorii umysłu * Marzenna Zaorska * Mowa ciała dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu * Anna Prokopiak * Dziecko z autyzmem jako partner dialogu * Anna Matkowska * Relacje z innymi jako podstawa komunikacji społecznej osób z autyzmem * Nina Zawidniak * Behawioralna koncepcja nabywania języka oraz rozwijania mowy i komunikacji u osób z autyzmem * Joanna Kwasiborska-Dudek, Zofia Borska-Mądrzycka, Katarzyna Regulska * Wybór właściwej metody AAC do rozwijania umiejętności porozumiewania się dzieci ze spektrum autyzmu * Aneta Wojciechowska * Metody komunikacji wspomagającej i alternatywnej we wczesnym wspomaganiu rozwoju dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu * Bogusława Beata Kaczmarek * Obraz narzędziem komunikacji - znaki i strategie wizualne w usprawnianiu społecznego zrozumienia i komunikacji osób z ASD * Joanna Ławicka * Zastosowanie AAC w kształtowaniu samoświadomości osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu * Jolanta Matusewicz * Dziecko z autyzmem w szkole * Wybrane narzędzia komunikacji alternatywnej i wspomagającej wykorzystywane w procesie edukacji osób z autyzmem * Maria Podeszewska-Mateńko * AAC - Piktogramy w komunikacji i edukacji osób z autyzmem * Rafał Kawa * Picture Exchange Communication System (PECS) jako metoda rozwijania umiejętności komunikowania się dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu * Małgorzata Sekułowicz, Agnieszka Sokołowska-Kasperiuk * Video modeling jako alternatywna metoda usprawniania komunikacji społecznej dzieci z autystycznego spektrum zaburzeń * Katarzyna Łuszczak * Technologia wspomagająca jako wsparcie komunikacji alternatywnej osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu * Maria Piszczek * Rola rytmu i elementów muzykoterapii podczas prób nawiązywania interakcji komunikacyjnej z dziećmi autystycznymi * Iwona Jagoszewska * Komunikacja osób głuchych z autyzmem * Agnieszka Pilch * Wspomaganie rozwoju komunikacji osób z autyzmem w świetle przepisów prawa oświatowego * Bogusława Beata Kaczmarek * Posłowie * Mity i fakty o AAC i naturalnym rozwoju mowy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 17717 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1. (dostępność ok. 09.06.2024)
Książka
W koszyku
Niniejsza publikacja jest próbą opisania - w miarę możliwości wszechstronną - procesu badawczego opracowania polskiej wersji Makatonu jako jednego ze sposobów usprawniających porozumiewanie się dzieci z niepełnosprawnością intelektualną oraz ukazania jej wartości w oddziaływaniu edukacyjno-terapeutycznym osób z CCNs. Ze względu na złożoność tego procesu jego realizacja została podzielona na etapy opisane w kolejnych rozdziałach książki.W rozdziale pierwszym, dotyczącym zagadnień w perspektywie historycznej, przedstawiono treści opisujące rozwój usług AAC w świetle uwarunkowań naukowych, technologicznych i społecznych na podstawie literatury przedmiotu. Pokazano interdyscyplinarny charakter komunikacji alternatywnej, jej motywy oraz potrzeby, z których ta dziedzina wyrosła, a także jej wartość jako podejścia interwencyjnego w terapii osób z CCNs. Na tle kształtującej się interwencji AAC zaprezentowano również koncepcję brytyjskiej metody Makaton oraz zarys początków komunikacji alternatywnej w Polsce. Celem tego historycznego przeglądu jest pełniejsze zrozumienie zasadności opracowania polskiej wersji Makatonu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21338 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1. (dostępność ok. 01.07.2024)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Bibliogr. przy pracach.
Książka, którą oddajemy w ręce Czytelników, obejmuje teksty o różnym poziomie "naukowości". Jedni autorzy dokonują analiz metodologicznych, wyjaśniając funkcjonowanie Makatonu w szerokim kontekście, inni natomiast opisują pracę przy bardzo konkretnych przypadkach. Tę cechę należy uznać za walor publikacji, ponieważ w ten sposób prezentuje ona obszerny zakres możliwości stosowania polskiej wersji metody Makaton. Jest to pierwsza tego typu książka zbierająca doświadczenia specjalistów, nauczycieli i rodziców, potwierdzające skuteczność metody, która znacząco zmienia jakość życia zarówno dzieci, młodzieży, jak i osób starszych, mających trudności w porozumiewaniu się z otoczeniem. Dzięki Makatonowi stali się oni rzeczywistymi uczestnikami życia społecznego na wszystkich dostępnych im poziomach.Mam nadzieję, że książka opisująca metodę Makaton będzie wsparciem dla wszystkich, którzy codziennie podejmują trud przełamywania barier komunikacyjnych.dr Bogusława B. Kaczmarek - autorka polskiej wersji Makatonu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 17465 (1 egz.)
(dostępność ok. 01.06.2024)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Wśród pozycji wydawniczych poświęconych problematyce rozwoju i jego wspomagania u dzieci z zespołem Downa proponowana książka będzie pozycją szczególną. Obejmuje bowiem nie tylko aspekty medyczne, psychologiczne oraz społeczne odnoszące się do tego zespołu zaburzeń rozwoju, ale także ujmuje je w perspektywie terapeutycznej, ukonkretnionej opisem wybranych metod postępowania. Ponadto znajdziemy w książce wypowiedzi rodziców wychowujących dzieci z zespołem Downa, wypowiedzi samych dzieci, jak też informacje pomocne w poszukiwaniu miejsc, w których znaleźć można pomoc terapeutyczną oraz społeczne wsparcie.Z recenzji prof. dr hab. Ireny Obuchowskiej
Część I * Aspekty medyczne * Alina Midro * Zespół Downa. Przyczyny powstawania, diagnoza * i elementy poradnictwa genetycznego * Ludwika Sadowska, Monika Mysłek-Prucnal, Agata Gruna-Ożarowska * Medyczne podstawy zaburzeń struktury i funkcji * u dzieci z zespołem Downa * Jacek J. Pietrzyk * Rola pediatry pierwszego kontaktu w opiece * nad dzieckiem przewlekle chorym – zespół Downa * Część II * Aspekty językowe i poznawcze * Anna Regner * Wczesne usprawnianie rozwoju mowy dzieciz zespołem Downa * z zastosowaniem ustno-twarzowej terapii regulacyjnej (uttr) * Maria Piszczek * Rozwój języka i mowy u dzieci z zespołem Downa * Bogusława Beata Kaczmarek * Wykorzystywanie gestów w procesie * porozumiewania się osób z zespołem Downa * Bożenna Odowska-Szlachcic * Metoda Integracji Sensorycznej w diagnoziei stymulacji * rozwoju psychoruchowego dziecka z zespołem Downa. * Wspomaganie rozwoju mowy w oparciu o metodę SI * Ewa Zasępa * Przebieg procesów pamięci u osób z zespołem Downa * Beata Wojciechowska * Terapia Feuerstein * Danuta Grzybowska * Nauka czytania w procesie rozwoju dziecka z zespołem Downa * Część III * Aspekty psychospołeczne i edukacyjne * Ludwika Sadowska * Wrocławski Model Usprawniania (WMU) * we wczesnej diagnostyce i terapii dzieci z zespołem Downa * Bożena Kisiel * O Ruchu Rozwijającym Weroniki Sherborne * Magdalena Skaradzińska * Stymulacja rozwoju dzieci z zespołem Downa * – Kinezjologia Edukacyjna i inne metody wspierające * Marta Bogdanowicz * Metoda Dobrego Startu we wspomaganiu * rozwoju dzieci z zespołem Downa * Izabela Fornalik * Wspieranie rozwoju psychoseksualnego osób z zespołem Downa * Mirosława Sąsiadek * Muzykoterapia we wspomaganiu rozwoju dzieci z zespołem Downa * Krzysztof Sąsiadek * Moje rączki i nóżki chcą się bawić – wykorzystanie zabaw * paluszkowych w pracy z małym dzieckiem * Barbara Gąsiorowska * Hipoterapia dla osób z zespołem Downa * Część IV * Wspieranie rodziny * Ewa Pisula * Rodzice dzieci z zespołem Downa * Agnieszka Żyta * Rodzeństwo osób z zespołem Downa * Magdalena Giżyńska * Co robić, aby nasze dzieci były szczęśliwe i abyśmy my * byli szczęśliwi z naszymi dziećmi? * Kilka podpowiedzi, na co zwracać uwagę w relacjach * rodzicielskich z rodzeństwem dziecka niepełnosprawnego * Krzysztof Liszcz * Model wsparcia rodziny wychowującej dziecko z zespołem Downa * realizowany w Fundacji „Daj Szansę” w Toruniu * Część V * Rodzice o dzieciach * Zofia Małecka * Zawsze trzeba mieć nadzieję * Joanna Grabowska * Mój skarb! * Maria Dobek * Życie to ciągłe przypływy i odpływy * Anna Grochowska * Mój półroczny jednoroczniak * Marta Witecka * Kocham go w całości * Monika Ziegelowska * Miłość jest najpiękniejszą terapią! * Część VI * Dzieci o sobie * Monika * Zapach kwiatków jest niebieski a domy rosną krzywo * Kamila * Piernik * Małgosia * Praca w biurze * Część VII * Przydatne adresy * Organizacje i stowarzyszenia działające na rzecz osób * z zespołem Downa * Ośrodki i punkty wczesnej interwencji * Poradnie genetyczne * Poradnictwo genetyczne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15454, 16218 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej