Niepełnosprawni umysłowo
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(27)
Forma i typ
Książki
(27)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(28)
wypożyczone
(4)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(3)
W2 (Bazyliańska 6)
(2)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(1)
W72 (Suwalska 11)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(25)
Autor
Wyczesany Janina (1937- )
(2)
Bobińska Kinga
(1)
Bouras Nick
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Florkowski Antoni
(1)
Fournier Jean-Louis (1938- )
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Garda-Łukaszewska Jadwiga
(1)
Gałecki Piotr
(1)
Gałecki Piotr (nauki medyczne)
(1)
Graban Janina
(1)
Grzywna-Tunk Grażyna
(1)
Holt Geraldine
(1)
Kaczmarek Bogusława
(1)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(1)
Karwowska Małgorzata
(1)
Kijak Remigiusz J. (1979- )
(1)
Kmita Grażyna
(1)
Kosakowski Czesław (1940- )
(1)
Kowalczyk Grażyna
(1)
Kowalik Stanisław (1947- )
(1)
Kumaniecka-Wiśniewska Agnieszka
(1)
Kwiatkowska Małgorzata (politologia)
(1)
Livi Natalia
(1)
Mejnartowicz Daria
(1)
Miles Mike
(1)
Nasierowski Tadeusz (1953- )
(1)
Otrębski Wojciech (1962- )
(1)
Pietras Tadeusz Bogdan
(1)
Pilecki Jan
(1)
Ploch Leszek
(1)
Postępska Magdalena
(1)
Sadowska Sławomira
(1)
Speck Otto
(1)
Szperkowski Tomasz
(1)
Sęk Bożena
(1)
Vanier Jean (1928- )
(1)
Wald Ignacy (1923-1991)
(1)
Wandzioch Dariusz
(1)
Wiśniewska-Kumaniecka Agnieszka
(1)
Wojciechowska Aneta
(1)
Zakrzewska-Manterys Elżbieta
(1)
Zięcina-Banek Maria (1930-1992)
(1)
Ćwirynkało Katarzyna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(12)
1990 - 1999
(2)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(2)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(2)
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(27)
Język
polski
(27)
Odbiorca
Studenci
(4)
Szkoły wyższe
(4)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Rodzice
(1)
Temat
Kobieta
(5199)
Rodzina
(4006)
Przyjaźń
(3822)
Miłość
(3250)
Tajemnica
(2946)
Niepełnosprawni umysłowo
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2931)
Relacje międzyludzkie
(2508)
Zabójstwo
(2166)
Życie codzienne
(1902)
Magia
(1727)
Zwierzęta
(1597)
Dzieci
(1583)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1524)
Uczucia
(1394)
Nastolatki
(1373)
II wojna światowa (1939-1945)
(1360)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1344)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1246)
Literatura dziecięca polska
(1154)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1043)
Ludzie a zwierzęta
(1012)
Chłopcy
(995)
Trudne sytuacje życiowe
(989)
Sekrety rodzinne
(926)
Wybory życiowe
(924)
Policjanci
(904)
Żydzi
(890)
Relacja romantyczna
(876)
Osoby zaginione
(875)
Władcy
(868)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(817)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(773)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(751)
Pisarze polscy
(746)
Przestępczość zorganizowana
(740)
Walka dobra ze złem
(716)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(692)
Krainy i światy fikcyjne
(677)
Koty
(676)
Arystokracja
(674)
Stworzenia fantastyczne
(667)
Mężczyzna
(648)
Literatura młodzieżowa polska
(644)
Psychologia
(638)
Poszukiwania zaginionych
(635)
Uprowadzenie
(634)
Matki i córki
(627)
Samorealizacja
(620)
Wakacje
(605)
Wojna
(597)
Dziennikarze
(584)
Sztuka
(574)
Nauczyciele
(561)
Polacy za granicą
(558)
Wojsko
(550)
Zemsta
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(539)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(503)
Zakochanie
(502)
Czytanie
(497)
Dziadkowie i wnuki
(496)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(492)
Matematyka
(483)
Osobowość
(472)
Spisek
(471)
Seryjni zabójcy
(467)
Przyroda
(459)
Ojcowie i córki
(453)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Samotność
(444)
Marzenia
(443)
Język angielski
(433)
Nauka
(432)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Nauczanie początkowe
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Czarownice i czarownicy
(425)
Ludzie bogaci
(423)
Pisarze
(417)
Politycy
(407)
Samopoznanie
(407)
Temat: czas
1989-
(4)
1939-1945
(1)
Gatunek
Podręcznik
(4)
Materiały konferencyjne
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Publicystyka włoska
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
27 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Bibliogr. s. 187-212 i przy rozdz. Indeksy.
Streszcz. rozdz. w jęz. ang.
Wstęp * Rozdział 1. Niepełnosprawność intelektualna - wprowadzenie do problematyki * 1.1. Zarys problemów * 1.2. Refleksje nad inteligencją ogólną i jej regulacyjną rolą * 1.3. Osoba niepełnosprawna intelektualnie w kulturze * 1.4. Kierunki wsparcia osób z niepełnosprawnością intelektualną * Rozdział 2. Zaburzenia komunikacji językowej w grupie osób z niepełnosprawnością intelektualną * 2.1. Wprowadzenie * 2.2. Możliwości komunikacyjne dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim * 2.3. Możliwości komunikacyjne dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym * 2.4. Możliwości komunikacyjne osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim * Rozdział 3. Niepełnosprawność intelektualna jako zaburzenie współwystępujące * 3.1. Rozwój i zaburzenia komunikacji językowej u osób z zespołem Downa * 3.2. Rozwój i zaburzenia komunikacji językowej u osób z zespołem Gregga * 3.3. Masaż logopedyczny * 3.4. Możliwości komunikacyjne osób z całościowymi zaburzeniami * Rozdział 4. Niepełnosprawność intelektualna jako zaburzenie mogące współwystępować z innymi zespołami * 4.1. Mózgowe porażenie dziecięce jako zespół objawów chorobowych * 4.2. Zaburzenia rozwoju psychoruchowego dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym * 4.3. Etiologia i klasyfikacje mózgowego porażenia dziecięcego * 4.4. Odmiany kliniczne mózgowego porażenia dziecięcego * 4.5. Rozwój mowy i jej zaburzenia u dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym * Rozdział 5. Niepełnosprawność intelektualna jako zaburzenie ujawniające się w okresie rozwoju * 5.1. Możliwości komunikacyjne osób z zespołem łamliwego chromosomu X. Porównanie zespołu z niepełnosprawnością intelektualną i z autyzmem * 5.2. Niepełnosprawność intelektualna jako zaburzenie w rozwoju
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17997 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 640-643 i przy rozdziałach. Indeks.
Jest to pierwsza w Polsce tak obszerna monografia, która łączy interdyscyplinarne spojrzenie dotyczące zagadnienia niepełnosprawności intelektualnej z różnych perspektyw: medycznej, psychologicznej, społecznej i pedagogicznej. W sposób nowatorski podejmuje temat niepełnosprawności intelektualnej z jego specyfiką z punktu widzenia zarówno psychologa, pedagoga, lekarza psychiatry, internisty, neurologa i to w zakresie sposobu badania, diagnozowania, jak i terapii tej grupy pacjentów. Przybliża najnowszą wielospecjalistyczną wiedzę, obejmującą różne stopnie niepełnosprawności i towarzyszące im zróżnicowane zaburzenia sprawności motorycznej, zachowania, motywacji, emocjonalności, poznawcze, a także dysfunkcje psychiczne i behawioralne.Przeznaczona jest dla szerokiego grona odbiorców i to zarówno dla osób zawodowo zajmujących się problemami osób niepełnosprawnych intelektualnie - lekarzy, psychologów, pedagogów specjalnych, studentów wielu kierunków, a także tych wszystkich, którzy na co dzień żyją lub pracują z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie - rodziców, rodzin, opiekunów, pracowników Domów Opieki Społecznej, wolontariuszy, od których zależą efekty prowadzonej terapii i jakości życia osób z NI.
Rozdział 1. Rys historyczny, terminologia, definicja, nozologia, kryteria rozpoznawania niepełnosprawności intelektualnej * Rozdział 2. Epidemiologia niepełnosprawności intelektualnej * Rozdział 3. Diagnoza niepełnosprawności intelektualnej * Część 1. Diagnoza inteligencji w kontekście diagnozy niepełnosprawności intelektualnej u osób dorosłych * Część 2. Diagnoza zaburzeń osobowości u osób z niepełnosprawnością intelektualną * Część 3. Wybrane aspekty diagnozy i terapii osób z niepełnosprawnością intelektualną * Rozdział 4. Etiologia, patogeneza, wybrane jednostki kliniczne i chorobowe przebiegające z niepełnosprawnością intelektualną * Część 1. Neurorozwojowy paradygmat patogenezy niepełnosprawności intelektualnej * Część 2. Ciąża i okres okołoporodowy a rozwój układu nerwowego w kontekście niepełnosprawności intelektualnej * Część 3. Niepełnosprawność intelektualna a mutacje jednogenowe * Część 4. Genetyczne przyczyny niepełnosprawności intelektualnej * Część 5. Zespół Downa a niepełnosprawność intelektualna * Część 5A. Oddziaływania terapeutyczne u osób z zespołem Downa * Część 6. Zespół Retta * Rozdział 5. Współchorobowość niepełnosprawności intelektualnej * Część 1. Niepełnosprawność intelektualna a autyzm * Część 2. Niepełnosprawność intelektualna a padaczka * Część 3. Niepełnosprawność intelektualna a porażenie mózgowe * Rozdział 6. Specyfika diagnozy psychiatrycznej, psychologicznej i internistycznej u osób z niepełnosprawnością intelektualną * Część 1. Badanie psychiatryczne i psychofarmakoterapia u osób z niepełnosprawnością intelektualną * Część 2. Diagnoza psychologiczna u osób z niepełnosprawnością intelektualną * Część 3. Problemy zdrowia somatycznego u osób z niepełnosprawnością intelektualną * Rozdział 7. Stygmatyzacja osób z niepełnosprawnością intelektualną * Rozdział 8. Adolescencja osób z niepełnosprawnością intelektualną * Rozdział 9. Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną * Rozdział 10. „(Nie)pełnosprawna” twórczość niepełnosprawnych intelektualnie * Rozdział 11. Terapia osób niepełnosprawnych intelektualnie * Część 1. Standardy postępowania z osobą niepełnosprawną intelektualnie w kontekście diagnozy i terapii * Część 2. Rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną * Część 3. Komunikacja wspomagająca i alternatywna w pracy z dzieckiem niepełnosprawnym intelektualnie * Część 4. Terapia rodziny dziecka z niepełnosprawnością intelektualną * Część 5. Arteterapia jako forma rehabilitacji osób niepełnosprawnych intelektualnie * Rozdział 12. Aspekty prawne i orzecznictwo u osób z niepełnosprawnością intelektualną w polskim ustawodawstwie * Rozdział 13. Opieka socjalna nad osobami z niepełnosprawnością intelektualną * Część 1. Praca socjalna z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie * Część 2. Aspekty psychologiczne i pedagogiczne leczenia i opieki instytucjonalnej osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną (domy opieki i szpitale) * Rozdział 14. System kształcenia specjalnego dzieci, młodzieży i dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19208 (1 egz.)
(dostępność ok. 24.05.2024)
Książka
W koszyku
Zaburzenia psychiczne i zaburzenia zachowania u osób niepełnosprawnych intelektualnie / red. Nick Bouras i Geraldine Holt. - Wyd. 1 pol. / red. Antoni Florkowski i Piotr Gałecki. - Wrocław : Elsevier Urban & Partner, 2010. - XVI, 463 s. : il. ; 25 cm.
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Publikacja przeznaczona dla psychiatrów, psychologów, terapeutów, neurologów, pracowników socjalnych, menedżerów służby zdrowia, pielęgniarek oraz wszystkich osób zainteresowanych problemem niepełnosprawności intelektualnej. Książka zawiera: - charakterystykę najczęstszych zaburzeń występujących u osób niepełnosprawnych intelektualnie (m.in. depresji, zaburzeń lękowych i adaptacyjnych, schizofrenii i zaburzeń pokrewnych), - omówienie symptomatologii zaburzeń psychicznych w grupie osób niepełnosprawnych intelektualnie, - opis możliwości trafnego diagnozowania zaburzeń psychicznych oraz zasad właściwego leczenia farmakologicznego, interwencji terapeutycznych i psychospołecznych, - skale diagnostyczne niezbędne do obiektywnej oceny psychopatologii towarzyszącej niepełnosprawności intelektualnej, - aktualną, uznaną i promowaną na świecie nomenklaturę, - wiele praktycznych rad i wskazówek pomocnych w opiece nad osobami niepełnosprawnymi intelektualnie.
Część 1. Badanie i diagnoza * 1. Diagnoza zaburzeń psychicznych u osób niepełnosprawnych intelektualnie * 2. Narzędzia badania stanu psychicznego i oceny jego zmian * 3. Wszechstronny, interdyscyplinarny proces diagnostyczny obejmujący problemy psychiczne osób niepełnosprawnych intelektualnie * 4. Związki między zmianami zachowania a zaburzeniami psychicznymi u osób ze znaczną niepełnosprawnością intelektualną * 5. Wzajemne zależności pomiędzy stanem somatycznym i zaburzeniami psychicznymi u osób ze znaczną niepełnosprawnością intelektualną * 6. Wzajemne zależności pomiędzy stanem somatycznym i zaburzeniami psychicznymi u osób niepełnosprawnych intelektualnie * Część II. Psychopatologia i zagadnienia szczególne * 6. Psychopatologia dzieci niepełnosprawnych intelektualnie * 7. Depresja, lęk i zaburzenia adaptacyjne u osób niepełnosprawnych intelektualnie * 8. Zaburzenia zaliczane do spektrum schizofrenii u osób niepełnosprawnych intelektualnie * 9. Zaburzenia osobowości * 10. Otępienie i zły stan zdrowia psychicznego u starszych osób niepełnosprawnych intelektualnie * 11. Osoby niepełnosprawne intelektualnie w konflikcie z prawem * 12. Fenotypy behawioralne: zrozumienie zaburzeń psychicznych u osób niepełnosprawnych intelektualnie * 13. Zaburzenia psychiczne u osób z autyzmem i innymi całościowymi zaburzeniami rozwojowymi * 14. Samouszkodzenia * 15. Zdrowie psychiczne a padaczka u dorosłych osób niepełnosprawnych intelektualnie * 16. Neuroobrazowanie a niepełnosprawność intelektualna * Część III. Leczenie i interwencje terapeutyczne * 17. Metody leczenia zachowań destrukcyjnych i agresywnych u osób ze znaczną niepełnosprawnością rozwojową i intelektualną * 18. Podejście behawioralne w leczeniu: zasady i praktyka * 19. Psychofarmakologia u osób niepełnosprawnych intelektualnie * 20. Interwencje psychospołeczne u osób niepełnosprawnych intelektualnie * 21. Zastosowanie podejścia psychodynamicznego w terapii osób niepełnosprawnych intelektualnie: intelektualnej, grupowej i rodzinnej * Część IV. Polityka zdrowotna i systemy usług zdrowotnych * 22. Zdrowie psychiczne i niepełnosprawność intelektualna: rozwój usług opiekuńczych * 23. Opieka medyczna dla osób niepełnosprawnych intelektualnie z zaburzeniami psychicznymi lub poważnymi zaburzeniami zachowania * 24. Personel wspierający osoby niepełnosprawne intelektualnie z towarzyszącymi zaburzeniami psychicznymi * 25. Profesjonalne szkolenie osób pracujących z pacjentami niepełnosprawnymi intelektualnie z towarzyszącymi zaburzeniami psychicznymi
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18375 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Publikację polecamy nauczycielom, pedagogom specjalnym, rodzicom, studentom kierunków pedagogicznych, a także wszystkim zainteresowanym problematyką diagnozy, funkcjonowania, rewalidacji/rehabilitacji, edukacji i społecznego wsparcia dzieci, młodzieży i dorosłych z wielozakresową niepełnosprawnością. Jej celem jest pomoc w dotarciu do istoty poszczególnych typów niepełnosprawności wielozakresowej, pokazanie złożoności problematyki, ale też zaprezentowanie konkretnych metod rewalidacji/rehabilitacji, możliwości edukacji i wsparcia osób nimi dotkniętych.Fragment
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54827 (1 egz.)
Kaucja: 38,00 zł
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 17709 (1 egz.)
(dostępność ok. 14.05.2024)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 Fournier J.-L. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 Fournier J.L. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 Fournier J.L. (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ISSN 0208-6336 ; nr 2507)
Tyt. grzb.: Edukacyjne konteksty bezradności społecznej...
Bibliogr. s. 353-378.
Streszcz. ang., czes.
Publikacja stanowi efekt nowatorskiego potraktowania problemu "lekkiego upośledzenia umysłowego". Autor dokonał redefinicji tego pojęcia, stworzył koncepcję bezradności społecznej w aspekcie funkcjonowania osób z lekkim upośledzeniem umysłowym (ze wskazaniem na kształcenie przeciw bezradności społecznej) i zweryfikował ją w trakcie interpretowania wyników badań własnych. Celami, jakie sobie postawił, było rozpoznanie i rozpatrzenie losów osób dorosłych z lekkim upośledzeniem umysłowym oraz prognoza na przyszłość w odniesieniu do kształcenia uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim - w obecnej szkole.Książka składa się z siedmiu rozdziałów prezentujących kolejno:1) założenia badawcze, tezy wyjściowe, opis celów badań i struktury procesu badawczego; 2) przegląd koncepcji niepełnosprawności i upośledzenia umysłowego oraz charakterystykę rozwojową omawianej grupy; 3) przegląd definicji i poglądów wyjaśniających zjawisko bezradności; 4) opis systemu i procesu kształcenia badanej grupy oraz autorską koncepcję edukacji zaradnościowej; 5) dane uzyskane z analizy życiorysów i sytuacji życiowej badanych; 6) opis rzeczywistości społecznej w ujęciu badanych; 7) wyniki badań.Całość zamykają wnioski z analizy wypowiedzi nauczycieli na temat obecnego systemu kształcenia uczniów z lekkim upośledzeniem umysłowym w związku z kreowaniem zaradności życiowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4850 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11788 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 438 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Praca dotyczy bardzo istotnej i doniosłej społecznie problematyki, jaką stanowi prezentacja rozmaitych form wspomagania procesu komunikacji osób z autystycznym spektrum zaburzeń (ASD). Autorzy wykorzystali z jednej strony aktualne dane z literatury sięgając do prac wybitnych badaczy zamieszczonych w publikacjach książkowych oraz czasopismach o znaczeniu i zasięgu międzynarodowym. Obszerna monografia wychodzi na przeciw pilnym potrzebom związanym z udostępnianiem najnowszych informacji w zakresie rozwijania zdolności porozumiewania się, ze szczególnym uwzględnieniem procesu edukacyjnego dzieci i młodzieży z ASD. Zawarte w przygotowywanej do druku książce rozdziały, odznaczają się wysokim poziomem profesjonalizmu i mogą stanowić niewątpliwie cenne źródło wiedzy oraz inspiracji dla czytelników. Ukazanie się tej książki pozwoli czytelnikom zapoznać się z wieloma różnorodnymi i często wypróbowanymi podejściami i metodami związanymi z diagnozą trudności komunikacyjnych i oddziaływaniami pozwalającymi je zmniejszyć lub im zapobiegać u dzieci z ASD. Lekturę ocenianej publikacji można polecić zarówno profesjonalistom jaki praktykom, a także studentom takich kierunków jak pedagogika specjalna, psychologia, logopedia, audiofonologia. Myślę, że także rodzice tej grupy dzieci będą zainteresowani tymi koncepcjami i propozycjami, jakie stanowią przedmiot rozważań omawianej publikacji. z recenzji Profesora Tadeusza Gałkowskiego. Odczytanie i zrozumienie komunikatów dziecka daje szansę na wprowadzenie alternatywnych i wspomagających form terapii.
Katarzyna Markiewicz * Kompetencje i dysfunkcje komunikacyjne osób z ASD - ujęcie rozwojowe * Jacek J. Błeszyński * Komunikacja osób ze spektrum autyzmu - w poszukiwaniu najlepszych rozwiązań * Barbara Winczura * Komunikacja społeczna u dzieci ze spektrum autyzmu w świetle prekursorów rozwoju teorii umysłu * Marzenna Zaorska * Mowa ciała dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu * Anna Prokopiak * Dziecko z autyzmem jako partner dialogu * Anna Matkowska * Relacje z innymi jako podstawa komunikacji społecznej osób z autyzmem * Nina Zawidniak * Behawioralna koncepcja nabywania języka oraz rozwijania mowy i komunikacji u osób z autyzmem * Joanna Kwasiborska-Dudek, Zofia Borska-Mądrzycka, Katarzyna Regulska * Wybór właściwej metody AAC do rozwijania umiejętności porozumiewania się dzieci ze spektrum autyzmu * Aneta Wojciechowska * Metody komunikacji wspomagającej i alternatywnej we wczesnym wspomaganiu rozwoju dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu * Bogusława Beata Kaczmarek * Obraz narzędziem komunikacji - znaki i strategie wizualne w usprawnianiu społecznego zrozumienia i komunikacji osób z ASD * Joanna Ławicka * Zastosowanie AAC w kształtowaniu samoświadomości osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu * Jolanta Matusewicz * Dziecko z autyzmem w szkole * Wybrane narzędzia komunikacji alternatywnej i wspomagającej wykorzystywane w procesie edukacji osób z autyzmem * Maria Podeszewska-Mateńko * AAC - Piktogramy w komunikacji i edukacji osób z autyzmem * Rafał Kawa * Picture Exchange Communication System (PECS) jako metoda rozwijania umiejętności komunikowania się dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu * Małgorzata Sekułowicz, Agnieszka Sokołowska-Kasperiuk * Video modeling jako alternatywna metoda usprawniania komunikacji społecznej dzieci z autystycznego spektrum zaburzeń * Katarzyna Łuszczak * Technologia wspomagająca jako wsparcie komunikacji alternatywnej osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu * Maria Piszczek * Rola rytmu i elementów muzykoterapii podczas prób nawiązywania interakcji komunikacyjnej z dziećmi autystycznymi * Iwona Jagoszewska * Komunikacja osób głuchych z autyzmem * Agnieszka Pilch * Wspomaganie rozwoju komunikacji osób z autyzmem w świetle przepisów prawa oświatowego * Bogusława Beata Kaczmarek * Posłowie * Mity i fakty o AAC i naturalnym rozwoju mowy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 17717 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1. (dostępność ok. 09.06.2024)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9021 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 289-306.
Omawiana w niniejszej pracy problematyka dotyczy ważnej sfery ludzkiego życia - seksu. Seks nie oznacza tylko reprodukcji i zaspokojenia popędu biologicznego. Związany jest integralnie z całą osobowością, wzbogaca rozwój człowieka, rozwija więzi międzyludzkie. Seks jest tym czymś, co każdy z nas ma, niezależnie od stopnia społecznej czy życiowej niesprawności. Wyniki badań umożliwiły głębsze poznanie seksualności osób niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym. Być może badania te przyczynią się do ukształtowania nowego spojrzenia na tę zaniedbywaną przez lata kwestię.
ROZDZIAŁ PIERWSZY * PROBLEMATYKA ŻYCIA SEKSUALNEGO OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W ŚWIETLE LITERATURY PRZEDMIOTU * 1.1. SEKSUALNOŚĆ OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W ŚWIETLE WSPÓŁCZESNYCH DEFINICJI I KONCEPCJI NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI INTELEKTUALNEJ * 1.2. HISTORYCZNE UWARUNKOWANIA I SPOŁECZNE PODEJŚCIE DO SEKSUALNOŚCI OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH I PEŁNOSPRAWNYCH INTELEKTUALNIE * 1.3. WSPÓŁCZESNE MODELE SEKSUALNOŚCI CZŁOWIEKA * ROZDZIAŁ DRUGI * OSOBA Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W DRODZE KU DOROSŁOŚCI I PEŁNEGO SEKSUALIZMU * 2.1. PRAWIDŁOWOŚCI ROZWOJU BIOPSYCHOSEKSUALNEGO OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ NA TLE OSÓB PEŁNOSPRAWNYCH * 2.1.1. PRZEMIANY BIOFIZJOLOGICZNE W ROZWOJU KOBIET I MĘŻCZYZN PEŁNOSPRAWNYCH * 2.1.2. PRZEMIANY PSYCHOSEKSUALNE W ROZWOJU KOBIET I MĘŻCZYZN PEŁNOSPRAWNYCH * 2.1.3. PRZEMIANY BIOFIZJOLOGICZNE W ROZWOJU KOBIET I MĘŻCZYZN Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU UMIARKOWANYM * 2.1.4. PRZEMIANY PSYCHOSEKSUALNE W ROZWOJU KOBIET I MĘŻCZYZN Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNIĄ W STOPNIU UMIARKOWANYM * ROZDZIAŁ TRZECI * ZAŁOŻENIA METODOLOGICZNE BADAŁ WŁASNYCH * 3.1. CEL BADAŁ, PRZEDMIOT BADAŁ, ZAKRES BADAŁ ORAZ PROBLEMY BADAWCZE * 3.2. ZMIENNE I WSKAŹNIKI ZMIENNYCH * 3.3. METODY, TECHNIKI I NARZĘDZIA BADAWCZE * 3.4. DOBÓR I CHARAKTERYSTYKA BADANEJ GRUPY * 3.5. CHARAKTERYSTYKA BADANEJ POPULACJI Z PUNKTU WIDZENIA CZYNNIKÓW PODMIOTOWYCH * ROZDZIAŁ CZWARTY * DOŚWIADCZENIA SEKSUALNE OSÓB Z UMIARKOWANĄ NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ– WYNIKI BADAŁ WŁASNYCH * 4.1. WIEDZA DOTYCZĄCA SEKSUALNOŚCI CZŁOWIEKA U OSÓB BADANYCH * 4.1.1. WIEDZA NA TEMAT IDENTYFIKACJI PŁCIOWEJ * 4.1.2. WIEDZA NA TEMAT FIZJOLOGII INTYMNYCH CZĘŚCI WŁASNEGO CIAŁA I CIAŁA PŁCI PRZECIWNEJ * 4.1.3. WIEDZA NA TEMAT FIZJOLOGII ZAPŁODNIENIA, CIĄŻY ORAZ ANTYKONCEPCJI * 4.1.4. WIEDZA NA TEMAT CHORÓB PRZENOSZONYCH DROGĄ PŁCIOWĄ (STD), HIV/AIDS * 4.1.5. WIEDZA NA TEMAT ZMIAN ORGANIZMU, ZACHODZĄCYCH W OKRESIE ADOLESCENCJI * 4.1.6. WIEDZA NA TEMAT HIGIENY WŁASNEGO CIAŁA * 4.1.7. WIEDZA NA TEMAT POCZUCIA WSTYDU ORAZ MIEJSC PRYWATNYCH I PUBLICZNYCH * 4.1.8. WIEDZA NA TEMAT AKTYWNOŚCI SEKSUALNEJ CZŁOWIEKA * 4.2. GOTOWOŚĆ DO PODEJMOWANIA ZACHOWAŁ SEKSUALNYCH W GRUPIE OSÓB BADANYCH * 4.2.1. GOTOWOŚĆ DO PODEJMOWANIA RÓL BIOLOGICZNYCH I SPOŁECZNYCH ZWIĄZANYCH Z WŁASNĄ PŁCIĄ, * 4.2.2. ORIENTACJA SEKSUALNA BADANEJ MŁODZIEŻY * 4.2.3. HIGIENA WŁASNEGO CIAŁA, * 4.2.4. RESPEKTOWANIE ZASAD POCZUCIA WSTYDU ORAZ WYKORZYSTANIA WIEDZY DO ZACHOWANIA SIĘ W MIEJSCACH PRYWATNYCH I PUBLICZNYCH, * 4.2.5. AKTYWNOŚĆ SEKSUALNA BADANEJ MŁODZIEŻY * 4.3. EMOCJE ZWIĄZANE Z SEKSUALNOŚCIĄ CZŁOWIEKA * 4.3.1. EMOCJE BADANYCH ZWIĄZANE Z IDENTYFIKACJĄ PŁCIOWĄ * 4.3.2. EMOCJE BADANYCH ZWIĄZANE Z FIZJOLOGIA INTYMNYCH CZĘŚCI WŁASNEGO CIAŁA I CIAŁA PŁCI PRZECIWNEJ * 4.3.3. EMOCJE BADANYCH ZWIĄZANE Z FIZJOLOGIĄ ZAPŁODNIENIA I CIĄŻY ORAZ ANTYKONCEPCJI * 4.3.4. EMOCJE BADANYCH ZWIĄZANE ZE ZMIANAMI ORGANIZMU ZACHODZĄCYMI W OKRESIE ADOLESCENCJI * 4.3.5. EMOCJE BADANYCH ZWIĄZANE Z AKTYWNOŚCIĄ SEKSUALNĄ CZŁOWIEKA * 4.4. TYPY DOŚWIADCZANIA WŁASNEJ SEKSUALNOŚCI (TYPY POSTAW WOBEC WŁASNEJ SEKSUALNOŚCI) PRZEZ OSOBY Z UMIARKOWANĄ NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ TDS * ROZDZIAŁ PIĄTY * DOŚWIADCZENIA SEKSUALNE OSÓB Z UMIARKOWANĄ NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ A WYBRANE CECHY PODMIOTOWE * 5.1. WIEDZA OSÓB Z UMIARKOWANĄ NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ NA TEMAT SEKSUALNOŚCI A WYBRANE CECHY PODMIOTOWE * 5.2. ZACHOWANIA SEKSUALNE OSÓB Z UMIARKOWANĄ NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ A WYBRANE CECHY PODMIOTOWE * 5.3. EMOCJE OSÓB Z UMIARKOWANĄNIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ ZWIĄZANE Z SEKSUALNOŚCIĄ CZŁOWIEKA A WYBRANE CECHY PODMIOTOWE * ZAKOŁCZENIE I OGÓLNE WNIOSKI * BIBLIOGRAFIA
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15523 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10394 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rehabilitacja upośledzonych umysłowo / Stanisław Kowalik. - Warszawa : Państ. Wydaw. Naukowe, 1981. - 230, [2] s. : rys., wykr. ; 20 cm.
Bibliogr. s. 216-227.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11896 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4312, 2199 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 262 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6466 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52948 (1 egz.)
Kaucja: 40,02 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3945, 3944 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8354 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 313-325.
Głównym celem publikacji jest przedstawienie i opisanie propozycji, wskazówek wychowania włączającego podopiecznych o obniżonej sprawności umysłowej w warunkach systemowego kształcenia i zorganizowanej opieki w placówce specjalnej. Przybliżono zjawiska, procesy, prawidłowości i wskazania strategii włączającej w aspekcie zaspokajania indywidualnych potrzeb rozwojowych podopiecznych, jak też trudnej i skomplikowanej pracy pedagogiczno-integracyjnej. Tym samym prezentowane opracowanie może więc być dowodem na nieograniczone możliwości placówki w strategii włączania społecznego podopiecznych na wspólnej płaszczyźnie z działaniami środowiska i w środowisku.Publikacja adresowana jest przede wszystkim do pedagogów-wychowawców, terapeutów, specjalistów, studentów o kierunku pedagogiczno-nauczycielskim, rodziców oraz osób wspierających podopiecznych z niepełnosprawnością intelektualną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53789 (1 egz.)
Kaucja: 52,20 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16017 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej