Komunikacja wspomagająca
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(13)
Forma i typ
Książki
(13)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(13)
wypożyczone
(3)
Placówka
BD40 (Suwalska 11)
(2)
CN1 (św. Wincentego 85)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(12)
Autor
Błeszyński Jacek (1963- )
(3)
Kaczmarek Bogusława
(3)
Grycman Magdalena
(2)
Błeszyński Jacek J. (1963- )
(1)
Czerwińska Kornelia
(1)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(1)
Milewski Stanisław (1956- )
(1)
Nosko-Goszczycka Magdalena
(1)
Sadowska Katarzyna (pedagogika)
(1)
Tłokiński Waldemar
(1)
Wojciechowska Aneta
(1)
Zaorska Marzenna
(1)
Łojewska Aleksandra
(1)
Żabiński Dawid
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(13)
Język
polski
(13)
Odbiorca
Rodzice
(3)
Logopedzi
(2)
Terapeuci
(2)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Kobieta
(5199)
Rodzina
(4006)
Przyjaźń
(3822)
Miłość
(3250)
Tajemnica
(2946)
Komunikacja wspomagająca
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2931)
Relacje międzyludzkie
(2508)
Zabójstwo
(2166)
Życie codzienne
(1902)
Magia
(1727)
Zwierzęta
(1597)
Dzieci
(1583)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1524)
Uczucia
(1394)
Nastolatki
(1373)
II wojna światowa (1939-1945)
(1360)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1344)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1246)
Literatura dziecięca polska
(1154)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1043)
Ludzie a zwierzęta
(1012)
Chłopcy
(995)
Trudne sytuacje życiowe
(989)
Sekrety rodzinne
(926)
Wybory życiowe
(924)
Policjanci
(904)
Żydzi
(890)
Relacja romantyczna
(876)
Osoby zaginione
(875)
Władcy
(868)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(817)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(773)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(751)
Pisarze polscy
(746)
Przestępczość zorganizowana
(740)
Walka dobra ze złem
(716)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(692)
Krainy i światy fikcyjne
(677)
Koty
(676)
Arystokracja
(674)
Stworzenia fantastyczne
(667)
Mężczyzna
(648)
Literatura młodzieżowa polska
(644)
Psychologia
(638)
Poszukiwania zaginionych
(635)
Uprowadzenie
(634)
Matki i córki
(627)
Samorealizacja
(620)
Wakacje
(605)
Wojna
(597)
Dziennikarze
(584)
Sztuka
(574)
Nauczyciele
(561)
Polacy za granicą
(558)
Wojsko
(550)
Zemsta
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(539)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(503)
Zakochanie
(502)
Czytanie
(497)
Dziadkowie i wnuki
(496)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(492)
Matematyka
(483)
Osobowość
(472)
Spisek
(471)
Seryjni zabójcy
(467)
Przyroda
(459)
Ojcowie i córki
(453)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Samotność
(444)
Marzenia
(443)
Język angielski
(433)
Nauka
(432)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Nauczanie początkowe
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Czarownice i czarownicy
(425)
Ludzie bogaci
(423)
Pisarze
(417)
Politycy
(407)
Samopoznanie
(407)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Poradnik
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Słownik języka polskiego
(1)
Słownik terminologiczny
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(8)
Medycyna i zdrowie
(2)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
13 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Wybór bibliograficzny polskich prac komunikacji alternatywnej i wspomaganej - w podziale na systemy i specyfikę użytkownika na stronach 491-504.
Dla logopedów, psychologów, nauczycieli i terapeutów dokształcających się na podyplomowych studiach, do studentów i wszystkich zainteresowanych problematyką alternatywną i wspomaganą komunikacją.
Dzięki podejmowaniu przez coraz większe grono specjalistów problemów komunikacji, mowy i języka, jak również praktycznego działania zmierzającego do wsparcia osób do niedawna określanych jako niekomunikujące/niekomunikatywne następuje zmiana w spojrzeniu na niepełnosprawność, która wcale nie musi oznaczać marginalizacji i depersonizacji. Prezentowany tom, poruszający zagadnienie alternatywnych i wspomagających metod komunikacji, powstał dzięki ogromnemu zaangażowaniu wybitnych specjalistów, praktyków i teoretyków takich dziedzin, jak komunikacja interpersonalna, neuropsychologia, logopedia oraz komunikacja wspomagająca i alternatywna (AAC). Ważnym przesłaniem publikacji jest przekazanie skutecznego instrumentu rehabilitacji psychologicznej. Bez komunikowania się z dziećmi i młodzieżą w normie trudno mówić o ich rozwoju intelektualnym, poczuciu własnej wartości, a także rozwoju emocjonalnym. W przypadku niepełnosprawności komunikowanie się jest podstawowym warunkiem pozyskiwanych zmian rozwojowych. Tę tezę uzasadniono w prezentowanej pracy. Problematyka komunikacji alternatywnej już od wielu lat znajduje się w centrum zainteresowania teoretyków i praktyków zajmujących się zagadnieniami edukacji i rehabilitacji osób niepełnosprawnych, dodatkowo obarczonych trudnościami w sferze porozumiewania się. Do pedagogiki specjalnej wprowadzane są nowe rozwiązania dotyczące pomocy człowiekowi niepełnosprawnemu w nawiązywaniu, utrzymywaniu i doskonaleniu interakcji komunikacyjnych w sposób alternatywny, tj. wykorzystujący gest, obraz i piktogram. Książka będzie pomocna wszystkim, którzy podejmą trud łamania barier w porozumiewaniu się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dyskursy Logopedyczne - Studia Logopeadica Thoruniensia)
Rozdziały tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne w katalogu Bibliografia M21.
Bibliografia przy pracach.
Publikacja adresowana jest do pedagogów, logopedów, terapeutów, psychologów, rodziców dzieci ze spektrum autyzmu, studentów pedagogiki oraz osób zainteresowanych prezentowaną problematyką.
Streszczenia angielskie przy pracach.
Prezentowane w niniejszej pracy nowe spojrzenie naukowo-badawcze służy lepszemu zrozumieniu zaburzeń komunikowania się osób ze spektrum autyzmu. Szczególnie cenne są implikacje praktyczne dotyczące stymulowania ich umiejętności komunikacyjnych. Proponowane narzędzia czy treningi umiejętności w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej dla osób z autyzmem bez wątpienia przyczynią się do rozwoju nowoczesnej praktyki pedagogiki specjalnej. Monografia jest adresowana do pedagogów, logopedów, terapeutów, psychologów, rodziców dzieci ze wspomnianym spektrum, studentów pedagogiki specjalnej i tych osób, którym szczególnie bliskie jest zrozumienie złożoności zaburzeń komunikowania się osób autystycznych. Niniejsza książka stanowi znaczący i istotny wkład w rozwój pedagogiki specjalnej i logopedii, a także badań z zakresu komunikacji społecznej i językowej.Z recenzji dr hab. Katarzyny Pluteckiej, prof. UPProblematyka komunikacji omawiana jest tu z różnych perspektyw badawczych i w różnych aspektach, gdyż funkcjonowanie osób z zaburzeniami spektrum autyzmu to obszar, którym współcześnie zajmują się badacze i profesjonaliści reprezentujący różne dziedziny. Autorami tekstów są przedstawicie m.in.: pedagogiki specjalnej (w tym oligofrenopedagogiki), psychologii, logopedii, neurologopedii, seksuologii, pedagogiki wczesnoszkolnej, a zagadnienia komunikacji osób ze spektrum autyzmu omawiane są z punktu widzenia badacza i teoretyka oraz praktyka - niejednokrotnie w tej samej osobie.Z recenzji dr hab. Ewy Skorek, prof. UZ
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20310 (1 egz.)
(dostępność ok. 18.05.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 177-192.
Streszczenie angielskie.
Publikacja porusza istotną kwestię funkcjonowania osób niepełnosprawnych, a w szczególności osób z upośledzeniem umysłowym, w płaszczyźnie społeczno-komunikacyjnej, pedagogicznej i edukacyjnej. Autor podkreśla, iż problem diagnozowania upośledzenia umysłowego na podstawie badań ilorazu inteligencji w przypadku takich osób nie pozwala na przedstawienie jednoznacznych wyników. Dopiero po przeprowadzeniu wnikliwszej analizy przedstawionej problematyki widoczna staje się potrzeba zmian zarówno w procesie kształcenia, jak i społecznym podejściu do osób z niepełnosprawnością. Autor, formułując na nowo pytanie "Co można uznać za upośledzenie intelektualne?", próbuje wyznaczyć jasny kierunek dla oddziaływań terapeutycznych i rewalidacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19845 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Alternatywne i wspomagające metody komunikacji / pod red. Jacka J. Błeszyńskiego. - Wyd. 2 poszerz. i popr. - Kraków : Impuls, 2008. - 470 s. : il. ; 25 cm.
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2558 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliogr. przy pracach.
Zamysł redakcyjny publikacji pozwolił na ukazanie kwestii diagnozy i terapii zaburzeń wzrokowych w sposób syntetyczny i ustrukturyzowany, co z pewnością ułatwi korzystanie z merytorycznych wskazówek oraz zaleceń w zakresie rozpoznawania problemów i planowania oddziaływań wspierających dziecko z niepełnosprawnością wzrokową i jego rodzinę. (.) Przedstawienie zagadnień diagnostyczno-terapeutycznych podejmowanych w obszarze wczesnego wspomagania rozwoju dziecka z niepełnosprawnością wzrokową w formie naukowo-metodycznej odpowiada na zapotrzebowanie ze strony specjalistów -praktyków, studentów tyflopedagogiki i psychologii klinicznej oraz - w dużej mierze - rodziców, którzy wychowują dziecko dotknięte nieprawidłowościami w funkcjonowaniu percepcji wzrokowej. Z recenzji dr hab. Beaty Cytowskiej (Uniwersytet Wrocławski)Monografia wpisuje się w obowiązujące podejście do tematu systemu opieki i terapii dzieci z dysfunkcjami we wczesnym etapie ich rozwoju. Monografia dotyczy małego dziecka z niepełnosprawnością wzroku. Książka wpisuje się w teoretyczny dyskurs nad możliwościami dziecka z niepełnosprawnością wzroku, a także podejmuje jakże ważny aspekt wczesnego wspomagania rozwoju tych dzieci. Stanowi tym samym ważne ogniwo poszerzania wiedzy na temat dysfunkcji wzroku. W moim przekonaniu jest to rzetelnie przygotowana pozycja przeglądowa, teoretyczna, ale oparta w przeważającej większości rozdziałów w niej zawartych, na nowych pozycjach literaturowych o zasięgu międzynarodowym. To ważne, gdyż monografia może być dobrym podręcznikiem dla studentów pedagogiki, ale także kierunków pokrewnych oraz dla rodziców, poszerzającym wiedzę na temat problemów deficytu wzroku. Z recenzji prof. dr hab. Małgorzaty Sekułowicz (Dolnośląska Szkoła Wyższa)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18033 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 367-371.
Podręczny słownik terminów AAC (komunikacji wspomagającej i alternatywnej) jest pierwszą w Polsce tego rodzaju publikacją, adresowaną do szerokiego grona zarówno specjalistów, jak i rodziców, opiekunów, przyjaciół - osób dzielących codzienność z dziećmi i dorosłymi doświadczającymi trudności w porozumiewaniu się. Jest próbą opisania blisko 1600 pojęć odnoszących się do nowego obszaru w polskiej logopedii i pedagogice osób niepełnosprawnych, jakim jest zastosowanie alternatywnych i wspomagających sposobów porozumiewania się z dziećmi i dorosłymi z zaburzeniami mowy, języka i komunikacji.Sposoby AAC (augmentative and alternative communication) są procesami wielokrotnie złożonymi, obejmującymi różne komponenty dostosowane do potrzeb osób niemówiących. Na konferencjach poświęconych komunikacji wspomagającej zgłaszanych jest wiele problemów, z jakimi na co dzień borykają się nauczyciele, terapeuci udzielający pomocy dzieciom i dorosłym, którzy z różnych powodów nie są w stanie porozumieć się z innymi osobami. Problemy te często pozostają bez rozwiązań. W prowadzonych dyskusjach wymienia się m.in.: brak dostatecznej liczby wykształconych w tym kierunku specjalistów, problemy terminologiczne, zbyt późne podejmowanie decyzji o właściwej terapii w obszarze porozumiewania się, brak materiałów dydaktycznych, programów i opracowań metodycznych, niską świadomość społeczną dotyczącą możliwości kompensowania poważnych zaburzeń w porozumiewaniu się. Podkreśla się również konieczność prac teoretycznych i badań naukowych z tego zakresu oraz współpracy z naukowcami z wielu dziedzin nauki.poleca ImpulsDo tej pory nie podjęto prób określenia zakresu terminologicznego wspomagających i alternatywnych sposobów komunikacji, a jest to bardzo istotny krok dla rozwoju tej dziedziny. Prezentowana w niniejszej pracy terminologia jest próbą zmierzenia się z tym trudnym obszarem, ale wierzymy, że jest również wkładem w toczące się dyskusje dotyczące roli AAC w działaniach systemowych, które zapewniałyby wszystkim dzieciom i dorosłym dostęp do specjalistycznych oddziaływań, zgodnie z indywidualnymi potrzebami. Mamy nadzieję, że nasza praca poszerzy znajomość specyfiki prezentowanych haseł, a w efekcie podniesie jakość życia tych osób.Słownik powstawał kilka lat - w tym czasie zbierano hasła, weryfikowano je i tworzono definicje odpowiednie dla polskiej nauki. Wiązało się z tym wiele problemów, przede wszystkim dlatego, że większość haseł zamieszczonych w publikacji wychodzi poza tradycyjnie definiowane w logopedii czy pedagogice terminy. Dobierając hasła, starłyśmy się wprowadzić tylko te, które ściśle wiążą się z koncepcjami i strategiami AAC, stąd też wiele terminów otrzymało nowe znaczenia, inne niż powszechnie stosowane, np. skanowanie, kodowanie. Inne, niemające swoich odpowiedników w języku polskim, występujące jako nazwy własne, albo takie, które już się przyjęły na gruncie polskiego AAC, zachowują oryginalne nazwy, np. "GoTalk", "Bigmack" czy "e-tran".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20062 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 425-429.
Zgodnie ze swoim tytułem, książka Magdaleny Grycman adresowana jest nie tylko do rodziców, lecz także do wszystkich osób stykających się w swojej pracy zawodowej z dziećmi obarczonymi zaburzeniami w zakresie komunikowania się. Autorka dzieli się tutaj wiedzą, którą pozyskała od rodziców, nauczycieli oraz terapeutów dzieci cierpiących na zaburzenia związane z umiejętnością porozumiewania się.Czytelnicy znajdą w prezentowanej książce odpowiedzi między innymi na takie pytania jak: od czego zacząć pracę nad rozwojem komunikacji w jaki sposób obserwować umiejętności porozumiewania się jak korygować wdrożone już strategie czy ich dziecko będzie mówić jak rozszerzać słownictwo jak odczytać problemy ucznia jak wzbudzić w dziecku chęć do rozmawianiaAgnieszka Pilch, Prezes Stowarzyszenia "Mówić bez Słów", podkreśla w recenzji niniejszej publikacji, że książkę tę z powodzeniem nazwać można ...bezcenną skarbnicą wiedzy o metodach pracy określanych jako alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się - tzw. AAC.Jedyna na rynku książka, która w tak przystępny, kompetentny i wszechstronny sposób porusza problemy dotyczące osób niemówiących. Poradnik ten - skierowany zarówno do terapeutów, jak i rodziców - jest bezcenną skarbnicą wiedzy o metodach pracy określanych jako alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się - tzw. AAC. Dr Magdalena Grycman w swojej najnowszej książce stara się odpowiedzieć na fundamentalne dla rodziców i terapeutów pytania: Jak mam zrozumieć moje dziecko? Jak odczytać potrzeby naszego ucznia? Ja wzbudzić w dziecku chęć do rozmawiania? Jak nauczyć dziecko bycia aktywnym uczestnikiem zdarzeń, a nie tylko obserwatorem?. Krok po kroku, strategia po strategii Autorka towarzyszy rodzicom i terapeutom w poszukiwaniu sposobu nawiązania kontaktu, dzieląc się z nimi ponad dwudziestoletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi ze złożonymi trudnościami w komunikacji. Forma rozmów, które dr Grycman prowadzi na łamach swojej książki, podkreśla niepowtarzalny charakter problemów każdego dziecka i sprawia, że jej rozmówcy włączani są w odkrywanie indywidualnych dróg komunikacji. Na szczególne podkreślenie zasługuje fakt, że w tych działaniach towarzyszą jej aktywnie rodzice, gdyż to środowisko rodzinne jest tym, w którym rozwijają się w naturalny sposób kompetencje komunikacyjne i umiejętności językowe.Prezes Stowarzyszenia "Mówić bez Słów"mgr Agnieszka Pilch
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19815 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Praca dotyczy bardzo istotnej i doniosłej społecznie problematyki, jaką stanowi prezentacja rozmaitych form wspomagania procesu komunikacji osób z autystycznym spektrum zaburzeń (ASD). Autorzy wykorzystali z jednej strony aktualne dane z literatury sięgając do prac wybitnych badaczy zamieszczonych w publikacjach książkowych oraz czasopismach o znaczeniu i zasięgu międzynarodowym. Obszerna monografia wychodzi na przeciw pilnym potrzebom związanym z udostępnianiem najnowszych informacji w zakresie rozwijania zdolności porozumiewania się, ze szczególnym uwzględnieniem procesu edukacyjnego dzieci i młodzieży z ASD. Zawarte w przygotowywanej do druku książce rozdziały, odznaczają się wysokim poziomem profesjonalizmu i mogą stanowić niewątpliwie cenne źródło wiedzy oraz inspiracji dla czytelników. Ukazanie się tej książki pozwoli czytelnikom zapoznać się z wieloma różnorodnymi i często wypróbowanymi podejściami i metodami związanymi z diagnozą trudności komunikacyjnych i oddziaływaniami pozwalającymi je zmniejszyć lub im zapobiegać u dzieci z ASD. Lekturę ocenianej publikacji można polecić zarówno profesjonalistom jaki praktykom, a także studentom takich kierunków jak pedagogika specjalna, psychologia, logopedia, audiofonologia. Myślę, że także rodzice tej grupy dzieci będą zainteresowani tymi koncepcjami i propozycjami, jakie stanowią przedmiot rozważań omawianej publikacji. z recenzji Profesora Tadeusza Gałkowskiego. Odczytanie i zrozumienie komunikatów dziecka daje szansę na wprowadzenie alternatywnych i wspomagających form terapii.
Katarzyna Markiewicz * Kompetencje i dysfunkcje komunikacyjne osób z ASD - ujęcie rozwojowe * Jacek J. Błeszyński * Komunikacja osób ze spektrum autyzmu - w poszukiwaniu najlepszych rozwiązań * Barbara Winczura * Komunikacja społeczna u dzieci ze spektrum autyzmu w świetle prekursorów rozwoju teorii umysłu * Marzenna Zaorska * Mowa ciała dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu * Anna Prokopiak * Dziecko z autyzmem jako partner dialogu * Anna Matkowska * Relacje z innymi jako podstawa komunikacji społecznej osób z autyzmem * Nina Zawidniak * Behawioralna koncepcja nabywania języka oraz rozwijania mowy i komunikacji u osób z autyzmem * Joanna Kwasiborska-Dudek, Zofia Borska-Mądrzycka, Katarzyna Regulska * Wybór właściwej metody AAC do rozwijania umiejętności porozumiewania się dzieci ze spektrum autyzmu * Aneta Wojciechowska * Metody komunikacji wspomagającej i alternatywnej we wczesnym wspomaganiu rozwoju dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu * Bogusława Beata Kaczmarek * Obraz narzędziem komunikacji - znaki i strategie wizualne w usprawnianiu społecznego zrozumienia i komunikacji osób z ASD * Joanna Ławicka * Zastosowanie AAC w kształtowaniu samoświadomości osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu * Jolanta Matusewicz * Dziecko z autyzmem w szkole * Wybrane narzędzia komunikacji alternatywnej i wspomagającej wykorzystywane w procesie edukacji osób z autyzmem * Maria Podeszewska-Mateńko * AAC - Piktogramy w komunikacji i edukacji osób z autyzmem * Rafał Kawa * Picture Exchange Communication System (PECS) jako metoda rozwijania umiejętności komunikowania się dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu * Małgorzata Sekułowicz, Agnieszka Sokołowska-Kasperiuk * Video modeling jako alternatywna metoda usprawniania komunikacji społecznej dzieci z autystycznego spektrum zaburzeń * Katarzyna Łuszczak * Technologia wspomagająca jako wsparcie komunikacji alternatywnej osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu * Maria Piszczek * Rola rytmu i elementów muzykoterapii podczas prób nawiązywania interakcji komunikacyjnej z dziećmi autystycznymi * Iwona Jagoszewska * Komunikacja osób głuchych z autyzmem * Agnieszka Pilch * Wspomaganie rozwoju komunikacji osób z autyzmem w świetle przepisów prawa oświatowego * Bogusława Beata Kaczmarek * Posłowie * Mity i fakty o AAC i naturalnym rozwoju mowy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 17717 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1. (dostępność ok. 09.06.2024)
Książka
W koszyku
Niniejsza publikacja jest próbą opisania - w miarę możliwości wszechstronną - procesu badawczego opracowania polskiej wersji Makatonu jako jednego ze sposobów usprawniających porozumiewanie się dzieci z niepełnosprawnością intelektualną oraz ukazania jej wartości w oddziaływaniu edukacyjno-terapeutycznym osób z CCNs. Ze względu na złożoność tego procesu jego realizacja została podzielona na etapy opisane w kolejnych rozdziałach książki.W rozdziale pierwszym, dotyczącym zagadnień w perspektywie historycznej, przedstawiono treści opisujące rozwój usług AAC w świetle uwarunkowań naukowych, technologicznych i społecznych na podstawie literatury przedmiotu. Pokazano interdyscyplinarny charakter komunikacji alternatywnej, jej motywy oraz potrzeby, z których ta dziedzina wyrosła, a także jej wartość jako podejścia interwencyjnego w terapii osób z CCNs. Na tle kształtującej się interwencji AAC zaprezentowano również koncepcję brytyjskiej metody Makaton oraz zarys początków komunikacji alternatywnej w Polsce. Celem tego historycznego przeglądu jest pełniejsze zrozumienie zasadności opracowania polskiej wersji Makatonu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21338 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1. (dostępność ok. 01.07.2024)
Książka
W koszyku
Antoś na zielonej łące : czytanie uczestniczące dla dzieci z trudnościami w porozumiewaniu się / Aleksandra Łojewska, Katarzyna Sadowska ; ilustracje i projekt teczki: Dawid Żabiński. - Wydanie I. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2018. - Teka (broszura: 8 stron, [3] karty tablic luzem, skoroszyt: 23 strony) : ilustracje ; 31 cm + 4 paski rzepowe.
(Biblioteka AAC)
(Czytaj i Rozmawiaj)
Niniejsza publikacja jest kontynuacją cyklu o przygodach Antosia (Antoś i słońce oraz Antoś i deszcz z publikacji W deszczu i w słońcu) z serii Czytaj i Rozmawiaj (Biblioteka AAC). Książka stanowi pomoc do nauki aktywnego czytania dla dzieci z trudnościami w porozumiewaniu się i nie tylko. Zawiera prostą historię z powtarzającym się refrenem, który budzi ciekawość dziecka i mobilizuje je do odkrywania kolejnej strony. Dołączone do książki symbole obrazkowe (PCS) umożliwiają dziecku z trudnościami w porozumiewaniu się branie czynnego udziału w czytaniu tekstu, zastępując słowa, których nie potrafi wypowiedzieć, a dzieciom z autyzmem, które potrzebują szczególnej wizualizacji, pozwalają dodatkowo lepiej zrozumieć czytany tekst. Książka jest doskonałym pretekstem do nauki podejmowania i prowadzenia dialogu, zadawania pytań, komentowania. Zachęca również do wspólnych zabaw wokół tekstu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19951 (1 egz.)
Książka
W koszyku
AAC dla każdego : poradnik dla rodziców i terapeutów / Magdalena Nosko-Goszczycka. - Wydanie I. - [Gdańsk] : Harmonia Universalis, [2019]. - 151 stron : ilustracje, fotografie ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 119-122.
Przedmowa także w języku angielskim.
Poradnik AAC dla każdego przekazuje najważniejsze treści dotyczące wspomagających i alternatywnych metod komunikacji (AAC) oraz krok po kroku przedstawia etapy ich wdrażania. W książce znajdują się niezbędne informacje na temat:- podstawowych zagadnień z zakresu komunikacji wspomagającej i alternatywnej;- rozwijania umiejętności języ­kowych;- mitów i faktów dotyczących AAC;- wybranych programów komunikacyjnych;- pierwszych kroków, które muszą wykonać rodzice i terapeuci;- zabaw komunikacyjnych i pomocy terapeutycznych, które możesz wykonać samodzielnie.Książka AAC dla każdego to zajmujące wprowadzenie w tematykę wspomagających i alternatywnych metod komunikacji. Autorka ukazuje podstawowe strategie komunikacyjne. Dzielenie się własną praktyką czyni z niej propagatorkę wiedzy o komunikacji wspomagającej i pobudza do działania. [.] Dzięki temu, że w tak szczery i śmiały sposób popularyzuje komunikację wspomagającą, materiał jest przystępny dla wszystkich - zarówno specjalistów, jak i rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20577 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI wieku)
Bibliografia na stronach 662-747. Indeks.
Streszczenia i słowa kluczowe w języku angielskim.
"Zakres tematyczny recenzowanej pracy zbiorowej jest dosyć szeroki - można go zlokalizować na pograniczu paru dyscyplin naukowych, począwszy od gerontologii, logopedii i językoznawstwa, poprzez medycynę, neurofizjologię i neuropsychologię, do współczesnej komunikacji społecznej, zaś tematem głównym jest obecna w tytule monografii gerontologopedia, czyli logopedia wieku podeszłego. Jest to młoda, tworząca się subdyscyplina z pogranicza logopedii i gerontologii, która zajmuje się procesami komunikowania się słownego osób starszych, wyjaśnia rozwojowe zmiany związane z jakością realizowanych funkcji komunikacyjnych oraz wskazuje drogi postępowania diagnostycznego zjawisk patologii mowy i języka a także ustala metody pracy z pacjentem. Bez wątpienia recenzowana książka jest dziełem nie tylko interesującym poznawczo, napisanym przez wysokiej klasy specjalistów, ale nade wszystko jest publikacją pionierską w polskiej literaturze przedmiotu. Struktura tej publikacji zbiorowej obejmuje trzy obszerne części, których tematem przewodnim jest komunikacja (cz. I: Wprowadzenie do komunikowania w starości, cz. II: Komunikacja w procesie fizjologicznego starzenia się, oraz cz. III: Komunikacja powikłana procesami patologicznymi). [.] Recenzowana praca to ważna publikacja, nowatorska w swej problematyce, o przejrzystej strukturze treści, bardzo dobrze udokumentowana i wartościowa poznawczo". Z recenzji prof. dra hab. Adama Zycha
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 613 (1 egz.)
Kaucja: 63,05 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19546 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 51298 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1546 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej