Kalinowska Monika
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(3)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Audiobooki
(1)
Poezja
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
MW123 (św. Wincentego 64)
(1)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Kalinowska Monika
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Roberts Nora
(165)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(2)
słowacki
(1)
Odbiorca
0-5 lat
(1)
A1
(1)
A2
(1)
Dzieci
(1)
Poziom podstawowy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
A1 (poziom biegłości językowej)
(1)
A2 (poziom biegłości językowej)
(1)
Doskonalenie zawodowe
(1)
Gramatyka
(1)
Język słowacki
(1)
Leksykologia
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Zarządzanie wiedzą
(1)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(2)
Antologia
(1)
Rozmówki
(1)
Wiersze
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Usypianki dla najmłodszych / ilustracje: Maja Barska ; wybór utworów: Maja Kalinowska. - Ożarów Mazowiecki : Wydawnictwo Olesiejuk, copyright 2023. - 35, [5] stron : ilustracje ; 25 cm.
Forma i typ
Odbiorca
Przynależność kulturowa
Gatunek
Usypianie maluszka jest idealną okazją do wzmacniania szczególnej więzi łączącej go z rodzicem, a ten zbiór najpiękniejszych polskich kołysanek i wierszy sprawi, że będzie to też wyjątkowy moment każdego wieczoru. Uroczo zilustrowane, nastrojowe usypianki, śpiewane lub czytane na dobranoc przez mamę bądź tatę, pozwolą dziecku wyciszyć się po pełnym wrażeń dniu i zapaść w spokojny sen. [Nota Wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 140-141.
Dla studentów pedagogiki, psychologii doradztwa zawodowego, socjologii, nauk o zarządzaniu.
W procesie zachodzących zmian strukturalnych w naszych nowych warunkach społeczno-ekonomicznych zarządzanie zasobami ludzkimi staje się jednym z głównych czynników, które decydują o sukcesie strategii biznesowej organizacji i są istotnym źródłem wzrostu wydajności i skuteczności organizacji. Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji skupia się na wszystkim, co dotyczy człowieka uczestniczącego w procesie pracy. W niniejszej publikacji skupiamy się na jednym z najważniejszych elementów procesu zarządzania kadrami, który determinuje sukces organizacji w środowisku konkurencyjnym - na systemie i organizacji kształcenia zawodowego pracowników. Procesy społeczne, które dotknęły gospodarki, w znacznej mierze podniosły również wymogi odnośnie poziomu kształcenia zawodowego. Kształcenie pracowników staje się trwającym całe życie zintegrowanym procesem i dlatego powstała potrzeba formowania na podstawach demokratycznych systemu kształcenia pracowników w organizacjach. Nagląca konieczność konstruowania systemu kształcenia pracowników wypływa z potrzeb produkcyjnych i nieprodukcyjnych organizacji, potrzeb rynku pracy, jak również zmieniającej się pozycji człowieka w społeczeństwie demokratycznym. Zadaniem kształcenia zawodowego pracowników jest wprowadzanie optymalnej równowagi między procesem przygotowania pracowników poszczególnych kategorii pracowniczych do jak najbardziej efektywnego pełnienia zadań a ich aktywnością społeczną. Jest to proces niezwykle dynamiczny, ponieważ wymagania dotyczące pełnienia obowiązków służbowych cały czas rosną pod względem ilościowym i jakościowym i narzucają konieczność nieustannego dopasowywania do nich kwalifikacji pracowników. Kwalifikacje stają się istotnym czynnikiem rozwoju organizacji kształcenia pracowników oraz czynnikiem intensyfikującym rozwój techniczno-ekonomiczny i społeczny pracowników. Celem kształcenia pracowników jest osiągnięcie takiego poziomu kwalifikacji, który odpowiada aktualnemu, ale przede wszystkim przyszłemu, stanowi wiedzy, techniki, technologii oraz organizacji pracy w jej kontekście społecznym, łącznie z rozwojem osobowości pracownika. Zazwyczaj pod pojęciem kształcenia pracowników rozumiemy doszkalanie (pogłębianie kwalifikacji) lub przekwalifikowanie (rekwalifikacja) inicjowane przez organizację, jak również formowanie cech społecznych pracownika. Intensywność i jakość kształcenia pracowników zależy od sformułowanej i przyjętej przez organizację polityki kształcenia. W procesie kształcenia pracowników realizowane są dwa podstawowe cele - cel społeczny, zorientowany na rozwój zasobów ludzkich, oraz indywidualny, zorientowany na rozwój jednostki, jej umiejętność dopasowywania się do zmieniających się warunków życiowych. Obecne społeczeństwo europejskie znajduje się na etapie szybkich zmian, które dotyczą organizacji pracy oraz struktury zatrudnienia (koncepcja elastyczności form zatrudnienia). Przełomowy jest rozwój technologii informacyjnych i komunikacyjnych. Nastąpiło pewne przesunięcie wartości w pojmowaniu rodziny, społeczności, środowiska, czasu wolnego i stylu życia. Te charakteryzujące społeczeństwo na początku tego stulecia czynniki determinują i podkreślają wymóg kształcenia się człowieka-pracownika przez całe życie. Rozwój zasobów ludzkich za pomocą kształcenia zawodowego nasze organizacje powinny uznać za warunek przetrwania w konkurencyjnym środowisku zarówno teraz, jak i w przyszłości, ponieważ podstawową zasadą przedsiębiorczości jest elastyczność i gotowość na zmiany (elastyczny i przygotowany na zmiany musi być przede wszystkim pracownik). Naznaczone kwestie, możliwości i wyzwania dotyczące kształcenia pracowników, jak również formowanie jego systemu i organizacji zostały przeanalizowane i opisane w poszczególnych częściach niniejszej publikacji.
Wstęp * 1. KAPITAŁ INTELEKTUALNY ORGANIZACJI A KSZTAŁCENIE PRACOWNIKÓW * 2. NAUCZYCIEL DOROSŁYCH W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM PRACOWNIKÓW ... * 2.1. Osobowość i kompetencje nauczyciela dorosłych, wykładowcy * 2.2. Wiedza i umiejętności nauczyciela dorosłych * 2.3. Kompetencje nauczyciela dorosłych * 2.4. Kryteria sukcesu i kompetencje andragogiczne wykładowcy * 2.5. Kryteria i perspektywy samooceny i autokontroli wykładowcy * 2.6. Funkcje wykładowcy, które pełni podczas kształcenia * 2.6.1. Diagnozowanie uczestników kształcenia na poszczególnych etapach procesu edukacji * 2.6.2. Diagnostyczne kompetencje wykładowcy * 2.6.3. Wstępne diagnozowanie uczestników kształcenia * 3. PODEJŚCIE KOMPETENCYJNE DO ROZWOJU PRACOWNIKÓW * 3.1. Rozwój menedżerów * 3.2. Zastosowanie modelu kompetencji w zarządzaniu zasobami ludzkimi * 3.3. Metodyka tworzenia modelu kompetencyjnego i profilu kompetencyjnego * 3.3.1. Kompetencje menedżerów * 4. CHARAKTERYSTYKA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO PRACOWNIKÓW * 4.1. Proces kształcenia pracowników * 4.1.1. Warunki i zależności efektywnego zarządzania kształceniem pracowników * 4.1.2. Rozwój pracowników jako działanie personalne * 4.2. Zwiększanie wsparcia dla uczestników kształcenia * 4.3. Grupy zawodowe pracowników i formy ich kształcenia * 4.3.1. Przygotowanie nowo przyjętych pracowników * 4.3.2. Kształcenie menedżerów * 4.3.3. Alternatywna ścieżka kariery * 4.4. Stosunek menedżerów do kształcenia menedżerów oraz kształcenia pracowników * 5. CELE KSZTAŁCENIA PRACOWNIKÓW * 5.1. Różnice przy wyznaczaniu celów w permanentnym, cyklicznym i jednorazowym pro¬cesie kształcenia * 5.2. Cele organizacji i indywidualne cele kształcenia pracowników * 5.2.1.Indywidualne cele kształcenia pracowników * 5.2.2. Zalety kształcenia zawodowego pracowników * 5.2.3. Korzyści płynące z kształcenia dla pracownika, które przynoszą również ko¬rzyści organizacji * 5.2.4. Transfer wiedzy pracowników * 6. SYSTEM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO PRACOWNIKÓW * 6.1. Identyfikacja potrzeb edukacyjnych pracowników * 6.2. Metody analizy potrzeb kształcenia * 6.2.1. Analiza organizacyjna * 6.2.2. Analiza zasobów ludzkich organizacji * 6.2.3. Analiza stopnia koordynacji wszystkich faktorów zarządzania * 6.2.4. Analiza klimatu społecznego w organizacji * 6.2.5. Analiza personalna * 6.3. Planowanie kształcenia pracowników organizacji * 6.3.1. Wybór form i metod kształcenia pracowników * 6.3.2. Metody wykorzystywane przy planowaniu kształcenia pracowników * 6.4 Realizacja planu kształcenia pracowników * 6.4.1. Projektowanie kształcenia w organizacji * 6.4.2. Uwagi dotyczące realizowanych działań edukacyjnych * 6.5.Ocena kształcenia pracowników * 6.5.1. Metodologia określania skuteczności kształcenia pracowników * 6.5.2. Metody sprawdzające reakcje uczestników kształcenia * 6.5.3. Metody sprawdzające poziom zdobytej wiedzy, umiejętności, zdolności i po¬stawy * 6.5.4. Poziom oceny działań edukacyjnych * 7. KSZTAŁCENIE PRACOWNIKÓW NA STANOWISKU PRACY * 7.1. Metody szkolenia pracowników na stanowisku pracy * ZAKOŁCZENIE * BIBLIOGRAFIA
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. BP 331 (1 egz.)
(dostępność ok. 30.05.2024)
Audiobook
CD
W koszyku
Słowacki [Książka mówiona] : kurs podstawowy / opracowanie gramatyki Maria Kaczanowska ; opracowanie słowackiej wersji językowej Elżbieta Kujawa. - Wydanie I. - Warszawa : Wydawnictwo Edgard, 2010. - 2 dysk optyczne (CD-ROM) : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm + książka : 120 stron ; 19 cm.
(Audio Kurs)
148 min.
Zawiera: 1500 najważniejszych słów i zwrotów, gramatykę, ćwiczenia, dialogi, zapis wszystkich nagrań.
Poziom nauki według klasyfikacji Rady Europy: A1-A2.
Płyty są integralną częścią książki "Słowacki - kurs podstawowy".
Lektorzy: Monika Kalinowska, Miron Pukan, Miłogost Reczek.
1500 najważniejszych słów i zwrotów, gramatyka, ćwiczenia, dialogi, ilustrowane ciekawostki. "Słowacki- kurs podstawowy": 148 minut nagrań - tylko profesjonalni lektorzy, przystępnie objaśniona gramatyka, ćwiczenia z odpowiedziami, ciekawostki na temat języka i kultury Słowacji, autentyczne dialogi, dodatkowe słówka i przydatne informacje. "Słowacki - kurs podstawowy" przeznaczony jest dla osób początkujących oraz wszystkich, którzy chcą szybko i samodzielnie przypomnieć sobie podstawy języka słowackiego. Kurs uczy 1500 słów i zwrotów niezbędnych na co dzień - teraz już samodzielnie zapytasz o drogę, zrobisz zakupy, zarezerwujesz pokój i bez problemu poradzisz sobie w każdej codziennej sytuacji! Zamieszczone w książce ciekawostki zapoznają Cię z obyczajami oraz kulturą Słowacji. W skład kursu wchodzą: książka i dwie płyty audio z nagraniami. Książka (120 stron) zawiera zapis nagrań wraz z tłumaczeniami, interesujące ćwiczenia, ciekawostki oraz uczy też prawidłowej pisowni. Część gramatyczna wyjaśnia najważniejsze zagadnienia, a liczne przykłady pozwalają na lepsze zrozumienie i ugruntowanie zdobytej wiedzy. Książka zawiera ciekawostki na temat życia we współczesnej Słowacji. Opisane są m.in. ulubione sporty Słowaków, tradycje kulinarne i winiarskie, atrakcje turystyczne. Wysokiej jakości nagrania (148 min) pozwalają osłuchać się z językiem, poznać jego melodię oraz prawidłową wymowę. Wszystkie słówka, zwroty oraz dialogi wraz z tłumaczeniami zostały udźwiękowione przez profesjonalnych lektorów. Uczysz się bez konieczności zaglądania do książki! "Słowacki - kurs podstawowy" jest polecany do samodzielnej nauki w podróży, w domu, w samochodzie. Ucz się, gdziekolwiek jesteś! Opanuj podstawy języka i zacznij swobodnie rozmawiać!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. K.81 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej